Maar in een auto rijden zonder geldig rijbewijs wel. Dat is de keuze die je maakt. Net als je op straat begeven zonder recent vaccinatiebewijs. Keuzes. Tsja, dat is nu eenmaal waar een groot gedeelte van de mensen inmiddels voor wil staan.quote:Op maandag 22 november 2021 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel of niet autorijden is een keuze he. Als ik op straat loop en een agent controleert mij of ik een rijbewijs heb of niet dan kan en zal hij me onmogelijk daarop kunnen beboeten.
Als ik op straat loop en die "verplichte booster" niet heb genomen dan kan ik dus in theorie 1500e boete krijgen.
Dat is vrij dystopisch, vind ik persoonlijk.
Dat de maatregelen geen einde kennen.quote:
Paniek!! Angst!!! Virus!!!!quote:
Geen idee waarom het aantal besmettingen nu opeens relevant is maar ok.quote:Op maandag 22 november 2021 12:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
In Portugal gaan de cijfers ook gewoon weer omhoog, twee weken geleden zaten ze rond de 500 en nu alweer op 2500 per dag
Maar je spreekt hier nog steeds je oorspronkelijke punt tegen. Ieder individu is in bepaalde mate beschermd tegen het vaccin. Sommige individuen meer dan andere individuen. Jij was echter nogal stellig in individuen die '100% beschermd zijn' versus individuen die '99% beschermd zijn'. Om daar iets zinnigs over te roepen moet je natuurlijk sowieso al een operationele definitie van beschermd hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je verwart wat we doen met wat theoretisch het geval is. Dat je het op populatieniveau meet is eerder een geval van de limitaties van een methodologie dan wat daadwerkelijk in de praktijk gebeurt. Ieder individu is in een bepaalde mate beschermd door vaccinatie. Dat we dit percentage niet (kunnen?) kennen doet daar feitelijk niets aan af.
Praktisch gezien is het ook makkelijker om te communiceren dat 'de bescherming van het vaccin na X maanden met Y% afneemt', maar feitelijk is dat een geaggregeerd percentage van miljoenen individuele regressielijnen. Want zo werkt statistiek nou eenmaal.
Daarvan verdwijnen alle patiënten in de ziekenhuizenquote:Op maandag 22 november 2021 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan is het opgelost? Wat ik niet zie bestaat niet?
Heb je een vaardigheidsbewijs nodig dan om aan de maatschappij mee te mogen doen?quote:Op maandag 22 november 2021 12:27 schreef dycto het volgende:
[..]
Maar in een auto rijden zonder geldig rijbewijs wel. Dat is de keuze die je maakt. Net als je op straat begeven zonder recent vaccinatiebewijs. Keuzes. Tsja, dat is nu eenmaal waar een groot gedeelte van de mensen inmiddels voor wil staan.
'verdwijnen'quote:Op maandag 22 november 2021 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarvan verdwijnen alle patiënten in de ziekenhuizen
Helemaal juist. Al was het alleen maar omdat vaccins tegen covid gratis zijn en een rijbewijs niet.quote:Op maandag 22 november 2021 12:29 schreef Red_85 het volgende:
Dat is het verschil. De vergelijking tussen een rijbewijs en vaccinaties zijn onzin. Leuk stokpaardje, maar onzin.
Omdat er altijd een causaal verband is tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames. Wat die verhouding precies is staat niet vast, maar ze zijn sowieso gekoppeld en dus is het aantal besmettingen een indicator voor de te verwachten ziekenhuisinstroom.quote:Op maandag 22 november 2021 12:28 schreef dycto het volgende:
[..]
Geen idee waarom het aantal besmettingen nu opeens relevant is maar ok.
Heb ik gedaan. Weekendje zonder Fok! Heerlijk. Druk weekend gehad, veel buiten geweest en 'savonds was er drank in het spel. Niks van corona gemerkt.quote:Op maandag 22 november 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
Wat een angstcreatie weer.
Kijk gewoon eens een paar dagen geen nieuws. Doe gewoon je ding.
Ja hoor, hij welquote:Op maandag 22 november 2021 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan booster krijgen ergens in de komende drie weekenden.Hoop dat pfizer en moderna goed mengen.
Geen idee.quote:Op maandag 22 november 2021 12:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Weekendje zonder Fok! Heerlijk. Druk weekend gehad, veel buiten geweest en 'savonds was er drank in het spel. Niks van corona gemerkt.
Is hier nog wat gebeurd, nog nieuws? Taart gehad?
Iets met essentiele medew... hmm nee gewoon geluk.quote:
Wel een ding is dat als je meer zou testen je eerder zou kunnen ingrijpen. Nu worden maatregelen pas genomen als de zorg weer overbelast raakt.quote:Op maandag 22 november 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er altijd een causaal verband is tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames. Wat die verhouding precies is staat niet vast, maar ze zijn sowieso gekoppeld en dus is het aantal besmettingen een indicator voor de te verwachten ziekenhuisinstroom.
Al is die verhouding toch ook afhankelijk van het aantal vaccinaties en daardoor bijvoorbeeld niet hetzelfde als de verhouding van vorig jaar.quote:Op maandag 22 november 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er altijd een causaal verband is tussen het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames. Wat die verhouding precies is staat niet vast, maar ze zijn sowieso gekoppeld en dus is het aantal besmettingen een indicator voor de te verwachten ziekenhuisinstroom.
Dat zijn keuzes die uit hetzelfde oogpunt, de volksgezondheid, kunnen ontstaan. Jouw opa had ook geen rijbewijs nodig om de weg op te mogen. Tijden veranderen.quote:Op maandag 22 november 2021 12:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je een vaardigheidsbewijs nodig dan om aan de maatschappij mee te mogen doen?
Nee, daar niet. In een auto wel.
Dat is het verschil. De vergelijking tussen een rijbewijs en vaccinaties zijn onzin. Leuk stokpaardje, maar onzin.
Er zijn inmiddels behoorlijk wat zaken die dat in de war schoppen. Voorheen doorlopen besmettingen, vaccinaties, testhoeveelheden etc.quote:Op maandag 22 november 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probeer je je er maar tussen uit te lullen, het lukt je toch niet.quote:Op maandag 22 november 2021 12:39 schreef dycto het volgende:
[..]
Dat zijn keuzes die uit hetzelfde oogpunt, de volksgezondheid, kunnen ontstaan. Jouw opa had ook geen rijbewijs nodig om de weg op te mogen. Tijden veranderen.
De Duitsers met hun winteroffensief.quote:Op maandag 22 november 2021 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je zou
[..]
Maar als hij gelijk heeft dan zijn de Duitsers na de winter van de problemen af.Dat zie ik hier nog niet gebeuren.
Mijn tweede prik is nu al een half jaar geleden. De vraag is of ik de booster kan krijgen voordat mijn QR vervaltquote:Op maandag 22 november 2021 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben heel benieuwd wanneer - en of - bijv 40 minners die oproep voor booster gaan krijgen.
Ik heb mijn 2e prik op 22 juli gehad. Ik zou in theorie nog genoeg bescherming moeten hebben om deze winter door te komen![]()
Die Duitsers laten mooi zien dat 2G en FFP2-maskers ook het verschil niet maken.quote:Op maandag 22 november 2021 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
De Duitsers met hun winteroffensief.![]()
Als ik de IC capaciteit daar zo bekijk, lopen ze ook richting tandvlees. En dat betekent dat je gevaccineerd en hersteld alsnog dood de winter uit kunt komen omdat er geen plek meer is bij een hartaanval of een autoongeluk.
Het water staat ze daar ook aan de lippen.
Ja, wij doen dat straks.quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is er één land die dat ingevoerd heeft, of überhaupt serieus overweegt?
Misschien moeten we ons eens gaan realiseren dat we deze trein niet kunnen stoppen en alles alleen maar damage control is?quote:Op maandag 22 november 2021 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Duitsers laten mooi zien dat 2G en FFP2-maskers ook het verschil niet maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |