abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201068933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:22 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik heb weinig problemen met jonge mensen die zich niet laten inenten. Uiteindelijk moet toch praktisch iedereen aan de antistoffen en als ze dat nou via een prik doen of via een besmetting, dat maakt niet uit.
De kritiek die je doorgaans op laatstgenoemde krijgt is dat ze anderen nog kunnen besmetten, maar zoals ik al noemde, bijna iedereen moet een keer met een vaccin dan wel een besmetting in aanraking komen. Dus je kan geen kwetsbaren blijven ontzien, anders dan ze een prik te geven.
Dit impliceert toch wel een houding van 'iedereen raakt besmet, dus dat kun je maar beter zo snel mogelijk achter de rug hebben'. Het probleem is dan ook niet dát ze in het ziekenhuis komen, maar dat er (te) veel tegelijk komen.
pi_201068944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.
Dan verhuizen we toch naar Texas/Brazilie? Mijn zolderkamer hier zal niet veel verschillen van mijn zolderkamer daar.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_201068948
quote:

[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:25:25 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201068952
quote:
2s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zeker. Maar zoiets heeft natuurlijk maatschappelijke gevolgen. Het gewone leven kan geen doorgang vinden als het zorgapparaat niet functioneert.
het is maar net hoe je het inricht, afgelopen jaar stond het hele zorgapparaat in dienst van corona, je moet gewoon een maximum stellen aan corona IC capaciteit zodat de andere zorg doorgang kan vinden
pi_201068960
quote:
2s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:

[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?
Wat dan. Weer alles sluiten of gesloten houden. Dat kun je toch ook niet verkopen? Bovendien is het geld voor die steunmaatregelen nu ook op. 90 miljard inmiddels. Eigenlijk bedoeld voor hele andere dingen.
pi_201068962
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.
Ik mag hopen dat ze overgaan tot beslissingen, welke kant ook op. Dat pappen en nathouden begint veel pijn te doen in de samenleving.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:26:52 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201068972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is maar net hoe je het inricht, afgelopen jaar stond het hele zorgapparaat in dienst van corona, je moet gewoon een maximum stellen aan corona IC capaciteit zodat de andere zorg doorgang kan vinden
Maar dat betekent dus dat je patiënten die acute zorg nodig hebben moet weigeren. Dat is nogal wat als er wel een bed beschikbaar is voor iemand die geen acute aandacht nodig heeft.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:27:21 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201068982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Over een weekje of 2 kan je op de IC, tot die tijd graag even zelf zuurstof toedienen.
Beter gaan we zuurstofflessen verkopen bij de Kruidvat ipv zelftests
pi_201068987
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, uiteraard niet.

Mensen weigeren zou nooit een optie moeten zijn.
Waarom het idee dat niet in Nederland kan gebeuren? In andere landen is het al gebeurd, wat we nu doen vanwege uitgestelde zorg veel meer.
pi_201068997
quote:

[..]
Ik denk dat qua tijd momenteel het punt is bereikt dat het andersom is hoor. Er kan echt niks meer gesloten of teruggeddraaid worden zoals het nu gaat. Dat zou ook niemand meer moeten accepteren.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:28:51 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201068999
quote:

[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens, oftewel ik ben er gewoon klaar mee :)
pi_201069007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat ze overgaan tot beslissingen, welke kant ook op. Dat pappen en nathouden begint veel pijn te doen in de samenleving.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.

Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.
pi_201069023

Dit is toch wederom duidelijk? Groep ongevaccineerden is hier vele malen groter in verhouding tot de groep gevaccineerden. Alleen bij 60+ lijkt het andersom, en daar zijn de aantallen verwaarloosbaar.

Wederom komt het Pareto-principe weer uit: 20% zorgt voor 80% van de problemen.

edit: @
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.
pi_201069031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.

Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.
Ik heb het ook niet over een beslissing over wel of geen covidzorg hč. Ik heb het over beslissingen rondom corona in het algemeen. Wanneer gaan we maatregelen nemen als 't nodig is? Welke maatregelen gaan genomen worden? Wat gaan we doen met een eventuele derde prik? Steunpakketten?

Bijna elke beslissing tot nu toe is een compromis om degene die het hardst schreeuwt blij te houden.
pi_201069033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, iets wat ze nu zouden kunnen doen in het kader van de dingen die deze week al weer gebeuren is dat er geen lagere schoolklassen meer naar huis gestuurd worden voor elke scheet.
pi_201069043
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens, oftewel ik ben er gewoon klaar mee :)
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.
pi_201069048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het ook niet over een beslissing over wel of geen covidzorg hč. Ik heb het over beslissingen rondom corona in het algemeen. Wanneer gaan we maatregelen nemen als 't nodig is? Welke maatregelen gaan genomen worden? Wat gaan we doen met een eventuele derde prik? Steunpakketten?
Die staan dan ook niet los van elkaar. Als je (bij wijze van) geen covidzorg gaat verlenen hoef je ook geen sectoren te sluiten, en vice versa.
pi_201069055
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-in-quarantaine
Australische praktijken. Wat heeft dit met volksgezondheid te maken? Gezondheid is meer dan geen corona...
zie email 27 oktober
pi_201069056
quote:

[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.
De samenleving is sowieso al verrot, ik ben ook wel klaar met die geforceerde solidariteit 1 kant op
pi_201069057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou ja, iets wat ze nu zouden kunnen doen in het kader van de dingen die deze week al weer gebeuren is dat er geen lagere schoolklassen meer naar huis gestuurd worden voor elke scheet.
Dat kan.
pi_201069062
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Zodat je niet in quarantaine hoeft.
Dat is niet hoe het werkt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201069066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit impliceert toch wel een houding van 'iedereen raakt besmet, dus dat kun je maar beter zo snel mogelijk achter de rug hebben'. Het probleem is dan ook niet dát ze in het ziekenhuis komen, maar dat er (te) veel tegelijk komen.
Dit bedoelde ik er dan niet zozeer mee. Het ging me meer om het - in mijn ogen - wezenlijke verschil tussen een jonger iemand die geen prik neemt en een ouder iemand die geen prik neemt.
Ik vraag me af of de niet-ingeënte jongeren het allemaal langer laten duren of juist niet. Ergens zorgt een verhoogde maar een niet te zorgwekkende viruscirculatie er natuurlijk voor dat we stevig aan immuniteit winnen. Aan de andere kant gaan prikken een stuk sneller. En het voordeel daarvan is is dat je dan antistoffen kan geven aan gezonde mensen, en je hier niet mensen die bijv geen prik kúnnen krijgen voor hoeft op te offeren.
I'll give you something to do
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:33:46 #124
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201069069
De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.

Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:35:13 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201069089
quote:

[..]
daar heb ik toch een ander idee over, moet ik sociaal zijn tegen een asociaal, tot op zekere hoogte wel anders ben ik ook asociaal maar er zijn grenzen
pi_201069110

[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary1 op 25-08-2021 16:39:43 ]
pi_201069112
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef galantis het volgende:
Ik vraag me af of de niet-ingeënte jongeren het allemaal langer laten duren of juist niet. Ergens zorgt een verhoogde maar een niet te zorgwekkende viruscirculatie er natuurlijk voor dat we stevig aan immuniteit winnen. Aan de andere kant gaan prikken een stuk sneller. En het voordeel daarvan is is dat je dan antistoffen kan geven aan gezonde mensen, en je hier niet mensen die bijv geen prik kúnnen krijgen voor hoeft op te offeren.
Dat hangt ervan af of je jongeren als zelfstandige entiteiten ziet of als katalysator voor verdere verspreiding van het virus en daarmee (indirect) voor extra ziekenhuisopnames.
pi_201069114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef popje het volgende:
De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.

Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?
Nee, kabinet wil de avondklok uit de coronawet halen (fine, want dan kunnen ze hem niet zomaar opnieuw instellen) maar raad van state wil kennelijk dat het nader toegelicht wordt, dus dat zou wel eens kunnen betekenen dat de avondklok alsnog als mogelijkheid in de verlengde wet komt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201069117
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
daar heb ik toch een ander idee over, moet ik sociaal zijn tegen een asociaal, tot op zekere hoogte wel anders ben ik ook asociaal maar er zijn grenzen
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om één of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.
pi_201069123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee, kabinet wil de avondklok uit de coronawet halen (fine, want dan kunnen ze hem niet zomaar opnieuw instellen) maar raad van state wil kennelijk dat het nader toegelicht wordt, dus dat zou wel eens kunnen betekenen dat de avondklok alsnog als mogelijkheid in de verlengde wet komt.
Dat is niet wat er staat, ze willen de grondslag laten vervallen, dat er dus wel zonder reden een avondklok kan komen. En de adviesraad is het daar niet mee eens.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:38:01 #131
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201069124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef popje het volgende:
_O- Mooie grap toch.
pi_201069128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om één of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.
En als het gods wil is, waar ze het steeds over hebben? Misschien vinden ze het zelf dan juist wel prima.

(Dit gaat natuurlijk maar over een klein groepje weigeraars...).
pi_201069131
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat hangt ervan af of je jongeren als zelfstandige entiteiten ziet of als katalysator voor verdere verspreiding van het virus en daarmee (indirect) voor extra ziekenhuisopnames.
Kun je eigenlijk wel spreken over 'extra' ziekenhuisopnames, als we weten dat er voordat er voldoende immuniteit is er nog een zekere hoeveelheid opnames zullen moeten volgen?
pi_201069133
quote:
Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig.
Net zoals het heftig als dat er mensen (over)lijden, doordat hun operatie steeds uitgesteld wordt.

Uiteindelijk is het niet meer dan een platte rekensom.
pi_201069142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef galantis het volgende:

[..]
Kun je eigenlijk wel spreken over 'extra' ziekenhuisopnames, als we weten dat er voordat er voldoende immuniteit is er nog een zekere hoeveelheid opnames zullen moeten volgen?
Fair enough.

Misschien 'versneld'? ;)
pi_201069145
quote:
Volgens een nieuwe Britse studie verdwijnt de vaccinatiebescherming tegen Covid-19 binnen zes maanden na volledige immunisatie met de vaccins van Pfizer en AstraZeneca. De cijfers onderstrepen de noodzaak van herhalingsvaccinaties, benadrukken de wetenschappers van King's College in Londen. De studie is gebaseerd op meer dan 1,2 miljoen testresultaten van gevaccineerden.

Volgens de studie daalde de bescherming van het Pfizer-vaccin vijf tot zes maanden na de tweede dosis van 88 tot 74 procent. Bij het AstraZeneca-vaccin daalde de werkzaamheid na vier tot vijf maanden van 77 tot 67 procent. In het ergste geval zou de bescherming van ouderen tegen de winter tot minder dan 50 procent kunnen dalen. Het Verenigd Koninkrijk is daarom van plan later dit jaar een campagne te beginnen om het hervaccineren te stimuleren. In Nederland beslist de overheid daarover in september.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) daarentegen ziet momenteel geen reden voor herhalingsvaccinaties en dringt erop aan dat mensen in armere landen eerst worden gevaccineerd. Als de vaccinatiegraad wereldwijd niet toeneemt, zouden zich nieuwe, eventueel nog gevaarlijker varianten van het coronavirus kunnen ontwikkelen, zo stelt het rapport.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANJgqM?ocid=msedgntp
pi_201069148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En als het gods wil is, waar ze het steeds over hebben? Misschien vinden ze het zelf dan juist wel prima.

(Dit gaat natuurlijk maar over een klein groepje weigeraars...).
Als ze het zelf dan wel prima vinden is dat hun keuze uiteraard.
pi_201069164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Net zoals het heftig als dat er mensen (over)lijden, doordat hun operatie steeds uitgesteld wordt.

Uiteindelijk is het niet meer dan een platte rekensom.
Dat is zeker waar. Er is wel een verschil tussen mensen acute zorg ontzeggen en geplande zorg uitstellen vind ik.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:42:35 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201069179
quote:

[..]
Hoezo, we vinden? Er is dan geen plek
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:42:59 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201069188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat is niet hoe het werkt.
Als je klachten hebt dan moet je binnenblijven tot je een negatieve testuitslag hebt toch?

Of is dat alweer veranderd?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 16:43:03 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201069189
Er is natuurlijk ook nog eens een sluimerend en totaal onderbelichte mentale crisis onder onze medebewoners gaande.

twitter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201069201
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. Er is wel een verschil tussen mensen acute zorg ontzeggen en geplande zorg uitstellen vind ik.
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.
pi_201069276
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hoezo, we vinden? Er is dan geen plek
Oh wacht sorry. Ik had om één of andere reden in mijn hoofd dat het niet zozeer over code zwart zelf ging maar het moment daarvoor. Op het moment dat je code zwart hebt lijkt mij dat de arts kan bepalen welke zorgt het meest zinvol is. Ik ben er bang voor dat de keuze snel gaat richting geen Covid-zorg en wel andere zorg, ook onbewust (omdat mensen er lang liggen), dat zou niet per sé leidend moeten zijn.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:49:34 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201069281
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.
en hoeveel mensen met andere ernstige ziektes hebben het afgelopen jaar moeten wachten omdat covid voorrang kreeg met de mogelijke gevolgen van dien, dat vind ik net zo lullig
pi_201069282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zeker. Maar wel meer planbaar dan gewone acute zorg.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:00:13 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201069410
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Als je klachten hebt dan moet je binnenblijven tot je een negatieve testuitslag hebt toch?

Of is dat alweer veranderd?
Je moet helemaal niks.
pi_201069416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zeker. Maar wel meer planbaar dan gewone acute zorg.
Dus dan krijg je mogelijk per saldo veel meer acute gevallen. Dat lijkt me nogal contraproductief.
pi_201069438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit ja, zeker niet zaligmakend, maar het alternatief is nog beroerder indien het weer uit de hand dreigt te lopen.

Zou fijn zijn als het kabinet eens het bedachte plan schetst mocht het toch weer uit de hand lopen ipv van datum naar datum aanmodderen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:04:17 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201069451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je moet helemaal niks.
Klopt, was bedoeld in de context van het (niet wettelijk geregelde) beleid omtrent testen etc.

Vraag was waarom mensen met vaccinatie zich nog laten testen, en dat zal daar mee te maken hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:06:17 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201069471
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Klopt, was bedoeld in de context van het (niet wettelijk geregelde) beleid omtrent testen etc.

Vraag was waarom mensen met vaccinatie zich nog laten testen, en dat zal daar mee te maken hebben.
Oh, dat zou best kunnen. Eerlijk gezegd boeit het me allemaal weinig (meer).
pi_201069502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zou fijn zijn als het kabinet eens het bedachte plan schetst mocht het toch weer uit de hand lopen ipv van datum naar datum aanmodderen.
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.
pi_201069504
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.

Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.
pi_201069525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.
Dan kunnen de (nog) ongevaccineerden straks een tripleshot nemen *O*
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201069557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zeker, laten betalen voor testen zou al een goed begin zijn. Eventueel aangevuld met dat er gedacht wordt aan het ontzeggen van toegang tot bepaalde locaties.

Allemaal erg naar dat het blijkbaar nodig is, maar maatregelen/lockdowns voor iedereen is nog erger.
pi_201069561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.

Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.
Zo ver is het nog niet. De cijfers van IJsland geven goede moed. 70% is gevacinerd. Ze zitten nu in een piek/eind van de piek.

quote:
That there are hardly any deaths accompanying the rising case count is a good sign. The data show that vaccinated people who are getting the virus are generally recovering without serious illness.

Iceland provides a case study for how an effective vaccine rollout perhaps doesn’t guarantee herd immunity but prevents hospitalizations and deaths.
https://qz.com/2044284/ic(...)te-vaccine-efficacy/
pi_201069600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zo ver is het nog niet. De cijfers van IJsland geven goede moed. 70% is gevacinerd. Ze zitten nu in een piek/eind van de piek.
[..]
https://qz.com/2044284/ic(...)te-vaccine-efficacy/
IJsland heeft natuurlijk wel als voordeel dat het extreem dunbevolkt is en behoorlijk geďsoleerd gelegen. Een soort Australië in Europa qua geografie. Maar hadden zij niet ook amper maatregelen meer? Dan is het op zich best bemoedigend imo.
pi_201069717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
IJsland heeft natuurlijk wel als voordeel dat het extreem dunbevolkt is en behoorlijk geďsoleerd gelegen. Een soort Australië in Europa qua geografie. Maar hadden zij niet ook amper maatregelen meer? Dan is het op zich best bemoedigend imo.
Ik kan niet vinden wat de percentages zijn van de verschillende vaccins in IJsland.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:26:17 #159
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201069766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik kan niet vinden wat de percentages zijn van de verschillende vaccins in IJsland.
https://www.covid.is/statistical-information-on-vaccination
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201070223
https://www.volkskrant.nl(...)e-beperken~bf68a89d/

Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.
pi_201070336
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:

Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.
De belangrijkste manier waarop gevaccineerden de non-responders beschermen is omdat zij de algehele viruscirculatie omlaag brengen.
Waarom die veiligheid van de kwetsbaren altijd maar weer op de openbare ruimte moet worden geprojecteerd is mij een raadsel. Zeker als de kans op besmetting daar marginaal is omdat het doorgaans om doorstroomlocaties gaat. En al helemaal gezien ook gevaccineerden een niet-verwaarloosbare kans hebben het virus op te lopen en door te geven. Het enige waar non-responders echt wat voor kopen is gewoonweg lage viruscirculatie.
Ze heeft misschien ergens wel een punt maar gebruikt de verkeerde argumenten.
pi_201070408
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:07 schreef galantis het volgende:

[..]
De belangrijkste manier waarop gevaccineerden de non-responders beschermen is omdat zij de algehele viruscirculatie omlaag brengen.
Waarom die veiligheid van de kwetsbaren altijd maar weer op de openbare ruimte moet worden geprojecteerd is mij een raadsel. Zeker als de kans op besmetting daar marginaal is omdat het doorgaans om doorstroomlocaties gaat. En al helemaal gezien ook gevaccineerden een niet-verwaarloosbare kans hebben het virus op te lopen en door te geven. Het enige waar non-responders echt wat voor kopen is gewoonweg lage viruscirculatie.
Ze heeft misschien ergens wel een punt maar gebruikt de verkeerde argumenten.
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?

Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egoďstisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.

Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:18:04 #164
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201070466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:

[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.
Ho ho, we leven in een vrij land hč. Maar keuzes mogen best consequenties hebben. Natuurlijk mag je ontslag nemen, maar dan krijg je de komende 5 jaar nergens een groen vinkje. Noem het verplegingsdrang.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201070472
quote:

Maar de grootste vraag is hoe deed ze dat voor 2020? Toen hadden we ook al 200 respiratoire virussen waar onder de griep die tot 50% asymptomatisch wordt overgedragen.
pi_201070475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?

Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egoďstisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.

Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
En dat anderen zich in allerlei bochten wringen biedt ook nog eens 0,0 garantie. Er zijn maar twee manieren waarop zo iemand niet ziek kan worden: Corona dat uitdooft of zij komt haar huis niet meer uit. Maar dat wil ze vast niet horen.
En inderdaad, dit zijn individuele problemen, die uiteraard niet uitsluitend gelden voor het coronavirus.
pi_201070504
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:18 schreef galantis het volgende:

[..]
En dat anderen zich in allerlei bochten wringen biedt ook nog eens 0,0 garantie. Er zijn maar twee manieren waarop zo iemand niet ziek kan worden: Corona dat uitdooft of zij komt haar huis niet meer uit. Maar dat wil ze vast niet horen.
En inderdaad, dit zijn individuele problemen, die uiteraard niet uitsluitend gelden voor het coronavirus.
Goede post. Van een directrice van een onderwijsinstelling, die kennelijk ook de jongste niet meer is, zou je betere argumenten verwachten dan zo’n “ik ben zielig”-verhaal. Maar nogmaals, vanuit haar bezien is het logisch. Alleen dat maakt het niet automatisch redelijk.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:22:09 #168
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201070512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Mevrouw staat toch niets in de weg om zichzelf te beschermen met een (deugdelijk) mondkapje.
Ik zit hier in een dorp met drie besmettingen en nauwelijks sociale contacten. Dan zou ik straks verplicht worden het eventuele risico of ongemak van een vaccin te moeten nemen omdat zo'n muts in weet ik veel waar het teveel moeite vind om zichzelf te beschermen.
pi_201070526
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zeker, laten betalen voor testen zou al een goed begin zijn. Eventueel aangevuld met dat er gedacht wordt aan het ontzeggen van toegang tot bepaalde locaties.

Allemaal erg naar dat het blijkbaar nodig is, maar maatregelen/lockdowns voor iedereen is nog erger.
Dat is allemaal helemaal nergens voor nodig.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:25:27 #170
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201070549
Hoe hebben al die non-responders dan alle andere virussen overleefd tot op heden? Gewoon minder kans op omdat minder besmettelijk? Niet schadelijk genoeg om ernstige gevolgen aan te ondervinden? Ik kan wel sympathie opbrengen voor de geschetste situatie, maar zie het totaal niet als gegronde reden om een algemene vaccinatieverplichting door te voeren in NL.
pi_201070581
quote:
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom zouden er wel "gevaarlijke mutaties" ontstaan bij niet gevaccineerden maar niet bij wel gevaccineerden?
pi_201070618
En de propagandamachine van de media draait weer volop. Ongevaccineerden helemaal wegzetten als outcasts. Wees juist blij dat we zo'n hoge vaccinatiegraad hebben en laat die mensen met rust. Voor ziekenhuizen snap ik het, maar elders niet. Wat interesseert mij het verder dat iemand niet gevaccineerd is als ik zelf dat wel ben? Waarom zou diegene niet naast mij mogen zitten in de bioscoop? Wat hebben gevaccineerden te vrezen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201070640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom zouden er wel "gevaarlijke mutaties" ontstaan bij niet gevaccineerden maar niet bij wel gevaccineerden?
Omdat er selectiedruk is door de vaccins. Het had misschien beter geweest zijn dat we alleen ouderen en risicogroepen gevaccineerd hadden itt iedereen, maar dat merken we nog wel.

Oh, je zegt het andersom. Nee, dan is het gewoon onzin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201070718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is allemaal helemaal nergens voor nodig.
Ik hoop van niet, als het aan mij ligt versoepelen ze gewoon op 20 september.

Maar als dan blijkt dat het ziekenhuis vol komt te liggen met ongevaccineerden, dan wel.
pi_201070727
quote:

Vanuit haar idee snap ik het standpunt wel. Het probleem wat ik heb is dat vaccinatie (itt mazelen) transmissie helemaal niet volledig voorkomt. Ergo, zelfs mét vaccinatie zal zij vroeg of laat besmet raken. Als dat inderdaad een doodvonnis is, is dat hard, maar tegelijkertijd een consequentie.
pi_201070759
De moeder aller signaalwaarden is weer ernstig gestegen.

Rioolwatermeter zit weer op het niveau van de dansen met Jansen tijd.
- verwijderd door admin -
pi_201070761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik hoop van niet, als het aan mij ligt versoepelen ze gewoon op 20 september.

Maar als dan blijkt dat het ziekenhuis vol komt te liggen met ongevaccineerden, dan wel.
Het ziekenhuis ligt vol met mensen die allerlei keuzes maken met invloed op hun gezondheid.
pi_201070766
edit
pi_201070779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Vanuit haar idee snap ik het standpunt wel. Het probleem wat ik heb is dat vaccinatie (itt mazelen) transmissie helemaal niet volledig voorkomt. Ergo, zelfs mét vaccinatie zal zij vroeg of laat besmet raken. Als dat inderdaad een doodvonnis is, is dat hard, maar tegelijkertijd een consequentie.
Als je bent gevaccineerd, ben je toch beschermd?

Als je niet bent beschermd, waarom zou een ander zich dan laten vaccineren?

Of ben je alleen beschermd als een ander ook is beschermd? Door een middel dat individuen niet beschermt? Dus jij bent niet beschermd, en ik ben niet beschermd, maar we zijn beide beschermd omdat we beide niet beschermd zijn? Ofzo? 8)7

Dit soort opiniestukjes bevatten echt de grootst mogelijke onzin die je kunt verzinnen en conditioneren ons om als goeie collectivistische nummers te denken, die individuele rechten ondergeschikt achten aan het door de overheid opgelegde collectieve belang.

Een zeer enge en gevaarlijke ontwikkeling in onze vrije westerse maatschappijen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ali_Kannibali op 25-08-2021 19:00:07 ]
pi_201070830
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het ziekenhuis ligt vol met mensen die allerlei keuzes maken met invloed op hun gezondheid.
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.
pi_201070847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.
Weg met die maatregelen dus en weg met die cultuur van 'ongevaccineerden zijn de schuldigen van de maatregelen'.

De overheid is er niet om elk detail van ons leven te bepalen.

De overheid is er om onze vrijheden en rechten te waarborgen.

Zij werken voor ons. Niet andersom.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:58:08 #182
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_201070852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Jawel, de zorgpremies laten stijgen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:58:41 #183
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201070859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:50 schreef groenen het volgende:
Rioolwatermeter zit weer op het niveau van de dansen met Jansen tijd.
Damn en ik maar denken dat we van corona kunnen winnen door niet te testen en geen symptomen te hebben..
pi_201070908
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Weg met die maatregelen dus en weg met die cultuur van 'ongevaccineerden zijn de schuldigen van de maatregelen'.

De overheid is er niet om elk detail van ons leven te bepalen.

De overheid is er om onze vrijheden en rechten te waarborgen.

Zij werken voor ons. Niet andersom.

Klinkt leuk ja, maar als het ziekenhuis uitpuilt en de normale zorg kan niet meer verleend worden is het een ander verhaal.

Als het zover zou komen dan.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:04:23 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_201070924
De zoveelste Republikein ligt op sterven womp womp.

twitter

Dat is natuurlijk niet zo interessant, dat gebeurt zoveel bij die paardenontwormervreters. Wat leuk is, is dat zijn broer niet in de doodscultus zit en er wat van vindt.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201070961
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Klinkt leuk ja, maar als het ziekenhuis uitpuilt en de normale zorg kan niet meer verleend worden is het een ander verhaal.

Als het zover zou komen dan.
Die puilt al jaren uit. Opschalen.
pi_201070963
J&J is trending op twitter

twitter

QR code meteen intrekken!!!
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:12:19 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201071013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:04 schreef speknek het volgende:
De zoveelste Republikein ligt op sterven womp womp.

[ twitter ]

Dat is natuurlijk niet zo interessant, dat gebeurt zoveel bij die paardenontwormervreters. Wat leuk is, is dat zijn broer niet in de doodscultus zit en er wat van vindt.

[ afbeelding ]
Zal mij aan de reet roesten wat er in de VS gebeurt.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:13:36 #189
12221 Tijn