Dit impliceert toch wel een houding van 'iedereen raakt besmet, dus dat kun je maar beter zo snel mogelijk achter de rug hebben'. Het probleem is dan ook niet dát ze in het ziekenhuis komen, maar dat er (te) veel tegelijk komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb weinig problemen met jonge mensen die zich niet laten inenten. Uiteindelijk moet toch praktisch iedereen aan de antistoffen en als ze dat nou via een prik doen of via een besmetting, dat maakt niet uit.
De kritiek die je doorgaans op laatstgenoemde krijgt is dat ze anderen nog kunnen besmetten, maar zoals ik al noemde, bijna iedereen moet een keer met een vaccin dan wel een besmetting in aanraking komen. Dus je kan geen kwetsbaren blijven ontzien, anders dan ze een prik te geven.
Dan verhuizen we toch naar Texas/Brazilie? Mijn zolderkamer hier zal niet veel verschillen van mijn zolderkamer daar.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor we code zwart bereiken zullen de bewindsvoerders alle alternatieven willen uitputten. Oftewel, er zullen dan maatregelen, lockdowns, avondklokken ga zo maar door komen, tot alle mogelijkheden uitgeput zijn. Als kabinet kun je het echt niet aan je bevolking verkopen dat mensen dood zijn gegaan omdat je niet bereid was een sector te sluiten.
het is maar net hoe je het inricht, afgelopen jaar stond het hele zorgapparaat in dienst van corona, je moet gewoon een maximum stellen aan corona IC capaciteit zodat de andere zorg doorgang kan vindenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Maar zoiets heeft natuurlijk maatschappelijke gevolgen. Het gewone leven kan geen doorgang vinden als het zorgapparaat niet functioneert.
Wat dan. Weer alles sluiten of gesloten houden. Dat kun je toch ook niet verkopen? Bovendien is het geld voor die steunmaatregelen nu ook op. 90 miljard inmiddels. Eigenlijk bedoeld voor hele andere dingen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan? Mensen weigeren bij het ziekenhuis die acute zorg nodig hebben? "Ja pech, we kunnen niet bezig blijven, hoor". Dat kun je toch niet verkopen?
Ik mag hopen dat ze overgaan tot beslissingen, welke kant ook op. Dat pappen en nathouden begint veel pijn te doen in de samenleving.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.
Maar dat betekent dus dat je patiënten die acute zorg nodig hebben moet weigeren. Dat is nogal wat als er wel een bed beschikbaar is voor iemand die geen acute aandacht nodig heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is maar net hoe je het inricht, afgelopen jaar stond het hele zorgapparaat in dienst van corona, je moet gewoon een maximum stellen aan corona IC capaciteit zodat de andere zorg doorgang kan vinden
Beter gaan we zuurstofflessen verkopen bij de Kruidvat ipv zelftestsquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Over een weekje of 2 kan je op de IC, tot die tijd graag even zelf zuurstof toedienen.
Waarom het idee dat niet in Nederland kan gebeuren? In andere landen is het al gebeurd, wat we nu doen vanwege uitgestelde zorg veel meer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet.
Mensen weigeren zou nooit een optie moeten zijn.
Ik denk dat qua tijd momenteel het punt is bereikt dat het andersom is hoor. Er kan echt niks meer gesloten of teruggeddraaid worden zoals het nu gaat. Dat zou ook niemand meer moeten accepteren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens, oftewel ik ben er gewoon klaar meequote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze overgaan tot beslissingen, welke kant ook op. Dat pappen en nathouden begint veel pijn te doen in de samenleving.
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.
Ik heb het ook niet over een beslissing over wel of geen covidzorg hč. Ik heb het over beslissingen rondom corona in het algemeen. Wanneer gaan we maatregelen nemen als 't nodig is? Welke maatregelen gaan genomen worden? Wat gaan we doen met een eventuele derde prik? Steunpakketten?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.
Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.
Nou ja, iets wat ze nu zouden kunnen doen in het kader van de dingen die deze week al weer gebeuren is dat er geen lagere schoolklassen meer naar huis gestuurd worden voor elke scheet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er snel een beslissing genomen gaat worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt nodig, omdat dit wel een vrij fundamentele beslissing gaat worden waar je mijns inziens niet lichtzinnig overheen gaat. Zeker niet zonder groot maatschappelijk debat.
Ik zou wel graag zien dat ze in ieder geval een aanzet geven tot een discussie (soms gaat het er alleen maar om te zeggen dat je ergens mee bezig bent). Het optreden van Gommers bij Op1 lijkt me een mooi startschot. Ik denk dat zo langzaam aan het besef ingedaald is dat we niet door kunnen gaan zonder ergens pijn te lijden.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het dan weer niet mee eens, oftewel ik ben er gewoon klaar mee
Die staan dan ook niet los van elkaar. Als je (bij wijze van) geen covidzorg gaat verlenen hoef je ook geen sectoren te sluiten, en vice versa.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
Ik heb het ook niet over een beslissing over wel of geen covidzorg hč. Ik heb het over beslissingen rondom corona in het algemeen. Wanneer gaan we maatregelen nemen als 't nodig is? Welke maatregelen gaan genomen worden? Wat gaan we doen met een eventuele derde prik? Steunpakketten?
De samenleving is sowieso al verrot, ik ben ook wel klaar met die geforceerde solidariteit 1 kant opquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.
Dat kan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, iets wat ze nu zouden kunnen doen in het kader van de dingen die deze week al weer gebeuren is dat er geen lagere schoolklassen meer naar huis gestuurd worden voor elke scheet.
Dat is niet hoe het werkt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodat je niet in quarantaine hoeft.
Dit bedoelde ik er dan niet zozeer mee. Het ging me meer om het - in mijn ogen - wezenlijke verschil tussen een jonger iemand die geen prik neemt en een ouder iemand die geen prik neemt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit impliceert toch wel een houding van 'iedereen raakt besmet, dus dat kun je maar beter zo snel mogelijk achter de rug hebben'. Het probleem is dan ook niet dát ze in het ziekenhuis komen, maar dat er (te) veel tegelijk komen.
daar heb ik toch een ander idee over, moet ik sociaal zijn tegen een asociaal, tot op zekere hoogte wel anders ben ik ook asociaal maar er zijn grenzenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.
Dat hangt ervan af of je jongeren als zelfstandige entiteiten ziet of als katalysator voor verdere verspreiding van het virus en daarmee (indirect) voor extra ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef galantis het volgende:
Ik vraag me af of de niet-ingeënte jongeren het allemaal langer laten duren of juist niet. Ergens zorgt een verhoogde maar een niet te zorgwekkende viruscirculatie er natuurlijk voor dat we stevig aan immuniteit winnen. Aan de andere kant gaan prikken een stuk sneller. En het voordeel daarvan is is dat je dan antistoffen kan geven aan gezonde mensen, en je hier niet mensen die bijv geen prik kúnnen krijgen voor hoeft op te offeren.
Nee, kabinet wil de avondklok uit de coronawet halen (fine, want dan kunnen ze hem niet zomaar opnieuw instellen) maar raad van state wil kennelijk dat het nader toegelicht wordt, dus dat zou wel eens kunnen betekenen dat de avondklok alsnog als mogelijkheid in de verlengde wet komt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef popje het volgende:
De Afdeling advisering merkt verder op dat nog niet helemaal duidelijk is waarom de grondslag voor het instellen van een avondklok op dit moment kan vervallen. In beide gevallen adviseert zij het kabinet dit nader toe te lichten.
Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om één of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar heb ik toch een ander idee over, moet ik sociaal zijn tegen een asociaal, tot op zekere hoogte wel anders ben ik ook asociaal maar er zijn grenzen
Dat is niet wat er staat, ze willen de grondslag laten vervallen, dat er dus wel zonder reden een avondklok kan komen. En de adviesraad is het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, kabinet wil de avondklok uit de coronawet halen (fine, want dan kunnen ze hem niet zomaar opnieuw instellen) maar raad van state wil kennelijk dat het nader toegelicht wordt, dus dat zou wel eens kunnen betekenen dat de avondklok alsnog als mogelijkheid in de verlengde wet komt.
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef popje het volgende:
Wat is dit voor grap? Kan er weer een avondklok ingesteld worden zonder verklaring?
En als het gods wil is, waar ze het steeds over hebben? Misschien vinden ze het zelf dan juist wel prima.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om één of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.
Kun je eigenlijk wel spreken over 'extra' ziekenhuisopnames, als we weten dat er voordat er voldoende immuniteit is er nog een zekere hoeveelheid opnames zullen moeten volgen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af of je jongeren als zelfstandige entiteiten ziet of als katalysator voor verdere verspreiding van het virus en daarmee (indirect) voor extra ziekenhuisopnames.
Net zoals het heftig als dat er mensen (over)lijden, doordat hun operatie steeds uitgesteld wordt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig.
Fair enough.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk wel spreken over 'extra' ziekenhuisopnames, als we weten dat er voordat er voldoende immuniteit is er nog een zekere hoeveelheid opnames zullen moeten volgen?
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANJgqM?ocid=msedgntpquote:Volgens een nieuwe Britse studie verdwijnt de vaccinatiebescherming tegen Covid-19 binnen zes maanden na volledige immunisatie met de vaccins van Pfizer en AstraZeneca. De cijfers onderstrepen de noodzaak van herhalingsvaccinaties, benadrukken de wetenschappers van King's College in Londen. De studie is gebaseerd op meer dan 1,2 miljoen testresultaten van gevaccineerden.
Volgens de studie daalde de bescherming van het Pfizer-vaccin vijf tot zes maanden na de tweede dosis van 88 tot 74 procent. Bij het AstraZeneca-vaccin daalde de werkzaamheid na vier tot vijf maanden van 77 tot 67 procent. In het ergste geval zou de bescherming van ouderen tegen de winter tot minder dan 50 procent kunnen dalen. Het Verenigd Koninkrijk is daarom van plan later dit jaar een campagne te beginnen om het hervaccineren te stimuleren. In Nederland beslist de overheid daarover in september.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) daarentegen ziet momenteel geen reden voor herhalingsvaccinaties en dringt erop aan dat mensen in armere landen eerst worden gevaccineerd. Als de vaccinatiegraad wereldwijd niet toeneemt, zouden zich nieuwe, eventueel nog gevaarlijker varianten van het coronavirus kunnen ontwikkelen, zo stelt het rapport.
Als ze het zelf dan wel prima vinden is dat hun keuze uiteraard.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En als het gods wil is, waar ze het steeds over hebben? Misschien vinden ze het zelf dan juist wel prima.
(Dit gaat natuurlijk maar over een klein groepje weigeraars...).
Dat is zeker waar. Er is wel een verschil tussen mensen acute zorg ontzeggen en geplande zorg uitstellen vind ik.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Net zoals het heftig als dat er mensen (over)lijden, doordat hun operatie steeds uitgesteld wordt.
Uiteindelijk is het niet meer dan een platte rekensom.
Hoezo, we vinden? Er is dan geen plekquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ook niet blij met mensen die zich niet laten vaccineren om één of andere kulreden. Die keuze moeten bekopen met de dood omdat we vinden dat er geen plek in de ziekenhuizen is vind ik heftig. Zo extreem gaan we niet eens om met mensen die anderen vermoorden.
Als je klachten hebt dan moet je binnenblijven tot je een negatieve testuitslag hebt toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt.
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Er is wel een verschil tussen mensen acute zorg ontzeggen en geplande zorg uitstellen vind ik.
Oh wacht sorry. Ik had om één of andere reden in mijn hoofd dat het niet zozeer over code zwart zelf ging maar het moment daarvoor. Op het moment dat je code zwart hebt lijkt mij dat de arts kan bepalen welke zorgt het meest zinvol is. Ik ben er bang voor dat de keuze snel gaat richting geen Covid-zorg en wel andere zorg, ook onbewust (omdat mensen er lang liggen), dat zou niet per sé leidend moeten zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoezo, we vinden? Er is dan geen plek
en hoeveel mensen met andere ernstige ziektes hebben het afgelopen jaar moeten wachten omdat covid voorrang kreeg met de mogelijke gevolgen van dien, dat vind ik net zo lulligquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.
Zeker. Maar wel meer planbaar dan gewone acute zorg.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geplande zorg is ook maar tot op zekere hoogte planbaar. Als je daar lang genoeg mee wacht wordt het in veel gevallen alsnog acute zorg.
Je moet helemaal niks.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je klachten hebt dan moet je binnenblijven tot je een negatieve testuitslag hebt toch?
Of is dat alweer veranderd?
Dus dan krijg je mogelijk per saldo veel meer acute gevallen. Dat lijkt me nogal contraproductief.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker. Maar wel meer planbaar dan gewone acute zorg.
Dit ja, zeker niet zaligmakend, maar het alternatief is nog beroerder indien het weer uit de hand dreigt te lopen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze eerder tot een (halve) vaccinatieplicht overgaan dan naar lockdowns/avondklokken.
Klopt, was bedoeld in de context van het (niet wettelijk geregelde) beleid omtrent testen etc.quote:
Oh, dat zou best kunnen. Eerlijk gezegd boeit het me allemaal weinig (meer).quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, was bedoeld in de context van het (niet wettelijk geregelde) beleid omtrent testen etc.
Vraag was waarom mensen met vaccinatie zich nog laten testen, en dat zal daar mee te maken hebben.
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zou fijn zijn als het kabinet eens het bedachte plan schetst mocht het toch weer uit de hand lopen ipv van datum naar datum aanmodderen.
Dan kunnen de (nog) ongevaccineerden straks een tripleshot nemenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.
Zeker, laten betalen voor testen zou al een goed begin zijn. Eventueel aangevuld met dat er gedacht wordt aan het ontzeggen van toegang tot bepaalde locaties.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.
Zo ver is het nog niet. De cijfers van IJsland geven goede moed. 70% is gevacinerd. Ze zitten nu in een piek/eind van de piek.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.
Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.
https://qz.com/2044284/ic(...)te-vaccine-efficacy/quote:That there are hardly any deaths accompanying the rising case count is a good sign. The data show that vaccinated people who are getting the virus are generally recovering without serious illness.
Iceland provides a case study for how an effective vaccine rollout perhaps doesn’t guarantee herd immunity but prevents hospitalizations and deaths.
IJsland heeft natuurlijk wel als voordeel dat het extreem dunbevolkt is en behoorlijk geďsoleerd gelegen. Een soort Australië in Europa qua geografie. Maar hadden zij niet ook amper maatregelen meer? Dan is het op zich best bemoedigend imo.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zo ver is het nog niet. De cijfers van IJsland geven goede moed. 70% is gevacinerd. Ze zitten nu in een piek/eind van de piek.
[..]
https://qz.com/2044284/ic(...)te-vaccine-efficacy/
Ik kan niet vinden wat de percentages zijn van de verschillende vaccins in IJsland.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
IJsland heeft natuurlijk wel als voordeel dat het extreem dunbevolkt is en behoorlijk geďsoleerd gelegen. Een soort Australië in Europa qua geografie. Maar hadden zij niet ook amper maatregelen meer? Dan is het op zich best bemoedigend imo.
https://www.covid.is/statistical-information-on-vaccinationquote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik kan niet vinden wat de percentages zijn van de verschillende vaccins in IJsland.
De belangrijkste manier waarop gevaccineerden de non-responders beschermen is omdat zij de algehele viruscirculatie omlaag brengen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)e-beperken~bf68a89d/
Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:07 schreef galantis het volgende:
[..]
De belangrijkste manier waarop gevaccineerden de non-responders beschermen is omdat zij de algehele viruscirculatie omlaag brengen.
Waarom die veiligheid van de kwetsbaren altijd maar weer op de openbare ruimte moet worden geprojecteerd is mij een raadsel. Zeker als de kans op besmetting daar marginaal is omdat het doorgaans om doorstroomlocaties gaat. En al helemaal gezien ook gevaccineerden een niet-verwaarloosbare kans hebben het virus op te lopen en door te geven. Het enige waar non-responders echt wat voor kopen is gewoonweg lage viruscirculatie.
Ze heeft misschien ergens wel een punt maar gebruikt de verkeerde argumenten.
Is iemand hierover verrast?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:21 schreef _serial_ het volgende:
Samenvatting advies over derde verlenging van de coronawet
[..]
Ho ho, we leven in een vrij land hč. Maar keuzes mogen best consequenties hebben. Natuurlijk mag je ontslag nemen, maar dan krijg je de komende 5 jaar nergens een groen vinkje. Noem het verplegingsdrang.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.
Maar de grootste vraag is hoe deed ze dat voor 2020? Toen hadden we ook al 200 respiratoire virussen waar onder de griep die tot 50% asymptomatisch wordt overgedragen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.
En dat anderen zich in allerlei bochten wringen biedt ook nog eens 0,0 garantie. Er zijn maar twee manieren waarop zo iemand niet ziek kan worden: Corona dat uitdooft of zij komt haar huis niet meer uit. Maar dat wil ze vast niet horen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?
Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egoďstisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.
Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
Goede post. Van een directrice van een onderwijsinstelling, die kennelijk ook de jongste niet meer is, zou je betere argumenten verwachten dan zo’n “ik ben zielig”-verhaal. Maar nogmaals, vanuit haar bezien is het logisch. Alleen dat maakt het niet automatisch redelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:18 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat anderen zich in allerlei bochten wringen biedt ook nog eens 0,0 garantie. Er zijn maar twee manieren waarop zo iemand niet ziek kan worden: Corona dat uitdooft of zij komt haar huis niet meer uit. Maar dat wil ze vast niet horen.
En inderdaad, dit zijn individuele problemen, die uiteraard niet uitsluitend gelden voor het coronavirus.
Mevrouw staat toch niets in de weg om zichzelf te beschermen met een (deugdelijk) mondkapje.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?
Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egoďstisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.
Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
Dat is allemaal helemaal nergens voor nodig.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker, laten betalen voor testen zou al een goed begin zijn. Eventueel aangevuld met dat er gedacht wordt aan het ontzeggen van toegang tot bepaalde locaties.
Allemaal erg naar dat het blijkbaar nodig is, maar maatregelen/lockdowns voor iedereen is nog erger.
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom zouden er wel "gevaarlijke mutaties" ontstaan bij niet gevaccineerden maar niet bij wel gevaccineerden?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:39 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANJgqM?ocid=msedgntp
Omdat er selectiedruk is door de vaccins. Het had misschien beter geweest zijn dat we alleen ouderen en risicogroepen gevaccineerd hadden itt iedereen, maar dat merken we nog wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom zouden er wel "gevaarlijke mutaties" ontstaan bij niet gevaccineerden maar niet bij wel gevaccineerden?
Ik hoop van niet, als het aan mij ligt versoepelen ze gewoon op 20 september.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is allemaal helemaal nergens voor nodig.
Vanuit haar idee snap ik het standpunt wel. Het probleem wat ik heb is dat vaccinatie (itt mazelen) transmissie helemaal niet volledig voorkomt. Ergo, zelfs mét vaccinatie zal zij vroeg of laat besmet raken. Als dat inderdaad een doodvonnis is, is dat hard, maar tegelijkertijd een consequentie.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Het ziekenhuis ligt vol met mensen die allerlei keuzes maken met invloed op hun gezondheid.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, als het aan mij ligt versoepelen ze gewoon op 20 september.
Maar als dan blijkt dat het ziekenhuis vol komt te liggen met ongevaccineerden, dan wel.
Als je bent gevaccineerd, ben je toch beschermd?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit haar idee snap ik het standpunt wel. Het probleem wat ik heb is dat vaccinatie (itt mazelen) transmissie helemaal niet volledig voorkomt. Ergo, zelfs mét vaccinatie zal zij vroeg of laat besmet raken. Als dat inderdaad een doodvonnis is, is dat hard, maar tegelijkertijd een consequentie.
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ziekenhuis ligt vol met mensen die allerlei keuzes maken met invloed op hun gezondheid.
Weg met die maatregelen dus en weg met die cultuur van 'ongevaccineerden zijn de schuldigen van de maatregelen'.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.
Jawel, de zorgpremies laten stijgen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.
Damn en ik maar denken dat we van corona kunnen winnen door niet te testen en geen symptomen te hebben..quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:50 schreef groenen het volgende:
Rioolwatermeter zit weer op het niveau van de dansen met Jansen tijd.
Klinkt leuk ja, maar als het ziekenhuis uitpuilt en de normale zorg kan niet meer verleend worden is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weg met die maatregelen dus en weg met die cultuur van 'ongevaccineerden zijn de schuldigen van de maatregelen'.
De overheid is er niet om elk detail van ons leven te bepalen.
De overheid is er om onze vrijheden en rechten te waarborgen.
Zij werken voor ons. Niet andersom.
Die puilt al jaren uit. Opschalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klinkt leuk ja, maar als het ziekenhuis uitpuilt en de normale zorg kan niet meer verleend worden is het een ander verhaal.
Als het zover zou komen dan.
Zal mij aan de reet roesten wat er in de VS gebeurt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:04 schreef speknek het volgende:
De zoveelste Republikein ligt op sterven womp womp.
[ twitter ]
Dat is natuurlijk niet zo interessant, dat gebeurt zoveel bij die paardenontwormervreters. Wat leuk is, is dat zijn broer niet in de doodscultus zit en er wat van vindt.
[ afbeelding ]
Voorlopig vertrekken er meer mensen dan erbij komen, dus dat is nogal een drama. De capaciteit is nu kleiner dan bij de vorige golf, en die capaciteit was ook al kleiner dan bij de eerste golf in maart/april 2020.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die puilt al jaren uit. Opschalen.
Niet iedereen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je bent gevaccineerd, ben je toch beschermd?
Ben ik het ook mee eens. In hoeverre heb je recht op achterlijkheid, als het gevolg is dat er anderen doodgaan?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.
Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.
We zijn terecht gekomen in een situatie waarin de zorg waarschijnlijk voor langere tijd constant overbelast zal zijn. De discussie hoeft alleen nog maar te gaan over hoe we daarmee gaan dealen want een kortetermijnoplossing is er niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig vertrekken er meer mensen dan erbij komen, dus dat is nogal een drama. De capaciteit is nu kleiner dan bij de vorige golf, en die capaciteit was ook al kleiner dan bij de eerste golf in maart/april 2020.
Tsja, we doen het onszelf aan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:23 schreef asco het volgende:
Pfff.
https://www.telegraaf.nl/w/126327066/
Vanmiddag waren er hier nog een paar mensen die een lockdown een betere oplossing vonden, dus ik weet niet of we al zo ver zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:33 schreef GemMagic het volgende:
Maar zijn we dan eindelijk zo ver dan we in discussie kunnen hoe we de aangeboden zorg gaan verminderen of verdelen? Want dat is de enige oplossing als er echt nog een onbehapbare zorggolf gaat onstaan onder deze omstandigheden.
Dat is het wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan is het vaccin dus niet effectief. Ligt niet aan anderen.
Best wel simpele gedachtengang heb je...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan is het vaccin dus niet effectief. Ligt niet aan anderen.
Ook goed, dan hoeven we deze winter alleen nog even aan te tonen dat een (bedrijven) lockdown niet meer voldoende werkt. Dat zal dan voldoende ontmoedigen om verder na te gaan denken over het vervolg.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vanmiddag waren er hier nog een paar mensen die een lockdown een betere oplossing vonden, dus ik weet niet of we al zo ver zijn.
Nou ja in diverse nieuwsberichten komt het argument naar voren dat we de derde wereld/arme landen moeten gaan vaccineren om gevaarlijke mutaties te voorkomen dus ik vraag me af waarom juist daar een mutatie zou ontstaan iit de rijke/gevaccineerde landenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat er selectiedruk is door de vaccins. Het had misschien beter geweest zijn dat we alleen ouderen en risicogroepen gevaccineerd hadden itt iedereen, maar dat merken we nog wel.
Oh, je zegt het andersom. Nee, dan is het gewoon onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |