Rond de 80% dacht ik.quote:Op maandag 22 november 2021 13:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou, ook maar eens een zelftestje gedaan hier want al sinds zaterdagavond hoofdpijn, spierpijn, verstopte neus. Kortom niet fit. Negatief zegt ie.
Vandaag blijf ik sowieso binnen maar hoe betrouwbaar zijn die dingen eigenlijk?
In extreme mate is het een beetje zoals bij bedrijven. Ik heb 'vroegah' wel 's bij een bedrijf gewerkt wat gekocht werd door een ander bedrijf. Ik had een verantwoordelijkheid om de techniek met elkaar te integreren dus wist meer van de situatie maar kon/mocht er niets over zeggen, maar je merkte heel snel de onvrede op de werkvloer. Ook zag je dat theorieën heel snel rondgingen en de onvrede alleen maar groter maakten.quote:Op maandag 22 november 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe je feitelijk al:
[..]
Ik denk dat het wél een probleem is wanneer er mensen op de gang liggen. En vooral dat dat voor ziekenhuispersoneel een probleem is en dat dat ook meehelpt om ze te laten roepen dat het al druk en zwaar is.
Ik denk echt dat wij als leken geen idee hebben hoe het er werkelijk voor staat. En ik vind het zwijgen vanuit het kabinet heel verkeerd.
Ja, dat horen we inmiddels ook al een tijdje. In half Europa is golf (welke we nu dan ook in zitten) alweer aan het dalen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Daar ging het hem juist om, dat het zo snel verspreidt dat die optie er niet meer is.
In Nederland worden er elke week 110.000 mensen besmet (die een positieve test hebben, het werkelijke aantal is hoger). Er zijn 2.000.000 ongevaccineerde mensen die sneller besmet raken dan ongevaccineerden. Een aantal daarvan heeft het ook al gehad. Simpel rekensommetje dat die binnen vijf maanden het hoogstwaarschijnlijk wel krijgen.
Ah, dankzij het "fijnmazige netwerk" van de zorg in Nederland, dat de buurlanden niet hebben.quote:Op maandag 22 november 2021 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar vast niet zo zorgvuldig als wij het doen!
Voorbijgekomen (zoals omschreven door jou) wellicht, maar het betrof hier een dringende waarschuwing:quote:Op maandag 22 november 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:
Ik kan me herinneren dat dat in Nederland ook voorbij is gekomen
Helemaal eens met dat laatste. Ik heb het in bedrijven ook meegemaakt, inderdaad en dat zie je in het groot. En dat is beslist geen goede ontwikkeling. Rutte zou moeten proberen die koers te wijzigen door eeriljk en transparant informatie te verstrekken. Deze stilte is fnuikend.quote:Op maandag 22 november 2021 13:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
In extreme mate is het een beetje zoals bij bedrijven. Ik heb 'vroegah' wel 's bij een bedrijf gewerkt wat gekocht werd door een ander bedrijf. Ik had een verantwoordelijkheid om de techniek met elkaar te integreren dus wist meer van de situatie maar kon/mocht er niets over zeggen, maar je merkte heel snel de onvrede op de werkvloer. Ook zag je dat theorieën heel snel rondgingen en de onvrede alleen maar groter maakten.
In veel grotere vorm zie je eigenlijk een beetje hetzelfde hier. Door niets te zeggen gaan mensen zelf hun vragen beantwoorden, misschien wel op een manier die meer schade doet.
En het feit dat er nog steeds geen enkele echt maatregelen genomen zijn om de R onder de 1 te krijgen. Wat er nu aan besmettingen per dag bijkomt, dat zijn heel veel IC-opnames over twee weken. Iedere dag weer.quote:Op maandag 22 november 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe je feitelijk al:
[..]
Ik denk dat het wél een probleem is wanneer er mensen op de gang liggen. En vooral dat dat voor ziekenhuispersoneel een probleem is en dat dat ook meehelpt om ze te laten roepen dat het al druk en zwaar is.
Ik denk echt dat wij als leken geen idee hebben hoe het er werkelijk voor staat. En ik vind het zwijgen vanuit het kabinet heel verkeerd.
Fauci moet je niet serieus nemen. Die man heeft een agenda. Hij doet alsof twintigers doodbang moeten zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 13:32 schreef Za het volgende:
In de media, wordt telkens bericht dat de werkzaamheid van de vaccins voornamelijk afneemt bij ouderen.
"Uit onderzoeken komen aanwijzingen naar voren dat de bescherming van eerdere coronaprikken na enige tijd een beetje afneemt. Dat is vooral het geval bij de ouderen". Nu.nl
Echter geldt deze afname van de werkzaamheid voor alle leeftijden, en wordt een booster geadviseerd voor iedereen die 2 vaccins heeft gehad.
Fauci:
[ twitter ]
Het interview met NYT hier, vanaf 6 min:
https://www.nytimes.com/2(...)tml?showTranscript=1
Het "all ages" staat niet verhaal in de publicatie onderaan, omdat voor de allerjongste groep nog geen cijfers waren omdat de vaccinaties voor hen op het moment van het onderzoek (juli) te kort geleden was, wellicht inmiddels wel bekend, gezien de uitspraak van Fauci maar geen publicatie.
https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2114228
Ja dit verbaast me niks. De afname is vooral te zien bij ouderen..... Tja die zijn ook het eerste gevaccineerd.quote:Op maandag 22 november 2021 13:43 schreef Za het volgende:
[..]
Voorbijgekomen (zoals omschreven door jou) wellicht, maar het betrof hier een dringende waarschuwing:
Dr. Fauci heeft zojuist deze dringende waarschuwing afgegeven aan gevaccineerde mensen
Volgens Fauci beginnen functionarissen nu een afnemende immuniteit tegen beide te zien. infectie en ziekenhuisopname enkele maanden na de eerste vaccinatie. De infectieziekte-expert wees op binnenkomende gegevens uit Israël, die volgens hem ongeveer een maand tot anderhalve maand voorlopen op ons in termen van de uitbraak.
Ze zien een afnemende immuniteit, niet alleen tegen infectie, maar ook tegen ziekenhuisopname en tot op zekere hoogte overlijden, waarbij nu alle leeftijdsgroepen betrokken zijn. Het zijn niet alleen ouderen," zei Fauci. "Het neemt af tot het punt dat je steeds meer mensen doorbraakinfecties ziet krijgen, en steeds meer van die mensen die doorbraakinfecties krijgen, belanden in het ziekenhuis."
Als gevolg van deze bevindingen waarschuwde Fauci dat gevaccineerde mensen hun booster-injectie zouden moeten krijgen, omdat het misschien belangrijker is dan gezondheidsfunctionarissen zich eerst realiseerden. "Als je hier op terugkijkt, kun je zeggen, weet je, het is niet alsof een booster een bonus is, maar een booster kan eigenlijk een essentieel onderdeel zijn van het primaire regime dat mensen zouden moeten hebben," zei hij op De Dagelijkse .
Fauci vervolgde: "Ik denk... dat het stimuleren een absoluut essentieel onderdeel van onze reactie zal zijn, geen bonus, geen luxe, maar een absoluut essentieel onderdeel van het programma."
https://www.yahoo.com/lif(...)rgent-201846228.html
Als de cijfers deze week niet flink afnemen zijn we genoodzaakt stevige maatregelen te nemen.quote:
Nu gaat het gebeuren hoor. Weer een heel streng ADVIES om thuis te werken en je handen kapot te wassen.quote:
Als het meer dan een foei zou zijn dan zouden ze het wel in een persco doen. Dus idd foei, en wellicht wat over janssen of aankomende medicijnenquote:
Hij krijgt gewoon onderzoeksresultaten aangeleverd.quote:Op maandag 22 november 2021 13:47 schreef Confetti het volgende:
Fauci moet je niet serieus nemen. Die man heeft een agenda. Hij doet alsof twintigers doodbang moeten zijn.
Typisch Amerikaanse hysterie. Janssen moet na 2 maanden boosteren hoorde ik die gek nog zeggen.
Is dat ook ergens live?quote:
Zolang ze die maatregelen pas vanaf volgende week woensdag afkondigen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Als de cijfers deze week niet flink afnemen zijn we genoodzaakt stevige maatregelen te nemen.
Dit zou ik een redelijk statement vinden.quote:Op maandag 22 november 2021 13:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Als de cijfers deze week niet flink afnemen zijn we genoodzaakt stevige maatregelen te nemen.
a) is de man al demissionair, dus veel maakt het allemaal toch niet uit.quote:Op maandag 22 november 2021 13:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dit verbaast me niks. De afname is vooral te zien bij ouderen..... Tja die zijn ook het eerste gevaccineerd.
Waarom moeten wij weer zonodig op sanquin wachten terwijl in israel en de VS/UK ze al voorlopen op ons. Als daar goede studies vandaan komen hoef je niet te denken dat het hier anders gaat zijn.
Die boosters in belgie kunnen weleens de nekslag voor Hugo zijn. Als ze daar straks maanden eerder weer vrolijk rondlopen en wij nog lijken aan het stapelen zijn in de ziekenhuizen dan is zijn carriere voorbij. Uiteraard van ondergeschikt belang tov al het leed voor het volk.
Jullie jullie jullie, het volk, niet luisteren, foei.quote:
Vanaf die plek? Dat is een kleine foei. Vanuit het torentje, dat is de grote foei.quote:
Ik wel, ik moet volgende week dinsdag mijn rijexamen doen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:52 schreef Noek het volgende:
Maar ik zou geen week meer wachten. Trek dan die pleister er maar af. Alles is uitstel en niks gaat je nu nog helpen.
Handen wassen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanaf die plek? Dat is een kleine foei. Vanuit het torentje, dat is de grote foei.
'We zijn zeer bezorgd door de aanhoudende hoge besmettingscijfers. We verzochten het OMT zojuist om meer maatregelen door te rekenen en ons advies te geven.
Houdt u aan de regels..alleen samen...bla bla'
"Wat aan de lippen" heb ik nooit gezegd. Het is echt niet nodig om dat soort stropoppen te gebruiken.quote:Op maandag 22 november 2021 12:26 schreef dycto het volgende:
89 op de IC is zo'n 10% bezetting van een klein jaar terug. Jij mag dat als 'water tot aan de lippen' zien hoor maar heel reëel is dat niet meer.
Binnen de huidige formatie prognose kun je verwachten man vanwege inzet en loyaliteit een minister post krijgt in het nieuwe kabinet. Dan gok ik zelf op een schone lei, bijvoorbeeld als minister van onderwijs, dan verder in volksgezondheid.quote:Op maandag 22 november 2021 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
a) is de man al demissionair
b) denk ik dat de man's carrierekansen nooit beter zijn geweest dat ze nu zijn.
Het is dubbel imo.quote:Op maandag 22 november 2021 13:49 schreef aartstyle het volgende:
Ja dit verbaast me niks. De afname is vooral te zien bij ouderen..... Tja die zijn ook het eerste gevaccineerd.
Waarom moeten wij weer zonodig op sanquin wachten terwijl in israel en de VS/UK ze al voorlopen op ons. Als daar goede studies vandaan komen hoef je niet te denken dat het hier anders gaat zijn.
Die boosters in belgie kunnen weleens de nekslag voor Hugo zijn. Als ze daar straks maanden eerder weer vrolijk rondlopen en wij nog lijken aan het stapelen zijn in de ziekenhuizen dan is zijn carriere voorbij. Uiteraard van ondergeschikt belang tov al het leed voor het volk.
Ulgh, weer een typische Mark uitspraak. Toon eens een keer ballen en wees direct. Elke keer maar dit slappe gelul.quote:
Code zwart is geen langetermijnstrategie.quote:Op maandag 22 november 2021 12:45 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, wij doen dat straks.
Stap 3 in code zwart is degene met de kortste ligduur voorrang geven. Grote kans dat alle covidgevallen dan niet langer op de ic komen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ziekenhuizen-fase-3
Ah, jij hebt een mooie analyse gemaakt waarin je regio's zonder 2G vergeleken hebt met regio's met 2G? Graag ook even corrigeren voor allerhande demografische factoren.quote:Op maandag 22 november 2021 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Duitsers laten mooi zien dat 2G en FFP2-maskers ook het verschil niet maken.
Rutte is weer eens veel te optimistisch.quote:
My God. Wat moet ik nog meer doen Markie Mark?? Ik werk al bijna fucking 2 jaar thuis, ik spreek nauwelijks met mensen af, ik heb de prikjes genomen, en NOG is het niet oke?quote:
Ohh dus dat is het!quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef Noek het volgende:
Er moeten geen besmettingen meer bijkomen.
Goh
De tokkies om wie het gaat weten amper wie Rutte is. Die man leef echt in een waanwereld.quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
My God. Wat moet ik nog meer doen Markie Mark?? Ik werk al bijna fucking 2 jaar thuis, ik spreek nauwelijks met mensen af, ik heb de prikjes genomen, en NOG is het niet oke?
Weet je, ik stap overmorgen wel in een vliegtuig anders. Ben ik een "ander land's" probleem!
Persoonlijke hygiene.quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waaruit blijkt dan dat we ons niet genoeg aan de 'basismaatregelen' houden.
Heeft die wel een vaccin in zn/haar fontanel?quote:Op maandag 22 november 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Nou, ik ga mijn kind maar eens even van de virusfabriek afhalen.
Tot straks.
Wat wil die man nou. Dit valt echt niet meer om te draaien tenzij ze zelf eens daadkracht en schuldbesef tonen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:58 schreef Noek het volgende:
Er moeten geen besmettingen meer bijkomen.
Goh
Wat denk je zelfquote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Anton91 het volgende:
Steken ze ergens nog hand in eigen boezem wat betreft boosters of is het alleen maar blabla?
Nog niet.quote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Anton91 het volgende:
Steken ze ergens nog hand in eigen boezem wat betreft boosters of is het alleen maar blabla?
Ik heb dit gisteren ook al gezegd, maar nogmaals: aan welke maatregelen moeten mensen zich dan houden? Wat doen ze nu niet dat ze wel zouden moeten doen? De horeca en winkels gaan netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de maatregelen die gelden en ik heb niet het idee dat daar grootschalig een loopje mee wordt genomen, dus wat ontbreekt er dan aan dat het toch de schuld van de mensen is dat de situatie niet onder controle komt?quote:
Ja, en we worden al voorzichtig voorbereid op een grote lockdown.quote:Op maandag 22 november 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
Eerder dan 3 december een persconferentie dus.
Geen idee. Het moet en zal de schuld van het volk zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dit gisteren ook al gezegd, maar nogmaals: aan welke maatregelen moeten mensen zich dan houden? Wat doen ze nu niet dat ze wel zouden moeten doen? De horeca en winkels gaan netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de maatregelen die gelden en ik heb niet het idee dat daar grootschalig een loopje mee wordt genomen, dus wat ontbreekt er dan aan dat het toch de schuld van de mensen is dat de situatie niet onder controle komt?
Dat black friday money though. Daarna mogen we dicht voor de feestdagen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiterlijk vrijdag persco lijkt me.
Yupquote:Op maandag 22 november 2021 14:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat black friday money though. Daarna mogen we dicht voor de feestdagen.
Die kun je te allen tijde hier gewoon vinden: https://www.stichting-nice.nl/quote:Op maandag 22 november 2021 13:57 schreef Oriente het volgende:
Benieuwd naar de cijfers van het hospitaal
Dat ze nog steeds niet door hebben dat je bevolking daar niet goed op reageert.quote:Op maandag 22 november 2021 13:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jullie jullie jullie, het volk, niet luisteren, foei.
Wij doen alles goed.
als jij je aangesproken voelt, ik niet echt maar het omdraaien slaat ook nergens opquote:Op maandag 22 november 2021 14:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen idee. Het moet en zal de schuld van het volk zijn.
Deze twee figuren zijn letterlijk levensgevaarlijk voor het volk. Eerst laten ze ons aan ons lot over en geven ons dan nog de schuld.
Afgekeken van god, zou Gert Jan Segers zeggen.quote:Op maandag 22 november 2021 14:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geen idee. Het moet en zal de schuld van het volk zijn.
Deze twee figuren zijn letterlijk levensgevaarlijk voor het volk. Eerst laten ze ons aan ons lot over en geven ons dan nog de schuld.
Thuisblijven bij klachten, je laten testen, thuiswerken, max. 4 mensen thuis, ventilatie, je gezonde verstand gebruiken?quote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dit gisteren ook al gezegd, maar nogmaals: aan welke maatregelen moeten mensen zich dan houden? Wat doen ze nu niet dat ze wel zouden moeten doen? De horeca en winkels gaan netjes eerder dicht, er is geen publiek bij sportwedstrijden, grote evenementen zijn afgelast. Dat zijn de maatregelen die gelden en ik heb niet het idee dat daar grootschalig een loopje mee wordt genomen, dus wat ontbreekt er dan aan dat het toch de schuld van de mensen is dat de situatie niet onder controle komt?
De maatregelen die niet verplicht kunnen worden, zoals maximaal 4 contacten thuis?quote:Op maandag 22 november 2021 14:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat verbaast mij ook, foei roepen en de schoolmeester uithangen, en nooit de hand in eigen boezem steken, dat werkt steeds meer irritatie op. Zelfs bij de meest trouwe maatregelaanhangers. Hakken gaan steeds harder in het zand en krijg die er nog maar eens uit.quote:Op maandag 22 november 2021 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze nog steeds niet door hebben dat je bevolking daar niet goed op reageert.
Dat idee krijg ik langzaam ook, want anders zouden ze het allang op slot hebben gegooid.quote:Op maandag 22 november 2021 14:04 schreef Noek het volgende:
Ze proberen het max mogelijk te rekken vanwege meer redenen. Immuniteit, samneleving in standhouden, geen rellen, scholen open etc.
Denk ik.
Maar als we een lockdown gaan doen houden we de scholen er buiten hoor. En er is ook nog steeds geen verplichting om thuis te werken. Opa's en oma's kunnen nog steeds lekker bij de kinderen op bezoek.quote:
Dat de bevolking nog steeds niet door heeft dat het daar wel goed op zou moeten reageren.quote:Op maandag 22 november 2021 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze nog steeds niet door hebben dat je bevolking daar niet goed op reageert.
Hebben ze al gedaan.quote:Op maandag 22 november 2021 14:05 schreef Questular het volgende:
Vanaf nu met scherp schieten tijdens de rellen, zou dat helpen?
Ja, maar niet zo zeer tegen corona.quote:Op maandag 22 november 2021 14:05 schreef Questular het volgende:
Vanaf nu met scherp schieten tijdens de rellen, zou dat helpen?
Neuh, maar als je de ruimte hebt is het ook wat raar om mensen niet te behandelen. Toch!?quote:Op maandag 22 november 2021 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Code zwart is geen langetermijnstrategie.
'Ja maar de boosterprikken duren te lang, dus ga ik niets doen'.quote:Op maandag 22 november 2021 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de bevolking nog steeds niet door heeft dat ze daar wel goed op zouden moeten reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |