Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ik
Dit impliceert toch wel een houding van 'iedereen raakt besmet, dus dat kun je maar beter zo snel mogelijk achter de rug hebben'. Het probleem is dan ook niet dát ze in het ziekenhuis komen, maar dat er (te) veel tegelijk komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb weinig problemen met jonge mensen die zich niet laten inenten. Uiteindelijk moet toch praktisch iedereen aan de antistoffen en als ze dat nou via een prik doen of via een besmetting, dat maakt niet uit.
De kritiek die je doorgaans op laatstgenoemde krijgt is dat ze anderen nog kunnen besmetten, maar zoals ik al noemde, bijna iedereen moet een keer met een vaccin dan wel een besmetting in aanraking komen. Dus je kan geen kwetsbaren blijven ontzien, anders dan ze een prik te geven.
Dan verhuizen we toch naar Texas/Brazilie? Mijn zolderkamer hier zal niet veel verschillen van mijn zolderkamer daar.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.
het is maar net hoe je het inricht, afgelopen jaar stond het hele zorgapparaat in dienst van corona, je moet gewoon een maximum stellen aan corona IC capaciteit zodat de andere zorg doorgang kan vindenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar zoiets heeft natuurlijk maatschappelijke gevolgen. Het gewone leven kan geen doorgang vinden als het zorgapparaat niet functioneert.
Wat dan. Weer alles sluiten of gesloten houden. Dat kun je toch ook niet verkopen? Bovendien is het geld voor die steunmaatregelen nu ook op. 90 miljard inmiddels. Eigenlijk bedoeld voor hele andere dingen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?
Ik mag hopen dat ze overgaan tot beslissingen, welke kant ook op. Dat pappen en nathouden begint veel pijn te doen in de samenleving.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.
Maar dat betekent dus dat je patiënten die acute zorg nodig hebben moet weigeren. Dat is nogal wat als er wel een bed beschikbaar is voor iemand die geen acute aandacht nodig heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is maar net hoe je het inricht, afgelopen jaar stond het hele zorgapparaat in dienst van corona, je moet gewoon een maximum stellen aan corona IC capaciteit zodat de andere zorg doorgang kan vinden
Beter gaan we zuurstofflessen verkopen bij de Kruidvat ipv zelftestsquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Over een weekje of 2 kan je op de IC, tot die tijd graag even zelf zuurstof toedienen.
Waarom het idee dat niet in Nederland kan gebeuren? In andere landen is het al gebeurd, wat we nu doen vanwege uitgestelde zorg veel meer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet.
Mensen weigeren zou nooit een optie moeten zijn.
Ik denk dat qua tijd momenteel het punt is bereikt dat het andersom is hoor. Er kan echt niks meer gesloten of teruggeddraaid worden zoals het nu gaat. Dat zou ook niemand meer moeten accepteren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens, oftewel ik ben er gewoon klaar meequote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze overgaan tot beslissingen, welke kant ook op. Dat pappen en nathouden begint veel pijn te doen in de samenleving.
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.
Ik heb het ook niet over een beslissing over wel of geen covidzorg hč. Ik heb het over beslissingen rondom corona in het algemeen. Wanneer gaan we maatregelen nemen als 't nodig is? Welke maatregelen gaan genomen worden? Wat gaan we doen met een eventuele derde prik? Steunpakketten?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.
Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.
Nou ja, iets wat ze nu zouden kunnen doen in het kader van de dingen die deze week al weer gebeuren is dat er geen lagere schoolklassen meer naar huis gestuurd worden voor elke scheet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.
Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens, oftewel ik ben er gewoon klaar mee
Die staan dan ook niet los van elkaar. Als je (bij wijze van) geen covidzorg gaat verlenen hoef je ook geen sectoren te sluiten, en vice versa.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het ook niet over een beslissing over wel of geen covidzorg hč. Ik heb het over beslissingen rondom corona in het algemeen. Wanneer gaan we maatregelen nemen als 't nodig is? Welke maatregelen gaan genomen worden? Wat gaan we doen met een eventuele derde prik? Steunpakketten?
De samenleving is sowieso al verrot, ik ben ook wel klaar met die geforceerde solidariteit 1 kant opquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.
Dat kan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, iets wat ze nu zouden kunnen doen in het kader van de dingen die deze week al weer gebeuren is dat er geen lagere schoolklassen meer naar huis gestuurd worden voor elke scheet.
Dat is niet hoe het werkt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodat je niet in quarantaine hoeft.
Dit bedoelde ik er dan niet zozeer mee. Het ging me meer om het - in mijn ogen - wezenlijke verschil tussen een jonger iemand die geen prik neemt en een ouder iemand die geen prik neemt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit impliceert toch wel een houding van 'iedereen raakt besmet, dus dat kun je maar beter zo snel mogelijk achter de rug hebben'. Het probleem is dan ook niet dát ze in het ziekenhuis komen, maar dat er (te) veel tegelijk komen.
daar heb ik toch een ander idee over, moet ik sociaal zijn tegen een asociaal, tot op zekere hoogte wel anders ben ik ook asociaal maar er zijn grenzenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |