Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ik begrijp die drukte ook niet zo goed, iedereen heeft een vaccinatie gehad of is jong genoeg om het risico te nemen, als je dan toch in het ziekenhuis belandt heb je pech of was je dom.
Nee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Confetti het volgende:
We zouden eigenlijk weer terug moeten gaan naar maart en april 2020, toen vooral het aantal doden per dag de headlines haalde. Dat is toch uiteindelijk waar het om gaat.
uiteindelijk wel maar ik dacht het verwerkbaar houden van het aantal ziekenhuis patiënten en vooral IC het belangrijkste wasquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Confetti het volgende:
We zouden eigenlijk weer terug moeten gaan naar maart en april 2020, toen vooral het aantal doden per dag de headlines haalde. Dat is toch uiteindelijk waar het om gaat.
Alleen wanneer er besmettingen zijn met de Duitse variant, in dit geval is het dus terecht.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we zover zouden gaan, zijn WO2 referenties dan wel terecht?
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ik begrijp die drukte ook niet zo goed, iedereen heeft een vaccinatie gehad of is jong genoeg om het risico te nemen, als je dan toch in het ziekenhuis belandt heb je pech of was je dom.
Ben benieuwd of we toe gaan naar een moment waarop we toch de acht hartpatiënten gaan behandelen en de covidpatiënten niet meer (of minder snel) gaan opnemen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.
dat is dan die pech, we kunnen toch niet aan de gang blijven omdat mensen zich niet willen inentenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als die aantallen te groot worden, ontstaat er toch een probleem.
Tuurlijk wel, eitje. Gewoon op de coronacohort met alle patiënten gaan tongworstelen, binnen no-time ben je besmet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.
Dan moet je eerst op een corona afdeling toegelaten worden, en dan moeten ze ook nog met je willen zoenenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, eitje. Gewoon op de coronacohort met alle patiënten gaan tongworstelen, binnen no-time ben je besmet.
Dansen met Janssen, wegens succes verlengd.quote:
Dan doe je 't op de IC. Lekker langs die slang. Niet zo denken in problemenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan moet je eerst op een corona afdeling toegelaten worden, en dan moeten ze ook nog met je willen zoenen
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dan die pech, we kunnen toch niet aan de gang blijven omdat mensen zich niet willen inenten
als je toch wat meer risico loopt qua leeftijd of anders en je wil geen vaccinatie en je belandt in het ziekenhuis vind ik dat wel een beetje dom, als je 25 bent en gezond maar it hits you hard vind ik dat pechquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pech ja dat dom vind ik dan weer een niet zo handige toevoeging. Stel je zou nu ervoor willen zorgen dat je volgende week besmet raakt dan lukt je dat echt niet zomaar, ook al doe je je best.
We blijven in rondjes praten. Er is een probleem, de regering wil het niet oplossen, dus de bevolking moet blijven boeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?
Over een weekje of 2 kan je op de IC, tot die tijd graag even zelf zuurstof toedienen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?
De realiteit is dat we hoe dan ook aan de gang zullen blijven. Als het te druk in de ziekenhuizen wordt vanwege corona is het gevolg dat er weer maatregelen komen. Als het te druk wordt vanwege de seizoensgriep later dit jaar komen er (vrijwel zeker) ook maatregelen. De maatregelen zijn er om ervoor te zorgen dat de ziekenhuiszorg niet kapot gaat, corona is één van de ziektes die om zorg vragen, maar niet de enige.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ikquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar zoiets heeft natuurlijk maatschappelijke gevolgen. Het gewone leven kan geen doorgang vinden als het zorgapparaat niet functioneert.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet iedereen proberen te helpen naar je mogelijkheden, als die uitgeput raken moet je keuzes maken, code zwart heet dat geloof ik
quote:Verlengen, maar wel aandachtspunten
De Afdeling advisering kan zich vinden in het standpunt van het kabinet dat de maatregelen in de coronawet ook ná 1 september nog gedeeltelijk noodzakelijk zijn. Zij vraagt wel aandacht voor een aantal zaken. Zo hanteert het OMT een aantal uitgangspunten voor verlenging van de maatregelen. Deze worden ook in de toelichting bij het koninklijk besluit weergegeven. Volgens de Afdeling advisering is het onduidelijk hoe deze uitgangspunten zich verhouden tot de afweging van het kabinet zélf. De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.
Ik heb weinig problemen met jonge mensen die zich niet laten inenten. Uiteindelijk moet toch praktisch iedereen aan de antistoffen en als ze dat nou via een prik doen of via een besmetting, dat maakt niet uit.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je toch wat meer risico loopt qua leeftijd of anders en je wil geen vaccinatie en je belandt in het ziekenhuis vind ik dat wel een beetje dom, als je 25 bent en gezond maar it hits you hard vind ik dat pech
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |