SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Het slaat ook helemaal nergens op wat hij zegt.quote:Op maandag 22 november 2021 11:09 schreef groenen het volgende:
[..]
Het gemak waarmee hij een maandenlange lockdown wil aankondigen was ook angstaanjagend.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Een lockdown is niets anders dan een reservoir opbouwen van opnieuw te besmetten personen.
Hoe langer het voortduurt, hoe groter de golf bij opheffen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het nadeel van een lockdown uitroepen is ook wel dat je een (concreet) beeld moet gaan schetsen over hoe en wanneer je daar weer uitkomt, want ook daar zullen de meningen nogal uiteenlopen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:14 schreef GemMagic het volgende:
Een lockdown is niets anders dan een reservoir opbouwen van opnieuw te besmetten personen.
Hoe langer het voortduurt, hoe groter de golf bij opheffen.
Is 10k besmettingen acceptabel? 15k? 5k?
Wachten we tot de reguliere zorg weer is hervat? En hoe meten we dat?
Is 300 IC bezetting een acceptabel aantal?
Is er een maximale duur? 1 maand? 2 maanden? 5?
Schieten we weer in de stuip als de besmettingen daarna stijgen?
Er is geen "lichtpunt" / einde aan de tunnel (vaccins) deze keer.
Eigenlijk is een lockdown de bevestiging dat de strategie waarop je hebt ingezet niet heeft gewerkt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Kickinalfa op 22-11-2021 11:33:38 ]![]()
Ik zeg het al langer: Lockdowns zijn alleen een middel om te zorgen dat je meer tijd hebt om andere maatregelen te implementeren. De WHO heeft daar ook al voor gewaarschuwd.quote:Op maandag 22 november 2021 11:14 schreef GemMagic het volgende:
Hoe langer het voortduurt, hoe groter de golf bij opheffen.
Als je in paniek een lockdown afkondigt 'want we moeten toch wat doen' en in de tussentijd niks verbetert, dan stel je het probleem alleen maar uit, en bijt het je een paar maanden later gewoon in de staart.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Jammer dat ik dit maar 1 keer kan likenquote:Op maandag 22 november 2021 11:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zeg het al langer: Lockdowns zijn alleen een middel om te zorgen dat je meer tijd hebt om andere maatregelen te implementeren. De WHO heeft daar ook al voor gewaarschuwd.
Als je in paniek een lockdown afkondigt 'want we moeten toch wat doen' en in de tussentijd niks verbetert, dan stel je het probleem alleen maar uit, en bijt het je een paar maanden later gewoon in de staart.De inzet van het middel moet dus vergezeld worden van een goed plan voor de langere termijn. Ik verwacht dat een goed uiteengezette strategie noodzakelijk is voor het benodigde draagvlak om überhaupt een effectief nageleefde lockdown neer te zetten.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Maar dat gaan we nooit krijgenquote:Op maandag 22 november 2021 11:33 schreef GemMagic het volgende:
Ik verwacht dat een goed uiteengezette strategie noodzakelijk is![]()
Als Rutte en de Jonge iets niet doen is duidelijk zijn in hoe en waarom. En wat de overwegingen zijn etc etc![]()
Komt ook door het infantiele niveau van de persconferenties. Alsof die low IQ mensen die ze ermee proberen te bereiken uberhaupt kijken.quote:Op maandag 22 november 2021 11:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat gaan we nooit krijgen![]()
Als Rutte en de Jonge iets niet doen is duidelijk zijn in hoe en waarom. En wat de overwegingen zijn etc etc![]()
Die staan buiten met pannen te slaan.quote:Op maandag 22 november 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Komt ook door het infantiele niveau van de persconferenties. Alsof die low IQ mensen die ze ermee proberen te bereiken uberhaupt kijken.![]()
Zo zwart-wit is het allemaal niet. Het is niet 0 of 100%. Dat is nu precies het eieren eten met gezondheidszorg. Dat gevaccineerde 70+'ers nu in het ziekenhuis belanden betekent niet per se dat ze niet meer beschermd zijn. Ze hadden ook anders op de ic kunnen belanden.quote:Op maandag 22 november 2021 10:45 schreef Monolith het volgende:
Feitelijk kun je voor inidviduen die alsnog besmet worden concluderen dat de a posteriori bescherming 0% was. Maar wat was de a priori kans? Die kun je eigenlijk niet bepalen. Je kunt wel kijken naar immuunresponses en er wat modellen op los laten, maar echt een a priori kans voor een specifiek individu bepalen slaat nergens op.
En een a priori kans bepalen voor individuen is nu juist waar gezondheidszorg om draait. Dat het lastig is in de praktijk (en in sommige gevallen op z'n best een theoretische exercitie) maakt het niet direct overbodig. Aan de hand van genoeg covariaten zou je dat soort kansen moeten kunnen modelleren. Of op z'n minst een 'bestimate'.![]()
Deze gedachtegang gaat echt helemaal nergens over.quote:Op maandag 22 november 2021 11:14 schreef GemMagic het volgende:
Hoe langer het voortduurt, hoe groter de golf bij opheffen.![]()
Ik welk geval een lockdown in elk geval in de privé sferen weinig effect zal sorteren.. mensen moeten ook inzien dat ze ergens naar toe werken. Dat het zin heeft. Dat het niet alleen eindelijk compenseren voor falende beslissingen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als Rutte en de Jonge iets niet doen is duidelijk zijn in hoe en waarom. En wat de overwegingen zijn etc etcSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Of ze maken er een routekaart van die de volgende dag alweer de prullenbak in kan.quote:Op maandag 22 november 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Komt ook door het infantiele niveau van de persconferenties. Alsof die low IQ mensen die ze ermee proberen te bereiken uberhaupt kijken.![]()
En toch wordt er vaak geklaagd dat het allemaal zo onduidelijk is.quote:Op maandag 22 november 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
![]()
Dat is het resultaat van het Nederlandse poldermodel, waarin je niet duidelijk kiest voor één strategie, maar meerdere strategieën probeert te combineren.quote:Op maandag 22 november 2021 11:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is een simplificatie, maar kun jij wellicht aangeven waarom de inzet van een lockdown op zichzelf wel een goede structurele oplossing is?quote:Op maandag 22 november 2021 11:43 schreef dycto het volgende:
[..]
Deze gedachtegang gaat echt helemaal nergens over.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zit toch een kern van waarheid in. Het aantal vatbare mensen door een lockdown wordt niet minder, juist meer, omdat de immuniteit over de tijd van de lockdown afneemt. En als je dan tijdens die lockdown niets doet om de besmettelijkheid of de vatbaarheid van mensen structureel te verminderen, kom je er slechter uit dan dat je er in gaat.quote:Op maandag 22 november 2021 11:43 schreef dycto het volgende:
[..]
Deze gedachtegang gaat echt helemaal nergens over.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Sterk punt. Want dat ergens met een doel naar toe werken is wat er ontbreekt in het beleid van het kabinet.quote:Op maandag 22 november 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik welk geval een lockdown in elk geval in de privé sferen weinig effect zal sorteren.. mensen moeten ook inzien dat ze ergens naar toe werken. Dat het zin heeft. Dat het niet alleen eindelijk compenseren voor falende beslissingen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Overigens ben ik wel benieuwd, er wordt regelmatig geklaagd over een gebrek aan een langetermijnvisie, maar heeft er iemand een voorbeeld van een land dat wél een duidelijke langetermijnvisie heeft?
(En dan bij voorkeur een die ook haalbaar is in Nederland, dus dan valt de Chinese 'wij zijn het enige land dat covid-vrij kan blijven'-strategie al gauw af)![]()
Vaccineren is natuurlijk de oplossing. Maar omdat er een groep mensen is die zich niet kan of wil vaccineren heb je nu dus een probleem. G1 en G2 maatregelen liggen gevoelig. Dus dan moet je dus andere maatregelen nemen. Lockdown kan dan een oplossing zijn. Maar is in Nederland nog niet echt gedaan.quote:Op maandag 22 november 2021 11:47 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is een simplificatie, maar kun jij wellicht aangeven waarom de inzet van een lockdown op zichzelf wel een goede structurele oplossing is?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat is natuurlijk evident. Alhoewel het ook simpelweg ook gewoon een rem is.quote:Op maandag 22 november 2021 11:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zeg het al langer: Lockdowns zijn alleen een middel om te zorgen dat je meer tijd hebt om andere maatregelen te implementeren. De WHO heeft daar ook al voor gewaarschuwd.
Als je in paniek een lockdown afkondigt 'want we moeten toch wat doen' en in de tussentijd niks verbetert, dan stel je het probleem alleen maar uit, en bijt het je een paar maanden later gewoon in de staart.![]()
En toch vind ik dat een veeemde redenatie. Want je doet het toch niet vanwege het beleid, jezelf beschermen, maar omdat je jezelf wil beschermen? Ik heb mijn contacten Joey beperkt omdat dat volgens het beleid koest, maar omdat ik de kans om covid te krijgen zoveel mogelijk wil ontlopen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik welk geval een lockdown in elk geval in de privé sferen weinig effect zal sorteren.. mensen moeten ook inzien dat ze ergens naar toe werken. Dat het zin heeft. Dat het niet alleen eindelijk compenseren voor falende beslissingen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Klopt, alleen is het net zo als met alle remmen: Je kan niet eindeloos blijven door rijden met de rem er op want vroeg of laat verbranden dan je remblokken en doet je rem niets meer.quote:Op maandag 22 november 2021 11:50 schreef dycto het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk evident. Alhoewel het ook simpelweg ook gewoon een rem is.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Kheb het idee dat de hele westerse wereld het idee had dat het na massaal vaccineren wel een beetje klaar zou zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd, er wordt regelmatig geklaagd over een gebrek aan een langetermijnvisie, maar heeft er iemand een voorbeeld van een land dat wél een duidelijke langetermijnvisie heeft?
(En dan bij voorkeur een die ook haalbaar is in Nederland, dus dan valt de Chinese 'wij zijn het enige land dat covid-vrij kan blijven'-strategie al gauw af)![]()
Groepsimmuniteit is de oplossing, vaccineren is een middel wat ons daar kan brengen. Tot het moment daar is dat er een vaccin is dat geen (of minder) effectiviteit verliest is dit het beste wat we hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 11:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccineren is natuurlijk de oplossing. Maar omdat er een groep mensen is die zich niet kan of wil vaccineren heb je nu dus een probleem. G1 en G2 maatregelen liggen gevoelig. Dus dan moet je dus andere maatregelen nemen. Lockdown kan dan een oplossing zijn. Maar is in Nederland nog niet echt gedaan.
Dat zou dus inhouden:
- Zoveel mogelijk vaccineren (dat houdt dus in dat ook boosters nodig kunnen zijn/blijven)
- Inzetten op medicijnen om ziektelast te verminderen mocht er iemand ziek worden
- Inzetten op ontwikkeling vaccins die lange termijn effectiviteit geven
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 11:53:07 ]![]()
Is vaccineren de oplossing? Met het huidige temp gaat ook met iedereen gevaccineerd hetzelfde punt vroeg of laat bereikt worden.quote:Op maandag 22 november 2021 11:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccineren is natuurlijk de oplossing. Maar omdat er een groep mensen is die zich niet kan of wil vaccineren heb je nu dus een probleem. G1 en G2 maatregelen liggen gevoelig. Dus dan moet je dus andere maatregelen nemen. Lockdown kan dan een oplossing zijn. Maar is in Nederland nog niet echt gedaan.
Ook in het zo goed als volledig gevaccineerde Portugal gaat het weer die richting op. Op een gegeven moment is het wel klaar met hoeveel je als maatschappij moet willen accepteren.![]()
Zolang niet iedereen is gevaccineerd blijven er lockdowns komen zo eenvoudig is het, misschien de zomermaanden is meer vrijheid en de wintermaanden weer in een lockdown.
#Thierryisgevaccineerd![]()
Maar ook daarbuiten, welk niet-westers land heeft dan wel een langetermijnstrategie?quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb het idee dat de hele westerse wereld het idee had dat het na massaal vaccineren wel een beetje klaar zou zijn.![]()
Het hangt er vanaf hoe je het definieert. Als je definitie is: Vaccineren zorgt ervoor dat het virus verdwijnt is dat niet zo. Vaccineren zorgt wel voor een (veel) lagere zorgdruk. Dat is effectief het 'leren leven met het virus'.quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef dycto het volgende:
[..]
Is vaccineren de oplossing? Met het huidige temp gaat ook met iedereen gevaccineerd hetzelfde punt vroeg of laat bereikt worden.
Ook in het zo goed als volledig gevaccineerde Portugal gaat het weer die richting op. Op een gegeven moment is het wel klaar met hoeveel je als maatschappij moet willen accepteren.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2021 11:54:26 ]![]()
Ja, ik hoopte dat het niet zo hard zou gaan met de besmettingen en al was dat wel zo het enorm mee zou vallen met de ziekenhuisopnamens omdat mensen daarvoor enige immuniteit zouden hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb het idee dat de hele westerse wereld het idee had dat het na massaal vaccineren wel een beetje klaar zou zijn.
Zorg blijft eenvoudig overeind dus geen maatregelen of paranoïde gelul van een qr maatschappij waar alles aan je code gekoppeld wordt.
Valt al bij al toch vies tegen allemaal.![]()
Waarschijnlijk niet, het is een virus dat gewoon zijn eigen gang gaat, die luistert niet naar maatregelen die worden getroffen of termijndoelen maar gaat gewoon op beschikbare gastheren op zoek.quote:Op maandag 22 november 2021 11:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccineren is natuurlijk de oplossing. Maar omdat er een groep mensen is die zich niet kan of wil vaccineren heb je nu dus een probleem. G1 en G2 maatregelen liggen gevoelig. Dus dan moet je dus andere maatregelen nemen. Lockdown kan dan een oplossing zijn. Maar is in Nederland nog niet echt gedaan.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ik weet niet eens of het zo simpel is (want anders was het met een vaccinatieplicht opgelost). Maar dit zoort redeneringen zorgen er wel voor dat de ongevaccineerden steeds meer de schuld krijgen van opnieuw lockdowns.quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef Newsworld het volgende:
Zolang niet iedereen is gevaccineerd blijven er lockdowns komen zo eenvoudig is het, misschien de zomermaanden is meer vrijheid en de wintermaanden weer in een lockdown.
#ThierryisgevaccineerdHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hangt van het langer termijn af. Op zich zou dat kunnen zijn dat je accepteert dat er een groep mensen is die zich niet wil laten vaccineren. En dat een deel daarvan dus dood gaat. Maar ook uiteindelijk immuun zal worden. En daar in de zorg met een triage rekening mee houden. Op een manier dat ook de reguliere zorg weer enigszins op gang kan komen. Dus het privilege altijd voorrang bij covid in de ziekenhuizen wegnemen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
(En dan bij voorkeur een die ook haalbaar is in Nederland, dus dan valt de Chinese 'wij zijn het enige land dat covid-vrij kan blijven'-strategie al gauw af)Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dit is die polarisatie waar we van weg moeten blijven, lekker laten gaanquote:Op maandag 22 november 2021 11:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of het zo simpel is (want anders was het met een vaccinatieplicht opgelost). Maar dit zoort redeneringen zorgen er wel voor dat de ongevaccineerden steeds meer de schuld krijgen van opnieuw lockdowns.![]()
![]()
Verstandig. Maar ik zie ook veel voorbeelden dat mensen dus dit niet doen.quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch vind ik dat een veeemde redenatie. Want je doet het toch niet vanwege het beleid, jezelf beschermen, maar omdat je jezelf wil beschermen? Ik heb mijn contacten Joey beperkt omdat dat volgens het beleid koest, maar omdat ik de kans om covid te krijgen zoveel mogelijk wil ontlopen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat kan. Als mensen dat wijten aan gebrek aan langetermijnvisie of aan het wachten beleid, dan vind ik dat bijzonder.quote:Op maandag 22 november 2021 11:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verstandig. Maar ik zie ook veel voorbeelden dat mensen dus dit niet doen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Het is ook ons gedrag en ja ook al ben je gevaccineerd moet je je gewoon aan de maatregelen houden, alsquote:Op maandag 22 november 2021 11:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of het zo simpel is (want anders was het met een vaccinatieplicht opgelost). Maar dit zoort redeneringen zorgen er wel voor dat de ongevaccineerden steeds meer de schuld krijgen van opnieuw lockdowns.
iedereen is gevaccineerd dan is dit een goede basis .
#Thierryisgevaccineerd![]()
Op dit moment liggen er nog steeds slechts 89 mensen op de IC in Portugal: https://covid19.min-saude.pt/ponto-de-situacao-atual-em-portugal/quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef dycto het volgende:
Ook in het zo goed als volledig gevaccineerde Portugal gaat het weer die richting op.
Ik zeg niet dat het genoeg is, maar het is wmb nog te vroeg om te zeggen waar Portugal heen zal gaan.![]()
Is er één land die dat ingevoerd heeft, of überhaupt serieus overweegt?quote:Op maandag 22 november 2021 11:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hangt van het langer termijn af. Op zich zou dat kunnen zijn dat je accepteert dat er een groep mensen is die zich niet wil laten vaccineren. En dat een deel daarvan dus dood gaat. Maar ook uiteindelijk immuun zal worden. En daar in de zorg met een triage rekening mee houden. Op een manier dat ook de reguliere zorg weer enigszins op gang kan komen. Dus het privilege altijd voorrang bij covid in de ziekenhuizen wegnemen.![]()
Dat kan meespelen, in mijn geval zou het niet meespelen. Ik bescherm mijzelf en omgeving op mijn eigen manier. Daar heb ik geen opgelegde lockdown voor nodig of het hartelijke advies mijn familie weer niet te zien met kerst. Dat zijn offers die ik niet bereid ben te blijven maken. Niet zonder goed doel.quote:Op maandag 22 november 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En toch vind ik dat een veeemde redenatie. Want je doet het toch niet vanwege het beleid, jezelf beschermen, maar omdat je jezelf wil beschermen? Ik heb mijn contacten Joey beperkt omdat dat volgens het beleid koest, maar omdat ik de kans om covid te krijgen zoveel mogelijk wil ontlopen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Op zich met je eens. Maar als er een code zwart gaat komen en in bepaalde regio's komen ze daar al aardig in de buurt dan ga ik er vanuit dat de onvrede onder met name gevaccineerden gaat toenemen. Ook omdat dan de gevolgen beter zichtbaar gaan worden. Als je baby bijvoorbeeld dood gaat omdat een ambulance door half Nederland moet rijden om hulp te kunnen vinden. Ik noem maar even wat.quote:Op maandag 22 november 2021 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is die polarisatie waar we van weg moeten blijven, lekker laten gaanWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Tja op gegeven moment zou het wel eens klaar moeten zijn met beschikbare gastheren die in het ziekenhuis belanden.quote:Op maandag 22 november 2021 11:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, het is een virus dat gewoon zijn eigen gang gaat, die luistert niet naar maatregelen die worden getroffen of termijndoelen maar gaat gewoon op beschikbare gastheren op zoek.
Als we ervan uitgaan dat men na een doorgemaakte infectie daarvoor beschermd is (plus vaccins die dat enorm verkleinen).
Dan zou de druk op de zorg op een gegeven moment van zelf afnemen.
Investeer in de zorg voor de komende jaren, booster risicopatienten na de zomer, verbeter de behandelmethodes en stimuleer een gezondere bevolking.
Dab kom je toch ergens een keer uit de tunnel ipv elk jaar hetzelfde liedje.![]()
Nouja, als je vindt dat iedereen goed gevaccineerd moet zijn, en de werking loopt af in de loop der tijd, dan moet je ook de boosters als verplichting zien. En dus ook de mensen die die niet willen hebben, beboeten. Wel zo eerlijk.quote:Op maandag 22 november 2021 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver om ook gevaccineerden te beboeten.![]()
Holy moly, dat gaat wel echt bizar ver. Ook gewoon 1500e boete als je de "oppepprik" niet haalt na 270 dagen.quote:
Bizar dat dit gewoon er doorheen komt daar![]()
![]()
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.quote:Op maandag 22 november 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoe je het definieert. Als je definitie is: Vaccineren zorgt ervoor dat het virus verdwijnt is dat niet zo. Vaccineren zorgt wel voor een (veel) lagere zorgdruk. Dat is effectief het 'leren leven met het virus'.![]()
Heeft niks meer met virusbestrijding te maken maar alles met krampachtig controle proberen te blijven houden over je bevolking.quote:Op maandag 22 november 2021 11:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy moly, dat gaat wel echt bizar ver. Ook gewoon 1500e boete als je de "oppepprik" niet haalt na 270 dagen.
Bizar dat dit gewoon er doorheen komt daar![]()
Omdat de besmettingen enorm oplopen weer of ook de IC's hard stijgen?quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.![]()
Nou heb jij een voorbeeld van een lagertermijn beleid in de persconferenties van Hugo en Mark kunnen waarnemen? Of een doel met een duidelijke belofte?quote:Op maandag 22 november 2021 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Als mensen dat wijten aan gebrek aan langetermijnvisie of aan het wachten beleid, dan vind ik dat bijzonder.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: