abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2022 @ 12:42:08 #1
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2022 @ 12:42:37 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204062617
quote:
Oekrane: dodental aanval militair trainingscentrum opgelopen tot 35
De gouverneur van de regio Lviv zegt dat er bij de Russische aanval op het militaire trainingscentrum in West-Oekrane nabij Polen 35 doden zijn gevallen. 134 mensen zouden gewond zijn geraakt.

Vanochtend rond 6.00 uur plaatselijke tijd werd het centrum getroffen door Russische raketten. Volgens deskundigen heeft het Russische leger met deze aanval een groot risico genomen. Het militaire complex ligt hemelsbreed op 18 kilometer van de Poolse grens.

https://nos.nl/liveblog/2(...)olse-grens-zorgelijk
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_204062620
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik moet het nog maar zien als Kiev plat gebombardeerd word. Er is nu al zoveel druk op de NAVO om iets te doen.
Ik denk dat als Poetin een soort Grozny van Kiev maakt dat hij ook in Rusland echt iets uit te leggen heeft.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:43:05 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062622
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee hoor. Hoe kom je daarbij?
Omdat je eerder nog had gepost dat je wilde dat deze man het vuur aan de schenen zou worden gelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 13 maart 2022 @ 12:43:20 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204062625
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit was toch vrij voorspelbaar? Dit kon je echt van mijlenver zien aankomen. Of had jij oprecht verwacht dat deze man ineens even zijn mening compleet ging veranderen?
Nee, natuurlijk niet. Dus waarom reageer je zo raar wanneer ik zeg dat zo'n interview zinloos is?
Huilen dan.
pi_204062631
Russen moet je niet uit laten praten als ze achter Putin staan.
Gooi liever die Russische ambassade dicht en de ambassadeurs eruit!
  zondag 13 maart 2022 @ 12:43:53 #7
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204062633
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik denk dat als Poetin een soort Grozny van Kiev maakt dat hij ook in Rusland echt iets uit te leggen heeft.
Heefttie sowieso al, als de waarheid langzaam maar zeker doorsijpelt.

Zowel economisch als militair is het een totale faal.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:44:03 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062634
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat je eerder nog had gepost dat je wilde dat deze man het vuur aan de schenen zou worden gelegd.
Op basis van 'emotie'? Een stokpaardje dat je nogal graag berijdt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 12:44:04 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204062635
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik moet het nog maar zien als Kiev plat gebombardeerd word. Er is nu al zoveel druk op de NAVO om iets te doen.
Van wie?

NAVO gaat niks doen zolang het in Oekrane blijft. Alleen Polen lijkt trigger happy. Voor de rest zijn de landen juist behoorlijk terughoudend en willen ze het niet laten escaleren.

Putin zou ook dom zijn om het te laten escaleren buiten Oekrane, want in Oekrane gaat hij hoe dan ook wel "winnen". Desnoods door alles plat te gooien of gewoon een "overwinning" te claimen. Zodra NAVO betrokken raakt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Putin kan echt niks winnen door NAVO in dit hele gebeuren te trekken.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:44:05 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204062636
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je begrijpt wat dat betekent?
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 13 maart 2022 @ 12:45:06 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_204062647
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je begrijpt wat dat betekent?
In principe niks, want het vuur wordt iemand na aan de schenen gelegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 13 maart 2022 @ 12:45:21 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062650
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Van wie?

NAVO gaat niks doen zolang het in Oekrane blijft. Alleen Polen lijkt trigger happy. Voor de rest zijn de landen juist behoorlijk terughoudend en willen ze het niet laten escaleren.

Putin zou ook dom zijn om het te laten escaleren buiten Oekrane, want in Oekrane gaat hij hoe dan ook wel "winnen". Desnoods door alles plat te gooien of gewoon een "overwinning" te claimen. Zodra NAVO betrokken raakt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Putin kan echt niks winnen door NAVO in dit hele gebeuren te trekken.
Polen is 'trigger happy'?

Polen is terecht wantrouwend. Misschien toch eens nalezen waarom Polen dat is.

Tot nu toe is er een trigger happy in de praktijk, en dat zijn geen Polen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062654
De geschiedenis van Polen leren broer!
pi_204062656
Tenenkrommend interview bij Buitenhof.
Wie is deze vrouw eigenlijk? Beetje irritante interviewster. Veel t emotioneel ook.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204062659
Heeft Oekrane geen raketten om even de andere kant op te sturen? Raket op Rostov aan de Don ofzo? Niet dat ik het zo leuk vindt voor die inwoners, maar om ook de Russen duidelijk te maken dat Oekrane geen militaire wandeling is waar zij geen gevaar lopen en de Russische oppositie sterker te maken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_204062672
Inhoudelijk deed de presentatrice het goed. Gewoon de feiten zoals ze bekend zijn doorgeven aan de ambassadeur.

Ze had alleen wat minder in haar emotie moeten zitten, Twan Huys zou het beter gedaan hebben.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:48:10 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_204062682
Interessant stuk van een (regionale) politieke hotemetoot in China, die sterk voor hen beargumenteert waarom China Rusland moet laten vallen en het Westen moet steunen. Hopelijk ziet Xinnie de Pooh het.

https://uscnpm.org/2022/0(...)ne-war-china-choice/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:49:11 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062692
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:46 schreef Godshand het volgende:
Heeft Oekrane geen raketten om even de andere kant op te sturen? Raket op Rostov aan de Don ofzo? Niet dat ik het zo leuk vindt voor die inwoners, maar om ook de Russen duidelijk te maken dat Oekrane geen militaire wandeling is waar zij geen gevaar lopen en de Russische oppositie sterker te maken.
Dat is een slecht idee. Dan wordt Oekrane van Liviv en Odessa tot Kharkiv direct helemaal platgebombardeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 13 maart 2022 @ 12:50:36 #19
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_204062705
niemand wint in deze oorlog, alleen maar verliezen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 12:51:09 #20
416575 crew  Evenstar
pi_204062714
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Polen is 'trigger happy'?

Polen is terecht wantrouwend. Misschien toch eens nalezen waarom Polen dat is.

Tot nu toe is er een trigger happy in de praktijk, en dat zijn geen Polen.
Ik snap heel goed waarom Polen wantrouwend is. Helemaal niks mis mee en zodra Polen aangevallen zou worden kan de NAVO ingrijpen en iedereen zou daar achter staan.

Alleen is Polen nu wel heel erg aan het pushen en dat is niet goed voor Polen en de NAVO. Het is gewoon niet nodig om op dit moment zo te blijven pushen en de grenzen op te zoeken.
pi_204062721
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Van wie?

Doelde vooral op het volk. Twitter (enkel een voorbeeld) staat vol met berichten van mensen die willen dat de NAVO een no fly zone gaat instellen; ook als dat resulteert in een derde wereldoorlog. Oekrane zelf smeekt ook elke dag meermaals om hulp; weigeren op te geven, omdat ze nog steeds willen hopen dat de NAVO toch te hulp schiet als de Russen een keer te ver gaat, of als er zoveel emotionele smeekbedes geweest zijn dat de NAVO uit druk wel moet.

Eens dat vooral Polen wat trigger happy lijkt; die zeggen ook wel wat steun te hebben van de Baltische staten. Logisch allemaal; want dichterbij Rusland; angst dat ze de volgende zijn, etc. Maar ik hoop wel dat de rest van de NATO landen ze in het gareel houden. Wat Biden laatst zei was eigenlijk een vrij brief voor Polen om toch door te gaan met het leveren van die vliegtuigen bv. Want ja, Biden komt ze ook te hulp als Polen de escalatie juist begonnen is. Daar vrees ik wel voor. Dat Polen toch de grenzen blijft opzoeken omdat ze weten dat ze toch wel gesteund gaan worden.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:52:02 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062722
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik snap heel goed waarom Polen wantrouwend is. Helemaal niks mis mee en zodra Polen aangevallen zou worden kan de NAVO ingrijpen en iedereen zou daar achter staan.

Alleen is Polen nu wel heel erg aan het pushen en dat is niet goed voor Polen en de NAVO. Het is gewoon niet nodig om op dit moment zo te blijven pushen en de grenzen op te zoeken.
Hoe is Polen aan het pushen, precies?

Wat Polen vooral aan het doen is is niet grenzen opzoeken, maar deze verdedigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062727
quote:
13s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is een slecht idee. Dan wordt Oekrane van Liviv en Odessa tot Kharkiv direct helemaal platgebombardeerd.
Dat worden ze toch al
  zondag 13 maart 2022 @ 12:53:05 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062734
Toch wel hilarisch dit.

Rusland valt Oekrane binnen.

Polen zoekt de grens op.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062744
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch wel hilarisch dit.

Rusland valt Oekrane binnen.

Polen zoekt de grens op.

Waarom sluit het een het ander uit?
  zondag 13 maart 2022 @ 12:54:44 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062753
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:52 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dat worden ze toch al
Nou nee, dat is nog niet het geval. Er zijn bombardementen ja, voornamelijk in het zuiden van Oekrane. Maar van hele steden platbombarderen is gelukkig nog geen sprake.
pi_204062757
quote:

[..]

Rationeel is dat waarschijnlijk zo. Tegelijkertijd kunnen wij denk ik niet zo goed aanvoelen hoe bedreigd Oost Europa zich voelt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 12:55:05 #28
416575 crew  Evenstar
pi_204062760
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe is Polen aan het pushen, precies?

Wat Polen vooral aan het doen is is niet grenzen opzoeken, maar deze verdedigen.
Allerlei rare constructies verzinnen om vliegtuigen te sturen die. om in Oekrane aan te komen. van een NAVO-basis moeten vertrekken bijvoorbeeld? Roepen dat ze hun vliegtuigen als naar Ramstein kunnen sturen, terwijl de VS nog niet akkoord was. Het is onnodig, dom, provocerend en wat win je er nou mee?

Allerlei scenarios bedenken waarom de NAVO moet ingrijpen?

Keuze is gemaakt om niet te helpen en daar moet men daar ook gewoon met z'n allen achter staan. Landen die roepen om X of Y te doen ondermijnen nu juist de eensgezindheid van de NAVO. Iets waar Putin juist op uit is.
pi_204062761
quote:

[..]

Polen is aan het pushen? En hoe dan precies? Door Oekranse vluchtelingen op te nemen? Door grensdorpjes te bouwen die wellicht per ongeluk gebombardeerd kunnen worden? Wat wil je zeggen?
pi_204062764
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:48 schreef speknek het volgende:
Interessant stuk van een (regionale) politieke hotemetoot in China, die sterk voor hen beargumenteert waarom China Rusland moet laten vallen en het Westen moet steunen. Hopelijk ziet Xinnie de Pooh het.

Xinnie the Pooh _O-

Helemaal vrienden met Rusland is China historisch gezien ook weer niet, want ze hebben diverse oorlogen gevoerd in het Oosten, toen de Russen Siberi veroverden. Daarnaast hebben de Russen geholpen met het tot stand komen van Mongoli, wat Chinees grond gebied kostte.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:56:42 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062772
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?

Of kun je mij even uit de recente geschiedenis die schier eindeloze reeks van voorbeelden van Poolse expansiedrift opsommen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062774
Ik heb t Ff teruggekeken maar aub flikker die Russische ambassadeur asap de grens over naar Rusland.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 12:57:02 #33
416575 crew  Evenstar
pi_204062775
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Precies dit. Mensen blijven maar zwart/wit denken. Geopolitiek is niet zwart/wit. Wij hebben tientallen jaren doorgebracht zonder grote oorlogen in Europa. Dat kwam niet omdat men constant zwart/wit aan het denken was, maar door geopolitiek en het houden van een balans tussen verschillende grootmachten.

Lekker op een forum de ridder op het witte paard spelen verandert daar niks aan.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:57:13 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062778
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Polen is aan het pushen? En hoe dan precies? Door Oekranse vluchtelingen op te nemen? Door grensdorpjes te bouwen die wellicht per ongeluk gebombardeerd kunnen worden? Wat wil je zeggen?
Gevechtsvliegtuigen Oekrane in willen loodsen. Er waren zelfs de geruchten over vliegvelden die beschikbaar konden worden gesteld. Dat is absoluut het conflict verder escaleren.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:57:16 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062780
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Rationeel is dat waarschijnlijk zo. Tegelijkertijd kunnen wij denk ik niet zo goed aanvoelen hoe bedreigd Oost Europa zich voelt.
Precies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 12:58:47 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062793
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Allerlei rare constructies verzinnen om vliegtuigen te sturen die. om in Oekrane aan te komen. van een NAVO-basis moeten vertrekken bijvoorbeeld? Roepen dat ze hun vliegtuigen als naar Ramstein kunnen sturen, terwijl de VS nog niet akkoord was. Het is onnodig, dom, provocerend en wat win je er nou mee?

Allerlei scenarios bedenken waarom de NAVO moet ingrijpen?

Keuze is gemaakt om niet te helpen en daar moet men daar ook gewoon met z'n allen achter staan. Landen die roepen om X of Y te doen ondermijnen nu juist de eensgezindheid van de NAVO. Iets waar Putin juist op uit is.
Rare constructies? Dito, waarschijnlijk, 'rare scenarios'?

Je hebt echt totaal geen kijk op Polen en haar geschiedenis, wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:00:37 #37
416575 crew  Evenstar
pi_204062807
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zit zeker wat in. Alleen mag je toch van leiders verwachten dat ze even iets verder nadenken en niet puur vanuit hun emotie handelen in zo'n geval? Als ze dat wel doen zijn ze echt ongeschikt voor zo'n functie.

Kijk van Zelensky snap ik het nog, want dat is een hele andere situatie, maar van de leiders van NAVO-landen verwacht ik wel even iets meer. Heb echt een hekel aan Macron en ik vind hem een kwal, maar hij doet het bijvoorbeeld wel goed. Zelfde geldt voor Johnson, Rutte, Biden.

Je kan je grenzen aangeven zonder provocerend over te komen.

Dat Rusland/Putin de aanstichter, dader, eikel, mafkees, idioot, agressor etc. etc. etc. is is een feit en bovenstaande verandert daar niks aan. Er valt geen discussie te voeren als men dan meteen roept "ja maar Rusland".
pi_204062814
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?

Of kun je mij even uit de recente geschiedenis die schier eindeloze reeks van voorbeelden van Poolse expansiedrift opsommen?
Wie zegt er dan dat Polen andere gebieden wou inpikken? Dat maak jij er van.

Ja, Rusland is de aanstichter.
Ja, Rusland gaat veel en veel te ver.

Maar ook: Ja, Polen provoceert her en der, in de hoop dat ze andere NAVO landen mee krijgen.

Dat vind ik ook gewoon niet verstandig. Dat staat niet gelijk aan '' Polen heeft een expansiedrift ''.
pi_204062816
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:30 schreef Faraday01 het volgende:
Ah de hele verdediging is desinformatiecampagne van het westen :D
Het zou zo een BNW-user kunnen zijn:

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:36 schreef PSVCL het volgende:
Nepste ''oorlog" ooit
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:13 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Als Rusland zou willen hadden ze dat Ukraine allang weggevaagd joh.. het grootste gevaar is momenteel het luchtalarm dat constant onnodig afgaat, zorgt voor gehoorschade :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 13 maart 2022 @ 13:01:47 #40
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204062819
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zit zeker wat in. Alleen mag je toch van leiders verwachten dat ze even iets verder nadenken en niet puur vanuit hun emotie handelen in zo'n geval? Als ze dat wel doen zijn ze echt ongeschikt voor zo'n functie.

Kijk van Zelensky snap ik het nog, want dat is een hele andere situatie, maar van de leiders van NAVO-landen verwacht ik wel even iets meer. Heb echt een hekel aan Macron en ik vind hem een kwal, maar hij doet het bijvoorbeeld wel goed. Zelfde geldt voor Johnson, Rutte, Biden.

Je kan je grenzen aangeven zonder provocerend over te komen.

Dat Rusland/Putin de aanstichter, dader, eikel, mafkees, idioot, agressor etc. etc. etc. is is een feit en bovenstaande verandert daar niks aan. Er valt geen discussie te voeren als men dan meteen roept "ja maar Rusland".
Het is voor de westerse leiders een stuk makkelijker om emoties buiten de deur te houden, die hebben geen 50 jaar oud trauma.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 13 maart 2022 @ 13:01:58 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062821
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies dit. Mensen blijven maar zwart/wit denken. Geopolitiek is niet zwart/wit. Wij hebben tientallen jaren doorgebracht zonder grote oorlogen in Europa. Dat kwam niet omdat men constant zwart/wit aan het denken was, maar door geopolitiek en het houden van een balans tussen verschillende grootmachten.

Lekker op een forum de ridder op het witte paard spelen verandert daar niks aan.
Krijgen we die gespeelde nuance en zogenaamd 'realisme' weer. Punt is dat je uitspraken doet over Polen die volledig van de pot gerukt zijn aangezien je diezelfde rele geopolitieke context en historie niet kent.

"Wij hebben tientallen jaren doorgebracht..."

Ja, wij ja. In Oost-Europa heerste daarentegen een halve eeuw een communistische dictatuur die niet alleen uit was op de omverwerping van de democratie en vrijheid, maar ook alles op alles zette om de traditie, cultuur en eigenheid van de Oost-Europese staten te vernietigen.

Over zwart-wit gesproken: alles beredeneren vanuit je veilige Westerse bubbel... en dan een beetje tegen de Oost-Europeanen gaan lopen preken dat ze 'voorzichtig' moeten zijn. En 'geen grenzen moeten opzoeken'. Bespottelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 13:02:38 #42
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204062829
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar ook: Ja, Polen provoceert her en der, in de hoop dat ze andere NAVO landen mee krijgen.

Dat vind ik ook gewoon niet verstandig. Dat staat niet gelijk aan '' Polen heeft een expansiedrift ''.
Denk dat Polen niet eens de NAVO nodig heeft als ze het op gaan nemen tegen Rusland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 13 maart 2022 @ 13:03:16 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062835
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De vraag is nogmaals: hoe provoceert Polen, precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062837
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:48 schreef speknek het volgende:

Ik vind het wel een bijzonder taalgebruik voor iemand met nauwe banden met de Chinese politiek. 'Puppet government', "has caused great controvsery in China". Ik zou een wat eufemistischere woordkeuze verwachten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 13 maart 2022 @ 13:04:19 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062843
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Denk dat Polen niet eens de NAVO nodig heeft als ze het op gaan nemen tegen Rusland.
Dat weet ik wel zeker.

Men onderschat de Polen. Die zijn na al die episodes van verraad, aanvallen en bezetting wel wijzer - en harder - geworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062851
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De vraag is nogmaals: hoe provoceert Polen, precies?
@Evenstar heeft dat in prima woorden gedeeld, daar ben ik het mee eens.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:05:05 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062855
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Bepaalde veel mensen benaderen deze situatie vanuit emotie. Opvallend genoeg degenen die meerdere onderwerpen op deze manier benaderen. Met een zeer kortaangebonden attitude. En vanuit hun oogpunt is Rusland de bad guy (dit klopt natuurlijk) en moet helemaal kapot worden gemaakt en als dat dan een complete wereldoorlog zou triggeren, so be it.

Maar zo'n emotionele benaderingswijze, waar elke vorm van rationaliteit en big picture thinking ontbreekt, biedt natuurlijk geen oplossing. Ondanks de zeer agressieve en expansionistische drang van Poetin moet het westen juist het hoofd koel houden en goed nadenken over elke zet waarbij het in ogenschouw neemt dat Oekrane geen EU of NAVO lid is. Hoe oneerlijk het ook wellicht aanvoelt, een diplomatieke oplossing blijft natuurlijk het beste. Maar dan zal Oekrane ook water bij de wijn moeten doen.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:05:07 #48
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204062857
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat weet ik wel zeker.

Men onderschat de Polen. Die zijn na al die episodes van verraad, aanvallen en bezetting wel wijzer - en harder - geworden.
Zeker. En volledig terecht dat zij er wat harder in staan. Niet alleen vanwege de geschiedenis van dat land.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 13 maart 2022 @ 13:05:20 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062858
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
@:Evenstar heeft dat in prima woorden gedeeld, daar ben ik het mee eens.
Rare constructies en vreemde scenario's dus?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062859
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies.
Dit, voornamelijk Polen en de Baltische Staten voelen zich bedreigd.

Die Baltische Staten gaan ook er aan na Oekrane, let maar op.

De Russen hebben in de geschiedenis die steeds veroverd, verloren en weer terug veroverd. Daarvoor waren de Baltische Staten afwisselend Pools, Zweeds, Duits of Deens bezit of bezat Litouwen het grond gebied van de andere 2 staten.

Overigens dat figuur hier die zei dat Knigsberg weer Duits moet worden is een beetje nutteloos.

Na WO2 zijn de meeste Duitsers gevlucht en de rest richting de Russische kampen in Siberi gestuurd. Die paar die het overleefden die zijn terug gestuurd naar de DDR in de jaren 60.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koningsbergen
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:05:49 #51
416575 crew  Evenstar
pi_204062863
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je zit zo ver in een tunnel dat je niet eens de moeite kan, wil of durft te nemen om iemand met een andere mening te snappen. Daarom is een discussie voeren met jou zinloos. Sorry.

Dit doe je niet alleen bij mij, maar bij iedere user die er net een andere kijk op heeft. Kom even van je hoge paard af als je een discussie wil voeren.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:06:13 #52
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204062871
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hij wel. Jij niet schijnbaar.

De Poolse wapenleveranties aan de Ukraine tot nu toe zijn ook via DoD gegaan. Niet zoals bv NL of B direct.

Hij heeft dus een punt. Jij weet dit schijnbaar niet.
pi_204062873
twitter
  zondag 13 maart 2022 @ 13:06:38 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062875
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bepaalde veel mensen benaderen deze situatie vanuit emotie. Opvallend genoeg degenen die meerdere onderwerpen op deze manier benaderen. Met een zeer kortaangebonden attitude. En vanuit hun oogpunt is Rusland de bad guy (dit klopt natuurlijk) en moet helemaal kapot worden gemaakt en als dat dan een complete wereldoorlog zou triggeren, so be it.

Maar zo'n emotionele benaderingswijze, waar elke vorm van rationaliteit en big picture thinking ontbreekt, biedt natuurlijk geen oplossing. Ondanks de zeer agressieve en expansionistische drang van Poetin moet het westen juist het hoofd koel houden en goed nadenken over elke zet waarbij het in ogenschouw neemt dat Oekrane geen EU of NAVO lid is. Hoe oneerlijk het ook wellicht aanvoelt, een diplomatieke oplossing blijft natuurlijk het beste. Maar dan zal Oekrane ook water bij de wijn moeten doen.
Bingo.

Zou het eens zo verwoorden aan wat Polen, Tsjechen en Hongaren. Dat ze vooral erg emotioneel zijn en wat nuchterder moeten worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:06:47 #55
416575 crew  Evenstar
pi_204062877
quote:

[..]

Amen.
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2022 @ 13:07:58 #56
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204062884
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:06 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dat CCCP vlaggetje is ook wel veelzeggend ...
_____
  zondag 13 maart 2022 @ 13:08:09 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062886
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Je zit zo ver in een tunnel dat je niet eens de moeite kan, wil of durft te nemen om iemand met een andere mening te snappen. Daarom is een discussie voeren met jou zinloos. Sorry.

Dit doe je niet alleen bij mij, maar bij iedere user die er net een andere kijk op heeft. Kom even van je hoge paard af als je een discussie wil voeren.
Paarden, emoties... stokpaardjes galore.

Probeerde jij allereerst maar eens te snappen waarom ze in Oost-Europa niet zo op je analyses zitten te wachten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062888
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:06 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Alsof de Duitsers naar zo'n minderheid gaan luisteren _O-
  zondag 13 maart 2022 @ 13:08:22 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204062889
quote:

[..]

Het zou de discussie helpen wanneer je duidelijk uitlegt wat Polen in jouw ogen nou concreet verkeerd doet. Ik zie je het hebben over provoceren en de grenzen opzoeken: op welke manier dan?
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:09:02 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062891
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:06 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Hij wel. Jij niet schijnbaar.

De Poolse wapenleveranties aan de Ukraine tot nu toe zijn ook via DoD gegaan. Niet zoals bv NL of B direct.

Hij heeft dus een punt. Jij weet dit schijnbaar niet.
Je dient eerst de vraag te stellen: WAAROM doet Polen dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:09:05 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204062892
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Gevechtsvliegtuigen Oekrane in willen loodsen. Er waren zelfs de geruchten over vliegvelden die beschikbaar konden worden gesteld. Dat is absoluut het conflict verder escaleren.
Het conflict begon met wat gebieden die onder de voet werden gelopen, wat vliegtuigen die neer werden geschoten, wat politici die vergiftigd werden, etc.

Nu kom jij aanjanken met je "We moeten niks terug doen boehoe want anders snifsnotter escalatie!"
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:10:15 #62
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062895
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bingo.

Zou het eens zo verwoorden aan wat Polen, Tsjechen en Hongaren. Dat ze vooral erg emotioneel zijn en wat nuchterder moeten worden.
Ik heb het eigenlijk voornamelijk over mensen zoals jij. Het zou mij ook niet verbazen als je alweer zit te tilten achter je beeldscherm. Dat landen in Oost-Europa zich zorgen maken is logisch, maar angst is meestal een slechte raadgever.
pi_204062899
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:11:09 #64
3928 Ulx
pi_204062902
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:10 schreef HowardRoark het volgende:

angst is meestal een slechte raadgever.
Had dat tegen Poetin gezegd voordat hij uit angst voor NATO deze shit begon.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204062906
quote:

een diplomatieke oplossing blijft natuurlijk het beste.
Net in elk geval, en in dit geval zeker niet.
quote:
Maar dan zal Oekrane ook water bij de wijn moeten doen.
Beter van niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 13 maart 2022 @ 13:13:56 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062913
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Net in elk geval, en in dit geval zeker niet.
[..]
Beter van niet.
Tja, dan kom je dus uit op (een escalerende) oorlog zonde einde. Dat is al helemaal geen oplossing.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:14:17 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204062918
quote:

maar angst is meestal een slechte raadgever.
Dat geldt natuurlijk ook voor diegenen die doodsbang zijn voor een verdere escalatie en hopen dat dit conflict zichzelf oplost terwijl ze hun kop in het zand steken.
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:15:20 #68
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204062923
quote:

[..]

Nooit, aangezien de Russen dat ook niet zullen doen, liever dood dan slaaf.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zondag 13 maart 2022 @ 13:15:43 #69
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062926
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat geldt natuurlijk ook voor diegenen die doodsbang zijn voor een verdere escalatie en hopen dat dit conflict zichzelf oplost terwijl ze hun kop in het zand steken.
Over wie heb je het nu?
  zondag 13 maart 2022 @ 13:15:55 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062928
quote:

[..]
Ik heb het eigenlijk voornamelijk over mensen zoals jij. Het zou mij ook niet verbazen als je alweer zit te tilten achter je beeldscherm. Dat landen in Oost-Europa zich zorgen maken is logisch, maar angst is meestal een slechte raadgever.
De enige die op tilt is geslagen is Putin; en de wijze waarop een hoop Westerlingen thans menen vanuit hun ivoren toren te weten wat Oost-Europeanen wel en niet zouden moeten doen getuigt vooral van een schrijnend gebrek aan historische kennis. Dat je zaken steeds op 'emotie' gooit dien je eerder te zoeken in je verstokte kruistocht tegen alles wat vermeend woke, links en deugend is (en per definitie emotioneel); je modus operandi is wat dat betreft bekend. Die 'emotie' zie ik eerder bij de groep die zich op dit moment alleen maar door angst laat leiden maar het wat galanter verpakt in 'geopolitiek realisme': "niet provoceren", "geen grenzen opzoeken", "geen olie op het vuur gooien". Alles om het eigen hachje te beschermen. Uitgelezen kans voor heer Putin om Warschau Pact 2.0 door te zetten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062932
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja als je de Russische propaganda graag wil geloven dan zijn die "geruchten" er wel ja. Nuttige idioten doen bovendien niets liever dan Russische leugens geloven en verspreiden om maar aan te tonen dat dit allemaal de schuld van de NAVO is.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:16:21 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062933
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Precies...

Boter, hoofd etcetera.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062935
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dan kom je dus uit op (een escalerende) oorlog zonde einde. Dat is al helemaal geen oplossing.
De enige oplossing is het kleptocraten regime isoleren op elke mogelijke wijze en tegelijkertijd laten bloeden qua militair materieel en personeel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_204062944
Geproduceerd door Oekrane.

twitter
  zondag 13 maart 2022 @ 13:17:49 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062947
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoeveel water moet er eigenlijk bij de wijn gedaan worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:17:58 #76
416575 crew  Evenstar
pi_204062950
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het zou de discussie helpen wanneer je duidelijk uitlegt wat Polen in jouw ogen nou concreet verkeerd doet. Ik zie je het hebben over provoceren en de grenzen opzoeken: op welke manier dan?
Heb ik hierboven uitgelegd. Ik vind het onnodig om allerlei constructies te gaan verzinnen om vliegtuigen aan Oekrane te geven. De NAVO zit daar duidelijk niet op te wachten.

Kijk even hoe de berichtgeving bijvoorbeeld was. Polen liet via officile kanalen weten, dat men vliegtuigen naar Ramstein zou verplaatsen, zodat de VS ze dan kon overnemen. De VS liet weten dat ze helemaal van niks wisten en dat dit geen goed idee was.

Hoe is dit slim? Hoe is dit niet de grenzen opzoeken? De VS zegt eigenlijk letterlijk dat dit niet slim is en als provocatie gezien kan worden en daar ben ik het mee eens.

Zo moeilijk is het toch niet om dit te snappen?

quote:
We do not support the transfer of the fighters to the Ukrainian air force at this time and have no desire to see them in our custody either,' the Pentagon said

The Pentagon had stressed that getting the MiG-29 fighter jets from Poland to Ukraine would pose a logistical nightmare.

While at first the administration was on board with supporting Poland in getting the jets to Ukraine, the Pentagon feared it would drag NATO into direct conflict
https://www.dailymail.co.(...)lican-Democrats.html

Gewoon even een bron die ik snel kon vinden.

Het is van belang dat de NAVO juist eensgezind blijft. Als een land allerlei OFFICILE persberichten de wereld in helpt waar de VS (en de NAVO) helemaal niet op zitten te wachten is het gewoon niet slim.

Verder snap ik dat Polen zich bedreigd voelt, maar dan kan het niet slim zijn om dit soort dingen te doen.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:19:32 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062961
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:17 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heb ik hierboven uitgelegd. Ik vind het onnodig om allerlei constructies te gaan verzinnen om vliegtuigen aan Oekrane te geven. De NAVO zit daar duidelijk niet op te wachten.

Kijk even hoe de berichtgeving bijvoorbeeld was. Polen liet via officile kanalen weten, dat men vliegtuigen naar Ramstein zou verplaatsen, zodat de VS ze dan kon overnemen. De VS liet weten dat ze helemaal van niks wisten en dat dit geen goed idee was.

Hoe is dit slim? Hoe is dit niet de grenzen opzoeken? De VS zegt eigenlijk letterlijk dat dit niet slim is en als provocatie gezien kan worden en daar ben ik het mee eens.

[..]

Het is van belang dat de NAVO juist eensgezind blijft. Als een land allerlei OFFICILE persberichten de wereld in helpt waar de VS (en de NAVO) helemaal niet op zitten te wachten is het gewoon niet slim.

Verder snap ik dat Polen zich bedreigd voelt, maar dan kan het niet slim zijn om dit soort dingen te doen.
Polen zou eigenlijk haar leger bij de Oekranse grens moeten positioneren. Nu al.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 13:20:06 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204062965
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:17 schreef Evenstar het volgende:

[..]

[..]

Hoe is straaljagers leveren aan Oekrane fundamenteel anders dan antitankwapens, en wat heeft de NAVO daarmee te maken?
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:20:24 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062969
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja als je de Russische propaganda graag wil geloven dan zijn die "geruchten" er wel ja. Nuttige idioten doen bovendien niets liever dan Russische leugens geloven en verspreiden om maar aan te tonen dat dit allemaal de schuld van de NAVO is.
Russische propaganda? Dit komt rechtstreeks uit de westerse media.
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoeveel water moet er eigenlijk bij de wijn gedaan worden?
Krim naar Rusland, en de twee regio's in de Donbas onafhankelijk. Dit waarbij Oekrane een zelfbesturend land kan zijn en dus een gooi kan doen naar een EU-lidmaatschap. Voor dat laatste zal Poetin dus water bij de wijn moeten doen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:20:50 #80
416575 crew  Evenstar
pi_204062977
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe is straaljagers leveren aan Oekrane fundamenteel anders dan antitankwapens, en wat heeft de NAVO daarmee te maken?
Ok, de NAVO en de VS snappen er allemaal niks van.

FOK! _O_

Ook dit heb ik al uitgelegd, maar men leest niet. Het staat zelfs LETTERLIJK in mijn bron.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:21:46 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062983
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Krim naar Rusland, en de twee regio's in de Donbas onafhankelijk. Dit waarbij Oekrane een zelfbesturend land kan zijn en dus een gooi kan doen naar een EU-lidmaatschap. Voor dat laatste zal Poetin dus water bij de wijn moeten doen.
En welke bronnen hebben wij tot nu toe waaruit blijkt dat Putin dat ooit zal toestaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 13:22:16 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204062986
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies...

Boter, hoofd etcetera.
Om Kasparov er voor de derde keer maar even bij te slepen:

As I said in 2014 and a fateful week ago, the price of stopping a dictator always goes up. What would have been enough to stop Putin 8 years or 6 months or 2 weeks ago is not enough today, and the price will rise again tomorrow.
Huilen dan.
pi_204062988
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kan eerder als offensief wapen worden gezien en in die zin dus potentieel een provocatie. Wat er verder geleverd wordt is vooral 'anti' wapens.

Ik denk overigens dat die paar MiG's ook niet het verschil zouden gaan maken.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:22:24 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062990
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]

FOK! _O_

Ook dit heb ik al uitgelegd, maar men leest niet. Het staat zelfs LETTERLIJK in mijn bron.
Wat ik lees is dat je Polen, uitgerekend Polen, trigger happy noemt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204063000
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:24:28 #86
3928 Ulx
pi_204063002
Beelden van Ukrainian Lives Matter in Rusland:

twitter
  zondag 13 maart 2022 @ 13:25:17 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063008
quote:

[..]

FOK! _O_

Ik zie niet hoe straaljagers leveren en antitankwapens leveren fundamenteel van elkaar verschillen.
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:26:57 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063022
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:22 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Kan eerder als offensief wapen worden gezien en in die zin dus potentieel een provocatie.
Natuurlijk quatsch; alsof Oekrane met de Poolse straaljagers het Kremlin gaat bestoken. Overigens kan dat ook wel met antitankwapens, maar dan ben je wat langer onderweg.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:27:05 #89
3928 Ulx
pi_204063026
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe straaljagers leveren en antitankwapens leveren fundamenteel van elkaar verschillen.
Ik ook niet.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:28:36 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204063040
Polen moeten gewoon wachten tot het aangevallen wordt; dan zullen haar geallieerden zich eendrachtig achter Polen scharen en in actie komen.

Net als in 1939 en 1945.

Nee, heel vreemd, die Poolse 'provocaties'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 13:29:25 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204063045
quote:

[..]

FOK! _O_

Tja, dit is keer op keer het resultaat als je discussieert met dit volk. Zij weten het ltijd beter. En oh wee als je daar niet mee eens bent. Dan ben je in dit geval niets meer dan iemand die Russische propaganda slurpt, zijn kop in het zand steekt en eigenlijk vanuit de eigen Westerse bubbel enkel uit egosme de eigen veiligheid wil garanderen.

Moet je nagaan dat dit soort zwart-wit denkende fantasten een daadwerkelijke stem zouden hebben in de internationale politiek. Dan zat we nu al bij zesde wereldoorlog. Fuck diplomatie, oorlog tot het bittere eind!
  zondag 13 maart 2022 @ 13:29:47 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204063047
quote:

[..]
de een is een aanvalswapen en de ander een verdedigingswapen

verdedigingswapens mag je leveren , aanvalswaoens niet

met spysatellieten het land monitoren en GPS locaties en posities van de russen troepen doorgeven dat mag wel

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 13 maart 2022 @ 13:30:16 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063052
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Behalve dan dat het ene Poetin wat slechter lijkt te bevallen dan het andere. Dus de conclusie is: we mogen Oekrane wel helpen zichzelf te verdedigen, maar niet te veel want dan wordt Poetin boos en dat willen we niet hebben want stel je voor wat er dan zou kunnen gaan gebeuren...
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:32:04 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204063067
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit is keer op keer het resultaat als je discussieert met dit volk. Zij weten het ltijd beter. En oh wee als je daar niet mee eens bent. Dan ben je in dit geval niets meer dan iemand die Russische propaganda slurpt, zijn kop in het zand steekt en eigenlijk vanuit de eigen Westerse bubbel enkel uit egosme de eigen veiligheid wil garanderen.

Moet je nagaan dat dit soort zwart-wit denkende fantasten een daadwerkelijke stem zouden hebben in de internationale politiek. Dan zat we nu al bij zesde wereldoorlog. Fuck diplomatie, oorlog tot het bittere eind!
Toch wel frappant dat iemand die voor deze oorlog zich altijd zo uitsprak tegen totalitarisme en waarschuwde tegen censuur, dictatoriale neigingen en insluipende onverdraagzaamheid ineens is herboren als genuanceerde, rationalistische denker die de verbinding zoekt.

Zal wel aan de poppetjes liggen en wie wanneer dergelijke neigingen vertoont. Hoewel het natuurlijk wel makkelijker is blauwharige SJW'ers te ridiculiseren en tegen ten strijde te trekken dan de grote Putin. Wordt misschien iets gevaarlijker, je daar tegen uitspreken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 13:33:21 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063078
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Aanvals- en verdedigingswapens? Wat een larie.
quote:
Van wie niet?
Huilen dan.
pi_204063081
Sowieso wat curieus om de wens niet onder Russisch bewind te komen te verwarren met angst als de drijver van besluitvorming.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:33:38 #97
416575 crew  Evenstar
pi_204063082
quote:

[..]
Antitankwapens = defensief
Straaljagers = offensief

Daarnaast heb je, zoals in mijn bron staat, een logistiek probleem.

Je kan een straaljager niet even achter je trekker binden en de grens over rijden. Ze moeten ergens vertrekken, uit een NAVO-land.

Zie je nou echt niet waarom dat een probleem kan zijn?
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:34:31 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204063094
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:33 schreef Evenstar het volgende:
Je kan een straaljager niet even achter je trekker binden
Zeiden ze vast ook over tanks :7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 13 maart 2022 @ 13:34:52 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204063099
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Sowieso wat curieus om de wens niet onder Russisch bewind te komen te verwarren met angst.
Ik zie die angst vooral bij de 'niet provoceren'-roepers.

Het hele Oostblok mag weer in ere hersteld worden, als wij er maar geen last van hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 13:34:58 #100
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204063100
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Als Churchill zo gedacht had spraken we nu nog Duits.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:35:05 #101
416575 crew  Evenstar
pi_204063101
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zeiden ze vast ook over tanks :7
Ik wist dat deze ging komen :D Misschien moeten ze even bij die boer aankloppen of die een paar straaljagers de grens over kan trekken :D

Misschien kunnen ze ook even zijn land asfalteren, zodat de vliegtuigen kunnen opstijgen zonder vliegveld.

Misschien kan die zelfs een vliegdekschip achter zijn tractortje binden? Wie weet.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:35:46 #102
323876 michaelmoore
pi_204063109
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Aanvals- en verdedigingswapens? Wat een larie.
[..]
Van wie niet?
als de NATO aanvalswapens gaat leveren dan zijn we in oorlog met rusland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:36:18 #103
3928 Ulx
pi_204063111
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Mogen Assaultrifles worden geleverd? De naam betekent letterlijk aanvalsgeweer. De MIG-29 is een luchtverdedigingsjager. Bedoeld om vijandelijke toestellen uit je luchtruim te houden.
quote:
Wie zegt dat?
pi_204063125
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zie die angst vooral bij de 'niet provoceren'-roepers.

Het hele Oostblok mag weer in ere hersteld worden, als wij er maar geen last van hebben.
Zijn er gelukkig niet veel die er echt zo cynisch in staan denk ik... althans, een grotere groep heeft denk ik niet door dat dat een rele implicatie zou kunnen zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:38:20 #105
416575 crew  Evenstar
pi_204063132
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:05 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dit, voornamelijk Polen en de Baltische Staten voelen zich bedreigd.

Die Baltische Staten gaan ook er aan na Oekrane, let maar op.

De Russen hebben in de geschiedenis die steeds veroverd, verloren en weer terug veroverd. Daarvoor waren de Baltische Staten afwisselend Pools, Zweeds, Duits of Deens bezit of bezat Litouwen het grond gebied van de andere 2 staten.

Overigens dat figuur hier die zei dat Knigsberg weer Duits moet worden is een beetje nutteloos.

Na WO2 zijn de meeste Duitsers gevlucht en de rest richting de Russische kampen in Siberi gestuurd. Die paar die het overleefden die zijn terug gestuurd naar de DDR in de jaren 60.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koningsbergen
Denk serieus niet dat Rusland de Baltisch staten gaat aanvallen. Tegen de tijd dat die klaar is in Oekrane heeft hij minstens tien jaar nodig om ook maar iets te kunnen doen en dat is genoeg tijd voor EU en de NAVO om militair gezien nog veel machtiger te staan.

Putin heeft een grote fout gemaakt en eigenlijk slapende honden wakker gemaakt met zijn aanval op Oekrane.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:38:32 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063133
quote:

[..]
Straaljagers = offensief
Arbitrair onderscheid.

Wat zijn machinegeweren dan?
quote:
We hadden het over fundamentele verschillen, toch?
quote:
Je kan een straaljager niet even achter je trekker binden en de grens over rijden. Ze moeten ergens vertrekken, uit een NAVO-land.

Nee, niet echt? Poolse piloten parkeren dat ding ergens in Oekrane, of Oekraense piloten komen ze in Polen ophalen. Een antitankwapen wordt ook niet naar Oekrane geteleporteerd h :') .
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:39:36 #107
416575 crew  Evenstar
pi_204063145
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Arbitrair onderscheid.

Wat zijn machinegeweren dan?
[..]
We hadden het over fundamentele verschillen, toch?
[..]
Nee, niet echt? Poolse piloten parkeren dat ding ergens in Oekrane, of Oekraense piloten komen ze in Polen ophalen. Een antitankwapen wordt ook niet naar Oekrane geteleporteerd h :') .
Goed idee, straaljagers vanuit NAVO grondgebied naar Oekrane laten vliegen.

What can possibly go wrong.
pi_204063159
Dit conflict gaat gierend uit de klauwen lopen, resulterend in een totale wereldoorlog met uiteindelijk de inzet van kernwapens.

Als diplomatie een uitweg was dan was dit al lang gebeurd. Aan de ene kant hebben we Oekrane die te beroerd is om aan niet onredelijke Russische veiligheidseisen te voldoen. Aan de andere kant hebben we een NAVO die ook niet de meest de-escalerende partij is. En aan de uiterste kant hebben we natuurlijk een megalomane gek in het Kremlin zitten. 1 verkeerde provocatie, een verkeerde inslag van een raket zal de lont in het kruidvat doen ontbranden en shit hits the fan. Kwestie van tijd.

En wat gaat XI JINPING doen? :7

Ik heb vandaag mijn zomervakantie geboekt maar iets in me zegt dat dit niet door zal gaan omdat ik dan naar het front moet, verkoold ben of de stralingsziekte al in een te ver gevorderd stadium zit :N :'(
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:41:39 #109
108913 Godshand
guide4you
pi_204063168
quote:

[..]
Hij legt het uit knuppel!
Het gaat niet om het leveren, maar om de route:

NL:
Leveren anti-tank wapens, niet in NATO verband dus zonder militairen gaan vrachtwagens richting Oekrane, afleveren, klaar.

Polen:
Heeft oude MiGs:
Wil ze eerst naar Ramstein sturen (Amerikaanse militaire basis) en de piloten daar zouden de MiGs moeten bemannen en vliegen naar Oekrane. Als die uit de lucht geschoten worden zijn er Amerikaanse militaire gevangenen of doden te betreuren en dat zou het Kremlin zien als actieve Amerikaanse militaire bemoeienis. Zoals het Pentagon verklaarde bang voor te zijn. Polen wil dat, net als Oekrane want hoopt zo dat Amerika Rusland eens gaat aanvallen.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:42:08 #110
3928 Ulx
pi_204063172
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Rusland zou Polen kunnen bombarderen. NATO smijt atoombom op Moskou. Poetin dood, oorlog voorbij.
pi_204063173
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als diplomatie een uitweg was dan was dit al lang gebeurd. Aan de ene kant hebben we Oekrane die te beroerd is om aan niet onredelijke Russische veiligheidseisen te voldoen
Zeg, wat zijn die redelijke eisen uit het Kremlin dan eigenlijk?
  zondag 13 maart 2022 @ 13:42:33 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204063178
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland zou Polen kunnen bombarderen. NATO smijt atoombom op Moskou. Poetin dood, oorlog voorbij.
Dat zou ik Rusland niet aanraden, lopen fucken met Polen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 13:42:55 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063182
quote:

[..]

En antitankwapens vanuit NAVO grondgebied naar Oekrane sturen kan wel. Al met al nog steeds geen uitleg over waarom antitankwapens leveren fundamenteel anders is dan straaljagers leveren.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:43:51 #114
3928 Ulx
pi_204063187
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
"Geef stukken land aan ons en laat ons bepalen wat je met je buitenlands beleid doet."
  zondag 13 maart 2022 @ 13:43:53 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204063188
quote:

[..]
Nee, alle normale russen in moskou dood, putin zit echt wel in een bunker hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:44:05 #116
416575 crew  Evenstar
pi_204063190
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En antitankwapens vanuit NAVO grondgebied naar Oekrane sturen kan wel. Al met al nog steeds geen uitleg over waarom antitankwapens leveren fundamenteel anders is dan straaljagers leveren.
Het is al minstens drie keer uitgelegd, door mij en door @Godshand, dat jij het niet WIL (of kan) begrijpen kunnen wij dan ook niks meer aan doen.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:44:58 #117
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204063195
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit conflict gaat gierend uit de klauwen lopen, resulterend in een totale wereldoorlog met uiteindelijk de inzet van kernwapens.

Als diplomatie een uitweg was dan was dit al lang gebeurd. Aan de ene kant hebben we Oekrane die te beroerd is om aan niet onredelijke Russische veiligheidseisen te voldoen. Aan de andere kant hebben we een NAVO die ook niet de meest de-escalerende partij is. En aan de uiterste kant hebben we natuurlijk een megalomane gek in het Kremlin zitten. 1 verkeerde provocatie, een verkeerde inslag van een raket zal de lont in het kruidvat doen ontbranden en shit hits the fan. Kwestie van tijd.

En wat gaat XI JINPING doen? :7

Ik heb vandaag mijn zomervakantie geboekt maar iets in me zegt dat dit niet door zal gaan omdat ik dan naar het front moet, verkoold ben of de stralingsziekte al in een te ver gevorderd stadium zit :N :'(
Niet onredelijk. _O- _O- _O-
  zondag 13 maart 2022 @ 13:46:06 #118
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204063205
quote:
Angst. Pure angst.

Ik walg van angst.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:46:39 #119
108913 Godshand
guide4you
pi_204063210
quote:

[..]
Haha

Poetin heeft op zijn landgoed wel een kelder.
Maar waarschijnlijk verkast hij eerst achter de Oeral voor hij die bom op Polen laat vallen.

Moskou plat maar Poetin zet de oorlog vanuit Siberi voort.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:46:52 #120
498282 Scrummie
pi_204063212
twitter
  zondag 13 maart 2022 @ 13:47:59 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063222
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:41 schreef Godshand het volgende:

[..]
Hij legt het uit knuppel!
Het gaat niet om het leveren, maar om de route:
Oh, dus fundamenteel geen verschil? Mooi, dan kunnen we kijken naar hoe we die Poolse vliegtuigen ingezet kunnen krijgen :7 .

Polen wil graag die vliegtuigen leveren, maar is bang om Rusland op de teentjes te trappen en daarom is die rare constructie voorgesteld. De gedachte: als we het alleen doen dan is het gevaarlijker dan wanneer we de Amerikanen erin betrekken.
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:49:37 #122
108913 Godshand
guide4you
pi_204063236
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh, dus fundamenteel geen verschil? Mooi, dan kunnen we kijken naar hoe we die Poolse vliegtuigen ingezet kunnen krijgen :7 .

Polen wil graag die vliegtuigen leveren, maar is bang om Rusland op de teentjes te trappen en daarom is die rare constructie voorgesteld. De gedachte: als we het alleen doen dan is het gevaarlijker dan wanneer we de Amerikanen erin betrekken.
Wel een fundamenteel verschil.
Bij de een zijn militairen van een NATO land betrokken, bij de ander niet.

Kan jij nu echt niet lezen of ben je gewoon te dom om te poepen?
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:49:46 #123
3928 Ulx
pi_204063238
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, alle normale russen in moskou dood, putin zit echt wel in een bunker hoor :').
De man rijdt met ontbloot bovenlijf op tijgers. Die is niet zo bang dat hij in een bunker moet gaat bibberen.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:50:36 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063243
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het is al minstens drie keer uitgelegd, door mij en door @:Godshand, dat jij het niet WIL (of kan) begrijpen kunnen wij dan ook niks meer aan doen.
Nou, de vraag was wat er fundamenteel anders is en die heb jij allerminst weten te beantwoorden en Godshand zegt dat er geen fundamenteel verschil is... dusseh :? .
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:50:43 #125
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204063244
quote:

[..]
Het fundamentele verschil is dat die vliegtuigen een luchtmachtbasis met bijbehorend personeel nodig hebben. En dat maakt het link want om ze uit te schakelen moet Rusland die luchtmachtbasis bombarderen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204063256
Laten we hier geen oorlog voeren
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:51:37 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063259
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:49 schreef Godshand het volgende:

[..]
Wel een fundamenteel verschil.
Bij de een zijn militairen van een NATO land betrokken, bij de ander niet.

Kan jij nu echt niet lezen of ben je gewoon te dom om te poepen?
Fundamenteel verschil in de voorgestelde logistiek, dat is me duidelijk ja.
Huilen dan.
pi_204063261
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het afstaan van de volksrepublieken Donetsk, Luhansk en het eiland de Krim. Een klein offer omdat dit toch al pro-russische gebieden waren.

Daarnaast nog de neutrale status, dus geen NAVO en EU lidmaatschap voor Oekrane en dit in de grondwet opnemen.
pi_204063273
quote:

[..]
Een straaljager is wat minder makkelijk geheim te leveren, probeer zo'n groot ding maar over de grens te krijgen. Daarbij is het ook niet makkelijk operationeel te krijgen, veel vliegvelden en logistiek is immers al verwoest.

Wat mij betreft leveren we gewoon wat kleiner spul. Bayraktars bijvoorbeeld, of soortgelijk spul.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:52:54 #130
3928 Ulx
pi_204063274
Overigens kunnen die vliegtuigen niet direct effectief worden ingezet omdat er flink wat wijzigingen zijn vergeleken met de Oekrainse. Voordat die piloten ze goed kunnen gebruiken ben je zo zes weken verder. Leveren van S300's heeft sneller nut. Die zijn wel meteen inzetbaar.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:53:32 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063281
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het afstaan van de volksrepublieken Donetsk, Luhansk en het eiland de Krim. Een klein offer omdat dit toch al pro-russische gebieden waren.

Daarnaast nog de neutrale status, dus geen NAVO en EU lidmaatschap voor Oekrane en dit in de grondwet opnemen.
En wat als 'ie over een jaar of 5 besluit toch heel Oekrane te willen hebben?
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:54:02 #132
108913 Godshand
guide4you
pi_204063285
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Fundamenteel verschil in de voorgestelde logistiek, dat is me duidelijk ja.
Nee dus, het is nogal een verschil of een wapenhandelaar de wapens levert, of een straaljager piloot (=militair). Een wapenhandelaar is een burger en is geen officile militaire vertegenwoordiging. Een straaljager piloot wel en vormt een militaire actie.

Niks logistiek.
pi_204063291
twitter
pi_204063292
quote:

[..]
Dit een klein offer noemen. :')

quote:
Ah, de belofte om geen vrienden te maken waar Rusland bang voor is.
pi_204063294
quote:

[..]

Die discussie loopt nu al 5 dagen. :P
Vakman pur sang
pi_204063301
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:52 schreef Ulx het volgende:
Overigens kunnen die vliegtuigen niet direct effectief worden ingezet omdat er flink wat wijzigingen zijn vergeleken met de Oekrainse. Voordat die piloten ze goed kunnen gebruiken ben je zo zes weken verder. Leveren van S300's heeft sneller nut. Die zijn wel meteen inzetbaar.
In een noodsituatie lukt dat ook binnen 10 dagen.
pi_204063302
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wat als 'ie over een jaar of 5 besluit toch heel Oekrane te willen hebben?
Voorbarige angst, ik walg van angst.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:55:47 #138
3928 Ulx
pi_204063304
quote:

[..]

Buigen voor Poetin dus.

Vraagje:
Ben jij voor of tegen de inmenging van Brussel in de soevereiniteit van EU-lidstaten?
  zondag 13 maart 2022 @ 13:56:08 #139
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063305
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een straaljager is wat minder makkelijk geheim te leveren, probeer zo'n groot ding maar over de grens te krijgen. Daarbij is het ook niet makkelijk operationeel te krijgen, veel vliegvelden en logistiek is immers al verwoest.
Natuurlijk is het de vraag in hoeverre het logistiek haalbaar is, maar in essentie is wapens leveren wapens leveren.
Huilen dan.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:56:09 #140
323876 michaelmoore
pi_204063306
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
Dat hoorde ik iemand op TV verkondigen , ik meen onze Wopke
Ik meen dat dit ergens in een of ander handvest van de NATO staat
maar het is een dun lijnte dat klopt
pi_204063308
quote:

[..]

Waarom zou de Oekrane dit moeten accepteren. En wie zegt dat Rusland zich daar aan zal houden.

En dan noem jij het een klein offer?
  zondag 13 maart 2022 @ 13:56:57 #142
323876 michaelmoore
pi_204063311
quote:

[..]
Anti tank wapnes zijn verdediogingswapens tegen aanvalswapens in dit geval Tanks

Straal jagers zijn inderdaad aanvalswwapens
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:57:41 #143
3928 Ulx
pi_204063313
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:54 schreef Godshand het volgende:

[..]
Nee dus, het is nogal een verschil of een wapenhandelaar de wapens levert, of een straaljager piloot (=militair). Een wapenhandelaar is een burger en is geen officile militaire vertegenwoordiging. Een straaljager piloot wel en vormt een militaire actie.

Niks logistiek.
Laat je die piloten met pensioen gaan en een burgerjob nemen. Zijn het burgers die die toestellen naar Oekraine vliegen.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 13:58:42 #144
3928 Ulx
pi_204063325
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Anti tank wapnes zijn verdediogingswapens tegen aanvalswapens in dit geval Tanks

MiG29's zijn verdedigingswapens tegen aanvallende vliegtuigen.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:59:21 #145
323876 michaelmoore
pi_204063330
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja me zus heeft ook een aanvalswapen

210215_1_daily239_39.jpg
  zondag 13 maart 2022 @ 13:59:30 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063331
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:54 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niks logistiek.
Dat is juist logistiek. Laat de Oekraense piloten die dingen in Polen ophalen, en er komt geen NAVO-piloot aan te pas.
Huilen dan.
pi_204063332
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:56 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waarom zou de Oekrane dit moeten accepteren. En wie zegt dat Rusland zich daar aan zal houden.

En dan noem jij het een klein offer?
Het alternatief is een kapotgeschoten land en een aanzienlijk gedecimeerde bevolking. Oekrane zal dit nooit winnen, Rusland heeft nog veel troepen en onsmakelijke troefkaarten achter de hand en ze zijn niet bang om deze in te zetten. Het is dus of dit of voldoen aan die eisen. Ik zou het wel weten als ik wist dat de NAVO mijn back toch niet zou hebben.
pi_204063336
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dit is dus meer een semantische discussie, wat noem je een aanvals- of verdedigingswapen?
  zondag 13 maart 2022 @ 14:01:02 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063346
quote:
Politie Kiev: journalist van The New York Times gedood

In een voorstad van hoofdstad Kiev is een journalist van The New York Times gedood, meldt de plaatselijke politie. Ook zou nog een ander persoon gewond zijn geraakt.

Op sociale media gaan berichten rond dat het gaat om Brent Renaud. Het nieuws is nog niet vanuit de VS bevestigd.
Dat is wel een bekende naam

Brent Renaud - IMDb
  zondag 13 maart 2022 @ 14:01:14 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204063348
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Arbitrair onderscheid. Wat is een machinegeweer?
Huilen dan.
pi_204063355
Wat een vervelende poepzakken zitten hier toch.
Vakman pur sang
  zondag 13 maart 2022 @ 14:03:17 #152
498282 Scrummie
pi_204063362
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het alternatief is een kapotgeschoten land en een aanzienlijk gedecimeerde bevolking. Oekrane zal dit nooit winnen, Rusland heeft nog veel troepen en onsmakelijke troefkaarten achter de hand en ze zijn niet bang om deze in te zetten. Het is dus of dit of voldoen aan die eisen. Ik zou het wel weten als ik wist dat de NAVO mijn back toch niet zou hebben.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:03:24 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063365
quote:

[..]
Jij zou ook de indringer je vrouw laten doden meppen als hij sterker dan jou is?
pi_204063372
quote:
De Russische president Vladimir Poetin zou bereid zijn om zijn Oekraense ambtsgenoot Volodimir Zelenski te ontmoeten. Volgens de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlut Cavusoglu heeft Poetin dat vorige week gezegd tegen de Turkse president Recep Tayyip Erdogan, die wil bemiddelen.

Cavusoglu zei dit zondag op een persconferentie, meldt het Russische persbureau RIA Novosti. De minister zei dat ook 'de Oekraense kant er klaar voor is'. Poetin en Erdogan spraken elkaar vorige week zondag telefonisch. Over de inhoud van hun gesprek was tot dusverre weinig bekend.

De Oekraense presidentsadviseur en onderhandelaar Mikhailo Podoljak zei ondertussen op televisie dat zijn land met Turkije en Isral aan een opzet werkt voor vredesbesprekingen en naar een geschikte locatie zoekt. ,,Als we het hebben uitgewerkt, dan komt er een ontmoeting. Ik denk niet dat het nog lang duurt voordat we eruit zijn'', zei hij.
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-praten~ae1bb2ff0/
Dat is wel positief, dat Israel en Turkije er bij betrokken zijn.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:04:39 #155
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_204063374
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja me zus heeft ook een aanvalswapen

[ afbeelding ]
Goede verdedigingslinie ook. |:)
  zondag 13 maart 2022 @ 14:04:51 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204063375
quote:

[..]

En dat vind jij serieus "redelijk"?!
_O- _O- _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 14:05:35 #157
3928 Ulx
pi_204063384
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is dus meer een semantische discussie, wat noem je een aanvals- of verdedigingswapen?
Hangt van het gebied qf waar je ze gebruikt. Schiet je met je vliegtuig ee aanvaller neer boven eigen land is het een verdedigingswapen. Doe je het bij een aanval boven een buurland is het een aanvalswapen.
Oekraine is in de verdediging en in eigen land aan het vechten, dus dan zij het verdedigingswapens.
Precies hetzelfde toestel in handen van de Russen is een aanvalswapen.
pi_204063398
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Brent Renaud - IMDb
twitter
pi_204063414
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
Hij begrijpt niet hoe idioot zijn voorstel is

Dan moet Rusland ook Dagestan, Tsjetjeni, en alle gebieden in Siberi en het oosten afstaan omdat dat geen Russische gebieden zijn.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 14:10:50 #160
3928 Ulx
pi_204063424
quote:

[..]
_O- _O- _O-
Zou Oekraine als Neutraal land toestemming moeten krijgen van de Russen als ze F35's zouden willen kopen? Wat denk jij dat Moskou daarover gaat roepen?
  zondag 13 maart 2022 @ 14:11:01 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063425
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:07 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
[ twitter ]
twitter
pi_204063436
quote:

[..]
_O- _O- _O-
Wat denk jij, dat het Oekranse leger de Russen het land uit gaan knallen? Nog vele manschappen staan in Rusland op kazerne plus ze vechten tegen een wereldmacht.

Het alternatief is veel bloediger en we moeten niet doen alsof Putin bij capitulatie heel Oekrane naar de gulag wil gaan sturen.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:14:56 #163
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204063461
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wat denk jij, dat het Oekranse leger de Russen het land uit gaan knallen? Nog vele manschappen staan in Rusland op kazerne plus ze vechten tegen een wereldmacht.

Het alternatief is veel bloediger en we moeten niet doen alsof Putin bij capitulatie heel Oekrane naar de gulag wil gaan sturen.
Dus om doden te voorkomen moet Poetin gewoon naar hartelust landen kunnen binnenvallen en eisen stellen die nergens over gaan. Als Poetin ditzelfde trucje herhaalt bij Dagestan of Finland vind je dat ook prima? Waar ligt voor jou precies de grens?
  zondag 13 maart 2022 @ 14:14:57 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063462
quote:

[..]

Zo te zien aan de respons zijn veel Oekrainers liever dood dan dat ze onder Rusland moeten leven. Die geven alles en gaan echt geen leven onder de tyran accepteren.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:15:04 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204063465
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Brent Renaud - IMDb
Jezus, hij was echt een bikkel...

============================
Brent Renaud is a Peabody and DuPont Award winning filmmaker and has spent the past two decades producing films and television programs with his brother Craig. The Renaud Brothers are best known for telling humanistic stories from the World's hot spots and their projects have covered the wars in Iraq and Afghanistan, the earthquake in Haiti, political turmoil in Egypt and Libya, the fight for Mosul, extremism in Africa, cartel violence in Mexico, and the youth refugee crisis in Central America.

Their work has won many of the top awards in television and journalism, including a Peabody Award, two Columbia DuPont Awards, two Overseas Press Club Awards, an Edward R. Murrow Award, an IDA Award, a DGA nomination for Best Directors and multiple Emmy nominations. Their films have also received critical acclaim in Entertainment Weekly, Rolling Stone, Forbes, USA Today, the New York Times, Filmmaker Magazine, the Los Angeles Times and American Cinematographer. Craig and his brother Brent also founded the Little Rock Film Festival and the Arkansas Motion Picture Institute.
pi_204063475
quote:
en we moeten niet doen alsof Putin bij capitulatie heel Oekrane naar de gulag wil gaan sturen.
Als je ziet wat hij nu al met zijn eigen protesterende volk doet, vind ik dat nogal het een gedurfdedebiele uitspraak
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 13 maart 2022 @ 14:16:57 #167
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204063484
quote:

[..]

Hij moet die troepen achterhouden om zijn land te verdedigen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 13 maart 2022 @ 14:17:01 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063486
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dus om doden te voorkomen moet Poetin gewoon naar hartelust landen kunnen binnenvallen en eisen stellen die nergens over gaan. Als Poetin ditzelfde trucje herhaalt bij Dagestan of Finland vind je dat ook prima? Waar ligt voor jou precies de grens?
Hoop dat de Russen nooit hier binnenvallen als sommige zo snel alles op willen geven...
pi_204063487
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hoe willen ze dat doen met circa 175.000 manschappen terwijl de Oekrane een leger heeft met circa 2 miljoen manschappen en een burger bevolking die nu niet meewerken en zich fel verzetten. De zwaarste gevechten vinden plaats in het zuiden en deels oosten op dit moment. En dat loopt al zeer moeilijk.

Het plan om de zittende macht te verwijderen is mislukt. En zitten nu in een situatie die ze mogelijk ook niet willen. Maar zoals zo vaak geven idioten niet toe dat het plan mislukt is en gaan dan maar door met een kansloze missie met heel veel leed en slachtoffers.
Ik zag dergelijke conclusies na een dag of 4 en dat vond ik veel te snel. Nu na meer dan twee weken vind ik het nog altijd te snel om te concluderen dat het moeizaam zou gaan en er plannen aan het mislukken zijn. Wellicht duurt het langer dan vooraf gedacht maar de Russen komen toch weer elke dag een stukje verder.

Daarnaast hebben ze wellicht met de invasiemacht onvoldoende troepen om de Oekrane de duim te houden en zal dat sowieso lastig worden. Maar onze smalbesnorde Oostenrijker had daar evenzogoed last van en kon toch zijn oorlog voortzetten. Dus ook hier ben ik nier geneigd om snelle conclusies te trekken
pi_204063507
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ik woon niet in Dagestan of Finland. Waar was de verontwaardiging toen de NAVO dood en verderf aan het zaaien was in het Midden-Oosten onder het mom van een vredesmissie en false flag? Toen hoorde ik je vast niet, erg vreemd.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 14:19:35 #171
3928 Ulx
pi_204063511
quote:

[..]

Waarom moet je dat niet denken?
  zondag 13 maart 2022 @ 14:21:09 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063529
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik woon niet in Dagestan of Finland. Waar was de verontwaardiging toen de NAVO dood en verderf aan het zaaien was in het Midden-Oosten onder het mom van een vredesmissie en false flag? Toen hoorde ik je vast niet, erg vreemd.
Wat heeft er mee te maken, dit is een conflict tussen Rusland en Oekraine, dat er elders ook burgerdoden vallen maakt dit wel ok?
pi_204063531
quote:
14:08
Russische troepen zouden in de Oekraense stad Irpin ten noordwesten van Kiev een Amerikaanse journalist van de New York Times hebben gedood. Een collega raakte gewond, meldt de regionale politiechef Andrej Nebitov
  zondag 13 maart 2022 @ 14:22:07 #174
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204063538
quote:

[..]
Onzin, ik ben nooit fan geweest van dergelijke operaties omdat het al verschillende landen de afgrond in heeft geduwd. Maar zelfs als je er vanuit gaat dat er toch vrij brede steun voor dergelijke operaties is, is het een behoorlijke drogreden. Oekrane heeft daar immers weinig mee te maken dus zelfs als je het als een soort vergeldingsactie zou willen zien zoals jij hier doet tref je de verkeerde. En two wrongs...

Maar vertel eens, waar ligt voor jou precies de grens?
pi_204063544
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom moet je dat niet denken?
Zulke lui kennen de geschiedenis niet. Ben blij dat Polen nog tussen ons en Ruskiland instaat. Betere vechtjassen dan de Polen zijn er haast niet.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:23:38 #176
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204063552
quote:

[..]
Hoi Anton. :')

Wij weten niet wat het is om onderdrukt te worden en te moeten vechten voor je vrijheid. Oekraners wel, liever dood dan slaaf.
pi_204063558
twitter
pi_204063570
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat heeft er mee te maken, dit is een conflict tussen Rusland en Oekraine, dat er elders ook burgerdoden vallen maakt dit wel ok?
Dat mensen er dubbele standaarden op nahouden vind ik wel komisch eigenlijk. Het is eigenlijk 1-op-1 te vergelijken. Een grootmacht heeft een bepaald wereldbeeld of standaard en meent in dit geval weer ergens dood en verderf te moeten zaaien omdat ze in dat werelddeel of land niet deze overtuiging hebben. Het zal dus iets cultureels of erfelijk zijn in de mindset van mensen en de overweging zou je moeten maken of het wel zo verstandig is om aan die culturele overtuiging te gaan zitten rommelen.
pi_204063577
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Hoi Anton. :')

Wij weten niet wat het is om onderdrukt te worden en te moeten vechten voor je vrijheid. Oekraners wel, liever dood dan slaaf.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:27:15 #180
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204063588
quote:

[..]

"Wereldmacht" :')
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 14:27:20 #181
3928 Ulx
pi_204063591
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:22 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Zulke lui kennen de geschiedenis niet. Ben blij dat Polen nog tussen ons en Ruskiland instaat. Betere vechtjassen dan de Polen zijn er haast niet.
Dat zullen we binnen nu en een paar jaar wel zien.
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2022 @ 14:29:01 #182
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204063610
Lekkere condoleance van de NYT :')

twitter

_____
pi_204063614
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Maar vertel eens, waar ligt voor jou precies de grens?
Mijn grens ligt bij de Nederlandse grens. Ik heb geen binding met de rest en ik deel ook niet de NAVO/EU overtuiging. Ik zit er dus in andere woorden niet op te wachten om zelf ook betrokken te raken in een cultuurclash als gevolg van een verdrag. Klinkt egostisch en is het ook, maar ik leef puur voor mezelf en een select groepje anderen. Zit ook in de menselijke aard.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:29:58 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204063617
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:24 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nu gaan ze te ver! NATO bombardementen op Moscow!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 maart 2022 @ 14:30:23 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063622
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat mensen er dubbele standaarden op nahouden vind ik wel komisch eigenlijk. Het is eigenlijk 1-op-1 te vergelijken. Een grootmacht heeft een bepaald wereldbeeld of standaard en meent in dit geval weer ergens dood en verderf te moeten zaaien omdat ze in dat werelddeel of land niet deze overtuiging hebben. Het zal dus iets cultureels of erfelijk zijn in de mindset van mensen en de overweging zou je moeten maken of het wel zo verstandig is om aan die culturele overtuiging te gaan zitten rommelen.
Dan kan dat ook nog steeds fout zijn toch, waarom wordt dit er elke keer bij gehaald om het gedrag van Putin goed te praten?
pi_204063637
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat zullen we binnen nu en een paar jaar wel zien.
Klopt. Het stikt van appeasement lui. Putin lacht zich helemaal de pleuris.

Wacht maar als de Poolse grens staat dan begint het conflicten uitlokken en maar vluchtelingen richting Europa douwen. Hele EU nog onstabieler.

Voor een onstabiele EU en ook Navo heeft Putin niet eens oorlog nodig straks, zo dom zijn we met zen allen dat we dit laten gebeuren.
pi_204063644
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:31 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Klopt. Het stikt van appeasement lui. Putin lacht zich helemaal de pleuris.

Wacht maar als hij aan de Poolse grens staat dan begint het conflicten uitlokken en maar vluchtelingen richting Europa douwen. Hele EU nog onstabieler.

Voor een onstabiele EU en ook Navo heeft Putin niet eens oorlog nodig straks, zo dom zijn we met zen allen dat we dit laten gebeuren.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:32:00 #188
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204063648
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Mijn grens ligt bij de Nederlandse grens. Ik heb geen binding met de rest en ik deel ook niet de NAVO/EU overtuiging. Ik zit er dus in andere woorden niet op te wachten om zelf ook betrokken te raken in een cultuurclash als gevolg van een verdrag. Klinkt egostisch en is het ook, maar ik leef puur voor mezelf en een select groepje anderen. Zit ook in de menselijke aard.
Klopt, er zijn teveel egosten en spreek lekker voor jezelf. :W :W :W
pi_204063659
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij zou ook de indringer je vrouw laten doden meppen als hij sterker dan jou is?
:') Lekker simpel weer
Go hard or go home
  zondag 13 maart 2022 @ 14:32:28 #190
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204063662
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ah, dus als buitenlandse mogendheden diverse landen binnen vallen of zelfs een genocide bewerkstelligen is dat allemaal prima want buiten de landsgrenzen. Gelukkig is niet iedereen zo dood van binnen.
pi_204063669
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoop dat de Russen nooit hier binnenvallen als sommige zo snel alles op willen geven...
Je hoopt dus dat ze wel binnenvallen als iedereen tot de dood wil vechten?
Vakman pur sang
  zondag 13 maart 2022 @ 14:33:20 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063673
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:32 schreef Noek het volgende:

[..]
:') Lekker simpel weer
Ah gezellig altijd Noek in het topic
  zondag 13 maart 2022 @ 14:34:10 #193
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063681
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je hoopt dus dat ze wel binnenvallen als iedereen tot de dood wil vechten?
Nee alsjeblieft niet. Bijzonder interpretatie weer.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:34:21 #194
pi_204063686
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dus of je wilt stemmen of door een dictator wilt worden onderdrukt wordt cultureel bepaald?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_204063716
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ah, dus als buitenlandse mogendheden diverse landen binnen vallen of zelfs een genocide bewerkstelligen is dat allemaal prima want buiten de landsgrenzen. Gelukkig is niet iedereen zo dood van binnen.
Er is vast wel een clubje te vinden waar jij je aan kan gaan sluiten om de Oeigoeren te gaan behoeden voor de genocide die op dit moment op hun gepleegd wordt, een soort vredesmissie naar Chinese bodem. Veel succes.

Zonder gekheid, soms ligt iets buiten onze macht of invloedssfeer om er ook maar enigszins invloed op te kunnen gaan hebben. Of je moet het er voor overhebben om je eigen bevolking zelf op te willen gaan offeren wegens je ideologie.
pi_204063738
Even iets anders tussendoor: Ik ben een vlaamse podcastserie aan het luisteren: geschiedenis voor herbeginners. Daar zit een uitbreide serie afleveringen in (stuk of 15) die de koude oorlog behandelt. Wat ik vooral interessant vind is dat daar ook regelmatig duidelijk het onderscheid gemaakt wordt tussen de blauwe en rode lezing van onderdelen uit de koude oorlog. Dat geeft best wat nuance over hoe je naar dat conflict kunt kijken.

Niet direct te vergeliken met wat er nu gebeurt (hoewel er relaties liggen) maar het schets een genuanceerder beeld.
Sowieso een zeer informatieve podcast imo ^O^
  zondag 13 maart 2022 @ 14:38:51 #197
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204063748
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Er is vast wel een clubje te vinden waar jij je aan kan gaan sluiten om de Oeigoeren te gaan behoeden voor de genocide die op dit moment op hun gepleegd wordt, een soort vredesmissie naar Chinese bodem. Veel succes.
Zelfs voor jou moet het geen brug te ver zijn om te snappen dat dezelfde afwegingen die hier aan de orde zijn ook daar spelen.

quote:
Zonder gekheid, soms ligt iets buiten onze macht of invloedssfeer om er ook maar enigszins invloed op te kunnen gaan hebben.
Dat valt nog te bezien natuurlijk. Jouw insteek waarbij we maar net doen alsof er niets gebeurd lijkt me geen optie. Daarmee geef je immers dergelijke megalomane mongolen als Poetin enorm vrij spel.

quote:
Of je moet het er voor overhebben om je eigen bevolking zelf op te willen gaan offeren wegens je ideologie.
Zo'n vaart zal het niet lopen.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:40:55 #198
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_204063768
quote:
83s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:29 schreef LTVDK het volgende:
Lekkere condoleance van de NYT :')

[ twitter ]
[ afbeelding ]
Dat is best een raar (bijzonder) verhaal dat hij een pasje van zijn vorige werkgever droeg, dan.

Ja, dan is het natuurlijk nog heel triest dat hij overleden is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204063784
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Klopt, er zijn teveel egosten en spreek lekker voor jezelf. :W :W :W
Wat fijn voor je dat je zo'n soort mindset hebt. Vaak zijn dit ook dezelfde mensen die anderen opdringen om voor deze overtuigingen te bloeden en er zelf lekker warmpjes bij zitten thuis. Concreet houdt dit dus in dat ze indirect andere mensen naar het front sturen om voor hen te vechten bijvoorbeeld. Heb jij je al aangemeld voor defensie om te gaan strijden voor je globalistische idealen?
pi_204063832
quote:

[..]
[..]
Nee, daar zal dictator Poetin niet mee akkoord gaan. In Kiev moet er hoe dan ook een Ruslandpuppet worden genstalleerd.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:48:53 #201
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204063839
quote:
Voor dat laatste zal Poetin dus water bij de wijn moeten doen.
Dat is zo'n beetje als vragen aan Poetin om zijn verlies te erkennen. Gaat nooit gebeuren natuurlijk.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:49:07 #202
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204063843
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wat fijn voor je dat je zo'n soort mindset hebt. Vaak zijn dit ook dezelfde mensen die anderen opdringen om voor deze overtuigingen te bloeden en er zelf lekker warmpjes bij zitten thuis. Concreet houdt dit dus in dat ze indirect andere mensen naar het front sturen om voor hen te vechten bijvoorbeeld. Heb jij je al aangemeld voor defensie om te gaan strijden voor je globalistische idealen?
Vraagje, heb je enig idee hoeveel mensen hun leven gegeven hebben zodat wij hier al tig jaar in vrede en veiligheid kunnen leven? Of in Oost-Europa die het communistische juk na 50 jaar onderdrukking van zich af konden schudden.

Je houding is meer dan walgelijk, defaitistisch en niet gespeend van enig historisch besef.
pi_204063847
Bruls: ’Desnoods beslag op vastgoed bij toenemende stroom vluchtelingen’

https://www.telegraaf.nl/(...)stroom-vluchtelingen

Ben je in het covid topic van 'm af gaat die zich hiermee profileren :')

Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 13 maart 2022 @ 14:54:01 #204
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204063884
Eigenlijk moet de NATO net zo doen als Rusland gewoon hele leger wat er staat finaal platbombarderen.
En dan aangeven..
Als Rusland aan komt zetten met foto's en video's ...
Neuh dat is allemaal nep joh...
Want zo doen hun het ook...

https://nos.nl/video/2421(...)len-geen-burgers-aan
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204063889
quote:

[..]
Straaljagers = offensief

Grappig hoe mensen onzin napraten. Het is maar net hoe je wapens gebruikt. De een is niet per se defensief en de ander offensief.

Welke offensieve dingen hebben de straaljagers van Oekraine tot nu toe gedaan? Ik hoor het graag.
pi_204063973
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:49 schreef RipCity het volgende:

[ afbeelding ]
Walgelijke man, die van gekkigheid niet weet wat hij moet roepen om in de media te blijven.
pi_204064012
quote:

[ afbeelding ]
Hij kan zoveel willen.
Nederlanders zijn een enorm mak volk.. totdat je aan hun shit komt als overheid.
Maw dit heeft geen daadwerkelijk draagvlak op 1 speknek na uit Nijmegen die waarschijnlijk zichzelf compleet uit de wind houdt ondanks tig leegstaande panden in bezit.
pi_204064077
twitter
New York Times journalist doodgeschoten in Irpen, camera man gewond, hem proberen ze uit het gebied te krijgen.

“He also published an editorial journalistic ID and passport, according to which this is a video journalist, U.S. citizen Brent Renaud.”
pi_204064104
quote:

[..]
Grootste anti oorlog demonstraties zijn nog altijd die tegen Amerika in Irak. Dus die was er. Je negeert dat gewoon. Waarom je dat doet? Dat mag je uitleggen.
pi_204064201
twitter

twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 13 maart 2022 @ 15:23:21 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204064270
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hij kan zoveel willen.
Nederlanders zijn een enorm mak volk.. totdat je aan hun shit komt als overheid.
Maw dit heeft geen daadwerkelijk draagvlak op 1 speknek na uit Nijmegen die waarschijnlijk zichzelf compleet uit de wind houdt ondanks tig leegstaande panden in bezit.
De overheid heeft zelf al decennia een puinhoop gemaakt van het asielbeleid. Nu is het een keer echt nodig om mensen van 'dichtbij' op te vangen en komen alle gebreken aan het licht.
  zondag 13 maart 2022 @ 15:28:22 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204064311
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De overheid heeft zelf al decennia een puinhoop gemaakt van het asielbeleid. Nu is het een keer echt nodig om mensen van 'dichtbij' op te vangen en komen alle gebreken aan het licht.
Het was toch al een tijdje duidelijk dat men hier niet echt adequaat op inspeelt? De cijfers zijn al jaren vrij stabiel, dus je weet hoeveel er ongeveer jaarlijks binnenkomen. Dan zou je zeggen: laten we dan de komende jaren ook in ieder geval maar uitgaan van ongeveer eenzelfde hoeveelheid, met een goede marge. Maar nee hoor, elk jaar komen weer de berichten dat we te maken hebben met 'een crisis' op dat gebied en we te weinig ruimte hebben.

Tja, wat wil je dan precies bereiken? Dat het draagvlak afneemt terwijl er niet echt opties zijn om daar op in te spelen? Zo weinig mogelijk geld uitgeven en dan ieder jaar weer spelen alsof het een verrassing is? Ik kan er totaal geen logica in ontdekken.
  zondag 13 maart 2022 @ 15:33:03 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204064351
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Het was toch al een tijdje duidelijk dat men hier niet echt adequaat op inspeelt? De cijfers zijn al jaren vrij stabiel, dus je weet hoeveel er ongeveer jaarlijks binnenkomen. Dan zou je zeggen: laten we dan de komende jaren ook in ieder geval maar uitgaan van ongeveer eenzelfde hoeveelheid, met een goede marge. Maar nee hoor, elk jaar komen weer de berichten dat we te maken hebben met 'een crisis' op dat gebied en we te weinig ruimte hebben.

Tja, wat wil je dan precies bereiken? Dat het draagvlak afneemt terwijl er niet echt opties zijn om daar op in te spelen? Zo weinig mogelijk geld uitgeven en dan ieder jaar weer spelen alsof het een verrassing is? Ik kan er totaal geen logica in ontdekken.
Dit is Rutte en de huidige politiek in een notendop: brandjes blussen, maar lange termijnvisie ho maar. Niet alleen op dit terrein, maar op allerlei vlakken.
  zondag 13 maart 2022 @ 15:33:19 #214
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204064353
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit is Rutte en de huidige politiek in een notendop: brandjes blussen, maar lange termijnvisie ho maar. Niet alleen op dit terrein, maar op allerlei vlakken.
Correct, helaas.
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 15:34:24 #215
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204064362
quote:

[ afbeelding ]
Zeer vermoeiende man
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zondag 13 maart 2022 @ 15:40:42 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204064426
twitter
pi_204064430
Gebruik die bevroren Russische miljarden maar om die vluchtelingen op te vangen. Per slot van rekening zijn zij de aanstichters van deze stroom.
pi_204064445
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Inderdaad. Zich vooral druk maken over de stemmen bij de komende verkiezingen. Talloze beloftes maken, maar na de verkiezingen op dezelfde voet verdergaan.
pi_204064452
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:38 schreef Poem_ het volgende:
Zo'n vaart zal het niet lopen.
Dit is natuurlijk onderschatting.
Vakman pur sang
  zondag 13 maart 2022 @ 15:43:04 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204064464
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:41 schreef Nielsch het volgende:
Gebruik die bevroren Russische miljarden maar om die vluchtelingen op te vangen. Per slot van rekening zijn zij de aanstichters van deze stroom.
Of die jachten verkopen die ze het en der hebben ingenomen..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 13 maart 2022 @ 15:46:07 #221
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_204064511
Interview teruggekeken. Dat ze daar bij Buitenhof berhaupt tijd en energie ingestoken hebben. Zo voorspelbaar allemaal. :')
  zondag 13 maart 2022 @ 15:47:58 #222
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204064536
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk onderschatting.
Als je dat denkt dan is dat alleen maar meer reden om Poetin niet ongehinderd zijn gang te laten gaan.
Huilen dan.
pi_204064569
quote:
Onderhandelaars positief over gesprekken
De Oekraense onderhandelaar Mykhailo Podolyak houdt het voor mogelijk dat binnen enkele dagen "positieve resultaten" geboekt worden in de gesprekken met Moskou, melden internationale persbureaus. "We doen geen concessies en Rusland begrijpt dit nu. Rusland begint constructief te onderhandelen", zo zegt hij volgens persbureau Reuters in een video.

Ook de Russische onderhandelaar Leonid Slutsky zegt volgens het Russische staatspersbureau RIA dat er "aanzienlijke vooruitgang" in de gesprekken zit. Volgens Ria houdt hij het voor mogelijk dat de partijen de komende dagen overeenstemming kunnen bereiken en er mogelijk zelfs "documenten getekend" zullen worden. Wat die overeenstemming inhoudt, is niet duidelijk.

De uitspraken van beide onderhandelaars kwamen vandaag vrijwel tegelijk naar buiten, meldt persbureau Reuters. Het Kremlin meldt dat er gisteren voor het laatst digitaal is overlegd. Maandag zaten de partijen voor het laatst fysiek bij elkaar.
https://nos.nl/collectie/(...)se-journalist-gedood
*O*
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 15:52:11 #224
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204064598
quote:
Dit zou geweldig nieuw zijn.
~FEYENOORD~
pi_204064611
  zondag 13 maart 2022 @ 15:53:30 #226
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204064616
Ik begrijp dat extreemrechts nog steeds vindt dat Oekrane “water bij de wijn “ moet doen. Interessant. Welk water precies? Gewoon je autonomie opgeven en een slave State van Rusland worden zoals nu op tafel ligt? En ik begrijp dat het imaginaire EU lidmaatschap ook weer eens naar boven komt. Dat vind oom Vlad best wel goed. Heet rationeel natuurlijk, want doorvechten is heel emotioneel. Oh ja en het valt allemaal nog wel mee begrijp ik, er worden volgens dezelfde user nog “nauwelijks steden” gebombardeerd. Putin is nog best lief.

Interessant nieuw fenomeen is dat deze “ik ben helemaal geen Putin fan hoor” wel even wil waarschuwen dat Oekrane vooral niet zelf Rusland moet aanvallen, dat zou wel eens slecht bij oom Vlad kunnen vallen.

Ik begrijp dat er bij de Russen wellicht enige ruimte in de onderhandelingen ontstaat. Vooral doorvechten dus Oekrane, blijf Russen doden dat is het enige wat werkt
pi_204064659
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:34 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Zeer vermoeiende man
Hij moet zich ook niet zo dik maken
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204064660
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als je dat denkt dan is dat alleen maar meer reden om Poetin niet ongehinderd zijn gang te laten gaan.
Wat stel je voor? Wat niet leidt tot het over een weer gooien van kernbommen?
Vakman pur sang
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 15:57:00 #229
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204064671
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:55 schreef TLC het volgende:

[..]
Hij moet zich ook niet zo dik maken
Lekker roeptoeteren in de media, op de terugweg lekker balletje bij de pomp scoren.

Wat een leven
~FEYENOORD~
pi_204064684
quote:
9s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:57 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Lekker roeptoeteren in de media, op de terugweg lekker balletje bij de pomp scoren.

Wat een leven
Als ik die man zie praten, dan zie ik in mijn hoofd een slagroomsoes met oogjes kwekken.
Vakman pur sang
pi_204064699
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:52 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dit zou geweldig nieuw zijn.
Waarom in godsnaam? Zodat die huichelachtig kutyanks zich er mee gaan bemoeien en nog veel meer onschuldige burgers zullen overlijden?

Of doel je op wat anders dan die journalist?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 16:01:01 #232
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204064713
quote:
15s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:59 schreef vosss het volgende:

[..]
Waarom in godsnaam? Zodat die huichelachtig kutyanks zich er mee gaan bemoeien en nog veel meer onschuldige burgers zullen overlijden?

Ik doel op de teksten die in de quote staan
~FEYENOORD~
  zondag 13 maart 2022 @ 16:02:01 #233
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_204064723
quote:

[..]

Hulde. Exact mijn ervaring met deze user in elk ander topic. Bespaar je de moeite.
pi_204064724
Onderhandelaars positief over gesprekken

De Oekraense onderhandelaar Mykhailo Podolyak houdt het voor mogelijk dat binnen enkele dagen "positieve resultaten" geboekt worden in de gesprekken met Moskou, melden internationale persbureaus. "We doen geen concessies en Rusland begrijpt dit nu. Rusland begint constructief te onderhandelen", zo zegt hij volgens persbureau Reuters in een video.

Ook de Russische onderhandelaar Leonid Slutsky zegt volgens het Russische staatspersbureau RIA dat er "aanzienlijke vooruitgang" in de gesprekken zit. Volgens Ria houdt hij het voor mogelijk dat de partijen de komende dagen overeenstemming kunnen bereiken en er mogelijk zelfs "documenten getekend" zullen worden. Wat die overeenstemming inhoudt, is niet duidelijk.

De uitspraken van beide onderhandelaars kwamen vandaag vrijwel tegelijk naar buiten, meldt persbureau Reuters. Het Kremlin meldt dat er gisteren voor het laatst digitaal is overlegd. Maandag zaten de partijen voor het laatst fysiek bij elkaar.

(liveblog nos.nl)

Nou laten we hopen op een goed begin van t einde ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 16:02:18 #235
416575 crew  Evenstar
pi_204064727
quote:
15s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Ging denk ik over de onderhandelingen, niet de dood van een journalist of het gebruik van verboden materiaal.
pi_204064737
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:02 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ging denk ik over de onderhandelingen, niet de dood van een journalist of het gebruik van verboden materiaal.
Ja ik las het, had niet goed gelezen :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 16:06:46 #237
3928 Ulx
pi_204064775
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 15:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat stel je voor? Wat niet leidt tot het over een weer gooien van kernbommen?
Novichok gebruiken op Poetin. En niet zeuren dat het daarmee escaleert, zij begonnen daar eerst mee.
  zondag 13 maart 2022 @ 16:09:24 #238
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204064856
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Novichok gebruiken op Poetin. En niet zeuren dat het daarmee escaleert, zij begonnen daar eerst mee.
Als die onderhandelingen blijven vastlopen en het zo door gaat, zou je bijna gaan voor een missie waarbij ze Putin omleggen.. Maar dat gaat niet lukken omdat de lafbek ergens veilig in een bunker zit.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 13 maart 2022 @ 16:23:53 #240
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204065003
Right now in Russia 2pm Enough with the Fighting, there aren't enough police caravans" - "arriving millions against Putin"
  Overall beste user 2022 zondag 13 maart 2022 @ 16:24:54 #241
3928 Ulx
pi_204065008
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:13 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Als die onderhandelingen blijven vastlopen en het zo door gaat, zou je bijna gaan voor een missie waarbij ze Putin omleggen.. Maar dat gaat niet lukken omdat de lafbek ergens veilig in een bunker zit.
Misschien bij besprekingen in Israel? De Mossad kan dan wel wat flikken. Dealtje sluiten dat de VS dan de andere kant opkijkt als Israel met Iran gaat knokken.
  zondag 13 maart 2022 @ 16:25:08 #242
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204065011
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:13 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik lees op teletekst net dat de onderhandelingen vrij goed gaan. Ze verwachten binnen een paar dagen al iets te gaan tekenen.

Ik ben wel verbaasd.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204065032
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Denk je serieus dat dat werkt?
Vakman pur sang
pi_204065052
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:25 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik lees op teletekst net dat de onderhandelingen vrij goed gaan. Ze verwachten binnen een paar dagen al iets te gaan tekenen.

Ik ben wel verbaasd.
Ik ook... nogsteeds teletekst gebruiken in 2022 :X
pi_204065061
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Haha ja dit ja. Echt een Nederlands dingetje.
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 16:29:33 #246
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204065065
quote:

[..]

Ik ben wel verbaasd.
Ik had dit ook nog niet verwacht maar laten we hopen dat dit het einde gaat betekenen.

@KingRoland en ik blijven bidden voor vrede 🙏🙏🙏
~FEYENOORD~
  zondag 13 maart 2022 @ 16:29:40 #247
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204065066
quote:

[..]
Ik zit op mijn mobiel. Dan vind ik dat best handig. In 1 oogopslag bij.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 13 maart 2022 @ 16:30:03 #248
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_204065074
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Haha ja dit ja. Echt een Nederlands dingetje.
Valt mee, maar het is vooral lekker overzichtelijk. Alleen een rijtje headlines zonder allerlei kekke layouts en afleidende foto's en alles _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_204065082
Een onbekend aantal Nederlanders die zijn aangesloten bij het vreemdelingenlegioen in Oekrane is vandaag gewond geraakt door de Russische raketaanvallen op een Oekraense militaire basis in Yavoriv.

AD

Dat was dan ook een korte trip
  zondag 13 maart 2022 @ 16:30:30 #250
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 16:30:46 #251
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204065092
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:30 schreef bitterbal het volgende:
Een onbekend aantal Nederlanders die zijn aangesloten bij het vreemdelingenlegioen in Oekrane is vandaag gewond geraakt door de Russische raketaanvallen op een Oekraense militaire basis in Yavoriv.

AD

Dat was dan ook een korte trip
Risico van het vak
~FEYENOORD~
pi_204065101
quote:

[..]
Geen reclame, geen popups, geen cookies, geen PREMIUM artikelen, alles op n pagina.

Teletekst _O_
  zondag 13 maart 2022 @ 16:34:05 #253
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204065139
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:31 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Geen reclame, geen popups, geen cookies, geen PREMIUM artikelen, alles op n pagina.

Teletekst _O_
Geen lange titels en eindeloze nietszeggende inleidingen en omweggetjes.... :{
pi_204065144
quote:

[..]
Teletekst _O_
  zondag 13 maart 2022 @ 16:34:22 #255
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204065148
quote:
A rocket attack on a Ukrainian military base is a “significant escalation”, according to a UK government minister.

Michael Gove, who appeared on Sky News earlier on and is now speaking to BBC One’s Sophie Raworth said: “We know that Vladimir Putin has no moral limits when it comes to the actions he’s willing to take and he’s pushing the boundaries in military terms.
Vreemde uitspraak...
are we infinite or am I alone
  zondag 13 maart 2022 @ 16:35:27 #256
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204065170
Kortom; mensen die geen Teletekst gebruiken :')
  zondag 13 maart 2022 @ 16:36:15 #257
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204065183
Moet je je voorstellen dat de US army 50 van hun 82nd Airborne Division paratroopers in de zee dropt en ze daar dood gaan aan onderkoeling... niets geen heroische dood in een gevecht tegen de vijand maar door de incompetentie van je eigen mensen...

Video:
https://www.reddit.com/r/(...)footage_from_odessa/

They were reports alleging that the VDV were coming in for an airdrop over Odessa at nighttime, and around 50 of them landed in waters in the Black Sea, where all of them died from hypothermia.
twitter
pi_204065194
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Video:

They were reports alleging that the VDV were coming in for an airdrop over Odessa at nighttime, and around 50 of them landed in waters in the Black Sea, where all of them died from hypothermia.
[ twitter ]
Erg mooi.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 13 maart 2022 @ 16:43:17 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204065295
China faces consequences if it helps Russia evade sanctions over Ukraine, White House adviser says
https://www.reuters.com/w(...)t-source-2022-03-13/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204065307
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nog even en er zijn geen Snickers, Twix en Corny meer te krijgen.
  zondag 13 maart 2022 @ 16:48:58 #262
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204065343
quote:
Moet je je voorstellen dat de US army 50 van hun 82nd Airborne Division paratroopers in de zee dropt en ze daar dood gaan aan onderkoeling... niets geen heroische dood in een gevecht tegen de vijand maar door de incompetentie van je eigen mensen...

Video:

[ twitter ]
Toch wel sneu voor die mannen.. hoever moet het nog gaan voor de Russische soldaten en masse hun orders beginnen te negeren?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 13 maart 2022 @ 16:49:47 #263
pi_204065356
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nog even en er zijn geen Snickers, Twix en Corny meer te krijgen.
Is daar nog geen boycot op dan?
pi_204065416
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:48 schreef nixxx het volgende:

[..]
Toch wel sneu voor die mannen.. hoever moet het nog gaan voor de Russische soldaten en masse hun orders beginnen te negeren?
Ik vraag mij af hoeveel er al met een witte vlag zichzelf hebben overgegeven.
  zondag 13 maart 2022 @ 16:53:54 #265
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204065429
quote:

Video:

[ twitter ]
Doet me denken aan de D-day landing, waar sommige landingsboten in te diep water stopten, en de soldaten verdronken door het gewicht van hun uitrusting.
  zondag 13 maart 2022 @ 16:55:27 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204065452
twitter
  zondag 13 maart 2022 @ 16:55:34 #267
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204065459
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:52 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Ik vraag mij af hoeveel er al met een witte vlag zichzelf hebben overgegeven.
Ik denk dat er aardig wat gestopt zijn en een civiel kloffie aangetrokken hebben. Er staan niet voor niets zover verlaten wagens en tanks.. die zijn misschien ondergedoken bij Oekraense familie?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204065462
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Is daar nog geen boycot op dan?
Ik ben even aan het zoeken, maar ik kan geen boycot van Mars inc. vinden, en Nestl schort alleen de kapitaalinvesteringen op...
pi_204065481
quote:

[..]

Ik ben wel verbaasd.
Wat ik me vooral afvraag: wat als er een akkoord is. Gaat de nato dat dan ook respecteren? Verlangt Rusland dan dat de sancties ook verdwijnen? Dat gaat de nato nooit doen natuurlijk, dus dan heeft Rusland alsnog een reden om oorlog te zoeken als ze dat willen.
  zondag 13 maart 2022 @ 16:59:39 #270
307622 Perox
(niet de echte)
pi_204065504
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat ik me vooral afvraag: wat als er een akkoord is. Gaat de nato dat dan ook respecteren? Verlangt Rusland dan dat de sancties ook verdwijnen? Dat gaat de nato nooit doen natuurlijk, dus dan heeft Rusland alsnog een reden om oorlog te zoeken als ze dat willen.
Zover ik weet heeft NATO of hebben NATO landen geen aandeel in de onderhandelingen, dus dat zal separaat moeten gebeuren. Rusland is voorlopig niet klaar met het westen - en terecht.
  zondag 13 maart 2022 @ 17:00:35 #271
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204065512
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eerst excuses en schadevergoedingen en dan maar eens verder praten. Stelletje klootzakken! :r
  zondag 13 maart 2022 @ 17:00:41 #272
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204065514
Team Teletekst. _O_ O+

Er is geen app waar je binnen een paar seconden het belangrijkste nieuws en sportnieuws kunt zien, het weer, de files en tussenstanden van bijvoorbeeld de Keukenkampioen-divisie. _O_

Ongevenaard. Nog steeds op eenzame hoogte. ^O^
pi_204065517
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:31 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Teletekst _O_
RIP pagina 316 .
Lekker klagen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 13 maart 2022 @ 17:02:24 #274
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_204065535
Rusland trekt zich terug en de sancties blijven. Rusland kan beter door gaan.
  zondag 13 maart 2022 @ 17:02:27 #275
68638 Zwansen
pi_204065536
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Geen lange titels en eindeloze nietszeggende inleidingen en omweggetjes.... :{
Ook geen clickbait.

Moet je nagaan dat zoiets op Teletekst 101 zou staan;

quote:
“De onderhandelingen tussen Rusland en Oekrane zijn vandaag weer voortgezet en het resultaat zou u verbazen!” 129
pi_204065537
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 16:59 schreef Perox het volgende:

[..]
Zover ik weet heeft NATO of hebben NATO landen geen aandeel in de onderhandelingen, dus dat zal separaat moeten gebeuren. Rusland is voorlopig niet klaar met het westen - en terecht.
Hoe terecht. Waarom zou een land Rusland willen binnenvallen? Alsof morgen de ei ff besluit. Laten we kernmacht Rusland gaan aanvallen.
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 17:02:51 #277
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204065541
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:00 schreef Zwansen het volgende:
Team Teletekst. _O_ O+

Er is geen app waar je binnen een paar seconden het belangrijkste nieuws en sportnieuws kunt zien, het weer, de files en tussenstanden van bijvoorbeeld de Keukenkampioen-divisie. _O_

Ongevenaard. Nog steeds op eenzame hoogte. ^O^
Eens, veel beter gaat het ook nooit meer worden.
~FEYENOORD~
  zondag 13 maart 2022 @ 17:03:47 #278
68638 Zwansen
pi_204065550
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:01 schreef superniger het volgende:

[..]
RIP pagina 316 .
Lekker klagen.
316! _O_

Kennen de ‘ouderen’ hier nog MARIA WEET RAAD? :D
  zondag 13 maart 2022 @ 17:05:31 #279
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 13 maart 2022 @ 17:05:34 #280
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_204065567
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]
316! _O_

Zeker. Was dat RTL-text?

Ontopic: positief nieuws over die onderhandelingen. Heel benieuwd wat er op tafel ligt.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 13 maart 2022 @ 17:07:30 #281
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204065585
Alle teletekst berichten staan overigens ook op Twitter. Ze gaan dus wel een beetje met hun tijd mee.

#Teletekst
pi_204065592
quote:

[..]
RIP pagina 316 .
Lekker klagen.
KLB avant la lettre.

pi_204065599
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]
316! _O_

MLN / Maria weet raad
  zondag 13 maart 2022 @ 17:10:08 #284
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204065607
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:05 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Zeker. Was dat RTL-text?

Ontopic: positief nieuws over die onderhandelingen. Heel benieuwd wat er op tafel ligt.
Ben ook wel een beetje bang dat het weer misleiding van Rusland is en dat ze bijv ondertussen nog even Kiev binnenvallen en platgooien om een betere onderhandelingspositie te krijgen.

Ik vertrouw ze niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 13-03-2022 17:19:46 ]
pi_204065671
quote:

[..]
RIP pagina 316 .
Lekker klagen.
Dat was heerlijk _O_
  zondag 13 maart 2022 @ 17:15:54 #286
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204065673
twitter
pi_204065688
Pokemon Go will soon be unplayable in Russia
Developer Niantic goes further than game industry peers by fully blocking access
https://arstechnica.com/g(...)nplayable-in-russia/
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 17:19:25 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204065712
Ik zal wel cynisch zijn maar als ik Oekrane was zou strategische militaire operaties vlak bij de grens van Polen regelen. Als het dan aangevallen wordt is er meer kans dat de NAVO mee gaat doen.

Ik zou ook zeggen militaire zaken regel je het beste in een ziekenhuis want dan is de kans dat ze een bom op je gooien lager.. maarja als je tegen Rusland vecht :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204065713
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:17 schreef Aether het volgende:
Pokemon Go will soon be unplayable in Russia
Developer Niantic goes further than game industry peers by fully blocking access
https://arstechnica.com/g(...)nplayable-in-russia/
Ik denk dat Putin nu wel echt gaat stoppen
  zondag 13 maart 2022 @ 17:20:03 #290
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204065717
Niet eens met de topic titel.

Die man dient met pek+veren bij Polen de grens over geschoven te worden. Mag die fijn met volle teugen genieten van alle voordelen die deze oorlog "mother russia" heeft bezorgd.
pi_204065732
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:15 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
M.a.w.: een Oekraense staat + regering die horig wordt aan Moskou... dat wordt nog een hele lastige onderhandelingscyclus.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_204065754
quote:
[ twitter ]
Walgelijk
pi_204065756
Bij de eu is niet neutraal?
  zondag 13 maart 2022 @ 17:24:04 #294
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204065770
Moet je je voorstellen; eerst brand je de buurman zijn huis plat en vermoord je zijn kinderen. En dan ga je onderhandelen over vrede :?
pi_204065773
quote:
[ twitter ]
Zelfs als Oekrane daarmee akkoord gaat: verwacht best een mega conflict tussen Rusland en de NATO. Vooral als die sancties blijven staan. Hij kan het dan zo schetsen dat het allemaal komt door het boze westen en dat ze niks anders kunnen dan de oorlog aan te gaan. Of je krijgt een nieuwe koude oorlog met een nog grotere splitsing tussen West en Oost.
pi_204065779
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:22 schreef scrupuleus het volgende:
Bij de eu is niet neutraal?
Stromannen- en vrouwen van Moskou is neutraal. Want dat is zoals het 'hoort'.
Andere alternatieven zijn dat niet.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_204065798
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zelfs als Oekrane daarmee akkoord gaat: verwacht best een mega conflict tussen Rusland en de NATO. Vooral als die sancties blijven staan. Hij kan het dan zo schetsen dat het allemaal komt door het boze westen en dat ze niks anders kunnen dan de oorlog aan te gaan. Of je krijgt een nieuwe koude oorlog met een nog grotere splitsing tussen West en Oost.
Dat splitsen moet er sowieso komen waardoor blijkt dat het westen hun gedrag afkeurd

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2022 17:26:18 ]
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 17:26:20 #298
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_204065801
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:24 schreef Tengano het volgende:
Moet je je voorstellen; eerst brand je de buurman zijn huis plat en vermoord je zijn kinderen. En dan ga je onderhandelen over vrede :?
Soms zit er weinig anders op
~FEYENOORD~
pi_204065820
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:19 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Ik denk dat Putin nu wel echt gaat stoppen
Bij arrestaties waren er mensen die claimden Pokmon Go te spelen en niets met de protesten te maken te hebben.
  zondag 13 maart 2022 @ 17:28:53 #300
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204065836
quote:
88s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zal wel cynisch zijn maar als ik Oekrane was zou strategische militaire operaties vlak bij de grens van Polen regelen. Als het dan aangevallen wordt is er meer kans dat de NAVO mee gaat doen.

Ik zou ook zeggen militaire zaken regel je het beste in een ziekenhuis want dan is de kans dat ze een bom op je gooien lager.. maarja als je tegen Rusland vecht :X
Dan riskeren ze dat Polen de wapenleveringen stopzet.
  Moderator zondag 13 maart 2022 @ 17:29:02 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204065839
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 17:27 schreef Aether het volgende:

[..]
Bij arrestaties waren er mensen die claimden Pokmon Go te spelen en niets met de protesten te maken te hebben.
Dan is het dus juist heel kut dat ze dat hebben gestopt in Rusland ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')