Nee hoor. Omdat het een onzin vergelijking is. Bij een rijbewijs hoort een pakket vaardigheden die je alleen kan krijgen door het te leren tijdens rijlessen die afgetoetst worden.quote:
Dat is precies waarom die qr code zo ziek is. Bij voorbaat uitgaan dat het slecht is gesteld met iemand en moet zich daarom bewijzen dat het niet zo is. Ik hoop dat je je ook beseft welke deuren er open gezet kunnen worden met zo'n compliance code.quote:Ik ben absoluut geen voorstander maar ik houd mezelf in ieder geval niet blind voor de realiteit en waarom het ingesteld wordt. Zonder bewijs word jij als gevaar voor de samenleving gezien en daarom zal je er ook uit geweerd worden.
Iedereen.. en volgens mij alleen voor mensen die tegelijk een leeg bed willen, het is geen afweging voor nieuwe mensen tov de mensen die er liggen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geldt dat stappenplan met die vergelijkingen dan alleen voor coronapatienten, of voor iedereen die op de IC komt?
Dit scenario lijkt me zolang er ook nog maar enige optie is (zolang we nog BOSS bedden hebben, zolang er nog mogelijkheden zijn zorg in Duitsland te doen, verder 'spreiden' (dus minder aandacht voor één patiënt maar meer patiënten minder zorg bieden) echt nog niet aan de orde.quote:Op maandag 22 november 2021 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Laten we hopen dat we daar nooit komen...
Hoe kom jij erbij dat ik mij eraan committeerquote:Op maandag 22 november 2021 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Omdat het een onzin vergelijking is. Bij een rijbewijs hoort een pakket vaardigheden die je alleen kan krijgen door het te leren tijdens rijlessen die afgetoetst worden.
Ik heb nog nooit gehoord dat bij de maatschappij een bewijs van vaardigheden hoort.
[..]
Dat is precies waarom die qr code zo ziek is. Bij voorbaat uitgaan dat het slecht is gesteld met iemand en moet zich daarom bewijzen dat het niet zo is. Ik hoop dat je je ook beseft welke deuren er open gezet kunnen worden met zo'n compliance code.
Als je er geen voorstander van bent, waarom committeer je je er dan aan?
Dan moet de groei er wel zo langzamerhand uit, in die zin wordt deze week wel spannend.quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit scenario lijkt me zolang er ook nog maar enige optie is (zolang we nog BOSS bedden hebben, zolang er nog mogelijkheden zijn zorg in Duitsland te doen, verder 'spreiden' (dus minder aandacht voor één patiënt maar meer patiënten minder zorg bieden) echt nog niet aan de orde.
Serieus, we zijn ons hier helemaal gek aan 't maken met code zwart. Als we aan de vooravond van code zwart staan hebben we niet de maatregelen die we nu hebben, dan zitten we in een lockdown Australië-stijl.
Ik denk ook dat we nog niet in een code zwart scenario zitten, maar het vetgedrukte ben ik het niet mee eens. Je zou verwachten dat dat het geval is, maar op dit moment krijg je niet het idee dat men zo in zou grijpen, en zegt het feit dat we die strenge maatregelen nog niet hebben niet per se dat we niet vlakbij een code zwart zitten.quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit scenario lijkt me zolang er ook nog maar enige optie is (zolang we nog BOSS bedden hebben, zolang er nog mogelijkheden zijn zorg in Duitsland te doen, verder 'spreiden' (dus minder aandacht voor één patiënt maar meer patiënten minder zorg bieden) echt nog niet aan de orde.
Serieus, we zijn ons hier helemaal gek aan 't maken met code zwart. Als we aan de vooravond van code zwart staan hebben we niet de maatregelen die we nu hebben, dan zitten we in een lockdown Australië-stijl.
Hadden we eerder dit jaar niet een soortgelijke opmerking van een Nederlandse hoge pief?quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef speknek het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg Jens Spahn: voor het einde van de winter, iedereen "Geimpft, genesen oder gestorben."
https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/quote:Bemoedigende cijfers: al 1 miljoen Belgen kregen boostervaccin en in woonzorgcentra dalen uitbraken
In de strijd om de vierde golf zo laag mogelijk te houden, komt er hoopgevend nieuws. De campagne voor een derde prik begint stilaan onder stoom te komen en in de Vlaamse woonzorgcentra ziet men bemoedigende signalen. “Het is nog te vroeg om te juichen, maar dit is een opsteker.”
Eindelijk begint de campagne voor de boostervaccins onder stoom te komen. Sinds dit weekend is er een belangrijke, symbolische kaap gerond: die van de miljoenste boosterprik in ons land. Vlak voor het weekend stond de teller nog op 996.000 toegediende boostervaccins, maar de voorbije dagen zijn er daar enkel in Vlaanderen al 45.000 doses bijgekomen. Dat bevestigt het Agentschap Zorg en Gezondheid aan onze redactie. Het maakt dat de kaap van één miljoen sowieso gerond werd. Hoeveel boostervaccins Wallonië en Brussel het voorbije weekend toegediend hebben, zal pas maandag bekend raken.
In eerste instantie is het derde vaccin weggelegd voor mensen boven de 65 jaar. In die risicogroep kreeg stilaan bijna veertig procent een booster. De komende weken moet dat percentage meer dan verdubbelen. Het zou ervoor moeten zorgen dat de druk op de ziekenhuizen afneemt.
Ja maar vast niet zo zorgvuldig als wij het doen!quote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
In België is ondertussen zojuist de miljoenste boosterprik geplaatst.
[..]
https://www.hln.be/binnen(...)-uitbraken~a24fa698/
We weten niet of dit wel zorgvuldig is gebeurd.quote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze het ook over "eindelijk" hebben, terwijl daar bijna de helft van de mensen boven de 65 is geboosterd en wij ondertussen nog met 85+ aan het kutten zijnquote:Op maandag 22 november 2021 13:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar vast niet zo zorgvuldig als wij het doen!
Had zo graag gehoopt dat het allemaal sneller was gegaan hierquote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
Vorige week was van Dissel nog van mening dat de zorg het aan kon, was Kuipers blij dat er afspraken met Duitsland gemaakt waren. Het feit dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij het kabinet is naar mijn idee juist een indicatie dat zij meer weten dan wij.quote:Op maandag 22 november 2021 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we nog niet in een code zwart scenario zitten, maar het vetgedrukte ben ik het niet mee eens. Je zou verwachten dat dat het geval is, maar op dit moment krijg je niet het idee dat men zo in zou grijpen.
De komende 2 weken week wordt cruciaalquote:Op maandag 22 november 2021 13:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dan moet de groei er wel zo langzamerhand uit, in die zin wordt deze week wel spannend.
Spierballenvertoon.quote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zullen ze hier nog iets doen om het toch sneller te laten gaan? ....quote:Op maandag 22 november 2021 13:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
We weten niet of dit wel zorgvuldig is gebeurd.
Groetjes,
Hugo
de Jonge heeft iets soortgelijks gezegd. "Uiteindelijk zijn er twee keuzes. Of je laat je vaccineren of je wordt ziek" was de strekking.quote:Op maandag 22 november 2021 13:14 schreef dycto het volgende:
[..]
Hadden we eerder dit jaar niet een soortgelijke opmerking van een Nederlandse hoge pief?
Hugo be like:quote:Op maandag 22 november 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze het ook over "eindelijk" hebben, terwijl daar bijna de helft van de mensen boven de 65 is geboosterd en wij ondertussen nog met 85+ aan het kutten zijn
Nee, wij doen het zorgvuldig.quote:Op maandag 22 november 2021 13:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Zullen ze hier nog iets doen om het toch sneller te laten gaan? ....
Dit is echt 'Kultur der Angst'.quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef speknek het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg Jens Spahn: voor het einde van de winter, iedereen "Geimpft, genesen oder gestorben."
Dat zie ik hier letterlijk om mij heen gebeuren. Denken dat iemand met ZZP, proeftijd of 0-uren contract (en geen geld/reserve) in/met QR zou gaan is niet begrijpen dat tal van mensen zich die "luxe" dat niet kunnen veroorloven.quote:Op maandag 22 november 2021 01:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je wilt mensen die a en pre symptomatisch zijn eruit halen. Dus dan heb je gewoon een veel nauwkeurige test voor nodig. Dat is lastig te ontwikkelen. Maar dan nog heeft iedereen elke dag testen nog meer nadelen. Want iemand die geen klachten heeft test positief maar is een zzp of heeft een 0 uren contract en zit door de crisis al krap bij kas. Denk je dat die dan netjes 10 dagen thuis blijft?
Ja leuke vergelijking. Heeft alleen geen reet met elkaar te maken.quote:Op maandag 22 november 2021 13:19 schreef Cue_ het volgende:
Die zorgvuldigheid helpt ook goed bij het laten zakken van de ziekenhuiscijfers
Lijkt me eerder gewoon realistisch?quote:
Dit komt wel aardig overeen met wat die Portugese generaal zei die over vaccinaties ging. "Er zijn twee rijen. In de ene rij wordt door een sluipschutter één op de 100 mensen doodgeschoten en in de andere rij één op de 100.000 mensen. In welke rij ga jij staan?"quote:
Eens, er spreekt vanuit beleidsmakers geen urgentie. En misschien is die er ook (nog) niet echt. Ik kan dat moeilijk beoordelen. De ziekenhuizen die toch echt wel om hulp schreeuwen doen toch weer vermoeden dat het best al wel dicht tegen code zwart aan zit. Maar hoe dan ook, de zorg heeft het zwaar en er wordt alweer erg veel afgeschaald. Ik zie het ook al in mijn omgeving, en ik maak me dan wel zorgen. Een heleboel zaken zijn niet levensbedreigend, maar verminderen de kwaliteit van leven wel dusdanig, dat het heel zuur is dat het weer is afgebeld.quote:Op maandag 22 november 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorige week was van Dissel nog van mening dat de zorg het aan kon, was Kuipers blij dat er afspraken met Duitsland gemaakt waren. Het feit dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij het kabinet is naar mijn idee juist een indicatie dat zij meer weten dan wij.
"Het kabinet dat verzaakt heeft een code zwart te voorkomen" is dodelijk voor je politieke carriëre.
En het erge is, ook dit beleid is: "Op hoop van zegen". Geen garanties dat dit gaat werken.quote:Op maandag 22 november 2021 13:10 schreef speknek het volgende:
Er is nog wel meer dan gevaccineerd, genezen of gestorven. Je kunt ook geen corona krijgen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Lijkt me eerder gewoon realistisch?
Maar ook ver voordat je tegen code zwart aanzit heb je alweer allerlei probleem met het uitstellen van niet of minder acute zorg. Ik denk ook dat ziekenhuizen zich daar wel zorgen om maken.quote:Op maandag 22 november 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, er spreekt vanuit beleidsmakers geen urgentie. En misschien is die er ook (nog) niet echt. Ik kan dat moeilijk beoordelen. De ziekenhuizen die toch echt wel om hulp schreeuwen doen toch weer vermoeden dat het best al wel dicht tegen code zwart aan zit. Maar hoe dan ook, de zorg heeft het zwaar en er wordt alweer erg veel afgeschaald. Ik zie het ook al in mijn omgeving, en ik maak me dan wel zorgen. Een heleboel zaken zijn niet levensbedreigend, maar verminderen de kwaliteit van leven wel dusdanig, dat het heel zuur is dat het weer is afgebeld.
Ik betwijfel of de huidigen politieke tijgers van mening zijn dat zaken dodelijk zijn voor hun politieke carriëre. Als je maar voldoende erboven staat, kun je heel lang gewoon doorgaan, zo is gebleken.
Ze zijn vast een prachtige Sinterklaas-surprise aan het voorbereiden.quote:Op maandag 22 november 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vorige week was van Dissel nog van mening dat de zorg het aan kon, was Kuipers blij dat er afspraken met Duitsland gemaakt waren. Het feit dat er geen urgentie uit lijkt te spreken bij het kabinet is naar mijn idee juist een indicatie dat zij meer weten dan wij.
"Het kabinet dat verzaakt heeft een code zwart te voorkomen" is dodelijk voor je politieke carriëre.
Hoe kom je er bij dat ik niet gevaccineerd ben?quote:Op maandag 22 november 2021 13:13 schreef dycto het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat ik mij eraan committeerNogmaals, de logica erachter is nu eenmaal vrij simpel. Men ziet jou als niet-gevaccineerde
Hoe ik er bij kom dat ik jij je eraan committeert? Nou door dit soort: 'je hebt het er maar mee te doen'quote:als een te groot risico en daarom ben je op den duur mogelijk (tijdelijk?) niet welkom meer. Of je het daar nu mee eens bent of niet, je hebt het er maar mee te doen.
Dat klopt. En daarover hadden we juist afgesproken om dat vooral niet meer te gaan doen. 'Beetje' schade en schande inderdaad. Tegenwoordig ook dikke protesten omdat bepaalde levens er toe doen, maar nu opeens mag je weer mensen buitensluiten omdat ze niet voldoen aan zelfbedachte voorwaarden?quote:Overigens worden mensen als sinds het begin van de mensheid door anderen buiten de maatschappij gehouden. Dat jij daar weinig van ziet of meegekregen hebt betekent niet dat het niet bestaat.
Ja, en terecht toch? Er is door de vorige golf een enorme achterstand opgebouwd en in plaats van dat weg te werken, worden nu weer ingrepen uitgesteld. Dat gaat van kwaad tot erger zo. Het is niet zo dat zolang er geen sprake van code zwart is, alles wel koek en ei is.quote:Op maandag 22 november 2021 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar ook ver voordat je tegen code zwart aanzit heb je alweer allerlei probleem met het uitstellen van niet of minder acute zorg. Ik denk ook dat ziekenhuizen zich daar wel zorgen om maken.
Ik denk dat ziekenhuizen en zorgpersoneel zich grote zorgen maken.quote:Op maandag 22 november 2021 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar ook ver voordat je tegen code zwart aanzit heb je alweer allerlei probleem met het uitstellen van niet of minder acute zorg. Ik denk ook dat ziekenhuizen zich daar wel zorgen om maken.
Ik geloof direct dat de situatie in de ziekenhuizen heel nijpend is, maar tegelijkertijd heb ik ook de situatie met de eerste vaccinaties in mijn achterhoofd. Toen de vaccinatiecampagne begon kwam er een heel goed gecoördineerd charme-offensief vanuit de ziekenhuizen dat ze alsnog voor moesten gaan.quote:Op maandag 22 november 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, er spreekt vanuit beleidsmakers geen urgentie. En misschien is die er ook (nog) niet echt. Ik kan dat moeilijk beoordelen. De ziekenhuizen die toch echt wel om hulp schreeuwen doen toch weer vermoeden dat het best al wel dicht tegen code zwart aan zit. Maar hoe dan ook, de zorg heeft het zwaar en er wordt alweer erg veel afgeschaald. Ik zie het ook al in mijn omgeving, en ik maak me dan wel zorgen. Een heleboel zaken zijn niet levensbedreigend, maar verminderen de kwaliteit van leven wel dusdanig, dat het heel zuur is dat het weer is afgebeld.
Ik betwijfel of de huidigen politieke tijgers van mening zijn dat zaken dodelijk zijn voor hun politieke carriëre. Als je maar voldoende erboven staat, kun je heel lang gewoon doorgaan, zo is gebleken.
Top.quote:Op maandag 22 november 2021 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het laatste OMT-advies al gepubliceerd dan? Ik dacht dat dat vandaag zou verschijnen, maar ik heb het nog niet langs zien komen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je dan gisteren Bruls en Kuiken hoort "dat er een lockdown aan komt" en er vanmorgen gezegd wordt dat er een persconferentie komt zonder additionele maatregelen dan begrijp ik het niet meer.
Ik weet nie hoe het met anderen zit, ik ben vooral in de war door alle conflicterende berichtgeving.
Lijkt me vrij lastig om geen corona te krijgen als groepsimmuniteit een illusie blijkt. Tenzij mensen zich gaan afzonderen of we maatregelen blijven houden.quote:Op maandag 22 november 2021 13:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Er is nog wel meer dan gevaccineerd, genezen of gestorven. Je kunt ook geen corona krijgen.
Nee, dat is helemaal waar. Maar wat mij stoort is dat er ondertussen zo makkelijk gesproken wordt over code zwart. Code zwart is het allerzwaarste scenario in de zorg, waarin je op niet-medische kenmerken gaat bepalen wie wel/geen zorg krijgt.quote:Op maandag 22 november 2021 13:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en terecht toch? Er is door de vorige golf een enorme achterstand opgebouwd en in plaats van dat weg te werken, worden nu weer ingrepen uitgesteld. Dat gaat van kwaad tot erger zo. Het is niet zo dat zolang er geen sprake van code zwart is, alles wel koek en ei is.
Ik neig in dat geval toch iets meer naar wat @Red_85 eerder zei: Misschien niet zo dicht er op zitten en elk artikel / tweetje betreft de 'rona lezen of volgen.quote:Op maandag 22 november 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet nie hoe het met anderen zit, ik ben vooral in de war door alle conflicterende berichtgeving.
O ja, ik pretendeer niet dat ik het allemaal weet hoor. In de war zijn lijkt me een vrij logische staat van zijn nuquote:Op maandag 22 november 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof direct dat de situatie in de ziekenhuizen heel nijpend is, maar tegelijkertijd heb ik ook de situatie met de eerste vaccinaties in mijn achterhoofd. Toen de vaccinatiecampagne begon kwam er een heel goed gecoördineerd charme-offensief vanuit de ziekenhuizen dat ze alsnog voor moesten gaan.
Wat me vooral opvalt is dat de roep om hulp vanuit de individuele ziekenhuizen komt en minder vanuit LCPS. Je zou verwachten dat LCPS hierin een coördinerende rol heeft. Als ik de situatie van @:Lenny_Leonard van vorige week hoorde kan ik me niet voorstellen hoe dat lang door kan gaan, maar tegelijkertijd begrijp ik niet waarom er dan geen urgentie uit lijkt te spreken bij het crisisberaad.
Als je dan gisteren Bruls en Kuiken hoort "dat er een lockdown aan komt" en er vanmorgen gezegd wordt dat er een persconferentie komt zonder additionele maatregelen dan begrijp ik het niet meer.
Volgens mij niet, ik zag vanmorgen wat berichten voorbij komen dat dat wellicht het geval ging zijn.quote:Op maandag 22 november 2021 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het laatste OMT-advies al gepubliceerd dan? Ik dacht dat dat vandaag zou verschijnen, maar ik heb het nog niet langs zien komen.
We hebben het toch over boetes voor ongevaccineerden in het algemeen johquote:Op maandag 22 november 2021 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik niet gevaccineerd ben?
Dat kan maar goed, daar kan ik voor de rest dan weer weinig mee.quote:[..]
Hoe ik er bij kom dat ik jij je eraan committeert? Nou door dit soort: 'je hebt het er maar mee te doen'
Dat heb je helemaal niet. Als wij het als samenleving niet accepteren, heeft de overheid geen poot om op te staan. Maar we doen het en maken paria's van mensen die het niet doen.
Ik heb het inderdaad ook te fucking accepteren omdat ik anders mijn werk niet kan uitoefenen. Maar alle regeltjes, zaken die beloofd worden en niet na gekomen worden, alle fouten en propaganda door de overheid komt inmiddels mijn neus uit.
Uh nee. Dat was ook pre-corona aan de orde van de dag. Zat mensen die van straat geweerd worden omdat ze een gevaar vormen, voor zichzelf of voor anderen. Nu komt de niet-gevaccineerde daar dus ook bij. Niets nieuws onder de zon, enkel een extra parameter.quote:Dat klopt. En daarover hadden we juist afgesproken om dat vooral niet meer te gaan doen.
'Beetje' schade en schande inderdaad. Tegenwoordig ook dikke protesten omdat bepaalde levens er toe doen, maar nu opeens mag je weer mensen buitensluiten omdat ze niet voldoen aan zelfbedachte voorwaarden?
Oh maak je geen zorgen, daar maak ik me niet zo druk om. Ik bedoel gewoon, als ik nieuwsberichten naast elkaar leg lijken die met elkaar te conflicteren, en dat begrijp ik niet zo goed.quote:Op maandag 22 november 2021 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik neig in dat geval toch iets meer naar wat @:Red_85 eerder zei: Misschien niet zo dicht er op zitten en elk artikel / tweetje betreft de 'rona lezen of volgen.
Echt uitsluitsel krijg je toch niet en je blijft zelf vooral een beetje hangen in what if what if.... en daar heb je eigenlijk niks aan.
Daar ging het hem juist om, dat het zo snel verspreidt dat die optie er niet meer is.quote:Op maandag 22 november 2021 13:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Er is nog wel meer dan gevaccineerd, genezen of gestorven. Je kunt ook geen corona krijgen.
We moeten hier gewoon eventjes aankijken of het allemaal wel nodig is natuurlijk. Zolang er geen 10 wetenschappelijke studies zijn die onomstotelijk bewijzen dat zo'n boosterprik zin heeft doen we het eventjes niet. We moeten wel 100% van de beslissingen nemen met 50% van de informatie hè.quote:Op maandag 22 november 2021 13:31 schreef Caland het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat die Belgen al aan de boosterprikken zijn begonnen, maar zij hebben vast geen fijnmazig netwerk.
Met symptomen ongeveer 75%. Maar als test voor hoe besmettelijk je bent zijn ze betrouwbaarder.quote:Op maandag 22 november 2021 13:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou, ook maar eens een zelftestje gedaan hier want al sinds zaterdagavond hoofdpijn, spierpijn, verstopte neus. Kortom niet fit. Negatief zegt ie.
Vandaag blijf ik sowieso binnen maar hoe betrouwbaar zijn die dingen eigenlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |