SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het slaat ook helemaal nergens op wat hij zegt.quote:Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef groenen het volgende:
[..]
Het gemak waarmee hij een maandenlange lockdown wil aankondigen was ook angstaanjagend.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Een lockdown is niets anders dan een reservoir opbouwen van opnieuw te besmetten personen.
Hoe langer het voortduurt, hoe groter de golf bij opheffen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het nadeel van een lockdown uitroepen is ook wel dat je een (concreet) beeld moet gaan schetsen over hoe en wanneer je daar weer uitkomt, want ook daar zullen de meningen nogal uiteenlopen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:14 schreef GemMagic het volgende:
Een lockdown is niets anders dan een reservoir opbouwen van opnieuw te besmetten personen.
Hoe langer het voortduurt, hoe groter de golf bij opheffen.
Is 10k besmettingen acceptabel? 15k? 5k?
Wachten we tot de reguliere zorg weer is hervat? En hoe meten we dat?
Is 300 IC bezetting een acceptabel aantal?
Is er een maximale duur? 1 maand? 2 maanden? 5?
Schieten we weer in de stuip als de besmettingen daarna stijgen?
Er is geen "lichtpunt" / einde aan de tunnel (vaccins) deze keer.
Eigenlijk is een lockdown de bevestiging dat de strategie waarop je hebt ingezet niet heeft gewerkt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Kickinalfa op 22-11-2021 11:33:38 ]![]()
Ik zeg het al langer: Lockdowns zijn alleen een middel om te zorgen dat je meer tijd hebt om andere maatregelen te implementeren. De WHO heeft daar ook al voor gewaarschuwd.quote:Op maandag 22 november 2021 11:14 schreef GemMagic het volgende:
Hoe langer het voortduurt, hoe groter de golf bij opheffen.
Als je in paniek een lockdown afkondigt 'want we moeten toch wat doen' en in de tussentijd niks verbetert, dan stel je het probleem alleen maar uit, en bijt het je een paar maanden later gewoon in de staart.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Jammer dat ik dit maar 1 keer kan likenquote:Op maandag 22 november 2021 11:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zeg het al langer: Lockdowns zijn alleen een middel om te zorgen dat je meer tijd hebt om andere maatregelen te implementeren. De WHO heeft daar ook al voor gewaarschuwd.
Als je in paniek een lockdown afkondigt 'want we moeten toch wat doen' en in de tussentijd niks verbetert, dan stel je het probleem alleen maar uit, en bijt het je een paar maanden later gewoon in de staart.De inzet van het middel moet dus vergezeld worden van een goed plan voor de langere termijn. Ik verwacht dat een goed uiteengezette strategie noodzakelijk is voor het benodigde draagvlak om überhaupt een effectief nageleefde lockdown neer te zetten.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Maar dat gaan we nooit krijgenquote:Op maandag 22 november 2021 11:33 schreef GemMagic het volgende:
Ik verwacht dat een goed uiteengezette strategie noodzakelijk is![]()
Als Rutte en de Jonge iets niet doen is duidelijk zijn in hoe en waarom. En wat de overwegingen zijn etc etc![]()
Komt ook door het infantiele niveau van de persconferenties. Alsof die low IQ mensen die ze ermee proberen te bereiken uberhaupt kijken.quote:Op maandag 22 november 2021 11:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat gaan we nooit krijgen![]()
Als Rutte en de Jonge iets niet doen is duidelijk zijn in hoe en waarom. En wat de overwegingen zijn etc etc![]()
Die staan buiten met pannen te slaan.quote:Op maandag 22 november 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Komt ook door het infantiele niveau van de persconferenties. Alsof die low IQ mensen die ze ermee proberen te bereiken uberhaupt kijken.![]()
Zo zwart-wit is het allemaal niet. Het is niet 0 of 100%. Dat is nu precies het eieren eten met gezondheidszorg. Dat gevaccineerde 70+'ers nu in het ziekenhuis belanden betekent niet per se dat ze niet meer beschermd zijn. Ze hadden ook anders op de ic kunnen belanden.quote:Op maandag 22 november 2021 10:45 schreef Monolith het volgende:
Feitelijk kun je voor inidviduen die alsnog besmet worden concluderen dat de a posteriori bescherming 0% was. Maar wat was de a priori kans? Die kun je eigenlijk niet bepalen. Je kunt wel kijken naar immuunresponses en er wat modellen op los laten, maar echt een a priori kans voor een specifiek individu bepalen slaat nergens op.
En een a priori kans bepalen voor individuen is nu juist waar gezondheidszorg om draait. Dat het lastig is in de praktijk (en in sommige gevallen op z'n best een theoretische exercitie) maakt het niet direct overbodig. Aan de hand van genoeg covariaten zou je dat soort kansen moeten kunnen modelleren. Of op z'n minst een 'bestimate'.![]()
Deze gedachtegang gaat echt helemaal nergens over.quote:Op maandag 22 november 2021 11:14 schreef GemMagic het volgende:
Hoe langer het voortduurt, hoe groter de golf bij opheffen.![]()
Ik welk geval een lockdown in elk geval in de privé sferen weinig effect zal sorteren.. mensen moeten ook inzien dat ze ergens naar toe werken. Dat het zin heeft. Dat het niet alleen eindelijk compenseren voor falende beslissingen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als Rutte en de Jonge iets niet doen is duidelijk zijn in hoe en waarom. En wat de overwegingen zijn etc etcSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Of ze maken er een routekaart van die de volgende dag alweer de prullenbak in kan.quote:Op maandag 22 november 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Komt ook door het infantiele niveau van de persconferenties. Alsof die low IQ mensen die ze ermee proberen te bereiken uberhaupt kijken.![]()
En toch wordt er vaak geklaagd dat het allemaal zo onduidelijk is.quote:Op maandag 22 november 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
![]()
Dat is het resultaat van het Nederlandse poldermodel, waarin je niet duidelijk kiest voor één strategie, maar meerdere strategieën probeert te combineren.quote:Op maandag 22 november 2021 11:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is een simplificatie, maar kun jij wellicht aangeven waarom de inzet van een lockdown op zichzelf wel een goede structurele oplossing is?quote:Op maandag 22 november 2021 11:43 schreef dycto het volgende:
[..]
Deze gedachtegang gaat echt helemaal nergens over.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zit toch een kern van waarheid in. Het aantal vatbare mensen door een lockdown wordt niet minder, juist meer, omdat de immuniteit over de tijd van de lockdown afneemt. En als je dan tijdens die lockdown niets doet om de besmettelijkheid of de vatbaarheid van mensen structureel te verminderen, kom je er slechter uit dan dat je er in gaat.quote:Op maandag 22 november 2021 11:43 schreef dycto het volgende:
[..]
Deze gedachtegang gaat echt helemaal nergens over.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Sterk punt. Want dat ergens met een doel naar toe werken is wat er ontbreekt in het beleid van het kabinet.quote:Op maandag 22 november 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik welk geval een lockdown in elk geval in de privé sferen weinig effect zal sorteren.. mensen moeten ook inzien dat ze ergens naar toe werken. Dat het zin heeft. Dat het niet alleen eindelijk compenseren voor falende beslissingen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Overigens ben ik wel benieuwd, er wordt regelmatig geklaagd over een gebrek aan een langetermijnvisie, maar heeft er iemand een voorbeeld van een land dat wél een duidelijke langetermijnvisie heeft?
(En dan bij voorkeur een die ook haalbaar is in Nederland, dus dan valt de Chinese 'wij zijn het enige land dat covid-vrij kan blijven'-strategie al gauw af)![]()
Vaccineren is natuurlijk de oplossing. Maar omdat er een groep mensen is die zich niet kan of wil vaccineren heb je nu dus een probleem. G1 en G2 maatregelen liggen gevoelig. Dus dan moet je dus andere maatregelen nemen. Lockdown kan dan een oplossing zijn. Maar is in Nederland nog niet echt gedaan.quote:Op maandag 22 november 2021 11:47 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is een simplificatie, maar kun jij wellicht aangeven waarom de inzet van een lockdown op zichzelf wel een goede structurele oplossing is?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat is natuurlijk evident. Alhoewel het ook simpelweg ook gewoon een rem is.quote:Op maandag 22 november 2021 11:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zeg het al langer: Lockdowns zijn alleen een middel om te zorgen dat je meer tijd hebt om andere maatregelen te implementeren. De WHO heeft daar ook al voor gewaarschuwd.
Als je in paniek een lockdown afkondigt 'want we moeten toch wat doen' en in de tussentijd niks verbetert, dan stel je het probleem alleen maar uit, en bijt het je een paar maanden later gewoon in de staart.![]()
En toch vind ik dat een veeemde redenatie. Want je doet het toch niet vanwege het beleid, jezelf beschermen, maar omdat je jezelf wil beschermen? Ik heb mijn contacten Joey beperkt omdat dat volgens het beleid koest, maar omdat ik de kans om covid te krijgen zoveel mogelijk wil ontlopen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik welk geval een lockdown in elk geval in de privé sferen weinig effect zal sorteren.. mensen moeten ook inzien dat ze ergens naar toe werken. Dat het zin heeft. Dat het niet alleen eindelijk compenseren voor falende beslissingen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Klopt, alleen is het net zo als met alle remmen: Je kan niet eindeloos blijven door rijden met de rem er op want vroeg of laat verbranden dan je remblokken en doet je rem niets meer.quote:Op maandag 22 november 2021 11:50 schreef dycto het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk evident. Alhoewel het ook simpelweg ook gewoon een rem is.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Kheb het idee dat de hele westerse wereld het idee had dat het na massaal vaccineren wel een beetje klaar zou zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd, er wordt regelmatig geklaagd over een gebrek aan een langetermijnvisie, maar heeft er iemand een voorbeeld van een land dat wél een duidelijke langetermijnvisie heeft?
(En dan bij voorkeur een die ook haalbaar is in Nederland, dus dan valt de Chinese 'wij zijn het enige land dat covid-vrij kan blijven'-strategie al gauw af)![]()
Groepsimmuniteit is de oplossing, vaccineren is een middel wat ons daar kan brengen. Tot het moment daar is dat er een vaccin is dat geen (of minder) effectiviteit verliest is dit het beste wat we hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 11:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccineren is natuurlijk de oplossing. Maar omdat er een groep mensen is die zich niet kan of wil vaccineren heb je nu dus een probleem. G1 en G2 maatregelen liggen gevoelig. Dus dan moet je dus andere maatregelen nemen. Lockdown kan dan een oplossing zijn. Maar is in Nederland nog niet echt gedaan.
Dat zou dus inhouden:
- Zoveel mogelijk vaccineren (dat houdt dus in dat ook boosters nodig kunnen zijn/blijven)
- Inzetten op medicijnen om ziektelast te verminderen mocht er iemand ziek worden
- Inzetten op ontwikkeling vaccins die lange termijn effectiviteit geven
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 11:53:07 ]![]()
Is vaccineren de oplossing? Met het huidige temp gaat ook met iedereen gevaccineerd hetzelfde punt vroeg of laat bereikt worden.quote:Op maandag 22 november 2021 11:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccineren is natuurlijk de oplossing. Maar omdat er een groep mensen is die zich niet kan of wil vaccineren heb je nu dus een probleem. G1 en G2 maatregelen liggen gevoelig. Dus dan moet je dus andere maatregelen nemen. Lockdown kan dan een oplossing zijn. Maar is in Nederland nog niet echt gedaan.
Ook in het zo goed als volledig gevaccineerde Portugal gaat het weer die richting op. Op een gegeven moment is het wel klaar met hoeveel je als maatschappij moet willen accepteren.![]()
Zolang niet iedereen is gevaccineerd blijven er lockdowns komen zo eenvoudig is het, misschien de zomermaanden is meer vrijheid en de wintermaanden weer in een lockdown.
#Thierryisgevaccineerd![]()
Maar ook daarbuiten, welk niet-westers land heeft dan wel een langetermijnstrategie?quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb het idee dat de hele westerse wereld het idee had dat het na massaal vaccineren wel een beetje klaar zou zijn.![]()
Het hangt er vanaf hoe je het definieert. Als je definitie is: Vaccineren zorgt ervoor dat het virus verdwijnt is dat niet zo. Vaccineren zorgt wel voor een (veel) lagere zorgdruk. Dat is effectief het 'leren leven met het virus'.quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef dycto het volgende:
[..]
Is vaccineren de oplossing? Met het huidige temp gaat ook met iedereen gevaccineerd hetzelfde punt vroeg of laat bereikt worden.
Ook in het zo goed als volledig gevaccineerde Portugal gaat het weer die richting op. Op een gegeven moment is het wel klaar met hoeveel je als maatschappij moet willen accepteren.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 11:54:26 ]![]()
Ja, ik hoopte dat het niet zo hard zou gaan met de besmettingen en al was dat wel zo het enorm mee zou vallen met de ziekenhuisopnamens omdat mensen daarvoor enige immuniteit zouden hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb het idee dat de hele westerse wereld het idee had dat het na massaal vaccineren wel een beetje klaar zou zijn.
Zorg blijft eenvoudig overeind dus geen maatregelen of paranoïde gelul van een qr maatschappij waar alles aan je code gekoppeld wordt.
Valt al bij al toch vies tegen allemaal.![]()
Waarschijnlijk niet, het is een virus dat gewoon zijn eigen gang gaat, die luistert niet naar maatregelen die worden getroffen of termijndoelen maar gaat gewoon op beschikbare gastheren op zoek.quote:Op maandag 22 november 2021 11:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccineren is natuurlijk de oplossing. Maar omdat er een groep mensen is die zich niet kan of wil vaccineren heb je nu dus een probleem. G1 en G2 maatregelen liggen gevoelig. Dus dan moet je dus andere maatregelen nemen. Lockdown kan dan een oplossing zijn. Maar is in Nederland nog niet echt gedaan.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ik weet niet eens of het zo simpel is (want anders was het met een vaccinatieplicht opgelost). Maar dit zoort redeneringen zorgen er wel voor dat de ongevaccineerden steeds meer de schuld krijgen van opnieuw lockdowns.quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef Newsworld het volgende:
Zolang niet iedereen is gevaccineerd blijven er lockdowns komen zo eenvoudig is het, misschien de zomermaanden is meer vrijheid en de wintermaanden weer in een lockdown.
#ThierryisgevaccineerdHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hangt van het langer termijn af. Op zich zou dat kunnen zijn dat je accepteert dat er een groep mensen is die zich niet wil laten vaccineren. En dat een deel daarvan dus dood gaat. Maar ook uiteindelijk immuun zal worden. En daar in de zorg met een triage rekening mee houden. Op een manier dat ook de reguliere zorg weer enigszins op gang kan komen. Dus het privilege altijd voorrang bij covid in de ziekenhuizen wegnemen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
(En dan bij voorkeur een die ook haalbaar is in Nederland, dus dan valt de Chinese 'wij zijn het enige land dat covid-vrij kan blijven'-strategie al gauw af)Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dit is die polarisatie waar we van weg moeten blijven, lekker laten gaanquote:Op maandag 22 november 2021 11:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of het zo simpel is (want anders was het met een vaccinatieplicht opgelost). Maar dit zoort redeneringen zorgen er wel voor dat de ongevaccineerden steeds meer de schuld krijgen van opnieuw lockdowns.![]()
![]()
Verstandig. Maar ik zie ook veel voorbeelden dat mensen dus dit niet doen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch vind ik dat een veeemde redenatie. Want je doet het toch niet vanwege het beleid, jezelf beschermen, maar omdat je jezelf wil beschermen? Ik heb mijn contacten Joey beperkt omdat dat volgens het beleid koest, maar omdat ik de kans om covid te krijgen zoveel mogelijk wil ontlopen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat kan. Als mensen dat wijten aan gebrek aan langetermijnvisie of aan het wachten beleid, dan vind ik dat bijzonder.quote:Op maandag 22 november 2021 11:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verstandig. Maar ik zie ook veel voorbeelden dat mensen dus dit niet doen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Het is ook ons gedrag en ja ook al ben je gevaccineerd moet je je gewoon aan de maatregelen houden, alsquote:Op maandag 22 november 2021 11:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of het zo simpel is (want anders was het met een vaccinatieplicht opgelost). Maar dit zoort redeneringen zorgen er wel voor dat de ongevaccineerden steeds meer de schuld krijgen van opnieuw lockdowns.
iedereen is gevaccineerd dan is dit een goede basis .
Op dit moment liggen er nog steeds slechts 89 mensen op de IC in Portugal: https://covid19.min-saude.pt/ponto-de-situacao-atual-em-portugal/quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef dycto het volgende:
Ook in het zo goed als volledig gevaccineerde Portugal gaat het weer die richting op.
Ik zeg niet dat het genoeg is, maar het is wmb nog te vroeg om te zeggen waar Portugal heen zal gaan.![]()
Is er één land die dat ingevoerd heeft, of überhaupt serieus overweegt?quote:Op maandag 22 november 2021 11:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hangt van het langer termijn af. Op zich zou dat kunnen zijn dat je accepteert dat er een groep mensen is die zich niet wil laten vaccineren. En dat een deel daarvan dus dood gaat. Maar ook uiteindelijk immuun zal worden. En daar in de zorg met een triage rekening mee houden. Op een manier dat ook de reguliere zorg weer enigszins op gang kan komen. Dus het privilege altijd voorrang bij covid in de ziekenhuizen wegnemen.![]()
Dat kan meespelen, in mijn geval zou het niet meespelen. Ik bescherm mijzelf en omgeving op mijn eigen manier. Daar heb ik geen opgelegde lockdown voor nodig of het hartelijke advies mijn familie weer niet te zien met kerst. Dat zijn offers die ik niet bereid ben te blijven maken. Niet zonder goed doel.quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch vind ik dat een veeemde redenatie. Want je doet het toch niet vanwege het beleid, jezelf beschermen, maar omdat je jezelf wil beschermen? Ik heb mijn contacten Joey beperkt omdat dat volgens het beleid koest, maar omdat ik de kans om covid te krijgen zoveel mogelijk wil ontlopen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Op zich met je eens. Maar als er een code zwart gaat komen en in bepaalde regio's komen ze daar al aardig in de buurt dan ga ik er vanuit dat de onvrede onder met name gevaccineerden gaat toenemen. Ook omdat dan de gevolgen beter zichtbaar gaan worden. Als je baby bijvoorbeeld dood gaat omdat een ambulance door half Nederland moet rijden om hulp te kunnen vinden. Ik noem maar even wat.quote:Op maandag 22 november 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is die polarisatie waar we van weg moeten blijven, lekker laten gaanWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Tja op gegeven moment zou het wel eens klaar moeten zijn met beschikbare gastheren die in het ziekenhuis belanden.quote:Op maandag 22 november 2021 11:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, het is een virus dat gewoon zijn eigen gang gaat, die luistert niet naar maatregelen die worden getroffen of termijndoelen maar gaat gewoon op beschikbare gastheren op zoek.
Als we ervan uitgaan dat men na een doorgemaakte infectie daarvoor beschermd is (plus vaccins die dat enorm verkleinen).
Dan zou de druk op de zorg op een gegeven moment van zelf afnemen.
Investeer in de zorg voor de komende jaren, booster risicopatienten na de zomer, verbeter de behandelmethodes en stimuleer een gezondere bevolking.
Dab kom je toch ergens een keer uit de tunnel ipv elk jaar hetzelfde liedje.![]()
Nouja, als je vindt dat iedereen goed gevaccineerd moet zijn, en de werking loopt af in de loop der tijd, dan moet je ook de boosters als verplichting zien. En dus ook de mensen die die niet willen hebben, beboeten. Wel zo eerlijk.quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver om ook gevaccineerden te beboeten.![]()
Holy moly, dat gaat wel echt bizar ver. Ook gewoon 1500e boete als je de "oppepprik" niet haalt na 270 dagen.quote:
Bizar dat dit gewoon er doorheen komt daar![]()
![]()
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je het definieert. Als je definitie is: Vaccineren zorgt ervoor dat het virus verdwijnt is dat niet zo. Vaccineren zorgt wel voor een (veel) lagere zorgdruk. Dat is effectief het 'leren leven met het virus'.![]()
Heeft niks meer met virusbestrijding te maken maar alles met krampachtig controle proberen te blijven houden over je bevolking.quote:Op maandag 22 november 2021 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy moly, dat gaat wel echt bizar ver. Ook gewoon 1500e boete als je de "oppepprik" niet haalt na 270 dagen.
Bizar dat dit gewoon er doorheen komt daar![]()
Omdat de besmettingen enorm oplopen weer of ook de IC's hard stijgen?quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.![]()
Nou heb jij een voorbeeld van een lagertermijn beleid in de persconferenties van Hugo en Mark kunnen waarnemen? Of een doel met een duidelijke belofte?quote:Op maandag 22 november 2021 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Als mensen dat wijten aan gebrek aan langetermijnvisie of aan het wachten beleid, dan vind ik dat bijzonder.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat idee lijkt mij een leuk hersenspinsel, maar zoiets gaat natuurlijk nooit gebeuren. Vaccinatieplicht lijkt mij dan een beter idee (of minder slecht ideequote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is er één land die dat ingevoerd heeft, of überhaupt serieus overweegt?)
![]()
Gevaccineerd zijn is geen permanente status he, ze schuiven daar alvast door naar wanneer de overheid van je verlangt dat je opnieuw gevaccineerd wordt, moet je daar gehoord aan geven, op straffe van nu nog enkel geldelijke boetes. Misschien dat er later nog gijzeling volgt,..quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver om ook gevaccineerden te beboeten.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
En zo gaan we nog jaren door blijkbaar. Het moet eens afgelopen zijn met lockdowns. Dan maar wappies weigeren bij het ziekenhuis.quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Of juist wel? Misschien is 'leren met het virus' wel 'leren met het leven met maatregelen'.quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
Dat is niet 'leren leven met het virus'.![]()
Mondkapjes zijn daar nooit af geweest , het was geen verplichting maar toch dragen mensen daar een mondkapje zowel binnen als buiten op straat.quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op maandag 22 november 2021 12:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou heb jij een voorbeeld van een lagertermijn beleid in de persconferenties van Hugo en Mark kunnen waarnemen? Of een doel met een duidelijke belofte?
Ik vind het gewoon een beetje dom als mensen zich niet meer aan maatregelen willen houden ómdat dat er niet is. Nanananana, als jullie geen langetermijnvisie presenteren, ga ik me lekker niet meer aan de maatregelen houden.
Ik kan daar niets mee.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik denk dat het alleen de UK is die -op papier- al een stuk verder is tov de rest.quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar ook daarbuiten, welk niet-westers land heeft dan wel een langetermijnstrategie?![]()
Waardoor duidelijk wordt dat de zorgcapaciteit blijkbaar geen argument meer is. Het best gevaccineerde land, met amper druk op het zorgstelsel, gaat toch weer flink de maatregelen aanscherpen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op dit moment liggen er nog steeds slechts 89 mensen op de IC in Portugal: https://covid19.min-saude.pt/ponto-de-situacao-atual-em-portugal/
Ik zeg niet dat het genoeg is, maar het is wmb nog te vroeg om te zeggen waar Portugal heen zal gaan.
Als dat leren leven met een virus is, dan staan we aan de vooravond van een bijzondere toekomst.![]()
Dat klinkt natuurlijk allemaal leuk, maar het is gewoon een pure risico-afweging. En als je jong bent, helemaal met vaccinatie, dan ben je dus gewoon een paar dagen ziek. Heel vervelend allemaal, maar niet de reden om gedrag aan te passen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Want je doet het toch niet vanwege het beleid, jezelf beschermen, maar omdat je jezelf wil beschermen? Ik heb mijn contacten Joey beperkt omdat dat volgens het beleid koest, maar omdat ik de kans om covid te krijgen zoveel mogelijk wil ontlopen.
Mensen gaan het hele jaar door met allerhande ongezonde zaken zonder na te denken over de kans dat ze ziek worden. Dan is dit nu gewoon geen reden voor veel mensen om gedrag aan te passen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Hoezo? Tweemaal vaccineren is blijkbaar niet genoeg. Ben je dus even slecht bezig als een ongevaccineerde. Jij mag ook geen autorijden met een verlopen rijbewijs.quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver om ook gevaccineerden te beboeten.![]()
Dus jij wil tot het einde der tijden lockdowns en bekbedekkers? Lijkt mij niet wenselijk. Ben gevaccineerd, heb me heel lang aan alle regels gehouden, maar op een gegeven moment is het klaar.quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist wel? Misschien is 'leren met het virus' wel 'leren met het leven met maatregelen'.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Oh het houdt vanzelf wel op hoor als het virus is afgezwakt tot een milde groep waar alleen nog maar een risicogroep mogelijk wat problemen mee krijgt. Probleem is dat je dat niet kunt inschatten wanneer dat gebeurt, duurt dat nog een jaartje of is het virus een beetje traag, dan ben je zo weer een paar jaar verder.quote:Op maandag 22 november 2021 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja op gegeven moment zou het wel eens klaar moeten zijn met beschikbare gastheren die in het ziekenhuis belanden.
Als we ervan uitgaan dat men na een doorgemaakte infectie daarvoor beschermd is (plus vaccins die dat enorm verkleinen).
Dan zou de druk op de zorg op een gegeven moment van zelf afnemen.
Investeer in de zorg voor de komende jaren, booster risicopatienten na de zomer, verbeter de behandelmethodes en stimuleer een gezondere bevolking.
Dab kom je toch ergens een keer uit de tunnel ipv elk jaar hetzelfde liedje.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Jij noemt het "amper druk", ik weet niet of ze dat in Portugal ook zo ervaren. En ook in Portugal:quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef dycto het volgende:
Waardoor duidelijk wordt dat de zorgcapaciteit blijkbaar geen argument meer is. Het best gevaccineerde land, met amper druk op het zorgstelsel, gaat toch weer flink de maatregelen aanscherpen.
- Lopen de besmettingen op (de winter moet nog beginnen) en ook daar leiden ze uiteindelijk tot ziekenhuisopnames
- Zijn kinderen niet gevaccineerd
- Loopt de bescherming bij ouderen af
En jij hebt het over "flinke maatregelen". Volgens mij gaat het om thuiswerken en mondkapjes. Dat vinden de meesten niet bepaald flinke maatregelen.![]()
Ik wil het liefst een discussie waarbij het niet direct tot in het extreme getrokken wordt.quote:Op maandag 22 november 2021 12:05 schreef 4-elements het volgende:
Dus jij wil tot het einde der tijden lockdowns en bekbedekkers?![]()
Wel of niet autorijden is een keuze he. Als ik op straat loop en een agent controleert mij of ik een rijbewijs heb of niet dan kan en zal hij me onmogelijk daarop kunnen beboeten.quote:Op maandag 22 november 2021 12:05 schreef dycto het volgende:
[..]
Hoezo? Tweemaal vaccineren is blijkbaar niet genoeg. Ben je dus even slecht bezig als een ongevaccineerde. Jij mag ook geen autorijden met een verlopen rijbewijs.
Als ik op straat loop en die "verplichte booster" niet heb genomen dan kan ik dus in theorie 1500e boete krijgen.
Dat is vrij dystopisch, vind ik persoonlijk.![]()
![]()
Als jongere word je (hopelijk) enkel een beetje ziek. Maar je moet ook zorgen dat je op tijd bent met het doorhebben dat je Corona hebt en je dus niet reeds allerlei andere mensen (jong en oud) besmet hebt in de tussentijd.quote:Op maandag 22 november 2021 12:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat klinkt natuurlijk allemaal leuk, maar het is gewoon een pure risico-afweging. En als je jong bent, helemaal met vaccinatie, dan ben je dus gewoon een paar dagen ziek. Heel vervelend allemaal, maar niet de reden om gedrag aan te passen.
Mensen gaan het hele jaar door met allerhande ongezonde zaken zonder na te denken over de kans dat ze ziek worden. Dan is dit nu gewoon geen reden voor veel mensen om gedrag aan te passen.![]()
Eh wacht even, jij bent degene die praat over 100% of 99%. Bij a posteriori kansen is het natuurlijk altijd wel 0% of 100%, want je hebt Covid of je hebt het op dat moment niet.quote:Op maandag 22 november 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het allemaal niet. Het is niet 0 of 100%. Dat is nu precies het eieren eten met gezondheidszorg. Dat gevaccineerde 70+'ers nu in het ziekenhuis belanden betekent niet per se dat ze niet meer beschermd zijn. Ze hadden ook anders op de ic kunnen belanden.Risicomodellering is wat anders. Maar uiteindelijk kun je de effectiviteit niet op individueel niveau bepalen. Je kunt wederom hooguit door middel van gedegen RCTs vaststellen wat de effectiviteit is in een specifieke subpopulatie.quote:En een a priori kans bepalen voor individuen is nu juist waar gezondheidszorg om draait. Dat het lastig is in de praktijk (en in sommige gevallen op z'n best een theoretische exercitie) maakt het niet direct overbodig. Aan de hand van genoeg covariaten zou je dat soort kansen moeten kunnen modelleren. Of op z'n minst een 'bestimate'.
Zoals je zegt is modelleren vooral een theoretische exercitie. Kijk je kunt wel vrij snel vermoedelijke covariaten (leeftijd, gewicht, onderliggend lijden) identificeren en daarmee gerichter vaccineren, maar exact voor individuen a priori risico's gaan bepalen is niet bijzonder zinvol.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
In Portugal gaan de cijfers ook gewoon weer omhoog, twee weken geleden zaten ze rond de 500 en nu alweer op 2500 per dagquote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Je mag van leiders verwachten dat ze duidelijke en heldere doelen stellen. Mensen met heldere en duidelijke argumenten uitleggen over het waarom van maatregelen. En beloftes nakomen. Zeker als de maatschappelijke gevolgen en economische gevolgen groot zijn. Met duidelijke doelen en beloftes die waargemaakt worden motiveer je mensen ook om zich aan de regels te houden.quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Ik vind het gewoon een beetje dom als mensen zich niet meer aan maatregelen willen houden ómdat dat er niet is. Nanananana, als jullie geen langetermijnvisie presenteren, ga ik me lekker niet meer aan de maatregelen houden.
Ik kan daar niets mee.
En dat gebeurt niet en is het logisch dat mensen het zat worden. En de regels minder nauw gaan nemen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Gelukkig werkt het in Nederland niet zo. Wel best eng dat er daadwerkelijk bestaan die er zo instaan. Brr.quote:Op maandag 22 november 2021 12:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En zo gaan we nog jaren door blijkbaar. Het moet eens afgelopen zijn met lockdowns. Dan maar wappies weigeren bij het ziekenhuis.![]()
Ik mag hopen van niet want dan krijgt een bevolkingsgroep vol idioten nog gelijk ook.quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist wel? Misschien is 'leren met het virus' wel 'leren met het leven met maatregelen'.![]()
Er komt wellicht een code zwart. Ben benieuwd hoe de zaken er dan uit komen te zien.quote:Op maandag 22 november 2021 12:08 schreef dycto het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het in Nederland niet zo. Wel best eng dat er daadwerkelijk bestaan die er zo instaan. Brr.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Overigens ben ik niet tegen een oplossing, maar laten we dan wel eerlijk zij over de scope van die oplossing.
Stel dat we lockdowns willen gebruiken als oplossing, dan heb je de wens om elke golf, zo lang als nodig, met lockdown te beperken in hoogte en binnen de zorgcapaciteit af te handelen. Om daar ooit uit te komen, heb je nodig dat de golven op termijn steeds minder hevig worden. Dat kan vooral door vaccinatie, maar ook door besmettingen, corona-pillen, meer zorg of nog onbekende ontwikkelingen. Als dat de strategie is die wel volgen, dan kun je daar toch gewoon open over communiceren?
Nu wordt die lockdown vooral aangehaald als roede om het volk mee te bedreigen, terwijl het nog steeds dagelijks naar het werk rijdt..Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ook dat klopt niet. Er is geen duidelijk aanwijsbaar afkappunt waarbij je covid 'wel' of 'niet' hebt. Dat we nu wat PCR-testen met een drempelwaarde hebben is hooguit een praktische aanpak.quote:Op maandag 22 november 2021 12:08 schreef Monolith het volgende:
Bij a posteriori kansen is het natuurlijk altijd wel 0% of 100%, want je hebt Covid of je hebt het op dat moment niet.
Los daarvan had ik het over bescherming. Daar zitten verschillende gradaties in.
Gevaccineerd: krijgt COVID, zit één dag thuis ziek.
Ongevaccineerd: krijgt COVID, zit twee weken thuis ziek.
Volgens jouw definitie zou het vaccin GEEN bescherming bieden, want in beide gevallen zijn ze ziek geworden.
(Even ervan uitgaande dat beide individuen exact hetzelfde zijn)![]()
Niet correct. Sinds 13 september is het immers geen verplichting meer om mondkapjes te dragen op straat. Heeft het best gevaccineerde land ter wereld dat toch maar mooi twee maanden volgehouden.quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn daar nooit af geweest
Goed nieuws, dan hebben ze daarna een hogere beschermingquote:De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn doet een emotionele oproep tot inenten. ,,Duitsers zullen tegen het einde van de winter waarschijnlijk gevaccineerd, hersteld of dood zijn'', zegt hij. De effecten van de boostershots die nu worden uitgerold, zullen pas over twee weken te zien zijn in de coronacijfers.![]()
Even door de zure appel heenbijten en klaar.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)d-br-br-br~a7adb3ec/![]()
Eh ja, je primaire uitkomst is altijd een definieerbaar concept. En Covid wel niet hebben is inderdaad een kwestie van definitie die wij zelf hebben bepaald, maar dat geldt feitelijk voor elk ziektebeeld.quote:Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook dat klopt niet. Er is geen duidelijk aanwijsbaar afkappunt waarbij je covid 'wel' of 'niet' hebt. Dat we nu wat PCR-testen met een drempelwaarde hebben is hooguit een praktische aanpak.
Los daarvan had ik het over bescherming. Daar zitten verschillende gradaties in.
Gevaccineerd: krijgt COVID, zit één dag thuis ziek.
Ongevaccineerd: krijgt COVID, zit twee weken thuis ziek.
Volgens jouw definitie zou het vaccin GEEN bescherming bieden, want in beide gevallen zijn ze ziek geworden.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
De tering zeg, die foto van die kop van die vent bij dat artikel. Ik schrok me kapot manquote:Op maandag 22 november 2021 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goed nieuws, dan hebben ze daarna een hogere bescherming![]()
Even door de zure appel heenbijten en klaar.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)d-br-br-br~a7adb3ec/![]()
![]()
Dat doen ze één winter, misschien twee winters. Op het moment dat de winters geen (of weinig) zorgdruk meer opleveren gaat dat vanzelf weg.quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.
Portugal heeft 'in' een code zwart situatie gezeten, ik kan me zomaar voorstellen dat de angst er daar diep in zit om weer in zo'n situatie te komen. Ook omdat ze net als Nederland niet bijster veel IC bedden hebben, dus weinig bewegingsruimte hebben.![]()
Gelijk over wat?`quote:Op maandag 22 november 2021 12:09 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet want dan krijgt een bevolkingsgroep vol idioten nog gelijk ook.![]()
Klopt, als je primaire uitkomst 'besmetting' is, dan biedt het geen bescherming tegen besmetting. Als je primaire uitkomst iets als ziekenhuisopname, zuurstoftoediening of IC-opname is, dan wel. maar ook dat meet je op populatieniveau.quote:Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Volgens jouw definitie zou het vaccin GEEN bescherming bieden, want in beide gevallen zijn ze ziek geworden.
(Even ervan uitgaande dat beide individuen exact hetzelfde zijn)Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op maandag 22 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De tering zeg, die foto van die kop van die vent bij dat artikel. Ik schrok me kapot man![]()
![]()
Maar Code Zwart gaat in dit geval vooral over de ruimte op de IC's. SEH's zijn juist zo'n plek waar triage vol aan de orde is, aangezien je geholpen wordt op basis van ernst van klachten en niet alleen maar op basis van hoelaat je binnen kwam.quote:Op maandag 22 november 2021 11:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich met je eens. Maar als er een code zwart gaat komen en in bepaalde regio's komen ze daar al aardig in de buurt dan ga ik er vanuit dat de onvrede onder met name gevaccineerden gaat toenemen. Ook omdat dan de gevolgen beter zichtbaar gaan worden. Als je baby bijvoorbeeld dood gaat omdat een ambulance door half Nederland moet rijden om hulp te kunnen vinden. Ik noem maar even wat.![]()
Je zouquote:Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef GemMagic het volgende:
Overigens ben ik niet tegen een oplossing, maar laten we dan wel eerlijk zij over de scope van die oplossing.
Stel dat we lockdowns willen gebruiken als oplossing, dan heb je de wens om elke golf, zo lang als nodig, met lockdown te beperken in hoogte en binnen de zorgcapaciteit af te handelen. Om daar ooit uit te komen, heb je nodig dat de golven op termijn steeds minder hevig worden. Dat kan vooral door vaccinatie, maar ook door besmettingen, corona-pillen, meer zorg of nog onbekende ontwikkelingen. Als dat de strategie is die wel volgen, dan kun je daar toch gewoon open over communiceren?
Nu wordt die lockdown vooral aangehaald als roede om het volk mee te bedreigen, terwijl het nog steeds dagelijks naar het werk rijdt..Maar als hij gelijk heeft dan zijn de Duitsers na de winter van de problemen af.quote:Op maandag 22 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De tering zeg, die foto van die kop van die vent bij dat artikel. Ik schrok me kapot manDat zie ik hier nog niet gebeuren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Waarom zou dat bijzonder zijn ?quote:Op maandag 22 november 2021 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Als mensen dat wijten aan gebrek aan langetermijnvisie of aan het wachten beleid, dan vind ik dat bijzonder.
De vraag is of de wijze waarop je jezelf als individu wil beschermen met een hulpmiddel als terugkerende vacccinatie op de lange termijn voor de soort in zijn geheel en daarmee alle nieuwkomende individuen hetzelfde oplevert. Ik ben van mening dat griep en corona vaccins niets toevoegen maar ons verder afbrengen van een wereld waarin virussen geen bedreiging voor ons zijn.
Voor de korte termijn voor hun die het nodig hebben (lees voor hun die anders een kansloze dood zouden sterven) kan het een oplossing zijn om het uiteindelijke sterven uit te stellen maar voor het gros van de bevolking zal toch echt een andere oplossing gevonden moeten worden als je het leven zelf als waardevol wil ervaren en niet reeds al vanaf je 12e gedwongen medicatie tot je moet nemen. Het leven is in mijn optiek meer waard dan uitsluitend ten kost van allerlei beperkingen proberen te overleven.![]()
Wat een angstcreatie weer.
Kijk gewoon eens een paar dagen geen nieuws. Doe gewoon je ding.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Je verwart wat we doen met wat theoretisch het geval is. Dat je het op populatieniveau meet is eerder een geval van de limitaties van een methodologie dan wat daadwerkelijk in de praktijk gebeurt. Ieder individu is in een bepaalde mate beschermd door vaccinatie. Dat we dit percentage niet (kunnen?) kennen doet daar feitelijk niets aan af.quote:Op maandag 22 november 2021 12:15 schreef Monolith het volgende:
maar ook dat meet je op populatieniveau.
Praktisch gezien is het ook makkelijker om te communiceren dat 'de bescherming van het vaccin na X maanden met Y% afneemt', maar feitelijk is dat een geaggregeerd percentage van miljoenen individuele regressielijnen. Want zo werkt statistiek nou eenmaal.![]()
![]()
Lijkt me ook logisch.quote:Op maandag 22 november 2021 12:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar Code Zwart gaat in dit geval vooral over de ruimte op de IC's. SEH's zijn juist zo'n plek waar triage vol aan de orde is, aangezien je geholpen wordt op basis van ernst van klachten en niet alleen maar op basis van hoelaat je binnen kwam.
Polsbreuk is lastig en kut, maar iemand die een snee heeft ergens kan binnen een paar minuten leeglopen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En dan is het opgelost? Wat ik niet zie bestaat niet?quote:Op maandag 22 november 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
Kijk gewoon eens een paar dagen geen nieuws. Doe gewoon je ding.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik denk dat de stelling ondertussen kan zijn: De vaccins werken, maar zijn onvoldoende om 'ons' uit de crisissituatie te halen. Door boosters te gebruiken verlaag je de druk wellicht voldoende om met minimale/geen maatregelen het voor te blijven, maar zolang er geen vaccinatie is die langdurige immuniteit biedt blijft die crisissituatie bestaan.quote:Op maandag 22 november 2021 12:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat de vaccins niet werken.
Neem ik aan.![]()
Ik heb al gelezen dat er al ziekenhuizen zijn waar patiënten op de gang terecht komen. Omdat covid patiënten meer dan alleen de IC bezetten.quote:Op maandag 22 november 2021 12:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar Code Zwart gaat in dit geval vooral over de ruimte op de IC's. SEH's zijn juist zo'n plek waar triage vol aan de orde is, aangezien je geholpen wordt op basis van ernst van klachten en niet alleen maar op basis van hoelaat je binnen kwam.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Kan booster krijgen ergens in de komende drie weekenden.Hoop dat pfizer en moderna goed mengen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Patiënten op de gang in plaats van het Covid-cohort? Dat lijkt me vooral een oplosbaar probleem en niets te maken hebben met code zwart.quote:Op maandag 22 november 2021 12:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb al gelezen dat er al ziekenhuizen zijn waar patiënten op de gang terecht komen. Omdat covid patiënten meer dan alleen de IC bezetten.![]()
quote:Op maandag 22 november 2021 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan is het opgelost? Wat ik niet zie bestaat niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Nee, dan zie je een mega verschil tussen wat de overheid en media je doen geloven en wat er werkelijk aan de hand is in de samenleving.quote:Op maandag 22 november 2021 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan is het opgelost? Wat ik niet zie bestaat niet?
Iedereen gaat gewoon door met z'n leven. Zoals het hoort. Die continue propaganda en angstcreatie, ga weg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat zie je hier niet gebeuren?quote:Op maandag 22 november 2021 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je zou
[..]
Maar als hij gelijk heeft dan zijn de Duitsers na de winter van de problemen af.Dat zie ik hier nog niet gebeuren.
Dat één of andere rare Duitser rare dingen roept? Kan geregeld worden.
Of denk je oprecht dat die knakker gelijk krijgt?![]()
quote:Op maandag 22 november 2021 12:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]OfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
89 op de IC is zo'n 10% bezetting van een klein jaar terug. Jij mag dat als 'water tot aan de lippen' zien hoor maar heel reëel is dat niet meer. Het zijn de eerste maatregelen die in Portugal genomen worden en er is reeds aangegeven dat als er snel geen verbetering zichtbaar is, het meer gaat worden. =/= leren leven met een virus.quote:Op maandag 22 november 2021 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij noemt het "amper druk", ik weet niet of ze dat in Portugal ook zo ervaren. En ook in Portugal:
- Lopen de besmettingen op (de winter moet nog beginnen) en ook daar leiden ze uiteindelijk tot ziekenhuisopnames
- Zijn kinderen niet gevaccineerd
- Loopt de bescherming bij ouderen af
En jij hebt het over "flinke maatregelen". Volgens mij gaat het om thuiswerken en mondkapjes. Dat vinden de meesten niet bepaald flinke maatregelen.
Oost-Europa zou zogenaamd voor een totale ramp staan. Alhoewel zeker in Roemenië de situatie af en toe penibel was, dalen de cijfers rap en is de totale ramp tot nog toe in ieder geval weggebleven, en dat in veel landen zonder pseudo-lockdown.![]()
G3 werkte niet omdat mensen zich daar niet aan houden. G1 kan niet onvoldoende test capaciteit. G2 ligt gevoelig. Dan blijft een lockdown over. Gesloten winkels en eventueel lege straten zijn makkelijk te handhaven.quote:Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef GemMagic het volgende:
Nu wordt die lockdown vooral aangehaald als roede om het volk mee te bedreigen, terwijl het nog steeds dagelijks naar het werk rijdt..Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Maar in een auto rijden zonder geldig rijbewijs wel. Dat is de keuze die je maakt. Net als je op straat begeven zonder recent vaccinatiebewijs. Keuzes. Tsja, dat is nu eenmaal waar een groot gedeelte van de mensen inmiddels voor wil staan.quote:Op maandag 22 november 2021 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel of niet autorijden is een keuze he. Als ik op straat loop en een agent controleert mij of ik een rijbewijs heb of niet dan kan en zal hij me onmogelijk daarop kunnen beboeten.
Als ik op straat loop en die "verplichte booster" niet heb genomen dan kan ik dus in theorie 1500e boete krijgen.
Dat is vrij dystopisch, vind ik persoonlijk.![]()
Dat de maatregelen geen einde kennen.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Paniek!! Angst!!! Virus!!!!quote:
Denk dat je ergens gewoon lekker in het midden moet gaan zitten. De angstcreatie volgen heeft geen zin, iedere trapleuning likken ook niet. Of de woorden van bruls of ab serieus nemen...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Geen idee waarom het aantal besmettingen nu opeens relevant is maar ok.quote:Op maandag 22 november 2021 12:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In Portugal gaan de cijfers ook gewoon weer omhoog, twee weken geleden zaten ze rond de 500 en nu alweer op 2500 per dag![]()
Maar je spreekt hier nog steeds je oorspronkelijke punt tegen. Ieder individu is in bepaalde mate beschermd tegen het vaccin. Sommige individuen meer dan andere individuen. Jij was echter nogal stellig in individuen die '100% beschermd zijn' versus individuen die '99% beschermd zijn'. Om daar iets zinnigs over te roepen moet je natuurlijk sowieso al een operationele definitie van beschermd hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je verwart wat we doen met wat theoretisch het geval is. Dat je het op populatieniveau meet is eerder een geval van de limitaties van een methodologie dan wat daadwerkelijk in de praktijk gebeurt. Ieder individu is in een bepaalde mate beschermd door vaccinatie. Dat we dit percentage niet (kunnen?) kennen doet daar feitelijk niets aan af.
Praktisch gezien is het ook makkelijker om te communiceren dat 'de bescherming van het vaccin na X maanden met Y% afneemt', maar feitelijk is dat een geaggregeerd percentage van miljoenen individuele regressielijnen. Want zo werkt statistiek nou eenmaal.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Daarvan verdwijnen alle patiënten in de ziekenhuizenquote:Op maandag 22 november 2021 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan is het opgelost? Wat ik niet zie bestaat niet?![]()
Heb je een vaardigheidsbewijs nodig dan om aan de maatschappij mee te mogen doen?quote:Op maandag 22 november 2021 12:27 schreef dycto het volgende:
[..]
Maar in een auto rijden zonder geldig rijbewijs wel. Dat is de keuze die je maakt. Net als je op straat begeven zonder recent vaccinatiebewijs. Keuzes. Tsja, dat is nu eenmaal waar een groot gedeelte van de mensen inmiddels voor wil staan.
Nee, daar niet. In een auto wel.
Dat is het verschil. De vergelijking tussen een rijbewijs en vaccinaties zijn onzin. Leuk stokpaardje, maar onzin.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
'verdwijnen'quote:Op maandag 22 november 2021 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarvan verdwijnen alle patiënten in de ziekenhuizenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Helemaal juist. Al was het alleen maar omdat vaccins tegen covid gratis zijn en een rijbewijs niet.quote:Op maandag 22 november 2021 12:29 schreef Red_85 het volgende:
Dat is het verschil. De vergelijking tussen een rijbewijs en vaccinaties zijn onzin. Leuk stokpaardje, maar onzin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Omdat er altijd een causaal verband is tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames. Wat die verhouding precies is staat niet vast, maar ze zijn sowieso gekoppeld en dus is het aantal besmettingen een indicator voor de te verwachten ziekenhuisinstroom.quote:Op maandag 22 november 2021 12:28 schreef dycto het volgende:
[..]
Geen idee waarom het aantal besmettingen nu opeens relevant is maar ok.![]()
Heb ik gedaan. Weekendje zonder Fok! Heerlijk. Druk weekend gehad, veel buiten geweest en 'savonds was er drank in het spel. Niks van corona gemerkt.quote:Op maandag 22 november 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
Kijk gewoon eens een paar dagen geen nieuws. Doe gewoon je ding.
Is hier nog wat gebeurd, nog nieuws? Taart gehad?![]()
Ja hoor, hij welquote:Op maandag 22 november 2021 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan booster krijgen ergens in de komende drie weekenden.Hoop dat pfizer en moderna goed mengen.
![]()
![]()
Geen idee.quote:Op maandag 22 november 2021 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Weekendje zonder Fok! Heerlijk. Druk weekend gehad, veel buiten geweest en 'savonds was er drank in het spel. Niks van corona gemerkt.
Is hier nog wat gebeurd, nog nieuws? Taart gehad?
Heb heerlijk getafeld, stukken gefietst en nog wat aan het huis gedaan.
En F1+foebal gekeken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Iets met essentiele medew... hmm nee gewoon geluk.quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Wel een ding is dat als je meer zou testen je eerder zou kunnen ingrijpen. Nu worden maatregelen pas genomen als de zorg weer overbelast raakt.quote:Op maandag 22 november 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er altijd een causaal verband is tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames. Wat die verhouding precies is staat niet vast, maar ze zijn sowieso gekoppeld en dus is het aantal besmettingen een indicator voor de te verwachten ziekenhuisinstroom.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik ben heel benieuwd wanneer - en of - bijv 40 minners die oproep voor booster gaan krijgen.
Ik heb mijn 2e prik op 22 juli gehad. Ik zou in theorie nog genoeg bescherming moeten hebben om deze winter door te komen![]()
![]()
![]()
Al is die verhouding toch ook afhankelijk van het aantal vaccinaties en daardoor bijvoorbeeld niet hetzelfde als de verhouding van vorig jaar.quote:Op maandag 22 november 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er altijd een causaal verband is tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames. Wat die verhouding precies is staat niet vast, maar ze zijn sowieso gekoppeld en dus is het aantal besmettingen een indicator voor de te verwachten ziekenhuisinstroom.![]()
Dat zijn keuzes die uit hetzelfde oogpunt, de volksgezondheid, kunnen ontstaan. Jouw opa had ook geen rijbewijs nodig om de weg op te mogen. Tijden veranderen.quote:Op maandag 22 november 2021 12:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je een vaardigheidsbewijs nodig dan om aan de maatschappij mee te mogen doen?
Nee, daar niet. In een auto wel.
Dat is het verschil. De vergelijking tussen een rijbewijs en vaccinaties zijn onzin. Leuk stokpaardje, maar onzin.![]()
Er zijn inmiddels behoorlijk wat zaken die dat in de war schoppen. Voorheen doorlopen besmettingen, vaccinaties, testhoeveelheden etc.quote:Op maandag 22 november 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er altijd een causaal verband is tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames. Wat die verhouding precies is staat niet vast, maar ze zijn sowieso gekoppeld en dus is het aantal besmettingen een indicator voor de te verwachten ziekenhuisinstroom.![]()
Probeer je je er maar tussen uit te lullen, het lukt je toch niet.quote:Op maandag 22 november 2021 12:39 schreef dycto het volgende:
[..]
Dat zijn keuzes die uit hetzelfde oogpunt, de volksgezondheid, kunnen ontstaan. Jouw opa had ook geen rijbewijs nodig om de weg op te mogen. Tijden veranderen.
vaccinatiebewijs =/= rijbewijs.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De Duitsers met hun winteroffensief.quote:Op maandag 22 november 2021 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je zou
[..]
Maar als hij gelijk heeft dan zijn de Duitsers na de winter van de problemen af.Dat zie ik hier nog niet gebeuren.
![]()
Als ik de IC capaciteit daar zo bekijk, lopen ze ook richting tandvlees. En dat betekent dat je gevaccineerd en hersteld alsnog dood de winter uit kunt komen omdat er geen plek meer is bij een hartaanval of een autoongeluk.
Het water staat ze daar ook aan de lippen.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Mijn tweede prik is nu al een half jaar geleden. De vraag is of ik de booster kan krijgen voordat mijn QR vervaltquote:Op maandag 22 november 2021 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben heel benieuwd wanneer - en of - bijv 40 minners die oproep voor booster gaan krijgen.
Ik heb mijn 2e prik op 22 juli gehad. Ik zou in theorie nog genoeg bescherming moeten hebben om deze winter door te komen![]()
![]()
![]()
Die Duitsers laten mooi zien dat 2G en FFP2-maskers ook het verschil niet maken.quote:Op maandag 22 november 2021 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
De Duitsers met hun winteroffensief.![]()
Als ik de IC capaciteit daar zo bekijk, lopen ze ook richting tandvlees. En dat betekent dat je gevaccineerd en hersteld alsnog dood de winter uit kunt komen omdat er geen plek meer is bij een hartaanval of een autoongeluk.
Het water staat ze daar ook aan de lippen.![]()
Ja, wij doen dat straks.quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is er één land die dat ingevoerd heeft, of überhaupt serieus overweegt?
Stap 3 in code zwart is degene met de kortste ligduur voorrang geven. Grote kans dat alle covidgevallen dan niet langer op de ic komen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ziekenhuizen-fase-3![]()
Misschien moeten we ons eens gaan realiseren dat we deze trein niet kunnen stoppen en alles alleen maar damage control is?quote:Op maandag 22 november 2021 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Duitsers laten mooi zien dat 2G en FFP2-maskers ook het verschil niet maken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zeker. Dat verklaart ook waarom we vorig jaar allang in lockdown zaten, terwijl de maatregelen nu meevallen. De hoop is dat er ooit een punt komt waarop de ziekenhuisinstroom zo laag is dat het de reguliere zorg niet in de knel brengt. Of dat bijvoorbeeld nu al in Portugal het geval gaat zijn, maakt het een interessante casus om in de gaten te houden.quote:Op maandag 22 november 2021 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Al is die verhouding toch ook afhankelijk van het aantal vaccinaties en daardoor bijvoorbeeld niet hetzelfde als de verhouding van vorig jaar.![]()
Zal het dan toch zo zijn dat de natuur wel lekker zelf uitmaakt wat het doet?quote:Op maandag 22 november 2021 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Duitsers laten mooi zien dat 2G en FFP2-maskers ook het verschil niet maken.
Kunnen wij als mens wel van allerlei dingen gaan proberen...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zeker met die deelstaten die maar een vaccinatiegraad van 57% hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Duitsers laten mooi zien dat 2G en FFP2-maskers ook het verschil niet maken.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
quote:Op maandag 22 november 2021 12:45 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, wij doen dat straks.
Stap 3 in code zwart is degene met de kortste ligduur voorrang geven. Grote kans dat alle covidgevallen dan niet langer op de ic komen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ziekenhuizen-fase-3Laten we hopen dat we daar nooit komen...quote:Stappenplan bij code zwart: wie krijgt voorrang?
Pas als de druk op de ic's zo groot wordt dat niet langer op basis van medische overwegingen een onderscheid gemaakt kan worden tussen wie wel en wie geen ic-bed nodig heeft, dan gaan artsen over op een draaiboek, opgesteld door artsenfederatie KNMG en de Federatie Medisch Specialisten. Dan vindt er selectie plaats op basis van niet-medische overwegingen.
Stap A
Alleen patiënten die voldoen aan bepaalde medische criteria worden nog opgenomen op de intensive care. Patiënten met een heel kleine overlevingskans worden niet langer opgenomen op de ic.
Stap B
De opnamecriteria worden strenger. Ook wordt bijvoorbeeld geen reanimatie meer gegeven aan patiënten op de ic. Als dat niet genoeg is, worden patiënten voor toelating met elkaar vergeleken. Alleen als artsen de overlevingskans van de ene patiënt minstens 20 procent groter achten dan die van de ander, wordt de patiënt met de hoogste overlevingskans opgenomen.
Stap C
Als zelfs bovenstaande criteria niet genoeg zijn, wordt het nog strenger. Dan wordt overgegaan op 'niet-medische opnamecriteria', wanneer twee of meer patiënten aanspraak maken op een ic-bed. Dan zijn achtereenvolgens:
De patiënt met de kortst verwachte ligduur krijgt voorrang,
Als beide patiënten een ongeveer even lange verwachte ligduur hebben, gaat zorgpersoneel voor,
Daarna wordt gekeken naar de leeftijdsgroep. Patiënten van 20-40 gaan dan voor op patiënten tussen de 40-60,
Als ook daar geen onderscheid in aan te brengen is, wordt uiteindelijk geloot.![]()
Well, misschien dat ze in de 2e kamer inmiddels gewoon dit liedje draaien elke dag:quote:Op maandag 22 november 2021 12:45 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, wij doen dat straks.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ziekenhuizen-fase-3
(de tekst is stiekem wel enorm toepasselijk)
All this running around
I can't fight it much longer
Something's tryin' to get out
And it's never been closer![]()
quote:Op maandag 22 november 2021 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, misschien dat ze in de 2e kamer inmiddels gewoon dit liedje draaien elke dag:![]()
Hoezeer ik ook val onder de wappies, dat lijkt me toch wat ver gaan!?![]()
![]()
Overheden overschatten inderdaad schromelijk de invloed die ze met maatregelen kunnen uitoefenen op de verspreiding van een luchtwegvirus.quote:Op maandag 22 november 2021 12:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons eens gaan realiseren dat we deze trein niet kunnen stoppen en alles alleen maar damage control is?
Natuurlijk kun je wel her en der wat remmen, maar veel regeltjes zijn vooral symboolpolitiek.![]()
Dat is omdat jij er niet aan wil. Ik ben absoluut geen voorstander maar ik houd mezelf in ieder geval niet blind voor de realiteit en waarom het ingesteld wordt. Zonder bewijs word jij als gevaar voor de samenleving gezien en daarom zal je er ook uit geweerd worden.quote:Op maandag 22 november 2021 12:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Probeer je je er maar tussen uit te lullen, het lukt je toch niet.
vaccinatiebewijs =/= rijbewijs.![]()
Voor de mensen die gelijk in paniek schieten, op maandag zijn de ziekenhuiscijfers altijd hoger dan normaal.
Afgelopen maandag steeg het aantal ook met 122.![]()
Dus, het hoge aantal vaccinaties heeft er voor gezorgd dat Nederland nu volgens jou met milde maatregelen zit.quote:Op maandag 22 november 2021 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Dat verklaart ook waarom we vorig jaar allang in lockdown zaten, terwijl de maatregelen nu meevallen. De hoop is dat er ooit een punt komt waarop de ziekenhuisinstroom zo laag is dat het de reguliere zorg niet in de knel brengt. Of dat bijvoorbeeld nu al in Portugal het geval gaat zijn, maakt het een interessante casus om in de gaten te houden.
Hoe verklaar jij het dan dat landen zoals Oekraïne en Bulgarije, waar amper gevaccineerd wordt, nu dan ook met minder maatregelen dan vorig jaar zitten en de cijfers dalende zijn?![]()
Dit scenario lijkt een beetje uit te gaan van het moment dat 2 personen naar de IC komen en er maar 1 bed is.quote:Op maandag 22 november 2021 12:47 schreef Momo het volgende:
De patiënt met de kortst verwachte ligduur krijgt voorrang,
Als beide patiënten een ongeveer even lange verwachte ligduur hebben, gaat zorgpersoneel voor,
Daarna wordt gekeken naar de leeftijdsgroep. Patiënten van 20-40 gaan dan voor op patiënten tussen de 40-60,
Of "trekken ze de stekker" eruit bij iemand op de IC als deze vol zit en er iemand binnenkomt die op basis van deze criteria voorrang zou hebben.....![]()
quote:
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Vraag me ook af of ze dit per ziekenhuis bekijken, dan heb je eerder pech als bij een ziekenhuis zit met een kleine IC. Iemand weer van de IC afhalen terwijl die daar op zijn buik ligt lijkt mij ook hard....quote:Op maandag 22 november 2021 12:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit scenario lijkt een beetje uit te gaan van het moment dat 2 personen naar de IC komen en er maar 1 bed is.
Of "trekken ze de stekker" eruit bij iemand op de IC als deze vol zit en er iemand binnenkomt die op basis van deze criteria voorrang zou hebben.....![]()
Geldt dat stappenplan met die vergelijkingen dan alleen voor coronapatienten, of voor iedereen die op de IC komt?quote:Op maandag 22 november 2021 12:45 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, wij doen dat straks.
Dat is ook waar dit protocol voor is: een grotere instroom dan de capaciteit aankan. Dan moet je dus keuzes maken en daar helpen dit soort richtlijnen bij.quote:Op maandag 22 november 2021 12:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit scenario lijkt een beetje uit te gaan van het moment dat 2 personen naar de IC komen en er maar 1 bed is.
Overigens natuurlijk extreem traumatisch voor artsen en verplegers om dag in dag uit mensen nee te moeten verkopen, niet omdat je niet weet hoe je ze kunt helpen, maar omdat er gewoon geen plek is.![]()
Voorrang voor zorgpersoneelquote:Op maandag 22 november 2021 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Laten we hopen dat we daar nooit komen...
Lekker dit.![]()
nog geen cijfertjes bij jou bekend?quote:Op maandag 22 november 2021 13:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Voorrang voor zorgpersoneel
Lekker dit.![]()
Heerlijk nummer is dat! Draai ik veel.quote:Op maandag 22 november 2021 12:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, misschien dat ze in de 2e kamer inmiddels gewoon dit liedje draaien elke dag:
(de tekst is stiekem wel enorm toepasselijk)
All this running around
I can't fight it much longer
Something's tryin' to get out
And it's never been closer![]()
Onderscheid tussen gevaccineerd/niet gevaccineerd moet er nog bij.quote:Op maandag 22 november 2021 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Laten we hopen dat we daar nooit komen...![]()
Nee.quote:Op maandag 22 november 2021 12:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of "trekken ze de stekker" eruit bij iemand op de IC als deze vol zit en er iemand binnenkomt die op basis van deze criteria voorrang zou hebben.....
Quote:
"Patiënten die al vóór code zwart op de ic lagen, hoeven niet ineens weg"![]()
Iedereen natuurlijk. Maar sowieso betekent dit dat er helemaal geen planbare zorg meer wordt verleend en alles op basis van acute zorg via de spoedeisende hulp verloopt.quote:Op maandag 22 november 2021 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geldt dat stappenplan met die vergelijkingen dan alleen voor coronapatienten, of voor iedereen die op de IC komt?![]()
Is een bril-jant nummer!quote:Op maandag 22 november 2021 13:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heerlijk nummer is dat! Draai ik veel.![]()
![]()
Iedereen lijkt me toch.quote:Op maandag 22 november 2021 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geldt dat stappenplan met die vergelijkingen dan alleen voor coronapatienten, of voor iedereen die op de IC komt?![]()
Dat staat specifiek uitgelegd, ze gaan niemand van de IC afrijden omdat er iemand bij de voordeur op de brancard ligt die 'hoger scoort'.quote:Op maandag 22 november 2021 12:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of "trekken ze de stekker" eruit bij iemand op de IC als deze vol zit en er iemand binnenkomt die op basis van deze criteria voorrang zou hebben....."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nee hoor. Omdat het een onzin vergelijking is. Bij een rijbewijs hoort een pakket vaardigheden die je alleen kan krijgen door het te leren tijdens rijlessen die afgetoetst worden.quote:
Ik heb nog nooit gehoord dat bij de maatschappij een bewijs van vaardigheden hoort.Dat is precies waarom die qr code zo ziek is. Bij voorbaat uitgaan dat het slecht is gesteld met iemand en moet zich daarom bewijzen dat het niet zo is. Ik hoop dat je je ook beseft welke deuren er open gezet kunnen worden met zo'n compliance code.quote:Ik ben absoluut geen voorstander maar ik houd mezelf in ieder geval niet blind voor de realiteit en waarom het ingesteld wordt. Zonder bewijs word jij als gevaar voor de samenleving gezien en daarom zal je er ook uit geweerd worden.
Als je er geen voorstander van bent, waarom committeer je je er dan aan?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Iedereen.. en volgens mij alleen voor mensen die tegelijk een leeg bed willen, het is geen afweging voor nieuwe mensen tov de mensen die er liggen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geldt dat stappenplan met die vergelijkingen dan alleen voor coronapatienten, of voor iedereen die op de IC komt?
Maar kan het niet vinden. Dus met een korrel zout.![]()
Duitse minister van gezondheidszorg Jens Spahn: voor het einde van de winter, iedereen "Geimpft, genesen oder gestorben."They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dit scenario lijkt me zolang er ook nog maar enige optie is (zolang we nog BOSS bedden hebben, zolang er nog mogelijkheden zijn zorg in Duitsland te doen, verder 'spreiden' (dus minder aandacht voor één patiënt maar meer patiënten minder zorg bieden) echt nog niet aan de orde.quote:Op maandag 22 november 2021 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Laten we hopen dat we daar nooit komen...
Serieus, we zijn ons hier helemaal gek aan 't maken met code zwart. Als we aan de vooravond van code zwart staan hebben we niet de maatregelen die we nu hebben, dan zitten we in een lockdown Australië-stijl.![]()
Hoe kom jij erbij dat ik mij eraan committeerquote:Op maandag 22 november 2021 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Omdat het een onzin vergelijking is. Bij een rijbewijs hoort een pakket vaardigheden die je alleen kan krijgen door het te leren tijdens rijlessen die afgetoetst worden.
Ik heb nog nooit gehoord dat bij de maatschappij een bewijs van vaardigheden hoort.
[..]
Dat is precies waarom die qr code zo ziek is. Bij voorbaat uitgaan dat het slecht is gesteld met iemand en moet zich daarom bewijzen dat het niet zo is. Ik hoop dat je je ook beseft welke deuren er open gezet kunnen worden met zo'n compliance code.
Als je er geen voorstander van bent, waarom committeer je je er dan aan?Nogmaals, de logica erachter is nu eenmaal vrij simpel. Men ziet jou als niet-gevaccineerde als een te groot risico en daarom ben je op den duur mogelijk (tijdelijk?) niet welkom meer. Of je het daar nu mee eens bent of niet, je hebt het er maar mee te doen.
Overigens worden mensen als sinds het begin van de mensheid door anderen buiten de maatschappij gehouden. Dat jij daar weinig van ziet of meegekregen hebt betekent niet dat het niet bestaat.![]()
Dan moet de groei er wel zo langzamerhand uit, in die zin wordt deze week wel spannend.quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit scenario lijkt me zolang er ook nog maar enige optie is (zolang we nog BOSS bedden hebben, zolang er nog mogelijkheden zijn zorg in Duitsland te doen, verder 'spreiden' (dus minder aandacht voor één patiënt maar meer patiënten minder zorg bieden) echt nog niet aan de orde.
Serieus, we zijn ons hier helemaal gek aan 't maken met code zwart. Als we aan de vooravond van code zwart staan hebben we niet de maatregelen die we nu hebben, dan zitten we in een lockdown Australië-stijl.![]()
Ik denk ook dat we nog niet in een code zwart scenario zitten, maar het vetgedrukte ben ik het niet mee eens. Je zou verwachten dat dat het geval is, maar op dit moment krijg je niet het idee dat men zo in zou grijpen, en zegt het feit dat we die strenge maatregelen nog niet hebben niet per se dat we niet vlakbij een code zwart zitten.quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit scenario lijkt me zolang er ook nog maar enige optie is (zolang we nog BOSS bedden hebben, zolang er nog mogelijkheden zijn zorg in Duitsland te doen, verder 'spreiden' (dus minder aandacht voor één patiënt maar meer patiënten minder zorg bieden) echt nog niet aan de orde.
Serieus, we zijn ons hier helemaal gek aan 't maken met code zwart. Als we aan de vooravond van code zwart staan hebben we niet de maatregelen die we nu hebben, dan zitten we in een lockdown Australië-stijl.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hadden we eerder dit jaar niet een soortgelijke opmerking van een Nederlandse hoge pief?quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef speknek het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg Jens Spahn: voor het einde van de winter, iedereen "Geimpft, genesen oder gestorben."![]()
In België is ondertussen zojuist de miljoenste boosterprik geplaatst.https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/quote:Bemoedigende cijfers: al 1 miljoen Belgen kregen boostervaccin en in woonzorgcentra dalen uitbraken
In de strijd om de vierde golf zo laag mogelijk te houden, komt er hoopgevend nieuws. De campagne voor een derde prik begint stilaan onder stoom te komen en in de Vlaamse woonzorgcentra ziet men bemoedigende signalen. “Het is nog te vroeg om te juichen, maar dit is een opsteker.”
Eindelijk begint de campagne voor de boostervaccins onder stoom te komen. Sinds dit weekend is er een belangrijke, symbolische kaap gerond: die van de miljoenste boosterprik in ons land. Vlak voor het weekend stond de teller nog op 996.000 toegediende boostervaccins, maar de voorbije dagen zijn er daar enkel in Vlaanderen al 45.000 doses bijgekomen. Dat bevestigt het Agentschap Zorg en Gezondheid aan onze redactie. Het maakt dat de kaap van één miljoen sowieso gerond werd. Hoeveel boostervaccins Wallonië en Brussel het voorbije weekend toegediend hebben, zal pas maandag bekend raken.
In eerste instantie is het derde vaccin weggelegd voor mensen boven de 65 jaar. In die risicogroep kreeg stilaan bijna veertig procent een booster. De komende weken moet dat percentage meer dan verdubbelen. Het zou ervoor moeten zorgen dat de druk op de ziekenhuizen afneemt.![]()
Ja maar vast niet zo zorgvuldig als wij het doen!quote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
In België is ondertussen zojuist de miljoenste boosterprik geplaatst.
[..]
https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
We weten niet of dit wel zorgvuldig is gebeurd.quote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/
Groetjes,
Hugo![]()
Dat ze het ook over "eindelijk" hebben, terwijl daar bijna de helft van de mensen boven de 65 is geboosterd en wij ondertussen nog met 85+ aan het kutten zijnquote:Op maandag 22 november 2021 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar vast niet zo zorgvuldig als wij het doen!![]()
![]()
Had zo graag gehoopt dat het allemaal sneller was gegaan hierquote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
In België is ondertussen zojuist de miljoenste boosterprik geplaatst.![]()
Al was het enkel voor de indruk hoe men ermee omging en dat ze juist konden laten zien hoe flexibel het allemaal was opgezet en in te zetten was. En dat we het dan ook deden![]()
Vorige week was van Dissel nog van mening dat de zorg het aan kon, was Kuipers blij dat er afspraken met Duitsland gemaakt waren. Het feit dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij het kabinet is naar mijn idee juist een indicatie dat zij meer weten dan wij.quote:Op maandag 22 november 2021 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we nog niet in een code zwart scenario zitten, maar het vetgedrukte ben ik het niet mee eens. Je zou verwachten dat dat het geval is, maar op dit moment krijg je niet het idee dat men zo in zou grijpen.
"Het kabinet dat verzaakt heeft een code zwart te voorkomen" is dodelijk voor je politieke carriëre.![]()
De komende 2 weken week wordt cruciaalquote:Op maandag 22 november 2021 13:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dan moet de groei er wel zo langzamerhand uit, in die zin wordt deze week wel spannend.![]()
Spierballenvertoon.quote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Zullen ze hier nog iets doen om het toch sneller te laten gaan? ....quote:Op maandag 22 november 2021 13:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
We weten niet of dit wel zorgvuldig is gebeurd.
Groetjes,
Hugo![]()
de Jonge heeft iets soortgelijks gezegd. "Uiteindelijk zijn er twee keuzes. Of je laat je vaccineren of je wordt ziek" was de strekking.quote:Op maandag 22 november 2021 13:14 schreef dycto het volgende:
[..]
Hadden we eerder dit jaar niet een soortgelijke opmerking van een Nederlandse hoge pief?![]()
Hugo be like:quote:Op maandag 22 november 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze het ook over "eindelijk" hebben, terwijl daar bijna de helft van de mensen boven de 65 is geboosterd en wij ondertussen nog met 85+ aan het kutten zijn![]()
![]()
Nee, wij doen het zorgvuldig.quote:Op maandag 22 november 2021 13:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Zullen ze hier nog iets doen om het toch sneller te laten gaan? ....![]()
Dit is echt 'Kultur der Angst'.quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef speknek het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg Jens Spahn: voor het einde van de winter, iedereen "Geimpft, genesen oder gestorben."I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat zie ik hier letterlijk om mij heen gebeuren. Denken dat iemand met ZZP, proeftijd of 0-uren contract (en geen geld/reserve) in/met QR zou gaan is niet begrijpen dat tal van mensen zich die "luxe" dat niet kunnen veroorloven.quote:Op maandag 22 november 2021 01:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je wilt mensen die a en pre symptomatisch zijn eruit halen. Dus dan heb je gewoon een veel nauwkeurige test voor nodig. Dat is lastig te ontwikkelen. Maar dan nog heeft iedereen elke dag testen nog meer nadelen. Want iemand die geen klachten heeft test positief maar is een zzp of heeft een 0 uren contract en zit door de crisis al krap bij kas. Denk je dat die dan netjes 10 dagen thuis blijft?
En dat is dan niet doodleuk maar omdat ze anders hun rekeningen niet kunnen betalen.
Wanneer werknemers (of wie dan ook !!) in Quarantaine moet, zou de overheid dat moeten compenseren.... wanneer zij aan besmetting (voorkomen) dit grote belang hecht."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ja leuke vergelijking. Heeft alleen geen reet met elkaar te maken.quote:Op maandag 22 november 2021 13:19 schreef Cue_ het volgende:
Die zorgvuldigheid helpt ook goed bij het laten zakken van de ziekenhuiscijfersph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Lijkt me eerder gewoon realistisch?quote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dit komt wel aardig overeen met wat die Portugese generaal zei die over vaccinaties ging. "Er zijn twee rijen. In de ene rij wordt door een sluipschutter één op de 100 mensen doodgeschoten en in de andere rij één op de 100.000 mensen. In welke rij ga jij staan?"quote:![]()
Eens, er spreekt vanuit beleidsmakers geen urgentie. En misschien is die er ook (nog) niet echt. Ik kan dat moeilijk beoordelen. De ziekenhuizen die toch echt wel om hulp schreeuwen doen toch weer vermoeden dat het best al wel dicht tegen code zwart aan zit. Maar hoe dan ook, de zorg heeft het zwaar en er wordt alweer erg veel afgeschaald. Ik zie het ook al in mijn omgeving, en ik maak me dan wel zorgen. Een heleboel zaken zijn niet levensbedreigend, maar verminderen de kwaliteit van leven wel dusdanig, dat het heel zuur is dat het weer is afgebeld.quote:Op maandag 22 november 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorige week was van Dissel nog van mening dat de zorg het aan kon, was Kuipers blij dat er afspraken met Duitsland gemaakt waren. Het feit dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij het kabinet is naar mijn idee juist een indicatie dat zij meer weten dan wij.
"Het kabinet dat verzaakt heeft een code zwart te voorkomen" is dodelijk voor je politieke carriëre.
Ik betwijfel of de huidigen politieke tijgers van mening zijn dat zaken dodelijk zijn voor hun politieke carriëre. Als je maar voldoende erboven staat, kun je heel lang gewoon doorgaan, zo is gebleken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En het erge is, ook dit beleid is: "Op hoop van zegen". Geen garanties dat dit gaat werken.quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef speknek het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg Jens Spahn: voor het einde van de winter, iedereen "Geimpft, genesen oder gestorben."![]()
Er is nog wel meer dan gevaccineerd, genezen of gestorven. Je kunt ook geen corona krijgen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Lijkt me eerder gewoon realistisch?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Maar ook ver voordat je tegen code zwart aanzit heb je alweer allerlei probleem met het uitstellen van niet of minder acute zorg. Ik denk ook dat ziekenhuizen zich daar wel zorgen om maken.quote:Op maandag 22 november 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, er spreekt vanuit beleidsmakers geen urgentie. En misschien is die er ook (nog) niet echt. Ik kan dat moeilijk beoordelen. De ziekenhuizen die toch echt wel om hulp schreeuwen doen toch weer vermoeden dat het best al wel dicht tegen code zwart aan zit. Maar hoe dan ook, de zorg heeft het zwaar en er wordt alweer erg veel afgeschaald. Ik zie het ook al in mijn omgeving, en ik maak me dan wel zorgen. Een heleboel zaken zijn niet levensbedreigend, maar verminderen de kwaliteit van leven wel dusdanig, dat het heel zuur is dat het weer is afgebeld.
Ik betwijfel of de huidigen politieke tijgers van mening zijn dat zaken dodelijk zijn voor hun politieke carriëre. Als je maar voldoende erboven staat, kun je heel lang gewoon doorgaan, zo is gebleken.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ze zijn vast een prachtige Sinterklaas-surprise aan het voorbereiden.quote:Op maandag 22 november 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorige week was van Dissel nog van mening dat de zorg het aan kon, was Kuipers blij dat er afspraken met Duitsland gemaakt waren. Het feit dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij het kabinet is naar mijn idee juist een indicatie dat zij meer weten dan wij.
"Het kabinet dat verzaakt heeft een code zwart te voorkomen" is dodelijk voor je politieke carriëre.
Ik heb ook steeds het idee dat ze "meer" weten, anders is dat schijnbare gebrek aan haast en betrokkenheid erg moeilijk te verklaren. (We leven tenslotte niet in een soort Sovjetunie waar leiders zich er maar wat doorheen proberen te bluffen terwijl het land zo'n beetje achter hun rug in elkaar stort.)![]()
Hoe kom je er bij dat ik niet gevaccineerd ben?quote:Op maandag 22 november 2021 13:13 schreef dycto het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat ik mij eraan committeerNogmaals, de logica erachter is nu eenmaal vrij simpel. Men ziet jou als niet-gevaccineerde
Hoe ik er bij kom dat ik jij je eraan committeert? Nou door dit soort: 'je hebt het er maar mee te doen'quote:als een te groot risico en daarom ben je op den duur mogelijk (tijdelijk?) niet welkom meer. Of je het daar nu mee eens bent of niet, je hebt het er maar mee te doen.
Dat heb je helemaal niet. Als wij het als samenleving niet accepteren, heeft de overheid geen poot om op te staan. Maar we doen het en maken paria's van mensen die het niet doen.
Ik heb het inderdaad ook te fucking accepteren omdat ik anders mijn werk niet kan uitoefenen. Maar alle regeltjes, zaken die beloofd worden en niet na gekomen worden, alle fouten en propaganda door de overheid komt inmiddels mijn neus uit.Dat klopt. En daarover hadden we juist afgesproken om dat vooral niet meer te gaan doen. 'Beetje' schade en schande inderdaad. Tegenwoordig ook dikke protesten omdat bepaalde levens er toe doen, maar nu opeens mag je weer mensen buitensluiten omdat ze niet voldoen aan zelfbedachte voorwaarden?quote:Overigens worden mensen als sinds het begin van de mensheid door anderen buiten de maatschappij gehouden. Dat jij daar weinig van ziet of meegekregen hebt betekent niet dat het niet bestaat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, en terecht toch? Er is door de vorige golf een enorme achterstand opgebouwd en in plaats van dat weg te werken, worden nu weer ingrepen uitgesteld. Dat gaat van kwaad tot erger zo. Het is niet zo dat zolang er geen sprake van code zwart is, alles wel koek en ei is.quote:Op maandag 22 november 2021 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar ook ver voordat je tegen code zwart aanzit heb je alweer allerlei probleem met het uitstellen van niet of minder acute zorg. Ik denk ook dat ziekenhuizen zich daar wel zorgen om maken.![]()
Ik denk dat ziekenhuizen en zorgpersoneel zich grote zorgen maken.quote:Op maandag 22 november 2021 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar ook ver voordat je tegen code zwart aanzit heb je alweer allerlei probleem met het uitstellen van niet of minder acute zorg. Ik denk ook dat ziekenhuizen zich daar wel zorgen om maken.
Uiteindelijk weet niemand echt hoe dit zich gaat ontwikkelen. Het kan meevallen, maar het kan ook behoorlijk tegenvallen. En in dat laatste geval hebben we met z'n allen wel een groot probleem. En dan niet alleen de covidpatiënten.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik geloof direct dat de situatie in de ziekenhuizen heel nijpend is, maar tegelijkertijd heb ik ook de situatie met de eerste vaccinaties in mijn achterhoofd. Toen de vaccinatiecampagne begon kwam er een heel goed gecoördineerd charme-offensief vanuit de ziekenhuizen dat ze alsnog voor moesten gaan.quote:Op maandag 22 november 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, er spreekt vanuit beleidsmakers geen urgentie. En misschien is die er ook (nog) niet echt. Ik kan dat moeilijk beoordelen. De ziekenhuizen die toch echt wel om hulp schreeuwen doen toch weer vermoeden dat het best al wel dicht tegen code zwart aan zit. Maar hoe dan ook, de zorg heeft het zwaar en er wordt alweer erg veel afgeschaald. Ik zie het ook al in mijn omgeving, en ik maak me dan wel zorgen. Een heleboel zaken zijn niet levensbedreigend, maar verminderen de kwaliteit van leven wel dusdanig, dat het heel zuur is dat het weer is afgebeld.
Ik betwijfel of de huidigen politieke tijgers van mening zijn dat zaken dodelijk zijn voor hun politieke carriëre. Als je maar voldoende erboven staat, kun je heel lang gewoon doorgaan, zo is gebleken.
Wat me vooral opvalt is dat de roep om hulp vanuit de individuele ziekenhuizen komt en minder vanuit LCPS. Je zou verwachten dat LCPS hierin een coördinerende rol heeft. Als ik de situatie van @Lenny_Leonard van vorige week hoorde kan ik me niet voorstellen hoe dat lang door kan gaan, maar tegelijkertijd begrijp ik niet waarom er dan geen urgentie uit lijkt te spreken bij het crisisberaad.
Als je dan gisteren Bruls en Kuiken hoort "dat er een lockdown aan komt" en er vanmorgen gezegd wordt dat er een persconferentie komt zonder additionele maatregelen dan begrijp ik het niet meer.
Ik weet nie hoe het met anderen zit, ik ben vooral in de war door alle conflicterende berichtgeving.![]()
Top.quote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/
Maar zorgvuldigheid is geboden natuurlijk. Laat de jongere generatie maar weer met de last lopen van dat het bij de ouderen verkeerd gaat.
Lockdown, ic vol, zorg overstroomd... Hele maatschappij op slot gooien. Terwijl het juist wederom bij de ouderen verkeerd gaat.
Flikker die prik er in bij ze en ga verder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is het laatste OMT-advies al gepubliceerd dan? Ik dacht dat dat vandaag zou verschijnen, maar ik heb het nog niet langs zien komen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je dan gisteren Bruls en Kuiken hoort "dat er een lockdown aan komt" en er vanmorgen gezegd wordt dat er een persconferentie komt zonder additionele maatregelen dan begrijp ik het niet meer.
Ik weet nie hoe het met anderen zit, ik ben vooral in de war door alle conflicterende berichtgeving.![]()
Lijkt me vrij lastig om geen corona te krijgen als groepsimmuniteit een illusie blijkt. Tenzij mensen zich gaan afzonderen of we maatregelen blijven houden.quote:Op maandag 22 november 2021 13:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Er is nog wel meer dan gevaccineerd, genezen of gestorven. Je kunt ook geen corona krijgen.![]()
Nee, dat is helemaal waar. Maar wat mij stoort is dat er ondertussen zo makkelijk gesproken wordt over code zwart. Code zwart is het allerzwaarste scenario in de zorg, waarin je op niet-medische kenmerken gaat bepalen wie wel/geen zorg krijgt.quote:Op maandag 22 november 2021 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en terecht toch? Er is door de vorige golf een enorme achterstand opgebouwd en in plaats van dat weg te werken, worden nu weer ingrepen uitgesteld. Dat gaat van kwaad tot erger zo. Het is niet zo dat zolang er geen sprake van code zwart is, alles wel koek en ei is.
Nu constant spreken over code zwart kan uiteindelijk twee dingen veroorzaken. Óf het zorgt voor veel angst in de samenleving en het zorgt ervoor dat iedereen alleen voor zichzelf gaat (nog meer individualisme) of het zorgt ervoor dat de term 'code zwart' aan inflatie onderhevig raakt. Gevolg is dan dat als het niet meer vol te houden is mensen zeggen: "Ja hoor het zal wel, zet gewoon een bedje bij en niet zeiken, ik ga verder met mijn leven."![]()
Ik neig in dat geval toch iets meer naar wat @Red_85 eerder zei: Misschien niet zo dicht er op zitten en elk artikel / tweetje betreft de 'rona lezen of volgen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet nie hoe het met anderen zit, ik ben vooral in de war door alle conflicterende berichtgeving.
Echt uitsluitsel krijg je toch niet en je blijft zelf vooral een beetje hangen in what if what if.... en daar heb je eigenlijk niks aan.![]()
O ja, ik pretendeer niet dat ik het allemaal weet hoor. In de war zijn lijkt me een vrij logische staat van zijn nuquote:Op maandag 22 november 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat de situatie in de ziekenhuizen heel nijpend is, maar tegelijkertijd heb ik ook de situatie met de eerste vaccinaties in mijn achterhoofd. Toen de vaccinatiecampagne begon kwam er een heel goed gecoördineerd charme-offensief vanuit de ziekenhuizen dat ze alsnog voor moesten gaan.
Wat me vooral opvalt is dat de roep om hulp vanuit de individuele ziekenhuizen komt en minder vanuit LCPS. Je zou verwachten dat LCPS hierin een coördinerende rol heeft. Als ik de situatie van @:Lenny_Leonard van vorige week hoorde kan ik me niet voorstellen hoe dat lang door kan gaan, maar tegelijkertijd begrijp ik niet waarom er dan geen urgentie uit lijkt te spreken bij het crisisberaad.
Ik weet nie hoe het met anderen zit, ik ben vooral in de war door alle conflicterende berichtgeving.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volgens mij niet, ik zag vanmorgen wat berichten voorbij komen dat dat wellicht het geval ging zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het laatste OMT-advies al gepubliceerd dan? Ik dacht dat dat vandaag zou verschijnen, maar ik heb het nog niet langs zien komen.![]()
Allemaal leuk en aardig dat die Belgen al aan de boosterprikken zijn begonnen, maar zij hebben vast geen fijnmazig netwerk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
We hebben het toch over boetes voor ongevaccineerden in het algemeen johquote:Op maandag 22 november 2021 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik niet gevaccineerd ben?Jouw (of mijn) anekdotisch geval is toch helemaal niet boeiend wanneer het over zo'n algemene maatregel gaat.
Dat kan maar goed, daar kan ik voor de rest dan weer weinig mee.quote:[..]
Hoe ik er bij kom dat ik jij je eraan committeert? Nou door dit soort: 'je hebt het er maar mee te doen'
Dat heb je helemaal niet. Als wij het als samenleving niet accepteren, heeft de overheid geen poot om op te staan. Maar we doen het en maken paria's van mensen die het niet doen.
Ik heb het inderdaad ook te fucking accepteren omdat ik anders mijn werk niet kan uitoefenen. Maar alle regeltjes, zaken die beloofd worden en niet na gekomen worden, alle fouten en propaganda door de overheid komt inmiddels mijn neus uit.Uh nee. Dat was ook pre-corona aan de orde van de dag. Zat mensen die van straat geweerd worden omdat ze een gevaar vormen, voor zichzelf of voor anderen. Nu komt de niet-gevaccineerde daar dus ook bij. Niets nieuws onder de zon, enkel een extra parameter.quote:Dat klopt. En daarover hadden we juist afgesproken om dat vooral niet meer te gaan doen.
'Beetje' schade en schande inderdaad. Tegenwoordig ook dikke protesten omdat bepaalde levens er toe doen, maar nu opeens mag je weer mensen buitensluiten omdat ze niet voldoen aan zelfbedachte voorwaarden?![]()
In de media, wordt telkens bericht dat de werkzaamheid van de vaccins voornamelijk afneemt bij ouderen.
"Uit onderzoeken komen aanwijzingen naar voren dat de bescherming van eerdere coronaprikken na enige tijd een beetje afneemt. Dat is vooral het geval bij de ouderen". Nu.nl
Echter geldt deze afname van de werkzaamheid voor alle leeftijden, en wordt een booster geadviseerd voor iedereen die 2 vaccins heeft gehad.
Fauci:
Het interview met NYT hier, vanaf 6 min:
https://www.nytimes.com/2(...)tml?showTranscript=1
Het "all ages" staat niet verhaal in de publicatie onderaan, omdat voor de allerjongste groep nog geen cijfers waren omdat de vaccinaties voor hen op het moment van het onderzoek (juli) te kort geleden was, wellicht inmiddels wel bekend, gezien de uitspraak van Fauci maar geen publicatie.
https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2114228![]()
Nou, ook maar eens een zelftestje gedaan hier want al sinds zaterdagavond hoofdpijn, spierpijn, verstopte neus. Kortom niet fit. Negatief zegt ie.
Vandaag blijf ik sowieso binnen maar hoe betrouwbaar zijn die dingen eigenlijk?![]()
Oh maak je geen zorgen, daar maak ik me niet zo druk om. Ik bedoel gewoon, als ik nieuwsberichten naast elkaar leg lijken die met elkaar te conflicteren, en dat begrijp ik niet zo goed.quote:Op maandag 22 november 2021 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik neig in dat geval toch iets meer naar wat @:Red_85 eerder zei: Misschien niet zo dicht er op zitten en elk artikel / tweetje betreft de 'rona lezen of volgen.
Echt uitsluitsel krijg je toch niet en je blijft zelf vooral een beetje hangen in what if what if.... en daar heb je eigenlijk niks aan.
Voor mezelf gaat het wel prima. Mn zoon begint goed te slapen dus mijn avonden en nachten worden beter en vrijwel de enige plekken waar we corona op kunnen lopen zijn het kinderdagverblijf of de school waar mijn schoonmoeder werkt. Zal allemaal wel goed komen dus![]()
![]()
Daar ging het hem juist om, dat het zo snel verspreidt dat die optie er niet meer is.quote:Op maandag 22 november 2021 13:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Er is nog wel meer dan gevaccineerd, genezen of gestorven. Je kunt ook geen corona krijgen.
In Nederland worden er elke week 110.000 mensen besmet (die een positieve test hebben, het werkelijke aantal is hoger). Er zijn 2.000.000 ongevaccineerde mensen die sneller besmet raken dan ongevaccineerden. Een aantal daarvan heeft het ook al gehad. Simpel rekensommetje dat die binnen vijf maanden het hoogstwaarschijnlijk wel krijgen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
We moeten hier gewoon eventjes aankijken of het allemaal wel nodig is natuurlijk. Zolang er geen 10 wetenschappelijke studies zijn die onomstotelijk bewijzen dat zo'n boosterprik zin heeft doen we het eventjes niet. We moeten wel 100% van de beslissingen nemen met 50% van de informatie hè.quote:Op maandag 22 november 2021 13:31 schreef Caland het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat die Belgen al aan de boosterprikken zijn begonnen, maar zij hebben vast geen fijnmazig netwerk.![]()
Het beleid hier doet me al sinds het begin denken aan een brandweercommandant die bij een uitslaande brand staat en maar blijft twijfelen of en waar ze eens moeten gaan blussen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Met symptomen ongeveer 75%. Maar als test voor hoe besmettelijk je bent zijn ze betrouwbaarder.quote:Op maandag 22 november 2021 13:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou, ook maar eens een zelftestje gedaan hier want al sinds zaterdagavond hoofdpijn, spierpijn, verstopte neus. Kortom niet fit. Negatief zegt ie.
Vandaag blijf ik sowieso binnen maar hoe betrouwbaar zijn die dingen eigenlijk?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik kan me herinneren dat dat in Nederland ook voorbij is gekomen, maar dat de afname het duidelijkst merkbaar was in hogere leeftijden, vooral omdat die een lagere hoeveelheid antistoffen hadden om mee te beginnen, dat was het verhaal van Sanquin bij Op1.quote:Op maandag 22 november 2021 13:32 schreef Za het volgende:
In de media, wordt telkens bericht dat de werkzaamheid van de vaccins voornamelijk afneemt bij ouderen.
"Uit onderzoeken komen aanwijzingen naar voren dat de bescherming van eerdere coronaprikken na enige tijd een beetje afneemt. Dat is vooral het geval bij de ouderen". Nu.nl
Echter geldt deze afname van de werkzaamheid voor alle leeftijden, en wordt een booster geadviseerd voor iedereen die 2 vaccins heeft gehad.
Fauci:
[ twitter ]
Het "all ages" staat niet verhaal in de publicatie onderaan, omdat voor de allerjongste groep nog geen cijfers waren omdat de vaccinaties voor hen op het moment van het onderzoek (juli) te kort geleden was, wellicht inmiddels wel bekend, gezien de uitspraak van Fauci maar geen publicatie.
https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2114228
Samengevat was uit mijn hoofd het volgende:
- Antistoffen AstraZeneca waren het laagst, gevolgd door Janssen
- Antistoffen bij Pfizer/Moderna waren hoog, maar het hoogst bij 12 tot 39
- Bij boosterprik hadden mensen een hoger niveau antistoffen dan ze hadden net na de tweede prik
- Bij herstel van corona na vaccinatie (of voor vaccinatie) heeft iemand vele malen meer antistoffen dan alleen met twee vaccinaties![]()
Dat doe je feitelijk al:quote:Op maandag 22 november 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal waar. Maar wat mij stoort is dat er ondertussen zo makkelijk gesproken wordt over code zwart. Code zwart is het allerzwaarste scenario in de zorg, waarin je op niet-medische kenmerken gaat bepalen wie wel/geen zorg krijgt.
Nu constant spreken over code zwart kan uiteindelijk twee dingen veroorzaken. Óf het zorgt voor veel angst in de samenleving en het zorgt ervoor dat iedereen alleen voor zichzelf gaat (nog meer individualisme) of het zorgt ervoor dat de term 'code zwart' aan inflatie onderhevig raakt. Gevolg is dan dat als het niet meer vol te houden is mensen zeggen: "Ja hoor het zal wel, zet gewoon een bedje bij en niet zeiken, ik ga verder met mijn leven."Ik denk dat het wél een probleem is wanneer er mensen op de gang liggen. En vooral dat dat voor ziekenhuispersoneel een probleem is en dat dat ook meehelpt om ze te laten roepen dat het al druk en zwaar is.quote:Op maandag 22 november 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Patiënten op de gang in plaats van het Covid-cohort? Dat lijkt me vooral een oplosbaar probleem en niets te maken hebben met code zwart.
Ik denk echt dat wij als leken geen idee hebben hoe het er werkelijk voor staat. En ik vind het zwijgen vanuit het kabinet heel verkeerd.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Rond de 80% dacht ik.quote:Op maandag 22 november 2021 13:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag blijf ik sowieso binnen maar hoe betrouwbaar zijn die dingen eigenlijk?
Maar ik zou met deze symptomen gewoon even een afspraak voor pcr maken."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
In extreme mate is het een beetje zoals bij bedrijven. Ik heb 'vroegah' wel 's bij een bedrijf gewerkt wat gekocht werd door een ander bedrijf. Ik had een verantwoordelijkheid om de techniek met elkaar te integreren dus wist meer van de situatie maar kon/mocht er niets over zeggen, maar je merkte heel snel de onvrede op de werkvloer. Ook zag je dat theorieën heel snel rondgingen en de onvrede alleen maar groter maakten.quote:Op maandag 22 november 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe je feitelijk al:
[..]
Ik denk dat het wél een probleem is wanneer er mensen op de gang liggen. En vooral dat dat voor ziekenhuispersoneel een probleem is en dat dat ook meehelpt om ze te laten roepen dat het al druk en zwaar is.
Ik denk echt dat wij als leken geen idee hebben hoe het er werkelijk voor staat. En ik vind het zwijgen vanuit het kabinet heel verkeerd.
In veel grotere vorm zie je eigenlijk een beetje hetzelfde hier. Door niets te zeggen gaan mensen zelf hun vragen beantwoorden, misschien wel op een manier die meer schade doet.![]()
Ja, dat horen we inmiddels ook al een tijdje. In half Europa is golf (welke we nu dan ook in zitten) alweer aan het dalen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Daar ging het hem juist om, dat het zo snel verspreidt dat die optie er niet meer is.
In Nederland worden er elke week 110.000 mensen besmet (die een positieve test hebben, het werkelijke aantal is hoger). Er zijn 2.000.000 ongevaccineerde mensen die sneller besmet raken dan ongevaccineerden. Een aantal daarvan heeft het ook al gehad. Simpel rekensommetje dat die binnen vijf maanden het hoogstwaarschijnlijk wel krijgen.![]()
Ah, dankzij het "fijnmazige netwerk" van de zorg in Nederland, dat de buurlanden niet hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar vast niet zo zorgvuldig als wij het doen!
Edit: Caland was me voor..are we infinite or am I alone![]()
Voorbijgekomen (zoals omschreven door jou) wellicht, maar het betrof hier een dringende waarschuwing:quote:Op maandag 22 november 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:
Ik kan me herinneren dat dat in Nederland ook voorbij is gekomen
Dr. Fauci heeft zojuist deze dringende waarschuwing afgegeven aan gevaccineerde mensen
Volgens Fauci beginnen functionarissen nu een afnemende immuniteit tegen beide te zien. infectie en ziekenhuisopname enkele maanden na de eerste vaccinatie. De infectieziekte-expert wees op binnenkomende gegevens uit Israël, die volgens hem ongeveer een maand tot anderhalve maand voorlopen op ons in termen van de uitbraak.
Ze zien een afnemende immuniteit, niet alleen tegen infectie, maar ook tegen ziekenhuisopname en tot op zekere hoogte overlijden, waarbij nu alle leeftijdsgroepen betrokken zijn. Het zijn niet alleen ouderen," zei Fauci. "Het neemt af tot het punt dat je steeds meer mensen doorbraakinfecties ziet krijgen, en steeds meer van die mensen die doorbraakinfecties krijgen, belanden in het ziekenhuis."
Als gevolg van deze bevindingen waarschuwde Fauci dat gevaccineerde mensen hun booster-injectie zouden moeten krijgen, omdat het misschien belangrijker is dan gezondheidsfunctionarissen zich eerst realiseerden. "Als je hier op terugkijkt, kun je zeggen, weet je, het is niet alsof een booster een bonus is, maar een booster kan eigenlijk een essentieel onderdeel zijn van het primaire regime dat mensen zouden moeten hebben," zei hij op De Dagelijkse .
Fauci vervolgde: "Ik denk... dat het stimuleren een absoluut essentieel onderdeel van onze reactie zal zijn, geen bonus, geen luxe, maar een absoluut essentieel onderdeel van het programma."
https://www.yahoo.com/lif(...)rgent-201846228.html![]()
Helemaal eens met dat laatste. Ik heb het in bedrijven ook meegemaakt, inderdaad en dat zie je in het groot. En dat is beslist geen goede ontwikkeling. Rutte zou moeten proberen die koers te wijzigen door eeriljk en transparant informatie te verstrekken. Deze stilte is fnuikend.quote:Op maandag 22 november 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
In extreme mate is het een beetje zoals bij bedrijven. Ik heb 'vroegah' wel 's bij een bedrijf gewerkt wat gekocht werd door een ander bedrijf. Ik had een verantwoordelijkheid om de techniek met elkaar te integreren dus wist meer van de situatie maar kon/mocht er niets over zeggen, maar je merkte heel snel de onvrede op de werkvloer. Ook zag je dat theorieën heel snel rondgingen en de onvrede alleen maar groter maakten.
In veel grotere vorm zie je eigenlijk een beetje hetzelfde hier. Door niets te zeggen gaan mensen zelf hun vragen beantwoorden, misschien wel op een manier die meer schade doet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En het feit dat er nog steeds geen enkele echt maatregelen genomen zijn om de R onder de 1 te krijgen. Wat er nu aan besmettingen per dag bijkomt, dat zijn heel veel IC-opnames over twee weken. Iedere dag weer.quote:Op maandag 22 november 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe je feitelijk al:
[..]
Ik denk dat het wél een probleem is wanneer er mensen op de gang liggen. En vooral dat dat voor ziekenhuispersoneel een probleem is en dat dat ook meehelpt om ze te laten roepen dat het al druk en zwaar is.
Ik denk echt dat wij als leken geen idee hebben hoe het er werkelijk voor staat. En ik vind het zwijgen vanuit het kabinet heel verkeerd.
Dit gaat niet goed. Als er nu al mensen op de gang wachten, als er nu al problemen met doorstroming en afschaling is.
Op de RTL-liveblog: "Vereniging verpleegkundigen: code zwart duurt niet lang meer"
Er is niet eens zicht op een afvlakking van het aantal IC opnamen binnen nu en twee weken.
Weet je wat het donkerste scenario is?
Eerst code zwart met alle gevolgen van dien, en daarna (daardoor) alsnog een volledige lockdown.
Dan heb je het wel heel slecht gemanaged.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Fauci moet je niet serieus nemen. Die man heeft een agenda. Hij doet alsof twintigers doodbang moeten zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 13:32 schreef Za het volgende:
Fauci:
[ twitter ]
https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2114228
Typisch Amerikaanse hysterie. Janssen moet na 2 maanden boosteren hoorde ik die gek nog zeggen.![]()
Ja dit verbaast me niks. De afname is vooral te zien bij ouderen..... Tja die zijn ook het eerste gevaccineerd.quote:Op maandag 22 november 2021 13:43 schreef Za het volgende:
[..]
Voorbijgekomen (zoals omschreven door jou) wellicht, maar het betrof hier een dringende waarschuwing:
Dr. Fauci heeft zojuist deze dringende waarschuwing afgegeven aan gevaccineerde mensen
Volgens Fauci beginnen functionarissen nu een afnemende immuniteit tegen beide te zien. infectie en ziekenhuisopname enkele maanden na de eerste vaccinatie. De infectieziekte-expert wees op binnenkomende gegevens uit Israël, die volgens hem ongeveer een maand tot anderhalve maand voorlopen op ons in termen van de uitbraak.
Ze zien een afnemende immuniteit, niet alleen tegen infectie, maar ook tegen ziekenhuisopname en tot op zekere hoogte overlijden, waarbij nu alle leeftijdsgroepen betrokken zijn. Het zijn niet alleen ouderen," zei Fauci. "Het neemt af tot het punt dat je steeds meer mensen doorbraakinfecties ziet krijgen, en steeds meer van die mensen die doorbraakinfecties krijgen, belanden in het ziekenhuis."
Als gevolg van deze bevindingen waarschuwde Fauci dat gevaccineerde mensen hun booster-injectie zouden moeten krijgen, omdat het misschien belangrijker is dan gezondheidsfunctionarissen zich eerst realiseerden. "Als je hier op terugkijkt, kun je zeggen, weet je, het is niet alsof een booster een bonus is, maar een booster kan eigenlijk een essentieel onderdeel zijn van het primaire regime dat mensen zouden moeten hebben," zei hij op De Dagelijkse .
Fauci vervolgde: "Ik denk... dat het stimuleren een absoluut essentieel onderdeel van onze reactie zal zijn, geen bonus, geen luxe, maar een absoluut essentieel onderdeel van het programma."
https://www.yahoo.com/lif(...)rgent-201846228.html
Waarom moeten wij weer zonodig op sanquin wachten terwijl in israel en de VS/UK ze al voorlopen op ons. Als daar goede studies vandaan komen hoef je niet te denken dat het hier anders gaat zijn.
Die boosters in belgie kunnen weleens de nekslag voor Hugo zijn. Als ze daar straks maanden eerder weer vrolijk rondlopen en wij nog lijken aan het stapelen zijn in de ziekenhuizen dan is zijn carriere voorbij. Uiteraard van ondergeschikt belang tov al het leed voor het volk.![]()
Als de cijfers deze week niet flink afnemen zijn we genoodzaakt stevige maatregelen te nemen.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nu gaat het gebeuren hoor. Weer een heel streng ADVIES om thuis te werken en je handen kapot te wassen.quote:![]()
Als het meer dan een foei zou zijn dan zouden ze het wel in een persco doen. Dus idd foei, en wellicht wat over janssen of aankomende medicijnenquote:![]()
Hij krijgt gewoon onderzoeksresultaten aangeleverd.quote:Op maandag 22 november 2021 13:47 schreef Confetti het volgende:
Fauci moet je niet serieus nemen. Die man heeft een agenda. Hij doet alsof twintigers doodbang moeten zijn.
Typisch Amerikaanse hysterie. Janssen moet na 2 maanden boosteren hoorde ik die gek nog zeggen.
Het zou vreemd zijn wanneer de werkzaamheid alleen bij ouderen afneemt, daarbij zal Israël die het eerst startte met vaccineren en kan bogen op de meeste ervaring qua afname werkzaamheid, niet voor niets ook massaal jongeren boosteren.![]()
Is dat ook ergens live?quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zolang ze die maatregelen pas vanaf volgende week woensdag afkondigen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Als de cijfers deze week niet flink afnemen zijn we genoodzaakt stevige maatregelen te nemen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit zou ik een redelijk statement vinden.quote:Op maandag 22 november 2021 13:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Als de cijfers deze week niet flink afnemen zijn we genoodzaakt stevige maatregelen te nemen.I'll give you something to do![]()
a) is de man al demissionair, dus veel maakt het allemaal toch niet uit.quote:Op maandag 22 november 2021 13:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dit verbaast me niks. De afname is vooral te zien bij ouderen..... Tja die zijn ook het eerste gevaccineerd.
Waarom moeten wij weer zonodig op sanquin wachten terwijl in israel en de VS/UK ze al voorlopen op ons. Als daar goede studies vandaan komen hoef je niet te denken dat het hier anders gaat zijn.
Die boosters in belgie kunnen weleens de nekslag voor Hugo zijn. Als ze daar straks maanden eerder weer vrolijk rondlopen en wij nog lijken aan het stapelen zijn in de ziekenhuizen dan is zijn carriere voorbij. Uiteraard van ondergeschikt belang tov al het leed voor het volk.
b) denk ik dat de man's carrierekansen nooit beter zijn geweest dat ze nu zijn.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Jullie jullie jullie, het volk, niet luisteren, foei.quote:
Wij doen alles goed.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Maar ik zou geen week meer wachten. Trek dan die pleister er maar af. Alles is uitstel en niks gaat je nu nog helpen.Go hard or go home![]()
Vanaf die plek? Dat is een kleine foei. Vanuit het torentje, dat is de grote foei.quote:
'We zijn zeer bezorgd door de aanhoudende hoge besmettingscijfers. We verzochten het OMT zojuist om meer maatregelen door te rekenen en ons advies te geven.
Houdt u aan de regels..alleen samen...bla bla'I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Ik wel, ik moet volgende week dinsdag mijn rijexamen doen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:52 schreef Noek het volgende:
Maar ik zou geen week meer wachten. Trek dan die pleister er maar af. Alles is uitstel en niks gaat je nu nog helpen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Handen wassen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanaf die plek? Dat is een kleine foei. Vanuit het torentje, dat is de grote foei.
'We zijn zeer bezorgd door de aanhoudende hoge besmettingscijfers. We verzochten het OMT zojuist om meer maatregelen door te rekenen en ons advies te geven.
Houdt u aan de regels..alleen samen...bla bla'Zuiger van het FOK!-OMT![]()
"Wat aan de lippen" heb ik nooit gezegd. Het is echt niet nodig om dat soort stropoppen te gebruiken.quote:Op maandag 22 november 2021 12:26 schreef dycto het volgende:
89 op de IC is zo'n 10% bezetting van een klein jaar terug. Jij mag dat als 'water tot aan de lippen' zien hoor maar heel reëel is dat niet meer.![]()
Binnen de huidige formatie prognose kun je verwachten man vanwege inzet en loyaliteit een minister post krijgt in het nieuwe kabinet. Dan gok ik zelf op een schone lei, bijvoorbeeld als minister van onderwijs, dan verder in volksgezondheid.quote:Op maandag 22 november 2021 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
a) is de man al demissionair
b) denk ik dat de man's carrierekansen nooit beter zijn geweest dat ze nu zijn.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het is dubbel imo.quote:Op maandag 22 november 2021 13:49 schreef aartstyle het volgende:
Ja dit verbaast me niks. De afname is vooral te zien bij ouderen..... Tja die zijn ook het eerste gevaccineerd.
Die boosters in belgie kunnen weleens de nekslag voor Hugo zijn. Als ze daar straks maanden eerder weer vrolijk rondlopen en wij nog lijken aan het stapelen zijn in de ziekenhuizen dan is zijn carriere voorbij. Uiteraard van ondergeschikt belang tov al het leed voor het volk.
Indien safe en werkzaam doet Israel het goed, maar er zijn geen langlopende trials geweest vwb 3 vaccins, al helemaal niet bij ouderen.
Ik begrijp de terughoudendheid in dat opzicht.![]()
Ulgh, weer een typische Mark uitspraak. Toon eens een keer ballen en wees direct. Elke keer maar dit slappe gelul.quote:![]()
Code zwart is geen langetermijnstrategie.quote:Op maandag 22 november 2021 12:45 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, wij doen dat straks.
Ah, jij hebt een mooie analyse gemaakt waarin je regio's zonder 2G vergeleken hebt met regio's met 2G? Graag ook even corrigeren voor allerhande demografische factoren.quote:Op maandag 22 november 2021 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Duitsers laten mooi zien dat 2G en FFP2-maskers ook het verschil niet maken.![]()
Rutte is weer eens veel te optimistisch.quote:I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
My God. Wat moet ik nog meer doen Markie Mark?? Ik werk al bijna fucking 2 jaar thuis, ik spreek nauwelijks met mensen af, ik heb de prikjes genomen, en NOG is het niet oke?quote:
Weet je, ik stap overmorgen wel in een vliegtuig anders. Ben ik een "ander land's" probleem!![]()
![]()
Ohh dus dat is het!quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef Noek het volgende:
Er moeten geen besmettingen meer bijkomen.
Goh
Oke.!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De tokkies om wie het gaat weten amper wie Rutte is. Die man leef echt in een waanwereld.quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
My God. Wat moet ik nog meer doen Markie Mark?? Ik werk al bijna fucking 2 jaar thuis, ik spreek nauwelijks met mensen af, ik heb de prikjes genomen, en NOG is het niet oke?
Weet je, ik stap overmorgen wel in een vliegtuig anders. Ben ik een "ander land's" probleem!![]()
Zo schoolmeesterachtig, "gedraag je want anders". Nee Mark, je draagvlak is weg en dat krijg je niet meer terug.![]()
Nou, ik ga mijn kind maar eens even van de virusfabriek afhalen.
Tot straks.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Persoonlijke hygiene.quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waaruit blijkt dan dat we ons niet genoeg aan de 'basismaatregelen' houden.
Check elke dag even achter het randje. Goed schoonmaken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Heeft die wel een vaccin in zn/haar fontanel?quote:Op maandag 22 november 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Nou, ik ga mijn kind maar eens even van de virusfabriek afhalen.
Tot straks.Go hard or go home![]()
Wat wil die man nou. Dit valt echt niet meer om te draaien tenzij ze zelf eens daadkracht en schuldbesef tonen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef Noek het volgende:
Er moeten geen besmettingen meer bijkomen.
Goh
Om te beginnen schuld bekennen dat ze weer te lang gewacht hebben. Schuld bekennen dat ze te optimistisch waren over de vaccins. Schuld bekennen dat ze weer te lang gewacht hebben met boosteren.
En dan nu wel daadkracht en meteen in volle vaart gaan boosteren. Dan heb je kans dat men weer iets meer gaat meewerken.![]()
Wat denk je zelfquote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Anton91 het volgende:
Steken ze ergens nog hand in eigen boezem wat betreft boosters of is het alleen maar blabla?
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nog niet.quote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Anton91 het volgende:
Steken ze ergens nog hand in eigen boezem wat betreft boosters of is het alleen maar blabla?
I'll keep you postedGo hard or go home![]()
Ik heb dit gisteren ook al gezegd, maar nogmaals: aan welke maatregelen moeten mensen zich dan houden? Wat doen ze nu niet dat ze wel zouden moeten doen? De horeca en winkels gaan netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de maatregelen die gelden en ik heb niet het idee dat daar grootschalig een loopje mee wordt genomen, dus wat ontbreekt er dan aan dat het toch de schuld van de mensen is dat de situatie niet onder controle komt?quote:![]()
Ja, en we worden al voorzichtig voorbereid op een grote lockdown.quote:Op maandag 22 november 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
Eerder dan 3 december een persconferentie dus.![]()
Geen idee. Het moet en zal de schuld van het volk zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dit gisteren ook al gezegd, maar nogmaals: aan welke maatregelen moeten mensen zich dan houden? Wat doen ze nu niet dat ze wel zouden moeten doen? De horeca en winkels gaan netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de maatregelen die gelden en ik heb niet het idee dat daar grootschalig een loopje mee wordt genomen, dus wat ontbreekt er dan aan dat het toch de schuld van de mensen is dat de situatie niet onder controle komt?
Deze twee figuren zijn letterlijk levensgevaarlijk voor het volk. Eerst laten ze ons aan ons lot over en geven ons dan nog de schuld.![]()
Dat black friday money though. Daarna mogen we dicht voor de feestdagen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiterlijk vrijdag persco lijkt me.![]()
Yupquote:Op maandag 22 november 2021 14:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat black friday money though. Daarna mogen we dicht voor de feestdagen.![]()
![]()
Die kun je te allen tijde hier gewoon vinden: https://www.stichting-nice.nl/quote:Op maandag 22 november 2021 13:57 schreef Oriente het volgende:
Benieuwd naar de cijfers van het hospitaal![]()
Dat ze nog steeds niet door hebben dat je bevolking daar niet goed op reageert.quote:Op maandag 22 november 2021 13:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jullie jullie jullie, het volk, niet luisteren, foei.
Wij doen alles goed.![]()
als jij je aangesproken voelt, ik niet echt maar het omdraaien slaat ook nergens opquote:Op maandag 22 november 2021 14:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen idee. Het moet en zal de schuld van het volk zijn.
Deze twee figuren zijn letterlijk levensgevaarlijk voor het volk. Eerst laten ze ons aan ons lot over en geven ons dan nog de schuld.![]()
Ze proberen het max mogelijk te rekken vanwege meer redenen. Immuniteit, samneleving in standhouden, geen rellen, scholen open etc.
Denk ik.Go hard or go home![]()
Afgekeken van god, zou Gert Jan Segers zeggen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen idee. Het moet en zal de schuld van het volk zijn.
Thuisblijven bij klachten, je laten testen, thuiswerken, max. 4 mensen thuis, ventilatie, je gezonde verstand gebruiken?quote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dit gisteren ook al gezegd, maar nogmaals: aan welke maatregelen moeten mensen zich dan houden? Wat doen ze nu niet dat ze wel zouden moeten doen? De horeca en winkels gaan netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de maatregelen die gelden en ik heb niet het idee dat daar grootschalig een loopje mee wordt genomen, dus wat ontbreekt er dan aan dat het toch de schuld van de mensen is dat de situatie niet onder controle komt?
Zijn er basismaatregelen die wel goed nageleefd worden dan?![]()
Hopen dat die wappie rellenstreamers nog voor dit weekend vrijgelaten en/of opgeknapt zijn.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De maatregelen die niet verplicht kunnen worden, zoals maximaal 4 contacten thuis?quote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dit gisteren ook al gezegd, maar nogmaals: aan welke maatregelen moeten mensen zich dan houden? Wat doen ze nu niet dat ze wel zouden moeten doen? De horeca en winkels gaan netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de maatregelen die gelden en ik heb niet het idee dat daar grootschalig een loopje mee wordt genomen, dus wat ontbreekt er dan aan dat het toch de schuld van de mensen is dat de situatie niet onder controle komt?are we infinite or am I alone![]()
Thuisblijven bij klachten. Hou je aan de adviezen.
Zou idd wel mooi zijn. Al heb ik wel aardig wat geknuffeld dit weekend dus ik ben wel af.Go hard or go home![]()
Dat verbaast mij ook, foei roepen en de schoolmeester uithangen, en nooit de hand in eigen boezem steken, dat werkt steeds meer irritatie op. Zelfs bij de meest trouwe maatregelaanhangers. Hakken gaan steeds harder in het zand en krijg die er nog maar eens uit.quote:Op maandag 22 november 2021 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze nog steeds niet door hebben dat je bevolking daar niet goed op reageert.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat idee krijg ik langzaam ook, want anders zouden ze het allang op slot hebben gegooid.quote:Op maandag 22 november 2021 14:04 schreef Noek het volgende:
Ze proberen het max mogelijk te rekken vanwege meer redenen. Immuniteit, samneleving in standhouden, geen rellen, scholen open etc.
Denk ik.
Want als het echt zo penibel is als dat het overkomt mbt de ziekenhuizen, zouden ze echt wel actie moeten ondernemen. Of... ze leggen het naast zich neer, of het is echt niet zo erg ... of het zijn gewoon een stel eikels.
Maarja, dan is weer de vraag, wat willen ze op lange termijn bereiken. Wat is hun langetermijnvisie.![]()
Maar als we een lockdown gaan doen houden we de scholen er buiten hoor. En er is ook nog steeds geen verplichting om thuis te werken. Opa's en oma's kunnen nog steeds lekker bij de kinderen op bezoek.quote:
Gaat een succes worden, die lockdown![]()
En dan verrast zijn dat we de lockdown maanden moeten rekken. Maar hey, allemaal door ons eigen gedrag![]()
![]()
Dat de bevolking nog steeds niet door heeft dat het daar wel goed op zou moeten reageren.quote:Op maandag 22 november 2021 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze nog steeds niet door hebben dat je bevolking daar niet goed op reageert.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Hebben ze al gedaan.quote:Op maandag 22 november 2021 14:05 schreef Questular het volgende:
Vanaf nu met scherp schieten tijdens de rellen, zou dat helpen?![]()
Ja, maar niet zo zeer tegen corona.quote:Op maandag 22 november 2021 14:05 schreef Questular het volgende:
Vanaf nu met scherp schieten tijdens de rellen, zou dat helpen?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Neuh, maar als je de ruimte hebt is het ook wat raar om mensen niet te behandelen. Toch!?quote:Op maandag 22 november 2021 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Code zwart is geen langetermijnstrategie.![]()
'Ja maar de boosterprikken duren te lang, dus ga ik niets doen'.quote:Op maandag 22 november 2021 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de bevolking nog steeds niet door heeft dat ze daar wel goed op zouden moeten reageren.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: