Hoi Anton.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het alternatief is een kapotgeschoten land en een aanzienlijk gedecimeerde bevolking. Oekraïne zal dit nooit winnen, Rusland heeft nog veel troepen en onsmakelijke troefkaarten achter de hand en ze zijn niet bang om deze in te zetten. Het is dus of dit of voldoen aan die eisen. Ik zou het wel weten als ik wist dat de NAVO mijn back toch niet zou hebben.
Dat mensen er dubbele standaarden op nahouden vind ik wel komisch eigenlijk. Het is eigenlijk 1-op-1 te vergelijken. Een grootmacht heeft een bepaald wereldbeeld of standaard en meent in dit geval weer ergens dood en verderf te moeten zaaien omdat ze in dat werelddeel of land niet deze overtuiging hebben. Het zal dus iets cultureels of erfelijk zijn in de mindset van mensen en de overweging zou je moeten maken of het wel zo verstandig is om aan die culturele overtuiging te gaan zitten rommelen.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat heeft er mee te maken, dit is een conflict tussen Rusland en Oekraine, dat er elders ook burgerdoden vallen maakt dit wel ok?
quote:Op zondag 13 maart 2022 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoi Anton.![]()
Wij weten niet wat het is om onderdrukt te worden en te moeten vechten voor je vrijheid. Oekraïners wel, liever dood dan slaaf.
"Wereldmacht"quote:Op zondag 13 maart 2022 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat denk jij, dat het Oekraïnse leger de Russen het land uit gaan knallen? Nog vele manschappen staan in Rusland op kazerne plus ze vechten tegen een wereldmacht.
Het alternatief is veel bloediger en we moeten niet doen alsof Putin bij capitulatie heel Oekraïne naar de gulag wil gaan sturen.
Dat zullen we binnen nu en een paar jaar wel zien.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:22 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Zulke lui kennen de geschiedenis niet. Ben blij dat Polen nog tussen ons en Ruskiland instaat. Betere vechtjassen dan de Polen zijn er haast niet.
Mijn grens ligt bij de Nederlandse grens. Ik heb geen binding met de rest en ik deel ook niet de NAVO/EU overtuiging. Ik zit er dus in andere woorden niet op te wachten om zelf ook betrokken te raken in een cultuurclash als gevolg van een verdrag. Klinkt egoïstisch en is het ook, maar ik leef puur voor mezelf en een select groepje anderen. Zit ook in de menselijke aard.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waar ligt voor jou precies de grens?
Nu gaan ze te ver! NATO bombardementen op Moscow!quote:
Dan kan dat ook nog steeds fout zijn toch, waarom wordt dit er elke keer bij gehaald om het gedrag van Putin goed te praten?quote:Op zondag 13 maart 2022 14:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat mensen er dubbele standaarden op nahouden vind ik wel komisch eigenlijk. Het is eigenlijk 1-op-1 te vergelijken. Een grootmacht heeft een bepaald wereldbeeld of standaard en meent in dit geval weer ergens dood en verderf te moeten zaaien omdat ze in dat werelddeel of land niet deze overtuiging hebben. Het zal dus iets cultureels of erfelijk zijn in de mindset van mensen en de overweging zou je moeten maken of het wel zo verstandig is om aan die culturele overtuiging te gaan zitten rommelen.
Klopt. Het stikt van appeasement lui. Putin lacht zich helemaal de pleuris.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zullen we binnen nu en een paar jaar wel zien.
quote:Op zondag 13 maart 2022 14:31 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Klopt. Het stikt van appeasement lui. Putin lacht zich helemaal de pleuris.
Wacht maar als hij aan de Poolse grens staat dan begint het conflicten uitlokken en maar vluchtelingen richting Europa douwen. Hele EU nog onstabieler.
Voor een onstabiele EU en ook Navo heeft Putin niet eens oorlog nodig straks, zo dom zijn we met zen allen dat we dit laten gebeuren.
Klopt, er zijn teveel egoïsten en spreek lekker voor jezelf.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mijn grens ligt bij de Nederlandse grens. Ik heb geen binding met de rest en ik deel ook niet de NAVO/EU overtuiging. Ik zit er dus in andere woorden niet op te wachten om zelf ook betrokken te raken in een cultuurclash als gevolg van een verdrag. Klinkt egoïstisch en is het ook, maar ik leef puur voor mezelf en een select groepje anderen. Zit ook in de menselijke aard.
quote:Op zondag 13 maart 2022 14:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij zou ook de indringer je vrouw laten doden meppen als hij sterker dan jou is?
Ah, dus als buitenlandse mogendheden diverse landen binnen vallen of zelfs een genocide bewerkstelligen is dat allemaal prima want buiten de landsgrenzen. Gelukkig is niet iedereen zo dood van binnen.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mijn grens ligt bij de Nederlandse grens. Ik heb geen binding met de rest en ik deel ook niet de NAVO/EU overtuiging. Ik zit er dus in andere woorden niet op te wachten om zelf ook betrokken te raken in een cultuurclash als gevolg van een verdrag. Klinkt egoïstisch en is het ook, maar ik leef puur voor mezelf en een select groepje anderen. Zit ook in de menselijke aard.
Je hoopt dus dat ze wel binnenvallen als iedereen tot de dood wil vechten?quote:Op zondag 13 maart 2022 14:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat de Russen nooit hier binnenvallen als sommige zo snel alles op willen geven...
Nee alsjeblieft niet. Bijzonder interpretatie weer.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hoopt dus dat ze wel binnenvallen als iedereen tot de dood wil vechten?
Dus of je wilt stemmen of door een dictator wilt worden onderdrukt wordt cultureel bepaald?quote:Op zondag 13 maart 2022 14:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat mensen er dubbele standaarden op nahouden vind ik wel komisch eigenlijk. Het is eigenlijk 1-op-1 te vergelijken. Een grootmacht heeft een bepaald wereldbeeld of standaard en meent in dit geval weer ergens dood en verderf te moeten zaaien omdat ze in dat werelddeel of land niet deze overtuiging hebben. Het zal dus iets cultureels of erfelijk zijn in de mindset van mensen en de overweging zou je moeten maken of het wel zo verstandig is om aan die culturele overtuiging te gaan zitten rommelen.
Er is vast wel een clubje te vinden waar jij je aan kan gaan sluiten om de Oeigoeren te gaan behoeden voor de genocide die op dit moment op hun gepleegd wordt, een soort vredesmissie naar Chinese bodem. Veel succes.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:32 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ah, dus als buitenlandse mogendheden diverse landen binnen vallen of zelfs een genocide bewerkstelligen is dat allemaal prima want buiten de landsgrenzen. Gelukkig is niet iedereen zo dood van binnen.
Zelfs voor jou moet het geen brug te ver zijn om te snappen dat dezelfde afwegingen die hier aan de orde zijn ook daar spelen.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is vast wel een clubje te vinden waar jij je aan kan gaan sluiten om de Oeigoeren te gaan behoeden voor de genocide die op dit moment op hun gepleegd wordt, een soort vredesmissie naar Chinese bodem. Veel succes.
Dat valt nog te bezien natuurlijk. Jouw insteek waarbij we maar net doen alsof er niets gebeurd lijkt me geen optie. Daarmee geef je immers dergelijke megalomane mongolen als Poetin enorm vrij spel.quote:Zonder gekheid, soms ligt iets buiten onze macht of invloedssfeer om er ook maar enigszins invloed op te kunnen gaan hebben.
Zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Of je moet het er voor overhebben om je eigen bevolking zelf op te willen gaan offeren wegens je ideologie.
Dat is best een raar (bijzonder) verhaal dat hij een pasje van zijn vorige werkgever droeg, dan.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:29 schreef LTVDK het volgende:
Lekkere condoleance van de NYT
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Wat fijn voor je dat je zo'n soort mindset hebt. Vaak zijn dit ook dezelfde mensen die anderen opdringen om voor deze overtuigingen te bloeden en er zelf lekker warmpjes bij zitten thuis. Concreet houdt dit dus in dat ze indirect andere mensen naar het front sturen om voor hen te vechten bijvoorbeeld. Heb jij je al aangemeld voor defensie om te gaan strijden voor je globalistische idealen?quote:Op zondag 13 maart 2022 14:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt, er zijn teveel egoïsten en spreek lekker voor jezelf.![]()
![]()
Nee, daar zal dictator Poetin niet mee akkoord gaan. In Kiev moet er hoe dan ook een Ruslandpuppet worden geïnstalleerd.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Russische propaganda? Dit komt rechtstreeks uit de westerse media.
[..]
Krim naar Rusland, en de twee regio's in de Donbas onafhankelijk. Dit waarbij Oekraïne een zelfbesturend land kan zijn en dus een gooi kan doen naar een EU-lidmaatschap. Voor dat laatste zal Poetin dus water bij de wijn moeten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |