Ik denk niet dat dit de juiste weg is, Oekraïne krijgt nu voor miljarden aan militaire steun, stel ze redden het ermee, zonder westers bloed te vergieten maar wel extreem veel bloed zelf verliezen, ze pakken zelfs de Donbass, het stuk langs de Zwarte Zee en de Krim terug, wat dan, laten stoppen? gaan ze wel luisteren Naar Biden en Macron en halt houden bij de huidige Russische grens, dat stuk is totaal onverdedigbaar vanuit Russisch perspectief ook, laagvlakte tot aan Moskou, en wat zal dan de reactie van het Kremlin zijn?quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar heb jij dan precies moeite mee?
Niet met de 100.000 mensen die daarna dood gaan door het regime, en de tergende armoede waar je die mensen toe veroordeelt ook niet?
Tot 2014 zat er een pro-Russische regering in Oekraïne. De armoede daalde voorheen jaarlijks, is daarna gestegen en zit nu weer op het niveau 2014. Als je terug zou gaan naar die situatie, waar komen dan die 100.000 doden vandaan en waarom zou je die mensen daardoor tot tergende armoede veroordelen?quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar heb jij dan precies moeite mee?
Niet met de 100.000 mensen die daarna dood gaan door het regime, en de tergende armoede waar je die mensen toe veroordeelt ook niet?
Nee. Want Putin is al 20 jaar bezig met z'n illusie van een groot Russisch rijk.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:12 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Rusland? Ok. Heeft niks met Biden te maken met zijn demente hoofd.
Meeste mensen denken niet voorbij dat stuk. Die smalen van de zgn overwinning van het westen op Rusland.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit de juiste weg is, Oekraïne krijgt nu voor miljarden aan militaire steun, stel ze redden het ermee, zonder westers bloed te vergieten maar wel extreem veel bloed zelf verliezen, ze pakken zelfs de Donbass, het stuk langs de Zwarte Zee en de Krim terug, wat dan, laten stoppen? gaan ze wel luisteren Naar Biden en Macron en halt houden bij de huidige Russische grens, dat stuk is totaal onverdedigbaar vanuit Russisch perspectief ook, laagvlakte tot aan Moskou, en wat zal dan de reactie van het Kremlin zijn?
Vernederd door de wil der Oekraïners geholpen door Westers wapentuig, hoe gaat het dan lopen denk je, als Rusland totaal vernederd op de grond ligt?
Die IS dement, helaas. Je hebt die speeches van hem niet gehoord? Die is totaal van het pad af en dus zeer gevaarlijk net als Putin.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Want Putin is al 20 jaar bezig met z'n illusie van een groot Russisch rijk.
En Biden dement noemen zorgt slechts dat je jezelf belachelijk maakt, dus doe dat maar niet.
Zoek eens op hoe welvarend, of eigenlijk niet, rus zelf is. En ja, ze lopen nu al rond met lijsten, dus mag je er prima vanuit gaan dat zoiets erger wordt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot 2014 zat er een pro-Russische regering in Oekraïne. De armoede daalde voorheen jaarlijks, is daarna gestegen en zit nu weer op het niveau 2014. Als je terug zou gaan naar die situatie, waar komen dan die 100.000 doden vandaan en waarom zou je die mensen daardoor tot tergende armoede veroordelen?
K byequote:Op woensdag 4 mei 2022 01:16 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Die IS dement, helaas. Je hebt die speeches van hem niet gehoord? Die is totaal van het pad af en dus zeer gevaarlijk net als Putin.
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne is het klaar. Dat Oekraïne daarna Rusland binnenvalt is een belachelijk scenario.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit de juiste weg is, Oekraïne krijgt nu voor miljarden aan militaire steun, stel ze redden het ermee, zonder westers bloed te vergieten maar wel extreem veel bloed zelf verliezen, ze pakken zelfs de Donbass, het stuk langs de Zwarte Zee en de Krim terug, wat dan, laten stoppen? gaan ze wel luisteren Naar Biden en Macron en halt houden bij de huidige Russische grens, dat stuk is totaal onverdedigbaar vanuit Russisch perspectief ook, laagvlakte tot aan Moskou, en wat zal dan de reactie van het Kremlin zijn?
Vernederd door de wil der Oekraïners geholpen door Westers wapentuig, hoe gaat het dan lopen denk je, als Rusland totaal vernederd op de grond ligt?
Daarna gaan we helpen Oekraïne weer op te bouwen. Bij Rusland zien we over 20 jaar ofzo wel of ze eindelijk een beetje normaal kunnen doen. Zoland Putin daar nog zit is die kans niet groot.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Meeste mensen denken niet voorbij dat stuk. Die smalen van de zgn overwinning van het westen op Rusland.
Klaar met Poetin ja en laat die nu net aan aan de touwtjes trekken die de rest van de wereld al jarenlang probeert vast te pakken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne is het klaar. Dat Oekraïne daarna Rusland binnenvalt is een belachelijk scenario.
Wmb rauzen ze een bufferzone van 3 km diep.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne is het klaar. Dat Oekraïne daarna Rusland binnenvalt is een belachelijk scenario.
Nou, misschien een dom idee hoor. Maar ze zouden Rusland op kunnen bouwen tot een welvarend land van oost tot west, in plaats van een stel corrupte oligarchen het hele land leeg te laten plunderen? Ze hebben daar de grondstoffen voor. Beetje introspectie zou ze goed doen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is eerder andersom hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klaar met Poetin ja en laat die nu net aan aan de touwtjes trekken die de rest van de wereld al jarenlang probeert vast te pakken.
Jij komt met claims als 100.000 doden door het regime en tergende armoede waar je het land in stort en vraag je waar je je op baseert. Ik geef slechts de feiten weer die er tot 2014 met een pro-Russische regering waren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoek eens op hoe welvarend, of eigenlijk niet, rus zelf is. En ja, ze lopen nu al rond met lijsten, dus mag je er prima vanuit gaan dat zoiets erger wordt.
Wereldvreemdheid als dat putin en clan eigenlijk best wel toffe peren zijn kan ik niet zo veel mee.
Dat zijn de EU adepten, die denken de wereld te kunnen redden met miljarden aan klimaatmaatregelen. Het is maar net welke kerk je aanbid.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij komt met claims als 100.000 doden door het regime en tergende armoede waar je het land in stort en vraag je waar je je op baseert. Ik geef slechts de feiten weer die er tot 2014 met een pro-Russische regering waren.
Dan krijg je kreten als "wereldvreemdheid als dat putin en clan best wel toffe peren zijn" retour, waar je "niet zoveel mee kunt". Ik zeg dat nergens.
Nee, je doet voor de rest of je volslagen onbekend bent met de levensstandaarden van russen die niet in moskou en of st'petersburg wonen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij komt met claims als 100.000 doden door het regime en tergende armoede waar je het land in stort en vraag je waar je je op baseert. Ik geef slechts de feiten weer die er tot 2014 met een pro-Russische regering waren.
Dan krijg je kreten als "wereldvreemdheid als dat putin en clan best wel toffe peren zijn" retour, waar je "niet zoveel mee kunt". Ik zeg dat nergens.
"U.S. warns that Russia has a 'kill list' of Ukrainians to be detained or killed : NPR" https://www.npr.org/2022/(...)aine?t=1651620456409quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Putin is "officieel" een economisch onbenul.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:30 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
Hij wordt vaak gedownplayed maar wat Poetin wel goed kan is het economische spel spelen.
Eigenlijk probeert Poetin sinds 1999 alleen maar het grondgebied van de voormalige Sovjet-Unie terug in handen te krijgen, daar is hij in zijn KGB brein vanaf de val van de Muur mee bezig, soms even wat bloemetjes of een hondje cadeau geven aan een Westers staatshoofd in ruil voor extreme en staatsgevaarlijke handelsconcessies met bijbehorende rijkdom om het Russische leger weer op te bouwen na Jeltsin en af en toe de hete kolen uit het vuur halen voor het Westen zoals in Syrië.quote:
Klopt en nu? Voor eeuwig oorlog? Ik denk het wel, maar moeten wij ons daar druk om gaan maken behalve de stroom aan vluchtelingen die wij op moeten gaan vangen. Wat ook terecht is, uiteraard. Maar ik kots op het gespeel met mensenlevens van beide kanten. Kleuters.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:32 schreef Barbusse het volgende:
Daarnaast alle rhetoriek dat Oekraïne geen land is, en dat alle inwoners in feite russen zijn geeft al wel aan hoe men in Rusland over Oekraïne denkt. Dat land bestaat niet volgens hen.
De nadelige effecten van de sancties kan de EU best wel weerstaan denk ik, de economie is wel ietsje groter dan die van Rusland. Ietsje dan he.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin is "officieel" een economisch onbenul.
Dat had oa. de frictie met de centrale bank directeur je wel kunnen leren.
Economie down the drain.
Maar je Sterke Man "kan het economisch spel goed spelen", joh!
Ja. Daar moeten wij ons druk om maken. Dit is namelijk een land dat aan onze kant wil staan. En juist daarom bedreigd en aangevallen wordt. Dit is een zaak van de democratische wereld als geheel.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:36 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Klopt en nu? Voor eeuwig oorlog? Ik denk het wel, maar moeten wij ons daar druk om gaan maken behalve de stroom aan vluchtelingen die wij op moeten gaan vangen. Wat ook terecht is, uiteraard. Maar ik kots op het gespeel met mensenlevens van beide kanten. Kleuters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |