abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2022 @ 12:42:08 #1
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2022 @ 12:42:37 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204062617
quote:
Oekraïne: dodental aanval militair trainingscentrum opgelopen tot 35
De gouverneur van de regio Lviv zegt dat er bij de Russische aanval op het militaire trainingscentrum in West-Oekraïne nabij Polen 35 doden zijn gevallen. 134 mensen zouden gewond zijn geraakt.

Vanochtend rond 6.00 uur plaatselijke tijd werd het centrum getroffen door Russische raketten. Volgens deskundigen heeft het Russische leger met deze aanval een groot risico genomen. Het militaire complex ligt hemelsbreed op 18 kilometer van de Poolse grens.

https://nos.nl/liveblog/2(...)olse-grens-zorgelijk
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_204062620
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik moet het nog maar zien als Kiev plat gebombardeerd word. Er is nu al zoveel druk op de NAVO om iets te doen.
Ik denk dat als Poetin een soort Grozny van Kiev maakt dat hij ook in Rusland echt iets uit te leggen heeft.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:43:05 #4
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062622
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee hoor. Hoe kom je daarbij?
Omdat je eerder nog had gepost dat je wilde dat deze man het vuur aan de schenen zou worden gelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 13 maart 2022 @ 12:43:20 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204062625
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit was toch vrij voorspelbaar? Dit kon je echt van mijlenver zien aankomen. Of had jij oprecht verwacht dat deze man ineens even zijn mening compleet ging veranderen?
Nee, natuurlijk niet. Dus waarom reageer je zo raar wanneer ik zeg dat zo'n interview zinloos is?
Huilen dan.
pi_204062631
Russen moet je niet uit laten praten als ze achter Putin staan.
Gooi liever die Russische ambassade dicht en de ambassadeurs eruit!
  zondag 13 maart 2022 @ 12:43:53 #7
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204062633
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik denk dat als Poetin een soort Grozny van Kiev maakt dat hij ook in Rusland echt iets uit te leggen heeft.
Heefttie sowieso al, als de waarheid langzaam maar zeker doorsijpelt.

Zowel economisch als militair is het een totale faal.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:44:03 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062634
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat je eerder nog had gepost dat je wilde dat deze man het vuur aan de schenen zou worden gelegd.
Op basis van 'emotie'? Een stokpaardje dat je nogal graag berijdt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 12:44:04 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204062635
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik moet het nog maar zien als Kiev plat gebombardeerd word. Er is nu al zoveel druk op de NAVO om iets te doen.
Van wie?

NAVO gaat niks doen zolang het in Oekraïne blijft. Alleen Polen lijkt trigger happy. Voor de rest zijn de landen juist behoorlijk terughoudend en willen ze het niet laten escaleren.

Putin zou ook dom zijn om het te laten escaleren buiten Oekraïne, want in Oekraïne gaat hij hoe dan ook wel "winnen". Desnoods door alles plat te gooien of gewoon een "overwinning" te claimen. Zodra NAVO betrokken raakt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Putin kan echt niks winnen door NAVO in dit hele gebeuren te trekken.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:44:05 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204062636
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je begrijpt wat dat betekent?
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 13 maart 2022 @ 12:45:06 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_204062647
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je begrijpt wat dat betekent?
In principe niks, want het vuur wordt iemand na aan de schenen gelegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 13 maart 2022 @ 12:45:21 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062650
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Van wie?

NAVO gaat niks doen zolang het in Oekraïne blijft. Alleen Polen lijkt trigger happy. Voor de rest zijn de landen juist behoorlijk terughoudend en willen ze het niet laten escaleren.

Putin zou ook dom zijn om het te laten escaleren buiten Oekraïne, want in Oekraïne gaat hij hoe dan ook wel "winnen". Desnoods door alles plat te gooien of gewoon een "overwinning" te claimen. Zodra NAVO betrokken raakt is het natuurlijk een heel ander verhaal. Putin kan echt niks winnen door NAVO in dit hele gebeuren te trekken.
Polen is 'trigger happy'?

Polen is terecht wantrouwend. Misschien toch eens nalezen waarom Polen dat is.

Tot nu toe is er een trigger happy in de praktijk, en dat zijn geen Polen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062654
De geschiedenis van Polen leren broer!
pi_204062656
Tenenkrommend interview bij Buitenhof.
Wie is deze vrouw eigenlijk? Beetje irritante interviewster. Veel të emotioneel ook.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204062659
Heeft Oekraïne geen raketten om even de andere kant op te sturen? Raket op Rostov aan de Don ofzo? Niet dat ik het zo leuk vindt voor die inwoners, maar om ook de Russen duidelijk te maken dat Oekraïne geen militaire wandeling is waar zij geen gevaar lopen en de Russische oppositie sterker te maken.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_204062672
Inhoudelijk deed de presentatrice het goed. Gewoon de feiten zoals ze bekend zijn doorgeven aan de ambassadeur.

Ze had alleen wat minder in haar emotie moeten zitten, Twan Huys zou het beter gedaan hebben.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:48:10 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_204062682
Interessant stuk van een (regionale) politieke hotemetoot in China, die sterk voor hen beargumenteert waarom China Rusland moet laten vallen en het Westen moet steunen. Hopelijk ziet Xinnie de Pooh het.

https://uscnpm.org/2022/0(...)ne-war-china-choice/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:49:11 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062692
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:46 schreef Godshand het volgende:
Heeft Oekraïne geen raketten om even de andere kant op te sturen? Raket op Rostov aan de Don ofzo? Niet dat ik het zo leuk vindt voor die inwoners, maar om ook de Russen duidelijk te maken dat Oekraïne geen militaire wandeling is waar zij geen gevaar lopen en de Russische oppositie sterker te maken.
Dat is een slecht idee. Dan wordt Oekraïne van Liviv en Odessa tot Kharkiv direct helemaal platgebombardeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 13 maart 2022 @ 12:50:36 #19
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_204062705
niemand wint in deze oorlog, alleen maar verliezen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 12:51:09 #20
416575 crew  Evenstar
pi_204062714
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Polen is 'trigger happy'?

Polen is terecht wantrouwend. Misschien toch eens nalezen waarom Polen dat is.

Tot nu toe is er een trigger happy in de praktijk, en dat zijn geen Polen.
Ik snap heel goed waarom Polen wantrouwend is. Helemaal niks mis mee en zodra Polen aangevallen zou worden kan de NAVO ingrijpen en iedereen zou daar achter staan.

Alleen is Polen nu wel heel erg aan het pushen en dat is niet goed voor Polen en de NAVO. Het is gewoon niet nodig om op dit moment zo te blijven pushen en de grenzen op te zoeken.
pi_204062721
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Van wie?

Doelde vooral op het volk. Twitter (enkel een voorbeeld) staat vol met berichten van mensen die willen dat de NAVO een no fly zone gaat instellen; ook als dat resulteert in een derde wereldoorlog. Oekraïne zelf smeekt ook elke dag meermaals om hulp; weigeren op te geven, omdat ze nog steeds willen hopen dat de NAVO toch te hulp schiet als de Russen een keer te ver gaat, of als er zoveel emotionele smeekbedes geweest zijn dat de NAVO uit druk wel moet.

Eens dat vooral Polen wat trigger happy lijkt; die zeggen ook wel wat steun te hebben van de Baltische staten. Logisch allemaal; want dichterbij Rusland; angst dat ze de volgende zijn, etc. Maar ik hoop wel dat de rest van de NATO landen ze in het gareel houden. Wat Biden laatst zei was eigenlijk een vrij brief voor Polen om toch door te gaan met het leveren van die vliegtuigen bv. Want ja, Biden komt ze ook te hulp als Polen de escalatie juist begonnen is. Daar vrees ik wel voor. Dat Polen toch de grenzen blijft opzoeken omdat ze weten dat ze toch wel gesteund gaan worden.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:52:02 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062722
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik snap heel goed waarom Polen wantrouwend is. Helemaal niks mis mee en zodra Polen aangevallen zou worden kan de NAVO ingrijpen en iedereen zou daar achter staan.

Alleen is Polen nu wel heel erg aan het pushen en dat is niet goed voor Polen en de NAVO. Het is gewoon niet nodig om op dit moment zo te blijven pushen en de grenzen op te zoeken.
Hoe is Polen aan het pushen, precies?

Wat Polen vooral aan het doen is is niet grenzen opzoeken, maar deze verdedigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062727
quote:
13s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is een slecht idee. Dan wordt Oekraïne van Liviv en Odessa tot Kharkiv direct helemaal platgebombardeerd.
Dat worden ze toch al
  zondag 13 maart 2022 @ 12:53:05 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062734
Toch wel hilarisch dit.

Rusland valt Oekraïne binnen.

Polen zoekt de grens op.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062744
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toch wel hilarisch dit.

Rusland valt Oekraïne binnen.

Polen zoekt de grens op.

:')
Waarom sluit het een het ander uit?
  zondag 13 maart 2022 @ 12:54:44 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062753
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:52 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dat worden ze toch al
Nou nee, dat is nog niet het geval. Er zijn bombardementen ja, voornamelijk in het zuiden van Oekraïne. Maar van hele steden platbombarderen is gelukkig nog geen sprake.
pi_204062757
quote:

[..]

Rationeel is dat waarschijnlijk zo. Tegelijkertijd kunnen wij denk ik niet zo goed aanvoelen hoe bedreigd Oost Europa zich voelt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 12:55:05 #28
416575 crew  Evenstar
pi_204062760
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe is Polen aan het pushen, precies?

Wat Polen vooral aan het doen is is niet grenzen opzoeken, maar deze verdedigen.
Allerlei rare constructies verzinnen om vliegtuigen te sturen die. om in Oekraïne aan te komen. van een NAVO-basis moeten vertrekken bijvoorbeeld? Roepen dat ze hun vliegtuigen als naar Ramstein kunnen sturen, terwijl de VS nog niet akkoord was. Het is onnodig, dom, provocerend en wat win je er nou mee?

Allerlei scenarios bedenken waarom de NAVO moet ingrijpen?

Keuze is gemaakt om niet te helpen en daar moet men daar ook gewoon met z'n allen achter staan. Landen die roepen om X of Y te doen ondermijnen nu juist de eensgezindheid van de NAVO. Iets waar Putin juist op uit is.
pi_204062761
quote:

[..]

Polen is aan het pushen? En hoe dan precies? Door Oekraïnse vluchtelingen op te nemen? Door grensdorpjes te bouwen die wellicht per ongeluk gebombardeerd kunnen worden? Wat wil je zeggen?
pi_204062764
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:48 schreef speknek het volgende:
Interessant stuk van een (regionale) politieke hotemetoot in China, die sterk voor hen beargumenteert waarom China Rusland moet laten vallen en het Westen moet steunen. Hopelijk ziet Xinnie de Pooh het.

Xinnie the Pooh _O-

Helemaal vrienden met Rusland is China historisch gezien ook weer niet, want ze hebben diverse oorlogen gevoerd in het Oosten, toen de Russen Siberië veroverden. Daarnaast hebben de Russen geholpen met het tot stand komen van Mongolië, wat Chinees grond gebied kostte.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:56:42 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062772
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?

Of kun je mij even uit de recente geschiedenis die schier eindeloze reeks van voorbeelden van Poolse expansiedrift opsommen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062774
Ik heb t Ff teruggekeken maar aub flikker die Russische ambassadeur asap de grens over naar Rusland.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 12:57:02 #33
416575 crew  Evenstar
pi_204062775
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Precies dit. Mensen blijven maar zwart/wit denken. Geopolitiek is niet zwart/wit. Wij hebben tientallen jaren doorgebracht zonder grote oorlogen in Europa. Dat kwam niet omdat men constant zwart/wit aan het denken was, maar door geopolitiek en het houden van een balans tussen verschillende grootmachten.

Lekker op een forum de ridder op het witte paard spelen verandert daar niks aan.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:57:13 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062778
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Polen is aan het pushen? En hoe dan precies? Door Oekraïnse vluchtelingen op te nemen? Door grensdorpjes te bouwen die wellicht per ongeluk gebombardeerd kunnen worden? Wat wil je zeggen?
Gevechtsvliegtuigen Oekraïne in willen loodsen. Er waren zelfs de geruchten over vliegvelden die beschikbaar konden worden gesteld. Dat is absoluut het conflict verder escaleren.
  zondag 13 maart 2022 @ 12:57:16 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062780
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Rationeel is dat waarschijnlijk zo. Tegelijkertijd kunnen wij denk ik niet zo goed aanvoelen hoe bedreigd Oost Europa zich voelt.
Precies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 12:58:47 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062793
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Allerlei rare constructies verzinnen om vliegtuigen te sturen die. om in Oekraïne aan te komen. van een NAVO-basis moeten vertrekken bijvoorbeeld? Roepen dat ze hun vliegtuigen als naar Ramstein kunnen sturen, terwijl de VS nog niet akkoord was. Het is onnodig, dom, provocerend en wat win je er nou mee?

Allerlei scenarios bedenken waarom de NAVO moet ingrijpen?

Keuze is gemaakt om niet te helpen en daar moet men daar ook gewoon met z'n allen achter staan. Landen die roepen om X of Y te doen ondermijnen nu juist de eensgezindheid van de NAVO. Iets waar Putin juist op uit is.
Rare constructies? Dito, waarschijnlijk, 'rare scenarios'?

Je hebt echt totaal geen kijk op Polen en haar geschiedenis, wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 maart 2022 @ 13:00:37 #37
416575 crew  Evenstar
pi_204062807
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zit zeker wat in. Alleen mag je toch van leiders verwachten dat ze even iets verder nadenken en niet puur vanuit hun emotie handelen in zo'n geval? Als ze dat wel doen zijn ze echt ongeschikt voor zo'n functie.

Kijk van Zelensky snap ik het nog, want dat is een hele andere situatie, maar van de leiders van NAVO-landen verwacht ik wel even iets meer. Heb echt een hekel aan Macron en ik vind hem een kwal, maar hij doet het bijvoorbeeld wel goed. Zelfde geldt voor Johnson, Rutte, Biden.

Je kan je grenzen aangeven zonder provocerend over te komen.

Dat Rusland/Putin de aanstichter, dader, eikel, mafkees, idioot, agressor etc. etc. etc. is is een feit en bovenstaande verandert daar niks aan. Er valt geen discussie te voeren als men dan meteen roept "ja maar Rusland".
pi_204062814
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?

Of kun je mij even uit de recente geschiedenis die schier eindeloze reeks van voorbeelden van Poolse expansiedrift opsommen?
Wie zegt er dan dat Polen andere gebieden wou inpikken? Dat maak jij er van.

Ja, Rusland is de aanstichter.
Ja, Rusland gaat veel en veel te ver.

Maar ook: Ja, Polen provoceert her en der, in de hoop dat ze andere NAVO landen mee krijgen.

Dat vind ik ook gewoon niet verstandig. Dat staat niet gelijk aan '' Polen heeft een expansiedrift ''.
pi_204062816
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:30 schreef Faraday01 het volgende:
Ah de hele verdediging is desinformatiecampagne van het westen :D
Het zou zo een BNW-user kunnen zijn:

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:36 schreef PSVCL het volgende:
Nepste ''oorlog" ooit
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 13:13 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Als Rusland zou willen hadden ze dat Ukraine allang weggevaagd joh.. het grootste gevaar is momenteel het luchtalarm dat constant onnodig afgaat, zorgt voor gehoorschade :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 13 maart 2022 @ 13:01:47 #40
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204062819
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zit zeker wat in. Alleen mag je toch van leiders verwachten dat ze even iets verder nadenken en niet puur vanuit hun emotie handelen in zo'n geval? Als ze dat wel doen zijn ze echt ongeschikt voor zo'n functie.

Kijk van Zelensky snap ik het nog, want dat is een hele andere situatie, maar van de leiders van NAVO-landen verwacht ik wel even iets meer. Heb echt een hekel aan Macron en ik vind hem een kwal, maar hij doet het bijvoorbeeld wel goed. Zelfde geldt voor Johnson, Rutte, Biden.

Je kan je grenzen aangeven zonder provocerend over te komen.

Dat Rusland/Putin de aanstichter, dader, eikel, mafkees, idioot, agressor etc. etc. etc. is is een feit en bovenstaande verandert daar niks aan. Er valt geen discussie te voeren als men dan meteen roept "ja maar Rusland".
Het is voor de westerse leiders een stuk makkelijker om emoties buiten de deur te houden, die hebben geen 50 jaar oud trauma.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 13 maart 2022 @ 13:01:58 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062821
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies dit. Mensen blijven maar zwart/wit denken. Geopolitiek is niet zwart/wit. Wij hebben tientallen jaren doorgebracht zonder grote oorlogen in Europa. Dat kwam niet omdat men constant zwart/wit aan het denken was, maar door geopolitiek en het houden van een balans tussen verschillende grootmachten.

Lekker op een forum de ridder op het witte paard spelen verandert daar niks aan.
Krijgen we die gespeelde nuance en zogenaamd 'realisme' weer. Punt is dat je uitspraken doet over Polen die volledig van de pot gerukt zijn aangezien je diezelfde reële geopolitieke context en historie niet kent.

"Wij hebben tientallen jaren doorgebracht..."

Ja, wij ja. In Oost-Europa heerste daarentegen een halve eeuw een communistische dictatuur die niet alleen uit was op de omverwerping van de democratie en vrijheid, maar ook alles op alles zette om de traditie, cultuur en eigenheid van de Oost-Europese staten te vernietigen.

Over zwart-wit gesproken: alles beredeneren vanuit je veilige Westerse bubbel... en dan een beetje tegen de Oost-Europeanen gaan lopen preken dat ze 'voorzichtig' moeten zijn. En 'geen grenzen moeten opzoeken'. Bespottelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 13 maart 2022 @ 13:02:38 #42
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204062829
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar ook: Ja, Polen provoceert her en der, in de hoop dat ze andere NAVO landen mee krijgen.

Dat vind ik ook gewoon niet verstandig. Dat staat niet gelijk aan '' Polen heeft een expansiedrift ''.
Denk dat Polen niet eens de NAVO nodig heeft als ze het op gaan nemen tegen Rusland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 13 maart 2022 @ 13:03:16 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062835
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De vraag is nogmaals: hoe provoceert Polen, precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062837
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:48 schreef speknek het volgende:

Ik vind het wel een bijzonder taalgebruik voor iemand met nauwe banden met de Chinese politiek. 'Puppet government', "has caused great controvsery in China". Ik zou een wat eufemistischere woordkeuze verwachten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 13 maart 2022 @ 13:04:19 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062843
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Denk dat Polen niet eens de NAVO nodig heeft als ze het op gaan nemen tegen Rusland.
Dat weet ik wel zeker.

Men onderschat de Polen. Die zijn na al die episodes van verraad, aanvallen en bezetting wel wijzer - en harder - geworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062851
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De vraag is nogmaals: hoe provoceert Polen, precies?
@Evenstar heeft dat in prima woorden gedeeld, daar ben ik het mee eens.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:05:05 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204062855
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Bepaalde veel mensen benaderen deze situatie vanuit emotie. Opvallend genoeg degenen die meerdere onderwerpen op deze manier benaderen. Met een zeer kortaangebonden attitude. En vanuit hun oogpunt is Rusland de bad guy (dit klopt natuurlijk) en moet helemaal kapot worden gemaakt en als dat dan een complete wereldoorlog zou triggeren, so be it.

Maar zo'n emotionele benaderingswijze, waar elke vorm van rationaliteit en big picture thinking ontbreekt, biedt natuurlijk geen oplossing. Ondanks de zeer agressieve en expansionistische drang van Poetin moet het westen juist het hoofd koel houden en goed nadenken over elke zet waarbij het in ogenschouw neemt dat Oekraïne geen EU of NAVO lid is. Hoe oneerlijk het ook wellicht aanvoelt, een diplomatieke oplossing blijft natuurlijk het beste. Maar dan zal Oekraïne ook water bij de wijn moeten doen.
  zondag 13 maart 2022 @ 13:05:07 #48
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204062857
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat weet ik wel zeker.

Men onderschat de Polen. Die zijn na al die episodes van verraad, aanvallen en bezetting wel wijzer - en harder - geworden.
Zeker. En volledig terecht dat zij er wat harder in staan. Niet alleen vanwege de geschiedenis van dat land.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 13 maart 2022 @ 13:05:20 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204062858
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
@:Evenstar heeft dat in prima woorden gedeeld, daar ben ik het mee eens.
Rare constructies en vreemde scenario's dus?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204062859
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies.
Dit, voornamelijk Polen en de Baltische Staten voelen zich bedreigd.

Die Baltische Staten gaan ook er aan na Oekraïne, let maar op.

De Russen hebben in de geschiedenis die steeds veroverd, verloren en weer terug veroverd. Daarvoor waren de Baltische Staten afwisselend Pools, Zweeds, Duits of Deens bezit of bezat Litouwen het grond gebied van de andere 2 staten.

Overigens dat figuur hier die zei dat Königsberg weer Duits moet worden is een beetje nutteloos.

Na WO2 zijn de meeste Duitsers gevlucht en de rest richting de Russische kampen in Siberië gestuurd. Die paar die het overleefden die zijn terug gestuurd naar de DDR in de jaren 60.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koningsbergen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')