Zelfde dubio is er nu voor de vaccinatie locaties en de bijbehorende prikkers. Grote locaties verdwijnen nu terwijl de gezondheidsraad zomaar met het advies kan komen dat we straks in oktober nog een booster shot nodig hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat (veel) te snel afschalen begreep ik ook niet helemaal. Je kan het waarschijnlijk veel goedkoper een paar maanden doorzetten tegen huidige kosten, dan afschalen, afscheid nemen van personeel, opschalen, nieuw personeel opleiden, etc.
De komende weken worden cru....quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Jaja, de daling is nu echt ingezet!
Maar het is niet achteraf. Het kabinet heeft aan de gezondheidsraad gevraagd of er een booster nodig is. Het minste dat je dan kunt doen is de locaties open houden tot daar duidelijkheid over is. Als de gezondheidsraad over 2 of 3 weken zegt dat het nodig is kun je de locaties die net gesloten zijn weer opnieuw opbouwen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Zelfde dubio is er nu voor de vaccinatie locaties en de bijbehorende prikkers. Grote locaties verdwijnen nu terwijl de gezondheidsraad zomaar met het advies kan komen dat we straks in oktober nog een booster shot nodig hebben.
Dat is het onzekere, maar gok je verkeerd dan heb je het volledig verkeerd gedaan volgens het volk (en media). Achteraf is makkelijk praten zeg maar.
Klopt, maar als de gezondheidsraad nu zegt het is niet nodig. Kan dat in november weer volledig anders zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is niet achteraf. Het kabinet heeft aan de gezondheidsraad gevraagd of er een booster nodig is. Het minste dat je dan kunt doen is de locaties open houden tot daar duidelijkheid over is. Als de gezondheidsraad over 2 of 3 weken zegt dat het nodig is kun je de locaties die net gesloten zijn weer opnieuw opbouwen.
Als je echt vooruit wil denken en verstandig bent dan kun je er ernstig rekening mee houden dat er de komende maanden/jaren nog wel wat prikkers nodig zijn. Denk je nog verder dan is de kans groot dat we vaker een dergelijke pandemie gaan krijgen. Daar zou je je op kunnen voorbereiden, maar dat kost geld uit de zak van de belastingbetaler. En die kijkt gemiddeld alleen maar naar het nu en zijn eigen portomonnee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:09 schreef Vasilevski het volgende:
Is misschien ook een verschil of de boosters voor risicogroepen worden gedaan en dan net zo worden afgehandeld als de griepprik. Of dat je dat weer bij de hele massa wilt doen inclusief alle tieners.
Zoals je weet heeft een GGD een andere verantwoording af te leggen en mits ze geen opdracht krijgen van de heren uit Den Haag om open te blijven met zak geld erbij, gaan ze dat niet doen want dat past niet binnen de huidige opdrachtquote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is niet achteraf. Het kabinet heeft aan de gezondheidsraad gevraagd of er een booster nodig is. Het minste dat je dan kunt doen is de locaties open houden tot daar duidelijkheid over is. Als de gezondheidsraad over 2 of 3 weken zegt dat het nodig is kun je de locaties die net gesloten zijn weer opnieuw opbouwen.
Ik stond me wel te bedenken een paar weken terug dat ik me voor kon stellen dat de vereniging waar ik was binnenkort hun twee sporthallen en parkeerplaats weer terug willen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geef de GGD er ook niet de schuld van, die worden ook alleen maar aangestuurd. Dat hele silo-beleid werkt in een periode als dit niet. Wel had de GGD gewoon kunnen zeggen: Joh hey, misschien is het slim als we onze locaties een paar weken extra open houden tot het besluit van de gezondheidsraad, ik zou het klote vinden als we ze opnieuw op moeten bouwen. De GGD zit tenslotte in het OMT en is een kernspeler in het hele vaccinatieprogramma.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoals je weet heeft een GGD een andere verantwoording af te leggen en mits ze geen opdracht krijgen van de heren uit Den Haag om open te blijven met zak geld erbij, gaan ze dat niet doen want dat past niet binnen de huidige opdracht
Wat een achterlijke wereld is dat kolommenbestuur eigenlijk toch. Kan er soms verdrietig om worden
Gelukkig is het nu zomer hier met Spinvis![]()
[ afbeelding ]
Vingertje wijzen is effectiever (niet mijn schuld, ik bepaal het beleid niet)quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geef de GGD er ook niet de schuld van, die worden ook alleen maar aangestuurd. Dat hele silo-beleid werkt in een periode als dit niet. Wel had de GGD gewoon kunnen zeggen: Joh hey, misschien is het slim als we onze locaties een paar weken extra open houden tot het besluit van de gezondheidsraad, ik zou het klote vinden als we ze opnieuw op moeten bouwen. De GGD zit tenslotte in het OMT en is een kernspeler in het hele vaccinatieprogramma.
Het is echt crisisbestuur op kleuterschoolniveauquote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geef de GGD er ook niet de schuld van, die worden ook alleen maar aangestuurd. Dat hele silo-beleid werkt in een periode als dit niet. Wel had de GGD gewoon kunnen zeggen: Joh hey, misschien is het slim als we onze locaties een paar weken extra open houden tot het besluit van de gezondheidsraad, ik zou het klote vinden als we ze opnieuw op moeten bouwen. De GGD zit tenslotte in het OMT en is een kernspeler in het hele vaccinatieprogramma.
Ik weet het. Dat is één van de dingen waar ik me deze hele pandemie al zo'n beetje het meest aan stoor. Als de data niet goed is heeft de GGD het niet goed aangeleverd. Als er iets mis is met de presentatie heeft het RIVM het niet goed geïntepreteerd of hebben de huisartsen het niet goed gedaan. Ik heb niet het idee dat iedereen met hetzelfde bezig is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:16 schreef popje het volgende:
[..]
Vingertje wijzen is effectiever (niet mijn schuld, ik bepaal het beleid niet)
Of het OMT heeft het geadviseerd hoor. (terwijl de vraag zo gesloten gesteld is, dat er nauwelijks iets anders geadviseerd kon worden)quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet het. Dat is één van de dingen waar ik me deze hele pandemie al zo'n beetje het meest aan stoor. Als de data niet goed is heeft de GGD het niet goed aangeleverd. Als er iets mis is met de presentatie heeft het RIVM het niet goed geïntepreteerd of hebben de huisartsen het niet goed gedaan. Ik heb niet het idee dat iedereen met hetzelfde bezig is.
Och wat een BS.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuizen worstelen met corona-ontkenners
Dit geloof ik wel en heeft te maken met onze achteruithollende kwaliteit van onderwijsquote:
Wat geloof je wel, een hoofd intensive care die in werkelijkheid geen arts is, maar werkzaam in de thuiszorg?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Dit geloof ik wel en heeft te maken met onze achteruithollende kwaliteit van onderwijs
Niet eens.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:13 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Dat lieg je... dit is echt wel leuker dan een bureau in elkaar zetten.
Misschien ben ik wel handiger dan jij!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voorzichtig hè. Ik heb laatst een bureaustoel in elkaar gezet. Mijn verwondingen en blauwe plekken zijn gelukkig weer verdwenen.
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet eens.![]()
Ik denk dat ik de enige persoon op deze aardkloot ben die het wel leuk vindt om Ikea-kastjes e.d. in elkaar te zetten!
[..]
Misschien ben ik wel handiger dan jij!![]()
En weer; 'het kan niet'. Niemand die vraagt om 'even' die capaciteit uit te breiden ook. Wat wel een vrij logische gedachte is; al een jaar (of anderhalf) proberen zoveel als mogelijk IC capaciteit te krijgen, maar het netto resultaat is dat we op dit moment MINDER IC capaciteit hebben dan vorig jaar in dezelfde periode.quote:Demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid zegt dat het tekort aan IC-capaciteit zich niet snel laat oplossen. "De capaciteit is gewoon begrensd, we moeten alles doen om die zo goed mogelijk op peil te houden, maar zomaar even uitbreiden is echt niet mogelijk."
https://nos.nl/liveblog/2(...)ervat-fondsenwerving
Ik geloof wel dat ze daar last hebben van eigenwijze lui met te veel vrije tijd en een te lage algemene ontwikkeling om er iets nuttigs mee te doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:34 schreef Za het volgende:
[..]
Wat geloof je wel, een hoofd intensive care die in werkelijkheid geen arts is, maar werkzaam in de thuiszorg?
Prima, het wild verzinnen van verhalen om maar een punt te maken komt me soms gewoon de keel uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:
Geen linkedin-linkjes hier om punten te maken.
Ja eens, dat iemand soms op zoek is naar een BS story of probeert een complot te ontmaskeren is tot daar aan toe. Maar om dan met een willekeurig linked-in linkje (nog de verkeerde ook) een compleet artikel denken te ontmaskeren.... Dan heeft een discussie nog weinig zin lijkt me.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:44 schreef lvw88 het volgende:
[..]
Prima, het wild verzinnen van verhalen om maar een punt te maken komt me soms gewoon de keel uit.
Mensen die op de IC met Covid aan de beademing liggen worden kunstmatig in slaap gehouden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:47 schreef aartstyle het volgende:
Ja eens, dat iemand soms op zoek is naar een BS story of probeert een complot te ontmaskeren is tot daar aan toe. Maar om dan met een willekeurig linked-in linkje (nog de verkeerde ook) een compleet artikel denken te ontmaskeren.... Dan heeft een discussie nog weinig zin lijkt me.
Dat zal best. Wellicht bedoeld ze het anders, wellicht is het de beademing op de verpleegafdeling. Al haal je dat niet uit het artikel, misschien waren ze niet in slaap. Maar dat wil toch niet zeggen dat het hele artikel BS is?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Mensen die op de IC met Covid aan de beademing liggen worden kunstmatig in slaap gehouden.
Die zijn niet in staat om tijden het draaien wappie gelul uit te slaan.
Nee maar de familie/vrienden, waar in de twee regels daarboven wel naar wordt gerefereerd, wél.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Mensen die op de IC met Covid aan de beademing liggen worden kunstmatig in slaap gehouden.
Die zijn niet in staat om tijden het draaien wappie gelul uit te slaan.
Zitten en muil houden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En weer; 'het kan niet'. Niemand die vraagt om 'even' die capaciteit uit te breiden ook. Wat wel een vrij logische gedachte is; al een jaar (of anderhalf) proberen zoveel als mogelijk IC capaciteit te krijgen, maar het netto resultaat is dat we op dit moment MINDER IC capaciteit hebben dan vorig jaar in dezelfde periode.
Tja. Hugo, hou je muil.
Ze zijn ziek, dus ziekenhuis.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:13 schreef KingRadler het volgende:
Waarom gaan Corona ontkenners naar het ziekenhuis, als je geen Corona hebt dan blijf je toch thuis.
Ze hebben wat anders. Maar geen corona. stofallergie.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:13 schreef KingRadler het volgende:
Waarom gaan Corona ontkenners naar het ziekenhuis, als je geen Corona hebt dan blijf je toch thuis.
Omdat ze denken dat het wat anders is natuurlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:13 schreef KingRadler het volgende:
Dan geloof je dat het iets anders isquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:13 schreef KingRadler het volgende:
Het is juist het probleem dat ze dat niet ontkennenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:14 schreef KingRadler het volgende:
ze ontkennen dan dat ze ziek zijn
Nee, ze denken dat ze geen corona hebben. Ze zijn wel ziek.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:14 schreef KingRadler het volgende:
[..]
ze ontkennen dan dat ze ziek zijn
Het is geen mummie nee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, ze denken dat ze geen corona hebben. Ze zijn wel ziek.
Het is niet heel ingewikkeld.
Tja, het is aan een arts om een diagnose te stellen, niet aan de patiënt...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, ze denken dat ze geen corona hebben. Ze zijn wel ziek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
46 gemeentes met 0 besmettingen
39 gemeentes met 1 besmettingen
108 gemeentes met 2-4 besmettingen
30 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Was uw vaccinatiekaart stuk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |