abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197542190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja maar nu is elke variant ineens nieuws of zo.
Als vaccineren begonnen is boezemt de huidige variant geen angst meer in.
pi_197542195
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mark Kaptein (van Pfizer) zei net bij Op1: "Het vaccin spreekt het complexe immuunsysteem aan en reageert op de hele spike, niet op een bepaald stukje. Het kan zijn dat de zuid-afrikaanse variant minder effectief is, maar de kans dat die niet effectief is is vrij klein.
Dat zou goed nieuws zijn maar ik zie liever test resultaten, of die nu positief of negatief zijn ;)
pi_197542201
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

39 lesweken paar jaar geloof ik.
Met 3 maanden geen les in het voorjaar gaat het hard, zie het maar weer eens in te halen.

Online les is leuk, maar niet zaligmakend.
Luxerobots is wel een meester in het alles weg bagatelliseren ten faveure van het "alleen corona telt" mantra.
pi_197542202
quote:

[..]

Mark Kaptein (van Pfizer) zei net bij Op1: "Het vaccin spreekt het complexe immuunsysteem aan en reageert op de hele spike, niet op een bepaald stukje. Het kan zijn dat de zuid-afrikaanse variant minder effectief is, maar de kans dat die niet effectief is is vrij klein.
doet Oxford hetzelfde ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197542205
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zou goed nieuws zijn maar ik zie liever test resultaten, of die nu positief of negatief zijn ;)
Ik ook, maar ik zie vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de directeur van Pfizer.
pi_197542212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:10 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, men vergeet even dat de jeugd van nu de toekomst is en ons land gaan helpen opbouwen de komende decennia. Maar nee joh, die jeugd moet niet zeuren dat ze al maanden geen echt lessen hebben ontvangen. Hoe wil je deze achterstanden inlopen. Het opleidingsniveau is ontzettend van belang voor de welvaart binnen een land, maar geen probleem joh.
Met de komende 4de industriële revolutie gaan robots toch het werk van de mensen uit handen nemen. :Y
pi_197542214
quote:

[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a3c5a2e5/

Stond vandaag ook een artikel over op internet die wel hoopgevend is.

quote:
Amerikaans onderzoek: immuunsysteem steeds beter bestand tegen mutaties van coronavirus
Mensen die een coronabesmetting hebben doorgemaakt of gevaccineerd zijn, hoeven mogelijk in de toekomst niet te vrezen voor een besmetting met een gemuteerde variant. Het lichaam bouwt een steeds bredere afweer tegen corona op, omdat het al anticipeert op nieuwe varianten van het virus.

Dat blijkt uit een studie onder 87 proefpersonen die minimaal zes maanden daarvoor corona hadden gehad. De resultaten daarvan zijn gepubliceerd op het wetenschappelijke platform Nature. Wat blijkt: hoewel de antistoffen tegen het virus na een paar maanden in het lichaam afnemen, lijken de B-cellen - zeg maar het langetermijngeheugen van het lichaam - juist steeds beter te functioneren. Dat is goed nieuws: de B-cellen herkennen het coronavirus direct, waarna het lichaam opnieuw antistoffen aanmaakt.

Ook opmerkelijk: de B-cellen herkennen na verloop van tijds steeds beter gemuteerde varianten van het virus, zoals die nu in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika rondwaren. Mogelijk komt dat doordat het lichaam zelf al anticipeert op mutaties en daarop een bredere afweer aanmaakt, aldus de onderzoekers.

Herbesmettingen Zuid-Afrika
Dat vanuit Zuid-Afrika toch veel berichten komen over herbesmettingen met het gemuteerde virus, doet daar volgens de onderzoekers niets aan af: immers duurt het een aantal maanden voordat de B-cellen optimaal werken, zo luidt de hypothese.

Volgens de onderzoekers geldt bovenstaande ook voor vaccins, omdat de reactie van het lichaam in grote lijnen dezelfde is. Farmaceuten Pfizer en AstraZeneca lieten eerder al weten dat de mutaties geen invloed hebben op de werking van hun vaccins.
pi_197542230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Met de komende 4de industriële revolutie gaan robots toch het werk van de mensen uit handen nemen. :Y
Iedereen het basisinkomen
pi_197542232
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a3c5a2e5/

Stond vandaag ook een artikel over op internet die wel hoopgevend is.
[..]

Nice. @Predator40 : Zie het laatste stukje over AstraZeneca :)
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:16:14 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197542237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zou het graag de Joop Munstermangeneratie willen noemen. Ze hebben het land tot ongekende bloei gebracht. Maar vervolgens brengen ze het net zo hard weer ten val ter eer en meerdere glorie van zichzelf.
Ging die generatie ook de wijken in?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197542245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik zie vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de directeur van Pfizer.
Absoluut. Maar zoals het gezegde luid "In God we trust, everyone else provides data"
pi_197542253
quote:

[..]

Maar Mark Kaptein kan dan wel aan het stuur van zijn schip staan, maar ook hij kan niet voorspellen welke mutaties er nog gaan plaatsvinden.

Iedereen praat maar wat en hoopt dat het goed komt met zweet tussen de tenen. _O-
pi_197542272
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover, het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maar
Nee, dat is niet zo, van Dissel merkte op dat er nog geen data is om dat te kunnen zeggen. En dat is het cruciale punt, geloven doen we in de kerk.
pi_197542281
quote:

[..]

Zou ik ook zeggen met honderd miljoen miljard vaccins in de kast
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_197542289
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Maar Mark Kaptein kan dan wel aan het stuur van zijn schip staan, maar ook hij kan niet voorspellen welke mutaties er nog gaan plaatsvinden.

Iedereen praat maar wat en hoopt dat het goed komt met zweet tussen de tenen. _O-
Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.

Maar ik gok dat @ipa84 en @crystal_meth dit veel beter uit kunnen leggen dan ik :D
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:19:00 #291
451005 Grems
Clown World
pi_197542293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Iedereen het basisinkomen
Mensen die denken dat er 8 miljard basisinkomens verstrekt gaan worden zijn van hetzelfde kaliber als de copiumverslaafden die in Maart geloofden dat het een paar weken zou duren.
pi_197542302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Zou ik ook zeggen met honderd miljoen miljard vaccins in de kast
Juist niet. Als hij andere motieven had zou hij juist willen dat er een nieuw vaccin ingekocht gaat worden, want dan wordt er nog een keer geleverd. Financieel gezien heeft Pfizer meer te winnen bij een nieuw vaccin dan doorgaan met het huidige vaccin.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:19:48 #293
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197542305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.
Autoloze zondagen, lange zomervakanties in onze grote verwilderde tuin.
Een schommel, een oude zinken waskuip om vuurtjes te stoken, een hazelaar, één appel- en zes perenbomen, tientallen, soms honderden vlinders op de bloemen, netels en distels.
Af en toe een wespennest...
achterin de tuin een beekje, gevoed door een constant stroompje water uit de fundering van het brandweergebouw naast ons.
Achter de tuin een laag muurtje, en daarachter het terrein van de "mannen van 't stad", waar alles opgeslagen lag: bergen asfalt, zavel, stoepstenen, kasseien, keitjes, fijn wit zand, bruin geglazuurde rioolbuizen, aftakkingen, bochten, een grote stapel zakken strooizout, een enorme hoeveelheid (1000?) dranghekkens...

Heb me als kind nooit verveeld...
are we infinite or am I alone
pi_197542313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nice. @:Predator40 : Zie het laatste stukje over AstraZeneca :)
Thnx!

fingers crossed !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197542330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:

Volgens de berichten die er zo rond september over kwamen wel. @:Janneke141 heeft er ook ervaring mee en deelt die regelmatig hier.
Ik hoop dat Janneke pedagogisch een goede docent is. Want de wiskundige kant achter de verspreiding van het virus laat ze geheel achterwege.

quote:
Waarom is de enige reactie die er kan komen op iemand die vragen heeft of dit de juiste weg is dat ik wil versoepelen? Ik heb het nergens over versoepelen. Ik heb net wat dingen genoemd, en ik kan me niet voorstellen dat ze bij het RIVM en andere instanties de intelligentie niet hebben om alternatieve scenario's te bedenken die minder uitgaan van verbieden en meer uitgaan van mogelijk maken.
Met die paar oplossingen zoals drive-in-bioscopen en subsidies op online-tv-abonnementen redden we het niet hoor. Sympathiek bedacht, maar je zult ook gewoon harde eisen moeten stellen.

Hoogstens zou je wat beloningen kunnen maken als tegenhangers van de boetes...
pi_197542341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Juist niet. Als hij andere motieven had zou hij juist willen dat er een nieuw vaccin ingekocht gaat worden, want dan wordt er nog een keer geleverd. Financieel gezien heeft Pfizer meer te winnen bij een nieuw vaccin dan doorgaan met het huidige vaccin.
Nee joh. Eerste oude voorraad opmaken want nieuwe varianten moeten eerst goed gekeurd worden
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_197542366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik hoop dat Janneke pedagogisch een goede docent is. Want de wiskundige kant achter de verspreiding van het virus laat ze geheel achterwege.
Dat is een beetje flauw vind je ook niet?

quote:
Met die paar oplossingen zoals drive-in-bioscopen en subsidies op online-tv-abonnementen redden we het niet hoor. Sympathiek bedacht, maar je zult ook gewoon harde eisen moeten stellen.

Hoogstens zou je wat beloningen kunnen maken als tegenhangers van de boetes...
Ik bedoelde er alleen op te reageren dat op het moment dat ik vroeg of dit de juiste weg was dat jij reageerde met: "Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij moeten open zetten."

Je weet dondersgoed dat het het onmogelijk maakt om een eerlijke discussie te hebben, want je hebt me al in het frame geduwd dat ik versoepelingen wil. Nogal een zwaktebod in een discussie naar mijn mening. Indien je een normale discussie wil heb ik die graag met je, maar dit soort dingen hoef je bij mij niet te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 23:24:54 ]
pi_197542379
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo, van Dissel merkte op dat er nog geen data is om dat te kunnen zeggen. En dat is het cruciale punt, geloven doen we in de kerk.
Gelukkig zijn die nog open, zodat we toch altijd wat rondgaand virus hebben. :')
pi_197542387
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn die nog open, zodat we toch altijd wat rondgaand virus hebben. :')
Gods wil, he?
pi_197542436
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

Ik bedoelde er alleen op te reageren dat op het moment dat ik vroeg of dit de juiste weg was dat jij reageerde met: "Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij moeten open zetten."

Je weet dondersgoed dat het het onmogelijk maakt om een eerlijke discussie te hebben, want je hebt me al in het frame geduwd dat ik versoepelingen wil. Nogal een zwaktebod in een discussie naar mijn mening.
Voor mij is het de kern van de discussie.

Want iedereen die voor versoepelingen is gebruikt het. Ondernemers hebben het slecht. Mensen met psychische problemen hebben het slecht. En Janneke141 heeft zich diverse malen tegen de avondklok uitgelaten. En dat mag.

Maar hoe wil je de situatie, bijvoorbeeld in het onderwijs, dan beter maken? Het virus is geen onbekende factor waar je niets tegen kan doen. Je kunt beleid maken, en juist door streng te zijn, creëer je ruimte.

Als we het virus uitgebreid rond laten gaan, worden er veel mensen ziek, kan de zorg het niet meer aan, en ontstaat er ook veel angst. Tijdens de Spaanse griep had iedereen de vrijheid om 's avonds op straat te gaan of om geen afstand te houden. Toch was de situatie vele male slechter dan nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')