Feit is dat zelfs kremlin insiders zeggen dat die geen verstand heeft van economie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De nadelige effecten van de sancties kan de EU best wel weerstaan denk ik, de economie is wel ietsje groter dan die van Rusland. Ietsje dan he.
Het economische spel, met een economie met de omvang van de benelux. Hij heeft 1 economisch wapen en dat is het energiewapen. Maar die is hij na komende winter ook helemaal kwijt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin is "officieel" een economisch onbenul.
Dat had oa. de frictie met de centrale bank directeur je wel kunnen leren.
Economie down the drain.
Maar je Sterke Man "kan het economisch spel goed spelen", joh!
Als we geen pleepapier, friet, wasmachines, benzine, avocado's en zonnebloemolie meer kunnen betalen en verkrijgen dan zal de steun van de heldhaftige Nederlandse bevolking ook vrij snel afkalven.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De nadelige effecten van de sancties kan de EU best wel weerstaan denk ik, de economie is wel ietsje groter dan die van Rusland. Ietsje dan he.
Onze kant? Spreek lekker voor jezelfquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Daar moeten wij ons druk om maken. Dit is namelijk een land dat aan onze kant wil staan. En juist daarom bedreigd en aangevallen wordt. Dit is een zaak van de democratische wereld als geheel.
Ja, de niet wappie-kantquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:41 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Onze kant? Spreek lekker voor jezelf
Putin had zich gewoon op het opbouwen van zijn eigen land moeten richten. En in plaats van militaire interventies in buurlanden ze economische hulp geven. Hij koos ervoor om de boeman te zijn. Als reactie wilt iedere voormalige Sovjet staat bij de EU en/of Nato. Dat heeft consequenties.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eigenlijk probeert Poetin sinds 1999 alleen maar het grondgebied van de voormalige Sovjet-Unie terug in handen te krijgen, daar is hij in zijn KGB brein vanaf de val van de Muur mee bezig, soms even wat bloemetjes of een hondje cadeau geven aan een Westers staatshoofd in ruil voor extreme en staatsgevaarlijke handelsconcessies met bijbehorende rijkdom om het Russische leger weer op te bouwen na Jeltsin en af en toe de hete kolen uit het vuur halen voor het Westen zoals in Syri.
Dit is onzin en zinloze borstklopperij.quote:Vanaf de Maidan revolutie in Kiev zit dit al in de planning en het Westen bleef maar hopen dat we hem rijk en welvarend en machtig genoeg aan het maken waren om een inval in Oekrane te voorkomen, onderschat de rat niet zoals zoveel politici gedaan hebben, zelfs met 120.000 man leger aan de grens geloofde amper iemand die wat te vertellen heeft op geopolitiek gebied niet dat hij dit zou flikken, ik wel.
Hoorde gisteren een energieprofessor uitleggen dat Rusland wel eens heel wat meer centjes zou kunnen verdienen op de middellange termijn met energie-export aan India en China.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het economische spel, met een economie met de omvang van de benelux. Hij heeft 1 economisch wapen en dat is het energiewapen. Maar die is hij na komende winter ook helemaal kwijt.
Dat zal best, maar iemand daar heeft gedacht en veroorzaakt dat de gasprijs nu 2,80m3 is door de voorraden in 2020 en 2021 niet te vullen. Simpel maar doeltreffendquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Feit is dat zelfs kremlin insiders zeggen dat die geen verstand heeft van economie.
Tevens zag Rusland een economisch probleem in toekomst door de afname van fossiel die nergens kon worden gecompenseerd. Misschien moet het westen daar ook eens bij nadenken.quote:De lange termijn is nu juist wat Rusland zorgen baart. Moskou volgt met argusogen de verregaande vergroeningsplannen die in Europa worden ontwikkeld. Umbach: „Rusland wordt hard getroffen door de Europese Green Deal en het Fit for 55- programma [dat de uitstoot van broeikasgassen met 55 procent wil verlagen], die de vraag naar gas voor 2030 aanzienlijk zullen doen afnemen.”
Prima. Maar daar treft hij ons niet mee. Bovendien liggen die leidingen en dergelijke er helemaal niet. Dus in dit conflict heeft hij daar niets meer aan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoorde gisteren een energieprofessor uitleggen dat Rusland wel eens heel wat meer centjes zou kunnen verdienen op de middellange termijn met energie-export aan India en China.
Plus Amerikaanse olie is voor ons onbruikbaar, Venezuela en Iran vinden we ook stout, blijft Saoedi-Arabi over, joe-pie.
Dit is ook 1 van de redenen dat de EU Oekrane zo steunt met wapens. Het koopt tijd. Tijd die Rusland niet heeft. Daarom lopen ze ook de hele tijd te dreigen met kernwapens. Ondertussen gaat men gewoon door met tijd rekken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het economische spel, met een economie met de omvang van de benelux. Hij heeft 1 economisch wapen en dat is het energiewapen. Maar die is hij na komende winter ook helemaal kwijt.
Het feit dat jij deze opmerking kunt maken bevestigd dat het inderdaad onze kant is.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:41 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Onze kant? Spreek lekker voor jezelf
Misschien kun je een tijdmachine bouwen en Poetin dit vertellen in het maakbare zwoebiezwoebieland, feit is dat we nu een dictator met grootsheidswaanzin hebben die dagelijks via zijn handlangers en zijn media dreigt met een nucleaire oorlog.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Putin had zich gewoon op het opbouwen van zijn eigen land moeten richten. En in plaats van militaire interventies in buurlanden ze economische hulp geven. Hij koos ervoor om de boeman te zijn. Als reactie wilt iedere voormalige Sovjet staat bij de EU en/of Nato. Dat heeft consequenties.
[..]
Dit is onzin en zinloze borstklopperij.
Een nucleaire oorlog, dan is Rusland er (ook) geweest. Lijkt me erg waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien kun je een tijdmachine bouwen en Poetin dit vertellen in het maakbare zwoebiezwoebieland, feit is dat we nu een dictator met grootsheidswaanzin hebben die dagelijks via zijn handlangers en zijn media dreigt met een nucleaire oorlog.
Wauw, ga je dreigen ofzo? Doe normaal man, ik zeg wat ik wil ook als dat niet is wat jij wil horen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit dat jij deze opmerking kunt maken bevestigd dat het inderdaad onze kant is.
Ik ben me bewust van de hedendaagse situatie, maar bedankt voor de heads up. Feit is dat in het westen men gewoon genoeg heeft van Putin, en dat hij gestopt moet worden. Daar zitten risico's aan vast, maar hem zijn gang laten gaan geeft gegarandeerd meer ellende.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien kun je een tijdmachine bouwen en Poetin dit vertellen in het maakbare zwoebiezwoebieland, feit is dat we nu een dictator met grootsheidswaanzin hebben die dagelijks via zijn handlangers en zijn media dreigt met een nucleaire oorlog.
Ik zie het ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een nucleaire oorlog, dan is Rusland er (ook) geweest. Lijkt me erg waarschijnlijk.
Dreigen? Doe normaal grapjas.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:52 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wauw, ga je dreigen ofzo? Doe normaal man, ik zeg wat ik wil ook als dat niet is wat jij wil horen.
Het mooie is dat de volgende stap in deze redenering steevast is dat we maar moeten bukken voor Poetin. Maar als je vervolgens vraagt wat er dan moet gebeuren als hij na de spelen van Parijs aan de Poolse grens staat met z’n nucleaire chantage het angstvallig stil blijft.quote:
Want dat is ook echt aan de orde.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:56 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb trouwens ook liever dat er 30 miljoen Oekraners sterven dan 8 miljard mensen waaronder ik, mijn naasten en uiteraard jullie lieverds in een kernoorlog, zelfs R. Giskard Reventlov snapte deze simpele rekensom dus dan moet het jullie ook lukken.
Je hebt totaal geen reet aan principes en normen en waarden als je dood bent.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want dat is ook echt aan de orde.
Daarnaast, ik ben liever dood dan leven onder het juk van die Bucha-slagers. Deze barbarij moet een halt toegeroepen worden.
Je kunt je niet laten chanteren.
Je lijdt ook niet als je dood bent.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen reet aan principes en normen en waarden als je dood bent.
Ik niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:56 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb trouwens ook liever dat er 30 miljoen Oekraners sterven dan 8 miljard mensen waaronder ik, mijn naasten en uiteraard jullie lieverds in een kernoorlog, zelfs R. Giskard Reventlov snapte deze simpele rekensom dus dan moet het jullie ook lukken.
Het zou normaal moeten zijn, pannenkoek, altijd, zelfs als jouw string helemaal in de knoop gaat daarvan. Jij denkt dat je in een vrij land leeft. Dat was zo.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dreigen? Doe normaal grapjas.
Het enkele feit dat jij hier in vrijheid iets kunt vinden wat diametraal tegenovergesteld is aan de mening van de regering zegt dat dit vrij land is, net als Oekrane. In tegenstelling tot Rusland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |