Ik wist dat deze ging komenquote:
als de NATO aanvalswapens gaat leveren dan zijn we in oorlog met ruslandquote:Op zondag 13 maart 2022 13:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aanvals- en verdedigingswapens? Wat een larie.
[..]
Van wie niet?
Mogen Assaultrifles worden geleverd? De naam betekent letterlijk aanvalsgeweer. De MIG-29 is een luchtverdedigingsjager. Bedoeld om vijandelijke toestellen uit je luchtruim te houden.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de een is een aanvalswapen en de ander een verdedigingswapen
Wie zegt dat?quote:verdedigingswapens mag je leveren , aanvalswaoens niet
Zijn er gelukkig niet veel die er echt zo cynisch in staan denk ik... althans, een grotere groep heeft denk ik niet door dat dat een reële implicatie zou kunnen zijn.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zie die angst vooral bij de 'niet provoceren'-roepers.
Het hele Oostblok mag weer in ere hersteld worden, als wij er maar geen last van hebben.
Denk serieus niet dat Rusland de Baltisch staten gaat aanvallen. Tegen de tijd dat die klaar is in Oekraïne heeft hij minstens tien jaar nodig om ook maar iets te kunnen doen en dat is genoeg tijd voor EU en de NAVO om militair gezien nog veel machtiger te staan.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit, voornamelijk Polen en de Baltische Staten voelen zich bedreigd.
Die Baltische Staten gaan ook er aan na Oekraïne, let maar op.
De Russen hebben in de geschiedenis die steeds veroverd, verloren en weer terug veroverd. Daarvoor waren de Baltische Staten afwisselend Pools, Zweeds, Duits of Deens bezit of bezat Litouwen het grond gebied van de andere 2 staten.
Overigens dat figuur hier die zei dat Königsberg weer Duits moet worden is een beetje nutteloos.
Na WO2 zijn de meeste Duitsers gevlucht en de rest richting de Russische kampen in Siberië gestuurd. Die paar die het overleefden die zijn terug gestuurd naar de DDR in de jaren 60.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koningsbergen
Arbitrair onderscheid.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Antitankwapens = defensief
Straaljagers = offensief
We hadden het over fundamentele verschillen, toch?quote:Daarnaast heb je, zoals in mijn bron staat, een logistiek probleem.
Nee, niet echt? Poolse piloten parkeren dat ding ergens in Oekraïne, of Oekraïense piloten komen ze in Polen ophalen. Een antitankwapen wordt ook niet naar Oekraïne geteleporteerd hèquote:Je kan een straaljager niet even achter je trekker binden en de grens over rijden. Ze moeten ergens vertrekken, uit een NAVO-land.
Zie je nou echt niet waarom dat een probleem kan zijn?
Goed idee, straaljagers vanuit NAVO grondgebied naar Oekraïne laten vliegen.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Arbitrair onderscheid.
Wat zijn machinegeweren dan?
[..]
We hadden het over fundamentele verschillen, toch?
[..]
Nee, niet echt? Poolse piloten parkeren dat ding ergens in Oekraïne, of Oekraïense piloten komen ze in Polen ophalen. Een antitankwapen wordt ook niet naar Oekraïne geteleporteerd hè.
Hij legt het uit knuppel!quote:Op zondag 13 maart 2022 13:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe straaljagers leveren en antitankwapens leveren fundamenteel van elkaar verschillen.
Rusland zou Polen kunnen bombarderen. NATO smijt atoombom op Moskou. Poetin dood, oorlog voorbij.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Goed idee, straaljagers vanuit NAVO grondgebied naar Oekraïne laten vliegen.
What can possibly go wrong.
Zeg, wat zijn die redelijke eisen uit het Kremlin dan eigenlijk?quote:Op zondag 13 maart 2022 13:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als diplomatie een uitweg was dan was dit al lang gebeurd. Aan de ene kant hebben we Oekraïne die te beroerd is om aan niet onredelijke Russische veiligheidseisen te voldoen
Dat zou ik Rusland niet aanraden, lopen fucken met Polenquote:Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland zou Polen kunnen bombarderen. NATO smijt atoombom op Moskou. Poetin dood, oorlog voorbij.
En antitankwapens vanuit NAVO grondgebied naar Oekraïne sturen kan wel. Al met al nog steeds geen uitleg over waarom antitankwapens leveren fundamenteel anders is dan straaljagers leveren.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Goed idee, straaljagers vanuit NAVO grondgebied naar Oekraïne laten vliegen.
What can possibly go wrong.
"Geef stukken land aan ons en laat ons bepalen wat je met je buitenlands beleid doet."quote:Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zeg, wat zijn die redelijke eisen uit het Kremlin dan eigenlijk?
Nee, alle normale russen in moskou dood, putin zit echt wel in een bunker hoorquote:Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland zou Polen kunnen bombarderen. NATO smijt atoombom op Moskou. Poetin dood, oorlog voorbij.
Het is al minstens drie keer uitgelegd, door mij en door @Godshand, dat jij het niet WIL (of kan) begrijpen kunnen wij dan ook niks meer aan doen.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En antitankwapens vanuit NAVO grondgebied naar Oekraïne sturen kan wel. Al met al nog steeds geen uitleg over waarom antitankwapens leveren fundamenteel anders is dan straaljagers leveren.
Niet onredelijk.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit conflict gaat gierend uit de klauwen lopen, resulterend in een totale wereldoorlog met uiteindelijk de inzet van kernwapens.
Als diplomatie een uitweg was dan was dit al lang gebeurd. Aan de ene kant hebben we Oekraïne die te beroerd is om aan niet onredelijke Russische veiligheidseisen te voldoen. Aan de andere kant hebben we een NAVO die ook niet de meest de-escalerende partij is. En aan de uiterste kant hebben we natuurlijk een megalomane gek in het Kremlin zitten. 1 verkeerde provocatie, een verkeerde inslag van een raket zal de lont in het kruidvat doen ontbranden en shit hits the fan. Kwestie van tijd.
En wat gaat XI JINPING doen?![]()
Ik heb vandaag mijn zomervakantie geboekt maar iets in me zegt dat dit niet door zal gaan omdat ik dan naar het front moet, verkoold ben of de stralingsziekte al in een te ver gevorderd stadium zit![]()
Hahaquote:Op zondag 13 maart 2022 13:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, dus fundamenteel geen verschil? Mooi, dan kunnen we kijken naar hoe we die Poolse vliegtuigen ingezet kunnen krijgenquote:Op zondag 13 maart 2022 13:41 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hij legt het uit knuppel!
Het gaat niet om het leveren, maar om de route:
Wel een fundamenteel verschil.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, dus fundamenteel geen verschil? Mooi, dan kunnen we kijken naar hoe we die Poolse vliegtuigen ingezet kunnen krijgen.
Polen wil graag die vliegtuigen leveren, maar is bang om Rusland op de teentjes te trappen en daarom is die rare constructie voorgesteld. De gedachte: als we het alleen doen dan is het gevaarlijker dan wanneer we de Amerikanen erin betrekken.
De man rijdt met ontbloot bovenlijf op tijgers. Die is niet zo bang dat hij in een bunker moet gaat bibberen.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, alle normale russen in moskou dood, putin zit echt wel in een bunker hoor.
Nou, de vraag was wat er fundamenteel anders is en die heb jij allerminst weten te beantwoorden en Godshand zegt dat er geen fundamenteel verschil is... dussehquote:Op zondag 13 maart 2022 13:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is al minstens drie keer uitgelegd, door mij en door @:Godshand, dat jij het niet WIL (of kan) begrijpen kunnen wij dan ook niks meer aan doen.
Het fundamentele verschil is dat die vliegtuigen een luchtmachtbasis met bijbehorend personeel nodig hebben. En dat maakt het link want om ze uit te schakelen moet Rusland die luchtmachtbasis bombarderen.quote:Op zondag 13 maart 2022 13:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe straaljagers leveren en antitankwapens leveren fundamenteel van elkaar verschillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |