abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:57:41 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201071616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Tja lastig Chratnox.
Op zich ben ik tegen elke vorm van verplichting hierin. Aan de andere kant, als feitelijk bewezen kan worden dat we daardoor straks volledig open kunnen, we geen extra ic Personeel nodig hebben, dan ben ik niet tegen een verplichting. Maar gestapo op straat gaat zelfs mij iets te ver, haha. ietsie pietsie maar.
Er zit een onbedoeld addertje in de redenatie.
Natuurlijk kan bewezen worden dat door onderwerping van de vrije wil, men dan (andere, weliswaar vermeende) 'vrijheden' krijgt.
//--//
Elke poging, suggestie en zelfs gedachte om mensen het recht te ontnemen, zelf te beschikken over het eigen lichaam, moet in de kiem daarvan al gesmoord worden.
Kortom: onbespreekbaar, hoe hypothetisch ook gebracht of theoretisch overwegend ook bedoeld.

Ik weet dat men gauw geneigd is om te polderen en voor men zich dat realiseert gaat men niet spreken "of" maar vooral het "hoe" daarvan te realiseren.
Helaas zijn is men al aardig op weg ingrijpen mogelijk te maken en nog maar één zinnetje of paragraafje verwijderd van een verleidelijke vaccinatie, met plicht als drang tot dwang.

Een vaccinatie, onomkeerbaar, waar op geen enkele wijze van duidelijk is of en in welke mate dat op termijn mensen gaat treffen die daarvoor zelf geen (laat staan medische) wens hebben.
Iemand maakt alleen zelf uit of die zich wil laten behandelen, ongeacht overwegingen wat een ander daarvan vindt, verleidt met spiegeltjes of als kraaltjes biedt.

Het voelt als mensonterend (om geen andere beelden op te roepen) waarbij iemand misschien van fysieke gevolgen kan herstellen maar nooit het innerlijke gevoel zal kunnen loslaten dat het bewust geweld werd en wordt aangedaan.
Ieder mag zelf weten wat die eigen maatstaf is waarbij men die van de anders evenzeer dient te respecteren. Ik vind het onacceptabel dat het enige dat je als mens zelf echt hebt, het eigen ik als lichaam, door een ander wordt overgenomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201071680
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:50 schreef Stoney3K het volgende:

Want gevaccineerden testen niet positief? Ik zou de onderverdeling wel eens willen zien.
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).

Immers zijn ze in de meerderheid, hebben het gevoel dat hen niks meer kan gebeuren, en hangen en hossen rond, elkaar daarmee massaal besmettend, waar ongevaccineerden mogelijk wat afstand houden of een mondmasker dragen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:00:59 #205
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201071687
Die vaccins werken toch omdat je immuunsysteem de spike eiwitten leert aanvallen? De mate waar in de spikes kunnen veranderen waardoor ze minder goed 'herkend' worden, maar toch nog effectief de cel kunnen binnendringen via de ACE2 receptor, is beperkt. Dit bepaalt grofweg in hoeverre mutaties de effectiviteit van het vaccin kunnen doen afnemen. Eigenlijk valt het tot nu toe ook wel mee, wat je wel ziet is dat de meer besmettelijkere varianten steeds zijn gaan domineren, maar dat vaccins tegen de alpha variant eigenlijk best effectief is gebleven. Mijn begrip hiervan als leek is natuurlijk wel gebaseerd op oversimplificaties van de werkelijkheid.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201071756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja in diverse nieuwsberichten komt het argument naar voren dat we de derde wereld/arme landen moeten gaan vaccineren om gevaarlijke mutaties te voorkomen dus ik vraag me af waarom juist daar een mutatie zou ontstaan iit de rijke/gevaccineerde landen
Mutaties zijn willekeurig, maar het aantal hangt natuurlijk af van de mate van replicatie. Vaccins betekenen in de basis veelal minder verspreiding en daarmee ook minder replicatie en mutaties.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201071781
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef Za het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen indien er meer gevaccineerden positief testen dan ongevaccineerden (bij gedwongen testen).

Immers zijn ze in de meerderheid, hebben het gevoel dat hen niks meer kan gebeuren, en hangen en hossen rond, elkaar daarmee massaal besmettend, waar ongevaccineerden mogelijk wat afstand houden of een mondmasker dragen.
Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.
I'll give you something to do
pi_201071941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef galantis het volgende:

Volgens mij heb jij een iets te hoge pet op van niet-gevaccineerden. Als er iemand zich onaantastbaar waant dan zijn het wel zij die denken geen vaccin nodig te hebben.
Ik denk dat jij geen juist beeld hebt van ongevaccineerden, dat zijn niet per definitie covid ontkenners, maar vaak vaccin sceptici, die gewoon hun maatregelen nemen en bereid zijn vrijheden in te boeten.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:16:05 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201071985
quote:

[..]

Immers zijn ze in de meerderheid,
Ja zo lust ik er nog een paar :') Een jaar geleden waren de ongevaccineerden verantwoordelijk voor alle besmettingen!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201072021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:05 schreef galantis het volgende:

[..]
Welnee.

Je hebt een grote groep jongeren die nog niet gevaccineerd is, om verschillende redenen. Dan heb je een groep niet gevaccineerden die niet gevaccineerd kunnen worden. Een groep die het niet zo nodig vinden omdat ze al corona gehad hebben. Een groep die van mening is dat het allemaal wel meevalt en nog een paar andere groepen. Dan heb je een kleine groep die zichzelf daadwerkelijk onaantastbaar waant.
pi_201072040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is het wel.
Dan zijn gevaccineerden dus beschermd.

Wat is het nou: zijn ze beschermd of niet beschermd?
pi_201072144
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:48 schreef halfway het volgende:

Idd weer 3 k ongevaccineerden die immuun zijn toch 100k per maand #jekomtvanzelfaandebeurt
twitter
pi_201072150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Welnee.

Je hebt een grote groep jongeren die nog niet gevaccineerd is, om verschillende redenen. Dan heb je een groep niet gevaccineerden die niet gevaccineerd kunnen worden. Een groep die het niet zo nodig vinden omdat ze al corona gehad hebben. Een groep die van mening is dat het allemaal wel meevalt en nog een paar andere groepen. Dan heb je een kleine groep die zichzelf daadwerkelijk onaantastbaar waant.
Dit gaat dan wellicht niet om alle niet-gevaccineerden - wat ik overigens ook niet heb beweerd - maar mijn wellicht te generaliserende post was dan ook een reactie op een nogal behoorlijke generalisatie hè.
pi_201072177
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:24 schreef Za het volgende:

[..]
[ twitter ]
O ja deze had ik ook gezien.

Wie gelooft deze BS nu nog.

Kom op mensen. Wij zijn over het algemeen hoogopgeleide, intelligente, nuchtere Nederlanders.

Prik die bubbel door en pik deze autoritaire BS niet langer. We worden al 1,5 jaar aan het lijntje gehouden met doembeelden en valse beloften.
pi_201072194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:16 schreef Drekkoning het volgende:

Ja zo lust ik er nog een paar :') Een jaar geleden waren de ongevaccineerden verantwoordelijk voor alle besmettingen!!
Exact, die waren toen dan ook de enige groep.
Nu de gevaccineerden in de meerderheid, tevens de meest kwetsbare groep, zie mijn post hierboven.
pi_201072203
quote:

[..]
[ twitter ]
Succes ermee, ik doe niet meer mee dan maar ziek worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:28:12 #217
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201072229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit kan je toch ook zelf bedenken? Ja, ze zijn in bepaalde mate beschermd. De kans is namelijk groot dat een gevaccineerde niet of minder ziek wordt van het virus.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:28:43 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201072238
quote:

[..]
[ twitter ]
Niet gelezen.
pi_201072253
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:24 schreef galantis het volgende:

[..]
Dit gaat dan wellicht niet om alle niet-gevaccineerden - wat ik overigens ook niet heb beweerd - maar mijn wellicht te generaliserende post was dan ook een reactie op een nogal behoorlijke generalisatie hè.
Toegegeven, ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Ik dacht, die @galantis weet dat verschil normaal wel te maken :P

Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @Za
pi_201072286
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is toch wederom duidelijk? Groep ongevaccineerden is hier vele malen groter in verhouding tot de groep gevaccineerden. Alleen bij 60+ lijkt het andersom, en daar zijn de aantallen verwaarloosbaar.

Het betreft hier vrijwillig geteste personen.

Hoeveel volledig gevaccineerden zijn daartoe bereid, of zien er het nut van in, de tests gooien ze in de afvalbak lees ik dagelijks.

Bij gedwongen tests zouden de getallen er heel anders uitzien.
pi_201072307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:31 schreef Za het volgende:

[..]
Het betreft hier vrijwillig geteste personen.

Hoeveel volledig gevaccineerden zijn daartoe bereid, of zien er het nut van in, de tests gooien ze in de afvalbak lees ik dagelijks.

Bij gedwongen tests zouden de getallen er heel anders uitzien.
Gedwongen testen? Is dat het zelfde als gedwongen vaccineren? Beide kanten moeten we niet op willen.
pi_201072326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Toegegeven, ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Ik dacht, die @:galantis weet dat verschil normaal wel te maken :P

Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @:Za
Meestal wel inderdaad ;) Maar goed dat je het noemt. Onlangs heb jij het hier nog eens uitgebreider neergezet met wat schattingen van aantallen van de verschillende groepen en dat nuanceert het beeld van ongevaccineerden wel, en terecht. Die groep is diverser dan je geneigd bent te denken.
pi_201072330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef chratnox het volgende:

Dat was idd een behoorlijke generalisatie, was denk ik wel een beetje te makkelijk van @:Za
Het zijn de woorden van de PM of Israël.
pi_201072347
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Best wel simpele gedachtengang heb je...
Lees dit nou eens goed. De kern van dat artikel waar ik in eerste instantie op reageerde.

quote:
Maar vooral: maak de openbare ruimte veilig voor de mensen die wél voor vaccinatie hebben gekozen, juist voor hen voor wie die ruimte het gevaarlijkst is. Doe dat door de bewegingsvrijheid te beperken voor mensen die uit vrije wil de keuze maken tégen levensreddende vaccinatie. Zij zullen de consequentie van hun eigen vrije keuze moeten accepteren.

De vrouw klaagt dat ze kwetsbaar is, met of zonder vaccin, door haar conditie.

Het spijt me zeer maar ik ben niet verantwoordelijk voor haar conditie. Ik vind het heel sneu voor haar, maar we kunnen de maatschappij niet inrichten op basis van de allerkwetsbaarsten.

Het tweede punt is dat er geen enkel verschil is tussen een gevaccineerde en een ongevaccineerde wat betreft besmetting. Het vaccin vermindert (zegt men) alleen de ernst van de symptomen. Maar je blijft besmettelijk.

Sterker nog, een ongevaccineerde kan anderen besmetten, maar omdat deze geen symptomen heeft, leeft die gewoon door zoals normaal.

Terwijl een ongevaccineerde eventueel nog symptomen kan ervaren en uit vrije keuze dus gewoon even thuisblijft.

Daarmee zijn het dus juist de gevaccineerden die een gevaar vormen voor mevrouw van het artikel. Die leven maar door en feesten en praten met andere mensen en gaan naar het cafe enzo. Wat een gevaren voor de maatschappij. Want ondertussen besmetten ze iedereen.

Dat hele artikel slaat daarmee nergens op.
pi_201072356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:33 schreef ipa84 het volgende:

Gedwongen testen?
Ik denk dat er duidelijkheid moet komen over het percentage gevaccineerden dat hier besmet rondloopt en hun virus verspreidt door het ganze land waardoor we straks weer in lockdown kunnen. Desnoods door gedwongen testen.
pi_201072409
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:36 schreef Za het volgende:

[..]
Ik denk dat er duidelijkheid moet komen over het percentage gevaccineerden dat hier besmet rondloopt en hun virus verspreidt door het ganze land waardoor we straks weer in lockdown kunnen. Desnoods door gedwongen testen.
Lol je gelooft nog steeds in dat fabeltje dat testen een pandemie voorkomt? Apart dat overal waar veel getest wordt er gewoon uitbraken zijn. Het enige wat helpt is mensen immuun worden zodat ze bij een besmetting niet ernstig ziek worden en in het ziekenhuis komen. Zo is namelijk elke pandemie tot zijn eind gekomen. Of dat via een vaccin of natuurlijke infectie gebeurt maakt niet uit je raakt sowieso vroeg of laat besmet.
pi_201072420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ze zijn beschermd. Niet onkwetsbaar echter want zo werkt het niet maar dat weet je dondersgoed.
pi_201072443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Lees dit nou eens goed. De kern van dat artikel waar ik in eerste instantie op reageerde.
[..]

Het spijt me zeer maar ik ben niet verantwoordelijk voor haar conditie. Ik vind het heel sneu voor haar, maar we kunnen de maatschappij niet inrichten op basis van de allerkwetsbaarsten.

Het tweede punt is dat er geen enkel verschil is tussen een gevaccineerde en een ongevaccineerde wat betreft besmetting. Het vaccin vermindert (zegt men) alleen de ernst van de symptomen. Maar je blijft besmettelijk.

Sterker nog, een ongevaccineerde kan anderen besmetten, maar omdat deze geen symptomen heeft, leeft die gewoon door zoals normaal.

Terwijl een ongevaccineerde eventueel nog symptomen kan ervaren en uit vrije keuze dus gewoon even thuisblijft.

Daarmee zijn het dus juist de gevaccineerden die een gevaar vormen voor mevrouw van het artikel. Die leven maar door en feesten en praten met andere mensen en gaan naar het cafe enzo. Wat een gevaren voor de maatschappij. Want ondertussen besmetten ze iedereen.

Onzin, het vaccin beschermt wel degelijk tegen het krijgen, besmettingskans daalt met 90% bij gevaccineerden.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:44:18 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201072465
Ik snap sowieso het coninue aanhalen van Israel niet, dat land is sociaal-maatschappelijk, bestuurlijk en economisch helemaal niet met Nederland te vergelijken en zit bovendien vuistdiep in de aars van Pfizer.
pi_201072492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
[..]

In het geval van die vrouw uit dat artikel heb je wel gelijk. Dat is een gevalletje pech gehad voor haar.
pi_201072526
-mensen met een andere mening zijn best ook wakker-

[ Bericht 88% gewijzigd door miss_sly op 25-08-2021 20:51:22 ]
pi_201072565
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:40 schreef ipa84 het volgende:

Lol je gelooft nog steeds in dat fabeltje dat testen een pandemie voorkomt?
Nee, ik zou graag duidelijkheid hebben over hoeveel besmette gevaccineerden hier rondlopen.

Men kan wel beweren dat bv 70% van de ziekenhuis opnames ongevaccineerden betreft, maar wanneer de gevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 90% van de besmettingen, dan moeten we daar ook eens naar gaan kijken en bv mondmaskers herinvoeren.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:53:02 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201072603
Heerlijk altijd, denken dat alles in het leven een binaire keuze is :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201072614
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:50 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, ik zou graag duidelijkheid hebben over hoeveel besmette gevaccineerden hier rondlopen.

Men kan wel beweren dat bv 70% van de ziekenhuis opnames ongevaccineerden betreft, maar wanneer de gevaccineerden verantwoordelijk zijn voor 90% van de besmettingen, dan moeten we daar ook eens naar gaan kijken en bv mondmaskers herinvoeren.
Waarvoor om de ongevaccineerde te beschermen? Misschien kunnen ze ook hun eigen verantwoording nemen door zich te laten vaccineren of zorgend dat ze niet besmet raken. Wel lachen dat de ZeroCovidians hand in hand lopen met de anti-vaxxers.
pi_201072622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Onzin, het vaccin beschermt wel degelijk tegen het krijgen, besmettingskans daalt met 90% bij gevaccineerden.
Lees het artikel nou eens gewoon voordat je reageert aub.

Dat gaat om een vrouw die dus gevaccineerd is en niet beschermd.
pi_201072628
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
-mensen met een andere mening zijn best ook wakker-
Hij is niet wakker want hij reageert zonder het artikel te hebben gelezen.

Dat was dus volstrekt letterlijk bedoeld omdat hij blijkbaar zit te slapen.

Dat heeft niets te maken met 'mensen met een andere mening'.

Hou aub op met knoeien.
pi_201072681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik snap sowieso het coninue aanhalen van Israel niet, dat land is sociaal-maatschappelijk, bestuurlijk en economisch helemaal niet met Nederland te vergelijken en zit bovendien vuistdiep in de aars van Pfizer.
Israel loopt een paar maanden voor op de rest vd wereld wat betreft vaccinatieaantallen en andere restrictieve maatregelen, daarom.

Israel is dus een vrij goede graadmeter voor wat de rest van de landen kunnen verwachten die hetzelfde soort beleid voeren.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:58:29 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201072697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Lees het artikel nou eens gewoon voordat je reageert aub.

Dat gaat om een vrouw die dus gevaccineerd is en niet beschermd.
Vaccineren staat niet gelijk aan gegarandeerd beschermen idd

Shit happens

Voor individu rampzalig, voor de maatschappij de gewoonste zaak van de wereld.
Had ook een influenza, hersenvliesontsteking of longontsteking kunnen zijn.
Het is kut maar zo werkt het nu eenmaal in het leven
pi_201072770
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Israel loopt een paar maanden voor op de rest vd wereld wat betreft vaccinatieaantallen en andere restrictieve maatregelen, daarom.

Israel is dus een vrij goede graadmeter voor wat de rest van de landen kunnen verwachten die hetzelfde soort beleid voeren.
Dat zou inderdaad zo zijn als een groot deel van de medische wetenschap de data uit Israël momenteel niet in twijfel trekt. Dat er aangegeven wordt dat er verkeerde conclusies getrokken worden en Israël de rauwe data niet wil delen zodat anderen het niet kunnen verifiëren.
pi_201072778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:53 schreef ipa84 het volgende:

Waarvoor om de ongevaccineerde te beschermen? Misschien kunnen ze ook hun eigen verantwoording nemen door zich te laten vaccineren of zorgend dat ze niet besmet raken. Wel lachen dat de ZeroCovidians hand in hand lopen met de anti-vaxxers.
Slechts de helft van de ouderen produceert voldoende antistoffen, 10% geniet geen enkele bescherming.

Dan kun je wel pedant lachend gaan rondlopen als gevaccineerde, en deze ouderen als antivaxers bestempelen, maar deze mensen lopen een reëel risico wanneer het gros van de gevaccineerden denkt onkwetsbaar te zijn, elkaar besmet, vrijelijk het virus verspreidt, wat er uiteindelijk toe kan leiden dat de zorg weer overspoelt gaat worden.

Een wekelijkse representatieve steekproef vwb asymptomatische besmettingen en viral loads onder gevaccineerden lijkt mij het minste.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:03:29 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201072800
Was deze al gepost

https://www.volkskrant.nl(...)e-beperken~bf68a89d/?

Hoe stelt ze dat voor bij andere infectieziekten dan?

En medicatie kan wel ingezet worden. Antistoffen en zulks. Het is niet ideaal natuurlijk. Maar 17 miljoen mensen consequenties laten dragen voor 700.000 mensen die mógelijk ziek kúnnen gaan worden is ook nogal een pittig iets
pi_201072818
In Duitsland komt er langzaam wat meer politieke weerstand tegen het steeds maar weer verlengen van allerlei maatregelen

https://www.bild.de/polit(...)e-77487178.bild.html

Nederland wordt zelfs bijna als een soort gidsland genoemd hoe het ook anders kan.

quote:
Länder wie Dänemark, die Niederlande und Großbritannien beweisen, dass es auch anders geht.
٩๏̯͡๏)۶
pi_201072830
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:02 schreef Za het volgende:

[..]
Slechts de helft van de ouderen produceert voldoende antistoffen, 10% geniet geen enkele bescherming.

Dan kun je wel pedant lachend gaan rondlopen als gevaccineerde, en deze ouderen als antivaxers bestempelen, maar deze mensen lopen een reëel risico wanneer het gros van de gevaccineerden denkt onkwetsbaar te zijn, elkaar besmet, vrijelijk het virus verspreidt, wat er uiteindelijk toe kan leiden dat de zorg weer overspoelt gaat worden.

Een wekelijkse representatieve steekproef vwb asymptomatische besmettingen en viral loads onder gevaccineerden lijkt mij het minste.
Heb je een bron van dat de helft van de gevaccineerde onvoldoende anti-stoffen produceert en ook geen T-cel en B-cel respons hebben? Want dat vergeten die antivaxxers nog wel is dat je ook nog T en B cellen hebt.
pi_201072875
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:03 schreef Molo het volgende:
Was deze al gepost

En medicatie kan wel ingezet worden. Antistoffen en zulks. Het is niet ideaal natuurlijk. Maar 17 miljoen mensen consequenties laten dragen voor 700.000 mensen die mógelijk ziek kúnnen gaan worden is ook nogal een pittig iets
Ja, zojuist hierboven.

Mijn reactie daarop:

woensdag 25 augustus 2021 @ 21:08:29 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201072896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, zojuist hierboven.

Mijn reactie daarop:

Sorry zat niet op te letten :@ :@ 8)7 _O-

Stoppen van circulatie stopt niet bij de grens trouwens. Benieuwd hoe die dame denkt dat even mondiaal te gaan regelen.

"Rutte roggelt het wiel" gaat hier echt niet op iig
pi_201072959
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Sorry zat niet op te letten :@ :@ 8)7 _O-
Oh dat maakt mij niks uit hoor, haha.

Ik voeg het volgende nog even toe.

Dit soort berichten zijn bedoeld om een collectivistische manier van denken op gang te krijgen.

Individuele vrijheden, individuele rechten moeten worden opgeofferd voor 'het collectief', 'het gemeengoed', het 'gemeenschappelijke goed' of het 'algemene belang'. Niet jouw belangen tellen meer als invididu, maar het 'algemene belang'.

Want anders ben je een 'egoist' of ben je 'niet solidair', en meer van dat soort flatterende labels.

Dit soort culpabilisering en chantage wordt altijd gebruikt om het individu te onderdrukken en zich maar op te offeren voor ... ja voor wat en voor wie eigenlijk?

Voor deze ene mevrouw die toevallig pech heeft? Ik heb alle compassie met haar situatie, maar dit is geen maatstaaf voor het inrichten van de maatschappij.

Er wordt steeds wel een andere groep of een andere nobele reden aangewezen om verdere individuele vrijheden en rechten uit te hollen ten gunste van een 'gemeengoed', dat de overheid ons oplegt.

Probleem is dat een collectief niet kan bestaan zonder individuen.

Daarom noem ik dit soort artikelen bijzonder gevaarlijk en een vorm van propaganda en brainwashing.

Dit wordt namelijk niet gepubliceerd zonder enige intenties erachter. Sinds covid is er een duidelijke tendens en opschuiving naar collectivistisch denken.

Een zeer ongezonde ontwikkeling.

Vergeet nooit dat als je zelf nu in het begunstigde groepje zit, dat morgen ineens misschien niet meer zo is. En dan worden jouw vrijheden en rechten verder beperkt.

Tot er uiteindelijk niets meer over is, zoals we dat in het verleden in andere totalitaire regimes ook hebben gezien. Dan hou je twee klassen over: zij die voor het zeggen hebben, en de rest die onder dat juk leeft.
pi_201073012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Oh dat maakt mij niks uit hoor, haha.

Ik voeg het volgende nog even toe.

Dit soort berichten zijn bedoeld om een collectivistische manier van denken op gang te krijgen.

Individuele vrijheden, individuele rechten moeten worden opgeofferd voor 'het collectief', 'het gemeengoed', het 'gemeenschappelijke goed' of het 'algemene belang'. Niet jouw belangen tellen meer als invididu, maar het 'algemene belang'.

Want anders ben je een 'egoist' of ben je 'niet solidair', en meer van dat soort flatterende labels.

Dit soort culpabilisering en chantage wordt altijd gebruikt om het individu te onderdrukken en zich maar op te offeren voor ... ja voor wat en voor wie eigenlijk?

Voor deze ene mevrouw die toevallig pech heeft? Ik heb alle compassie met haar situatie, maar dit is geen maatstaaf voor het inrichten van de maatschappij.

Er wordt steeds wel een andere groep of een andere nobele reden aangewezen om verdere individuele vrijheden en rechten uit te hollen ten gunste van een 'gemeengoed', dat de overheid ons oplegt.

Probleem is dat een collectief niet kan bestaan zonder individuen.

Daarom noem ik dit soort artikelen bijzonder gevaarlijk en een vorm van propaganda en brainwashing.

Dit wordt namelijk niet gepubliceerd zonder enige intenties erachter. Sinds covid is er een duidelijke tendens en opschuiving naar collectivistisch denken.

Een zeer ongezonde ontwikkeling.

Vergeet nooit dat als je zelf nu in het begunstigde groepje zit, dat morgen ineens misschien niet meer zo is. En dan worden jouw vrijheden en rechten verder beperkt.

Tot er uiteindelijk niets meer over is, zoals we dat in het verleden in andere totalitaire regimes ook hebben gezien.
En daar gaan we weer naar BNW.
pi_201073025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is niks BNW aan. Het is een simpele analyse van dit en veel van andere vergelijkbare artikelen met het oog op het verleden.

Het engste is nog dat zoveel mensen deze manier van denken klakkeloos aannemen.

Ik vind dat zorgelijk want het kan veel onnodig leed veroorzaken.
pi_201073031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:04 schreef Ronald het volgende:
In Duitsland komt er langzaam wat meer politieke weerstand tegen het steeds maar weer verlengen van allerlei maatregelen

Nederland wordt zelfs bijna als een soort gidsland genoemd hoe het ook anders kan.
[..]

Nederland gidsland dankzij het RIVM Bilthoven
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:17:10 #250
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201073057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dankzij of ondanks?

Ik kan me nog een recent adviesrapport van het OMT herinneren met allerlei draconische maatregelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201073107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Is niks BNW aan. Iedereen die een beetje begrijpend leest, ziet dit in.

Het engste is nog dat zoveel mensen deze manier van denken klakkeloos aannemen.
Ja, we zijn allemaal schapen behalve mensen als jij die de eckte waerheit kennen.
pi_201073144
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:31 schreef Sirolf het volgende:
[ afbeelding ]

Het is dat we op 5 augustus boven de 3.000 zaten, anders zouden we volgende week een hele maand tussen de 2.000 en 3.000 positieve tests per dag hebben gezeten. :')
In sneltreinvaart richting het eindstation; groepsimmuniteit! ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201073146
quote:
Was deze al gepost

quote:
Het is een grove onrechtvaardigheid dat mensen bij wie het vaccin niet werkt, zich moeten opsluiten, omdat anderen om niet-medische redenen een vaccin weigeren.
Dit is natuurlijk waar het al fout gaat. Dit virus denkt niet: Wel verdomd, ik heb een smakelijke niet-gevaccineerde te pakken, nu kan ik eens lekker gaan verspreiden naar mensen die niet gevaccineerd kunnen worden <insert Dr Evil laugh>

Mensen bij wie het vaccin niet werkt lopen net zo goed 'gevaar' van iemand die gevaccineerd is en het virus bij zich draagt.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:27:53 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201073228
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom is dat BNW?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:30:29 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201073261
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Dit is natuurlijk waar het al fout gaat. Dit virus denkt niet: Wel verdomd, ik heb een smakelijke niet-gevaccineerde te pakken, nu kan ik eens lekker gaan verspreiden naar mensen die niet gevaccineerd kunnen worden <insert Dr Evil laugh>

Mensen bij wie het vaccin niet werkt lopen net zo goed 'gevaar' van iemand die gevaccineerd is en het virus bij zich draagt.
De hele 'ik heb recht op gezondheid en inclusiviteit betekent dat ik nergens last van mag hebben' visie op leven is om te huilen

Mijn schoonzus is geboren met een hersenbeschadiging, nou en. Deal with it.

Die vrouw heeft kanker overleefd en daar restnarigheid van, heel vervelend maar dat is niemands schuld
pi_201073284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:04 schreef Ronald het volgende:

[..]

Niet raar. Het vaccin is door politici verkocht als de magische uitweg. Nu het vaccineren zijn einde nadert komt de vraag: "als niet nu, wanneer dan wel" zeer nadrukkelijk op tafel. Tijdelijke maatregelen zijn echt iets anders dan permanente maatregelen.
zie email 27 oktober
pi_201073292
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:30 schreef Molo het volgende:

[..]
De hele 'ik heb recht op gezondheid en inclusiviteit betekent dat ik nergens last van mag hebben' visie op leven is om te huilen

Mijn schoonzus is geboren met een hersenbeschadiging, nou en. Deal with it.

Die vrouw heeft kanker overleefd en daar restnarigheid van, heel vervelend maar dat is niemands schuld
Sinds 2021 wel. Nu kun je de schuld geven aan ongevaccineerden. Onrein volk is 't, bah.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 21:32:32 ]
pi_201073301
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dankzij of ondanks?

Ik kan me nog een recent adviesrapport van het OMT herinneren met allerlei draconische maatregelen.
Maar het OMT en het RIVM zijn twee verschillende dingen he? ;)
zie email 27 oktober
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:36:53 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201073367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:00 schreef GemMagic het volgende:
Die vaccins werken toch omdat je immuunsysteem de spike eiwitten leert aanvallen? De mate waar in de spikes kunnen veranderen waardoor ze minder goed 'herkend' worden, maar toch nog effectief de cel kunnen binnendringen via de ACE2 receptor, is beperkt. Dit bepaalt grofweg in hoeverre mutaties de effectiviteit van het vaccin kunnen doen afnemen. Eigenlijk valt het tot nu toe ook wel mee, wat je wel ziet is dat de meer besmettelijkere varianten steeds zijn gaan domineren, maar dat vaccins tegen de alpha variant eigenlijk best effectief is gebleven. Mijn begrip hiervan als leek is natuurlijk wel gebaseerd op oversimplificaties van de werkelijkheid.
Nee, je immuunsysteem kent dat trucje van afweren al en noemen we verworven afweer.

Wat het vaccin doet is 'vaardigheid' uitnutten zodat ten tijde van een infectie er voldoende antilichamen zijn om alle 100-150 virus-Spikes (infecterend op besmette celwanden) van een virusdeeltje, in te kapselen.
Door het inpakken van (liefst alle) Spikes verminderd de kans dat AC2E receptor worden aangehecht wat dan beschermd. Dat lijkt redelijk goed te werken waardoor een snelle opmars wordt getemporiseerd en de natuurlijke afweer 'tijd' heeft om te ontstaan om te werken op/voor de andere viruseiwitkenmerken.

Voorts zijn er geen besmettelijker varianten in de directe betekenis, van wat het virus qua gevolg - disbalans veroorzaken in de zuurstofvoorziening - doet (veroorzaken).

Wel varianten die nog beter inhechten en aangepast op onze receptoren, zich in cellen repliceren of weten te verschuilen... wie het weet mag het hier zeggen zeggen. Wat we zien dat varianten hun eiwitten lichtjes veranderen en omdat die beter aanslaan, worden die 'besmettelijker'.
Andersom redenerend, net zo geldig, kan het zijn dat mensen juist bevattelijker worden voor/door/vanwege maatregelen, zoals inenting of ineengekakte leefwijzen etc.etc.
Iemand in mijn omgeving zei als 'grapje', dat onze ACE2 (en andere) receptoren zich juist lijken aan te passen op virusmutaties. De serieuze ondertoon is/was, dat het waardevol is onderzoeken wie precies de mensen zijn die zo gevoelig zijn (geworden).
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:37:21 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201073374
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar het OMT en het RIVM zijn twee verschillende dingen he? ;)
Ben benieuwd wanneer het bestuur van onze RIVMROFLOLMT BV wordt geïnstalleerd
pi_201073393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, we zijn allemaal schapen behalve mensen als jij die de eckte waerheit kennen.
Ad hominem.
pi_201073397
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In sneltreinvaart richting het eindstation; groepsimmuniteit! ^O^
Ik las 'treinstation'.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:39:23 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201073407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:13 schreef Za het volgende:

Ik denk dat jij geen juist beeld hebt van ongevaccineerden, dat zijn niet per definitie covid ontkenners, maar vaak vaccin sceptici, die gewoon hun maatregelen nemen en bereid zijn vrijheden in te boeten.
Beide uitspraken vertegenwoordigen een zienswijze als (eigen)waarde. Ik hou van spruitjes en wat een ander lekker vindt, mag die zelf opeten.
pi_201073523
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ben benieuwd of we toe gaan naar een moment waarop we toch de acht hartpatiënten gaan behandelen en de covidpatiënten niet meer (of minder snel) gaan opnemen.
Als er meer IC-verpleegkundigen vertrekken dan er bijkomen gaat dat moment er waarschijnlijk vanzelf komen op niet al te lange termijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201073531
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
Tegelijkertijd wordt Nederland als code rood beschouwd. Dus wat zegt het nou eigenlijk.
pi_201073607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, eitje. Gewoon op de coronacohort met alle patiënten gaan tongworstelen, binnen no-time ben je besmet.
Tongworstelen met alleen maar mannelijke allochtonen met morbide obesitas, gereformeerde engnekken en bijstandstrekkende Willem Engel aanhangers? Tsja, jedem das seine... :P
pi_201073665
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Tongworstelen met alleen maar mannelijke allochtonen met morbide obesitas, gereformeerde engnekken en bijstandstrekkende Willem Engel aanhangers? Tsja, jedem das seine... :P
Je moet er wat voor over hebben om 't op te lopen hè, nooit gezegd dat het leuk zou zijn.
pi_201073714
quote:
Was deze al gepost

Eerder vanavond dit over gepost:
quote:
Ik heb het nog eens gelezen maar het hele betoog raakt kant noch wal. Deze vrouw eist maatschappijbrede maatregelen vanuit haar eigen angst voor het virus. Ik vind dat onredelijk. En waarom geldt dit alleen voor corona en niet voor andere infectieziekten?

Ik moet me in allerlei bochten wringen zodat zij niet ziek wordt. Maar hoe is dat mijn probleem? Zij maakt haar probleem een maatschappelijk probleem terwijl het dat niet is. Je kan mijn standpunt egoïstisch noemen, maar haar standpunt dat iedereen zich aan haar aan moet passen is dat imo net zo goed.

Maar we zullen de komende tijd wel meer van dit soort discussies over botsende belangen gaan zien.
Vind het wel simpele argumentatie voor iemand die zegt directrice van een onderwijsinstelling te zijn. Ik ben zielig en slachtoffer, de hele maatschappij moet rekening met mij houden.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:02:38 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201073789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je moet er wat voor over hebben om 't op te lopen hè, nooit gezegd dat het leuk zou zijn.
Tracheocannilingus
_O_
pi_201073794
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:05 schreef ipa84 het volgende:

Heb je een bron van dat de helft van de gevaccineerde onvoldoende anti-stoffen produceert
In week 7 na de vaccinatie vertoonden slechts 8/16 ouderen (50,0%, 95% BI 28,0%-72,0%) hoge S1 IgG-aviditeitsindices ( > 60) vergeleken met 28/30 jongeren deelnemers (93,3%, 95% BI 78,7%-98,8%)

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/8/21-1145_article

quote:
en ook geen T-cel en B-cel respons hebben? Want dat vergeten die antivaxxers nog wel is dat je ook nog T en B cellen hebt.
Zie hetzelfde artikel.

Kun je misschien stoppen mij telkens als antivaxer te duiden? Ik noem jou ook geen Vax-Jehova oid.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:03:47 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201073805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Vind het wel simpele argumentatie voor iemand die zegt directrice van een onderwijsinstelling te zijn. Ik ben zielig en slachtoffer, de hele maatschappij moet rekening met mij houden.
Geschreven uit emotie

Te snappen, helemaal, maar dat gaan we gewoon niet zo doen

Voor iemand met coeliakie gaan we ook niet de wereld glutenvrij maken
pi_201073806
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Een samenleving waarin we mensen die ziek zijn laten stikken voelt voor mij gewoon niet als een samenleving, dan hebben we echt iets verkeerd gedaan.
Dat is in Nederland nu al zo; hoogbejaarden en ernstig zieken worden niet behandeld of geopereerd omdat ze volgens zorgbestuurders en politiek grof gezegd maar door hout zijn. Iets met "kwaliteit van leven"...

Daarom hebben we ook zo ongelofelijk weinig IC-bedden in Nederland.
pi_201073846
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:20 schreef Tijger_m het volgende:

eckte waerheit
Vegetarische slager?
pi_201073889
Hoorde net van een vriendin dat haar dochter in quarantaine moet. En dat er al meerdere klassen in quarantaine zijn.
School is net met de eerste week begonnen!
Dat belooft nog wat..
pi_201073890
quote:
12s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:39 schreef Vallon het volgende:

Beide uitspraken vertegenwoordigen een zienswijze als (eigen)waarde. Ik hou van spruitjes en wat een ander lekker vindt, mag die zelf opeten.
Ik vind de ongevraagde analyses niet per se nodig. Overigens is eea uitermate toepasbaar op wat je zelf hierboven schrijft.
pi_201073907
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Geschreven uit emotie

Te snappen, helemaal, maar dat gaan we gewoon niet zo doen

Voor iemand met coeliakie gaan we ook niet de wereld glutenvrij maken
Ja dit dus. Goed samengevat.

Ik heb best een hekel aan mensen die menen ergens slachtoffer van te zijn en daar vervolgens allerlei rechten aan willen ontlenen. De BIJ1-isering van de samenleving. Hoewel ik het standpunt vanuit die vrouw wel snap is het gewoon onredelijk.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:11:54 #277
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201073917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:02 schreef Za het volgende:

[..]
In week 7 na de vaccinatie vertoonden slechts 8/16 ouderen (50,0%, 95% BI 28,0%-72,0%) hoge S1 IgG-aviditeitsindices ( > 60) vergeleken met 28/30 jongeren deelnemers (93,3%, 95% BI 78,7%-98,8%)

[..]
Zie hetzelfde artikel.

Kun je misschien stoppen mij telkens als antivaxer te duiden? Ik noem jou ook geen Vax-Jehova oid.
Maar waarom kom je elke keer met Israel op de proppen? Daar hebben wij toch weinig mee te maken? Heel ander land, minder vaccinatiegraad, veel orthodoxe joden...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:13:41 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201073936
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat is in Nederland nu al zo; hoogbejaarden en ernstig zieken worden niet behandeld of geopereerd omdat ze volgens zorgbestuurders en politiek grof gezegd maar door hout zijn. Iets met "kwaliteit van leven"...

Daarom hebben we ook zo ongelofelijk weinig IC-bedden in Nederland.
Zorgbestuurders en politiek gaan niet over kwaliteit van leven en opname of niet, behandelbeperkingen e.d.
Dat zijn zorginhoudelijke afwegingen in context van fitheid etc van de persoon
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:14:49 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201073950
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:09 schreef quirina het volgende:
Hoorde net van een vriendin dat haar dochter in quarantaine moet. En dat er al meerdere klassen in quarantaine zijn.
Dat belooft nog wat..
Duizenden schoolgaande kinderen op de IC's en met Long Covid :'(
pi_201073992
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:11 schreef popje het volgende:

Maar waarom kom je elke keer met Israel op de proppen? Daar hebben wij toch weinig mee te maken? Heel ander land, minder vaccinatiegraad, veel orthodoxe joden...
Vertraagde antilichaam- en T-celrespons op BNT162b2-vaccinatie bij ouderen, Duitsland
pi_201074003
quote:
Dat belooft nog wat..
Das mooi rap. Maar de logica ontgaat me eerlijk gezegd. Ouders en grootouders zijn in principe gevaccineerd of kunnen dat in theorie nu zijn. Wat is hier dan precies de meerwaarde van en waarom prevaleert een quarantaine boven onderwijs op locatie? Lijkt me een goed moment om dit beleid te heroverwegen. Dit is zo toch niet werkbaar?
pi_201074017
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:02 schreef Za het volgende:

[..]

[..]
Zie hetzelfde artikel.

De gemiddelde leeftijd waar ze het hebben in dat onderzoek is 81. Voor die mensen is griep en andere respiratoire virussen ook gewoon gevaarlijk omdat ze een verzwakt immuunsysteem hebben. Dat is geen reden om de wereld met NPI's op slot te houden zoals gedwongen testen en mondkapjes.
pi_201074032
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Ik acht de kans niet zeer klein dat het puur verzonnen is.
pi_201074033
quote:
Dat belooft nog wat..
Maandag gaat het basisschool circus hier weer van start, ik kijk nu al uit naar alle ergernissen die dat met zich mee gaat brengen.

Thuisonderwijs doen we samen 👍
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:21:59 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201074041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik acht de kans niet zeer klein dat het puur verzonnen is.
Ik kwam haar het op LinkedIn tegen ook

Waarom zou het verzonnen zijn eigenlijk?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:22:46 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201074052
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Das mooi rap. Maar de logica ontgaat me eerlijk gezegd. Ouders en grootouders zijn in principe gevaccineerd of kunnen dat in theorie nu zijn. Wat is hier dan precies de meerwaarde van en waarom prevaleert een quarantaine boven onderwijs op locatie? Lijkt me een goed moment om dit beleid te heroverwegen. Dit is zo toch niet werkbaar?
Het OMT wilde sowieso nog tot 20 september onderwijs met meer beperkingen, dus voorlopig hoeven we denk ik nog niet veel te verwachten. En de lerarenlobby helpt ook niet... helaas.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201074053
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:21 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik kwam haar het op LinkedIn tegen ook

Waarom zou het verzonnen zijn eigenlijk?
Je kwam die vrouw op linkedin tegen of het artikel?

Om de publieke opinie te beinvloeden. Steun kweken voor maatregelen.

Waarom wordt het anders gepubliceerd.
pi_201074062
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:19 schreef ipa84 het volgende:

De gemiddelde leeftijd waar ze het hebben in dat onderzoek is 81. Voor die mensen is griep en andere respiratoire virussen ook gewoon gevaarlijk omdat ze een verzwakt immuunsysteem hebben.
Jij wilde een link naar "Slechts de helft van de ouderen produceert voldoende antistoffen, 10% geniet geen enkele bescherming."

Die heb je gehad, je kunt je voorstellen dat andere immuun gecompromitteerden evenmin dezelfde bescherming genieten als de gevaccineerde frisse veulens.

quote:
Dat is geen reden om de wereld met NPI's op slot te houden zoals gedwongen testen en mondkapjes.
Alle immuun gecompromitteerden hebben recht op gelijkwaardige deelname aan de maatschappij als ieder ander.

Jij kunt niet ongebreideld je virus gaan verspreiden zonder restricties, schouderophalend. Die maatregelen gaan er gewoon komen, en dat is niet leuk, maar degenen die de leugens over "met het vaccin zijn we weer vrij" hebben verspreid moet je elders zoeken.
pi_201074074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het OMT wilde sowieso nog tot 20 september onderwijs met meer beperkingen, dus voorlopig hoeven we denk ik nog niet veel te verwachten. En de lerarenlobby helpt ook niet... helaas.
Ik ben er bang voor dat het komende schooljaar weer op dezelfde manier zal gaan. Tegen de tijd dat mn dochter naar school gaat zal het wel normaal zijn, komt helemaal goed.
pi_201074078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als straks de herfst om de hoek komt kijken en iedereen met een snotneusje thuis moet blijven, kan je net zo goed gelijk alle scholen sluiten toch.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:25:18 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201074081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die vrouw, we blijken wat zelfde mensen te kennen

Gepubliceerd omdat individuen heel veel zorgen hebben/maken en emotioneel zijn erover

En dat zijn idd sensationele verhalen die de media halen. Niet representatief. En hoeven we ook niks mee te doen.
Zet wel wat toon maar dat zou niet hóeven
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:25:32 #292
346939 Janneke141
pi_201074084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben er bang voor dat het komende schooljaar weer op dezelfde manier zal gaan. Tegen de tijd dat mn dochter naar school gaat zal het wel normaal zijn, komt helemaal goed.
Wanneer wordt ze geboren?
pi_201074098
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wanneer wordt ze geboren?
3 april 2023 mag ze naar de basisschool. Dan is onderwijs denk wel weer volledig op locatie.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:26:55 #294
346939 Janneke141
pi_201074099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als straks de herfst om de hoek komt kijken en iedereen met een snotneusje thuis moet blijven, kan je net zo goed gelijk alle scholen sluiten toch.
Als ze dit beleid koste wat kost willen vasthouden wel, ja.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:27:38 #295
346939 Janneke141
pi_201074111
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
3 april 2023 mag ze naar de basisschool. Dan is onderwijs denk wel weer volledig op locatie.
Wat is er op 3 april 2023 anders dan, laten we zeggen, op 1 oktober 2021?
pi_201074115
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:23 schreef Za het volgende:

[..]
Jij wilde een link naar "Slechts de helft van de ouderen produceert voldoende antistoffen, 10% geniet geen enkele bescherming."

Die heb je gehad, je kunt je voorstellen dat andere immuun gecompromitteerden evenmin dezelfde bescherming genieten als de gevaccineerde frisse veulens.
Hoe groot is die groep? Want het OMT heeft het over 700.000 in Nederland en die zegt ook dat je voor hen niet de wereld op slot kan houden met NPI's. Ten tweede jij wilt niet dat ik jouw een anti-vaxxer noem prima, maar dan noem jij mensen die gevaccineerd zijn niet gevaccineerde frisse veulens.
pi_201074116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

BNW he.

Het is gewoon een opiniestuk van een mevrouw die vindt dat het kabinet onvoldoende rekening houdt met haar belangen. Mag ze vinden. Ik vind haar verwachtingspatroon niet heel redelijk. Ik zie niet hoe dit dan de publieke opinie zou moeten sturen.

Stuur anders zelf een zienswijze naar de VK, misschien willen ze het wel plaatsen weet jij veel.
pi_201074123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Iedereen die dood kan gaan aan dit virus is of dood of 7 keer gevaccineerd?
pi_201074132
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niets.
pi_201074146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als ze dit beleid koste wat kost willen vasthouden wel, ja.
We gaan vanzelf wel zien hoeveel nevenschade ze acceptabel vinden daar op het Binnenhof.
pi_201074167
quote:

[..]

Geloof je het zelf? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')