Als vaccineren begonnen is boezemt de huidige variant geen angst meer in.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja maar nu is elke variant ineens nieuws of zo.
Dat zou goed nieuws zijn maar ik zie liever test resultaten, of die nu positief of negatief zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mark Kaptein (van Pfizer) zei net bij Op1: "Het vaccin spreekt het complexe immuunsysteem aan en reageert op de hele spike, niet op een bepaald stukje. Het kan zijn dat de zuid-afrikaanse variant minder effectief is, maar de kans dat die niet effectief is is vrij klein.
Luxerobots is wel een meester in het alles weg bagatelliseren ten faveure van het "alleen corona telt" mantra.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
39 lesweken paar jaar geloof ik.
Met 3 maanden geen les in het voorjaar gaat het hard, zie het maar weer eens in te halen.
Online les is leuk, maar niet zaligmakend.
doet Oxford hetzelfde ?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mark Kaptein (van Pfizer) zei net bij Op1: "Het vaccin spreekt het complexe immuunsysteem aan en reageert op de hele spike, niet op een bepaald stukje. Het kan zijn dat de zuid-afrikaanse variant minder effectief is, maar de kans dat die niet effectief is is vrij klein.
Ik ook, maar ik zie vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de directeur van Pfizer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou goed nieuws zijn maar ik zie liever test resultaten, of die nu positief of negatief zijn
Met de komende 4de industriële revolutie gaan robots toch het werk van de mensen uit handen nemen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, men vergeet even dat de jeugd van nu de toekomst is en ons land gaan helpen opbouwen de komende decennia. Maar nee joh, die jeugd moet niet zeuren dat ze al maanden geen echt lessen hebben ontvangen. Hoe wil je deze achterstanden inlopen. Het opleidingsniveau is ontzettend van belang voor de welvaart binnen een land, maar geen probleem joh.
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a3c5a2e5/quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
quote:Amerikaans onderzoek: immuunsysteem steeds beter bestand tegen mutaties van coronavirus
Mensen die een coronabesmetting hebben doorgemaakt of gevaccineerd zijn, hoeven mogelijk in de toekomst niet te vrezen voor een besmetting met een gemuteerde variant. Het lichaam bouwt een steeds bredere afweer tegen corona op, omdat het al anticipeert op nieuwe varianten van het virus.
Dat blijkt uit een studie onder 87 proefpersonen die minimaal zes maanden daarvoor corona hadden gehad. De resultaten daarvan zijn gepubliceerd op het wetenschappelijke platform Nature. Wat blijkt: hoewel de antistoffen tegen het virus na een paar maanden in het lichaam afnemen, lijken de B-cellen - zeg maar het langetermijngeheugen van het lichaam - juist steeds beter te functioneren. Dat is goed nieuws: de B-cellen herkennen het coronavirus direct, waarna het lichaam opnieuw antistoffen aanmaakt.
Ook opmerkelijk: de B-cellen herkennen na verloop van tijds steeds beter gemuteerde varianten van het virus, zoals die nu in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika rondwaren. Mogelijk komt dat doordat het lichaam zelf al anticipeert op mutaties en daarop een bredere afweer aanmaakt, aldus de onderzoekers.
Herbesmettingen Zuid-Afrika
Dat vanuit Zuid-Afrika toch veel berichten komen over herbesmettingen met het gemuteerde virus, doet daar volgens de onderzoekers niets aan af: immers duurt het een aantal maanden voordat de B-cellen optimaal werken, zo luidt de hypothese.
Volgens de onderzoekers geldt bovenstaande ook voor vaccins, omdat de reactie van het lichaam in grote lijnen dezelfde is. Farmaceuten Pfizer en AstraZeneca lieten eerder al weten dat de mutaties geen invloed hebben op de werking van hun vaccins.
Iedereen het basisinkomenquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Met de komende 4de industriële revolutie gaan robots toch het werk van de mensen uit handen nemen.
Nice. @Predator40 : Zie het laatste stukje over AstraZenecaquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a3c5a2e5/
Stond vandaag ook een artikel over op internet die wel hoopgevend is.
[..]
Ging die generatie ook de wijken in?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou het graag de Joop Munstermangeneratie willen noemen. Ze hebben het land tot ongekende bloei gebracht. Maar vervolgens brengen ze het net zo hard weer ten val ter eer en meerdere glorie van zichzelf.
Absoluut. Maar zoals het gezegde luid "In God we trust, everyone else provides data"quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik zie vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de directeur van Pfizer.
Maar Mark Kaptein kan dan wel aan het stuur van zijn schip staan, maar ook hij kan niet voorspellen welke mutaties er nog gaan plaatsvinden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo, van Dissel merkte op dat er nog geen data is om dat te kunnen zeggen. En dat is het cruciale punt, geloven doen we in de kerk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover, het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maar
Zou ik ook zeggen met honderd miljoen miljard vaccins in de kastquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar Mark Kaptein kan dan wel aan het stuur van zijn schip staan, maar ook hij kan niet voorspellen welke mutaties er nog gaan plaatsvinden.
Iedereen praat maar wat en hoopt dat het goed komt met zweet tussen de tenen.
Mensen die denken dat er 8 miljard basisinkomens verstrekt gaan worden zijn van hetzelfde kaliber als de copiumverslaafden die in Maart geloofden dat het een paar weken zou duren.quote:
Juist niet. Als hij andere motieven had zou hij juist willen dat er een nieuw vaccin ingekocht gaat worden, want dan wordt er nog een keer geleverd. Financieel gezien heeft Pfizer meer te winnen bij een nieuw vaccin dan doorgaan met het huidige vaccin.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen met honderd miljoen miljard vaccins in de kast
Autoloze zondagen, lange zomervakanties in onze grote verwilderde tuin.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.
Thnx!quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nice. @:Predator40 : Zie het laatste stukje over AstraZeneca
Ik hoop dat Janneke pedagogisch een goede docent is. Want de wiskundige kant achter de verspreiding van het virus laat ze geheel achterwege.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:
Volgens de berichten die er zo rond september over kwamen wel. @:Janneke141 heeft er ook ervaring mee en deelt die regelmatig hier.
Met die paar oplossingen zoals drive-in-bioscopen en subsidies op online-tv-abonnementen redden we het niet hoor. Sympathiek bedacht, maar je zult ook gewoon harde eisen moeten stellen.quote:Waarom is de enige reactie die er kan komen op iemand die vragen heeft of dit de juiste weg is dat ik wil versoepelen? Ik heb het nergens over versoepelen. Ik heb net wat dingen genoemd, en ik kan me niet voorstellen dat ze bij het RIVM en andere instanties de intelligentie niet hebben om alternatieve scenario's te bedenken die minder uitgaan van verbieden en meer uitgaan van mogelijk maken.
Nee joh. Eerste oude voorraad opmaken want nieuwe varianten moeten eerst goed gekeurd wordenquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Juist niet. Als hij andere motieven had zou hij juist willen dat er een nieuw vaccin ingekocht gaat worden, want dan wordt er nog een keer geleverd. Financieel gezien heeft Pfizer meer te winnen bij een nieuw vaccin dan doorgaan met het huidige vaccin.
Dat is een beetje flauw vind je ook niet?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoop dat Janneke pedagogisch een goede docent is. Want de wiskundige kant achter de verspreiding van het virus laat ze geheel achterwege.
Ik bedoelde er alleen op te reageren dat op het moment dat ik vroeg of dit de juiste weg was dat jij reageerde met: "Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij moeten open zetten."quote:Met die paar oplossingen zoals drive-in-bioscopen en subsidies op online-tv-abonnementen redden we het niet hoor. Sympathiek bedacht, maar je zult ook gewoon harde eisen moeten stellen.
Hoogstens zou je wat beloningen kunnen maken als tegenhangers van de boetes...
Gelukkig zijn die nog open, zodat we toch altijd wat rondgaand virus hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo, van Dissel merkte op dat er nog geen data is om dat te kunnen zeggen. En dat is het cruciale punt, geloven doen we in de kerk.
Gods wil, he?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die nog open, zodat we toch altijd wat rondgaand virus hebben.
Voor mij is het de kern van de discussie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
Ik bedoelde er alleen op te reageren dat op het moment dat ik vroeg of dit de juiste weg was dat jij reageerde met: "Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij moeten open zetten."
Je weet dondersgoed dat het het onmogelijk maakt om een eerlijke discussie te hebben, want je hebt me al in het frame geduwd dat ik versoepelingen wil. Nogal een zwaktebod in een discussie naar mijn mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |