SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Okquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, het is aan een arts om een diagnose te stellen, niet aan de patiënt...Go hard or go home![]()
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En weer; 'het kan niet'. Niemand die vraagt om 'even' die capaciteit uit te breiden ook. Wat wel een vrij logische gedachte is; al een jaar (of anderhalf) proberen zoveel als mogelijk IC capaciteit te krijgen, maar het netto resultaat is dat we op dit moment MINDER IC capaciteit hebben dan vorig jaar in dezelfde periode.
Tja. Hugo, hou je muil.![]()
Hoppa, lekker hoor! Weer op koers voor de kerstdagen met het eigen gezin. Niet naar de schoonfamilie. Hatseflats.![]()
bericht dat je wilde plaatsen:Ik ken dit niet zo van corona want toen was ik net de directe zorg uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:15 schreef Noek het volgende: [..] Omdat ze denken dat het wat anders is natuurlijk. Was vanmorgen nog op BNR, dan willen ze graag dat hen verteld wordt wat ze nu echt hebben en zo blijven ze in die waan. Zal ook wel anekdotisch zijn.
Maar zie je ook bij mensen met HIV die uit sommige landen komen, religieuze mensen met nare shitziektes, health freaks die kanker blijken te hebben. Etc.
Helemaal overtuigd dat déze diagnose het niet kan zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als carnaval maar door gaatquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:18 schreef aartstyle het volgende:
Hoppa, lekker hoor! Weer op koers voor de kerstdagen met het eigen gezin. Niet naar de schoonfamilie. Hatseflats.![]()
Dit lijkt me de beste oplossing tot nu toequote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.![]()
Lekker percentage positief trouwensOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat denk je zelf? Dat is vermaak, dan heb je bloed aan je handen!quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Gaat niet goed met percentage positief.
Dit gecombineerd met relatief hoge aantal besmettingen in zomermaand, en scholen die weer open gaan, doet mij vrezen voor het najaar.![]()
dat 3e shotje heb ik na een kwartier al binnenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Je komt alleen ergens binnen tijdens Carnaval als je een 3de shot hebt gehad.![]()
![]()
Hoe wil je dat percentage positief dan omlaag krijgen? Het is niet alsof je mensen kan dwingen om naar de teststraat te gaan, en testen zonder klachten is sowieso niet betrouwbaar. Laten er nu net veel meer gevaccineerden rond lopen die besmet kunnen zijn zonder klachten...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:19 schreef Hamzoef het volgende:
Dit gecombineerd met relatief hoge aantal besmettingen in zomermaand, en scholen die weer open gaan, doet mij vrezen voor het najaar.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:20 schreef Adames het volgende:
[..]
dat 3e shotje heb ik na een kwartier al binnen![]()
![]()
Kim holland doet dat nog sneller.......quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:20 schreef Adames het volgende:
[..]
dat 3e shotje heb ik na een kwartier al binnen![]()
Ligt dat aan Kim of aan jou?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Kim holland doet dat nog sneller.......![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:20 schreef Adames het volgende:
[..]
dat 3e shotje heb ik na een kwartier al binnen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar wat geeft dat als de meeste mensen gevaccineerd zijn en het vooral jongeren zijn die positief zijn? Niks toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:19 schreef Hamzoef het volgende:
Dit gecombineerd met relatief hoge aantal besmettingen in zomermaand, en scholen die weer open gaan, doet mij vrezen voor het najaar.![]()
Het is idd afwachten hoe dit zich vertaald richting de ziekenhuizen. Daar is nog veel onduidelijkheid over als ik het zo overal lees.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar wat geeft dat als de meeste mensen gevaccineerd zijn en het vooral jongeren zijn die positief zijn? Niks toch?![]()
Daar hoeven we alleen maar even de noodtoestand voor uit te roepen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.https://wetten.overheid.nl/BWBR0002758/2014-01-06quote:Bij ministeriële regeling kan worden bepaald, dat het geneeskundigen in het algemeen, dan wel dat het geneeskundigen, behorende tot bij de regeling aangewezen categorieën, verboden is zonder vergunning van het bevoegd gezag een rechtsbetrekking, strekkende tot de uitoefening van hun beroepswerkzaamheden in dienst van of voor een ander:
a.te beëindigen;
b.aan te gaan.
2Een krachtens het eerste lid, onder a, gesteld verbod geldt mede voor de wederpartij.
3Een vergunning kan onder beperkingen worden verleend. Aan een vergunning kunnen voorschriften worden verbonden.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Pracht idee, dan kunnen we ook gelijk gedwongen testen en vaccineren, zijn we binnen een paar maanden van deze ellende af.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Daar hoeven we alleen maar even de noodtoestand voor uit te roepen.
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002758/2014-01-06Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Heden 7x meer ziekenhuisopnames dan 6 weken geleden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:27 schreef aartstyle het volgende:
Het is idd afwachten hoe dit zich vertaald richting de ziekenhuizen. Daar is nog veel onduidelijkheid over als ik het zo overal lees.![]()
Ja maar het aantal gevaccineerden neemt toe, mensen die de ziekte hebben doorgemaakt ook. Zover ik weet is nu alles Delta variant (geen idee eigenlijk). Allemaal dingen die meespelen. Hoe gaat het eigenlijk in andere landen (UK bijvoorbeeld). Weet dat de US niet zo goed ging met de ic bezetting toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:30 schreef Za het volgende:
[..]
Heden 7x meer ziekenhuisopnames dan 6 weken geleden.![]()
En straks gaan we ietsje meer testen, en zitten we zo weer op de 4000-6000.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:31 schreef Sirolf het volgende:
[ afbeelding ]
Het is dat we op 5 augustus boven de 3.000 zaten, anders zouden we volgende week een hele maand tussen de 2.000 en 3.000 positieve tests per dag hebben gezeten.![]()
Ik zit in Mexico en heb wat nieuws gezien hier.
98% draagt mondkapjes buiten en op elke straathoek staat een persoon om je handen vol te spuiten met desinfectie middel. Elke winkel neemt ook je temperatuur op etc.
Maar ze hebben ook overal zo’n mat liggen waar je dan op moet staan (voelt beetje als zompige mat) en daarna mag je doorlopen… wat heeft voeten desinfecteren nou weer voor nut tegen covidzit het bij iedereen onder de zolen?!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Denk het niet hoor. Stel dat je een vaccinatieplicht invoert. De registratie is niet op orde dus je weet niet of iemand wel of niet gevaccineerd is. Als iemand in het buitenland gevaccineerd is weet je dat al niet, net als iemand die door de huisarts gevaccineerd is in veel gevallen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Pracht idee, dan kunnen we ook gelijk gedwongen testen en vaccineren, zijn we binnen een paar maanden van deze ellende af.
De politie heeft de capaciteit niet om ze op te sporen en ook niet om er daarna achteraan te zitten. Dat even los van de morele drempel die je overstapt met gedwongen testen en vaccineren is nogal een dingetje.![]()
Als je daarna de voeten gaat likken van je vrouw loop je minder besmettingsrisico. Logisch toch.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:34 schreef RipCity het volgende:
98% draagt mondkapjes buiten en op elke straathoek staat een persoon om je handen vol te spuiten met desinfectie middel. Elke winkel neemt ook je temperatuur op etc.
Maar ze hebben ook overal zo’n mat liggen waar je dan op moet staan (voelt beetje als zompige mat) en daarna mag je doorlopen… wat heeft voeten desinfecteren nou weer voor nut tegen covidzit het bij iedereen onder de zolen?!
Lijkt me naast het verbieden van verkoop van alcohol na 20:00 een van de weinige maatregelen die effect hebben."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Geen QR code is niet naar werk/school/winkel/ etc. Gewoon gestapo op straat. Komt best goedquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk het niet hoor. Stel dat je een vaccinatieplicht invoert. De registratie is niet op orde dus je weet niet of iemand wel of niet gevaccineerd is. Als iemand in het buitenland gevaccineerd is weet je dat al niet, net als iemand die door de huisarts gevaccineerd is in veel gevallen.
De politie heeft de capaciteit niet om ze op te sporen en ook niet om er daarna achteraan te zitten. Dat even los van de morele drempel die je overstapt met gedwongen testen en vaccineren is nogal een dingetje..
![]()
Kan je nagaan hoeveel opnames er anders zouden zijn....quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja maar het aantal gevaccineerden neemt toe, mensen die de ziekte hebben doorgemaakt ook. Zover ik weet is nu alles Delta variant (geen idee eigenlijk). Allemaal dingen die meespelen. Hoe gaat het eigenlijk in andere landen (UK bijvoorbeeld). Weet dat de US niet zo goed ging met de ic bezetting toch?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Geen QR code is niet naar werk/school/winkel/ etc. Gewoon gestapo op straat. Komt best goed.
![]()
![]()
Gedwongen vaccineren, uhuh...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Pracht idee, dan kunnen we ook gelijk gedwongen testen en vaccineren, zijn we binnen een paar maanden van deze ellende af."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Klopt, hopelijk is de Delta variant wel de zwaarste variant en gaan we nu langzaam naar Ab zijn milde verkoudheidsvirus.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoeveel opnames er anders zouden zijn....![]()
Dat is vergelijkbaar zoals vorig jaar in azie er autos reden die overal onderweg desinfectant op spoten... Totaal zinloos.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:34 schreef RipCity het volgende:
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
UK heeft gemiddeld 900 ziekenhuisopnames per dag, https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcarequote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
Ja maar het aantal gevaccineerden neemt toe, mensen die de ziekte hebben doorgemaakt ook. Zover ik weet is nu alles Delta variant (geen idee eigenlijk). Allemaal dingen die meespelen. Hoe gaat het eigenlijk in andere landen (UK bijvoorbeeld). Weet dat de US niet zo goed ging met de ic bezetting toch?
Ik zag een bericht dat aangaf meeste IC opnames ooit in de VS, maar mogelijk geldt dat specifiek voor 2021.![]()
Waar haal je de gestapo vandaan?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Geen QR code is niet naar werk/school/winkel/ etc. Gewoon gestapo op straat. Komt best goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Tja lastig Chratnox.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht?
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.![]()
Dat gaat niet, want feitelijk is dit dikke BS.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:
als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen,"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding :
- Hoogste DPL van de maand, maar het is weer woensdag, drukste dag van de week.
- Datavertraging 5-10 dagen is bijna 400 hoger dan gisteren, relatief veel oudere besmettingen dus.
- Testen bijna net zo hoog als 18-8, ook een woensdagwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die hebben we al.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waar haal je de gestapo vandaan?
Al heten ze nu Handhaving.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Je bedoelt de handhaving die het zelf ook steeds minder ziet zitten om te handhaven? Moeten we dan handhaving gaan inzetten om de handhaving te handhaven?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die hebben we al.
Al heten ze nu Handhaving.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurtquote:Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurtHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat zijn er te weinig omdar ze nu de taak van gestapo erbij krijgen. Waar haal je de extra mensen vandaan en hun kleding en overig materiaal in de wereldwijde tekorten in bijna alles?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die hebben we al.
Al heten ze nu Handhaving.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Waarom zou je testen als je gevaccineerd bent?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Die Twittert Hugo ongeveer elke week.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.- verwijderd door admin -![]()
Ja hoor, gewoon weer op de oude voet verder. Besmettingen blijven gewoon even zwaar wegen als voor de vaccinaties... echt, wat een slappe hap is het toch ook weer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:44 schreef groenen het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)verviel-ons-compleet
Man man man, wordt een leuk schooljaar.![]()
Basisschool he, daar zijn geen vaccinaties, anders dan een (gedeelte) van het personeel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hoor, gewoon weer op de oude voet verder. Besmettingen blijven gewoon even zwaar wegen als voor de vaccinaties... echt, wat een slappe hap is het toch ook weer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zodat je niet in quarantaine hoeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom zou je testen als je gevaccineerd bent?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Maar het is toch niet zo gek dat besmettingen niet dalen?
De maatregelen zijn alleen nog een papieren werkelijkheid in Den Haag.
Geen hond die zich nog ergens aan houdt.. mijn leven is momenteel weer gewoon pre corona mbt afstand houden etc.
De enige oplossing om de besmettingen weer naar 0 te krijgen is weer een volle lockdown waar alles gesloten is en je alleen nog je huis uit mag voor boodschappen en op elke hoek van de straat politie om je te bekeuren als je iets anders van plan bent.
Het is al 3 maanden lang Groundhog DayZuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat hoeft ook niet met een vaccinatie.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodat je niet in quarantaine hoeft.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies wat ik bedoel, dat is geen risicogroep. Oftewel, gewoon geen quarantaine voor klassen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Basisschool he, daar zijn geen vaccinaties, anders dan een (gedeelte) van het personeel.![]()
Man ik ben echt al een maand of 4 helemaal klaar met dat gezeik.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodat je niet in quarantaine hoeft.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Net nog een zelftest gedaan. Geen zin om anderen te infecteren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom zou je testen als je gevaccineerd bent?![]()
Wel toch? (als je klachten hebt)quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet met een vaccinatie.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik ookquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Man ik ben echt al een maand of 4 helemaal klaar met dat gezeik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dan blijf je gewoon een dag thuis, klinkt al vriendelijker dan quarantainequote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wel toch? (als je klachten hebt)![]()
Ik ben opzich geen tegenstander van een verplichting, mits die op de juiste manier gedaan wordt. Oftewel, wat als iemand niet gevaccineerd kan worden, wat als iemand niet de middelen heeft naar de vaccinatielocatie te komen. Wat als het afgeraden wordt, ga zo maar door. Als er goed nagedacht is over de uitzonderingen en alle activiteiten eromheen kan er best een plicht komen, maar de halfbakken manier waarop het nu gedaan wordt vind ik vooral schadelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tja lastig Chratnox.
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.![]()
Grappig stukje dit trouwens, testen zou toch niet vrijwillig zijn voor basisscholen? Dit leest niet heel vrijwillig.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:44 schreef groenen het volgende:
https://www.nhnieuws.nl/n(...)verviel-ons-compleet
Man man man, wordt een leuk schooljaar.quote:Twee klassen van de Haarlemse Montessorischool moesten na één schooldag in het nieuwe jaar alweer in quarantaine. Hoewel ouders hadden toegezegd dat alle leerlingen vooraf zijn getest, kwamen bij drie kinderen in twee klassen besmettingen met corona aan het licht.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 16:07:39 ]![]()
Dan nog anderhalf jaar voordat iedereen het gehad heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:48 schreef halfway het volgende:
[..]
Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurtHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nouja het beleid is dat je je laat testen bij klachten, en dat zal zeker niet iedereen doen maar verklaart wel waarom er nog genoeg gevaccineerden zijn die het wel doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan blijf je gewoon een dag thuis, klinkt al vriendelijker dan quarantaineLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
daarom ik begrijp die drukte ook niet zo goed, iedereen heeft een vaccinatie gehad of is jong genoeg om het risico te nemen, als je dan toch in het ziekenhuis belandt heb je pech of was je dom.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:56 schreef DonDruiper het volgende:
Maar het is toch niet zo gek dat besmettingen niet dalen?
De maatregelen zijn alleen nog een papieren werkelijkheid in Den Haag.
Geen hond die zich nog ergens aan houdt.. mijn leven is momenteel weer gewoon pre corona mbt afstand houden etc.
De enige oplossing om de besmettingen weer naar 0 te krijgen is weer een volle lockdown waar alles gesloten is en je alleen nog je huis uit mag voor boodschappen en op elke hoek van de straat politie om je te bekeuren als je iets anders van plan bent.
Het is al 3 maanden lang Groundhog Day![]()
We zouden eigenlijk weer terug moeten gaan naar maart en april 2020, toen vooral het aantal doden per dag de headlines haalde. Dat is toch uiteindelijk waar het om gaat.![]()
Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ik begrijp die drukte ook niet zo goed, iedereen heeft een vaccinatie gehad of is jong genoeg om het risico te nemen, als je dan toch in het ziekenhuis belandt heb je pech of was je dom.![]()
Wordt wel tijd dat we een kabinet krijgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Confetti het volgende:
We zouden eigenlijk weer terug moeten gaan naar maart en april 2020, toen vooral het aantal doden per dag de headlines haalde. Dat is toch uiteindelijk waar het om gaat.![]()
uiteindelijk wel maar ik dacht het verwerkbaar houden van het aantal ziekenhuis patiënten en vooral IC het belangrijkste wasquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Confetti het volgende:
Alleen wanneer er besmettingen zijn met de Duitse variant, in dit geval is het dus terecht.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht?![]()
![]()
Wij van WC-Eendwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ik begrijp die drukte ook niet zo goed, iedereen heeft een vaccinatie gehad of is jong genoeg om het risico te nemen, als je dan toch in het ziekenhuis belandt heb je pech of was je dom.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ben benieuwd of we toe gaan naar een moment waarop we toch de acht hartpatiënten gaan behandelen en de covidpatiënten niet meer (of minder snel) gaan opnemen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.![]()
dat is dan die pech, we kunnen toch niet aan de gang blijven omdat mensen zich niet willen inentenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.![]()
Tuurlijk wel, eitje. Gewoon op de coronacohort met alle patiënten gaan tongworstelen, binnen no-time ben je besmet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.![]()
Dan moet je eerst op een corona afdeling toegelaten worden, en dan moeten ze ook nog met je willen zoenenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, eitje. Gewoon op de coronacohort met alle patiënten gaan tongworstelen, binnen no-time ben je besmet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Dansen met Janssen, wegens succes verlengd.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dan doe je 't op de IC. Lekker langs die slang. Niet zo denken in problemenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan moet je eerst op een corona afdeling toegelaten worden, en dan moeten ze ook nog met je willen zoenen![]()
![]()
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dan die pech, we kunnen toch niet aan de gang blijven omdat mensen zich niet willen inenten![]()
als je toch wat meer risico loopt qua leeftijd of anders en je wil geen vaccinatie en je belandt in het ziekenhuis vind ik dat wel een beetje dom, als je 25 bent en gezond maar it hits you hard vind ik dat pechquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.![]()
We blijven in rondjes praten. Er is een probleem, de regering wil het niet oplossen, dus de bevolking moet blijven boeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Over een weekje of 2 kan je op de IC, tot die tijd graag even zelf zuurstof toedienen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De realiteit is dat we hoe dan ook aan de gang zullen blijven. Als het te druk in de ziekenhuizen wordt vanwege corona is het gevolg dat er weer maatregelen komen. Als het te druk wordt vanwege de seizoensgriep later dit jaar komen er (vrijwel zeker) ook maatregelen. De maatregelen zijn er om ervoor te zorgen dat de ziekenhuiszorg niet kapot gaat, corona is één van de ziektes die om zorg vragen, maar niet de enige.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?![]()
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ikquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?![]()
Nee, uiteraard niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?
Mensen weigeren zou nooit een optie moeten zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 16:19:41 ]![]()
Zeker. Maar zoiets heeft natuurlijk maatschappelijke gevolgen. Het gewone leven kan geen doorgang vinden als het zorgapparaat niet functioneert.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ik![]()
Samenvatting advies over derde verlenging van de coronawetquote:Verlengen, maar wel aandachtspunten
De Afdeling advisering kan zich vinden in het standpunt van het kabinet dat de maatregelen in de coronawet ook ná 1 september nog gedeeltelijk noodzakelijk zijn. Zij vraagt wel aandacht voor een aantal zaken. Zo hanteert het OMT een aantal uitgangspunten voor verlenging van de maatregelen. Deze worden ook in de toelichting bij het koninklijk besluit weergegeven. Volgens de Afdeling advisering is het onduidelijk hoe deze uitgangspunten zich verhouden tot de afweging van het kabinet zélf. De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vorig jaar maart waren er diverse berichten dat 20.000 ex-zorgmedewerkers wilden helpen. Is daar ooit nog meer over bekend geworden? Als in; resultaten, zijn er überhaupt ex-zorgmedewerkers weer aan de slag gegaan?![]()
Ik heb weinig problemen met jonge mensen die zich niet laten inenten. Uiteindelijk moet toch praktisch iedereen aan de antistoffen en als ze dat nou via een prik doen of via een besmetting, dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je toch wat meer risico loopt qua leeftijd of anders en je wil geen vaccinatie en je belandt in het ziekenhuis vind ik dat wel een beetje dom, als je 25 bent en gezond maar it hits you hard vind ik dat pech
De kritiek die je doorgaans op laatstgenoemde krijgt is dat ze anderen nog kunnen besmetten, maar zoals ik al noemde, bijna iedereen moet een keer met een vaccin dan wel een besmetting in aanraking komen. Dus je kan geen kwetsbaren blijven ontzien, anders dan ze een prik te geven.I'll give you something to do![]()
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ik
Forum Opties Forumhop: Hop naar: