abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201068235
pi_201068239
pi_201068243
pi_201068247
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Maar wat geeft dat als de meeste mensen gevaccineerd zijn en het vooral jongeren zijn die positief zijn? Niks toch?
Het is idd afwachten hoe dit zich vertaald richting de ziekenhuizen. Daar is nog veel onduidelijkheid over als ik het zo overal lees.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:27:57 #30
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201068252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:

[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.
Daar hoeven we alleen maar even de noodtoestand voor uit te roepen.

quote:
Bij ministeriële regeling kan worden bepaald, dat het geneeskundigen in het algemeen, dan wel dat het geneeskundigen, behorende tot bij de regeling aangewezen categorieën, verboden is zonder vergunning van het bevoegd gezag een rechtsbetrekking, strekkende tot de uitoefening van hun beroepswerkzaamheden in dienst van of voor een ander:

a.te beëindigen;

b.aan te gaan.

2Een krachtens het eerste lid, onder a, gesteld verbod geldt mede voor de wederpartij.

3Een vergunning kan onder beperkingen worden verleend. Aan een vergunning kunnen voorschriften worden verbonden.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002758/2014-01-06
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201068264
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:27 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Daar hoeven we alleen maar even de noodtoestand voor uit te roepen.
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002758/2014-01-06
Pracht idee, dan kunnen we ook gelijk gedwongen testen en vaccineren, zijn we binnen een paar maanden van deze ellende af.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201068273
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:27 schreef aartstyle het volgende:

Het is idd afwachten hoe dit zich vertaald richting de ziekenhuizen. Daar is nog veel onduidelijkheid over als ik het zo overal lees.
Heden 7x meer ziekenhuisopnames dan 6 weken geleden.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:31:17 #33
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_201068279

Het is dat we op 5 augustus boven de 3.000 zaten, anders zouden we volgende week een hele maand tussen de 2.000 en 3.000 positieve tests per dag hebben gezeten. :')
pi_201068297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:30 schreef Za het volgende:

[..]
Heden 7x meer ziekenhuisopnames dan 6 weken geleden.
Ja maar het aantal gevaccineerden neemt toe, mensen die de ziekte hebben doorgemaakt ook. Zover ik weet is nu alles Delta variant (geen idee eigenlijk). Allemaal dingen die meespelen. Hoe gaat het eigenlijk in andere landen (UK bijvoorbeeld). Weet dat de US niet zo goed ging met de ic bezetting toch?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:33:15 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201068304
We’re doomed, doooooooomed I tell you!
pi_201068306
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:31 schreef Sirolf het volgende:
[ afbeelding ]

Het is dat we op 5 augustus boven de 3.000 zaten, anders zouden we volgende week een hele maand tussen de 2.000 en 3.000 positieve tests per dag hebben gezeten. :')
En straks gaan we ietsje meer testen, en zitten we zo weer op de 4000-6000.
pi_201068314
Ik zit in Mexico en heb wat nieuws gezien hier.
98% draagt mondkapjes buiten en op elke straathoek staat een persoon om je handen vol te spuiten met desinfectie middel. Elke winkel neemt ook je temperatuur op etc.

Maar ze hebben ook overal zo’n mat liggen waar je dan op moet staan (voelt beetje als zompige mat) en daarna mag je doorlopen… wat heeft voeten desinfecteren nou weer voor nut tegen covid :D zit het bij iedereen onder de zolen?!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_201068325
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Pracht idee, dan kunnen we ook gelijk gedwongen testen en vaccineren, zijn we binnen een paar maanden van deze ellende af.
Denk het niet hoor. Stel dat je een vaccinatieplicht invoert. De registratie is niet op orde dus je weet niet of iemand wel of niet gevaccineerd is. Als iemand in het buitenland gevaccineerd is weet je dat al niet, net als iemand die door de huisarts gevaccineerd is in veel gevallen.

De politie heeft de capaciteit niet om ze op te sporen en ook niet om er daarna achteraan te zitten. Dat even los van de morele drempel die je overstapt met gedwongen testen en vaccineren is nogal een dingetje.
pi_201068336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:34 schreef RipCity het volgende:
98% draagt mondkapjes buiten en op elke straathoek staat een persoon om je handen vol te spuiten met desinfectie middel. Elke winkel neemt ook je temperatuur op etc.

Maar ze hebben ook overal zo’n mat liggen waar je dan op moet staan (voelt beetje als zompige mat) en daarna mag je doorlopen… wat heeft voeten desinfecteren nou weer voor nut tegen covid :D zit het bij iedereen onder de zolen?!
Als je daarna de voeten gaat likken van je vrouw loop je minder besmettingsrisico. Logisch toch.

Lijkt me naast het verbieden van verkoop van alcohol na 20:00 een van de weinige maatregelen die effect hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201068339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Denk het niet hoor. Stel dat je een vaccinatieplicht invoert. De registratie is niet op orde dus je weet niet of iemand wel of niet gevaccineerd is. Als iemand in het buitenland gevaccineerd is weet je dat al niet, net als iemand die door de huisarts gevaccineerd is in veel gevallen.

De politie heeft de capaciteit niet om ze op te sporen en ook niet om er daarna achteraan te zitten. Dat even los van de morele drempel die je overstapt met gedwongen testen en vaccineren is nogal een dingetje.
Geen QR code is niet naar werk/school/winkel/ etc. Gewoon gestapo op straat. Komt best goed :).
pi_201068341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja maar het aantal gevaccineerden neemt toe, mensen die de ziekte hebben doorgemaakt ook. Zover ik weet is nu alles Delta variant (geen idee eigenlijk). Allemaal dingen die meespelen. Hoe gaat het eigenlijk in andere landen (UK bijvoorbeeld). Weet dat de US niet zo goed ging met de ic bezetting toch?
Kan je nagaan hoeveel opnames er anders zouden zijn....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201068352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Geen QR code is niet naar werk/school/winkel/ etc. Gewoon gestapo op straat. Komt best goed :).
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht? :+
pi_201068356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Gedwongen vaccineren, uhuh...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201068360
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Kan je nagaan hoeveel opnames er anders zouden zijn....
Klopt, hopelijk is de Delta variant wel de zwaarste variant en gaan we nu langzaam naar Ab zijn milde verkoudheidsvirus.
pi_201068361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:34 schreef RipCity het volgende:

Dat is vergelijkbaar zoals vorig jaar in azie er autos reden die overal onderweg desinfectant op spoten... Totaal zinloos.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201068368
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:

UK heeft gemiddeld 900 ziekenhuisopnames per dag, https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Ik zag een bericht dat aangaf meeste IC opnames ooit in de VS, maar mogelijk geldt dat specifiek voor 2021.
pi_201068378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Waar haal je de gestapo vandaan?
pi_201068392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht? :+
Tja lastig Chratnox.
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.
pi_201068404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:
als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen,
Dat gaat niet, want feitelijk is dit dikke BS.
pi_201068405
Denk dat ik maandag echt net op tijd nog op vakantie ga :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')