abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:50:32 #201
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201071496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vanmiddag waren er hier nog een paar mensen die een lockdown een betere oplossing vonden, dus ik weet niet of we al zo ver zijn.
Ook goed, dan hoeven we deze winter alleen nog even aan te tonen dat een (bedrijven) lockdown niet meer voldoende werkt. Dat zal dan voldoende ontmoedigen om verder na te gaan denken over het vervolg.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201071498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Omdat er selectiedruk is door de vaccins. Het had misschien beter geweest zijn dat we alleen ouderen en risicogroepen gevaccineerd hadden itt iedereen, maar dat merken we nog wel.

Oh, je zegt het andersom. Nee, dan is het gewoon onzin.
Nou ja in diverse nieuwsberichten komt het argument naar voren dat we de derde wereld/arme landen moeten gaan vaccineren om gevaarlijke mutaties te voorkomen dus ik vraag me af waarom juist daar een mutatie zou ontstaan iit de rijke/gevaccineerde landen
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:57:41 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201071616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Tja lastig Chratnox.
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.
Er zit een onbedoeld addertje in de redenatie.
Natuurlijk kan bewezen worden dat door onderwerping van de vrije wil, men dan (andere, weliswaar vermeende) 'vrijheden' krijgt.
//--//
Elke poging, suggestie en zelfs gedachte om mensen het recht te ontnemen, zelf te beschikken over het eigen lichaam, moet in de kiem daarvan al gesmoord worden.
Kortom: onbespreekbaar, hoe hypothetisch ook gebracht of theoretisch overwegend ook bedoeld.

Ik weet dat men gauw geneigd is om te polderen en voor men zich dat realiseert gaat men niet spreken "of" maar vooral het "hoe" daarvan te realiseren.
Helaas zijn is men al aardig op weg ingrijpen mogelijk te maken en nog maar één zinnetje of paragraafje verwijderd van een verleidelijke vaccinatie, met plicht als drang tot dwang.

Een vaccinatie, onomkeerbaar, waar op geen enkele wijze van duidelijk is of en in welke mate dat op termijn mensen gaat treffen die daarvoor zelf geen (laat staan medische) wens hebben.
Iemand maakt alleen zelf uit of die zich wil laten behandelen, ongeacht overwegingen wat een ander daarvan vindt, verleidt met spiegeltjes of als kraaltjes biedt.

Het voelt als mensonterend (om geen andere beelden op te roepen) waarbij iemand misschien van fysieke gevolgen kan herstellen maar nooit het innerlijke gevoel zal kunnen loslaten dat het bewust geweld werd en wordt aangedaan.
Ieder mag zelf weten wat die eigen maatstaf is waarbij men die van de anders evenzeer dient te respecteren. Ik vind het onacceptabel dat het enige dat je als mens zelf echt hebt, het eigen ik als lichaam, door een ander wordt overgenomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201071680
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:

Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).

Immers zijn ze in de meerderheid, hebben het gevoel dat hen niks meer kan gebeuren, en hangen en hossen rond, elkaar daarmee massaal besmettend, waar ongevaccineerden mogelijk wat afstand houden of een mondmasker dragen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:00:59 #205
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201071687
Die vaccins werken toch omdat je immuunsysteem de spike eiwitten leert aanvallen? De mate waar in de spikes kunnen veranderen waardoor ze minder goed 'herkend' worden, maar toch nog effectief de cel kunnen binnendringen via de ACE2 receptor, is beperkt. Dit bepaalt grofweg in hoeverre mutaties de effectiviteit van het vaccin kunnen doen afnemen. Eigenlijk valt het tot nu toe ook wel mee, wat je wel ziet is dat de meer besmettelijkere varianten steeds zijn gaan domineren, maar dat vaccins tegen de alpha variant eigenlijk best effectief is gebleven. Mijn begrip hiervan als leek is natuurlijk wel gebaseerd op oversimplificaties van de werkelijkheid.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201071756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja in diverse nieuwsberichten komt het argument naar voren dat we de derde wereld/arme landen moeten gaan vaccineren om gevaarlijke mutaties te voorkomen dus ik vraag me af waarom juist daar een mutatie zou ontstaan iit de rijke/gevaccineerde landen
Mutaties zijn willekeurig, maar het aantal hangt natuurlijk af van de mate van replicatie. Vaccins betekenen in de basis veelal minder verspreiding en daarmee ook minder replicatie en mutaties.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201071781
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef Za het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).

Immers zijn ze in de meerderheid, hebben het gevoel dat hen niks meer kan gebeuren, en hangen en hossen rond, elkaar daarmee massaal besmettend, waar ongevaccineerden mogelijk wat afstand houden of een mondmasker dragen.
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.
I'll give you something to do
pi_201071941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef galantis het volgende:

Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.
Ik denk dat jij geen juist beeld hebt van ongevaccineerden, dat zijn niet per definitie covid ontkenners, maar vaak vaccin sceptici, die gewoon hun maatregelen nemen en bereid zijn vrijheden in te boeten.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:16:05 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201071985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef Za het volgende:

[..]

Immers zijn ze in de meerderheid,
Ja zo lust ik er nog een paar :') Een jaar geleden waren de ongevaccineerden verantwoordelijk voor alle besmettingen!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201072021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Welnee.

Je hebt een grote groep jongeren die nog niet gevaccineerd is, om verschillende redenen. Dan heb je een groep niet gevaccineerden die niet gevaccineerd kunnen worden. Een groep die het niet zo nodig vinden omdat ze al corona gehad hebben. Een groep die van mening is dat het allemaal wel meevalt en nog een paar andere groepen. Dan heb je een kleine groep die zichzelf daadwerkelijk onaantastbaar waant.
pi_201072040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is het wel.
Dan zijn gevaccineerden dus beschermd.

Wat is het nou: zijn ze beschermd of niet beschermd?
pi_201072144
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:48 schreef halfway het volgende:

Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurt
twitter
pi_201072150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Welnee.

Je hebt een grote groep jongeren die nog niet gevaccineerd is, om verschillende redenen. Dan heb je een groep niet gevaccineerden die niet gevaccineerd kunnen worden. Een groep die het niet zo nodig vinden omdat ze al corona gehad hebben. Een groep die van mening is dat het allemaal wel meevalt en nog een paar andere groepen. Dan heb je een kleine groep die zichzelf daadwerkelijk onaantastbaar waant.
Dit gaat dan wellicht niet om alle niet-gevaccineerden - wat ik overigens ook niet heb beweerd - maar mijn wellicht te generaliserende post was dan ook een reactie op een nogal behoorlijke generalisatie hè.
pi_201072177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:24 schreef Za het volgende:

[..]
[ twitter ]
O ja deze had ik ook gezien.

Wie gelooft deze BS nu nog.

Kom op mensen. Wij zijn over het algemeen hoogopgeleide, intelligente, nuchtere Nederlanders.

Prik die bubbel door en pik deze autoritaire BS niet langer. We worden al 1,5 jaar aan het lijntje gehouden met doembeelden en valse beloften.
pi_201072194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:16 schreef Drekkoning het volgende:

Ja zo lust ik er nog een paar :') Een jaar geleden waren de ongevaccineerden verantwoordelijk voor alle besmettingen!!
Exact, die waren toen dan ook de enige groep.
Nu de gevaccineerden in de meerderheid, tevens de meest kwetsbare groep, zie mijn post hierboven.
pi_201072203
quote:

[..]
[ twitter ]
Succes ermee, ik doe niet meer mee dan maar ziek worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:28:12 #217
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201072229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dan zijn gevaccineerden dus beschermd.

Wat is het nou: zijn ze beschermd of niet beschermd?
Dit kan je toch ook zelf bedenken? Ja, ze zijn in bepaalde mate beschermd. De kans is namelijk groot dat een gevaccineerde niet of minder ziek wordt van het virus.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:28:43 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201072238
quote:

[..]
[ twitter ]
Niet gelezen.
pi_201072253
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:24 schreef galantis het volgende:

[..]
Dit gaat dan wellicht niet om alle niet-gevaccineerden - wat ik overigens ook niet heb beweerd - maar mijn wellicht te generaliserende post was dan ook een reactie op een nogal behoorlijke generalisatie hè.
Toegegeven, ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Ik dacht, die @galantis weet dat verschil normaal wel te maken :P

Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @Za
pi_201072286
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is toch wederom duidelijk? Groep ongevaccineerden is hier vele malen groter in verhouding tot de groep gevaccineerden. Alleen bij 60+ lijkt het andersom, en daar zijn de aantallen verwaarloosbaar.

Het betreft hier vrijwillig geteste personen.

Hoeveel volledig gevaccineerden zijn daartoe bereid, of zien er het nut van in, de tests gooien ze in de afvalbak lees ik dagelijks.

Bij gedwongen tests zouden de getallen er heel anders uitzien.
pi_201072307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:31 schreef Za het volgende:

[..]
Het betreft hier vrijwillig geteste personen.

Hoeveel volledig gevaccineerden zijn daartoe bereid, of zien er het nut van in, de tests gooien ze in de afvalbak lees ik dagelijks.

Bij gedwongen tests zouden de getallen er heel anders uitzien.
Gedwongen testen? Is dat het zelfde als gedwongen vaccineren? Beide kanten moeten we niet op willen.
pi_201072326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Toegegeven, ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Ik dacht, die @:galantis weet dat verschil normaal wel te maken :P

Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @:Za
Meestal wel inderdaad ;) Maar goed dat je het noemt. Onlangs heb jij het hier nog eens uitgebreider neergezet met wat schattingen van aantallen van de verschillende groepen en dat nuanceert het beeld van ongevaccineerden wel, en terecht. Die groep is diverser dan je geneigd bent te denken.
pi_201072330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:

Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @:Za
Het zijn de woorden van de PM of Israël.
pi_201072347
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Best wel simpele gedachtengang heb je...
Lees dit nou eens goed. De kern van dat artikel waar ik in eerste instantie op reageerde.

quote:
Maar vooral: maak de openbare ruimte veilig voor de mensen die wél voor vaccinatie hebben gekozen, juist voor hen voor wie die ruimte het gevaarlijkst is. Doe dat door de bewegingsvrijheid te beperken voor mensen die uit vrije wil de keuze maken tégen levensreddende vaccinatie. Zij zullen de consequentie van hun eigen vrije keuze moeten accepteren.

De vrouw klaagt dat ze kwetsbaar is, met of zonder vaccin, door haar conditie.

Het spijt me zeer maar ik ben niet verantwoordelijk voor haar conditie. Ik vind het heel sneu voor haar, maar we kunnen de maatschappij niet inrichten op basis van de allerkwetsbaarsten.

Het tweede punt is dat er geen enkel verschil is tussen een gevaccineerde en een ongevaccineerde wat betreft besmetting. Het vaccin vermindert (zegt men) alleen de ernst van de symptomen. Maar je blijft besmettelijk.

Sterker nog, een ongevaccineerde kan anderen besmetten, maar omdat deze geen symptomen heeft, leeft die gewoon door zoals normaal.

Terwijl een ongevaccineerde eventueel nog symptomen kan ervaren en uit vrije keuze dus gewoon even thuisblijft.

Daarmee zijn het dus juist de gevaccineerden die een gevaar vormen voor mevrouw van het artikel. Die leven maar door en feesten en praten met andere mensen en gaan naar het cafe enzo. Wat een gevaren voor de maatschappij. Want ondertussen besmetten ze iedereen.

Dat hele artikel slaat daarmee nergens op.
pi_201072356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:33 schreef ipa84 het volgende:

Gedwongen testen?
Ik denk dat er duidelijkheid moet komen over het percentage gevaccineerden dat hier besmet rondloopt en hun virus verspreidt door het ganze land waardoor we straks weer in lockdown kunnen. Desnoods door gedwongen testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')