abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204063355
Wat een vervelende poepzakken zitten hier toch.
Vakman pur sang
  zondag 13 maart 2022 @ 14:03:17 #152
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_204063362
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het alternatief is een kapotgeschoten land en een aanzienlijk gedecimeerde bevolking. Oekrane zal dit nooit winnen, Rusland heeft nog veel troepen en onsmakelijke troefkaarten achter de hand en ze zijn niet bang om deze in te zetten. Het is dus of dit of voldoen aan die eisen. Ik zou het wel weten als ik wist dat de NAVO mijn back toch niet zou hebben.
:')
  zondag 13 maart 2022 @ 14:03:24 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063365
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het alternatief is een kapotgeschoten land en een aanzienlijk gedecimeerde bevolking. Oekrane zal dit nooit winnen, Rusland heeft nog veel troepen en onsmakelijke troefkaarten achter de hand en ze zijn niet bang om deze in te zetten. Het is dus of dit of voldoen aan die eisen. Ik zou het wel weten als ik wist dat de NAVO mijn back toch niet zou hebben.
Jij zou ook de indringer je vrouw laten doden meppen als hij sterker dan jou is?
pi_204063372
quote:
De Russische president Vladimir Poetin zou bereid zijn om zijn Oekraense ambtsgenoot Volodimir Zelenski te ontmoeten. Volgens de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlut Cavusoglu heeft Poetin dat vorige week gezegd tegen de Turkse president Recep Tayyip Erdogan, die wil bemiddelen.

Cavusoglu zei dit zondag op een persconferentie, meldt het Russische persbureau RIA Novosti. De minister zei dat ook 'de Oekraense kant er klaar voor is'. Poetin en Erdogan spraken elkaar vorige week zondag telefonisch. Over de inhoud van hun gesprek was tot dusverre weinig bekend.

De Oekraense presidentsadviseur en onderhandelaar Mikhailo Podoljak zei ondertussen op televisie dat zijn land met Turkije en Isral aan een opzet werkt voor vredesbesprekingen en naar een geschikte locatie zoekt. ,,Als we het hebben uitgewerkt, dan komt er een ontmoeting. Ik denk niet dat het nog lang duurt voordat we eruit zijn'', zei hij.
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-praten~ae1bb2ff0/
Dat is wel positief, dat Israel en Turkije er bij betrokken zijn.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:04:39 #155
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_204063374
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja me zus heeft ook een aanvalswapen

[ afbeelding ]
Goede verdedigingslinie ook. |:)
  zondag 13 maart 2022 @ 14:04:51 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204063375
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het afstaan van de volksrepublieken Donetsk, Luhansk en het eiland de Krim. Een klein offer omdat dit toch al pro-russische gebieden waren.

Daarnaast nog de neutrale status, dus geen NAVO en EU lidmaatschap voor Oekrane en dit in de grondwet opnemen.
En dat vind jij serieus "redelijk"?!
_O- _O- _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204063384
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is dus meer een semantische discussie, wat noem je een aanvals- of verdedigingswapen?
Hangt van het gebied qf waar je ze gebruikt. Schiet je met je vliegtuig ee aanvaller neer boven eigen land is het een verdedigingswapen. Doe je het bij een aanval boven een buurland is het een aanvalswapen.
Oekraine is in de verdediging en in eigen land aan het vechten, dus dan zij het verdedigingswapens.
Precies hetzelfde toestel in handen van de Russen is een aanvalswapen.
pi_204063398
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is wel een bekende naam

Brent Renaud - IMDb
twitter
pi_204063414
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
Hij begrijpt niet hoe idioot zijn voorstel is

Dan moet Rusland ook Dagestan, Tsjetjeni, en alle gebieden in Siberi en het oosten afstaan omdat dat geen Russische gebieden zijn.
pi_204063424
quote:

[..]
_O- _O- _O-
Zou Oekraine als Neutraal land toestemming moeten krijgen van de Russen als ze F35's zouden willen kopen? Wat denk jij dat Moskou daarover gaat roepen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2022 14:11:33 ]
  zondag 13 maart 2022 @ 14:11:01 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063425
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:07 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
[ twitter ]
twitter
pi_204063436
quote:

[..]
_O- _O- _O-
Wat denk jij, dat het Oekranse leger de Russen het land uit gaan knallen? Nog vele manschappen staan in Rusland op kazerne plus ze vechten tegen een wereldmacht.

Het alternatief is veel bloediger en we moeten niet doen alsof Putin bij capitulatie heel Oekrane naar de gulag wil gaan sturen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:14:56 #163
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204063461
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wat denk jij, dat het Oekranse leger de Russen het land uit gaan knallen? Nog vele manschappen staan in Rusland op kazerne plus ze vechten tegen een wereldmacht.

Het alternatief is veel bloediger en we moeten niet doen alsof Putin bij capitulatie heel Oekrane naar de gulag wil gaan sturen.
Dus om doden te voorkomen moet Poetin gewoon naar hartelust landen kunnen binnenvallen en eisen stellen die nergens over gaan. Als Poetin ditzelfde trucje herhaalt bij Dagestan of Finland vind je dat ook prima? Waar ligt voor jou precies de grens?
  zondag 13 maart 2022 @ 14:14:57 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063462
quote:

[..]

Zo te zien aan de respons zijn veel Oekrainers liever dood dan dat ze onder Rusland moeten leven. Die geven alles en gaan echt geen leven onder de tyran accepteren.
  zondag 13 maart 2022 @ 14:15:04 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204063465
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is wel een bekende naam

Brent Renaud - IMDb
Jezus, hij was echt een bikkel...

============================
Brent Renaud is a Peabody and DuPont Award winning filmmaker and has spent the past two decades producing films and television programs with his brother Craig. The Renaud Brothers are best known for telling humanistic stories from the World's hot spots and their projects have covered the wars in Iraq and Afghanistan, the earthquake in Haiti, political turmoil in Egypt and Libya, the fight for Mosul, extremism in Africa, cartel violence in Mexico, and the youth refugee crisis in Central America.

Their work has won many of the top awards in television and journalism, including a Peabody Award, two Columbia DuPont Awards, two Overseas Press Club Awards, an Edward R. Murrow Award, an IDA Award, a DGA nomination for Best Directors and multiple Emmy nominations. Their films have also received critical acclaim in Entertainment Weekly, Rolling Stone, Forbes, USA Today, the New York Times, Filmmaker Magazine, the Los Angeles Times and American Cinematographer. Craig and his brother Brent also founded the Little Rock Film Festival and the Arkansas Motion Picture Institute.
pi_204063475
quote:
en we moeten niet doen alsof Putin bij capitulatie heel Oekrane naar de gulag wil gaan sturen.
Als je ziet wat hij nu al met zijn eigen protesterende volk doet, vind ik dat nogal het een gedurfdedebiele uitspraak
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 13 maart 2022 @ 14:16:57 #167
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204063484
quote:

[..]

Hij moet die troepen achterhouden om zijn land te verdedigen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 13 maart 2022 @ 14:17:01 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063486
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dus om doden te voorkomen moet Poetin gewoon naar hartelust landen kunnen binnenvallen en eisen stellen die nergens over gaan. Als Poetin ditzelfde trucje herhaalt bij Dagestan of Finland vind je dat ook prima? Waar ligt voor jou precies de grens?
Hoop dat de Russen nooit hier binnenvallen als sommige zo snel alles op willen geven...
pi_204063487
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 11:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hoe willen ze dat doen met circa 175.000 manschappen terwijl de Oekrane een leger heeft met circa 2 miljoen manschappen en een burger bevolking die nu niet meewerken en zich fel verzetten. De zwaarste gevechten vinden plaats in het zuiden en deels oosten op dit moment. En dat loopt al zeer moeilijk.

Het plan om de zittende macht te verwijderen is mislukt. En zitten nu in een situatie die ze mogelijk ook niet willen. Maar zoals zo vaak geven idioten niet toe dat het plan mislukt is en gaan dan maar door met een kansloze missie met heel veel leed en slachtoffers.
Ik zag dergelijke conclusies na een dag of 4 en dat vond ik veel te snel. Nu na meer dan twee weken vind ik het nog altijd te snel om te concluderen dat het moeizaam zou gaan en er plannen aan het mislukken zijn. Wellicht duurt het langer dan vooraf gedacht maar de Russen komen toch weer elke dag een stukje verder.

Daarnaast hebben ze wellicht met de invasiemacht onvoldoende troepen om de Oekrane de duim te houden en zal dat sowieso lastig worden. Maar onze smalbesnorde Oostenrijker had daar evenzogoed last van en kon toch zijn oorlog voortzetten. Dus ook hier ben ik nier geneigd om snelle conclusies te trekken
pi_204063507
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ik woon niet in Dagestan of Finland. Waar was de verontwaardiging toen de NAVO dood en verderf aan het zaaien was in het Midden-Oosten onder het mom van een vredesmissie en false flag? Toen hoorde ik je vast niet, erg vreemd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204063511
quote:

[..]

Waarom moet je dat niet denken?
  zondag 13 maart 2022 @ 14:21:09 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204063529
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik woon niet in Dagestan of Finland. Waar was de verontwaardiging toen de NAVO dood en verderf aan het zaaien was in het Midden-Oosten onder het mom van een vredesmissie en false flag? Toen hoorde ik je vast niet, erg vreemd.
Wat heeft er mee te maken, dit is een conflict tussen Rusland en Oekraine, dat er elders ook burgerdoden vallen maakt dit wel ok?
pi_204063531
quote:
14:08
Russische troepen zouden in de Oekraense stad Irpin ten noordwesten van Kiev een Amerikaanse journalist van de New York Times hebben gedood. Een collega raakte gewond, meldt de regionale politiechef Andrej Nebitov
  zondag 13 maart 2022 @ 14:22:07 #174
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204063538
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Onzin, ik ben nooit fan geweest van dergelijke operaties omdat het al verschillende landen de afgrond in heeft geduwd. Maar zelfs als je er vanuit gaat dat er toch vrij brede steun voor dergelijke operaties is, is het een behoorlijke drogreden. Oekrane heeft daar immers weinig mee te maken dus zelfs als je het als een soort vergeldingsactie zou willen zien zoals jij hier doet tref je de verkeerde. En two wrongs...

Maar vertel eens, waar ligt voor jou precies de grens?
pi_204063544
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 14:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom moet je dat niet denken?
Zulke lui kennen de geschiedenis niet. Ben blij dat Polen nog tussen ons en Ruskiland instaat. Betere vechtjassen dan de Polen zijn er haast niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')