Dat idee lijkt mij een leuk hersenspinsel, maar zoiets gaat natuurlijk nooit gebeuren. Vaccinatieplicht lijkt mij dan een beter idee (of minder slecht ideequote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is er één land die dat ingevoerd heeft, of überhaupt serieus overweegt?
Gevaccineerd zijn is geen permanente status he, ze schuiven daar alvast door naar wanneer de overheid van je verlangt dat je opnieuw gevaccineerd wordt, moet je daar gehoord aan geven, op straffe van nu nog enkel geldelijke boetes. Misschien dat er later nog gijzeling volgt,..quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver om ook gevaccineerden te beboeten.
En zo gaan we nog jaren door blijkbaar. Het moet eens afgelopen zijn met lockdowns. Dan maar wappies weigeren bij het ziekenhuis.quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.
Of juist wel? Misschien is 'leren met het virus' wel 'leren met het leven met maatregelen'.quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
Dat is niet 'leren leven met het virus'.
Mondkapjes zijn daar nooit af geweest , het was geen verplichting maar toch dragen mensen daar een mondkapje zowel binnen als buiten op straat.quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op maandag 22 november 2021 12:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou heb jij een voorbeeld van een lagertermijn beleid in de persconferenties van Hugo en Mark kunnen waarnemen? Of een doel met een duidelijke belofte?
Ik denk dat het alleen de UK is die -op papier- al een stuk verder is tov de rest.quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar ook daarbuiten, welk niet-westers land heeft dan wel een langetermijnstrategie?
Waardoor duidelijk wordt dat de zorgcapaciteit blijkbaar geen argument meer is. Het best gevaccineerde land, met amper druk op het zorgstelsel, gaat toch weer flink de maatregelen aanscherpen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op dit moment liggen er nog steeds slechts 89 mensen op de IC in Portugal: https://covid19.min-saude.pt/ponto-de-situacao-atual-em-portugal/
Ik zeg niet dat het genoeg is, maar het is wmb nog te vroeg om te zeggen waar Portugal heen zal gaan.
Dat klinkt natuurlijk allemaal leuk, maar het is gewoon een pure risico-afweging. En als je jong bent, helemaal met vaccinatie, dan ben je dus gewoon een paar dagen ziek. Heel vervelend allemaal, maar niet de reden om gedrag aan te passen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
Want je doet het toch niet vanwege het beleid, jezelf beschermen, maar omdat je jezelf wil beschermen? Ik heb mijn contacten Joey beperkt omdat dat volgens het beleid koest, maar omdat ik de kans om covid te krijgen zoveel mogelijk wil ontlopen.
Hoezo? Tweemaal vaccineren is blijkbaar niet genoeg. Ben je dus even slecht bezig als een ongevaccineerde. Jij mag ook geen autorijden met een verlopen rijbewijs.quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver om ook gevaccineerden te beboeten.
Dus jij wil tot het einde der tijden lockdowns en bekbedekkers? Lijkt mij niet wenselijk. Ben gevaccineerd, heb me heel lang aan alle regels gehouden, maar op een gegeven moment is het klaar.quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist wel? Misschien is 'leren met het virus' wel 'leren met het leven met maatregelen'.
Oh het houdt vanzelf wel op hoor als het virus is afgezwakt tot een milde groep waar alleen nog maar een risicogroep mogelijk wat problemen mee krijgt. Probleem is dat je dat niet kunt inschatten wanneer dat gebeurt, duurt dat nog een jaartje of is het virus een beetje traag, dan ben je zo weer een paar jaar verder.quote:Op maandag 22 november 2021 11:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja op gegeven moment zou het wel eens klaar moeten zijn met beschikbare gastheren die in het ziekenhuis belanden.
Als we ervan uitgaan dat men na een doorgemaakte infectie daarvoor beschermd is (plus vaccins die dat enorm verkleinen).
Dan zou de druk op de zorg op een gegeven moment van zelf afnemen.
Investeer in de zorg voor de komende jaren, booster risicopatienten na de zomer, verbeter de behandelmethodes en stimuleer een gezondere bevolking.
Dab kom je toch ergens een keer uit de tunnel ipv elk jaar hetzelfde liedje.
Jij noemt het "amper druk", ik weet niet of ze dat in Portugal ook zo ervaren. En ook in Portugal:quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef dycto het volgende:
Waardoor duidelijk wordt dat de zorgcapaciteit blijkbaar geen argument meer is. Het best gevaccineerde land, met amper druk op het zorgstelsel, gaat toch weer flink de maatregelen aanscherpen.
Ik wil het liefst een discussie waarbij het niet direct tot in het extreme getrokken wordt.quote:Op maandag 22 november 2021 12:05 schreef 4-elements het volgende:
Dus jij wil tot het einde der tijden lockdowns en bekbedekkers?
Wel of niet autorijden is een keuze he. Als ik op straat loop en een agent controleert mij of ik een rijbewijs heb of niet dan kan en zal hij me onmogelijk daarop kunnen beboeten.quote:Op maandag 22 november 2021 12:05 schreef dycto het volgende:
[..]
Hoezo? Tweemaal vaccineren is blijkbaar niet genoeg. Ben je dus even slecht bezig als een ongevaccineerde. Jij mag ook geen autorijden met een verlopen rijbewijs.
Als jongere word je (hopelijk) enkel een beetje ziek. Maar je moet ook zorgen dat je op tijd bent met het doorhebben dat je Corona hebt en je dus niet reeds allerlei andere mensen (jong en oud) besmet hebt in de tussentijd.quote:Op maandag 22 november 2021 12:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat klinkt natuurlijk allemaal leuk, maar het is gewoon een pure risico-afweging. En als je jong bent, helemaal met vaccinatie, dan ben je dus gewoon een paar dagen ziek. Heel vervelend allemaal, maar niet de reden om gedrag aan te passen.
Mensen gaan het hele jaar door met allerhande ongezonde zaken zonder na te denken over de kans dat ze ziek worden. Dan is dit nu gewoon geen reden voor veel mensen om gedrag aan te passen.
Eh wacht even, jij bent degene die praat over 100% of 99%. Bij a posteriori kansen is het natuurlijk altijd wel 0% of 100%, want je hebt Covid of je hebt het op dat moment niet.quote:Op maandag 22 november 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het allemaal niet. Het is niet 0 of 100%. Dat is nu precies het eieren eten met gezondheidszorg. Dat gevaccineerde 70+'ers nu in het ziekenhuis belanden betekent niet per se dat ze niet meer beschermd zijn. Ze hadden ook anders op de ic kunnen belanden.
Risicomodellering is wat anders. Maar uiteindelijk kun je de effectiviteit niet op individueel niveau bepalen. Je kunt wederom hooguit door middel van gedegen RCTs vaststellen wat de effectiviteit is in een specifieke subpopulatie.quote:En een a priori kans bepalen voor individuen is nu juist waar gezondheidszorg om draait. Dat het lastig is in de praktijk (en in sommige gevallen op z'n best een theoretische exercitie) maakt het niet direct overbodig. Aan de hand van genoeg covariaten zou je dat soort kansen moeten kunnen modelleren. Of op z'n minst een 'bestimate'.
In Portugal gaan de cijfers ook gewoon weer omhoog, twee weken geleden zaten ze rond de 500 en nu alweer op 2500 per dagquote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Je mag van leiders verwachten dat ze duidelijke en heldere doelen stellen. Mensen met heldere en duidelijke argumenten uitleggen over het waarom van maatregelen. En beloftes nakomen. Zeker als de maatschappelijke gevolgen en economische gevolgen groot zijn. Met duidelijke doelen en beloftes die waargemaakt worden motiveer je mensen ook om zich aan de regels te houden.quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Ik vind het gewoon een beetje dom als mensen zich niet meer aan maatregelen willen houden ómdat dat er niet is. Nanananana, als jullie geen langetermijnvisie presenteren, ga ik me lekker niet meer aan de maatregelen houden.
Ik kan daar niets mee.
Gelukkig werkt het in Nederland niet zo. Wel best eng dat er daadwerkelijk bestaan die er zo instaan. Brr.quote:Op maandag 22 november 2021 12:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En zo gaan we nog jaren door blijkbaar. Het moet eens afgelopen zijn met lockdowns. Dan maar wappies weigeren bij het ziekenhuis.
Ik mag hopen van niet want dan krijgt een bevolkingsgroep vol idioten nog gelijk ook.quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of juist wel? Misschien is 'leren met het virus' wel 'leren met het leven met maatregelen'.
Er komt wellicht een code zwart. Ben benieuwd hoe de zaken er dan uit komen te zien.quote:Op maandag 22 november 2021 12:08 schreef dycto het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het in Nederland niet zo. Wel best eng dat er daadwerkelijk bestaan die er zo instaan. Brr.
Ook dat klopt niet. Er is geen duidelijk aanwijsbaar afkappunt waarbij je covid 'wel' of 'niet' hebt. Dat we nu wat PCR-testen met een drempelwaarde hebben is hooguit een praktische aanpak.quote:Op maandag 22 november 2021 12:08 schreef Monolith het volgende:
Bij a posteriori kansen is het natuurlijk altijd wel 0% of 100%, want je hebt Covid of je hebt het op dat moment niet.
Niet correct. Sinds 13 september is het immers geen verplichting meer om mondkapjes te dragen op straat. Heeft het best gevaccineerde land ter wereld dat toch maar mooi twee maanden volgehouden.quote:Op maandag 22 november 2021 12:03 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn daar nooit af geweest
#Thierryisgevaccineerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |