Je hebt gelijk. Maar er zijn veel mensen die dat hebben. Maar misschien kan ik het beter 'antirussisme' noemen, analoog aan 'antisemitisme'?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 19:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een fobie is een onrealistische angst voor.
We wilden ook niet beschuldigd worden van provocatie denk ik. Nu Rusland de eerste steen heeft gegooid, is de situatie wel anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 19:00 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat er niet is ingegrepen omdat het Russische leger zo sterk was in onze ogen, maar eerder vanwege de kernwapens. Maar eerder hoe het kan dat wij het Russische leger zoveel sterker in hebben geschat het is.
De Russen zijn ook zonder al die propaganda een verderfelijk, oorlogszuchtig volk. Waar andere Oost-Europese volkeren na 1989 binnen de kortste keren hun (door de Russen opgetuigde) communistische dictaturen op de vuilnisbelt gegooid hebben wisten de Russen niet hoe snel ze weer een dictator op de troon moesten hijsen, zodat ze weer naar hartelust hun buurlanden konden bedreigen en binnenvallen en hun Europese buren met kernaanvallen bedreigen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 18:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
De propaganda zie je vooral bij de verslaggeving over de militaire gevechten.
De propaganda om de Russsiche natie en volk neer te zetten als kwaadaardige nazi's mag wel wat worden opgevoerd. We hebben het volk nodig om de Russen gruwelijk economisch aan te pakken en dat gaat niet als je zo'n volk als gewone mensen gaat zien. Dat zijn ze niet meer dankzij decennia aan propaganda.
Het verschil is dat het gevaar van RUS niet denkbeeldig is, antisemitisme is 100% vooroordeel.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 19:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar er zijn veel mensen die dat hebben. Maar misschien kan ik het beter 'antirussisme' noemen, analoog aan 'antisemitisme'?
De vraag is dan wat er aan de onderhandelingstafel besproken wordt?quote:
Er loopt ergens in Oekraïne een ontslagen generaal rond, dus theoretisch zou het kunnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 19:22 schreef Cherni het volgende:
Het stikt van misinformatie. De Russen claimen een Canadese generaal te hebben gesnapt die probeerde Azovstal te ontvluchten. Tja ik geloof inmiddels nergens meer in.
Ik ben geen politicus en dus ben ik geen politicus die argwaan of geweld richting journalisten aanwakkert.quote:
En aangekomen op locatie een wapen in je handen gedrukt krijgen en tegen het UA mogen vechtenquote:
Ja ja en Poetin is geen nazi.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 19:34 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik ben geen politicus en dus ben ik geen politicus die argwaan of geweld richting journalisten aanwakkert.
Ook goed voor de toch al fantastisch lopende Russische economie.quote:
Hilarisch en tegelijkertijd exemplarisch.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:17 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Wel hilarisch dat je die Russen handmatig met houten kisten ziet zeulen terwijl het bij het bij de Navo gewoon met pallets kan.
De wanhoop moet groot zijn wanneer je na 2 luttele maandjes oorlog al over de bodem van de ton moet schrappen om voldoende kanonnen voer te vinden. 40-60 is aardig bejaard voor velen in Rusland. Komaan geef ze een Mosin Nagant en twee clipjes kogels en stort ze in de strijd. Oekraïne heeft nog kogels zat.quote:
quote:Russia Doubles Down, Says Israel 'Supports neo-Nazi Regime in Ukraine'
Moscow calls Israeli Foreign Minister Lapid's rebuke of Lavrov's Hitler comment 'anti-historical' and says it 'explains to a large extent why the current Israeli government supports the neo-Nazi regime in Kyiv'
Russia's foreign ministry accused Israel on Tuesday of supporting neo-Nazis in Ukraine, further escalating a row which began when Russian Foreign Minister Sergei Lavrov claimed Adolf Hitler had Jewish origins.
Israel lambasted Lavrov on Monday, saying his claim – made when talking about Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy who is Jewish – was an "unforgivable" falsehood that debased the horrors of the Nazi Holocaust.
Leaders from several Western nations denounced Lavrov's comments and Zelenskyy accused Russia of having forgotten the lessons of World War Two.
The Russian ministry said in a statement that Israeli Foreign Minister Yair Lapid's comments were "anti-historical" and "explaining to a large extent why the current Israeli government supports the neo-Nazi regime in Kyiv".
Moscow reiterated Lavrov's point that Zelenskyy's Jewish origins did not preclude Ukraine from being run by neo-Nazis.
"Antisemitism in everyday life and in politics is not stopped and is on the contrary nurtured (in Ukraine)," it said in a statement.
Israel's Health Minister Nitzan Horowitz reacted to the Russian foreign ministry's statement shortly after, saying "there is no neo-Nazi regime in Ukraine. Zelenskyy is not a Nazi."
Horowitz slammed what he called Russia's "propaganda" that draws comparisons between its invasion of Ukraine and the Soviet Union's war against Nazi Germany.
"And yes, Israel supports the integrity and sovereignty of Ukraine in the face of a brutal Russian invasion," Horowitz concluded.
Lavrov made the Hitler assertion on Italian television on Sunday when he was asked why Russia said it needed to "denazify" Ukraine if the country's own president, Volodymyr Zelenskyy, was himself Jewish.
Israel has expressed support for Ukraine following the Russian invasion in February. But wary of damaging relations with Russia, a power broker in neighboring Syria, it initially avoided direct criticism of Moscow and has not enforced formal sanctions on Russian oligarchs.
However, ties have grown more strained, with Lapid last month accusing Russia of committing war crimes in Ukraine.
Huh, maar volgens de Kremlinfluisteraars hier waren ze toch helemaal niet van plan om iets te bezetten?quote:
Doe niet zo kinderachtig johquote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Huh, maar volgens de Kremlinfluisteraars hier waren ze toch helemaal niet van plan om iets te bezetten?
Had je echt wat anders verwacht? Als ze op een leugen betrapt worden dan gooien ze er altijd nog een grotere bovenop, dat is echt standaard in Rusland.quote:
Ik verbaas me iedere keer weer en vervolgens verbaas ik me dat het me verbaast.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Had je echt wat anders verwacht? Als ze op een leugen betrapt worden dan gooien ze er altijd nog een grotere bovenop, dat is echt standaard in Rusland.
Wat is er gebeurd met die zogenaamde Amerikaanse luitenant die daar gezeten zou hebben, dixit Baudet en al die andere kritiekloze Kremlin-muppets op twitter.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 19:22 schreef Cherni het volgende:
Het stikt van misinformatie. De Russen claimen een Canadese generaal te hebben gesnapt die probeerde Azovstal te ontvluchten. Tja ik geloof inmiddels nergens meer in.
De orderboekjes van de TB2 maker zijn aardig gevuld inmiddels, neem ik aan?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:35 schreef polderturk het volgende:
Nieuwe beelden van aanval op snake island.
[ twitter ]
Yup.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:01 schreef Discombobulate het volgende:
Maar Rusland heeft toch net zo goed hun eigen versies van Stingers en Javelins? Ieder land heeft wel van dat spul, zo ingewikkeld zijn die dingen niet.
200 meter per secondequote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:56 schreef slashdotter3 het volgende:
die NLAW gaat verrassend snel, als je knippert dan heb je het gemist
Hij weet er zó veel van af dat het me niet zou verbazen dat zijn lichaamsopeningen ook aardig wat kaarsen verwerkt hebben.quote:
Pfff in films ziet het er nog futuristisch uit als aliens allemaal drones hebben die door gangen vliegen en onderozek doen of op jacht zijn maar we zijn daar al akelig dichtbij als ik het zo zie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:18 schreef slashdotter3 het volgende:
draagvermogen 300kg
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Waar kijk ik naar? Een boom met een wolk aan het einde van de dag?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Developing story: er is een Russisch schip geraakt
[ twitter ]
Het schip kunnen ze niet laten zien. Die is gezonken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar kijk ik naar? Een boom met een wolk aan het einde van de dag?
Zou gaan om een munitieopslag?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Developing story: er is een Russisch schip geraakt
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |