abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201069110

[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary1 op 25-08-2021 16:39:43 ]
pi_201069112
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef galantis het volgende:
Ik vraag me af of de niet-ingeënte jongeren het allemaal langer laten duren of juist niet. Ergens zorgt een verhoogde maar een niet te zorgwekkende viruscirculatie er natuurlijk voor dat we stevig aan immuniteit winnen. Aan de andere kant gaan prikken een stuk sneller. En het voordeel daarvan is is dat je dan antistoffen kan geven aan gezonde mensen, en je hier niet mensen die bijv geen prik kúnnen krijgen voor hoeft op te offeren.
Dat hangt ervan af of je jongeren als zelfstandige entiteiten ziet of als katalysator voor verdere verspreiding van het virus en daarmee (indirect) voor extra ziekenhuisopnames.
pi_201069114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef popje het volgende:
De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.

Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?
Nee, kabinet wil de avondklok uit de coronawet halen (fine, want dan kunnen ze hem niet zomaar opnieuw instellen) maar raad van state wil kennelijk dat het nader toegelicht wordt, dus dat zou wel eens kunnen betekenen dat de avondklok alsnog als mogelijkheid in de verlengde wet komt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201069117
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
daar heb ik toch een ander idee over, moet ik sociaal zijn tegen een asociaal, tot op zekere hoogte wel anders ben ik ook asociaal maar er zijn grenzen
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om één of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.
pi_201069123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee, kabinet wil de avondklok uit de coronawet halen (fine, want dan kunnen ze hem niet zomaar opnieuw instellen) maar raad van state wil kennelijk dat het nader toegelicht wordt, dus dat zou wel eens kunnen betekenen dat de avondklok alsnog als mogelijkheid in de verlengde wet komt.
Dat is niet wat er staat, ze willen de grondslag laten vervallen, dat er dus wel zonder reden een avondklok kan komen. En de adviesraad is het daar niet mee eens.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:38:01 #131
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201069124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef popje het volgende:
Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?
_O- Mooie grap toch.
pi_201069128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om één of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.
En als het gods wil is, waar ze het steeds over hebben? Misschien vinden ze het zelf dan juist wel prima.

(Dit gaat natuurlijk maar over een klein groepje weigeraars...).
pi_201069131
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat hangt ervan af of je jongeren als zelfstandige entiteiten ziet of als katalysator voor verdere verspreiding van het virus en daarmee (indirect) voor extra ziekenhuisopnames.
Kun je eigenlijk wel spreken over 'extra' ziekenhuisopnames, als we weten dat er voordat er voldoende immuniteit is er nog een zekere hoeveelheid opnames zullen moeten volgen?
I'll give you something to do
pi_201069133
quote:
Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig.
Net zoals het heftig als dat er mensen (over)lijden, doordat hun operatie steeds uitgesteld wordt.

Uiteindelijk is het niet meer dan een platte rekensom.
pi_201069142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef galantis het volgende:

[..]
Kun je eigenlijk wel spreken over 'extra' ziekenhuisopnames, als we weten dat er voordat er voldoende immuniteit is er nog een zekere hoeveelheid opnames zullen moeten volgen?
Fair enough.

Misschien 'versneld'? ;)
pi_201069145
quote:
Volgens een nieuwe Britse studie verdwijnt de vaccinatiebescherming tegen Covid-19 binnen zes maanden na volledige immunisatie met de vaccins van Pfizer en AstraZeneca. De cijfers onderstrepen de noodzaak van herhalingsvaccinaties, benadrukken de wetenschappers van King's College in Londen. De studie is gebaseerd op meer dan 1,2 miljoen testresultaten van gevaccineerden.

Volgens de studie daalde de bescherming van het Pfizer-vaccin vijf tot zes maanden na de tweede dosis van 88 tot 74 procent. Bij het AstraZeneca-vaccin daalde de werkzaamheid na vier tot vijf maanden van 77 tot 67 procent. In het ergste geval zou de bescherming van ouderen tegen de winter tot minder dan 50 procent kunnen dalen. Het Verenigd Koninkrijk is daarom van plan later dit jaar een campagne te beginnen om het hervaccineren te stimuleren. In Nederland beslist de overheid daarover in september.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) daarentegen ziet momenteel geen reden voor herhalingsvaccinaties en dringt erop aan dat mensen in armere landen eerst worden gevaccineerd. Als de vaccinatiegraad wereldwijd niet toeneemt, zouden zich nieuwe, eventueel nog gevaarlijker varianten van het coronavirus kunnen ontwikkelen, zo stelt het rapport.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANJgqM?ocid=msedgntp
pi_201069148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En als het gods wil is, waar ze het steeds over hebben? Misschien vinden ze het zelf dan juist wel prima.

(Dit gaat natuurlijk maar over een klein groepje weigeraars...).
Als ze het zelf dan wel prima vinden is dat hun keuze uiteraard.
pi_201069164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Net zoals het heftig als dat er mensen (over)lijden, doordat hun operatie steeds uitgesteld wordt.

Uiteindelijk is het niet meer dan een platte rekensom.
Dat is zeker waar. Er is wel een verschil tussen mensen acute zorg ontzeggen en geplande zorg uitstellen vind ik.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:42:35 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201069179
quote:

[..]
Hoezo, we vinden? Er is dan geen plek
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:42:59 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201069188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is niet hoe het werkt.
Als je klachten hebt dan moet je binnenblijven tot je een negatieve testuitslag hebt toch?

Of is dat alweer veranderd?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 16:43:03 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201069189
Er is natuurlijk ook nog eens een sluimerend en totaal onderbelichte mentale crisis onder onze medebewoners gaande.

twitter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201069201
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. Er is wel een verschil tussen mensen acute zorg ontzeggen en geplande zorg uitstellen vind ik.
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.
pi_201069276
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hoezo, we vinden? Er is dan geen plek
Oh wacht sorry. Ik had om één of andere reden in mijn hoofd dat het niet zozeer over code zwart zelf ging maar het moment daarvoor. Op het moment dat je code zwart hebt lijkt mij dat de arts kan bepalen welke zorgt het meest zinvol is. Ik ben er bang voor dat de keuze snel gaat richting geen Covid-zorg en wel andere zorg, ook onbewust (omdat mensen er lang liggen), dat zou niet per sé leidend moeten zijn.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:49:34 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201069281
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.
en hoeveel mensen met andere ernstige ziektes hebben het afgelopen jaar moeten wachten omdat covid voorrang kreeg met de mogelijke gevolgen van dien, dat vind ik net zo lullig
pi_201069282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zeker. Maar wel meer planbaar dan gewone acute zorg.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:00:13 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201069410
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Als je klachten hebt dan moet je binnenblijven tot je een negatieve testuitslag hebt toch?

Of is dat alweer veranderd?
Je moet helemaal niks.
pi_201069416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zeker. Maar wel meer planbaar dan gewone acute zorg.
Dus dan krijg je mogelijk per saldo veel meer acute gevallen. Dat lijkt me nogal contraproductief.
pi_201069438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.
Dit ja, zeker niet zaligmakend, maar het alternatief is nog beroerder indien het weer uit de hand dreigt te lopen.

Zou fijn zijn als het kabinet eens het bedachte plan schetst mocht het toch weer uit de hand lopen ipv van datum naar datum aanmodderen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:04:17 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201069451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je moet helemaal niks.
Klopt, was bedoeld in de context van het (niet wettelijk geregelde) beleid omtrent testen etc.

Vraag was waarom mensen met vaccinatie zich nog laten testen, en dat zal daar mee te maken hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')