Goed nieuws, dan hebben ze daarna een hogere beschermingquote:De Duitse minister van Volksgezondheid Jens Spahn doet een emotionele oproep tot inenten. ,,Duitsers zullen tegen het einde van de winter waarschijnlijk gevaccineerd, hersteld of dood zijn'', zegt hij. De effecten van de boostershots die nu worden uitgerold, zullen pas over twee weken te zien zijn in de coronacijfers.
Eh ja, je primaire uitkomst is altijd een definieerbaar concept. En Covid wel niet hebben is inderdaad een kwestie van definitie die wij zelf hebben bepaald, maar dat geldt feitelijk voor elk ziektebeeld.quote:Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook dat klopt niet. Er is geen duidelijk aanwijsbaar afkappunt waarbij je covid 'wel' of 'niet' hebt. Dat we nu wat PCR-testen met een drempelwaarde hebben is hooguit een praktische aanpak.
Los daarvan had ik het over bescherming. Daar zitten verschillende gradaties in.
Gevaccineerd: krijgt COVID, zit één dag thuis ziek.
Ongevaccineerd: krijgt COVID, zit twee weken thuis ziek.
Volgens jouw definitie zou het vaccin GEEN bescherming bieden, want in beide gevallen zijn ze ziek geworden.
De tering zeg, die foto van die kop van die vent bij dat artikel. Ik schrok me kapot manquote:Op maandag 22 november 2021 12:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Goed nieuws, dan hebben ze daarna een hogere bescherming![]()
Even door de zure appel heenbijten en klaar.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)d-br-br-br~a7adb3ec/
Dat doen ze één winter, misschien twee winters. Op het moment dat de winters geen (of weinig) zorgdruk meer opleveren gaat dat vanzelf weg.quote:Op maandag 22 november 2021 12:00 schreef dycto het volgende:
[..]
Zie voorbeeld Portugal. Mondkapjes gaan daar weer op. Thuiswerken gaat weer aan de orde van de dag zijn. Ierland, naast Portugal één van de landen met het hoogste aantal gevaccineerde mensen, gaat de avondklok voor de horeca weer in. Dat is niet 'leren leven met het virus'. Dat zijn dezelfde maatregelen als momenteel in de slechtst gevaccineerde landen van Europa gelden.
Gelijk over wat?`quote:Op maandag 22 november 2021 12:09 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet want dan krijgt een bevolkingsgroep vol idioten nog gelijk ook.
Klopt, als je primaire uitkomst 'besmetting' is, dan biedt het geen bescherming tegen besmetting. Als je primaire uitkomst iets als ziekenhuisopname, zuurstoftoediening of IC-opname is, dan wel. maar ook dat meet je op populatieniveau.quote:Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Volgens jouw definitie zou het vaccin GEEN bescherming bieden, want in beide gevallen zijn ze ziek geworden.
(Even ervan uitgaande dat beide individuen exact hetzelfde zijn)
quote:Op maandag 22 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De tering zeg, die foto van die kop van die vent bij dat artikel. Ik schrok me kapot man
Maar Code Zwart gaat in dit geval vooral over de ruimte op de IC's. SEH's zijn juist zo'n plek waar triage vol aan de orde is, aangezien je geholpen wordt op basis van ernst van klachten en niet alleen maar op basis van hoelaat je binnen kwam.quote:Op maandag 22 november 2021 11:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich met je eens. Maar als er een code zwart gaat komen en in bepaalde regio's komen ze daar al aardig in de buurt dan ga ik er vanuit dat de onvrede onder met name gevaccineerden gaat toenemen. Ook omdat dan de gevolgen beter zichtbaar gaan worden. Als je baby bijvoorbeeld dood gaat omdat een ambulance door half Nederland moet rijden om hulp te kunnen vinden. Ik noem maar even wat.
Je zouquote:Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef GemMagic het volgende:
Overigens ben ik niet tegen een oplossing, maar laten we dan wel eerlijk zij over de scope van die oplossing.
Stel dat we lockdowns willen gebruiken als oplossing, dan heb je de wens om elke golf, zo lang als nodig, met lockdown te beperken in hoogte en binnen de zorgcapaciteit af te handelen. Om daar ooit uit te komen, heb je nodig dat de golven op termijn steeds minder hevig worden. Dat kan vooral door vaccinatie, maar ook door besmettingen, corona-pillen, meer zorg of nog onbekende ontwikkelingen. Als dat de strategie is die wel volgen, dan kun je daar toch gewoon open over communiceren?
Nu wordt die lockdown vooral aangehaald als roede om het volk mee te bedreigen, terwijl het nog steeds dagelijks naar het werk rijdt..
Maar als hij gelijk heeft dan zijn de Duitsers na de winter van de problemen af.quote:Op maandag 22 november 2021 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De tering zeg, die foto van die kop van die vent bij dat artikel. Ik schrok me kapot man
Waarom zou dat bijzonder zijn ?quote:Op maandag 22 november 2021 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Als mensen dat wijten aan gebrek aan langetermijnvisie of aan het wachten beleid, dan vind ik dat bijzonder.
Je verwart wat we doen met wat theoretisch het geval is. Dat je het op populatieniveau meet is eerder een geval van de limitaties van een methodologie dan wat daadwerkelijk in de praktijk gebeurt. Ieder individu is in een bepaalde mate beschermd door vaccinatie. Dat we dit percentage niet (kunnen?) kennen doet daar feitelijk niets aan af.quote:Op maandag 22 november 2021 12:15 schreef Monolith het volgende:
maar ook dat meet je op populatieniveau.
Lijkt me ook logisch.quote:Op maandag 22 november 2021 12:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar Code Zwart gaat in dit geval vooral over de ruimte op de IC's. SEH's zijn juist zo'n plek waar triage vol aan de orde is, aangezien je geholpen wordt op basis van ernst van klachten en niet alleen maar op basis van hoelaat je binnen kwam.
En dan is het opgelost? Wat ik niet zie bestaat niet?quote:Op maandag 22 november 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
Wat een angstcreatie weer.
Kijk gewoon eens een paar dagen geen nieuws. Doe gewoon je ding.
Ik denk dat de stelling ondertussen kan zijn: De vaccins werken, maar zijn onvoldoende om 'ons' uit de crisissituatie te halen. Door boosters te gebruiken verlaag je de druk wellicht voldoende om met minimale/geen maatregelen het voor te blijven, maar zolang er geen vaccinatie is die langdurige immuniteit biedt blijft die crisissituatie bestaan.quote:Op maandag 22 november 2021 12:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat de vaccins niet werken.
Neem ik aan.
Ik heb al gelezen dat er al ziekenhuizen zijn waar patiënten op de gang terecht komen. Omdat covid patiënten meer dan alleen de IC bezetten.quote:Op maandag 22 november 2021 12:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar Code Zwart gaat in dit geval vooral over de ruimte op de IC's. SEH's zijn juist zo'n plek waar triage vol aan de orde is, aangezien je geholpen wordt op basis van ernst van klachten en niet alleen maar op basis van hoelaat je binnen kwam.
Patiënten op de gang in plaats van het Covid-cohort? Dat lijkt me vooral een oplosbaar probleem en niets te maken hebben met code zwart.quote:Op maandag 22 november 2021 12:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb al gelezen dat er al ziekenhuizen zijn waar patiënten op de gang terecht komen. Omdat covid patiënten meer dan alleen de IC bezetten.
quote:Op maandag 22 november 2021 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan is het opgelost? Wat ik niet zie bestaat niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Nee, dan zie je een mega verschil tussen wat de overheid en media je doen geloven en wat er werkelijk aan de hand is in de samenleving.quote:Op maandag 22 november 2021 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan is het opgelost? Wat ik niet zie bestaat niet?
Wat zie je hier niet gebeuren?quote:Op maandag 22 november 2021 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je zou
[..]
Maar als hij gelijk heeft dan zijn de Duitsers na de winter van de problemen af.Dat zie ik hier nog niet gebeuren.
quote:Op maandag 22 november 2021 12:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]OfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
89 op de IC is zo'n 10% bezetting van een klein jaar terug. Jij mag dat als 'water tot aan de lippen' zien hoor maar heel reëel is dat niet meer. Het zijn de eerste maatregelen die in Portugal genomen worden en er is reeds aangegeven dat als er snel geen verbetering zichtbaar is, het meer gaat worden. =/= leren leven met een virus.quote:Op maandag 22 november 2021 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij noemt het "amper druk", ik weet niet of ze dat in Portugal ook zo ervaren. En ook in Portugal:
- Lopen de besmettingen op (de winter moet nog beginnen) en ook daar leiden ze uiteindelijk tot ziekenhuisopnames
- Zijn kinderen niet gevaccineerd
- Loopt de bescherming bij ouderen af
En jij hebt het over "flinke maatregelen". Volgens mij gaat het om thuiswerken en mondkapjes. Dat vinden de meesten niet bepaald flinke maatregelen.
G3 werkte niet omdat mensen zich daar niet aan houden. G1 kan niet onvoldoende test capaciteit. G2 ligt gevoelig. Dan blijft een lockdown over. Gesloten winkels en eventueel lege straten zijn makkelijk te handhaven.quote:Op maandag 22 november 2021 12:11 schreef GemMagic het volgende:
Overigens ben ik niet tegen een oplossing, maar laten we dan wel eerlijk zij over de scope van die oplossing.
Stel dat we lockdowns willen gebruiken als oplossing, dan heb je de wens om elke golf, zo lang als nodig, met lockdown te beperken in hoogte en binnen de zorgcapaciteit af te handelen. Om daar ooit uit te komen, heb je nodig dat de golven op termijn steeds minder hevig worden. Dat kan vooral door vaccinatie, maar ook door besmettingen, corona-pillen, meer zorg of nog onbekende ontwikkelingen. Als dat de strategie is die wel volgen, dan kun je daar toch gewoon open over communiceren?
Nu wordt die lockdown vooral aangehaald als roede om het volk mee te bedreigen, terwijl het nog steeds dagelijks naar het werk rijdt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |