abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:06:17 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201069471
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Klopt, was bedoeld in de context van het (niet wettelijk geregelde) beleid omtrent testen etc.

Vraag was waarom mensen met vaccinatie zich nog laten testen, en dat zal daar mee te maken hebben.
Oh, dat zou best kunnen. Eerlijk gezegd boeit het me allemaal weinig (meer).
pi_201069502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zou fijn zijn als het kabinet eens het bedachte plan schetst mocht het toch weer uit de hand lopen ipv van datum naar datum aanmodderen.
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.
pi_201069504
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.

Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.
pi_201069525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het zou op zichzelf al goed zijn om alleen al de suggestie te wekken. Alleen dat zal alweer een hoop mensen over de grens trekken om maar alvast dat vaccin te halen.
Dan kunnen de (nog) ongevaccineerden straks een tripleshot nemen *O*
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201069557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zeker, laten betalen voor testen zou al een goed begin zijn. Eventueel aangevuld met dat er gedacht wordt aan het ontzeggen van toegang tot bepaalde locaties.

Allemaal erg naar dat het blijkbaar nodig is, maar maatregelen/lockdowns voor iedereen is nog erger.
pi_201069561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.

Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.
Zo ver is het nog niet. De cijfers van IJsland geven goede moed. 70% is gevacinerd. Ze zitten nu in een piek/eind van de piek.

quote:
That there are hardly any deaths accompanying the rising case count is a good sign. The data show that vaccinated people who are getting the virus are generally recovering without serious illness.

Iceland provides a case study for how an effective vaccine rollout perhaps doesn’t guarantee herd immunity but prevents hospitalizations and deaths.
https://qz.com/2044284/ic(...)te-vaccine-efficacy/
pi_201069600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zo ver is het nog niet. De cijfers van IJsland geven goede moed. 70% is gevacinerd. Ze zitten nu in een piek/eind van de piek.
[..]
https://qz.com/2044284/ic(...)te-vaccine-efficacy/
IJsland heeft natuurlijk wel als voordeel dat het extreem dunbevolkt is en behoorlijk geïsoleerd gelegen. Een soort Australië in Europa qua geografie. Maar hadden zij niet ook amper maatregelen meer? Dan is het op zich best bemoedigend imo.
pi_201069717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
IJsland heeft natuurlijk wel als voordeel dat het extreem dunbevolkt is en behoorlijk geïsoleerd gelegen. Een soort Australië in Europa qua geografie. Maar hadden zij niet ook amper maatregelen meer? Dan is het op zich best bemoedigend imo.
Ik kan niet vinden wat de percentages zijn van de verschillende vaccins in IJsland.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 17:26:17 #159
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201069766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik kan niet vinden wat de percentages zijn van de verschillende vaccins in IJsland.
https://www.covid.is/statistical-information-on-vaccination
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201070223
https://www.volkskrant.nl(...)e-beperken~bf68a89d/

Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.
pi_201070336
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:00 schreef Spablauw214 het volgende:

Ik weet niet wat ik van dit standpunt moet vinden. Mag je van een ander eisen dat hij zich laat vaccineren en zijn leven aanpast om jou te beschermen? Ik vind het eigenlijk nogal een boude stelling van deze vrouw, hoewel ik het vanuit haar positie op zich kan begrijpen.
De belangrijkste manier waarop gevaccineerden de non-responders beschermen is omdat zij de algehele viruscirculatie omlaag brengen.
Waarom die veiligheid van de kwetsbaren altijd maar weer op de openbare ruimte moet worden geprojecteerd is mij een raadsel. Zeker als de kans op besmetting daar marginaal is omdat het doorgaans om doorstroomlocaties gaat. En al helemaal gezien ook gevaccineerden een niet-verwaarloosbare kans hebben het virus op te lopen en door te geven. Het enige waar non-responders echt wat voor kopen is gewoonweg lage viruscirculatie.
Ze heeft misschien ergens wel een punt maar gebruikt de verkeerde argumenten.
I'll give you something to do
pi_201070408
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:07 schreef galantis het volgende:

[..]
De belangrijkste manier waarop gevaccineerden de non-responders beschermen is omdat zij de algehele viruscirculatie omlaag brengen.
Waarom die veiligheid van de kwetsbaren altijd maar weer op de openbare ruimte moet worden geprojecteerd is mij een raadsel. Zeker als de kans op besmetting daar marginaal is omdat het doorgaans om doorstroomlocaties gaat. En al helemaal gezien ook gevaccineerden een niet-verwaarloosbare kans hebben het virus op te lopen en door te geven. Het enige waar non-responders echt wat voor kopen is gewoonweg lage viruscirculatie.
Ze heeft misschien ergens wel een punt maar gebruikt de verkeerde argumenten.
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?

Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egoïstisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.

Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:18:04 #164
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201070466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:17 schreef Adames het volgende:

[..]
Ik stel voor dat Hugo een verbod instelt op het ontslag nemen als IC-verpleegkundige.
Ho ho, we leven in een vrij land hè. Maar keuzes mogen best consequenties hebben. Natuurlijk mag je ontslag nemen, maar dan krijg je de komende 5 jaar nergens een groen vinkje. Noem het verplegingsdrang.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201070472
quote:

Maar de grootste vraag is hoe deed ze dat voor 2020? Toen hadden we ook al 200 respiratoire virussen waar onder de griep die tot 50% asymptomatisch wordt overgedragen.
pi_201070475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?

Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egoïstisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.

Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
En dat anderen zich in allerlei bochten wringen biedt ook nog eens 0,0 garantie. Er zijn maar twee manieren waarop zo iemand niet ziek kan worden: Corona dat uitdooft of zij komt haar huis niet meer uit. Maar dat wil ze vast niet horen.
En inderdaad, dit zijn individuele problemen, die uiteraard niet uitsluitend gelden voor het coronavirus.
I'll give you something to do
pi_201070504
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:18 schreef galantis het volgende:

[..]
En dat anderen zich in allerlei bochten wringen biedt ook nog eens 0,0 garantie. Er zijn maar twee manieren waarop zo iemand niet ziek kan worden: Corona dat uitdooft of zij komt haar huis niet meer uit. Maar dat wil ze vast niet horen.
En inderdaad, dit zijn individuele problemen, die uiteraard niet uitsluitend gelden voor het coronavirus.
Goede post. Van een directrice van een onderwijsinstelling, die kennelijk ook de jongste niet meer is, zou je betere argumenten verwachten dan zo’n “ik ben zielig”-verhaal. Maar nogmaals, vanuit haar bezien is het logisch. Alleen dat maakt het niet automatisch redelijk.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:22:09 #168
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201070512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Mevrouw staat toch niets in de weg om zichzelf te beschermen met een (deugdelijk) mondkapje.
Ik zit hier in een dorp met drie besmettingen en nauwelijks sociale contacten. Dan zou ik straks verplicht worden het eventuele risico of ongemak van een vaccin te moeten nemen omdat zo'n muts in weet ik veel waar het teveel moeite vind om zichzelf te beschermen.
pi_201070526
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zeker, laten betalen voor testen zou al een goed begin zijn. Eventueel aangevuld met dat er gedacht wordt aan het ontzeggen van toegang tot bepaalde locaties.

Allemaal erg naar dat het blijkbaar nodig is, maar maatregelen/lockdowns voor iedereen is nog erger.
Dat is allemaal helemaal nergens voor nodig.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:25:27 #170
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201070549
Hoe hebben al die non-responders dan alle andere virussen overleefd tot op heden? Gewoon minder kans op omdat minder besmettelijk? Niet schadelijk genoeg om ernstige gevolgen aan te ondervinden? Ik kan wel sympathie opbrengen voor de geschetste situatie, maar zie het totaal niet als gegronde reden om een algemene vaccinatieverplichting door te voeren in NL.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201070581
quote:
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom zouden er wel "gevaarlijke mutaties" ontstaan bij niet gevaccineerden maar niet bij wel gevaccineerden?
pi_201070618
En de propagandamachine van de media draait weer volop. Ongevaccineerden helemaal wegzetten als outcasts. Wees juist blij dat we zo'n hoge vaccinatiegraad hebben en laat die mensen met rust. Voor ziekenhuizen snap ik het, maar elders niet. Wat interesseert mij het verder dat iemand niet gevaccineerd is als ik zelf dat wel ben? Waarom zou diegene niet naast mij mogen zitten in de bioscoop? Wat hebben gevaccineerden te vrezen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201070640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waar ik nu wel benieuwd naar ben, waarom zouden er wel "gevaarlijke mutaties" ontstaan bij niet gevaccineerden maar niet bij wel gevaccineerden?
Omdat er selectiedruk is door de vaccins. Het had misschien beter geweest zijn dat we alleen ouderen en risicogroepen gevaccineerd hadden itt iedereen, maar dat merken we nog wel.

Oh, je zegt het andersom. Nee, dan is het gewoon onzin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201070718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is allemaal helemaal nergens voor nodig.
Ik hoop van niet, als het aan mij ligt versoepelen ze gewoon op 20 september.

Maar als dan blijkt dat het ziekenhuis vol komt te liggen met ongevaccineerden, dan wel.
pi_201070727
quote:

Vanuit haar idee snap ik het standpunt wel. Het probleem wat ik heb is dat vaccinatie (itt mazelen) transmissie helemaal niet volledig voorkomt. Ergo, zelfs mét vaccinatie zal zij vroeg of laat besmet raken. Als dat inderdaad een doodvonnis is, is dat hard, maar tegelijkertijd een consequentie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')