SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Okquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, het is aan een arts om een diagnose te stellen, niet aan de patint...Go hard or go home![]()
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En weer; 'het kan niet'. Niemand die vraagt om 'even' die capaciteit uit te breiden ook. Wat wel een vrij logische gedachte is; al een jaar (of anderhalf) proberen zoveel als mogelijk IC capaciteit te krijgen, maar het netto resultaat is dat we op dit moment MINDER IC capaciteit hebben dan vorig jaar in dezelfde periode.
Tja. Hugo, hou je muil.![]()
Hoppa, lekker hoor! Weer op koers voor de kerstdagen met het eigen gezin. Niet naar de schoonfamilie. Hatseflats.![]()
bericht dat je wilde plaatsen:Ik ken dit niet zo van corona want toen was ik net de directe zorg uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:15 schreef Noek het volgende: [..] Omdat ze denken dat het wat anders is natuurlijk. Was vanmorgen nog op BNR, dan willen ze graag dat hen verteld wordt wat ze nu echt hebben en zo blijven ze in die waan. Zal ook wel anekdotisch zijn.
Maar zie je ook bij mensen met HIV die uit sommige landen komen, religieuze mensen met nare shitziektes, health freaks die kanker blijken te hebben. Etc.
Helemaal overtuigd dat dze diagnose het niet kan zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als carnaval maar door gaatquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:18 schreef aartstyle het volgende:
Hoppa, lekker hoor! Weer op koers voor de kerstdagen met het eigen gezin. Niet naar de schoonfamilie. Hatseflats.![]()
Dit lijkt me de beste oplossing tot nu toequote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.![]()
Lekker percentage positief trouwensOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat denk je zelf? Dat is vermaak, dan heb je bloed aan je handen!quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gaat niet goed met percentage positief.
Dit gecombineerd met relatief hoge aantal besmettingen in zomermaand, en scholen die weer open gaan, doet mij vrezen voor het najaar.![]()
dat 3e shotje heb ik na een kwartier al binnenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Je komt alleen ergens binnen tijdens Carnaval als je een 3de shot hebt gehad.![]()
![]()
Hoe wil je dat percentage positief dan omlaag krijgen? Het is niet alsof je mensen kan dwingen om naar de teststraat te gaan, en testen zonder klachten is sowieso niet betrouwbaar. Laten er nu net veel meer gevaccineerden rond lopen die besmet kunnen zijn zonder klachten...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:19 schreef Hamzoef het volgende:
Dit gecombineerd met relatief hoge aantal besmettingen in zomermaand, en scholen die weer open gaan, doet mij vrezen voor het najaar.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:20 schreef Adames het volgende:
[..]
dat 3e shotje heb ik na een kwartier al binnen![]()
![]()
Kim holland doet dat nog sneller.......quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:20 schreef Adames het volgende:
[..]
dat 3e shotje heb ik na een kwartier al binnen![]()
Ligt dat aan Kim of aan jou?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Kim holland doet dat nog sneller.......![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:20 schreef Adames het volgende:
[..]
dat 3e shotje heb ik na een kwartier al binnen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar wat geeft dat als de meeste mensen gevaccineerd zijn en het vooral jongeren zijn die positief zijn? Niks toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:19 schreef Hamzoef het volgende:
Dit gecombineerd met relatief hoge aantal besmettingen in zomermaand, en scholen die weer open gaan, doet mij vrezen voor het najaar.![]()
Het is idd afwachten hoe dit zich vertaald richting de ziekenhuizen. Daar is nog veel onduidelijkheid over als ik het zo overal lees.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar wat geeft dat als de meeste mensen gevaccineerd zijn en het vooral jongeren zijn die positief zijn? Niks toch?![]()
Daar hoeven we alleen maar even de noodtoestand voor uit te roepen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.https://wetten.overheid.nl/BWBR0002758/2014-01-06quote:Bij ministerile regeling kan worden bepaald, dat het geneeskundigen in het algemeen, dan wel dat het geneeskundigen, behorende tot bij de regeling aangewezen categorien, verboden is zonder vergunning van het bevoegd gezag een rechtsbetrekking, strekkende tot de uitoefening van hun beroepswerkzaamheden in dienst van of voor een ander:
a.te beindigen;
b.aan te gaan.
2Een krachtens het eerste lid, onder a, gesteld verbod geldt mede voor de wederpartij.
3Een vergunning kan onder beperkingen worden verleend. Aan een vergunning kunnen voorschriften worden verbonden.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Pracht idee, dan kunnen we ook gelijk gedwongen testen en vaccineren, zijn we binnen een paar maanden van deze ellende af.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Daar hoeven we alleen maar even de noodtoestand voor uit te roepen.
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002758/2014-01-06Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Heden 7x meer ziekenhuisopnames dan 6 weken geleden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:27 schreef aartstyle het volgende:
Het is idd afwachten hoe dit zich vertaald richting de ziekenhuizen. Daar is nog veel onduidelijkheid over als ik het zo overal lees.![]()
Ja maar het aantal gevaccineerden neemt toe, mensen die de ziekte hebben doorgemaakt ook. Zover ik weet is nu alles Delta variant (geen idee eigenlijk). Allemaal dingen die meespelen. Hoe gaat het eigenlijk in andere landen (UK bijvoorbeeld). Weet dat de US niet zo goed ging met de ic bezetting toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:30 schreef Za het volgende:
[..]
Heden 7x meer ziekenhuisopnames dan 6 weken geleden.![]()
En straks gaan we ietsje meer testen, en zitten we zo weer op de 4000-6000.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:31 schreef Sirolf het volgende:
[ afbeelding ]
Het is dat we op 5 augustus boven de 3.000 zaten, anders zouden we volgende week een hele maand tussen de 2.000 en 3.000 positieve tests per dag hebben gezeten.![]()
Ik zit in Mexico en heb wat nieuws gezien hier.
98% draagt mondkapjes buiten en op elke straathoek staat een persoon om je handen vol te spuiten met desinfectie middel. Elke winkel neemt ook je temperatuur op etc.
Maar ze hebben ook overal zo’n mat liggen waar je dan op moet staan (voelt beetje als zompige mat) en daarna mag je doorlopen… wat heeft voeten desinfecteren nou weer voor nut tegen covidzit het bij iedereen onder de zolen?!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Denk het niet hoor. Stel dat je een vaccinatieplicht invoert. De registratie is niet op orde dus je weet niet of iemand wel of niet gevaccineerd is. Als iemand in het buitenland gevaccineerd is weet je dat al niet, net als iemand die door de huisarts gevaccineerd is in veel gevallen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Pracht idee, dan kunnen we ook gelijk gedwongen testen en vaccineren, zijn we binnen een paar maanden van deze ellende af.
De politie heeft de capaciteit niet om ze op te sporen en ook niet om er daarna achteraan te zitten. Dat even los van de morele drempel die je overstapt met gedwongen testen en vaccineren is nogal een dingetje.![]()
Als je daarna de voeten gaat likken van je vrouw loop je minder besmettingsrisico. Logisch toch.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:34 schreef RipCity het volgende:
98% draagt mondkapjes buiten en op elke straathoek staat een persoon om je handen vol te spuiten met desinfectie middel. Elke winkel neemt ook je temperatuur op etc.
Maar ze hebben ook overal zo’n mat liggen waar je dan op moet staan (voelt beetje als zompige mat) en daarna mag je doorlopen… wat heeft voeten desinfecteren nou weer voor nut tegen covidzit het bij iedereen onder de zolen?!
Lijkt me naast het verbieden van verkoop van alcohol na 20:00 een van de weinige maatregelen die effect hebben."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Geen QR code is niet naar werk/school/winkel/ etc. Gewoon gestapo op straat. Komt best goedquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk het niet hoor. Stel dat je een vaccinatieplicht invoert. De registratie is niet op orde dus je weet niet of iemand wel of niet gevaccineerd is. Als iemand in het buitenland gevaccineerd is weet je dat al niet, net als iemand die door de huisarts gevaccineerd is in veel gevallen.
De politie heeft de capaciteit niet om ze op te sporen en ook niet om er daarna achteraan te zitten. Dat even los van de morele drempel die je overstapt met gedwongen testen en vaccineren is nogal een dingetje..
![]()
Kan je nagaan hoeveel opnames er anders zouden zijn....quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja maar het aantal gevaccineerden neemt toe, mensen die de ziekte hebben doorgemaakt ook. Zover ik weet is nu alles Delta variant (geen idee eigenlijk). Allemaal dingen die meespelen. Hoe gaat het eigenlijk in andere landen (UK bijvoorbeeld). Weet dat de US niet zo goed ging met de ic bezetting toch?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Geen QR code is niet naar werk/school/winkel/ etc. Gewoon gestapo op straat. Komt best goed.
![]()
![]()
Gedwongen vaccineren, uhuh...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Pracht idee, dan kunnen we ook gelijk gedwongen testen en vaccineren, zijn we binnen een paar maanden van deze ellende af."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Klopt, hopelijk is de Delta variant wel de zwaarste variant en gaan we nu langzaam naar Ab zijn milde verkoudheidsvirus.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoeveel opnames er anders zouden zijn....![]()
Dat is vergelijkbaar zoals vorig jaar in azie er autos reden die overal onderweg desinfectant op spoten... Totaal zinloos.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:34 schreef RipCity het volgende:
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
UK heeft gemiddeld 900 ziekenhuisopnames per dag, https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcarequote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
Ja maar het aantal gevaccineerden neemt toe, mensen die de ziekte hebben doorgemaakt ook. Zover ik weet is nu alles Delta variant (geen idee eigenlijk). Allemaal dingen die meespelen. Hoe gaat het eigenlijk in andere landen (UK bijvoorbeeld). Weet dat de US niet zo goed ging met de ic bezetting toch?
Ik zag een bericht dat aangaf meeste IC opnames ooit in de VS, maar mogelijk geldt dat specifiek voor 2021.![]()
Waar haal je de gestapo vandaan?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Geen QR code is niet naar werk/school/winkel/ etc. Gewoon gestapo op straat. Komt best goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Tja lastig Chratnox.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht?
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.![]()
Dat gaat niet, want feitelijk is dit dikke BS.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:
als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen,"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding :
- Hoogste DPL van de maand, maar het is weer woensdag, drukste dag van de week.
- Datavertraging 5-10 dagen is bijna 400 hoger dan gisteren, relatief veel oudere besmettingen dus.
- Testen bijna net zo hoog als 18-8, ook een woensdagwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die hebben we al.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waar haal je de gestapo vandaan?
Al heten ze nu Handhaving.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Je bedoelt de handhaving die het zelf ook steeds minder ziet zitten om te handhaven? Moeten we dan handhaving gaan inzetten om de handhaving te handhaven?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die hebben we al.
Al heten ze nu Handhaving.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurtquote:Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurtHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat zijn er te weinig omdar ze nu de taak van gestapo erbij krijgen. Waar haal je de extra mensen vandaan en hun kleding en overig materiaal in de wereldwijde tekorten in bijna alles?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die hebben we al.
Al heten ze nu Handhaving.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Waarom zou je testen als je gevaccineerd bent?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Die Twittert Hugo ongeveer elke week.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.- verwijderd door admin -![]()
Ja hoor, gewoon weer op de oude voet verder. Besmettingen blijven gewoon even zwaar wegen als voor de vaccinaties... echt, wat een slappe hap is het toch ook weer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:44 schreef groenen het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)verviel-ons-compleet
Man man man, wordt een leuk schooljaar.![]()
Basisschool he, daar zijn geen vaccinaties, anders dan een (gedeelte) van het personeel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hoor, gewoon weer op de oude voet verder. Besmettingen blijven gewoon even zwaar wegen als voor de vaccinaties... echt, wat een slappe hap is het toch ook weer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zodat je niet in quarantaine hoeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom zou je testen als je gevaccineerd bent?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Maar het is toch niet zo gek dat besmettingen niet dalen?
De maatregelen zijn alleen nog een papieren werkelijkheid in Den Haag.
Geen hond die zich nog ergens aan houdt.. mijn leven is momenteel weer gewoon pre corona mbt afstand houden etc.
De enige oplossing om de besmettingen weer naar 0 te krijgen is weer een volle lockdown waar alles gesloten is en je alleen nog je huis uit mag voor boodschappen en op elke hoek van de straat politie om je te bekeuren als je iets anders van plan bent.
Het is al 3 maanden lang Groundhog DayZuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat hoeft ook niet met een vaccinatie.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodat je niet in quarantaine hoeft.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies wat ik bedoel, dat is geen risicogroep. Oftewel, gewoon geen quarantaine voor klassen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Basisschool he, daar zijn geen vaccinaties, anders dan een (gedeelte) van het personeel.![]()
Man ik ben echt al een maand of 4 helemaal klaar met dat gezeik.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodat je niet in quarantaine hoeft.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Net nog een zelftest gedaan. Geen zin om anderen te infecteren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom zou je testen als je gevaccineerd bent?![]()
Wel toch? (als je klachten hebt)quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet met een vaccinatie.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik ookquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Man ik ben echt al een maand of 4 helemaal klaar met dat gezeik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dan blijf je gewoon een dag thuis, klinkt al vriendelijker dan quarantainequote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wel toch? (als je klachten hebt)![]()
Ik ben opzich geen tegenstander van een verplichting, mits die op de juiste manier gedaan wordt. Oftewel, wat als iemand niet gevaccineerd kan worden, wat als iemand niet de middelen heeft naar de vaccinatielocatie te komen. Wat als het afgeraden wordt, ga zo maar door. Als er goed nagedacht is over de uitzonderingen en alle activiteiten eromheen kan er best een plicht komen, maar de halfbakken manier waarop het nu gedaan wordt vind ik vooral schadelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tja lastig Chratnox.
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.![]()
Grappig stukje dit trouwens, testen zou toch niet vrijwillig zijn voor basisscholen? Dit leest niet heel vrijwillig.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:44 schreef groenen het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)verviel-ons-compleet
Man man man, wordt een leuk schooljaar.quote:Twee klassen van de Haarlemse Montessorischool moesten na n schooldag in het nieuwe jaar alweer in quarantaine. Hoewel ouders hadden toegezegd dat alle leerlingen vooraf zijn getest, kwamen bij drie kinderen in twee klassen besmettingen met corona aan het licht.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 16:07:39 ]![]()
Dan nog anderhalf jaar voordat iedereen het gehad heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurtHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nouja het beleid is dat je je laat testen bij klachten, en dat zal zeker niet iedereen doen maar verklaart wel waarom er nog genoeg gevaccineerden zijn die het wel doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan blijf je gewoon een dag thuis, klinkt al vriendelijker dan quarantaineLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
daarom ik begrijp die drukte ook niet zo goed, iedereen heeft een vaccinatie gehad of is jong genoeg om het risico te nemen, als je dan toch in het ziekenhuis belandt heb je pech of was je dom.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
Maar het is toch niet zo gek dat besmettingen niet dalen?
De maatregelen zijn alleen nog een papieren werkelijkheid in Den Haag.
Geen hond die zich nog ergens aan houdt.. mijn leven is momenteel weer gewoon pre corona mbt afstand houden etc.
De enige oplossing om de besmettingen weer naar 0 te krijgen is weer een volle lockdown waar alles gesloten is en je alleen nog je huis uit mag voor boodschappen en op elke hoek van de straat politie om je te bekeuren als je iets anders van plan bent.
Het is al 3 maanden lang Groundhog Day![]()
We zouden eigenlijk weer terug moeten gaan naar maart en april 2020, toen vooral het aantal doden per dag de headlines haalde. Dat is toch uiteindelijk waar het om gaat.![]()
Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ik begrijp die drukte ook niet zo goed, iedereen heeft een vaccinatie gehad of is jong genoeg om het risico te nemen, als je dan toch in het ziekenhuis belandt heb je pech of was je dom.![]()
Wordt wel tijd dat we een kabinet krijgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Confetti het volgende:
We zouden eigenlijk weer terug moeten gaan naar maart en april 2020, toen vooral het aantal doden per dag de headlines haalde. Dat is toch uiteindelijk waar het om gaat.![]()
uiteindelijk wel maar ik dacht het verwerkbaar houden van het aantal ziekenhuis patinten en vooral IC het belangrijkste wasquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Confetti het volgende:
Alleen wanneer er besmettingen zijn met de Duitse variant, in dit geval is het dus terecht.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht?![]()
![]()
Wij van WC-Eendwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ik begrijp die drukte ook niet zo goed, iedereen heeft een vaccinatie gehad of is jong genoeg om het risico te nemen, als je dan toch in het ziekenhuis belandt heb je pech of was je dom.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ben benieuwd of we toe gaan naar een moment waarop we toch de acht hartpatinten gaan behandelen en de covidpatinten niet meer (of minder snel) gaan opnemen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.![]()
dat is dan die pech, we kunnen toch niet aan de gang blijven omdat mensen zich niet willen inentenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.![]()
Tuurlijk wel, eitje. Gewoon op de coronacohort met alle patinten gaan tongworstelen, binnen no-time ben je besmet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.![]()
Dan moet je eerst op een corona afdeling toegelaten worden, en dan moeten ze ook nog met je willen zoenenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, eitje. Gewoon op de coronacohort met alle patinten gaan tongworstelen, binnen no-time ben je besmet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Dansen met Janssen, wegens succes verlengd.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dan doe je 't op de IC. Lekker langs die slang. Niet zo denken in problemenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan moet je eerst op een corona afdeling toegelaten worden, en dan moeten ze ook nog met je willen zoenen![]()
![]()
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dan die pech, we kunnen toch niet aan de gang blijven omdat mensen zich niet willen inenten![]()
als je toch wat meer risico loopt qua leeftijd of anders en je wil geen vaccinatie en je belandt in het ziekenhuis vind ik dat wel een beetje dom, als je 25 bent en gezond maar it hits you hard vind ik dat pechquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.![]()
We blijven in rondjes praten. Er is een probleem, de regering wil het niet oplossen, dus de bevolking moet blijven boeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Over een weekje of 2 kan je op de IC, tot die tijd graag even zelf zuurstof toedienen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De realiteit is dat we hoe dan ook aan de gang zullen blijven. Als het te druk in de ziekenhuizen wordt vanwege corona is het gevolg dat er weer maatregelen komen. Als het te druk wordt vanwege de seizoensgriep later dit jaar komen er (vrijwel zeker) ook maatregelen. De maatregelen zijn er om ervoor te zorgen dat de ziekenhuiszorg niet kapot gaat, corona is n van de ziektes die om zorg vragen, maar niet de enige.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?![]()
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ikquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?![]()
Nee, uiteraard niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?
Mensen weigeren zou nooit een optie moeten zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 16:19:41 ]![]()
Zeker. Maar zoiets heeft natuurlijk maatschappelijke gevolgen. Het gewone leven kan geen doorgang vinden als het zorgapparaat niet functioneert.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ik![]()
Samenvatting advies over derde verlenging van de coronawetquote:Verlengen, maar wel aandachtspunten
De Afdeling advisering kan zich vinden in het standpunt van het kabinet dat de maatregelen in de coronawet ook n 1 september nog gedeeltelijk noodzakelijk zijn. Zij vraagt wel aandacht voor een aantal zaken. Zo hanteert het OMT een aantal uitgangspunten voor verlenging van de maatregelen. Deze worden ook in de toelichting bij het koninklijk besluit weergegeven. Volgens de Afdeling advisering is het onduidelijk hoe deze uitgangspunten zich verhouden tot de afweging van het kabinet zlf. De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vorig jaar maart waren er diverse berichten dat 20.000 ex-zorgmedewerkers wilden helpen. Is daar ooit nog meer over bekend geworden? Als in; resultaten, zijn er berhaupt ex-zorgmedewerkers weer aan de slag gegaan?![]()
Ik heb weinig problemen met jonge mensen die zich niet laten inenten. Uiteindelijk moet toch praktisch iedereen aan de antistoffen en als ze dat nou via een prik doen of via een besmetting, dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je toch wat meer risico loopt qua leeftijd of anders en je wil geen vaccinatie en je belandt in het ziekenhuis vind ik dat wel een beetje dom, als je 25 bent en gezond maar it hits you hard vind ik dat pech
De kritiek die je doorgaans op laatstgenoemde krijgt is dat ze anderen nog kunnen besmetten, maar zoals ik al noemde, bijna iedereen moet een keer met een vaccin dan wel een besmetting in aanraking komen. Dus je kan geen kwetsbaren blijven ontzien, anders dan ze een prik te geven.I'll give you something to do![]()
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ik![]()
Dit impliceert toch wel een houding van 'iedereen raakt besmet, dus dat kun je maar beter zo snel mogelijk achter de rug hebben'. Het probleem is dan ook niet dt ze in het ziekenhuis komen, maar dat er (te) veel tegelijk komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb weinig problemen met jonge mensen die zich niet laten inenten. Uiteindelijk moet toch praktisch iedereen aan de antistoffen en als ze dat nou via een prik doen of via een besmetting, dat maakt niet uit.
De kritiek die je doorgaans op laatstgenoemde krijgt is dat ze anderen nog kunnen besmetten, maar zoals ik al noemde, bijna iedereen moet een keer met een vaccin dan wel een besmetting in aanraking komen. Dus je kan geen kwetsbaren blijven ontzien, anders dan ze een prik te geven.![]()
Dan verhuizen we toch naar Texas/Brazilie? Mijn zolderkamer hier zal niet veel verschillen van mijn zolderkamer daar.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.![]()
het is maar net hoe je het inricht, afgelopen jaar stond het hele zorgapparaat in dienst van corona, je moet gewoon een maximum stellen aan corona IC capaciteit zodat de andere zorg doorgang kan vindenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar zoiets heeft natuurlijk maatschappelijke gevolgen. Het gewone leven kan geen doorgang vinden als het zorgapparaat niet functioneert.![]()
Wat dan. Weer alles sluiten of gesloten houden. Dat kun je toch ook niet verkopen? Bovendien is het geld voor die steunmaatregelen nu ook op. 90 miljard inmiddels. Eigenlijk bedoeld voor hele andere dingen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze overgaan tot beslissingen, welke kant ook op. Dat pappen en nathouden begint veel pijn te doen in de samenleving.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.![]()
Maar dat betekent dus dat je patinten die acute zorg nodig hebben moet weigeren. Dat is nogal wat als er wel een bed beschikbaar is voor iemand die geen acute aandacht nodig heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is maar net hoe je het inricht, afgelopen jaar stond het hele zorgapparaat in dienst van corona, je moet gewoon een maximum stellen aan corona IC capaciteit zodat de andere zorg doorgang kan vinden![]()
Beter gaan we zuurstofflessen verkopen bij de Kruidvat ipv zelftestsquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Over een weekje of 2 kan je op de IC, tot die tijd graag even zelf zuurstof toedienen.![]()
Waarom het idee dat niet in Nederland kan gebeuren? In andere landen is het al gebeurd, wat we nu doen vanwege uitgestelde zorg veel meer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet.
Mensen weigeren zou nooit een optie moeten zijn.![]()
Ik denk dat qua tijd momenteel het punt is bereikt dat het andersom is hoor. Er kan echt niks meer gesloten of teruggeddraaid worden zoals het nu gaat. Dat zou ook niemand meer moeten accepteren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.![]()
daar ben ik het dan weer niet mee eens, oftewel ik ben er gewoon klaar meequote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
![]()
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze overgaan tot beslissingen, welke kant ook op. Dat pappen en nathouden begint veel pijn te doen in de samenleving.
Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.![]()
![]()
Dit is toch wederom duidelijk? Groep ongevaccineerden is hier vele malen groter in verhouding tot de groep gevaccineerden. Alleen bij 60+ lijkt het andersom, en daar zijn de aantallen verwaarloosbaar.
Wederom komt het Pareto-principe weer uit: 20% zorgt voor 80% van de problemen.
edit: @quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.![]()
Ik heb het ook niet over een beslissing over wel of geen covidzorg h. Ik heb het over beslissingen rondom corona in het algemeen. Wanneer gaan we maatregelen nemen als 't nodig is? Welke maatregelen gaan genomen worden? Wat gaan we doen met een eventuele derde prik? Steunpakketten?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.
Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.
Bijna elke beslissing tot nu toe is een compromis om degene die het hardst schreeuwt blij te houden.![]()
Nou ja, iets wat ze nu zouden kunnen doen in het kader van de dingen die deze week al weer gebeuren is dat er geen lagere schoolklassen meer naar huis gestuurd worden voor elke scheet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.
Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.![]()
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens, oftewel ik ben er gewoon klaar mee![]()
Die staan dan ook niet los van elkaar. Als je (bij wijze van) geen covidzorg gaat verlenen hoef je ook geen sectoren te sluiten, en vice versa.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het ook niet over een beslissing over wel of geen covidzorg h. Ik heb het over beslissingen rondom corona in het algemeen. Wanneer gaan we maatregelen nemen als 't nodig is? Welke maatregelen gaan genomen worden? Wat gaan we doen met een eventuele derde prik? Steunpakketten?![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-in-quarantaine
Australische praktijken. Wat heeft dit met volksgezondheid te maken? Gezondheid is meer dan geen corona...zie email 27 oktober![]()
De samenleving is sowieso al verrot, ik ben ook wel klaar met die geforceerde solidariteit 1 kant opquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.![]()
Dat kan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, iets wat ze nu zouden kunnen doen in het kader van de dingen die deze week al weer gebeuren is dat er geen lagere schoolklassen meer naar huis gestuurd worden voor elke scheet.![]()
Dat is niet hoe het werkt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodat je niet in quarantaine hoeft.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dit bedoelde ik er dan niet zozeer mee. Het ging me meer om het - in mijn ogen - wezenlijke verschil tussen een jonger iemand die geen prik neemt en een ouder iemand die geen prik neemt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit impliceert toch wel een houding van 'iedereen raakt besmet, dus dat kun je maar beter zo snel mogelijk achter de rug hebben'. Het probleem is dan ook niet dt ze in het ziekenhuis komen, maar dat er (te) veel tegelijk komen.
Ik vraag me af of de niet-ingente jongeren het allemaal langer laten duren of juist niet. Ergens zorgt een verhoogde maar een niet te zorgwekkende viruscirculatie er natuurlijk voor dat we stevig aan immuniteit winnen. Aan de andere kant gaan prikken een stuk sneller. En het voordeel daarvan is is dat je dan antistoffen kan geven aan gezonde mensen, en je hier niet mensen die bijv geen prik knnen krijgen voor hoeft op te offeren.I'll give you something to do![]()
De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.
Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
daar heb ik toch een ander idee over, moet ik sociaal zijn tegen een asociaal, tot op zekere hoogte wel anders ben ik ook asociaal maar er zijn grenzenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.![]()
Dat hangt ervan af of je jongeren als zelfstandige entiteiten ziet of als katalysator voor verdere verspreiding van het virus en daarmee (indirect) voor extra ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef galantis het volgende:
Ik vraag me af of de niet-ingente jongeren het allemaal langer laten duren of juist niet. Ergens zorgt een verhoogde maar een niet te zorgwekkende viruscirculatie er natuurlijk voor dat we stevig aan immuniteit winnen. Aan de andere kant gaan prikken een stuk sneller. En het voordeel daarvan is is dat je dan antistoffen kan geven aan gezonde mensen, en je hier niet mensen die bijv geen prik knnen krijgen voor hoeft op te offeren.![]()
Nee, kabinet wil de avondklok uit de coronawet halen (fine, want dan kunnen ze hem niet zomaar opnieuw instellen) maar raad van state wil kennelijk dat het nader toegelicht wordt, dus dat zou wel eens kunnen betekenen dat de avondklok alsnog als mogelijkheid in de verlengde wet komt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef popje het volgende:
De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.
Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om n of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar heb ik toch een ander idee over, moet ik sociaal zijn tegen een asociaal, tot op zekere hoogte wel anders ben ik ook asociaal maar er zijn grenzen![]()
Dat is niet wat er staat, ze willen de grondslag laten vervallen, dat er dus wel zonder reden een avondklok kan komen. En de adviesraad is het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, kabinet wil de avondklok uit de coronawet halen (fine, want dan kunnen ze hem niet zomaar opnieuw instellen) maar raad van state wil kennelijk dat het nader toegelicht wordt, dus dat zou wel eens kunnen betekenen dat de avondklok alsnog als mogelijkheid in de verlengde wet komt.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef popje het volgende:
Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?Mooie grap toch.
![]()
En als het gods wil is, waar ze het steeds over hebben? Misschien vinden ze het zelf dan juist wel prima.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om n of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.
(Dit gaat natuurlijk maar over een klein groepje weigeraars...).![]()
Kun je eigenlijk wel spreken over 'extra' ziekenhuisopnames, als we weten dat er voordat er voldoende immuniteit is er nog een zekere hoeveelheid opnames zullen moeten volgen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af of je jongeren als zelfstandige entiteiten ziet of als katalysator voor verdere verspreiding van het virus en daarmee (indirect) voor extra ziekenhuisopnames.I'll give you something to do![]()
Net zoals het heftig als dat er mensen (over)lijden, doordat hun operatie steeds uitgesteld wordt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig.
Uiteindelijk is het niet meer dan een platte rekensom.![]()
Fair enough.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk wel spreken over 'extra' ziekenhuisopnames, als we weten dat er voordat er voldoende immuniteit is er nog een zekere hoeveelheid opnames zullen moeten volgen?
Misschien 'versneld'?![]()
![]()
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANJgqM?ocid=msedgntpquote:Volgens een nieuwe Britse studie verdwijnt de vaccinatiebescherming tegen Covid-19 binnen zes maanden na volledige immunisatie met de vaccins van Pfizer en AstraZeneca. De cijfers onderstrepen de noodzaak van herhalingsvaccinaties, benadrukken de wetenschappers van King's College in Londen. De studie is gebaseerd op meer dan 1,2 miljoen testresultaten van gevaccineerden.
Volgens de studie daalde de bescherming van het Pfizer-vaccin vijf tot zes maanden na de tweede dosis van 88 tot 74 procent. Bij het AstraZeneca-vaccin daalde de werkzaamheid na vier tot vijf maanden van 77 tot 67 procent. In het ergste geval zou de bescherming van ouderen tegen de winter tot minder dan 50 procent kunnen dalen. Het Verenigd Koninkrijk is daarom van plan later dit jaar een campagne te beginnen om het hervaccineren te stimuleren. In Nederland beslist de overheid daarover in september.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) daarentegen ziet momenteel geen reden voor herhalingsvaccinaties en dringt erop aan dat mensen in armere landen eerst worden gevaccineerd. Als de vaccinatiegraad wereldwijd niet toeneemt, zouden zich nieuwe, eventueel nog gevaarlijker varianten van het coronavirus kunnen ontwikkelen, zo stelt het rapport.![]()
Als ze het zelf dan wel prima vinden is dat hun keuze uiteraard.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En als het gods wil is, waar ze het steeds over hebben? Misschien vinden ze het zelf dan juist wel prima.
(Dit gaat natuurlijk maar over een klein groepje weigeraars...).![]()
Dat is zeker waar. Er is wel een verschil tussen mensen acute zorg ontzeggen en geplande zorg uitstellen vind ik.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Net zoals het heftig als dat er mensen (over)lijden, doordat hun operatie steeds uitgesteld wordt.
Uiteindelijk is het niet meer dan een platte rekensom.![]()
Hoezo, we vinden? Er is dan geen plekquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om n of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.![]()
Als je klachten hebt dan moet je binnenblijven tot je een negatieve testuitslag hebt toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt.
Of is dat alweer veranderd?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Er is natuurlijk ook nog eens een sluimerend en totaal onderbelichte mentale crisis onder onze medebewoners gaande.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Er is wel een verschil tussen mensen acute zorg ontzeggen en geplande zorg uitstellen vind ik.![]()
Oh wacht sorry. Ik had om n of andere reden in mijn hoofd dat het niet zozeer over code zwart zelf ging maar het moment daarvoor. Op het moment dat je code zwart hebt lijkt mij dat de arts kan bepalen welke zorgt het meest zinvol is. Ik ben er bang voor dat de keuze snel gaat richting geen Covid-zorg en wel andere zorg, ook onbewust (omdat mensen er lang liggen), dat zou niet per s leidend moeten zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoezo, we vinden? Er is dan geen plek![]()
en hoeveel mensen met andere ernstige ziektes hebben het afgelopen jaar moeten wachten omdat covid voorrang kreeg met de mogelijke gevolgen van dien, dat vind ik net zo lulligquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.![]()
Zeker. Maar wel meer planbaar dan gewone acute zorg.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.![]()
Je moet helemaal niks.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je klachten hebt dan moet je binnenblijven tot je een negatieve testuitslag hebt toch?
Of is dat alweer veranderd?![]()
Dus dan krijg je mogelijk per saldo veel meer acute gevallen. Dat lijkt me nogal contraproductief.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker. Maar wel meer planbaar dan gewone acute zorg.![]()
Dit ja, zeker niet zaligmakend, maar het alternatief is nog beroerder indien het weer uit de hand dreigt te lopen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.
Zou fijn zijn als het kabinet eens het bedachte plan schetst mocht het toch weer uit de hand lopen ipv van datum naar datum aanmodderen.![]()
Klopt, was bedoeld in de context van het (niet wettelijk geregelde) beleid omtrent testen etc.quote:
Vraag was waarom mensen met vaccinatie zich nog laten testen, en dat zal daar mee te maken hebben.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Oh, dat zou best kunnen. Eerlijk gezegd boeit het me allemaal weinig (meer).quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, was bedoeld in de context van het (niet wettelijk geregelde) beleid omtrent testen etc.
Vraag was waarom mensen met vaccinatie zich nog laten testen, en dat zal daar mee te maken hebben.![]()
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zou fijn zijn als het kabinet eens het bedachte plan schetst mocht het toch weer uit de hand lopen ipv van datum naar datum aanmodderen.![]()
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.
Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.![]()
Dan kunnen de (nog) ongevaccineerden straks een tripleshot nemenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Zeker, laten betalen voor testen zou al een goed begin zijn. Eventueel aangevuld met dat er gedacht wordt aan het ontzeggen van toegang tot bepaalde locaties.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.
Allemaal erg naar dat het blijkbaar nodig is, maar maatregelen/lockdowns voor iedereen is nog erger.![]()
Zo ver is het nog niet. De cijfers van IJsland geven goede moed. 70% is gevacinerd. Ze zitten nu in een piek/eind van de piek.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.
Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.https://qz.com/2044284/ic(...)te-vaccine-efficacy/quote:That there are hardly any deaths accompanying the rising case count is a good sign. The data show that vaccinated people who are getting the virus are generally recovering without serious illness.
Iceland provides a case study for how an effective vaccine rollout perhaps doesn’t guarantee herd immunity but prevents hospitalizations and deaths.![]()
IJsland heeft natuurlijk wel als voordeel dat het extreem dunbevolkt is en behoorlijk gesoleerd gelegen. Een soort Australi in Europa qua geografie. Maar hadden zij niet ook amper maatregelen meer? Dan is het op zich best bemoedigend imo.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zo ver is het nog niet. De cijfers van IJsland geven goede moed. 70% is gevacinerd. Ze zitten nu in een piek/eind van de piek.
[..]
https://qz.com/2044284/ic(...)te-vaccine-efficacy/![]()
Ik kan niet vinden wat de percentages zijn van de verschillende vaccins in IJsland.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
IJsland heeft natuurlijk wel als voordeel dat het extreem dunbevolkt is en behoorlijk gesoleerd gelegen. Een soort Australi in Europa qua geografie. Maar hadden zij niet ook amper maatregelen meer? Dan is het op zich best bemoedigend imo.![]()
https://www.covid.is/statistical-information-on-vaccinationquote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik kan niet vinden wat de percentages zijn van de verschillende vaccins in IJsland.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)e-beperken~bf68a89d/
Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.![]()
De belangrijkste manier waarop gevaccineerden de non-responders beschermen is omdat zij de algehele viruscirculatie omlaag brengen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.
Waarom die veiligheid van de kwetsbaren altijd maar weer op de openbare ruimte moet worden geprojecteerd is mij een raadsel. Zeker als de kans op besmetting daar marginaal is omdat het doorgaans om doorstroomlocaties gaat. En al helemaal gezien ook gevaccineerden een niet-verwaarloosbare kans hebben het virus op te lopen en door te geven. Het enige waar non-responders echt wat voor kopen is gewoonweg lage viruscirculatie.
Ze heeft misschien ergens wel een punt maar gebruikt de verkeerde argumenten.I'll give you something to do![]()
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:07 schreef galantis het volgende:
[..]
De belangrijkste manier waarop gevaccineerden de non-responders beschermen is omdat zij de algehele viruscirculatie omlaag brengen.
Waarom die veiligheid van de kwetsbaren altijd maar weer op de openbare ruimte moet worden geprojecteerd is mij een raadsel. Zeker als de kans op besmetting daar marginaal is omdat het doorgaans om doorstroomlocaties gaat. En al helemaal gezien ook gevaccineerden een niet-verwaarloosbare kans hebben het virus op te lopen en door te geven. Het enige waar non-responders echt wat voor kopen is gewoonweg lage viruscirculatie.
Ze heeft misschien ergens wel een punt maar gebruikt de verkeerde argumenten.
Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egostisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.
Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.![]()
Is iemand hierover verrast?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:21 schreef _serial_ het volgende:
Samenvatting advies over derde verlenging van de coronawet
[..]![]()
Ho ho, we leven in een vrij land h. Maar keuzes mogen best consequenties hebben. Natuurlijk mag je ontslag nemen, maar dan krijg je de komende 5 jaar nergens een groen vinkje. Noem het verplegingsdrang.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Maar de grootste vraag is hoe deed ze dat voor 2020? Toen hadden we ook al 200 respiratoire virussen waar onder de griep die tot 50% asymptomatisch wordt overgedragen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.![]()
En dat anderen zich in allerlei bochten wringen biedt ook nog eens 0,0 garantie. Er zijn maar twee manieren waarop zo iemand niet ziek kan worden: Corona dat uitdooft of zij komt haar huis niet meer uit. Maar dat wil ze vast niet horen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?
Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egostisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.
Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
En inderdaad, dit zijn individuele problemen, die uiteraard niet uitsluitend gelden voor het coronavirus.I'll give you something to do![]()
Goede post. Van een directrice van een onderwijsinstelling, die kennelijk ook de jongste niet meer is, zou je betere argumenten verwachten dan zo’n “ik ben zielig”-verhaal. Maar nogmaals, vanuit haar bezien is het logisch. Alleen dat maakt het niet automatisch redelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:18 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat anderen zich in allerlei bochten wringen biedt ook nog eens 0,0 garantie. Er zijn maar twee manieren waarop zo iemand niet ziek kan worden: Corona dat uitdooft of zij komt haar huis niet meer uit. Maar dat wil ze vast niet horen.
En inderdaad, dit zijn individuele problemen, die uiteraard niet uitsluitend gelden voor het coronavirus.![]()
Mevrouw staat toch niets in de weg om zichzelf te beschermen met een (deugdelijk) mondkapje.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?
Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
Ik zit hier in een dorp met drie besmettingen en nauwelijks sociale contacten. Dan zou ik straks verplicht worden het eventuele risico of ongemak van een vaccin te moeten nemen omdat zo'n muts in weet ik veel waar het teveel moeite vind om zichzelf te beschermen.![]()
Dat is allemaal helemaal nergens voor nodig.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker, laten betalen voor testen zou al een goed begin zijn. Eventueel aangevuld met dat er gedacht wordt aan het ontzeggen van toegang tot bepaalde locaties.
Allemaal erg naar dat het blijkbaar nodig is, maar maatregelen/lockdowns voor iedereen is nog erger.![]()
Hoe hebben al die non-responders dan alle andere virussen overleefd tot op heden? Gewoon minder kans op omdat minder besmettelijk? Niet schadelijk genoeg om ernstige gevolgen aan te ondervinden? Ik kan wel sympathie opbrengen voor de geschetste situatie, maar zie het totaal niet als gegronde reden om een algemene vaccinatieverplichting door te voeren in NL.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom zouden er wel "gevaarlijke mutaties" ontstaan bij niet gevaccineerden maar niet bij wel gevaccineerden?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:39 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANJgqM?ocid=msedgntp![]()
En de propagandamachine van de media draait weer volop. Ongevaccineerden helemaal wegzetten als outcasts. Wees juist blij dat we zo'n hoge vaccinatiegraad hebben en laat die mensen met rust. Voor ziekenhuizen snap ik het, maar elders niet. Wat interesseert mij het verder dat iemand niet gevaccineerd is als ik zelf dat wel ben? Waarom zou diegene niet naast mij mogen zitten in de bioscoop? Wat hebben gevaccineerden te vrezen?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Omdat er selectiedruk is door de vaccins. Het had misschien beter geweest zijn dat we alleen ouderen en risicogroepen gevaccineerd hadden itt iedereen, maar dat merken we nog wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom zouden er wel "gevaarlijke mutaties" ontstaan bij niet gevaccineerden maar niet bij wel gevaccineerden?
Oh, je zegt het andersom. Nee, dan is het gewoon onzin.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik hoop van niet, als het aan mij ligt versoepelen ze gewoon op 20 september.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is allemaal helemaal nergens voor nodig.
Maar als dan blijkt dat het ziekenhuis vol komt te liggen met ongevaccineerden, dan wel.![]()
Vanuit haar idee snap ik het standpunt wel. Het probleem wat ik heb is dat vaccinatie (itt mazelen) transmissie helemaal niet volledig voorkomt. Ergo, zelfs mt vaccinatie zal zij vroeg of laat besmet raken. Als dat inderdaad een doodvonnis is, is dat hard, maar tegelijkertijd een consequentie.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
De moeder aller signaalwaarden is weer ernstig gestegen.
Rioolwatermeter zit weer op het niveau van de dansen met Jansen tijd.- verwijderd door admin -![]()
Het ziekenhuis ligt vol met mensen die allerlei keuzes maken met invloed op hun gezondheid.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, als het aan mij ligt versoepelen ze gewoon op 20 september.
Maar als dan blijkt dat het ziekenhuis vol komt te liggen met ongevaccineerden, dan wel.![]()
Als je bent gevaccineerd, ben je toch beschermd?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit haar idee snap ik het standpunt wel. Het probleem wat ik heb is dat vaccinatie (itt mazelen) transmissie helemaal niet volledig voorkomt. Ergo, zelfs mt vaccinatie zal zij vroeg of laat besmet raken. Als dat inderdaad een doodvonnis is, is dat hard, maar tegelijkertijd een consequentie.
Als je niet bent beschermd, waarom zou een ander zich dan laten vaccineren?
Of ben je alleen beschermd als een ander ook is beschermd? Door een middel dat individuen niet beschermt? Dus jij bent niet beschermd, en ik ben niet beschermd, maar we zijn beide beschermd omdat we beide niet beschermd zijn? Ofzo?![]()
Dit soort opiniestukjes bevatten echt de grootst mogelijke onzin die je kunt verzinnen en conditioneren ons om als goeie collectivistische nummers te denken, die individuele rechten ondergeschikt achten aan het door de overheid opgelegde collectieve belang.
Een zeer enge en gevaarlijke ontwikkeling in onze vrije westerse maatschappijen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-08-2021 19:00:07 ]![]()
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ziekenhuis ligt vol met mensen die allerlei keuzes maken met invloed op hun gezondheid.![]()
Weg met die maatregelen dus en weg met die cultuur van 'ongevaccineerden zijn de schuldigen van de maatregelen'.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.
De overheid is er niet om elk detail van ons leven te bepalen.
De overheid is er om onze vrijheden en rechten te waarborgen.
Zij werken voor ons. Niet andersom.![]()
Jawel, de zorgpremies laten stijgen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.![]()
Damn en ik maar denken dat we van corona kunnen winnen door niet te testen en geen symptomen te hebben..quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:50 schreef groenen het volgende:
Rioolwatermeter zit weer op het niveau van de dansen met Jansen tijd.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Klinkt leuk ja, maar als het ziekenhuis uitpuilt en de normale zorg kan niet meer verleend worden is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weg met die maatregelen dus en weg met die cultuur van 'ongevaccineerden zijn de schuldigen van de maatregelen'.
De overheid is er niet om elk detail van ons leven te bepalen.
De overheid is er om onze vrijheden en rechten te waarborgen.
Zij werken voor ons. Niet andersom.
Als het zover zou komen dan.![]()
De zoveelste Republikein ligt op sterven womp womp.
Dat is natuurlijk niet zo interessant, dat gebeurt zoveel bij die paardenontwormervreters. Wat leuk is, is dat zijn broer niet in de doodscultus zit en er wat van vindt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Die puilt al jaren uit. Opschalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klinkt leuk ja, maar als het ziekenhuis uitpuilt en de normale zorg kan niet meer verleend worden is het een ander verhaal.
Als het zover zou komen dan.![]()
Zal mij aan de reet roesten wat er in de VS gebeurt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:04 schreef speknek het volgende:
De zoveelste Republikein ligt op sterven womp womp.
[ twitter ]
Dat is natuurlijk niet zo interessant, dat gebeurt zoveel bij die paardenontwormervreters. Wat leuk is, is dat zijn broer niet in de doodscultus zit en er wat van vindt.
[ afbeelding ]![]()
Voorlopig vertrekken er meer mensen dan erbij komen, dus dat is nogal een drama. De capaciteit is nu kleiner dan bij de vorige golf, en die capaciteit was ook al kleiner dan bij de eerste golf in maart/april 2020.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die puilt al jaren uit. Opschalen.![]()
Niet iedereen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je bent gevaccineerd, ben je toch beschermd?![]()
Ben ik het ook mee eens. In hoeverre heb je recht op achterlijkheid, als het gevolg is dat er anderen doodgaan?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.zie email 27 oktober![]()
We zijn terecht gekomen in een situatie waarin de zorg waarschijnlijk voor langere tijd constant overbelast zal zijn. De discussie hoeft alleen nog maar te gaan over hoe we daarmee gaan dealen want een kortetermijnoplossing is er niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig vertrekken er meer mensen dan erbij komen, dus dat is nogal een drama. De capaciteit is nu kleiner dan bij de vorige golf, en die capaciteit was ook al kleiner dan bij de eerste golf in maart/april 2020.![]()
Tsja, we doen het onszelf aan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:23 schreef asco het volgende:
Pfff.
https://www.telegraaf.nl/w/126327066/![]()
Maar zijn we dan eindelijk zo ver dan we in discussie kunnen hoe we de aangeboden zorg gaan verminderen of verdelen? Want dat is de enige oplossing als er echt nog een onbehapbare zorggolf gaat onstaan onder deze omstandigheden.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Vanmiddag waren er hier nog een paar mensen die een lockdown een betere oplossing vonden, dus ik weet niet of we al zo ver zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:33 schreef GemMagic het volgende:
Maar zijn we dan eindelijk zo ver dan we in discussie kunnen hoe we de aangeboden zorg gaan verminderen of verdelen? Want dat is de enige oplossing als er echt nog een onbehapbare zorggolf gaat onstaan onder deze omstandigheden.
Hardop zeggen dat er mensen doodgaan is politiek onverkoopbaar. Maar dat is tegelijk een halve waarheid, want als je covidzorg voorrang geeft, dan sterven er anderen door uitgestelde zorg. Alleen ligt covid onder een vergrootglas en de rest niet.![]()
Dat is het wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan is het vaccin dus niet effectief. Ligt niet aan anderen.![]()
Het klinkt verdorie bijna als het scenario van de zoveelste Saw-film. We zitten met z’n allen vastgebonden en elke weg terug naar de vrijheid levert ellende en doden op. Er is geen makkelijke escape.
Met Hugo als die clown op de driewieler![]()
![]()
Best wel simpele gedachtengang heb je...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan is het vaccin dus niet effectief. Ligt niet aan anderen.![]()
Ook goed, dan hoeven we deze winter alleen nog even aan te tonen dat een (bedrijven) lockdown niet meer voldoende werkt. Dat zal dan voldoende ontmoedigen om verder na te gaan denken over het vervolg.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vanmiddag waren er hier nog een paar mensen die een lockdown een betere oplossing vonden, dus ik weet niet of we al zo ver zijn.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Nou ja in diverse nieuwsberichten komt het argument naar voren dat we de derde wereld/arme landen moeten gaan vaccineren om gevaarlijke mutaties te voorkomen dus ik vraag me af waarom juist daar een mutatie zou ontstaan iit de rijke/gevaccineerde landenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat er selectiedruk is door de vaccins. Het had misschien beter geweest zijn dat we alleen ouderen en risicogroepen gevaccineerd hadden itt iedereen, maar dat merken we nog wel.
Oh, je zegt het andersom. Nee, dan is het gewoon onzin.![]()
Er zit een onbedoeld addertje in de redenatie.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tja lastig Chratnox.
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.
Natuurlijk kan bewezen worden dat door onderwerping van de vrije wil, men dan (andere, weliswaar vermeende) 'vrijheden' krijgt.
//--//
Elke poging, suggestie en zelfs gedachte om mensen het recht te ontnemen, zelf te beschikken over het eigen lichaam, moet in de kiem daarvan al gesmoord worden.
Kortom: onbespreekbaar, hoe hypothetisch ook gebracht of theoretisch overwegend ook bedoeld.
Ik weet dat men gauw geneigd is om te polderen en voor men zich dat realiseert gaat men niet spreken "of" maar vooral het "hoe" daarvan te realiseren.
Helaas zijn is men al aardig op weg ingrijpen mogelijk te maken en nog maar n zinnetje of paragraafje verwijderd van een verleidelijke vaccinatie, met plicht als drang tot dwang.
Een vaccinatie, onomkeerbaar, waar op geen enkele wijze van duidelijk is of en in welke mate dat op termijn mensen gaat treffen die daarvoor zelf geen (laat staan medische) wens hebben.
Iemand maakt alleen zelf uit of die zich wil laten behandelen, ongeacht overwegingen wat een ander daarvan vindt, verleidt met spiegeltjes of als kraaltjes biedt.
Het voelt als mensonterend (om geen andere beelden op te roepen) waarbij iemand misschien van fysieke gevolgen kan herstellen maar nooit het innerlijke gevoel zal kunnen loslaten dat het bewust geweld werd en wordt aangedaan.
Ieder mag zelf weten wat die eigen maatstaf is waarbij men die van de anders evenzeer dient te respecteren. Ik vind het onacceptabel dat het enige dat je als mens zelf echt hebt, het eigen ik als lichaam, door een ander wordt overgenomen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.
Immers zijn ze in de meerderheid, hebben het gevoel dat hen niks meer kan gebeuren, en hangen en hossen rond, elkaar daarmee massaal besmettend, waar ongevaccineerden mogelijk wat afstand houden of een mondmasker dragen.![]()
Die vaccins werken toch omdat je immuunsysteem de spike eiwitten leert aanvallen? De mate waar in de spikes kunnen veranderen waardoor ze minder goed 'herkend' worden, maar toch nog effectief de cel kunnen binnendringen via de ACE2 receptor, is beperkt. Dit bepaalt grofweg in hoeverre mutaties de effectiviteit van het vaccin kunnen doen afnemen. Eigenlijk valt het tot nu toe ook wel mee, wat je wel ziet is dat de meer besmettelijkere varianten steeds zijn gaan domineren, maar dat vaccins tegen de alpha variant eigenlijk best effectief is gebleven. Mijn begrip hiervan als leek is natuurlijk wel gebaseerd op oversimplificaties van de werkelijkheid.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Mutaties zijn willekeurig, maar het aantal hangt natuurlijk af van de mate van replicatie. Vaccins betekenen in de basis veelal minder verspreiding en daarmee ook minder replicatie en mutaties.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja in diverse nieuwsberichten komt het argument naar voren dat we de derde wereld/arme landen moeten gaan vaccineren om gevaarlijke mutaties te voorkomen dus ik vraag me af waarom juist daar een mutatie zou ontstaan iit de rijke/gevaccineerde landenVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).
Immers zijn ze in de meerderheid, hebben het gevoel dat hen niks meer kan gebeuren, en hangen en hossen rond, elkaar daarmee massaal besmettend, waar ongevaccineerden mogelijk wat afstand houden of een mondmasker dragen.I'll give you something to do![]()
Ik denk dat jij geen juist beeld hebt van ongevaccineerden, dat zijn niet per definitie covid ontkenners, maar vaak vaccin sceptici, die gewoon hun maatregelen nemen en bereid zijn vrijheden in te boeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef galantis het volgende:
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.![]()
Ja zo lust ik er nog een paarquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).
Immers zijn ze in de meerderheid,Een jaar geleden waren de ongevaccineerden verantwoordelijk voor alle besmettingen!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Welnee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.
Je hebt een grote groep jongeren die nog niet gevaccineerd is, om verschillende redenen. Dan heb je een groep niet gevaccineerden die niet gevaccineerd kunnen worden. Een groep die het niet zo nodig vinden omdat ze al corona gehad hebben. Een groep die van mening is dat het allemaal wel meevalt en nog een paar andere groepen. Dan heb je een kleine groep die zichzelf daadwerkelijk onaantastbaar waant.![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:48 schreef halfway het volgende:
Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurt![]()
Dit gaat dan wellicht niet om alle niet-gevaccineerden - wat ik overigens ook niet heb beweerd - maar mijn wellicht te generaliserende post was dan ook een reactie op een nogal behoorlijke generalisatie h.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welnee.
Je hebt een grote groep jongeren die nog niet gevaccineerd is, om verschillende redenen. Dan heb je een groep niet gevaccineerden die niet gevaccineerd kunnen worden. Een groep die het niet zo nodig vinden omdat ze al corona gehad hebben. Een groep die van mening is dat het allemaal wel meevalt en nog een paar andere groepen. Dan heb je een kleine groep die zichzelf daadwerkelijk onaantastbaar waant.I'll give you something to do![]()
O ja deze had ik ook gezien.quote:
Wie gelooft deze BS nu nog.
Kom op mensen. Wij zijn over het algemeen hoogopgeleide, intelligente, nuchtere Nederlanders.
Prik die bubbel door en pik deze autoritaire BS niet langer. We worden al 1,5 jaar aan het lijntje gehouden met doembeelden en valse beloften.![]()
Exact, die waren toen dan ook de enige groep.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:16 schreef Drekkoning het volgende:
Ja zo lust ik er nog een paarEen jaar geleden waren de ongevaccineerden verantwoordelijk voor alle besmettingen!!
Nu de gevaccineerden in de meerderheid, tevens de meest kwetsbare groep, zie mijn post hierboven.![]()
Succes ermee, ik doe niet meer mee dan maar ziek worden.quote:Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Dit kan je toch ook zelf bedenken? Ja, ze zijn in bepaalde mate beschermd. De kans is namelijk groot dat een gevaccineerde niet of minder ziek wordt van het virus.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan zijn gevaccineerden dus beschermd.
Wat is het nou: zijn ze beschermd of niet beschermd?![]()
Toegegeven, ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Ik dacht, die @galantis weet dat verschil normaal wel te makenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit gaat dan wellicht niet om alle niet-gevaccineerden - wat ik overigens ook niet heb beweerd - maar mijn wellicht te generaliserende post was dan ook een reactie op een nogal behoorlijke generalisatie h.
Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @Za![]()
Het betreft hier vrijwillig geteste personen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch wederom duidelijk? Groep ongevaccineerden is hier vele malen groter in verhouding tot de groep gevaccineerden. Alleen bij 60+ lijkt het andersom, en daar zijn de aantallen verwaarloosbaar.
Hoeveel volledig gevaccineerden zijn daartoe bereid, of zien er het nut van in, de tests gooien ze in de afvalbak lees ik dagelijks.
Bij gedwongen tests zouden de getallen er heel anders uitzien.![]()
Gedwongen testen? Is dat het zelfde als gedwongen vaccineren? Beide kanten moeten we niet op willen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:31 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft hier vrijwillig geteste personen.
Hoeveel volledig gevaccineerden zijn daartoe bereid, of zien er het nut van in, de tests gooien ze in de afvalbak lees ik dagelijks.
Bij gedwongen tests zouden de getallen er heel anders uitzien.![]()
Meestal wel inderdaadquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toegegeven, ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Ik dacht, die @:galantis weet dat verschil normaal wel te maken
Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @:ZaMaar goed dat je het noemt. Onlangs heb jij het hier nog eens uitgebreider neergezet met wat schattingen van aantallen van de verschillende groepen en dat nuanceert het beeld van ongevaccineerden wel, en terecht. Die groep is diverser dan je geneigd bent te denken.
I'll give you something to do![]()
Het zijn de woorden van de PM of Isral.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:
Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @:Za![]()
Lees dit nou eens goed. De kern van dat artikel waar ik in eerste instantie op reageerde.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Best wel simpele gedachtengang heb je...De vrouw klaagt dat ze kwetsbaar is, met of zonder vaccin, door haar conditie.quote:Maar vooral: maak de openbare ruimte veilig voor de mensen die wl voor vaccinatie hebben gekozen, juist voor hen voor wie die ruimte het gevaarlijkst is. Doe dat door de bewegingsvrijheid te beperken voor mensen die uit vrije wil de keuze maken tgen levensreddende vaccinatie. Zij zullen de consequentie van hun eigen vrije keuze moeten accepteren.
Het spijt me zeer maar ik ben niet verantwoordelijk voor haar conditie. Ik vind het heel sneu voor haar, maar we kunnen de maatschappij niet inrichten op basis van de allerkwetsbaarsten.
Het tweede punt is dat er geen enkel verschil is tussen een gevaccineerde en een ongevaccineerde wat betreft besmetting. Het vaccin vermindert (zegt men) alleen de ernst van de symptomen. Maar je blijft besmettelijk.
Sterker nog, een ongevaccineerde kan anderen besmetten, maar omdat deze geen symptomen heeft, leeft die gewoon door zoals normaal.
Terwijl een ongevaccineerde eventueel nog symptomen kan ervaren en uit vrije keuze dus gewoon even thuisblijft.
Daarmee zijn het dus juist de gevaccineerden die een gevaar vormen voor mevrouw van het artikel. Die leven maar door en feesten en praten met andere mensen en gaan naar het cafe enzo. Wat een gevaren voor de maatschappij. Want ondertussen besmetten ze iedereen.
Dat hele artikel slaat daarmee nergens op.![]()
Ik denk dat er duidelijkheid moet komen over het percentage gevaccineerden dat hier besmet rondloopt en hun virus verspreidt door het ganze land waardoor we straks weer in lockdown kunnen. Desnoods door gedwongen testen.quote:![]()
Lol je gelooft nog steeds in dat fabeltje dat testen een pandemie voorkomt? Apart dat overal waar veel getest wordt er gewoon uitbraken zijn. Het enige wat helpt is mensen immuun worden zodat ze bij een besmetting niet ernstig ziek worden en in het ziekenhuis komen. Zo is namelijk elke pandemie tot zijn eind gekomen. Of dat via een vaccin of natuurlijke infectie gebeurt maakt niet uit je raakt sowieso vroeg of laat besmet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:36 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat er duidelijkheid moet komen over het percentage gevaccineerden dat hier besmet rondloopt en hun virus verspreidt door het ganze land waardoor we straks weer in lockdown kunnen. Desnoods door gedwongen testen.![]()
Ze zijn beschermd. Niet onkwetsbaar echter want zo werkt het niet maar dat weet je dondersgoed.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan zijn gevaccineerden dus beschermd.
Wat is het nou: zijn ze beschermd of niet beschermd?![]()
Onzin, het vaccin beschermt wel degelijk tegen het krijgen, besmettingskans daalt met 90% bij gevaccineerden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Lees dit nou eens goed. De kern van dat artikel waar ik in eerste instantie op reageerde.
[..]
De vrouw klaagt dat ze kwetsbaar is, met of zonder vaccin, door haar conditie.
Het spijt me zeer maar ik ben niet verantwoordelijk voor haar conditie. Ik vind het heel sneu voor haar, maar we kunnen de maatschappij niet inrichten op basis van de allerkwetsbaarsten.
Het tweede punt is dat er geen enkel verschil is tussen een gevaccineerde en een ongevaccineerde wat betreft besmetting. Het vaccin vermindert (zegt men) alleen de ernst van de symptomen. Maar je blijft besmettelijk.
Sterker nog, een ongevaccineerde kan anderen besmetten, maar omdat deze geen symptomen heeft, leeft die gewoon door zoals normaal.
Terwijl een ongevaccineerde eventueel nog symptomen kan ervaren en uit vrije keuze dus gewoon even thuisblijft.
Daarmee zijn het dus juist de gevaccineerden die een gevaar vormen voor mevrouw van het artikel. Die leven maar door en feesten en praten met andere mensen en gaan naar het cafe enzo. Wat een gevaren voor de maatschappij. Want ondertussen besmetten ze iedereen.
Ik snap sowieso het coninue aanhalen van Israel niet, dat land is sociaal-maatschappelijk, bestuurlijk en economisch helemaal niet met Nederland te vergelijken en zit bovendien vuistdiep in de aars van Pfizer.![]()
In het geval van die vrouw uit dat artikel heb je wel gelijk. Dat is een gevalletje pech gehad voor haar.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Lees dit nou eens goed. De kern van dat artikel waar ik in eerste instantie op reageerde.
[..]
-mensen met een andere mening zijn best ook wakker-
[ Bericht 88% gewijzigd door miss_sly op 25-08-2021 20:51:22 ]![]()
Nee, ik zou graag duidelijkheid hebben over hoeveel besmette gevaccineerden hier rondlopen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:40 schreef ipa84 het volgende:
Lol je gelooft nog steeds in dat fabeltje dat testen een pandemie voorkomt?
Men kan wel beweren dat bv 70% van de ziekenhuis opnames ongevaccineerden betreft, maar wanneer de gevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 90% van de besmettingen, dan moeten we daar ook eens naar gaan kijken en bv mondmaskers herinvoeren.![]()
Heerlijk altijd, denken dat alles in het leven een binaire keuze is
Waarvoor om de ongevaccineerde te beschermen? Misschien kunnen ze ook hun eigen verantwoording nemen door zich te laten vaccineren of zorgend dat ze niet besmet raken. Wel lachen dat de ZeroCovidians hand in hand lopen met de anti-vaxxers.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:50 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, ik zou graag duidelijkheid hebben over hoeveel besmette gevaccineerden hier rondlopen.
Men kan wel beweren dat bv 70% van de ziekenhuis opnames ongevaccineerden betreft, maar wanneer de gevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 90% van de besmettingen, dan moeten we daar ook eens naar gaan kijken en bv mondmaskers herinvoeren.![]()
Lees het artikel nou eens gewoon voordat je reageert aub.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin, het vaccin beschermt wel degelijk tegen het krijgen, besmettingskans daalt met 90% bij gevaccineerden.
Dat gaat om een vrouw die dus gevaccineerd is en niet beschermd.![]()
Hij is niet wakker want hij reageert zonder het artikel te hebben gelezen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
-mensen met een andere mening zijn best ook wakker-
Dat was dus volstrekt letterlijk bedoeld omdat hij blijkbaar zit te slapen.
Dat heeft niets te maken met 'mensen met een andere mening'.
Hou aub op met knoeien.![]()
Israel loopt een paar maanden voor op de rest vd wereld wat betreft vaccinatieaantallen en andere restrictieve maatregelen, daarom.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik snap sowieso het coninue aanhalen van Israel niet, dat land is sociaal-maatschappelijk, bestuurlijk en economisch helemaal niet met Nederland te vergelijken en zit bovendien vuistdiep in de aars van Pfizer.
Israel is dus een vrij goede graadmeter voor wat de rest van de landen kunnen verwachten die hetzelfde soort beleid voeren.![]()
Vaccineren staat niet gelijk aan gegarandeerd beschermen iddquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Lees het artikel nou eens gewoon voordat je reageert aub.
Dat gaat om een vrouw die dus gevaccineerd is en niet beschermd.
Shit happens
Voor individu rampzalig, voor de maatschappij de gewoonste zaak van de wereld.
Had ook een influenza, hersenvliesontsteking of longontsteking kunnen zijn.
Het is kut maar zo werkt het nu eenmaal in het levenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zou inderdaad zo zijn als een groot deel van de medische wetenschap de data uit Isral momenteel niet in twijfel trekt. Dat er aangegeven wordt dat er verkeerde conclusies getrokken worden en Isral de rauwe data niet wil delen zodat anderen het niet kunnen verifiren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Israel loopt een paar maanden voor op de rest vd wereld wat betreft vaccinatieaantallen en andere restrictieve maatregelen, daarom.
Israel is dus een vrij goede graadmeter voor wat de rest van de landen kunnen verwachten die hetzelfde soort beleid voeren.![]()
Slechts de helft van de ouderen produceert voldoende antistoffen, 10% geniet geen enkele bescherming.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:53 schreef ipa84 het volgende:
Waarvoor om de ongevaccineerde te beschermen? Misschien kunnen ze ook hun eigen verantwoording nemen door zich te laten vaccineren of zorgend dat ze niet besmet raken. Wel lachen dat de ZeroCovidians hand in hand lopen met de anti-vaxxers.
Dan kun je wel pedant lachend gaan rondlopen als gevaccineerde, en deze ouderen als antivaxers bestempelen, maar deze mensen lopen een reel risico wanneer het gros van de gevaccineerden denkt onkwetsbaar te zijn, elkaar besmet, vrijelijk het virus verspreidt, wat er uiteindelijk toe kan leiden dat de zorg weer overspoelt gaat worden.
Een wekelijkse representatieve steekproef vwb asymptomatische besmettingen en viral loads onder gevaccineerden lijkt mij het minste.![]()
Was deze al gepost
https://www.volkskrant.nl(...)e-beperken~bf68a89d/?
Hoe stelt ze dat voor bij andere infectieziekten dan?
En medicatie kan wel ingezet worden. Antistoffen en zulks. Het is niet ideaal natuurlijk. Maar 17 miljoen mensen consequenties laten dragen voor 700.000 mensen die mgelijk ziek knnen gaan worden is ook nogal een pittig ietsOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In Duitsland komt er langzaam wat meer politieke weerstand tegen het steeds maar weer verlengen van allerlei maatregelen
https://www.bild.de/polit(...)e-77487178.bild.html
Nederland wordt zelfs bijna als een soort gidsland genoemd hoe het ook anders kan.quote:Lnder wie Dnemark, die Niederlande und Grobritannien beweisen, dass es auch anders geht.٩๏̯͡๏)۶![]()
Heb je een bron van dat de helft van de gevaccineerde onvoldoende anti-stoffen produceert en ook geen T-cel en B-cel respons hebben? Want dat vergeten die antivaxxers nog wel is dat je ook nog T en B cellen hebt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:02 schreef Za het volgende:
[..]
Slechts de helft van de ouderen produceert voldoende antistoffen, 10% geniet geen enkele bescherming.
Dan kun je wel pedant lachend gaan rondlopen als gevaccineerde, en deze ouderen als antivaxers bestempelen, maar deze mensen lopen een reel risico wanneer het gros van de gevaccineerden denkt onkwetsbaar te zijn, elkaar besmet, vrijelijk het virus verspreidt, wat er uiteindelijk toe kan leiden dat de zorg weer overspoelt gaat worden.
Een wekelijkse representatieve steekproef vwb asymptomatische besmettingen en viral loads onder gevaccineerden lijkt mij het minste.![]()
Ja, zojuist hierboven.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:03 schreef Molo het volgende:
Was deze al gepost
En medicatie kan wel ingezet worden. Antistoffen en zulks. Het is niet ideaal natuurlijk. Maar 17 miljoen mensen consequenties laten dragen voor 700.000 mensen die mgelijk ziek knnen gaan worden is ook nogal een pittig iets
Mijn reactie daarop:
Daarmee zijn het dus juist de gevaccineerden die een gevaar vormen voor mevrouw van het artikel. Die leven maar door en feesten en praten met andere mensen en gaan naar het cafe enzo. Wat een gevaren voor de maatschappij. Want ondertussen besmetten ze iedereen.![]()
Sorry zat niet op te lettenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, zojuist hierboven.
Mijn reactie daarop:
Daarmee zijn het dus juist de gevaccineerden die een gevaar vormen voor mevrouw van het artikel. Die leven maar door en feesten en praten met andere mensen en gaan naar het cafe enzo. Wat een gevaren voor de maatschappij. Want ondertussen besmetten ze iedereen.![]()
![]()
![]()
Stoppen van circulatie stopt niet bij de grens trouwens. Benieuwd hoe die dame denkt dat even mondiaal te gaan regelen.
"Rutte roggelt het wiel" gaat hier echt niet op iigOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oh dat maakt mij niks uit hoor, haha.quote:
Ik voeg het volgende nog even toe.
Dit soort berichten zijn bedoeld om een collectivistische manier van denken op gang te krijgen.
Individuele vrijheden, individuele rechten moeten worden opgeofferd voor 'het collectief', 'het gemeengoed', het 'gemeenschappelijke goed' of het 'algemene belang'. Niet jouw belangen tellen meer als invididu, maar het 'algemene belang'.
Want anders ben je een 'egoist' of ben je 'niet solidair', en meer van dat soort flatterende labels.
Dit soort culpabilisering en chantage wordt altijd gebruikt om het individu te onderdrukken en zich maar op te offeren voor ... ja voor wat en voor wie eigenlijk?
Voor deze ene mevrouw die toevallig pech heeft? Ik heb alle compassie met haar situatie, maar dit is geen maatstaaf voor het inrichten van de maatschappij.
Er wordt steeds wel een andere groep of een andere nobele reden aangewezen om verdere individuele vrijheden en rechten uit te hollen ten gunste van een 'gemeengoed', dat de overheid ons oplegt.
Probleem is dat een collectief niet kan bestaan zonder individuen.
Daarom noem ik dit soort artikelen bijzonder gevaarlijk en een vorm van propaganda en brainwashing.
Dit wordt namelijk niet gepubliceerd zonder enige intenties erachter. Sinds covid is er een duidelijke tendens en opschuiving naar collectivistisch denken.
Een zeer ongezonde ontwikkeling.
Vergeet nooit dat als je zelf nu in het begunstigde groepje zit, dat morgen ineens misschien niet meer zo is. En dan worden jouw vrijheden en rechten verder beperkt.
Tot er uiteindelijk niets meer over is, zoals we dat in het verleden in andere totalitaire regimes ook hebben gezien. Dan hou je twee klassen over: zij die voor het zeggen hebben, en de rest die onder dat juk leeft.![]()
En daar gaan we weer naar BNW.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh dat maakt mij niks uit hoor, haha.
Ik voeg het volgende nog even toe.
Dit soort berichten zijn bedoeld om een collectivistische manier van denken op gang te krijgen.
Individuele vrijheden, individuele rechten moeten worden opgeofferd voor 'het collectief', 'het gemeengoed', het 'gemeenschappelijke goed' of het 'algemene belang'. Niet jouw belangen tellen meer als invididu, maar het 'algemene belang'.
Want anders ben je een 'egoist' of ben je 'niet solidair', en meer van dat soort flatterende labels.
Dit soort culpabilisering en chantage wordt altijd gebruikt om het individu te onderdrukken en zich maar op te offeren voor ... ja voor wat en voor wie eigenlijk?
Voor deze ene mevrouw die toevallig pech heeft? Ik heb alle compassie met haar situatie, maar dit is geen maatstaaf voor het inrichten van de maatschappij.
Er wordt steeds wel een andere groep of een andere nobele reden aangewezen om verdere individuele vrijheden en rechten uit te hollen ten gunste van een 'gemeengoed', dat de overheid ons oplegt.
Probleem is dat een collectief niet kan bestaan zonder individuen.
Daarom noem ik dit soort artikelen bijzonder gevaarlijk en een vorm van propaganda en brainwashing.
Dit wordt namelijk niet gepubliceerd zonder enige intenties erachter. Sinds covid is er een duidelijke tendens en opschuiving naar collectivistisch denken.
Een zeer ongezonde ontwikkeling.
Vergeet nooit dat als je zelf nu in het begunstigde groepje zit, dat morgen ineens misschien niet meer zo is. En dan worden jouw vrijheden en rechten verder beperkt.
Tot er uiteindelijk niets meer over is, zoals we dat in het verleden in andere totalitaire regimes ook hebben gezien.![]()
Is niks BNW aan. Het is een simpele analyse van dit en veel van andere vergelijkbare artikelen met het oog op het verleden.quote:
Het engste is nog dat zoveel mensen deze manier van denken klakkeloos aannemen.
Ik vind dat zorgelijk want het kan veel onnodig leed veroorzaken.![]()
Nederland gidsland dankzij het RIVM Bilthovenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:04 schreef Ronald het volgende:
In Duitsland komt er langzaam wat meer politieke weerstand tegen het steeds maar weer verlengen van allerlei maatregelen
Nederland wordt zelfs bijna als een soort gidsland genoemd hoe het ook anders kan.
[..]![]()
Dankzij of ondanks?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nederland gidsland dankzij het RIVM Bilthoven
Ik kan me nog een recent adviesrapport van het OMT herinneren met allerlei draconische maatregelen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ja, we zijn allemaal schapen behalve mensen als jij die de eckte waerheit kennen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is niks BNW aan. Iedereen die een beetje begrijpend leest, ziet dit in.
Het engste is nog dat zoveel mensen deze manier van denken klakkeloos aannemen.![]()
In sneltreinvaart richting het eindstation; groepsimmuniteit!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:31 schreef Sirolf het volgende:
[ afbeelding ]
Het is dat we op 5 augustus boven de 3.000 zaten, anders zouden we volgende week een hele maand tussen de 2.000 en 3.000 positieve tests per dag hebben gezeten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:03 schreef Molo het volgende:
Was deze al gepost
En medicatie kan wel ingezet worden. Antistoffen en zulks. Het is niet ideaal natuurlijk. Maar 17 miljoen mensen consequenties laten dragen voor 700.000 mensen die mgelijk ziek knnen gaan worden is ook nogal een pittig ietsDit is natuurlijk waar het al fout gaat. Dit virus denkt niet: Wel verdomd, ik heb een smakelijke niet-gevaccineerde te pakken, nu kan ik eens lekker gaan verspreiden naar mensen die niet gevaccineerd kunnen worden <insert Dr Evil laugh>quote:Het is een grove onrechtvaardigheid dat mensen bij wie het vaccin niet werkt, zich moeten opsluiten, omdat anderen om niet-medische redenen een vaccin weigeren.
Mensen bij wie het vaccin niet werkt lopen net zo goed 'gevaar' van iemand die gevaccineerd is en het virus bij zich draagt.![]()
De hele 'ik heb recht op gezondheid en inclusiviteit betekent dat ik nergens last van mag hebben' visie op leven is om te huilenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Dit is natuurlijk waar het al fout gaat. Dit virus denkt niet: Wel verdomd, ik heb een smakelijke niet-gevaccineerde te pakken, nu kan ik eens lekker gaan verspreiden naar mensen die niet gevaccineerd kunnen worden <insert Dr Evil laugh>
Mensen bij wie het vaccin niet werkt lopen net zo goed 'gevaar' van iemand die gevaccineerd is en het virus bij zich draagt.
Mijn schoonzus is geboren met een hersenbeschadiging, nou en. Deal with it.
Die vrouw heeft kanker overleefd en daar restnarigheid van, heel vervelend maar dat is niemands schuldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niet raar. Het vaccin is door politici verkocht als de magische uitweg. Nu het vaccineren zijn einde nadert komt de vraag: "als niet nu, wanneer dan wel" zeer nadrukkelijk op tafel. Tijdelijke maatregelen zijn echt iets anders dan permanente maatregelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:04 schreef Ronald het volgende:
Nederland wordt zelfs bijna als een soort gidsland genoemd hoe het ook anders kan.
[..]zie email 27 oktober![]()
Sinds 2021 wel. Nu kun je de schuld geven aan ongevaccineerden. Onrein volk is 't, bah.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:30 schreef Molo het volgende:
[..]
De hele 'ik heb recht op gezondheid en inclusiviteit betekent dat ik nergens last van mag hebben' visie op leven is om te huilen
Mijn schoonzus is geboren met een hersenbeschadiging, nou en. Deal with it.
Die vrouw heeft kanker overleefd en daar restnarigheid van, heel vervelend maar dat is niemands schuld
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 21:32:32 ]![]()
Maar het OMT en het RIVM zijn twee verschillende dingen he?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dankzij of ondanks?
Ik kan me nog een recent adviesrapport van het OMT herinneren met allerlei draconische maatregelen.
zie email 27 oktober![]()
Nee, je immuunsysteem kent dat trucje van afweren al en noemen we verworven afweer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef GemMagic het volgende:
Die vaccins werken toch omdat je immuunsysteem de spike eiwitten leert aanvallen? De mate waar in de spikes kunnen veranderen waardoor ze minder goed 'herkend' worden, maar toch nog effectief de cel kunnen binnendringen via de ACE2 receptor, is beperkt. Dit bepaalt grofweg in hoeverre mutaties de effectiviteit van het vaccin kunnen doen afnemen. Eigenlijk valt het tot nu toe ook wel mee, wat je wel ziet is dat de meer besmettelijkere varianten steeds zijn gaan domineren, maar dat vaccins tegen de alpha variant eigenlijk best effectief is gebleven. Mijn begrip hiervan als leek is natuurlijk wel gebaseerd op oversimplificaties van de werkelijkheid.
Wat het vaccin doet is 'vaardigheid' uitnutten zodat ten tijde van een infectie er voldoende antilichamen zijn om alle 100-150 virus-Spikes (infecterend op besmette celwanden) van een virusdeeltje, in te kapselen.
Door het inpakken van (liefst alle) Spikes verminderd de kans dat AC2E receptor worden aangehecht wat dan beschermd. Dat lijkt redelijk goed te werken waardoor een snelle opmars wordt getemporiseerd en de natuurlijke afweer 'tijd' heeft om te ontstaan om te werken op/voor de andere viruseiwitkenmerken.
Voorts zijn er geen besmettelijker varianten in de directe betekenis, van wat het virus qua gevolg - disbalans veroorzaken in de zuurstofvoorziening - doet (veroorzaken).
Wel varianten die nog beter inhechten en aangepast op onze receptoren, zich in cellen repliceren of weten te verschuilen... wie het weet mag het hier zeggen zeggen. Wat we zien dat varianten hun eiwitten lichtjes veranderen en omdat die beter aanslaan, worden die 'besmettelijker'.
Andersom redenerend, net zo geldig, kan het zijn dat mensen juist bevattelijker worden voor/door/vanwege maatregelen, zoals inenting of ineengekakte leefwijzen etc.etc.
Iemand in mijn omgeving zei als 'grapje', dat onze ACE2 (en andere) receptoren zich juist lijken aan te passen op virusmutaties. De serieuze ondertoon is/was, dat het waardevol is onderzoeken wie precies de mensen zijn die zo gevoelig zijn (geworden)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ben benieuwd wanneer het bestuur van onze RIVMROFLOLMT BV wordt genstalleerdquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het OMT en het RIVM zijn twee verschillende dingen he?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ad hominem.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, we zijn allemaal schapen behalve mensen als jij die de eckte waerheit kennen.![]()
Ik las 'treinstation'.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In sneltreinvaart richting het eindstation; groepsimmuniteit!![]()
Beide uitspraken vertegenwoordigen een zienswijze als (eigen)waarde. Ik hou van spruitjes en wat een ander lekker vindt, mag die zelf opeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:13 schreef Za het volgende:
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.
Ik denk dat jij geen juist beeld hebt van ongevaccineerden, dat zijn niet per definitie covid ontkenners, maar vaak vaccin sceptici, die gewoon hun maatregelen nemen en bereid zijn vrijheden in te boeten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Als er meer IC-verpleegkundigen vertrekken dan er bijkomen gaat dat moment er waarschijnlijk vanzelf komen op niet al te lange termijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we toe gaan naar een moment waarop we toch de acht hartpatinten gaan behandelen en de covidpatinten niet meer (of minder snel) gaan opnemen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Tegelijkertijd wordt Nederland als code rood beschouwd. Dus wat zegt het nou eigenlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nederland gidsland dankzij het RIVM Bilthoven![]()
Tongworstelen met alleen maar mannelijke allochtonen met morbide obesitas, gereformeerde engnekken en bijstandstrekkende Willem Engel aanhangers? Tsja, jedem das seine...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, eitje. Gewoon op de coronacohort met alle patinten gaan tongworstelen, binnen no-time ben je besmet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Je moet er wat voor over hebben om 't op te lopen h, nooit gezegd dat het leuk zou zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tongworstelen met alleen maar mannelijke allochtonen met morbide obesitas, gereformeerde engnekken en bijstandstrekkende Willem Engel aanhangers? Tsja, jedem das seine...![]()
Eerder vanavond dit over gepost:quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:03 schreef Molo het volgende:
Was deze al gepost
En medicatie kan wel ingezet worden. Antistoffen en zulks. Het is niet ideaal natuurlijk. Maar 17 miljoen mensen consequenties laten dragen voor 700.000 mensen die mgelijk ziek knnen gaan worden is ook nogal een pittig ietsVind het wel simpele argumentatie voor iemand die zegt directrice van een onderwijsinstelling te zijn. Ik ben zielig en slachtoffer, de hele maatschappij moet rekening met mij houden.quote:Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?
Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.![]()
Tracheocannilingusquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je moet er wat voor over hebben om 't op te lopen h, nooit gezegd dat het leuk zou zijn.
In week 7 na de vaccinatie vertoonden slechts 8/16 ouderen (50,0%, 95% BI 28,0%-72,0%) hoge S1 IgG-aviditeitsindices ( > 60) vergeleken met 28/30 jongeren deelnemers (93,3%, 95% BI 78,7%-98,8%)quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:05 schreef ipa84 het volgende:
Heb je een bron van dat de helft van de gevaccineerde onvoldoende anti-stoffen produceert
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/8/21-1145_articleZie hetzelfde artikel.quote:en ook geen T-cel en B-cel respons hebben? Want dat vergeten die antivaxxers nog wel is dat je ook nog T en B cellen hebt.
Kun je misschien stoppen mij telkens als antivaxer te duiden? Ik noem jou ook geen Vax-Jehova oid.![]()
Geschreven uit emotiequote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eerder vanavond dit over gepost:
[..]
Vind het wel simpele argumentatie voor iemand die zegt directrice van een onderwijsinstelling te zijn. Ik ben zielig en slachtoffer, de hele maatschappij moet rekening met mij houden.
Te snappen, helemaal, maar dat gaan we gewoon niet zo doen
Voor iemand met coeliakie gaan we ook niet de wereld glutenvrij makenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is in Nederland nu al zo; hoogbejaarden en ernstig zieken worden niet behandeld of geopereerd omdat ze volgens zorgbestuurders en politiek grof gezegd maar door hout zijn. Iets met "kwaliteit van leven"...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.
Daarom hebben we ook zo ongelofelijk weinig IC-bedden in Nederland.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hoorde net van een vriendin dat haar dochter in quarantaine moet. En dat er al meerdere klassen in quarantaine zijn.
School is net met de eerste week begonnen!
Dat belooft nog wat..![]()
Ik vind de ongevraagde analyses niet per se nodig. Overigens is eea uitermate toepasbaar op wat je zelf hierboven schrijft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:39 schreef Vallon het volgende:
Beide uitspraken vertegenwoordigen een zienswijze als (eigen)waarde. Ik hou van spruitjes en wat een ander lekker vindt, mag die zelf opeten.![]()
Ja dit dus. Goed samengevat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Geschreven uit emotie
Te snappen, helemaal, maar dat gaan we gewoon niet zo doen
Voor iemand met coeliakie gaan we ook niet de wereld glutenvrij maken
Ik heb best een hekel aan mensen die menen ergens slachtoffer van te zijn en daar vervolgens allerlei rechten aan willen ontlenen. De BIJ1-isering van de samenleving. Hoewel ik het standpunt vanuit die vrouw wel snap is het gewoon onredelijk.![]()
Maar waarom kom je elke keer met Israel op de proppen? Daar hebben wij toch weinig mee te maken? Heel ander land, minder vaccinatiegraad, veel orthodoxe joden...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:02 schreef Za het volgende:
[..]
In week 7 na de vaccinatie vertoonden slechts 8/16 ouderen (50,0%, 95% BI 28,0%-72,0%) hoge S1 IgG-aviditeitsindices ( > 60) vergeleken met 28/30 jongeren deelnemers (93,3%, 95% BI 78,7%-98,8%)
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/8/21-1145_article
[..]
Zie hetzelfde artikel.
Kun je misschien stoppen mij telkens als antivaxer te duiden? Ik noem jou ook geen Vax-Jehova oid.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Zorgbestuurders en politiek gaan niet over kwaliteit van leven en opname of niet, behandelbeperkingen e.d.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is in Nederland nu al zo; hoogbejaarden en ernstig zieken worden niet behandeld of geopereerd omdat ze volgens zorgbestuurders en politiek grof gezegd maar door hout zijn. Iets met "kwaliteit van leven"...
Daarom hebben we ook zo ongelofelijk weinig IC-bedden in Nederland.
Dat zijn zorginhoudelijke afwegingen in context van fitheid etc van de persoonOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Duizenden schoolgaande kinderen op de IC's en met Long Covidquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:09 schreef quirina het volgende:
Hoorde net van een vriendin dat haar dochter in quarantaine moet. En dat er al meerdere klassen in quarantaine zijn.
Dat belooft nog wat..
Vertraagde antilichaam- en T-celrespons op BNT162b2-vaccinatie bij ouderen, Duitslandquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:11 schreef popje het volgende:
Maar waarom kom je elke keer met Israel op de proppen? Daar hebben wij toch weinig mee te maken? Heel ander land, minder vaccinatiegraad, veel orthodoxe joden...![]()
Das mooi rap. Maar de logica ontgaat me eerlijk gezegd. Ouders en grootouders zijn in principe gevaccineerd of kunnen dat in theorie nu zijn. Wat is hier dan precies de meerwaarde van en waarom prevaleert een quarantaine boven onderwijs op locatie? Lijkt me een goed moment om dit beleid te heroverwegen. Dit is zo toch niet werkbaar?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:09 schreef quirina het volgende:
Dat belooft nog wat..![]()
De gemiddelde leeftijd waar ze het hebben in dat onderzoek is 81. Voor die mensen is griep en andere respiratoire virussen ook gewoon gevaarlijk omdat ze een verzwakt immuunsysteem hebben. Dat is geen reden om de wereld met NPI's op slot te houden zoals gedwongen testen en mondkapjes.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:02 schreef Za het volgende:
[..]
In week 7 na de vaccinatie vertoonden slechts 8/16 ouderen (50,0%, 95% BI 28,0%-72,0%) hoge S1 IgG-aviditeitsindices ( > 60) vergeleken met 28/30 jongeren deelnemers (93,3%, 95% BI 78,7%-98,8%)
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/8/21-1145_article
[..]
Zie hetzelfde artikel.
Kun je misschien stoppen mij telkens als antivaxer te duiden? Ik noem jou ook geen Vax-Jehova oid.![]()
Ik acht de kans niet zeer klein dat het puur verzonnen is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eerder vanavond dit over gepost:
[..]
Vind het wel simpele argumentatie voor iemand die zegt directrice van een onderwijsinstelling te zijn. Ik ben zielig en slachtoffer, de hele maatschappij moet rekening met mij houden.![]()
Maandag gaat het basisschool circus hier weer van start, ik kijk nu al uit naar alle ergernissen die dat met zich mee gaat brengen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:09 schreef quirina het volgende:
Dat belooft nog wat..
Thuisonderwijs doen we samen 👍![]()
Ik kwam haar het op LinkedIn tegen ookquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik acht de kans niet zeer klein dat het puur verzonnen is.
Waarom zou het verzonnen zijn eigenlijk?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het OMT wilde sowieso nog tot 20 september onderwijs met meer beperkingen, dus voorlopig hoeven we denk ik nog niet veel te verwachten. En de lerarenlobby helpt ook niet... helaas.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Das mooi rap. Maar de logica ontgaat me eerlijk gezegd. Ouders en grootouders zijn in principe gevaccineerd of kunnen dat in theorie nu zijn. Wat is hier dan precies de meerwaarde van en waarom prevaleert een quarantaine boven onderwijs op locatie? Lijkt me een goed moment om dit beleid te heroverwegen. Dit is zo toch niet werkbaar?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Je kwam die vrouw op linkedin tegen of het artikel?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kwam haar het op LinkedIn tegen ook
Waarom zou het verzonnen zijn eigenlijk?
Om de publieke opinie te beinvloeden. Steun kweken voor maatregelen.
Waarom wordt het anders gepubliceerd.![]()
Jij wilde een link naar "Slechts de helft van de ouderen produceert voldoende antistoffen, 10% geniet geen enkele bescherming."quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:19 schreef ipa84 het volgende:
De gemiddelde leeftijd waar ze het hebben in dat onderzoek is 81. Voor die mensen is griep en andere respiratoire virussen ook gewoon gevaarlijk omdat ze een verzwakt immuunsysteem hebben.
Die heb je gehad, je kunt je voorstellen dat andere immuun gecompromitteerden evenmin dezelfde bescherming genieten als de gevaccineerde frisse veulens.Alle immuun gecompromitteerden hebben recht op gelijkwaardige deelname aan de maatschappij als ieder ander.quote:Dat is geen reden om de wereld met NPI's op slot te houden zoals gedwongen testen en mondkapjes.
Jij kunt niet ongebreideld je virus gaan verspreiden zonder restricties, schouderophalend. Die maatregelen gaan er gewoon komen, en dat is niet leuk, maar degenen die de leugens over "met het vaccin zijn we weer vrij" hebben verspreid moet je elders zoeken.![]()
Ik ben er bang voor dat het komende schooljaar weer op dezelfde manier zal gaan. Tegen de tijd dat mn dochter naar school gaat zal het wel normaal zijn, komt helemaal goed.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT wilde sowieso nog tot 20 september onderwijs met meer beperkingen, dus voorlopig hoeven we denk ik nog niet veel te verwachten. En de lerarenlobby helpt ook niet... helaas.![]()
Als straks de herfst om de hoek komt kijken en iedereen met een snotneusje thuis moet blijven, kan je net zo goed gelijk alle scholen sluiten toch.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT wilde sowieso nog tot 20 september onderwijs met meer beperkingen, dus voorlopig hoeven we denk ik nog niet veel te verwachten. En de lerarenlobby helpt ook niet... helaas.![]()
Die vrouw, we blijken wat zelfde mensen te kennenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je kwam die vrouw op linkedin tegen of het artikel?
Waarom wordt het anders gepubliceerd.
Gepubliceerd omdat individuen heel veel zorgen hebben/maken en emotioneel zijn erover
En dat zijn idd sensationele verhalen die de media halen. Niet representatief. En hoeven we ook niks mee te doen.
Zet wel wat toon maar dat zou niet hevenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wanneer wordt ze geboren?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor dat het komende schooljaar weer op dezelfde manier zal gaan. Tegen de tijd dat mn dochter naar school gaat zal het wel normaal zijn, komt helemaal goed.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als ze dit beleid koste wat kost willen vasthouden wel, ja.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als straks de herfst om de hoek komt kijken en iedereen met een snotneusje thuis moet blijven, kan je net zo goed gelijk alle scholen sluiten toch.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat is er op 3 april 2023 anders dan, laten we zeggen, op 1 oktober 2021?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
3 april 2023 mag ze naar de basisschool. Dan is onderwijs denk wel weer volledig op locatie.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hoe groot is die groep? Want het OMT heeft het over 700.000 in Nederland en die zegt ook dat je voor hen niet de wereld op slot kan houden met NPI's. Ten tweede jij wilt niet dat ik jouw een anti-vaxxer noem prima, maar dan noem jij mensen die gevaccineerd zijn niet gevaccineerde frisse veulens.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:23 schreef Za het volgende:
[..]
Jij wilde een link naar "Slechts de helft van de ouderen produceert voldoende antistoffen, 10% geniet geen enkele bescherming."
Die heb je gehad, je kunt je voorstellen dat andere immuun gecompromitteerden evenmin dezelfde bescherming genieten als de gevaccineerde frisse veulens.![]()
BNW he.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je kwam die vrouw op linkedin tegen of het artikel?
Waarom wordt het anders gepubliceerd.
Het is gewoon een opiniestuk van een mevrouw die vindt dat het kabinet onvoldoende rekening houdt met haar belangen. Mag ze vinden. Ik vind haar verwachtingspatroon niet heel redelijk. Ik zie niet hoe dit dan de publieke opinie zou moeten sturen.
Stuur anders zelf een zienswijze naar de VK, misschien willen ze het wel plaatsen weet jij veel.![]()
Iedereen die dood kan gaan aan dit virus is of dood of 7 keer gevaccineerd?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is er op 3 april 2023 anders dan, laten we zeggen, op 1 oktober 2021?![]()
Niets.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is er op 3 april 2023 anders dan, laten we zeggen, op 1 oktober 2021?![]()
We gaan vanzelf wel zien hoeveel nevenschade ze acceptabel vinden daar op het Binnenhof.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze dit beleid koste wat kost willen vasthouden wel, ja.![]()
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Immers zijn ze in de meerderheid, hebben het gevoel dat hen niks meer kan gebeuren, en hangen en hossen rond, elkaar daarmee massaal besmettend, waar ongevaccineerden mogelijk wat afstand houden of een mondmasker dragen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: