Ook goed, dan hoeven we deze winter alleen nog even aan te tonen dat een (bedrijven) lockdown niet meer voldoende werkt. Dat zal dan voldoende ontmoedigen om verder na te gaan denken over het vervolg.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vanmiddag waren er hier nog een paar mensen die een lockdown een betere oplossing vonden, dus ik weet niet of we al zo ver zijn.
Nou ja in diverse nieuwsberichten komt het argument naar voren dat we de derde wereld/arme landen moeten gaan vaccineren om gevaarlijke mutaties te voorkomen dus ik vraag me af waarom juist daar een mutatie zou ontstaan iit de rijke/gevaccineerde landenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat er selectiedruk is door de vaccins. Het had misschien beter geweest zijn dat we alleen ouderen en risicogroepen gevaccineerd hadden itt iedereen, maar dat merken we nog wel.
Oh, je zegt het andersom. Nee, dan is het gewoon onzin.
Er zit een onbedoeld addertje in de redenatie.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tja lastig Chratnox.
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:
Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.
Mutaties zijn willekeurig, maar het aantal hangt natuurlijk af van de mate van replicatie. Vaccins betekenen in de basis veelal minder verspreiding en daarmee ook minder replicatie en mutaties.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja in diverse nieuwsberichten komt het argument naar voren dat we de derde wereld/arme landen moeten gaan vaccineren om gevaarlijke mutaties te voorkomen dus ik vraag me af waarom juist daar een mutatie zou ontstaan iit de rijke/gevaccineerde landen
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).
Immers zijn ze in de meerderheid, hebben het gevoel dat hen niks meer kan gebeuren, en hangen en hossen rond, elkaar daarmee massaal besmettend, waar ongevaccineerden mogelijk wat afstand houden of een mondmasker dragen.
Ik denk dat jij geen juist beeld hebt van ongevaccineerden, dat zijn niet per definitie covid ontkenners, maar vaak vaccin sceptici, die gewoon hun maatregelen nemen en bereid zijn vrijheden in te boeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef galantis het volgende:
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.
Ja zo lust ik er nog een paarquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).
Immers zijn ze in de meerderheid,
Welnee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:48 schreef halfway het volgende:
Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurt
Dit gaat dan wellicht niet om alle niet-gevaccineerden - wat ik overigens ook niet heb beweerd - maar mijn wellicht te generaliserende post was dan ook een reactie op een nogal behoorlijke generalisatie hè.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welnee.
Je hebt een grote groep jongeren die nog niet gevaccineerd is, om verschillende redenen. Dan heb je een groep niet gevaccineerden die niet gevaccineerd kunnen worden. Een groep die het niet zo nodig vinden omdat ze al corona gehad hebben. Een groep die van mening is dat het allemaal wel meevalt en nog een paar andere groepen. Dan heb je een kleine groep die zichzelf daadwerkelijk onaantastbaar waant.
O ja deze had ik ook gezien.quote:
Exact, die waren toen dan ook de enige groep.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:16 schreef Drekkoning het volgende:
Ja zo lust ik er nog een paarEen jaar geleden waren de ongevaccineerden verantwoordelijk voor alle besmettingen!!
Succes ermee, ik doe niet meer mee dan maar ziek worden.quote:
Dit kan je toch ook zelf bedenken? Ja, ze zijn in bepaalde mate beschermd. De kans is namelijk groot dat een gevaccineerde niet of minder ziek wordt van het virus.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan zijn gevaccineerden dus beschermd.
Wat is het nou: zijn ze beschermd of niet beschermd?
Toegegeven, ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Ik dacht, die @galantis weet dat verschil normaal wel te makenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit gaat dan wellicht niet om alle niet-gevaccineerden - wat ik overigens ook niet heb beweerd - maar mijn wellicht te generaliserende post was dan ook een reactie op een nogal behoorlijke generalisatie hè.
Het betreft hier vrijwillig geteste personen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch wederom duidelijk? Groep ongevaccineerden is hier vele malen groter in verhouding tot de groep gevaccineerden. Alleen bij 60+ lijkt het andersom, en daar zijn de aantallen verwaarloosbaar.
Gedwongen testen? Is dat het zelfde als gedwongen vaccineren? Beide kanten moeten we niet op willen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:31 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft hier vrijwillig geteste personen.
Hoeveel volledig gevaccineerden zijn daartoe bereid, of zien er het nut van in, de tests gooien ze in de afvalbak lees ik dagelijks.
Bij gedwongen tests zouden de getallen er heel anders uitzien.
Meestal wel inderdaadquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toegegeven, ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Ik dacht, die @:galantis weet dat verschil normaal wel te maken
Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @:Za
Het zijn de woorden van de PM of Israël.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:
Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @:Za
Lees dit nou eens goed. De kern van dat artikel waar ik in eerste instantie op reageerde.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Best wel simpele gedachtengang heb je...
De vrouw klaagt dat ze kwetsbaar is, met of zonder vaccin, door haar conditie.quote:Maar vooral: maak de openbare ruimte veilig voor de mensen die wél voor vaccinatie hebben gekozen, juist voor hen voor wie die ruimte het gevaarlijkst is. Doe dat door de bewegingsvrijheid te beperken voor mensen die uit vrije wil de keuze maken tégen levensreddende vaccinatie. Zij zullen de consequentie van hun eigen vrije keuze moeten accepteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |