abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197542519

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197542525
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Voor mij is het de kern van de discussie.

Want iedereen die voor versoepelingen is gebruikt het. Ondernemers hebben het slecht. Mensen met psychische problemen hebben het slecht. En Janneke141 heeft zich diverse malen tegen de avondklok uitgelaten. En dat mag.

Maar hoe wil je de situatie, bijvoorbeeld in het onderwijs, dan beter maken? Het virus is geen onbekende factor waar je niets tegen kan doen. Je kunt beleid maken, en juist door streng te zijn, creëer je ruimte.

Als we het virus uitgebreid rond laten gaan, worden er veel mensen ziek, kan de zorg het niet meer aan, en ontstaat er ook veel angst. Tijdens de Spaanse griep had iedereen de vrijheid om 's avonds op straat te gaan of om geen afstand te houden. Toch was de situatie vele male slechter dan nu.
Maar het maakt de discussie niet anders. Ik geef niet aan dat ik versoepelingen wil, ik vraag of er geen alternatieven zijn? Op sommige punten verzwaren op andere punten versoepelen? Werken alle maatregelen die er nu zijn echt?

Je vult daarna zelf in dat ik voor versoepelingen ben omdat het je makkelijk uitkomt in de discussie, want daar kun je makkelijk op reageren. Dat frame is totaal onnodig, want dat is niet wat ik zeg.

Over de spaanse griep: Tijdens de pest was het pas slecht, dus die mensen die aan de Spaanse griep dood zijn gegaan zijn er goed vanaf gekomen.

Het is gewoon totaal zinloos om die situaties te vergelijken. De delta tussen de situatie waar mensen in 2019 in zaten en de situatie waar ze nu in zitten heeft gewoon veel impact op ze. Dat kun je telkens proberen te downplayen met: "Ja maar toen hadden ze het zwaarder", toen is niet nu en is niet te vergelijken.
pi_197542538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.

Maar ik gok dat @:ipa84 en @:crystal_meth dit veel beter uit kunnen leggen dan ik :D
Onderzoek van BionTech en Pfizer zeggen dat het wel blijft werken en een ander onderzoek zegt dat het vaccin wel minder effectief wordt.

We zullen zien wie gelijk krijgt..

twitter
pi_197542550
@chratnox topicdief ;) ik zat even een sec niet op te letten ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197542551
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Onderzoek van BionTech en Pfizer zeggen dat het wel blijft werken en een ander onderzoek zegt dat het vaccin wel minder effectief wordt.

We zullen zien wie gelijk krijgt..

[ twitter ]
Dat zei Mark Kaptein (Pfizer) ook. "Het kan zijn dat het minder effectief wordt, maar de kans dat het niet zal werken is vrij klein."

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:35 schreef _serial_ het volgende:
@:chratnox topicdief ;) ik zat even een sec niet op te letten ;)
Ja, ik zat klaar met een reactie. Duurde zo lang :P

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 23:36:20 ]
pi_197542555
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.
Als ik dit bericht lees dan kring ik de indruk dat het vaccin niet goed gaat werken hiertegen. We moeten hiervoor een nieuw vaccin ontwikkelen vrees ik.

twitter
pi_197542561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:36 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als ik dit bericht lees dan kring ik de indruk dat het vaccin niet goed gaat werken hiertegen. We moeten hiervoor een nieuw vaccin ontwikkelen vrees ik.

[ twitter ]
Laat dit eerst maar eens bevestigd worden in een studie, dan zien we wel verder.
pi_197542564
quote:

[..]

[ twitter ]
Dat staat er niet hè. In de tweet staat: "May reduce vaccine efficacy"

Het zou dus kunnen dat ie van de 95% ofzo dat het nu is naar 80% gaat. Of naar 70%, of 60% oid. Dat heeft vooral gevolgen voor de hoeveelheid vaccinaties nodig om groepsimmuniteit te bereiken enzo.
pi_197542619
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

Maar daar is dus op basis van ethiek een andere afweging in gemaakt

Vaccinatiestrategie is niet per se gelijk aan de druk-op-zorg-als-leidraad-strategie rond Covid
De Nederlandse vaccinatiestrategie is een verleng-de-lockdowns-strategie. Het komt gewoon neer op de taktiek van de verschroeide aarde.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197542625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het zou dus kunnen dat ie van de 95% ofzo dat het nu is naar 80% gaat. Of naar 70%, of 60% oid. Dat heeft vooral gevolgen voor de hoeveelheid vaccinaties nodig om groepsimmuniteit te bereiken enzo.
De griepspuit wordt natuurlijk ook regelmatig aangepast..
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:45:51 #11
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197542632
Nou mensen... ik heb besloten ertussen uit te knijpen, mijn ticket is geboekt. Over 2 weken ben ik weer terug, hopelijk wordt de avondklok dan opgeheven.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197542647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:45 schreef popje het volgende:
Nou mensen... ik heb besloten ertussen uit te knijpen, mijn ticket is geboekt. Over 2 weken ben ik weer terug, hopelijk wordt de avondklok dan opgeheven.
Waar ga je heen? De avondklok al waarschijnlijk tot de zomer duren, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en je verblijf verlengen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:49:06 #13
3778 popje
pi_197542661
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waar ga je heen? De avondklok al waarschijnlijk tot de zomer duren, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en je verblijf verlengen.
Naar een Canarisch eiland dat op dit moment zo goed als geen besmettingen heeft, dus zeker geen superspreader.
pi_197542667
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:49 schreef popje het volgende:

[..]

Naar een Canarisch eiland dat op dit moment zo goed als geen besmettingen heeft, dus zeker geen superspreader.
Ah, La Gomera? Mooi daar ;)
pi_197542669
quote:

[..]

Noord Korea schijnt geen corona te hebben..
Kan je wel een paar maanden uitzitten voor weinig geld..
pi_197542675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nog even en het vaccin is net zo effectief als een pilletje vitamine D.
pi_197542680
quote:

[..]

Welke? Want mijn favoriete Canarische eiland heeft wel degelijk een avondklok.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197542706
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Onder de plak zitten bij de vrouw moet je niet verwarren met een avondklok door de overheid. :')
pi_197542708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar het maakt de discussie niet anders. Ik geef niet aan dat ik versoepelingen wil, ik vraag of er geen alternatieven zijn? Op sommige punten verzwaren op andere punten versoepelen? Werken alle maatregelen die er nu zijn echt?
Ben ik met je eens. Maar de grap is. Wij moeten de maatregelen laten werken. Dat is ook het verschil tussen de eerste golf en de tweede golf. Bij de eerste golf was men serieus, men sprak minder met elkaar af, men hield meer afstand, we waren er meer van doordrongen dat we het samen moesten doen (en waarschijnlijk hebben we goede hulp gehad van het weer dat beter werd).

Nu gebeurt dat niet meer. Men spreekt weer met elkaar af. Men heeft het gehad. Gevolg is, en vooral door de Britse variant, dat er dingen moeten gebeuren. En dan komen er politieke oplossingen die vrijwel nooit fraai zijn.

quote:
Je vult daarna zelf in dat ik voor versoepelingen ben omdat het je makkelijk uitkomt in de discussie, want daar kun je makkelijk op reageren. Dat frame is totaal onnodig, want dat is niet wat ik zeg.
Dan is dit een semantische discussie, want je bent niet voor versoepelen, maar wil vooral dat het anders moet. De argumenten die je hebt gegeven zijn creatief, maar het is wel wat weinig, en zet (naar mijn mening) nauwelijks zoden aan de dijk.

quote:
Over de spaanse griep: Tijdens de pest was het pas slecht, dus die mensen die aan de Spaanse griep dood zijn gegaan zijn er goed vanaf gekomen.

Het is gewoon totaal zinloos om die situaties te vergelijken. De delta tussen de situatie waar mensen in 2019 in zaten en de situatie waar ze nu in zitten heeft gewoon veel impact op ze. Dat kun je telkens proberen te downplayen met: "Ja maar toen hadden ze het zwaarder", toen is niet nu en is niet te vergelijken.
Ben ik met je eens. Het is een vergelijking die niet helemaal klopt, het leven was vroeger nu eenmaal zwaarder. Maar het illustreert wel mijn verhaal, we leveren de vrijheid niet voor niets in, of met andere woorden, meer vrijheid maakt de situatie niet beter (in deze situatie zelfs meestal slechter).

En ja, daarbij speelt ook mee dat we niet zo ver meer moeten. Het weer wordt straks beter, en het is steeds gelukt om (na een paar maanden) de zaakjes op orde te hebben (beschermingsmateriaal en tests en straks vaccins).
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:52:43 #20
3778 popje
pi_197542710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Is er wel, maar met 23 uur en horeca open kan ik best leven... La Palma
pi_197542721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:52 schreef popje het volgende:

[..]

Prima eiland, mooi wandelen daar ook.
pi_197542731
quote:

[..]

Ah, gemiste kans, La Gomera is veel mooier ;)
pi_197542735
quote:

[..]

Geniet ervan :)
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:57:24 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197542771
quote:

[..]

[ twitter ]
Ik dacht trouwens dat plasma treatment in trials niet beter deed dan de controlegroep, geen lagere kans op overlijden, niet sneller uit hospitaal etc..

Dan kan men er beter mee stoppen, want het bevordert mutaties.
are we infinite or am I alone
pi_197542774
quote:

[..]

Prachtig eiland. Wil er graag naar terug. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197542776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik dacht trouwens dat plasma treatment in trials niet beter deed dan de controlegroep, geen lagere kans op overlijden, niet sneller uit hospitaal etc..

Wat ik er van gelezen heb, en ik geef toe dat het beperkt is geweest, lijkt dat inderdaad niet fantastisch te werken.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:58:33 #27
3778 popje
pi_197542777
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Geniet ervan :)
Dankjewel! Ik voel me ergens wel schuldig, maar ik doe mijn werk gewoon vanuit daar en neem ook een week vrij. Ik heb heel vorig jaar een week vakantie gehad en toen ik gisteren met mijn hart in mijn keel van de stress de pushmelding over de persconferentie ontving, gisterenmiddag een enorme huilbui kreeg en vannacht amper sliep, bedacht ik me dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen en dat ik dit niet meer heel lang zo ga volhouden.

Daarbij ben ik een extrovert iemand, woon ik alleen en werk ik al maanden thuis. De gedachte dat ik nu ook niemand meer kan zien (of dat het heel moeilijk wordt), is voor mij echt een marteling. Na zoveel maanden is de rek er echt wel uit. Ik ga ook alleen op vakantie, maar daar heb ik het niet zo moeilijk mee en de gedachte dat ik daar gewoon op een terras koffie kan drinken en dat het 22 graden is, bezorgt me letterlijk alweer mentale ruimte.
pi_197542779
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Prachtig eiland. Wil er graag naar terug. O+
Snel, klim in haar koffer, merkt ze toch niet! ;)
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:59:22 #29
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197542786
quote:

[..]

De avondklok al waarschijnlijk tot de zomer duren
Heb je hier ook een bron voor?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197542791
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef popje het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik voel me ergens wel schuldig, maar ik doe mijn werk gewoon vanuit daar en neem ook een week vrij. Ik heb heel vorig jaar een week vakantie gehad en toen ik gisteren met mijn hart in mijn keel van de stress de pushmelding over de persconferentie ontving, gisterenmiddag een enorme huilbui kreeg en vannacht amper sliep, bedacht ik me dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen en dat ik dit niet meer heel lang zo ga volhouden.

Daarbij ben ik een extrovert iemand, woon ik alleen en werk ik al maanden thuis. De gedachte dat ik nu ook niemand meer kan zien (of dat het heel moeilijk wordt), is voor mij echt een marteling. Na zoveel maanden is de rek er echt wel uit. Ik ga ook alleen op vakantie, maar daar heb ik het niet zo moeilijk mee en de gedachte dat ik daar gewoon op een terras koffie kan drinken en dat het 22 graden is, bezorgt me letterlijk alweer mentale ruimte.
Doe niet zo gek, gewoon doen. Als het kan dan moet je gewoon gaan als je in de gelegenheid bent.

Veel plezier en blijf gezond :)
pi_197542792
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar de grap is. Wij moeten de maatregelen laten werken. Dat is ook het verschil tussen de eerste golf en de tweede golf. Bij de eerste golf was men serieus, men sprak minder met elkaar af, men hield meer afstand, we waren er meer van doordrongen dat we het samen moesten doen (en waarschijnlijk hebben we goede hulp gehad van het weer dat beter werd).

Nu gebeurt dat niet meer. Men spreekt weer met elkaar af. Men heeft het gehad. Gevolg is, en vooral door de Britse variant, dat er dingen moeten gebeuren. En dan komen er politieke oplossingen die vrijwel nooit fraai zijn.
En daar is veel over te zeggen, en veel dat terecht is om erover te zeggen. Mensen kunnen nou eenmaal niet zonder menselijk contact, dus wil je dan niet juist meer mogelijk maken buiten dan minder?

quote:
Dan is dit een semantische discussie, want je bent niet voor versoepelen, maar wil vooral dat het anders moet. De argumenten die je hebt gegeven zijn creatief, maar het is wel wat weinig, en zet (naar mijn mening) nauwelijks zoden aan de dijk.
Dat weet ik, ze waren om mijn denkwijze te onderstrepen. Wat ik in diezelfde zin zei was dat ik me niet kon voorstellen dat de gedragsexperts bij het RIVM niet in een andere wijze kunnen denken dan verbieden. Van de hele lijst aan maatregelen werd in de technische briefing vandaag aangegeven dat mondkapjes de R met minder dan 1% lieten stijgen ofzo als ik 't zo snel goed gezien heb. Misschien wil je met die plicht stoppen. Dan introduceer je iets, maar geef je ook iets terug. Voor het draagvlak van de bevolking zal het anders overkomen dan constant maar verzwaren.

quote:
Ben ik met je eens. Het is een vergelijking die niet helemaal klopt, het leven was vroeger nu eenmaal zwaarder. Maar het illustreert wel mijn verhaal, we leveren de vrijheid niet voor niets in, of met andere woorden, meer vrijheid maakt de situatie niet beter (in deze situatie zelfs meestal slechter).
Het leven was vroeger anders. Of het zwaarder was of niet weet ik niet en nogmaals, het is niet relevant, want we leven niet in die tijd. De meeste mensen die nu leven hebben de oorlog niet meegemaakt, voor die mensen is de situatie waar we nu in zitten de zwaarste uit hun leven. Het toont van een gebrek aan compassie om dan te zeggen: "vroeger was het nu eenmaal zwaarder"

quote:
En ja, daarbij speelt ook mee dat we niet zo ver meer moeten. Het weer wordt straks beter, en het is steeds gelukt om (na een paar maanden) de zaakjes op orde te hebben (beschermingsmateriaal en tests en straks vaccins).
En juist daarom is het zo relevant om nu na te denken of die extra verzwaringen zoveel zin hebben, en of je dat niet op een andere manier kunt doen. Wanneer het weer beter wordt zal het 'automatisch' beter gaan is de verwachting, dus je moet het tot die tijd uitzingen.
pi_197542797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die resultaten van Sanquin waren toch wel positief over plasmatrials? Trump leeft ook nog :+
pi_197542807
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die resultaten van Sanquin waren toch wel positief over plasmatrials? Trump leeft ook nog :+
Dat laatste was mischien een unintended consequence :+
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:02:12 #34
445514 DonDruiper
pi_197542823
Ninja @tiger_m
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197542840
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:02 schreef DonDruiper het volgende:
Ninja @:tiger_m
Niet echt, ik ben hier al geruime tijd :D
pi_197542881
https://www.1limburg.nl/r(...)urg?context=topstory

Hier in de regio's is het gewoon echt dood op straat. Wat zou een reden kunnen zijn van het veel minder snel dalen dan het landelijk gemiddelde?
Gebeurt dan alles hier achter de voordeur? Of te nuchter?
pi_197542898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

En daar is veel over te zeggen, en veel dat terecht is om erover te zeggen. Mensen kunnen nou eenmaal niet zonder menselijk contact, dus wil je dan niet juist meer mogelijk maken buiten dan minder?
Meer contact buiten leidt waarschijnlijk ook tot meer besmettingen. Dit omdat je buiten nog steeds besmet kan raken (hoewel de kans kleiner is dan binnen), maar vooral door alles er om heen. Mensen spreken vaak thuis af, gaan vaak met het OV ergen naar toe. Of neem sport, wat op zich gezond is. Maar dan staan mensen samen langs de kant, of komen ze met elkaar in contact (al hijgend) tijdens het sporten, en er hoort natuurlijk ook bij dat je achteraf samen een drankje doet.

quote:
Dat weet ik, ze waren om mijn denkwijze te onderstrepen. Wat ik in diezelfde zin zei was dat ik me niet kon voorstellen dat de gedragsexperts bij het RIVM niet in een andere wijze kunnen denken dan verbieden. Van de hele lijst aan maatregelen werd in de technische briefing vandaag aangegeven dat mondkapjes de R met minder dan 1% lieten stijgen ofzo als ik 't zo snel goed gezien heb. Misschien wil je met die plicht stoppen. Dan introduceer je iets, maar geef je ook iets terug.
Dat is in het begin al gezegd. Mondkapjes hebben een zeer gering effect. Ik denk dat de situatie momenteel zo slecht is dat er nog niets teruggegeven kan worden. En als er al iets teruggegeven wordt, zal het onderwijs als eerste op vrijwel alle lijstjes staan.

quote:
Voor het draagvlak van de bevolking zal het anders overkomen dan constant maar verzwaren.
Maar aan de andere kant weten we het niet. Het kan ook weer uitgelegd worden als dat de situatie minder urgent wordt...

quote:
Het leven was vroeger anders. Of het zwaarder was of niet weet ik niet en nogmaals, het is niet relevant, want we leven niet in die tijd. De meeste mensen die nu leven hebben de oorlog niet meegemaakt, voor die mensen is de situatie waar we nu in zitten de zwaarste uit hun leven. Het toont van een gebrek aan compassie om dan te zeggen: "vroeger was het nu eenmaal zwaarder"
Het ging mij er niet per se om dat het vroeger zwaarder was. Het ging er om dat meer vrijheid het probleem niet oplost. Sterker, dat problemen dan groter worden...

quote:
En juist daarom is het zo relevant om nu na te denken of die extra verzwaringen zoveel zin hebben, en of je dat niet op een andere manier kunt doen. Wanneer het weer beter wordt zal het 'automatisch' beter gaan is de verwachting, dus je moet het tot die tijd uitzingen.
Inderdaad, we moeten het nog uitzingen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:07:43 #38
445514 DonDruiper
pi_197542899
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
Waarom worden serieuze vragen en opmerkingen steeds verwijderd ?
Ik zag je post wel..

No offense, maar als je dit allemaal makkelijk volhoudt dan had je ook wel een vrij sober leven.

Zo'n beetje elk vertier is 'afgepakt' he.. (team)sporten, dagjes uit, horeca, vakanties, kinderuitjes etc.

Dat jij niet begrijpt dat mensen 'het' maar lastig kunnen volhouden zegt dan genoeg over iemands inlevingsvermogen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197542908
quote:

[..]

Dat eerste moet je vooral niet doen. En als je gewoon op afstand kan werken, wat let je dan om daar wat langer te blijven? Ik had het wel geweten hoor.
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:09:51 #40
445514 DonDruiper
pi_197542921
quote:

[..]

[ twitter ]
Ik snap dit soort paniekberichten niet zo..

Pfizer en andere vaccin ontwikkelaars hebben verscheidende keren laten weten dat de basis voor hun vaccin staat en dat bij elke grondige mutatie het vaccin specifiek kan worden aangepast voor deze mutaties en dat dat kan binnen 6 weken.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197542923
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:06 schreef Sfancta het volgende:

Hier in de regio's is het gewoon echt dood op straat. Wat zou een reden kunnen zijn van het veel minder snel dalen dan het landelijk gemiddelde?
jullie hebben meer seks met de buurvrouw

dat kan hard gaan
pi_197542926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Heb je hier ook een bron voor?
Gom zei dat we tot de zomer waarschijnlijk te maken hebben met maatregelen, dus wie zegt dat dit geen avondklok is.
pi_197542945
quote:

Ik weet niet waar jouw hier is, mijn hier is het bijna net zo druk alsof er helemaal geen Corona is. Niet met mensen fysiek op straat maar qua auto’s. Overdag zitten de kantoren vol, te zien aan de hoeveelheid auto’s op de parkeerplaats. Ik sta nu op de parkeerplaats van de Mc Donalds en ik zie echt alleen maar jongeren in hun auto’s. Allemaal in groepjes van 3/4 man.
pi_197542947
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik zag je post wel..

No offense, maar als je dit allemaal makkelijk volhoudt dan had je ook wel een vrij sober leven.

Zo'n beetje elk vertier is 'afgepakt' he.. (team)sporten, dagjes uit, horeca, vakanties, kinderuitjes etc.

Dat jij niet begrijpt dat mensen 'het' maar lastig kunnen volhouden zegt dan genoeg over iemands inlevingsvermogen.
Je kan het toch ook zelf leuker maken dan het momenteel gewoon is, en denk nog heel lang zal zijn? En ja, ik zal best een sober leven hebben.
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:11:41 #45
445514 DonDruiper
pi_197542949
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gom zei dat we tot de zomer waarschijnlijk te maken hebben met maatregelen, dus wie zegt dat dit geen avondklok is.
Dat maak jij er van.

De 1,5 meter regel, handjes wassen en beperking in groepsgroottes zal inderdaad nog wel even blijven.

Je moet weer even uit je dramaqueen-modus :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197542952
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Sinds wanneer zit Gommers in het OMT of in de regering?
pi_197542956
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jouw hier is, mijn hier is het bijna net zo druk alsof er helemaal geen Corona is. Niet met mensen fysiek op straat maar qua auto’s. Overdag zitten de kantoren vol, te zien aan de hoeveelheid auto’s op de parkeerplaats. Ik sta nu op de parkeerplaats van de Mc Donalds en ik zie echt alleen maar jongeren in hun auto’s. Allemaal in groepjes van 3/4 man.
Regio Remunj
pi_197542964
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En als men meer rekening hield met de maatregelen, was zo'n avondklok waarschijnlijk niet eens nodig geweest...
pi_197542968
quote:

[..]

Heerlijk man. Ik zat dit de afgelopen paar dagen ook te onderzoeken. Waarschijnlijk één van de weinige plekken in Europa (nou ja, onderdeel van een Europees land) waar het nog redelijk toeven is.

Ik zag dat de besmettingen in Spanje enorm stijgen. Als ze in nationale lockdown gaan, worden de eilanden dan uitgezonderd? Is het enige praktische bezwaar wat me er nog een beetje van weerhoudt.
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:14:39 #50
445514 DonDruiper
pi_197542980
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Je kan het toch ook zelf leuker maken dan het momenteel gewoon is, en denk nog heel lang zal zijn? En ja, ik zal best een sober leven hebben.
Dat doen wij ook wel. Ik heb drie kinderen en heb sinds de scholen dicht zijn denk ik wel elke speeltuin in de stad gezien :')

En dat is allemaal best leuk en aardig, ik mis daarnaast wel alle andere dingen wat het leven leuk maakt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:15:05 #51
445514 DonDruiper
pi_197542987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En als men meer rekening hield met de maatregelen, was zo'n avondklok waarschijnlijk niet eens nodig geweest...
Definieer 'men'
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197542994
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sinds wanneer zit Gommers in het OMT of in de regering?
Sinds het begin?
zie email 27 oktober
pi_197542996
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Definieer 'men'
Onder andere de mensen waar Vliegbaard het over heeft.
pi_197543004
quote:

[..]

Ah het zondebokmechanisme. Waar hebben we dat eerder gezien?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 21 januari 2021 @ 00:18:55 #55
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197543029
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt

Vaste leden van 't OMT en vaste adviseurs.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:18:58 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197543030
quote:

Met die zingende manier van praten komt meer speeksel mee.
pi_197543035
quote:

[..]

Ja als dit virus er niet was geweest hadden we überhaupt geen maatregelen nodig gehad.

We hebben met een virus te maken alsmede het feit dat we mensen zijn. Mensen bijna een jaar lang alle lol in het leven ontzeggen en verwachten dat we massaal als een stel schapen de maatregelen volgen voor een virus wat voor veel mensen niet eens schadelijk is, is onmenselijk. Nee het leven is op dit moment even niet anders en het is niet leuk maar laten we niet doen alsof we er met de huidige maatregelen grip op zouden hebben als iedereen keurig luisterde. In dat geval hebben we binnenkort veel grotere problemen dat een lullig virusje.
pi_197543036
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sinds het begin?
Oh, duh...ik haalde 2 namen door elkaar. Het is laat :P
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:19:40 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik snap dit soort paniekberichten niet zo..

Pfizer en andere vaccin ontwikkelaars hebben verscheidende keren laten weten dat de basis voor hun vaccin staat en dat bij elke grondige mutatie het vaccin specifiek kan worden aangepast voor deze mutaties en dat dat kan binnen 6 weken.
Die 6 weken is wel heel enthousiast alleen wanneer men weet wat men waar moet aanpassen, wat bepaald geen gelopen race is.

Om daarna de test en acceptatie trials in te gaan, die minimaal 3-4 maanden zullen duren waarna er nog weken nodig zijn om voorwaardelijk toestemming te krijgen en vele maanden om de bevolking in te enten. Da ga ik er nog vanuit dat alles stappen parallel worden genomen, dus alvast je productie (op)starten terwijl er nog getest wordt. etc.etc.
Het vaccineren bevolking, neemt minimaal 6 maanden. Kortom, je bent een jaar verder, waarna het spel ongetwijfeld opnieuw zal gaan beginnen met bv een Griekse of IJslandse variant.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:19:55 #60
445514 DonDruiper
pi_197543042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:17 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ah het zondebokmechanisme. Waar hebben we dat eerder gezien?
Hooibaal.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543062
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Onder andere de mensen waar Vliegbaard het over heeft.
Mijn inschatting is dat er echt een heeeeeel klein groepje mensen is die zich vanaf het begin strikt aan de maatregelen houdt.
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:22:39 #62
445514 DonDruiper
pi_197543078
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat er echt een heeeeeel klein groepje mensen is die zich vanaf het begin strikt aan de maatregelen houdt.
Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?
Het is laat, ik ben moe dus ik kom even niet verder dan :|W
pi_197543089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.

Maar ik gok dat @:ipa84 en @:crystal_meth dit veel beter uit kunnen leggen dan ik :D
Klopt de huidige vaccins zijn puur gericht op het bekende spike-eiwit wat zich aanhecht op een cel. Wat hij zei klopt ook je maakt zowel bij een vaccin of als je het virus natuurlijk krijgt tegen de spike-eiwit de antilichamen en dat doe je tegen verschillende onderdelen van die spike. Het klopt ook dat bij de Zuid-Afrikaans variant in sommige gevallen de antilichamen die men aangemaakt heeft bij een natuurlijke besmetting minder aanhecht dan bij de oude variant. Daarom wordt die ook wel gezien als een toekomstige vaccin/immuun escape strain. Maar zo ver is het nog niet daar moeten nog wel meer mutatie opvolgen. Alleen kan een vaccin dan wel wat minder effectief zijn op dit moment.
pi_197543096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:25:24 #66
445514 DonDruiper
pi_197543098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is laat, ik ben moe dus ik kom even niet verder dan :|W
Fuck nee he.

Het is ook wel iets heeeeeel geks natuurlijk wat ik zeg.

Ga maar gauw slapen :W
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543111
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.
Rond de 6 miljoen, ja.
pi_197543134
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

alles kapot
einde van de rit zitten de boomerts nog op al het geld en de assets
geen werk of uitzicht voor veel mensen in de generaties er onder _O_

maar maakt niet uit, wel LeVeNs GeReD
pi_197543148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rond de 6 miljoen, ja.
Dat zie je toch niet in de cijfers terug? 60+ met comorbidities en 70+ zie je vooral, dat zijn er geen 6 miljoen.
pi_197543149
quote:

[..]

Rond de 6 miljoen, ja.
Met 1/3e van de bevolking heb je best een grote groep kwetsbaren waar je wat moeite voor kunt doen ipv een heel land lam leggen.

Hoewel lam leggen, de maatregelen worden massaal genegeerd want we hebben allemaal een vitaal beroep.
pi_197543181

Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.

Kijk wel eerst het filmpje voordat je reageert aub.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197543201
twitter

Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
zie email 27 oktober
pi_197543213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:

Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.

Ik ben toevallig net klaar ermee. Zeer interessante kijk op het hele proces. Heb ook het boekje van Le Bon gelezen (aanrader!) dus herkende al het een en ander terug.
pi_197543215
quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die 6 weken is wel heel enthousiast alleen wanneer men weet wat men waar moet aanpassen, wat bepaald geen gelopen race is.

Om daarna de test en acceptatie trials in te gaan, die minimaal 3-4 maanden zullen duren waarna er nog weken nodig zijn om voorwaardelijk toestemming te krijgen en vele maanden om de bevolking in te enten. Da ga ik er nog vanuit dat alles stappen parallel worden genomen, dus alvast je productie (op)starten terwijl er nog getest wordt. etc.etc.
Het vaccineren bevolking, neemt minimaal 6 maanden. Kortom, je bent een jaar verder, waarna het spel ongetwijfeld opnieuw zal gaan beginnen met bv een Griekse of IJslandse variant.
Opnieuw... Alsjeblieft laat het niet waar zijn. Maar ik heb wel zo'n gevoel.
pi_197543229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:38 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik ben toevallig net klaar ermee. Zeer interessante kijk op het hele proces. Heb ook het boekje van Le Bon gelezen (aanrader!) dus herkende al het een en ander terug.
Maar wel heel erg dystopian. Ik word er naar van. Mja, psychologie geldt natuurlijk ook voor groepen en samenlevingen. Of het een groepje voetballers zijn, het kabinet, het OMT of de hele Nederlandse samenleving.
pi_197543237
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
haha @Dven
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197543270
quote:
16s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:42 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

haha @:dven
Ik weet niet of we nou moeten lachen om het feit dat Bulgarije nóg minder heeft gevaccineerd. Ik had liever gehad dat we konden zeggen dat we, pak ‘m beet, meer gevaccineerd zouden hebben dan Kroatië.
pi_197543280
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik weet niet of we nou moeten lachen om het feit dat Bulgarije nóg minder heeft gevaccineerd. Ik had liever gehad dat we konden zeggen dat we, pak ‘m beet, meer gevaccineerd zouden hebben dan Kroatië.
Meegaan in de vaart der volkeren. We lopen hopeloos achter de feiten aan.

Je zou bijna denken dat Hugo de Jonge verantwoordelijk is voor de vaccinatie.
zie email 27 oktober
pi_197543300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar wel heel erg dystopian. Ik word er naar van. Mja, psychologie geldt natuurlijk ook voor groepen en samenlevingen. Of het een groepje voetballers zijn, het kabinet, het OMT of de hele Nederlandse samenleving.
Ja die professor is nogal negatief. Heb hem ergens anders horen zeggen dat hij verwacht dat het nog wel 5 jaar kan duren.

Maar het klopt dat iedereen in meer of mindere mate gevoelig is voor de groepspsychologie. Daarom is het ook zo belangrijk om af en toe een stap terug te zetten en jezelf af te vragen, wat zijn de feiten nou eigenlijk, wat zijn de argumenten van de 'tegenpartij' en heeft 'mijn' groep het wel bij het juiste eind?
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:49:58 #80
445514 DonDruiper
pi_197543302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Meegaan in de vaart der volkeren. We lopen hopeloos achter de feiten aan.

Je zou bijna denken dat Hugo de Jonge verantwoordelijk is voor de vaccinatie.
We hebben zo'n grote bek in dit land over hoe 'groot' we wel niet zijn. We falen echt hopeloos en zijn het sukkeltje van de klas ondertussen :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543342
quote:

[..]

Bulgarije is het allerbeste land heb ik hier op fok heel vaak gelezen. Dus als wij daar dan nog boven staan
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197543389
Ik bemerk de laatste tijd bij mezelf een soort woede omhoog komen. Ik kan er niks aan doen.
Ik heb echt het geluk dat ik nog veel met mijn werk bezig kan zijn. Ik maak momenteel 60 uur per week en dan reken ik niet eens alle uren. Het is het enige waar ik me nog mee bezig kan houden vandaag de dag. Mijn vrouw speelt ondertussen leraresje.
Maar waar we nu mee bezig zijn is echt buiten proporties. Ik denk niet dat we beseffen wat we onze toekomstige generatie aan doen. Ik ben zelf 31 en ik val er al enigszins buiten maar we krijgen straks echt een gigantisch probleem met de groep 6-20 jaar. Die lopen echt elke dag een achterstand op die nooit of te nimmer te repareren valt. We beschadigen de levens van een generatie die ons straks overeind moet houden en dat alles om het leven van een generatie te redden die het grootste deel van hun leven er al op heeft zitten.

Ik wil absoluut niet oproepen (mijn bereik is sowieso beperkt) tot het laten varen van maatregelen maar laten we in godsnaam eens aandacht hebben voor de generatie die we nu aan hun lot overlaten. Mijn woede zit denk ik in het feit dat we in een systeem zitten die vooral draait om electoraal gewin ipv het daadwerkelijk bestrijden van dit virus en alle gevolgen daarvan.

We beseffen volgens mij echt niet waar we mee bezig zijn en welke gevolgen dit straks gaat hebben. Gevolgen zie zich verder strekken dan de komende levensjaren van zij die tot de risicogroep behoren.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:01:40 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197543390
quote:
16s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:42 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

haha @:dven
Men zal wat minder haast hebben aangezien er dagelijks zo'n 500 besmettingen zijn terwijl de winkels geopend zijn en je gewoon met 15 man samen kan zijn, ook op privéfeesten in de horeca.

Nee, dan zou ik me drukker maken om Nederland dat een klein beetje boven het beschamende derdewereldland Bulgarije staat en waar je straks een hond moet lenen om 's avonds een blokje om te kunnen en de nood overduidelijk oploopt.

Veel plezier gewenst alvast _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:01:51 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543391
quote:

[..]

Rond de 6 miljoen, ja.
Waarbij je dan onderscheid kunt maken op en met welke onderliggende aandoening. Iemand in een rolstoel of in een GGZ is in de definitie weliswaar "kwetsbaar" te noemen maar hoeft verder geen last te hebben van een infectie zelf.

Wanneer je de lichtste vorm van kwetsbaar aanhoudt, zoals bij griep, kom je incl gezonde 60+'ers uit op ca 3 Miljoen nivel die een prik willen of moeten hebben.

Ik schat zo dat het aantal mensen dat daadwerklijk gevolgen zou kunnen ondervinden van C19 hooguit 5-10% bevolking is (cijfer WHO) ca 1.5Miljoen waarvan er dan ca 5-10% die gevolgen in potentie kan doormaken.
Die groep van ca 1.5Miljoen "C19checkers" zou je in kaart moeten brengen, wat huisartsen feitelijk prima weten uit hun kaartenbakken en die groep "patiënten" (want dan zijn het feitelijk) dan toegespitst (behandel)mogelijkheden bieden om (zich) te beschermen of te vaccineren.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:03:50 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197543405
quote:

[..]

Het is enigszins treurig wanneer je enkel Bulgarije onder je hebt staan ja. Zoveel is wel duidelijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:07:55 #86
445514 DonDruiper
pi_197543434
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik bemerk de laatste tijd bij mezelf een soort woede omhoog komen. Ik kan er niks aan doen.
Ik heb echt het geluk dat ik nog veel met mijn werk bezig kan zijn. Ik maak momenteel 60 uur per week en dan reken ik niet eens alle uren. Het is het enige waar ik me nog mee bezig kan houden vandaag de dag. Mijn vrouw speelt ondertussen leraresje.
Maar waar we nu mee bezig zijn is echt buiten proporties. Ik denk niet dat we beseffen wat we onze toekomstige generatie aan doen. Ik ben zelf 31 en ik val er al enigszins buiten maar we krijgen straks echt een gigantisch probleem met de groep 6-20 jaar. Die lopen echt elke dag een achterstand op die nooit of te nimmer te repareren valt. We beschadigen de levens van een generatie die ons straks overeind moet houden en dat alles om het leven van een generatie te redden die het grootste deel van hun leven er al op heeft zitten.

Ik wil absoluut niet oproepen (mijn bereik is sowieso beperkt) tot het laten varen van maatregelen maar laten we in godsnaam eens aandacht hebben voor de generatie die we nu aan hun lot overlaten. Mijn woede zit denk ik in het feit dat we in een systeem zitten die vooral draait om electoraal gewin ipv het daadwerkelijk bestrijden van dit virus en alle gevolgen daarvan.

We beseffen volgens mij echt niet waar we mee bezig zijn en welke gevolgen dit straks gaat hebben. Gevolgen zie zich verder strekken dan de komende levensjaren van zij die tot de risicogroep behoren.
Helemaal mee eens. Maar zorg maar eens voor een oplossing hiervoor. Da's lastig!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543461
quote:

Als beloning mag je straks meer BTW en andere belastingen betalen, :)
pi_197543512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar zorg maar eens voor een oplossing hiervoor. Da's lastig!
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk was maar we hebben er de ogen en oren voor gesloten en dat doen we vandaag de dag nog steeds. We zijn maar met 1 ding bezig en dat is geen slecht gegeven als we zouden weten dat er licht aan het einde van de tunnel zou zijn. Dat licht hebben we gezien maar verdwijnt weer langzamerhand van ons netvlies.
Doortastend vermogen is niet eenmaal getoond, nog geen glimp ervan is tentoongespreid.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:20:51 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543519
quote:

Doorgaans zullen de meesten een crisis prima overleven en er achteraf relativerend (en wat sterker met een ervaring rijker) uitkomen.

Het gevoel van [i]het moment[/i ]en "hopeloosheid" daarin, is altijd sterker dan achteraf bekeken.
Het vervelende is vooral dat wat nu gebeurd niet eens nodig is, wat idd doorgaans weer het kenmerk is van een crisis die iemand (of een samenleving) letterlijk (be)stuurt en overmand. Probeer zelf van een afstandje te kijken of dat wat is ook daadwerkelijk zo is en wat dan een eigen rol daarin dan kan gaan zijn.

Los daarvan kan ik mij flink storen dat een ander gaat uitmaken hoe "ik" mij in deze crisis moet gedragen omdat die "ander" vindt dat ik dat zelf niet kan bedenken, noch mijn wijze (de ander respecterende) mag (in)regelen.
Toegegeven dat ik voorstander ben van zelfbeschikking en -redzaamheid daarin als eerste keuze en eigen verantwoording, zowel in tijden dat het goed gaat maar ook wanneer dat flink minder is.
pi_197543525
quote:

Dit is echt een eye-opener. Adviseer mensen dit dringend te bekijken.
pi_197543538
https://www.telegraaf.nl/(...)weken-vaccin-krijgen

Uitspraak van afgelopen juni stond me nog bij.

Waarom gaan we veel trager dan de aanlevering dan?
pi_197543565
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:23 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)weken-vaccin-krijgen

Uitspraak van afgelopen juni stond me nog bij.

Waarom gaan we veel trager dan de aanlevering dan?
Omdat we een incompetente windvaan de baas hebben gemaakt.
zie email 27 oktober
pi_197543584
quote:
12s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Doorgaans zullen de meesten een crisis prima overleven en er achteraf relativerend (en wat sterker met een ervaring rijker) uitkomen.
Ik heb het over een generatie die over het algemeen nog niet kan beseffen wat hen overkomt en hoe ze dat mee moeten nemen naar de toekomst. Een generatie die nog moet leren hoe om te gaan met als het even tegenzit. Voorlopig ziet de toekomst voor deze generatie er niet erg goed uit. We mogen hier echt niet meer voor wegkijken. Deze crisis zorgt voor veel meer schade dan we trachten te repareren.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:32:50 #94
445514 DonDruiper
pi_197543592
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb het over een generatie die over het algemeen nog niet kan beseffen wat hen overkomt en hoe ze dat mee moeten nemen naar de toekomst. Een generatie die nog moet leren hoe om te gaan met als het even tegenzit. Voorlopig ziet de toekomst voor deze generatie er niet erg goed uit. We mogen hier echt niet meer voor wegkijken. Deze crisis zorgt voor veel meer schade dat die we trachten te repareren.

Ik ben dankbaar dat mijn kinderen 2, 4 en 6 zijn :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543596
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb het over een generatie die over het algemeen nog niet kan beseffen wat hen overkomt en hoe ze dat mee moeten nemen naar de toekomst. Een generatie die nog moet leren hoe om te gaan met als het even tegenzit. Voorlopig ziet de toekomst voor deze generatie er niet erg goed uit. We mogen hier echt niet meer voor wegkijken. Deze crisis zorgt voor veel meer schade dat die we trachten te repareren.

Objectief bezien kan het best wel eens zo zijn dat we meer schade creëren dan we voorkomen. Maar wat is dan wijsheid? Ik bedoel de lijken in de straten wil je ook niet. Om even het andere uiterste te schetsen.

Ik worstel daar persoonlijk ook wel mee, wat ik nu moet vinden.
zie email 27 oktober
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:35:03 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197543600
quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor ja. Ik vind het klote voor ons, maar voor de oudjes vind ik het nog erger. Heel je leven hard gewerkt, mag je je laatste tijd op deze manier doorbrengen :{
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:37:00 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197543608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Objectief bezien kan het best wel eens zo zijn dat we meer schade creëren dan we voorkomen. Maar wat is dan wijsheid? Ik bedoel de lijken in de straten wil je ook niet. Om even het andere uiterste te schetsen.

Ik ook, maar ik denk (nee, ik kan het niet peer-reviewed wetenschappelijk onderbouwen) dat die avondklok niet het verschil gaat maken tussen lijken in de straat en een 'normaal' leven.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:38:21 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197543621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik ben dankbaar dat mijn kinderen 2, 4 en 6 zijn :)
Idem, met 0 en 4 :)
pi_197543622
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik denk (nee, ik kan het niet peer-reviewed wetenschappelijk onderbouwen) dat die avondklok niet het verschil gaat maken tussen lijken in de straat en een 'normaal' leven.
Dat weet ik wel zeker.
Maar het dilemma is breder dan de avondklok. Want die avondklok heeft ook niet zo veel te maken met goed onderwijs bijvoorbeeld. Terwijl dat ook wel echt in het geding is.
zie email 27 oktober
pi_197543628
quote:

[..]

Dat is een terechte vraag waar ik oprecht ook geen eerlijk antwoord op heb. Ik loop liever ook niet over de lijken maar dat lijkt me echt wel een zeer zwart scenario.

Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @Vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:40:19 #101
445514 DonDruiper
pi_197543630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker.
Maar het dilemma is breder dan de avondklok. Want die avondklok heeft ook niet zo veel te maken met goed onderwijs bijvoorbeeld. Terwijl dat ook wel echt in het geding is.
Ik denk dat de scholen open al de helft frustratie scheelt.

Dat ik even niet naar m'n favoriete clubje kan een paar maanden, prima.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:45:56 #102
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197543662
quote:

[..]

Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.

Zonder te willen zeggen dat er voor niemand in de toekomst gevolgen zullen zijn, de jeugd is al met al ook vrij aardig uit bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog gekomen.

Dat gesmijt met superlatieven lijkt mij enigszins ongepast.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:50:10 #103
445514 DonDruiper
pi_197543676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.

Zonder te willen zeggen dat er voor niemand in de toekomst gevolgen zullen zijn, de jeugd is al met al ook vrij aardig uit bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog gekomen.

Ja dat lijkt mij op. Het voelt misschien nu dat er onherstelbare schade wordt toegericht.

Ja, de nieuwe generaties zullen opdraaien voor de kosten, maar so what?

Persoonlijk denk ik dat ik na deze crisis veel meer ga genieten van m'n vrijheid dan voor 2020.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543683
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is een terechte vraag waar ik oprecht ook geen eerlijk antwoord op heb. Ik loop liever ook niet over de lijken maar dat lijkt me echt wel een zeer zwart scenario.
Is het ook. Maar blijkens de situatie in enkele derdewereldlanden niet helemaal onrealistisch. Ik zei dan ook “andere uiterste”...
quote:
Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @:vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.
Ik mag niet hopen dat je hier suggereert dat de euthanatica uit de kast gehaald moet worden? Want dat zou inderdaad niet zo goed vallen ;)

Maar goed. Ik merk bij mezelf dat ik er echt mee worstel wat ik moet vinden. Enerzijds ben ik er helemaal klaar mee en vind ik dat de grens wel bereikt is qua wat je aan solidariteit kunt verwachten.
Aan de andere kant vind ik ook dat je moet voorkomen dat je halve land ontwricht wordt.
Ik weet het echt niet op dit moment wat ik verstandig zou vinden.

Een avondklok in ieder geval niet, ik vind niet dat je op grond van “het werkt waarschijnlijk, maar hoeveel weten we niet” kunt overgaan tot een maatregel die zo veel impact heeft op met name groepen die het toch al zwaar hebben zoals alleenstaanden en klein behuisden. Maar ook op bijvoorbeeld sport en beweging.

De downsides zijn duidelijk en aanzienlijk terwijl de positieve effecten onzeker zijn en wat we er van weten (ik geloof 10% daling van de R geschat?) vind ik ook niet van dergelijke schokkende proporties dat ik vind dat we het maar gewoon moeten doen omdat de mogelijke voordelen zo groot zijn dat het onverstandig zou zijn om het te negeren. Ik vraag mij af op welk punt de voorstanders die weging anders maken? Of is er geen weging en is er sprake van paniekvoetbal?
zie email 27 oktober
pi_197543711
De maatregelen gaan begin maart zwaar versoepelt worden zodat Rutte zijn verkiezingswinst veilig stelt.
Check it out
pi_197543716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

We hebben zo'n grote bek in dit land over hoe 'groot' we wel niet zijn. We falen echt hopeloos en zijn het sukkeltje van de klas ondertussen :'(
Volgens mij denken de meeste landen dat over zichzelf.
pi_197543729
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit, de jeugd is juist wat dit soort zaken betreft de meest weerbare leeftijd denk ik.
Mensen sowieso passen zich aan, altijd in alle omstandigheden of die nou goed of slecht zijn.
(Soms is dat een helaas, soms is het juist goed).

Maar kinderen en pubers worden erg onderschat vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 02:05:51 ]
pi_197543731
Ik werk met hoogbegaafde kinderen, alsof die kinderen nooit te maken krijgen met ellende in hun leven, net als kinderen die juist onderaan de ladder staan. Elk persoon/kind krijgt te maken met een bepaalde vorm van ellende in hun leven. Wat ouderen normaal aan jongeren leren is om om te gaan met ...

Het lijkt wel alsof sommige ouderen dat niet meer aan jongeren willen leren.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 02:15:27 ]
pi_197543766
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creëer je ellende.
pi_197543771
Het moet een middenweg zijn, je gaat je kinderen ook niet alleen maar leren dat alles kut is.
Je leert ze van alle kanten iets.
pi_197543804
Even voor alle duidelijkheid, omdat dit het Coronatopic is.
Ik ben so far voor alle maatregelen geweest en heb me er ook echt goed aan gehouden. De avondklok vind ik lastiger te beoordelen, zelfde voor de vaccinaties. Ik persoonlijk denk (voel, ik ben geen deskundige) dat het niet heel veel verschil gaat maken die avondklok. En vaccinaties die 2 prikken nodig hebben??

(En als ik dan echt eerlijk ga zijn.
Ik denk dat dit een soort van vergelijkbare Spaanse griep is, qua verloop van de ziekte en van hoe alles verloopt in de wereld, en dat roep ik al vanaf begin vorig jaar ;))

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 02:30:37 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 02:48:08 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543840
quote:

Helemaal top en absolute aanrader en negeer het complot element dat de maker er in wil stoppen.

Het filmpje (36min) zie ik in de volgende delen uitgesplitst:
a)- een interessant interview van Maurice de Hond over massapsychologie en "massavorming".
b)- de complot & deepstate gedachten van de presentator Flavio Pasquino gemakshalve zie als onzin.
c)- geografische werking - en effectiviteitssanalyse aangaande vaccin(atiegraad)
d)- zorgen dat we uit de "cirkel" komen van voortdurende maatregelen door "vragen" te stellen.

Ik ga wat dieper in op het psychologische aspect (a) omdat het mij boeit met waarom we in een crisisspiraal komen.

Wat Maurice aan tafel aangeeft uit zijn gesprek bron:marurice (60min) met prof. dr. Mattias Desmet (psychologie), is dat we in de Covid19 zijn "gevangen" in een zelfversterkende "bewustzijnsvernauwing" die in stand wordt gehouden.
• a) Voortdurende ("ingesproken") angst die bij burgers gevoed door media vanuit:
• b) Experts/Behandelaars die (expert-blindness) in, over -en van hun "onderwerp" oplossingen adviseren
• c) Politici die op/onder druk van hun kiezers, electoraal verplicht zijn de experts te volgen
Geen van de drie doet iets opzettelijke verkeerd, noch manipuleert of heeft ongelijk.

Echter geen van die drie "groepen" kan zich (nog) losrukken met de vraag waar "we" in vredesnaam mee bezig zijn en of wat er werkelijk is ook daadwerkelijk het geval is. Experts zullen blijven zoeken naar ontwikkelingen, Behandelaars moeten zorg bieden en duiden de noodzaak en Politici verschuilen zich achter de experts en zijn "verplicht" om zorg te bieden ook in te gaan op smeekbedes van hun "angstige" kiezers.

Dit laatste (orwelliaans smeken om onzinnige maatregelen) werd en wordt bv duidelijk met resp. mondkapjes en idem nu waar niemand iets ziet in een avondklok maar daarvan de burger wel eist dat de Politiek daartoe gaat besluiten.

De Politiek kan ook niet anders dan zwaarder reageren want die kan niet op het eigen geweten hebben dat ze tegen een "expert" advies ingaan met risico van "vermijdbare" slachtoffers. Voorts maakt de politiek, Rutte & Hugo, zich schuldig om de angst in navolging van "mediale" kanalen nog eens extra in te wrijven.... die dan weer experts zal voeden etc.etc.

Ik vul hier zelf op aan dat "burgers" bijzonder weinig tot geen gevoel hebben voor getoonde cijfers, grafieken, plaatsjes, percentages en getalsverhoudingen door experts. Toon iemand een moeilijke grafiek of lijst met veel cijfers; en je publiek - op beeld beoordelend - zal al heel snel denken dat het OK en van toepassing is.

Twijfelaars die de situatie dan ter discussie stellen of die willen nuanceren - wat we ook zien bij Fok! - worden vervolgens veelal weggezet als complotdenkers, anarchisten of onkundige mensen tot en met moordenaars omdat ze tegen de stroom ingaan.

Nogmaals, een aanrader en als je tijd hebt (toch thuis als het goed is :P , kijk ook naar de Zoomuitzending met die hoogleraar psychologie. Verhelderend.
  donderdag 21 januari 2021 @ 02:53:59 #113
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197543859
quote:
[ twitter ]
Niet EU land VK doet het nog beter.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197543863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:29 schreef IxCalypso het volgende:
Even voor alle duidelijkheid, omdat dit het Coronatopic is.
Ik ben so far voor alle maatregelen geweest en heb me er ook echt goed aan gehouden. De avondklok vind ik lastiger te beoordelen, zelfde voor de vaccinaties. Ik persoonlijk denk (voel, ik ben geen deskundige) dat het niet heel veel verschil gaat maken die avondklok. En vaccinaties die 2 prikken nodig hebben??

(En als ik dan echt eerlijk ga zijn.
Ik denk dat dit een soort van vergelijkbare Spaanse griep is, qua verloop van de ziekte en van hoe alles verloopt in de wereld, en dat roep ik al vanaf begin vorig jaar ;))
"Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte."
https://rijksvaccinatiepr(...)0leeftijd%20herhaald.
pi_197543866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

"Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte."
https://rijksvaccinatiepr(...)0leeftijd%20herhaald.
Dat weet ik, maar dan moet dat wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.
pi_197543867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:55 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dan moet dat wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.
Eens. :{
pi_197543873
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Helemaal top en absolute aanrader en negeer het complot element dat de maker er in wil stoppen.

Het filmpje (36min) zie ik in de volgende delen uitgesplitst:
a)- een interessant interview van Maurice de Hond over massapsychologie en "massavorming".
b)- de complot & deepstate gedachten van de presentator Flavio Pasquino gemakshalve zie als onzin.
c)- geografische werking - en effectiviteitssanalyse aangaande vaccin(atiegraad)
d)- zorgen dat we uit de "cirkel" komen van voortdurende maatregelen door "vragen" te stellen.

Ik ga wat dieper in op het psychologische aspect (a) omdat het mij boeit met waarom we in een crisisspiraal komen.

Wat Maurice aan tafel aangeeft uit zijn gesprek bron:marurice (60min) met prof. dr. Mattias Desmet (psychologie), is dat we in de Covid19 zijn "gevangen" in een zelfversterkende "bewustzijnsvernauwing" die in stand wordt gehouden.
• a) Voortdurende ("ingesproken") angst die bij burgers gevoed door media vanuit:
• b) Experts/Behandelaars die (expert-blindness) in, over -en van hun "onderwerp" oplossingen adviseren
• c) Politici die op/onder druk van hun kiezers, electoraal verplicht zijn de experts te volgen
Geen van de drie doet iets opzettelijke verkeerd, noch manipuleert of heeft ongelijk.

Echter geen van die drie "groepen" kan zich (nog) losrukken met de vraag waar "we" in vredesnaam mee bezig zijn en of wat er werkelijk is ook daadwerkelijk het geval is. Experts zullen blijven zoeken naar ontwikkelingen, Behandelaars moeten zorg bieden en duiden de noodzaak en Politici verschuilen zich achter de experts en zijn "verplicht" om zorg te bieden ook in te gaan op smeekbedes van hun "angstige" kiezers.

Dit laatste (orwelliaans smeken om onzinnige maatregelen) werd en wordt bv duidelijk met resp. mondkapjes en idem nu waar niemand iets ziet in een avondklok maar daarvan de burger wel eist dat de Politiek daartoe gaat besluiten.

De Politiek kan ook niet anders dan zwaarder reageren want die kan niet op het eigen geweten hebben dat ze tegen een "expert" advies ingaan met risico van "vermijdbare" slachtoffers. Voorts maakt de politiek, Rutte & Hugo, zich schuldig om de angst in navolging van "mediale" kanalen nog eens extra in te wrijven.... die dan weer experts zal voeden etc.etc.

Ik vul hier zelf op aan dat "burgers" bijzonder weinig tot geen gevoel hebben voor getoonde cijfers, grafieken, plaatsjes, percentages en getalsverhoudingen door experts. Toon iemand een moeilijke grafiek of lijst met veel cijfers; en je publiek - op beeld beoordelend - zal al heel snel denken dat het OK en van toepassing is.

Twijfelaars die de situatie dan ter discussie stellen of die willen nuanceren - wat we ook zien bij Fok! - worden vervolgens veelal weggezet als complotdenkers, anarchisten of onkundige mensen tot en met moordenaars omdat ze tegen de stroom ingaan.

Nogmaals, een aanrader en als je tijd hebt (toch thuis als het goed is :P , kijk ook naar de Zoomuitzending met die hoogleraar psychologie. Verhelderend.
Massa's zijn altijd eng.
In elke vorm.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:01:15 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197543877
nevermind
pi_197543886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:01 schreef crystal_meth het volgende:
nevermind
Ik had hem gelezen, de meeste die jij noemde zijn geen griep en of corona-achtige ziektes.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:14:59 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543920
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:52 schreef trein2000 het volgende:
Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @:vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.

Ik mag niet hopen dat je hier suggereert dat de euthanatica uit de kast gehaald moet worden? Want dat zou inderdaad niet zo goed vallen
Voor alle duidelijkheid, euthanasie is of kan een onderdeel zijn van zelfbeschikking dat als begrip breder moet worden zien.

Het is geen zelfbeschikking als iemand in doodsnood gebracht dan "dwangbesluit" neemt om te sterven om een dan aanwezig leed te voorkomen. Zelfbeschikking is bv een keuze voor situaties wanneer zelf afgewogen besluiten dan niet (meer) mogelijk zijn.

Zelfbeschikking voor mij ook zelf bepalen in de rechtstaat met consequenties nemen als ik (n)iets doe doe dat alleen mijzelf aangaat, mits ik daarmee anderen niet daarmee hun mensrechten ontzeg. Ik ben er niet eens op uit op persoonlijk voordelen noch onttrekking van plichten.

Prima dat ik er belasting betaal maar ik wil bv geen "levensinperkende" behandeling in een ziekenhuis ondergaan en accepteer dan het leven zoals het is.

Zelfbeschikking hier ivm Covid19, is zelf kunnen bepalen of ik wel/geen masker draag, mijn eigen handen was, door wie ik mij laat knuffelen, uit kan gaan, mij laat testen, mij of een vaccin neem of desnoods in de nacht zomaar onbespied op het strand kan rondhupsen om een jointje weg te werken.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:18:40 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:58 schreef hjansen82 het volgende:
De maatregelen gaan begin maart zwaar versoepelt worden zodat Rutte zijn verkiezingswinst veilig stelt.
Benieuwd of we met een avondklok nog fatsoenlijk democratisch kunnen gaan stemmen (tellen).

Sws zou ik willen dat iedereen als keuze per post kan gaan stemmen. Menigeen, ik ken ze, zal zich met maatregelen bedreigd niet happy voelen om gemaskerd, in de rij, een beduimeld potlood in een gebruikt "stemhokje" te moeten gaan gebruiken.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:21:01 #122
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_197543934
quote:

We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie. Heb de vakken die normaal na stage worden gegeven afgelopen jaar al naar voren gehaald, maar nu moet ik toch echt stage lopen en vervolgens afstuderen. Waar je normaal gesproken met mijn studie TB na een belletje een stage hebt is het nu gewoon praktisch onmogelijk. Snap ook heel goed dat bedrijven niet zitten te wachten op een duo stage. Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd en mijn stage kan niet 100% vanuit huis worden uitgevoerd. Het zorgt er echter wel voor dat mijn studie stagneert en de rekeningen blijven gewoon komen.

Nu ben ik een laatste keuzevak aan het afronden en je merkt gewoon dat het niveau keihard naar beneden is gedonderd. Mensen zijn het ook spuugzat en dat merk je tijdens het online college. Iedereen houdt de camera uit en het is een en al passiviteit. Iedere vraag die de docent stelt resulteert in een hele ongemakkelijke stilte. :s) Lessen waar normaal twee blokuren voor staan worden nu binnen één blokuur afgeraffeld en je moet jezelf maar zien te redden.

Durf van mijzelf wel te zeggen dat ik een positief ingesteld persoon ben, maar na bijna een jaar vind ik het wel een keer mooi geweest. De mensen die zeggen dat je je niet aan moet stellen zijn vaak ook mensen die een contract voor onbepaalde tijd hebben en al gesetteld zijn. Ondertussen betaal ik de hoofdprijs voor een gedeelde bovenwoning, wordt tweemaandelijks een forse incasso gestuurd voor het collegegeld en is voor mijn gevoel mijn volgende levensstap verder weg dan ooit. Nu red ik mijzelf gelukkig financieel wel, maar veel studenten om mij heen zijn hun baantje in de horeca kwijt en zitten letterlijk klem. Ondertussen wordt er voor iedere groep kwistig met (geleend) geld gestrooid, maar de studenten/jongeren kunnen de tering krijgen. Het is bij studenten/jongeren veelal geen kwestie van onwil, maar eerder een gevoel van onmacht. Jammer dat het zo gaat.
pi_197543935
Ik vind stemmen uitstellen misschien wel beter, per post lijkt me niks.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:22:08 #124
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197543938
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:03 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Ik had hem gelezen, de meeste die jij noemde zijn geen griep en of corona-achtige ziektes.
Waren dezelfde die Mammietje reeds genoemd had. Wel een ander schema:

België: 8, 12 en 16 weken, 15 maanden, 6 jaar
Nederland: 3, 5 en 11 maanden, 4 jaar

https://www.zorg-en-gezondheid.be/basisvaccinatieschema

Bij de griepprik is de effectiveit vaak vrij laag. Misschien zou een booster dat verhogen, maar de kans bestaat dat veel minder mensen het zouden halen als het twee prikken waren.
(de lage effectivieit is ook doordat het vaccin niet 100% overeenkomt met de virussen die dan de ronde doen: griep muteert zeer snel, er zijn meerdere types, de samenstelling van het vaccin wordt 6 of meer maanden voor het griepseizoen bepaald op basis van voorspellingen, sommige jaren zijn die beter dan andere.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:22:15 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543939
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creëer je ellende.
Welke ouder gaat zijn kind doelgericht bewust de nare/ahrde kanten van het leven (aan)leren ?

In het beste geval, leren "wij" onze kinderen dat ze binnen hun mogelijheden vooral zelf verantwoordelijk zijn en laten wij ze het eerst zelf (gecontroleerd) proberen ipv te gaan helicopteren.
pi_197543940
quote:
5s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Welke ouder gaat zijn kind doelgericht bewust de nare/ahrde kanten van het leven (aan)leren ?

In het beste geval, leren "wij" onze kinderen dat ze binnen hun mogelijheden vooral zelf verantwoordelijk zijn en laten wij ze het eerst zelf (gecontroleerd) proberen ipv te gaan helicopteren.
Genoeg ouders die dat doen.
Wantrouwend ten opzichte van alles.
pi_197543942
In mijn baan heb ik veel overheersende ouders gezien en veel ouders die alles maar loslaten.
pi_197543957
Maar goed, terug naar het onderwerp :)
pi_197543974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:21 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie. Heb de vakken die normaal na stage worden gegeven afgelopen jaar al naar voren gehaald, maar nu moet ik toch echt stage lopen en vervolgens afstuderen. Waar je normaal gesproken met mijn studie TB na een belletje een stage hebt is het nu gewoon praktisch onmogelijk. Snap ook heel goed dat bedrijven niet zitten te wachten op een duo stage. Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd en mijn stage kan niet 100% vanuit huis worden uitgevoerd. Het zorgt er echter wel voor dat mijn studie stagneert en de rekeningen blijven gewoon komen.

Nu ben ik een laatste keuzevak aan het afronden en je merkt gewoon dat het niveau keihard naar beneden is gedonderd. Mensen zijn het ook spuugzat en dat merk je tijdens het online college. Iedereen houdt de camera uit en het is een en al passiviteit. Iedere vraag die de docent stelt resulteert in een hele ongemakkelijke stilte. :s) Lessen waar normaal twee blokuren voor staan worden nu binnen één blokuur afgeraffeld en je moet jezelf maar zien te redden.

Durf van mijzelf wel te zeggen dat ik een positief ingesteld persoon ben, maar na bijna een jaar vind ik het wel een keer mooi geweest. De mensen die zeggen dat je je niet aan moet stellen zijn vaak ook mensen die een contract voor onbepaalde tijd hebben en al gesetteld zijn. Ondertussen betaal ik de hoofdprijs voor een gedeelde bovenwoning, wordt tweemaandelijks een forse incasso gestuurd voor het collegegeld en is voor mijn gevoel mijn volgende levensstap verder weg dan ooit. Nu red ik mijzelf gelukkig financieel wel, maar veel studenten om mij heen zijn hun baantje in de horeca kwijt en zitten letterlijk klem. Ondertussen wordt er voor iedere groep kwistig met (geleend) geld gestrooid, maar de studenten/jongeren kunnen de tering krijgen. Het is bij studenten/jongeren veelal geen kwestie van onwil, maar eerder een gevoel van onmacht. Jammer dat het zo gaat.
Goed gezegd.
zie email 27 oktober
pi_197543978
Doorgaan, vooral doorgaan
pi_197543979
Iedereen kent die uitspraak, geef niet op :)
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:36:29 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543981
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:21 schreef RichardHammond het volgende:
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie.
Vervelend en ik hoor ook dat (t)huisgeklonken studenten het een stuk lastiger hebben omdat ze het "ritme" en elkaar missen om te gebruiken als steun voor (zelf)relfectie met hun studie.

Inzake "dan loopt het gierend uit de klauwen" is de vraag qua Covid19 gerechtvaardigd waar dat vandaan blijft komen, wie dat blijft ongekaderd blijft duiden en/of maatregelen nog wel proportioneel zijn.
Het "we" moet geen "je" kom daardoor in de shit worden.

Ik vind het tamelijk onzinnig om een student (of wie dan ook) langdurig van zijn te kiezen levenspad te houden omdat een deel van de bevolking, een "risico" heeft waarvoor ze moeten worden beschermd doordat anderen gedwongen worden om zich af te zonderen.
pi_197544115
Viroloog Erasmus MC stelt dat het allemaal wel meevalt met die Britse variant en noemt het bewijs voor de avondklok niet overtuigend: https://www.tubantia.nl/b(...)vertuigend~a6d7878e/

Ben erg benieuwd wat D66 gaat doen. Die hebben zich best wel ingegraven.
zie email 27 oktober
  donderdag 21 januari 2021 @ 04:55:09 #134
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_197544130
Ja hoor. Een nieuwe California variant, CAL.20C. Het houdt niet op. :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_197544147

Ik heb dit nummer zo vaak geplugd op dit forum.

Zo voelen veel mensen zich tijdens de corona epidemie, zo voelden sommige mensen zich al lang daarvoor.
Je moet je altijd aanpassen aan society en haar rules, nu geldt het voor iedereen (al kan je daar ook over twijfelen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 05:07:37 ]
pi_197544161
Voor iedereen die gelooft dat de Britse variant 40-60% besmettelijker is:

Deze schatting/conclusie komt van Neil Ferguson nav door hem en zijn team gemaakte rekenmodellen.

Dit zelfde team voorspelde in maart, ook gepubliceerd middels een Imperial report dat er in de UK binnen 3 maanden 55.000 covid doden zouden vallen, en dat 81% van de Britse en Amerikaanse bevolking besmet zou raken en er binnen 3 maanden in de VS 2,2 miljoen doden ten gevolge van covid zouden vallen.

Nog wat meer referenties van deze club:

In 2005 zei Ferguson dat tot 200 miljoen mensen zouden kunnen worden gedood door vogelgriep.
Uiteindelijk stierven tussen 2003 en 2009 wereldwijd slechts 282 mensen aan de ziekte.

In 2009 voorspelden Ferguson en zijn imperiale team dat de varkensgriep een sterftecijfer had van 0,3 procent tot 1,5 procent. Zijn meest waarschijnlijke schatting was dat het sterftecijfer 0,4 procent was. Volgens een schatting van de regering , gebaseerd op het advies van Ferguson, was een 'redelijk worstcasescenario' dat de ziekte zou leiden tot 65.000 doden in het VK.
Uiteindelijk doodde de varkensgriep 457 mensen in het VK.

In 2002 voorspelde Ferguson dat tussen de 50 en 50.000 mensen waarschijnlijk zouden overlijden door blootstelling aan BSE (gekkekoeienziekte) in rundvlees. Hij voorspelde ook dat dat aantal zou kunnen oplopen tot 150.000 als er ook een schapenepidemie was . In het VK zijn er slechts 177 sterfgevallen als gevolg van BSE.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 21-01-2021 05:26:06 ]
pi_197544163
Voorspellingen hebben we niet zo veel aan.

Ik schat in dat mijn voorspellingen beter waren als je me terug leest.
pi_197544165
Sterker nog, dat voorspel ik, loep me maar ^^
pi_197544166
Mijn voorspelling was, dit gaat 2-3 jaar duren dan is het weg.
pi_197544188
quote:
Ja, dat is zo. Maar deze situatie is voor een ouder erg lastig.

Ik heb drie kinderen in de leeftijden van 11, 16 en 19.
De laatste studeert, 2de jaar. Heeft 2 uur online les per week. Dat was het.
Hij heeft al maanden geen gebouw, docent of medestudent gezien. Is ondertussen zwaar gedemotiveerd en heeft geen flauw benul waar hij het nog voor doet. Hij is zijn bijbaan ook al maanden kwijt en vind geen ander werk. Het collegegeld moet wel iedere maand betaald worden.
Hij kan zijn vrienden niet/nauwelijks meer zien, niet naar de sportschool, niet uitgaan.
Doordat er geen perpectief is hangt hij met zijn ziel onder de arm op zijn kamer.

Wat ik ook zeg, het komt niet meer aan.
Ga er maar aan staan als moeder. Ik kan ook niet in de toekomst kijken.
pi_197544197
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 05:37 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Maar deze situatie is voor een ouder erg lastig.

Ik heb drie kinderen in de leeftijden van 11, 16 en 19.
De laatste studeert, 2de jaar. Heeft 2 uur online les per week. Dat was het.
Hij heeft al maanden geen gebouw, docent of medestudent gezien. Is ondertussen zwaar gedemotiveerd en heeft geen flauw benul waar hij het nog voor doet. Hij is zijn bijbaan ook al maanden kwijt en vind geen ander werk. Het collegegeld moet wel iedere maand betaald worden.
Hij kan zijn vrienden niet/nauwelijks meer zien, niet naar de sportschool, niet uitgaan.
Doordat er geen perpectief is hangt hij met zijn ziel onder de arm op zijn kamer.

Wat ik ook zeg, het komt niet meer aan.
Ga er maar aan staan als moeder. Ik kan ook niet in de toekomst kijken.
Ik zei niet dat het makkelijk was.
pi_197544201
Ik heb ook echt te doen met gezinnen die het echt moeilijk hebben nu.
Echt. Ik heb geluk met mijn eigen gezin geloof ik, dus dan is het al makkelijker praten.

Maar ik heb mijn dochter een bepaalde opvoeding gegeven, niet te streng maar ook niet te los.
En daar geloof ik heilig in, maar ook ik weet dat dat niet voor elk kind geldt.
En ook voor ouders is het moeilijk.
pi_197544203
Ouder zijn is moeilijk, eigenlijk altijd, en nu extra.
pi_197544209
Het is een enorme verantwoordelijkheid.
pi_197544211
Het kan enorm leuk zijn, maar als het tegenzit kan het ook tegen je werken en enorm zwaar zijn.
pi_197544213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 05:55 schreef IxCalypso het volgende:
Het kan enorm leuk zijn, maar als het tegenzit kan het ook tegen je werken en enorm zwaar zijn.
Zoals het leven eigenlijk altijd is, leuk en zwaar tegelijk.
pi_197544218
Zo is het nou eenmaal, ik zie het leven niet als 1 groot feest, ik zie het als ups en downs.

Ik las laatst iets over dat mensen die een voorkeur hadden voor apocalypstische movies en series beter kunnen dealen met deze pandemie. Omdat ze er onbewust al op voorbereid zijn.

Ik ben een grote The Walking Dead fan ^^
pi_197544220
Lost ook.
pi_197544222
Waar mensen moeten zien te overleven, de relaxten overleven bijna altijd, de raddraaiers niet altijd ;)

Maar goed das fictie, al geloof ik ergens wel in dat onderzoek.
pi_197544224
Ik zit weer in de sc stand. Ik ga zo slapen, als ik begin te praten hou ik soms niet op ^^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 06:04:22 ]
pi_197544286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 04:44 schreef trein2000 het volgende:
Viroloog Erasmus MC stelt dat het allemaal wel meevalt met die Britse variant en noemt het bewijs voor de avondklok niet overtuigend: https://www.tubantia.nl/b(...)vertuigend~a6d7878e/

Ben erg benieuwd wat D66 gaat doen. Die hebben zich best wel ingegraven.
quote:
Kerstmis
Fouchier vindt het aannemelijker dat het overstromen van de Engelse ziekenhuizen een paar weken geleden het gevolg was van de lossere coronamaatregelen in dat land rond Kerstmis. Ook in Portugal waren de regels met kerst niet streng, en daar steeg het aantal ziekenhuisopnames de laatste weken eveneens gigantisch. ,,Het is daarom heel verstandig dat Nederland een week voor kerst de teugels heeft aangetrokken. En je ziet het aantal besmettingen daardoor al een tijdje gestaag dalen. Ook in Engeland vertonen de cijfers nu weer een dalende lijn.”
Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.

Overigens ook wel benieuwd wat de 2e kamer gaat doen. Hoe kunnen ze trouwens überhaupt de plannen maken voor een avondklok gezien die motie van Wilders laatst? Of is dit spelen met definities?
I'll give you something to do
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:37:00 #152
445514 DonDruiper
pi_197544289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:33 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.

Overigens ook wel benieuwd wat de 2e kamer gaat doen. Hoe kunnen ze trouwens überhaupt de plannen maken voor een avondklok gezien die motie van Wilders laatst? Of is dit spelen met definities?
Ze zitten in een angstbubbel.. rationeel denken wordt steeds lastiger en het is ze niet eens kwalijk te nemen eigenlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:40:14 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:33 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Na die motie is nieuwe informatie beschikbaar gekomen.

Overigens wordt er over de avondklok vandaag eerst nog gestemd in de tweede kamer. Dus dan kunnen partijen aangeven of ze op grond van die informatie hun standpunt hebben herzien. (En voor de linkse partijen; In ruil voor een vliegverbod ;))
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197544321
twitter

Directeur van Pfizer is helder. “95% bescherming als de tweede prik binnen 21 dagen is gezet. Daarna is het niet te garanderen”

Hugo de Jonge, stap a.u.b. op _O-
pi_197544343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 04:55 schreef jcdragon het volgende:
Ja hoor. Een nieuwe California variant, CAL.20C. Het houdt niet op. :')
Ze hebben wat gevonden om de angst in er in te houden. Dat wordt nu maximaal uitgemolken totdat het geen effect meer heeft.

Ik vind het wel apart dat ze het nu elke keer naar plekken vernoemen, voorheen spraken we toch ook niet van het Chinavirus.
pi_197544350
Avondklok is op zich niet zo erg, het kan altijd erger.

Blof bv,
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:59:40 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:58 schreef TLC het volgende:
Avondklok is op zich niet zo erg, het kan altijd erger.

Blof bv,
Ook een idee, in alle supermarkten Zoutelande op repeat. Kijk, dán ga je besmettingen tegen :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197544438
quote:
[ twitter ]
Het is toch om te janken.
Zoveel mensen, zoveel kennis, zoveel kunde, zoveel geld en dit is het beste wat ze kunnen doen. En een avondklok invoeren. Beter gaan ze niet worden.
Wat een teleurstelling!
Go hard or go home
pi_197544440
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:55 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Bulgarije is het allerbeste land heb ik hier op fok heel vaak gelezen. Dus als wij daar dan nog boven staan
:D O+
Go hard or go home
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:29:15 #160
22565 asco
Los in deze tent
pi_197544453
Dit is dus waarom ik niet geloof in de Britse variant.
Dit zou onmogelijk zijn zou dat vitus zó veel besmettelijker zijn.

twitter

En zo zijn er een aantal voorbeelden van op Belgische scholen. Die dus open zijn.
Nergens is het gekomen tot een groot cluster.

Winkels zijn ook open in België.
Cijfers blijven maar dalen.

Neuh, virus is op z'n retour, dat is mijn mening.
En op 28-01-2020 werd ik ook niet gelooft toen ik vertelde dat we alle grote evenementen op onze buik konden schrijven welke in de zomer plaats zouden vinden.

Hopelijk heb ik weer gelijk. :7
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:34:21 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544472
Hoogleraar virologie: ‘Bewijs voor invoering avondklok is niet overtuigend’

https://www.ad.nl/binnenl(...)vertuigend~a6d7878e/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197544473
Nu ik Noek hier weer zie moest ik weer denken aan wat m'n broer gister doorstuurde:

https://dagblad010.nl/Lan(...)tijdens-coronacrisis

Vond het nog best veel, zowel de kwart als de 5,6 kilo.
pi_197544482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook een idee, in alle supermarkten Zoutelande op repeat. Kijk, dán ga je besmettingen tegen :D
Wat als het vaccin ervoor zou zorgen dat je in je hele leven alleen nog maar Zoutelande zou horen, zou je dan nog steeds het vaccin nemen? Hm? Levensvragen!
Go hard or go home
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:36:21 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:29 schreef asco het volgende:
Dit is dus waarom ik niet geloof in de Britse variant.
Dit zou onmogelijk zijn zou dat vitus zó veel besmettelijker zijn.

[ twitter ]

En zo zijn er een aantal voorbeelden van op Belgische scholen. Die dus open zijn.
Nergens is het gekomen tot een groot cluster.

Winkels zijn ook open in België.
Cijfers blijven maar dalen.

Neuh, virus is op z'n retour, dat is mijn mening.
En op 28-01-2020 werd ik ook niet gelooft toen ik vertelde dat we alle grote evenementen op onze buik konden schrijven welke in de zomer plaats zouden vinden.

Hopelijk heb ik weer gelijk. :7
Hopelijk binnenkort de uitslagen van het onderzoek in Lansingerland. Vooralsnog wijst niks erop dat daar nu een terror uitbraak is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197544492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef xFriendx het volgende:
Nu ik Noek hier weer zie moest ik weer denken aan wat m'n broer gister doorstuurde:

Ja, gisteren postte ik nog over wat ik zie in de praktijk. Vanaf december hebben heel veel mensen motivatieproblemen en normaal is januari de New Year, New Me- crap gaande.
Niet dit jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noek op 21-01-2021 08:40:29 ]
Go hard or go home
pi_197544495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:

Nu nog maar 30% besmettelijker, paar weken geleden was het nog 70%.
pi_197544501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:

Het is ook allemaal heel bijzonder wat er gebeurd. Een jaar lang lopen we achter de feiten aan en zijn we werkelijk overal te laat mee geweest. Maar nu gaan we opeens zonder aanwijsbare reden een avondklok tegemoet vanwege de angst om een variant die voorlopig nog niet echt overtuigend besmettelijker is.
pi_197544503
quote:

Meer wandelen, hardlopen. Het best na 2030 wanneer er toch niemand op straat is.

:')
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:44:06 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197544508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hopelijk binnenkort de uitslagen van het onderzoek in Lansingerland. Vooralsnog wijst niks erop dat daar nu een terror uitbraak is.

Conclusies laat ik aan jou over.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197544523
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die gemeente kan van de kaart af. Verloren!
Go hard or go home
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:48:50 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197544532
quote:

Je vindt een kwart van de mensen die aangekomen zijn veel terwijl de helft van de mensen sowieso al overgewicht heeft en de gemiddelde Nederlander al jaren 'zwaarder in plaats van langer' wordt?

Nee, dan is dit eerder bemoedigend, zeker omdat er een half jaar terug nog met meer dan de helft rekening werd gehouden.
pi_197544571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Je vindt een kwart van de mensen die aangekomen zijn veel terwijl de helft van de mensen sowieso al overgewicht heeft en de gemiddelde Nederlander al jaren 'zwaarder in plaats van langer' wordt?

Nee, dan is dit eerder bemoedigend, zeker omdat er een half jaar terug nog met meer dan de helft rekening werd gehouden.
Nou ja, of mensen overgewicht hebben of niet.... ook bij overgewicht kan je alsnog aankomen en dan vind ik een kwart best veel ja. Helemaal gevaarlijk als het ook nog eens de mensen zijn die al op een gevaarlijk punt zaten. Nog meer kans op ontwikkeling van diabetes bijvoorbeeld.
Uiteraard eens dat als ze een half jaar terug nog de verwachting hadden dat de helft van de Nederlanders (ongeacht huidig gewicht) zou aankomen dat dit dan 'meevalt'.
Los van gewicht zullen veel mensen teveel stil zitten of slecht zitten qua kantoorwerk thuis. De fysio krijgt het op den duur ook nog wel druk denk ik.
Uiteraard kan je hardlopen of wandelen wat Jed1Gam zei, maar los van of je het leuk vind, is dat een mager aanbod qua bewegingsmogelijkheden. Baal zelf van de sportschool die dicht is...ergens snap ik dat wel gezien het binnen is en zo, maar zou al fijn zijn als in ieder geval de mogelijkheden voor buiten sporten weer vergroot kunnen worden om zo de mensen, die Nouk al noemt, met motivatieproblemen, er weer bij te kunnen betrekken.
pi_197544591
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Tja, dat is de pest, ik kan er zo drie totaal verschillende conclusies over bedenken. Het is nu eenmaal geen dubbelblind onderzoek.

Lansingerland stond in het middelpunt van de belangstelling als de plek waar het virus keihard zou toeslaan. Wellicht zorgt die angst wel voor een veel betere naleving van de regels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 07:59:50 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:02:21 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544605
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, precies wat ik zeg toch :). Maatregelen werkten gewoon, niks wijst op erop de het daar helemaal uit de hand loopt door de Britse variant.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:10:47 #175
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197544630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:55 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Nou ja, of mensen overgewicht hebben of niet.... ook bij overgewicht kan je alsnog aankomen en dan vind ik een kwart best veel ja. Helemaal gevaarlijk als het ook nog eens de mensen zijn die al op een gevaarlijk punt zaten. Nog meer kans op ontwikkeling van diabetes bijvoorbeeld.
Uiteraard eens dat als ze een half jaar terug nog de verwachting hadden dat de helft van de Nederlanders (ongeacht huidig gewicht) zou aankomen dat dit dan 'meevalt'.
Los van gewicht zullen veel mensen teveel stil zitten of slecht zitten qua kantoorwerk thuis. De fysio krijgt het op den duur ook nog wel druk denk ik.
Uiteraard kan je hardlopen of wandelen wat Jed1Gam zei, maar los van of je het leuk vind, is dat een mager aanbod qua bewegingsmogelijkheden. Baal zelf van de sportschool die dicht is...ergens snap ik dat wel gezien het binnen is en zo, maar zou al fijn zijn als in ieder geval de mogelijkheden voor buiten sporten weer vergroot kunnen worden om zo de mensen, die Nouk al noemt, met motivatieproblemen, er weer bij te kunnen betrekken.
Dat is wat ik zeg. De mens komt in de regel al aan. Men schreeuwde hier moord en brand over het niet kunnen sporten. Nederland zou extreem dik worden. Sommige users zagen het in hun omgeving: Iedereen was vele kilo's aangekomen. Dan valt een kwart inderdaad mee. Waarbij het de vraag is of het bij iedereen van die 25% ook wel zo slecht is dat ze iets aangekomen zijn (in de regel waarschijnlijk wel, maar toch..)
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:16:38 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197544659
Hoe zit het nu eigenlijk met de luchtvaart? Reizen naar NL wordt lastiger gemaakt maar reizen vanuit Nederland is nog steeds een eitje toch?
pi_197544697
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:16 schreef Dven het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de luchtvaart? Reizen naar NL wordt lastiger gemaakt maar reizen vanuit Nederland is nog steeds een eitje toch?
Ja ligt eraan waar je heen wil he?
Alius aliud dicit
pi_197544703
Spannende situatie waar we in zitten. Of de britse variant is echt besmettelijker en dan blijft voorlopig alles dicht. Of de Britse variant is ongeveer net zo besmettelijk als de oude variant en dan zijn de huidige maatregelen wellicht genoeg (zonder avondklok etc) om het in te dammen.

Ik schat de kans op 50/50. Maar ik snap dat ze het riciso niet nemen voorlopig.

Even duimen draaien met zijn allen want als het gunstig uitpakt wordt het vanaf nu alleen maar beter en kunnen we langzaam terug naar het normalere leven.
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:30:10 #179
346939 Janneke141
pi_197544747
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:23 schreef aartstyle het volgende:
wordt het vanaf nu alleen maar beter en kunnen we langzaam terug naar het normalere leven.
Hé, dat heb ik de afgelopen 10 maanden eerder gehoord.
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:32:25 #180
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197544766
Hier, in Singpore, is het redelijk goed, maar men is angstig voor de UK strain. In principe werk ik nog van thuis en ga 2 a 3 dagen per 2 weken naar werk. Ik kan wel redelijk normaal naar klanten toe.

Er zijn hier amper cases in de samenleving, elke dag 2 to 4, en er wordt veel getest. We hebben wel dagelijks 30 a 40 cases van mensen die het land binnenkomen. De meeste reizigers moeten 2 weken in een hotel voordat ze Singapore echt binnenkomen en dat is mijns inziens een goede beslissing. Vaak lees je dat reizigers als ze net aankomen negatief worden getest en bij een tweede test 7 tot 10 dagen later positief zijn.

Er wordt begonnen met vaccineren, maar niet al te snel. Qua vrijheden is het hier goed. Als je je huis verlaat, dan moet je een mondkapje op, uitzonderingen zijn mensen die roken, eten en sporten. Je mag op het moment met 8 mensen uit eten, en je mag 8 mensen thuis ontvangen, scholen zijn open. Discos en karaoke bars zijn wel dicht.

Singapore zou Singapore niet zijn als er geen strenge regels en straffen zouden zijn. Een van de eerste cases in Maart/April, een 65 jarige vrouw, had verzwegen dat ze af en toe ging eten met een 'man die niet haar man was'. Ze is net veroordeeld tot 5 maanden cel, omdat ze veel waarschuwingen had gehad om open te zijn over haar contacten..
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:33:13 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544774
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nog even volhouden!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197544786
Ik denk niet dat we versoepelingen gaan krijgen na eind maart. Zal me niks verbazen als we pas langzaam aan gaan versoepelen als iedereen gevaccineerd is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 08:34:32 ]
pi_197544790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

dat is waar, maar nu echt :z
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:37:50 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197544808
Ah, binnen EU dus geen sneltesten. Dus kan men nog gewoon lekker op vakantie gaan om deze bittere tijden te ontvluchten 8-)
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:39:23 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197544817
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:32 schreef Libris het volgende:
Qua vrijheden is het hier goed.

Singapore zou Singapore niet zijn als er geen strenge regels en straffen zouden zijn. Een van de eerste cases in Maart/April, een 65 jarige vrouw, had verzwegen dat ze af en toe ging eten met een 'man die niet haar man was'. Ze is net veroordeeld tot 5 maanden cel, omdat ze veel waarschuwingen had gehad om open te zijn over haar contacten..
Zo zie je maar dat vrijheid voor iedereen anders is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197544839
quote:

[..]

De jeugd is de toekomst. Leven is nou eenmaal hard en oneerlijk.
pi_197544844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:34 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik denk niet dat we versoepelingen gaan krijgen na eind maart. Zal me niks verbazen als we pas langzaam aan gaan versoepelen als iedereen gevaccineerd is.
En dan werkt het vaccin niet bij de Zuid Afrikaanse variant en wil het omt dat eerst onderzoeken dus blijft de avondklok van kracht.

Nu het eenmaal op tafel ligt en erdoor komt komen we niet van die avondklok af. Je kan altijd wel een reden vinden.

Is net als met al die privacyschendende maatregelen na 9/11. We hebben nu nog steeds een id op zak. Immers niks te verbergen.

Nouja, hopen dat het niet zo zal gaan.
pi_197544862
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En dan werkt het vaccin niet bij de Zuid Afrikaanse variant en wil het omt dat eerst onderzoeken dus blijft de avondklok van kracht.

Nu het eenmaal op tafel ligt en erdoor komt komen we niet van die avondklok af. Je kan altijd wel een reden vinden.

Is net als met al die privacyschendende maatregelen na 9/11. We hebben nu nog steeds een id op zak. Immers niks te verbergen.

Nouja, hopen dat het niet zo zal gaan.
Geloof hier niks van.
Groot fan van User Wotte
pi_197544875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:34 schreef Dimachaerus het volgende:
Ophouden nou, ik wil weer aan het werk! Serieus, ik wil er toch niet over nadenken, dan kom ik mijn bed helemaal niet meer uit :'(
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197544886
quote:
De jeugd is sowieso al de lul. Klimaatcrisis, wooncrisis, EU crisis, pensioencrisis, stufi crisis.

Daar kunnen de kosten van de corona crisis ook wel bij joh.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 08:49:42 ]
pi_197544905
Het zal allemaal wel, avondklok of geen avondklok het blijft een periode waarin heel weinig kan. Overall zal ik me er ook prima aan houden, want kan sowieso vrij weinig doen in de avond. Geldt voor heel veel mensen denk ik.

Maar als na het vaccineren van de kwetsbaren (april ?) er geen flinke versoepelingen komen denk ik dat heel Nederland er klaar mee is, en je als overheid niks meer kan doen qua handhaven. Ik bedoel, als zometeen de ziekenhuizen leeglopen dan kun je als overheid nog zoveel angstpraatjes over nieuwe mutaties of niet werkende vaccins erin gooien, maar dan is het gewoon klaar voor mensen. Althans dat is mijn inschatting.
pi_197544907
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:32 schreef Libris het volgende:
Hier, in Singpore, is het redelijk goed, maar men is angstig voor de UK strain. In principe werk ik nog van thuis en ga 2 a 3 dagen per 2 weken naar werk. Ik kan wel redelijk normaal naar klanten toe.

Er zijn hier amper cases in de samenleving, elke dag 2 to 4, en er wordt veel getest. We hebben wel dagelijks 30 a 40 cases van mensen die het land binnenkomen. De meeste reizigers moeten 2 weken in een hotel voordat ze Singapore echt binnenkomen en dat is mijns inziens een goede beslissing. Vaak lees je dat reizigers als ze net aankomen negatief worden getest en bij een tweede test 7 tot 10 dagen later positief zijn.

Er wordt begonnen met vaccineren, maar niet al te snel. Qua vrijheden is het hier goed. Als je je huis verlaat, dan moet je een mondkapje op, uitzonderingen zijn mensen die roken, eten en sporten. Je mag op het moment met 8 mensen uit eten, en je mag 8 mensen thuis ontvangen, scholen zijn open. Discos en karaoke bars zijn wel dicht.

Typisch dat het daar allemaal wel gewoon kan. Ze hebben in heel Singapore 59k cases gehad. Ong zelfde als alleen Amsterdam.
Gisteren 40 besmettingen terwijl het relatief lang leve de lol is.

Waar zit het verschil dan in? Komt het door het weer? Gedrag van mensen? Mondkapjes? Is ook gewoon een dichtbevolkt gebied met een hoop open en het raakt ze daar amper vergeleken met west europa.
pi_197544920
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:45 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Geloof hier niks van.
Ignorance is bliss toch.
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:55:41 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197544944
twitter

Geen mooie mijlpaal weer..
pi_197545016
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:45 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Geloof hier niks van.
Het is natuurlijk ook volstrekt gelul, want we hebben nog altijd een democratie en verkiezingen. Dit is niveautje QAnon.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:05:10 #196
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197545037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Aantal zaken zijn te verzinnen maar dit helpt vooral wel wil je er heel wat zekerder van zijn dat de bevolking zich aan een x-aantal regels houdt die er in principe voor zorgen dat je relatief gemakkelijk door dit soort crisissen wandelt.

quote:
Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.

Nouja, zo eindig je op den duur dus dat je de hont van de buurman moet lenen om rond 21:00 even een frisse neus te halen.
pi_197545155
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook volstrekt gelul, want we hebben nog altijd een democratie en verkiezingen. Dit is niveautje QAnon.
Ik bedlelde trouwens niet voor eeuwig en altijd. Maar wel veel langer dan nu op de planning staat. Bv tot de zomer en wellicht later weer afhankelijk van hie het gaat. Het is nu iets wat vaker ingezet kan en zal worden.

In de post covid wereld ook. Noodzakelijk kwaad immers. Maar verwacht niet dat het non stop zo zal blijven.
pi_197545163
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Tja, dat is de pest, ik kan er zo drie totaal verschillende conclusies over bedenken. Het is nu eenmaal geen dubbelblind onderzoek.

Lansingerland stond in het middelpunt van de belangstelling als de plek waar het virus keihard zou toeslaan. Wellicht zorgt die angst wel voor een veel betere naleving van de regels.
Dan had je waarschijnlijk nog steeds heel veel besmettingen gevonden als de verspreiding echt zo groot was, het onderzoek startte namelijk meteen, en de testbereidheid was ook behoorlijk hoog.

Ze zitten volkomen op de lijn van besmettingen van een vergelijkbare gemeente in dezelfde week, alleen is daar niet de hele bevolking getest.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:16:35 #199
346939 Janneke141
pi_197545183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan had je waarschijnlijk nog steeds heel veel besmettingen gevonden als de verspreiding echt zo groot was, het onderzoek startte namelijk meteen, en de testbereidheid was ook behoorlijk hoog.

Ze zitten volkomen op de lijn van besmettingen van een vergelijkbare gemeente in dezelfde week, alleen is daar niet de hele bevolking getest.
Wat trouwens ook kan betekenen dat als de testbereidheid in 'normale' gemeentes een beetje op orde is, het met het aantal asymptomatische gevallen nogal meevalt.
pi_197545189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Qanon is er nog niks bij deze onzin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:17:47 #201
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197545209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Typisch dat het daar allemaal wel gewoon kan. Ze hebben in heel Singapore 59k cases gehad. Ong zelfde als alleen Amsterdam.
Gisteren 40 besmettingen terwijl het relatief lang leve de lol is.

Waar zit het verschil dan in? Komt het door het weer? Gedrag van mensen? Mondkapjes? Is ook gewoon een dichtbevolkt gebied met een hoop open en het raakt ze daar amper vergeleken met west europa.
Moeilijk te zeggen, er kunnen een aantal oorzaken zijn. Door SARS in 2002/2003 zijn mensen meer voorbereid en zat de schrik er goed in. Een mondkapje op is cultureel misschien een minder groot iets dan in Nederland. De overheid verstrekt ook mondkapjes aan iedereen (https://mothership.sg/202(...)free-masks-november/), ik werk al haast een jaar thuis (meeste tijd iig). Daarnaast is Singapore een eiland en is het makkelijker om mensen buiten te houden of iig te controleren wie er binnen komt. Een groot deel can de 59K cases (54.5K) waren foreign workers in gezamelijke slaapverblijven (dorms). Maar 2300 van de besmettingen waren in de samenleving. En als er minder besmettingen zijn, besmet je ook minder andere (duh). De andere 2300 besmettingen zijn reizigers die het land binnenkomen ( https://covidsitrep.moh.gov.sg/).

Het weer (hoge luchtvochtigheid, warm) kan ook zeker een impact hebben. Daarnaast zijn de protocollen goed, voel je je ziek, dan meteen naar de dokter en 5 dagen niet het huis uit (ik had in Maart vorig jaar wat keelpijn, dus ook 5 dagen niet naar supermarkt, werk, etc).

Hier zie je ook geen viruswappies protesteren.. dat kan ook helpen (of huisartsen verklaren dat covid een hoax is...)
pi_197545210
quote:

Verbaast me niks. Mijn beweging bestaat doorgaans uit fietsen naar werk en terug. Daar denk ik niet over na, het is een gewoonte. Ineens is dat weggevallen. Een nieuwe gewoonte creëer je niet zomaar. Zeker nu de kinderen thuis zitten, kunnen alle gewoontes wéér op de schop. Ik ben er bewust mee bezig en dat gaat aardig, maar het kost me wel moeite. Daar komt bij dat neerslachtigheid het lastiger maakt om in beweging te komen; vaak blijf ik liever gewoon in bed liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197545222
Toch vraag ik me af waarom mensen zeggen dat de B117 geen probleem is als ze het in de UK met de strenge maatregelen die er gelden onder controle hebben gekregen en de daling lijkt ingezet.

Met (strenge) maatregelen zal een virus toch altijd onder controle te krijgen zijn? Als mensen geen contacten hebben, of in ieder geval heel erg weinig, dan kan het virus toch niet verspreid worden? Het gaat er met de besmettelijkheid toch om dat het gemakkelijker of minder gemakkelijk verspreid wordt als mensen bij elkaar zijn?

Ik probeer dit oprecht te begrijpen. Kan iemand me uitleggen of ik een denkfout maak, en welke dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197545232
Ineens weet iedereen wat FFP is, kwam er net achter dat die mondkapjes die ik al sinds het begin gebruik ook FFP2 zijn, zo'n pino ding, zitten een stuk beter dan die blauwe chirurgische maskers.

Zie ook net dat ik nog 2 maskers van de Gamma heb liggen, ooit gebruikt om te verven, en warempel, daar staat FFP1 op, dat bestaat dus ook, logisch ook :')
pi_197545246
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat trouwens ook kan betekenen dat als de testbereidheid in 'normale' gemeentes een beetje op orde is, het met het aantal asymptomatische gevallen nogal meevalt.
Dat zou alleen maar een goed teken zijn.
pi_197545247
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Toch vraag ik me af waarom mensen zeggen dat de B117 geen probleem is als ze het in de UK met de strenge maatregelen die er gelden onder controle hebben gekregen en de daling lijkt ingezet.

Met (strenge) maatregelen zal een virus toch altijd onder controle te krijgen zijn? Als mensen geen contacten hebben, of in ieder geval heel erg weinig, dan kan het virus toch niet verspreid worden? Het gaat er met de besmettelijkheid toch om dat het gemakkelijker of minder gemakkelijk verspreid wordt als mensen bij elkaar zijn?

Ik probeer dit oprecht te begrijpen. Kan iemand me uitleggen of ik een denkfout maak, en welke dan?
Volgens mij lijken onze maatregelen behoorlijk op die de UK nu heeft.
pi_197545250
quote:

Klopt, echter als maatregelen niet worden opgevolgd kan je maatregelen treffen totvje een ons weegt.
Beter kan je kijken naar het aantal besmettingen vs de opgevolgde maatregelen ipv opgelegde maatregelen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:21:52 #208
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197545262
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Aantal zaken zijn te verzinnen maar dit helpt vooral wel wil je er heel wat zekerder van zijn dat de bevolking zich aan een x-aantal regels houdt die er in principe voor zorgen dat je relatief gemakkelijk door dit soort crisissen wandelt.
[..]

Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.

Nouja, zo eindig je op den duur dus dat je de hont van de buurman moet lenen om rond 21:00 even een frisse neus te halen.
Maar ik heb ook wel een beetje het idee dat mensen die normaal niet om 21:00 buitenkomen nu wel zo nodig een hont moeten hebben, om dan maar de vrijheid te hebben om naar buiten te mogen... :)

Er is vrijheid en er is een perceptie van vrijheid. Natuurlijk is hier discussie over de tracking app die we hebben (https://www.tracetogether.gov.sg/) en niet iedereen is er blij mee, en natuurlijk zijn er mensen die het niet gebruiken, maar als ik naar een restaurant kan of een filmpje kan pakken, dan neem ik zo'n app maar voor lief. Mischien een iets andere denkwijze.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:24:35 #209
19840 Libris
Live from Singapore
pi_197545287
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat vrijheid voor iedereen anders is.
Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:26:28 #210
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197545305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:24 schreef Libris het volgende:
Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
Nouja, als je hier alle bewegingen en commentaren hoort.. is die paranoia er echt.
pi_197545310
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, als je hier alle bewegingen en commentaren hoort.. is die paranoia er echt.
Onder een beperkte groep mensen
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:27:28 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197545314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Onder een beperkte groep mensen
Ik ben er juist bang voor dat die groep een stukje groter is dan ik denk (en hoop) :{
pi_197545322
Zou het niet beter zijn als van Dissel, Gommers en Kuijpers hun zorgen eerst intern bespreken voordat ze deze paniekberichten de ether inzenden? Ze weten dat dit groots uitgemeten wordt in de media. Wie wordt er nu wijzer van doordat van Dissel zegt te betwijfelen of het vaccin wel tegen de mutaties werkt? Dit levert enkel en alleen paniek op en is voer voor de complotgekkies. Ik neem aan dat fabrikanten als Pfizer en Co. allang een onderzoek gestart zijn.

Als je anti-vaxxers wil moet je het inderdaad zo aanpakken. |:(
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197545331
Another day in lockdown
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:30:24 #215
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545349
quote:

[..]

Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
Nouja, om er iemand 5 maanden voor de cel in te smijten is dan weer het compleet andere uiterste.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:28 schreef byah het volgende:
Another day in lockdown
Ik game veel online (met headset), het verbind op een bepaalde manier wel als je met random mensen speelt uit verweggistan en ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

Van russen tot zuid-afrikanen (vraag me trouwens al een tijdje af hoe die zuid-afrikanen in de EU server komen).
pi_197545355
Komt Hugo de Jonge na de verkiezingen weer terug op dezelfde plaats? Of wordt er dan een ander ingewerkt?

Wat denken jullie?
Daar moet vast al over nagedacht zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545366
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:31 schreef capricia het volgende:
Komt Hugo de Jonge na de verkiezingen weer terug op dezelfde plaats? Of wordt er dan een ander ingewerkt?

Wat denken jullie?
Waarom niet? Ik zou zelf ook liever een ander zien op die positie, maar zie niet in waarom ze hem na de verkiezingen zouden vervangen.
pi_197545378
Het ziet er allemaal niet zo best uit. Hebben we eindelijk vaccinaties, blijkt er nu alweer mutaties te zijn die het wel eens zouden kunnen omzeilen (de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant).
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:34:12 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545381
quote:

Wat denken jullie?
Als hij door wilt komt hij terug. Maar vraag me af of hij die puf nog heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197545391
quote:

Wat denken jullie?
Laten er we eerst maar is de verkiezingen afwachten. Daarna zal er ook niet meteen een missionair kabinet zitten. Dus er zal nog wel wat tijd overheen gaan voor dat er een opvolger van Hugo er is.
pi_197545392
Als die vaccins niet werken tegen verschillende varianten pleur dan maar alles lekker open. Mensen hebben geen zin meer om nog een jaar in deze puinzooi te zitten.
pi_197545393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef galantis het volgende:

[..]

Ze zijn in de UK nog iets strenger. Maar voor een groot deel zit het ook in betere naleving omdat de schrik er daar weer goed in zit na de beelden van rijen met ambulances met Covid-patiënten voor de ziekenhuizen in London. Hier zitten we nog in het stadium dat we de noodzaak er niet van inzien ("MaAr de CIjFErs dALen toCh aLL!!") en dus nog zo hard mogelijk onze best doen om de grens op te zoeken of het te omzeilen.
pi_197545395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als hij door wilt komt hij terug. Maar vraag me af of hij die puf nog heeft.
In dat geval zou het tijd worden om die ander nu vast in te gaan werken. Vooral op vaccinatie-gebied. Geen zin in weer drie maanden vertraging.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545397
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:33 schreef theunderdog het volgende:
Het ziet er allemaal niet zo best uit. Hebben we eindelijk vaccinaties, blijkt er nu alweer mutaties te zijn die het wel eens zouden kunnen omzeilen (de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant).
Zie mijn bericht hierboven #218. Dit bedoel ik dus. Dat is dus nog helemaal niet aangetoond.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:36:39 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545406
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef capricia het volgende:

[..]

In dat geval zou het tijd worden om die ander nu vast in te gaan werken. Vooral op vaccinatie-gebied. Geen zin in weer drie maanden vertraging.
Tja, dat zal pas na de verkiezingen zijn omdat je dan pas kan formatteren ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 09:38:16 #227
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197545425
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zie mijn bericht hierboven #218. Dit bedoel ik dus. Dat is dus nog helemaal niet aangetoond.
Precies, zou wel dé grap van 2021 meteen zijn. Iedereen afgelopen 31 december om middernacht:
"Eindelijk! 2021 gaat echt wel beter worden!!!"

2021 be like: Hold my beer!
pi_197545427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een soort 'task force' buiten het kabinet om zou ook veel beter zijn. Dan kun je de juiste mensen (ook van buiten de politiek) op de juiste plek zetten.
pi_197545428
quote:

[..]

Niet dat ze niet te vertrouwen zijn, ik geloof wel dat ze alles met de beste bedoelingen doen.

Het is alleen die onkunde en dat geklungel...
pi_197545439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De peilingen zijn duidelijk. Er komt gewoon weer eenzelfde kabinet als nu. NL geeft ze een dikke voldoende.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het is niet een op een aangetoond. Maar de voorlopige aanwijzingen zijn zorgwekkend genoeg. We moeten ons in elk geval voorbereiden op de mogelijkheid dat het vaccin niet of in elk geval niet voldoende werkt op bepaalde mutaties. Nu, het aanpassen van het vaccin op een mutatie kost een stuk minder werk dan een compleet nieuw vaccin verzinnen, maar dan moet je het wel in de hand houden.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:39:40 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545445
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Een soort 'task force' buiten het kabinet om zou ook veel beter zijn. Dan kun je de juiste mensen (ook van buiten de politiek) op de juiste plek zetten.
Probleem is dat dan niet duidelijk is wie de politieke verantwoording draagt voor hun keuzes.

Bedoel, dalijk blijkt er een soort RedTeam te zitten dat zonder politieke consequenties de economie om zeep helpt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197545446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Noordzijde het volgende:
Als die vaccins niet werken tegen verschillende varianten pleur dan maar alles lekker open. Mensen hebben geen zin meer om nog een jaar in deze puinzooi te zitten.
Ja, dat lijkt me een uitstekend plan om zoveel mogelijk chaos, doden en overlopen ziekenhuizen in een zo kort mogelijk tijdsbestek te krijgen.
pi_197545452
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me een uitstekend plan om zoveel mogelijk chaos, doden en overlopen ziekenhuizen in een zo kort mogelijk tijdsbestek te krijgen.
Ben je er daarna vanaf. Prima. Mensen gaan dit echt niet nog een jaar langer pikken.
pi_197545455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Het zal vooral om het zo snel mogelijk uitrollen van de vaccins gaan. Iemand daar dedicated op, lijkt me idd niet slecht.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:40:49 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545458
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef capricia het volgende:

[..]

De peilingen zijn duidelijk. Er komt gewoon weer eenzelfde kabinet als nu. NL geeft ze een dikke voldoende.
Toch denk ik dat het niet helemaal de bedoeling is om erop vooruit te lopen :)

Ook na de formatie zal er gewoon een transitieperiode zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197545466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ben je er daarna vanaf. Prima. Mensen gaan dit echt niet nog een jaar langer pikken.
En je denk dat mensen het wel gaan pikken als ze bij een ziekenhuis een "sorry, geen plaats" verkocht krijgen voor hun familieleden?
pi_197545473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En je denk dat mensen het wel gaan pikken als ze bij een ziekenhuis een "sorry, geen plaats" verkocht krijgen voor hun familieleden?
Eigen risico.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:42:20 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197545483
quote:

[..]

want die mutaties stoppen dan ook omdat het niet langer gepikt wordt?
pi_197545489
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

want die mutaties stoppen dan ook omdat het niet langer gepikt wordt?
Immuniteit.
pi_197545490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het niet helemaal de bedoeling is om erop vooruit te lopen :)

Ook na de formatie zal er gewoon een transitieperiode zijn.
Ik zou het ernstig vinden als er daardoor vertraging in de handeling van corona komt. Dat moet vermeden worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545496
quote:

[..]

Waar vanaf? Een heel aantal mensen? Zeker ja. Dus je stelt voor dat we een doelbewuste genocide op gang brengen omdat jij en je kompanen het niet meer trekken om thuis op de bank te zitten?
pi_197545497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Noordzijde het volgende:
Mocht dit zo zijn, waar ik niet van uit ga, dan wordt het tijd voor een situatie waarbij de kwetsbaren zoveel mogelijk moeten worden afgeschermd.
pi_197545500
quote:

Wat denken jullie?
Ik denk dat hij niet meer terugkeert. Dan kan iemand anders met een schone lei beginnen.
pi_197545501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Immuniteit.
Dat is in Manaus te zien ja :')..
pi_197545522
quote:

[..]

Oh, daarna pikt de bevolking echt alles.
Probleem van succesvolle preventieve maatregelen is dat de bevolking niets merkt van hetgeen dat door de maatregelen wordt voorkomen.
Vaak smijten sceptici met sterftecijfers door griep, die dan vergelijkbaar zouden zijn met het aantal sterfgevallen door Covid-19, met als argument dat de maatregelen dus onnodig zijn.
Niet beseffende dat de sterftecijfers door de maatregelen laag worden gehouden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:44:14 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197545524
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Immuniteit.
was het allemaal maar zo simpel
pi_197545525
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:41 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Eigen risico.
Dus je wil en de mensen niet beschermen voor deze ziekte en als ze het dan oplopen wil je ze ook nog eens niet helpen omdat het "eigen risico" is? Wat is er precies eigen risico aan als er geen plek is waar je verzorgd kan worden?
pi_197545543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 08:23 schreef aartstyle het volgende:
Spannende situatie waar we in zitten. Of de britse variant is echt besmettelijker en dan blijft voorlopig alles dicht. Of de Britse variant is ongeveer net zo besmettelijk als de oude variant en dan zijn de huidige maatregelen wellicht genoeg (zonder avondklok etc) om het in te dammen.

Ik schat de kans op 50/50. Maar ik snap dat ze het riciso niet nemen voorlopig.

Even duimen draaien met zijn allen want als het gunstig uitpakt wordt het vanaf nu alleen maar beter en kunnen we langzaam terug naar het normalere leven.
Wetenschappers zijn het er eigenlijk allemaal wel over eens dat de Britse mutant besmettelijker is. Het gaat vooral om de precieze besmettelijkheid wat niet helemaal duidelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-01-2021 09:54:44 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:46:02 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545560
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou het ernstig vinden als er daardoor vertraging in de handeling van corona komt. Dat moet vermeden worden.
Of je iemand nu inwerkt of dan inwerkt, lijkt mij niet zoveel uit te maken.

Maar eens hoor, een nieuwe formatie mag niet tot vertraging leiden. Dat is onacceptabel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197545577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is in Manaus te zien ja :')..
Nu, in alle eerlijkheid: dat kan ook nog komen, doordat de deel van de bevolking geen corona heeft gehad tijdens de eerste golf.
pi_197545586
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat wil je dan? De rest van je leven binnen zitten? Lekker leventje.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_197545599
quote:

Ik denk dat niemand het zeker weet. Maar er zijn wel redenen om te twijfelen aan de besmettelijkheid. Ons kabinet neemt nu het zekere voor het onzekere en mijns inziens terecht. Ze gaan uit van het slechtste scenario, dus kan het alleen maar meevallen als je daarvanuit gaat.

Aantal redenen:
A. Uk ging helemaal los begin december, met zelfs open pubs
B. In denemarken in de R ook onder de 1, zelfs voor de UK variant. Als de UK variant een hogere R zou hebben van 0,4 tot 0,7 is onder de 1 komen bijna onmogelijk. Want dan zou je een R moeten hebben van de oude variant tussen de 0,3 en 0,6. In deze tijd van het jaar klinkt dat niet erg waarschijnlijk.
C. Er is een hogere viral load bij de mensen geconstateerd met UK mutatie. Ook dat is dan lastig vergelijken.
D. NIet direct de Uk variant zelf en wat meer op de langere termijn, maar het is nu eind januari. Voordat de UK variant hier overheersend is zou het begin maart zijn volgens de schema's van het RIVM. Dan ga je al richting de lente met een beetje geluk en zijn een groot deel van de kwetsbaren al gevacinneerd. Dit zorgt dus voor minder belasting op de zorg.

Kortom, een aantal redenen waarom de UK variant mee zou kunnen vallen. Desondanks snap ik het kabinet volkomen om het zekere voor het onzekere te nemen. Nu moet het volk zich eraan houden en ik betwijfel of dat genoeg gaat gebeuren.
pi_197545617
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Als je alles los laat met overlopende ziekenhuizen, ja. Dan gaan heel veel mensen nog meer binnen zitten dan ze nu al doen. Succes met de mortuaria. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef galantis het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, echter als maatregelen niet worden opgevolgd kan je maatregelen treffen totvje een ons weegt.
Beter kan je kijken naar het aantal besmettingen vs de opgevolgde maatregelen ipv opgelegde maatregelen.
Dat is niet mijn vraag.

Mijn vraag is waarom mensen zo overtuigd lijken te zijn van het niet zo besmettelijk zijn van B117 omdat de daling in de UK ook is ingezet en het in NL (nog) niet heel erg stijgt door die variant. Als de maatregelen streng zijn en men houdt zich er redeiljk tot goed aan (al dan niet verplicht) zal ook een meer besmettelijke variant zich niet kunnen verspreiden, lijkt me.
pi_197545644
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Want er is geen enkele voortgang op het basis van vaccinontwikkeling?
pi_197545660
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand het zeker weet. Maar er zijn wel redenen om te twijfelen aan de besmettelijkheid. Ons kabinet neemt nu het zekere voor het onzekere en mijns inziens terecht. Ze gaan uit van het slechtste scenario, dus kan het alleen maar meevallen als je daarvanuit gaat.

Aantal redenen:
B. In denemarken in de R ook onder de 1, zelfs voor de UK variant. Als de UK variant een hogere R zou hebben van 0,4 tot 0,7 is onder de 1 komen bijna onmogelijk. Want dan zou je een R moeten hebben van de oude variant tussen de 0,3 en 0,6. In deze tijd van het jaar klinkt dat niet erg waarschijnlijk.
C. Er is een hogere viral load bij de mensen geconstateerd met UK mutatie. Ook dat is dan lastig vergelijken.
D. NIet direct de Uk variant zelf en wat meer op de langere termijn, maar het is nu eind januari. Voordat de UK variant hier overheersend is zou het begin maart zijn volgens de schema's van het RIVM. Dan ga je al richting de lente met een beetje geluk en zijn een groot deel van de kwetsbaren al gevacinneerd. Dit zorgt dus voor minder belasting op de zorg.

Kortom, een aantal redenen waarom de UK variant mee zou kunnen vallen. Desondanks snap ik het kabinet volkomen om het zekere voor het onzekere te nemen. Nu moet het volk zich eraan houden en ik betwijfel of dat genoeg gaat gebeuren.
Engeland zat november en begin december in een lockdown. Boris had beloofd dat als ze zich daar streng aan hielden het met kerst weer open kon. 'daar hadden ze recht op'.
Helaas pakte dat even anders uit.

https://podcasts.google.c(...)sVVRReUFvcDNBbEMyZms

https://www.bbc.co.uk/newsround/54768410
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545665
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je alles los laat met overlopende ziekenhuizen, ja. Dan gaan heel veel mensen nog meer binnen zitten dan ze nu al doen. Succes met de mortuaria. :{
Bestel maar alvast wat vriezertrucks a la Amerika, want je mortuaria gaan het dan niet volhouden hoor.
pi_197545684
Check it out
pi_197545686
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:05 schreef Dven het volgende:

Dit. In Singapore heeft men regels die wij hier niet willen. Ze hebben een app die verplicht is om in een supermarkt te mogen komen. En dan kan de politie bij die gegevens (klik).

En inderdaad twee weken verplichte quarantaine voor iedereen die het land binnenkomt, dat zie ik hier ook niet gebeuren met de open grenzen met Duitsland en België. Ze hebben tevens torenhoge boetes en celstraffen voor iedereen die niet wil luisteren. En mocht het onverhoopt toch misgaan, dan sluiten ze gewoon iedereen in zijn huis op net als in China.
pi_197545690
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet mijn vraag.

Mijn vraag is waarom mensen zo overtuigd lijken te zijn van het niet zo besmettelijk zijn van B117 omdat de daling in de UK ook is ingezet en het in NL (nog) niet heel erg stijgt door die variant. Als de maatregelen streng zijn en men houdt zich er redeiljk tot goed aan (al dan niet verplicht) zal ook een meer besmettelijke variant zich niet kunnen verspreiden, lijkt me.
Omdat:
- Zij met een besmettelijker veronderstelde variant harder lijken te dalen dan wij.
- De daling daar praktisch onmogelijk zou moeten zijn met de veronderstelde toename in R door de B117 variant.
pi_197545696
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want er is geen enkele voortgang op het basis van vaccinontwikkeling?
Volgens mij ging het erom dat wanneer de vaccins niet werken tegen de varianten. Noordzijde overdrijft het verder natuurlijk. Maar nog 1 of 2 jaar op deze manier leven is geen leven natuurlijk. Dan zal er toch mee gedeald moeten worden dat dit virus 'gewoon' onder ons is en zal er naar een manier gezocht moeten worden om weer zo normaal mogelijk te kunnen gaan leven.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:54:03 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545703
quote:

[..]

Tsja, het lijkt me opzich niet heel onlogisch dat de solidariteit met een bepaalde leeftijdsgroep steeds verder verminderd natuurlijk.

Zelfs een Gommers gaf dinsdag bij Jinek aan dat we dit eigenlijk vooral doen om voornamelijk een bepaalde leeftijdscategorie (60-75) niet op de IC terecht te laten komen maar dat je aan de andere kant ook steeds beter moet bekijken wat voor effecten maatregelen hebben op jongeren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545707
quote:

[..]

Waarom is het altijd direct alles loslaten? Ik geloof er niks van dat vaccinaties niet zullen werken, maar mocht het toch zo zijn dan zul je denk ik een overgangsfase krijgen naar het beschermen van kwetsbaren.
pi_197545715
quote:
Ben je het daar niet mee eens?

Ik denk dat voor het maatschappelijk debat en de aanstaande verkiezingen dit wel belangrijk is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545716
Zitten we al klaar met de Popcorn [insert popcorn.gif] voor het kamerdebat?
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:54:43 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197545717
quote:
Walgelijk, dat was het enige lichtpuntje nog dat al die engnekken niet meer bij Jinek aan tafel konden gaan zitten met hun ondermijnende gelul
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197545718
Dit is de echte reden voor de avondklok.
https://www.welt.de/polit(...)Ratio-ins-Spiel.html
Check it out
pi_197545724
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit. In Singapore heeft men regels die wij hier niet willen. Ze hebben een app die verplicht is om in een supermarkt te mogen komen. En dan kan de politie bij die gegevens (klik).

En inderdaad twee weken verplichte quarantaine voor iedereen die het land binnenkomt, dat zie ik hier ook niet gebeuren met de open grenzen met Duitsland en België. Ze hebben tevens torenhoge boetes en celstraffen voor iedereen die niet wil luisteren. En mocht het onverhoopt toch misgaan, dan sluiten ze gewoon iedereen in zijn huis op net als in China.
Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.
pi_197545732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef zalkc het volgende:

[..]

Walgelijk, dat was het enige lichtpuntje nog dat al die engnekken niet meer bij Jinek aan tafel konden gaan zitten met hun ondermijnende gelul
Ik snap wel waarom het draagvlak naar 0,0 is gedaald. De regels gelden voor iedereen behalve hun eigen kliek.
Check it out
pi_197545738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt me opzich niet heel onlogisch dat de solidariteit met een bepaalde leeftijdsgroep steeds verder verminderd natuurlijk.

Zelfs een Gommers gaf dinsdag bij Jinek aan dat we dit eigenlijk vooral doen om voornamelijk een bepaalde leeftijdscategorie (60-75) niet op de IC terecht te laten komen maar dat je aan de andere kant ook steeds beter moet bekijken wat voor effecten maatregelen hebben op jongeren.
De gemiddelde leeftijd qua Corona ziekenhuisopnamen is begin 60.
Die mensen werken normaal gewoon.
Dat zijn geen bejaarden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545741
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben je het daar niet mee eens?

Ik denk dat voor het maatschappelijk debat en de aanstaande verkiezingen dit wel belangrijk is.
Reuze benieuwd naar de mening van Angela de Jong.
pi_197545744
Gisteren een fijn gesprek bij Op1 van een hoge pief bij Pfizer. Ook veel begrip van zijn kant voor de Nederlandse vaccinatiestrategie.

Wat is de samenvatting van de NOS? "Pfizer geeft geen garanties voor vaccin". :')

Iedere die niet het hele gesprek heeft gezien wordt nu misleid. Alsof Pfizer hard ingaat tegen de Nederlande keuze.
pi_197545747
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Volgens mij ging het erom dat wanneer de vaccins niet werken tegen de varianten. Noordzijde overdrijft het verder natuurlijk. Maar nog 1 of 2 jaar op deze manier leven is geen leven natuurlijk. Dan zal er toch mee gedeald moeten worden dat dit virus 'gewoon' onder ons is en zal er naar een manier gezocht moeten worden om weer zo normaal mogelijk te kunnen gaan leven.
Oh ja hoor, net zoals we dat in de zomer deden. Geen enkel punt verder. Maar daarvoor moeten er eerst wat maatregelen effectief worden tegen de drukte in de ziekenhuizen voordat we dat doen. Gewoon je handen in de lucht gooien en het opgeven is natuurlijk geen slimme strategie.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:57:04 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197545750
quote:

[..]

net als met griep wat ook muteert ben je door ervaring of vaccin al af van veel varianten, corona zal ook blijven muteren dus daar ben je ook nooit helemaal vanaf maar door te vaccineren wel van de bestaande varianten waardoor het gewoon niet meer of minder dan een griepgolf wordt, dus zal het niet meer zo'n grip op ons leven hebben.
pi_197545760
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:56 schreef capricia het volgende:

[..]

De gemiddelde leeftijd qua Corona ziekenhuisopnamen is begin 60.
Die mensen werken normaal gewoon.
Dat zijn geen bejaarden.
Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Maar bij deze vergaande maatregelingen verwacht ik beter geïnformeerd te worden hierover. Of moet ik zelf in het ziekenhuis op onderzoek uitgaan. Het Nederlandse volk verdiend openheid zoals Pieter Omtzigt aangeeft.

[ Bericht 17% gewijzigd door hjansen82 op 21-01-2021 09:58:48 (fout) ]
Check it out
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:57:47 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197545764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
Ik vind het altijd zo lastig te volgen naast m'n werk -O-
pi_197545765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Als de IC bomvol ligt heeft dat natuurlijk ook wel negatieve effecten op die 20'er die bijv. een zwaar autoongeluk krijgt, voor die is er dan immers evengoed geen plaats. En de rest van die effecten kun je als overheid wel deels mitigeren, dat dat niet gebeurd is geen goede reden om de maatregelen dan maar helemaal los te laten.
pi_197545781
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo lastig te volgen naast m'n werk -O-
Ik heb er speciaal even tijd voor vrijgemaakt.
pi_197545792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Aantal redenen:

Bedankt voor je reactie.

Ik denk ook dat het kabinet erg voorzichtig is, maar dat dat voor nu ook even wel goed is (even de avondklok daargelaten). Ze willen die B117 proberen geen voet aan de grond te laten krijgen, omdat het dan heftige gevolgen zou kunnen hebben. De besmettelijkheid is weliswaar waarschijnlijk dus wel een stuk minder dan men vreesde, maar alsnog wil je dit niet bovenop wat je al hebt.
pi_197545793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.
Het enige wat ik moet is poepen. Niemand die mij verplicht een app te installeren en bovendien die telefoon altijd maar bij me te hebben.
pi_197545794
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is spijtig dat wij anno 2021 nog steeds mensen hebben die niet zien dat het recht op privacy niet voor niets bestaat en dat de grondwet niet ingevoerd is om je alleen aan te houden wanneer het goed gaat.
pi_197545795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Waar is je bron?
Is een paar dagen geleden hier uitvoerig besproken. Ik kijk of ik het terug kan vinden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197545797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
Ik zit er klaar voor *O*
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:59:36 #285
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als de IC bomvol ligt heeft dat natuurlijk ook wel negatieve effecten op die 20'er die bijv. een zwaar autoongeluk krijgt, voor die is er dan immers evengoed geen plaats. En de rest van die effecten kun je als overheid wel deels mitigeren, dat dat niet gebeurd is geen goede reden om de maatregelen dan maar helemaal los te laten.
Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet mijn vraag.

Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.
pi_197545838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Maar bij deze vergaande maatregelingen verwacht ik beter geïnformeerd te worden hierover. Of moet ik zelf in het ziekenhuis op onderzoek uitgaan. Het Nederlandse volk verdiend openheid zoals Pieter Omtzigt aangeeft.
Welke openheid wil je precies, naast de cijfers elke dag?
pi_197545839
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.
Exact. Ik denk dat deze maatregelingen ons opgelegd worden door het buitenland.
Check it out
pi_197545853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.
De besmettelijkheid die genoemd wordt is zo'n 30%, wie twijfelen daar aan?
pi_197545855
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja zelfs de onderzoekers van Oxford hebben dat aangegeven :
quote:
Zo bleek uit het onderzoek dat mensen met de Britse variant niet meer virusdeeltjes bij zich dragen dan dragers van de normale variant. En spijkerhard bewijs waaróm de mutatie besmettelijker zou zijn, kon door de onderzoekers niet worden geleverd.
pi_197545857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

net als met griep wat ook muteert ben je door ervaring of vaccin al af van veel varianten, corona zal ook blijven muteren dus daar ben je ook nooit helemaal vanaf maar door te vaccineren wel van de bestaande varianten waardoor het gewoon niet meer of minder dan een griepgolf wordt, dus zal het niet meer zo'n grip op ons leven hebben.
Dan ga je wel naar een realiteit waarin mensen eens in de zoveel tijd een prik moeten halen. Ik begrijp niet waarom de overheid 'ons' al niet alvast voorbereid op die werkelijkheid. Men doet nog steeds alsof je nu in dit jaar twee prikkies moet halen, en je bent er vanaf.

Denk niet dat dat zo gaat zijn.
pi_197545858
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Nou, mijn vrouw kan je wel wat verhalen vertellen over ziekenhuizen die afgelopen week dicht zijn gegaan omdat ze simpelweg niets meer konden opnemen.
pi_197545863
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke openheid wil je precies, naast de cijfers elke dag?
Correcte cijfers en niet dat gerommel met cijfers en melden dat er een storing is.
Check it out
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:03:58 #294
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197545865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Exact. Ik denk dat deze maatregelingen ons opgelegd worden door het buitenland.
Oh dat zeg ik niet, al schaar ik deze avondklok wel wat meer onder de politieke maatregelen zonder dat het echt aantoonbaar effect heeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197545876
Ohja, en de mensen die denken dat er nog een mogelijkheid is dat de avondklok er niet komt; alle overheidsorganisaties zijn allang voorbereid, hij gaat er sowieso komen.
pi_197545880
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, mijn vrouw kan je wel wat verhalen vertellen over ziekenhuizen die afgelopen week dicht zijn gegaan omdat ze simpelweg niets meer konden opnemen.
En nu dus niet meer. Want de cijfers nemen af.
Check it out
pi_197545883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:03 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Correcte cijfers en niet dat gerommel met cijfers en melden dat er een storing is.
Tja, hier kan ik niet zoveel mee.
pi_197545886
Britse coronamutatie leidt tot recordcijfers in Portugal

De Britse variant van het coronavirus verspreidt zich razendsnel in Portugal. De afgelopen 24 uur werd een record van 14.467 nieuwe besmettingen en 219 doden gemeld in het land met zo'n 10 miljoen inwoners. Daarmee is Portugal het op een na zwaarst getroffen land ter wereld op dit moment, meldt de Johns Hopkins Universiteit.

Minister Temido van Volksgezondheid verwacht dat volgende week een meerderheid van de besmettingen de Britse variant betreft. Als gevolg van de doorstijgende coronacijfers staan ziekenhuizen op omvallen, aldus Temido. Ze zegt zich in te zetten om het aantal IC-bedden met 800 te verhogen.

Volgens RTP, de publieke omroep van Portugal, wordt vanmiddag besloten de scholen te sluiten. De presidentsverkiezingen van zondag gaan vooralsnog gewoon door, meldde zittend president Rebelo de Sousa gisteren.

Toch de scholen?
pi_197545891
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de cijfers verkeerd interpreteert.
pi_197545894
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ga je nu de cijfers als argument gebruiken terwijl je net zegt dat de cijfers niet kloppen?
pi_197545895
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef Scorpie het volgende:
Ohja, en de mensen die denken dat er nog een mogelijkheid is dat de avondklok er niet komt; alle overheidsorganisaties zijn allang voorbereid, hij gaat er sowieso komen.
Het is nog steeds ongehoord dat de kamer overgeslagen is voor het besluit viel.
Zeker met een demissionair kabinet en vergaande beslissingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')