Het ziekenhuis ligt vol met mensen die allerlei keuzes maken met invloed op hun gezondheid.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, als het aan mij ligt versoepelen ze gewoon op 20 september.
Maar als dan blijkt dat het ziekenhuis vol komt te liggen met ongevaccineerden, dan wel.
Als je bent gevaccineerd, ben je toch beschermd?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit haar idee snap ik het standpunt wel. Het probleem wat ik heb is dat vaccinatie (itt mazelen) transmissie helemaal niet volledig voorkomt. Ergo, zelfs mét vaccinatie zal zij vroeg of laat besmet raken. Als dat inderdaad een doodvonnis is, is dat hard, maar tegelijkertijd een consequentie.
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ziekenhuis ligt vol met mensen die allerlei keuzes maken met invloed op hun gezondheid.
Weg met die maatregelen dus en weg met die cultuur van 'ongevaccineerden zijn de schuldigen van de maatregelen'.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.
Jawel, de zorgpremies laten stijgen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor roken/drinken/obesitas/etc worden geen maatregelen ingesteld die iedereen raken.
Damn en ik maar denken dat we van corona kunnen winnen door niet te testen en geen symptomen te hebben..quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:50 schreef groenen het volgende:
Rioolwatermeter zit weer op het niveau van de dansen met Jansen tijd.
Klinkt leuk ja, maar als het ziekenhuis uitpuilt en de normale zorg kan niet meer verleend worden is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weg met die maatregelen dus en weg met die cultuur van 'ongevaccineerden zijn de schuldigen van de maatregelen'.
De overheid is er niet om elk detail van ons leven te bepalen.
De overheid is er om onze vrijheden en rechten te waarborgen.
Zij werken voor ons. Niet andersom.
Die puilt al jaren uit. Opschalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klinkt leuk ja, maar als het ziekenhuis uitpuilt en de normale zorg kan niet meer verleend worden is het een ander verhaal.
Als het zover zou komen dan.
Zal mij aan de reet roesten wat er in de VS gebeurt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:04 schreef speknek het volgende:
De zoveelste Republikein ligt op sterven womp womp.
[ twitter ]
Dat is natuurlijk niet zo interessant, dat gebeurt zoveel bij die paardenontwormervreters. Wat leuk is, is dat zijn broer niet in de doodscultus zit en er wat van vindt.
[ afbeelding ]
Voorlopig vertrekken er meer mensen dan erbij komen, dus dat is nogal een drama. De capaciteit is nu kleiner dan bij de vorige golf, en die capaciteit was ook al kleiner dan bij de eerste golf in maart/april 2020.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die puilt al jaren uit. Opschalen.
Niet iedereen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je bent gevaccineerd, ben je toch beschermd?
Ben ik het ook mee eens. In hoeverre heb je recht op achterlijkheid, als het gevolg is dat er anderen doodgaan?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Toch blijf ik van mening dat het evengoed onverkoopbaar is dat de hele samenleving moet bloeden omdat een kleine groep de zorg ontwricht. En dan ook nog met droge ogen beweren dat we solidair moeten zijn.
Er gaan gewoon linksom of rechtsom mensen dood. Dat is een kutboodschap. Of het zijn covidklanten, of het zijn mensen van wie de behandeling (te) lang is uitgesteld. Ik denk wel dat Gommers gelijk heeft dat we een maatschappelijk debat moeten voeren hoe lang “alle ballen op corona” nog te verdedigen is.
We zijn terecht gekomen in een situatie waarin de zorg waarschijnlijk voor langere tijd constant overbelast zal zijn. De discussie hoeft alleen nog maar te gaan over hoe we daarmee gaan dealen want een kortetermijnoplossing is er niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig vertrekken er meer mensen dan erbij komen, dus dat is nogal een drama. De capaciteit is nu kleiner dan bij de vorige golf, en die capaciteit was ook al kleiner dan bij de eerste golf in maart/april 2020.
Tsja, we doen het onszelf aan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:23 schreef asco het volgende:
Pfff.
https://www.telegraaf.nl/w/126327066/
Vanmiddag waren er hier nog een paar mensen die een lockdown een betere oplossing vonden, dus ik weet niet of we al zo ver zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:33 schreef GemMagic het volgende:
Maar zijn we dan eindelijk zo ver dan we in discussie kunnen hoe we de aangeboden zorg gaan verminderen of verdelen? Want dat is de enige oplossing als er echt nog een onbehapbare zorggolf gaat onstaan onder deze omstandigheden.
Dat is het wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan is het vaccin dus niet effectief. Ligt niet aan anderen.
Best wel simpele gedachtengang heb je...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan is het vaccin dus niet effectief. Ligt niet aan anderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |