abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197541341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het kwam nogal dreinend over. Zonde, want als het inderdaad fout stond had ze met een scherpe en vileine toon juist veel meer indruk kunnen maken en af kunnen steken van die inderdaad zouteloze andere vragen.
Daar heb je een punt, heb je gelijk in. Ik zal het anders zeggen: Ik vond het fijn dat iemand eens tegengas gaf, dat ze niet met fluwelen handschoentjes aangepakt werden. Ik snap dat ze op een andere manier misschien meer had kunnen bereiken, gegarandeerd komt ze in één of andere talkshow nog wel uitleggen waarom ze nu een Twitterfenomeen is.
pi_197541343
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

Maar daar is dus op basis van ethiek een andere afweging in gemaakt

Vaccinatiestrategie is niet per se gelijk aan de druk-op-zorg-als-leidraad-strategie rond Covid
Op basis van ethiek is het naar mijn mening ook zeer verdedigbaar om eerst met 60-ers te beginnen in plaats van de 90+ers. 60-ers hebben ook een verhoogd risico op overlijden en hebben nog minder lang van het leven mogen genieten dan de 90-ers. Hebben ook nog een andere kwaliteit van leven, komen net in de fase dat ze kunnen genieten van kleinkinderen, enzovoort.
pi_197541351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het stond daadwerkelijk verkeerd op rijksoverheid (zelf gecontroleerd toen ze er over begon omdat ik nieuwsgierig was)

We moeten stoppen dat alles politiek correct moet, we zijn veel te lief in dit land, stellen geen kritische vragen en veel te volgzaam.

En het is wat mij betreft helemaal prima dat iemand van mening is dat de houding niet goed is of de toon niet correct is, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik vond het prima vuurwerk.
Ik heb ook nog op de site van rijksoverheid.nl gekeken, en geen fout gezien.

Maar goed, SBS6 gaat echt nog wel uitleg geven als hun verslaggever gelijk had, wordt vervolgd dus...
pi_197541363
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je bent best een goeie POL-mod, maar het nare toontje dat je hier aanslaat in de discussie is van het triestere soort.

En je gaat weer eens totaal voorbij aan het punt van mijn post, zoals gebruikelijk. Lees hem nog eens, probeer je aversie tegen iedereen die twijfels stelt bij de gekozen koers even opzij te zetten en misschien dat je dan wel begrijpt wat de functie van een skitrip in dat rijtje is.

Hint: alleen het schrappen van een skitrip heeft geen merkbaar effect op het schooljaar van een leerling. Maar het is niet alleen de skitrip... en alleen die uit de post trekken is een drogreden van de categorie 'ach gut, je kunt even niet naar de kroeg'.

Volgens mij kun je beter.
Ik ben gewoon ook een user en mijn sarcasme draag ik al 20 jaar met trots mee hier op FOK!. Als je dat niet leuk vind, soit, ik vind zo veel niet leuk. Waaronder een groot aantal users.

Ik kom uit een tijd waar een trip naar Artis zo'n beetje het hoogste was wat je kon verwachten en gek genoeg, dat ging allemaal best goed eigenlijk qua schoolprestaties. Maar goed, mischien ben ik gewoon te oud om een ski trip via school niet normaal te vinden. Zou zomaar kunnen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:34:33 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197541376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk een goed idee vinden om een inkomensafhankelijke AOW te maken. Waarom moet een bejaarden die een goed pensioen heeft en een leuk aandelen pakket nog AOW krijgen? De bejaarden die dat niet hebben hoef je er van mij niet voor te laten boete.
Het was geen serieus plan, want ik weet ook wel dat mensen die het van alleen een AOW moeten redden niet zo veel overhouden.

Maar het was wel een voorschot op volgend jaar, als we bezig zijn aan wat ik maar even de wederopbouw noem. Zijn we dan nog steeds 'solidair'?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197541400
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.
Laten we reëel blijven we hebben heel wat heilige huisjes omver gegooid om de risicogroepen te beschermen. Als je dan solidair wilt zijn moet je dan ook van andere heilige huisjes afstappen anders loopt het gewoon spaak. Zeker in de toekomt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:36:33 #211
346939 Janneke141
pi_197541419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben gewoon ook een user en mijn sarcasme draag ik al 20 jaar met trots mee hier op FOK!. Als je dat niet leuk vind, soit, ik vind zo veel niet leuk. Waaronder een groot aantal users.

Ik kom uit een tijd waar een trip naar Artis zo'n beetje het hoogste was wat je kon verwachten en gek genoeg, dat ging allemaal best goed eigenlijk qua schoolprestaties. Maar goed, mischien ben ik gewoon te oud om een ski trip via school niet normaal te vinden. Zou zomaar kunnen.
Niemand geeft een neuk om die fucking skitrip, jezus. Als er in 1970 hetzelfde gebeurd was als nu waarbij álles wat het leven van een puber een beetje leuk maakt niet doorgaat, dan gaan ze stuk. Of het hoogst haalbare nu een fietstrip naar Artis, een skireis of drie weken Dubai is, is totaal niet relevant.
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2021 @ 22:37:06 #212
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197541431
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, als er nu niets aan te doen is gaan we volgend jaar wel gewoon de AOW korten om te investeren in de jongeren.
Jij wil DE MENSNE DIE DIT LAND HEBBEN OPGEBOUWD beroven?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197541436
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het was geen serieus plan, want ik weet ook wel dat mensen die het van alleen een AOW moeten redden niet zo veel overhouden.

Maar het was wel een voorschot op volgend jaar, als we bezig zijn aan wat ik maar even de wederopbouw noem. Zijn we dan nog steeds 'solidair'?
Wederopbouw...

Er is geen oorlog en kinderen hoeven ook niet in lompen de deuren langs om voor voedsel te bedelen.
pi_197541443
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.
Baas. 👌
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:38:17 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197541465
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:33 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Op basis van ethiek is het naar mijn mening ook zeer verdedigbaar om eerst met 60-ers te beginnen in plaats van de 90+ers. 60-ers hebben ook een verhoogd risico op overlijden en hebben nog minder lang van het leven mogen genieten dan de 90-ers. Hebben ook nog een andere kwaliteit van leven, komen net in de fase dat ze kunnen genieten van kleinkinderen, enzovoort.
Ja, snap ik, maar ze hebben het de Gezondheidsraad gevraagd en niet jou :+
Dus ander antwoord
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197541469
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wederopbouw...

Er is geen oorlog en kinderen hoeven ook niet in lompen de deuren langs om voor voedsel te bedelen.
Want oorlog is de enige manier waarop je land het zwaar kan hebben en een wederopbouw nodig kan hebben :')
pi_197541480
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, snap ik, maar ze hebben het de Gezondheidsraad gevraagd en niet jou :+
Dus ander antwoord
Dat is wel jammer inderdaad :P
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:39:15 #218
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197541485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:45 schreef Oliver23 het volgende:
Toch blijf ik het bizar vinden. Onze (demissionair) minister van Volksgezondheid heeft niet alleen maling aan de gezondheidsraad betreft het advies om de zwakkere eerst te vaccineren, maar gaat ook voorbij aan het dringende advies om geen langere periode dan drie weken tussen de Pfizer vaccins te laten zitten.

En Nederland gaat dit alsnog doen. Dan denk je toch, ''waar ben jij in hemelsnaam mee bezig''. En dan ook nog doodleuk roepen ''vaccineren is de oplossing naar een normaal leven''.
Ik heb een vermoeden dat de beslissingen die begin december genomen werden, met oa dat onderzoeken of repacking van het pfizer vaccin mogelijk was, de gewijzigde planning, Pfizer vaccin niet voor bewoners van WZC gebruiken, etc, gebaseerd waren op het idee dat men enkel volledige trays (950 doses) kon ontdooien. Dat klopt niet, je kan zelfs één vial ontdooien en de rest in de ULT freezer laten, maar die indruk zou je kunnen krijgen als je de Pfizer guideline "Redistribution Considerations for Pfizer & BioNTech’s COVID-19 Vaccine" (met weinig aandacht) leest. (het zou wel een blunder zijn, want de guideline bevat een sample scenario waarin 5 vials uit de ULT freezer genomen worden om te ontdooien)

Ik vermoed ook dat toen men besefte dat men geblunderd had, besloot om zich aan de nieuwe planning te houden (ondanks de problemen die dat opleverde, de call scripts, de IT, opzetten van de centrale vaccinatielocaties etc), omdat men anders die blunder zou moeten toegeven.

Het is niet meer dan een theorie, maar:

- ik kan geen andere aannemelijke verklaring bedenken waarom Nederland, als enig land, die mogelijkheid van repacking onderzocht. Zonder die misvatting zou het nauwelijks voordeel opleveren: het verschil tussen de dosissen binnen 4.5 dagen na levering aan het WZC moeten opgebruiken, of enkele dagen kunnen wachten voordat het droog ijs op is en je ze in 4.5 dagen moet opgebruiken (tenzij het WZC zelf een ULT freezer heeft.).

- haast alle andere landen in europa besloten om met de bewoners van WZC te beginnen, die voorzagen blijkbaar niet de problemen die het RIVM verwachtte, zoals de "onaanvaardbare spillage"
are we infinite or am I alone
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:39:40 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197541492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jij wil DE MENSNE DIE DIT LAND HEBBEN OPGEBOUWD beroven?
Je bedoelt de 85+ers?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197541528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Want oorlog is de enige manier waarop je land het zwaar kan hebben en een wederopbouw nodig kan hebben :')
Als we het over onderwijs hebben denk ik dat er eigenlijk weinig veranderd is. Jongeren zijn nu vaker hoger opgeleid, maar het heeft ook met diploma-inflatie te maken. Mijn nichtje doet vwo, en die haalt echt niet het niveau van toen ik havo deed.

Maak voor de grap maar eens schoolexamens uit de jaren '80. En daar eentje van de afgelopen jaren.

Ja, het is goed dat kinderen leren lezen en schrijven, en exacte vakken en de echte wetenschap moeten goed onderwezen worden. Maar het is vooral belangrijk dat mensen talent en aanleg hebben.
pi_197541534
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niemand geeft een neuk om die fucking skitrip, jezus. Als er in 1970 hetzelfde gebeurd was als nu waarbij álles wat het leven van een puber een beetje leuk maakt niet doorgaat, dan gaan ze stuk. Of het hoogst haalbare nu een fietstrip naar Artis, een skireis of drie weken Dubai is, is totaal niet relevant.
Uh...ooit gehoord van de oliecrisis? Ik ging dus niet naar Artis :P

Iedere tijd heeft uitdagingen en ik kan mij er de nodige nog wel herinneren, maakt ook niet zo veel uit, het punt was en is voor mij dat iedereen in de shit zit nu, iedere groep kan wel naar iets wijzen wat het momenteel helemaal niet leuk maakt.

Mischien moeten we gewoon eens accepteren dat dit voor niemand leuk is en al helemaal niet groepen tegen elkaar op gaan zetten.
pi_197541558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind dat daar ook wel is over gesproken mag worden. Misschien wordt dat de verkiezingen er over gaan?
pi_197541563
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb een vermoeden dat de beslissingen die begin december genomen werden, met oa dat onderzoeken of repacking van het pfizer vaccin mogelijk was, de gewijzigde planning, Pfizer vaccin niet voor bewoners van WZC gebruiken, etc, gebaseerd waren op het idee dat men enkel volledige trays (950 doses) kon ontdooien. Dat klopt niet, je kan zelfs één vial ontdooien en de rest in de ULT freezer laten, maar die indruk zou je kunnen krijgen als je de Pfizer guideline "Redistribution Considerations for Pfizer & BioNTech’s COVID-19 Vaccine" (met weinig aandacht) leest. (het zou wel een blunder zijn, want de guideline bevat een sample scenario waarin 5 vials uit de ULT freezer genomen worden om te ontdooien)

Ik vermoed ook dat toen men besefte dat men geblunderd had, besloot om zich aan de nieuwe planning te houden (ondanks de problemen die dat opleverde, de call scripts, de IT, opzetten van de centrale vaccinatielocaties etc), omdat men anders die blunder zou moeten toegeven.

Het is niet meer dan een theorie, maar:

- ik kan geen andere aannemelijke verklaring bedenken waarom Nederland, als enig land, die mogelijkheid van repacking onderzocht. Zonder die misvatting zou het nauwelijks voordeel opleveren: het verschil tussen de dosissen binnen 4.5 dagen na levering aan het WZC moeten opgebruiken, of enkele dagen kunnen wachten voordat het droog ijs op is en je ze in 4.5 dagen moet opgebruiken (tenzij het WZC zelf een ULT freezer heeft.).

- haast alle andere landen in europa besloten om met de bewoners van WZC te beginnen, die voorzagen blijkbaar niet de problemen die het RIVM verwachtte, zoals de "onaanvaardbare spillage"
Dank je! duidelijk verhaal
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197541581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iedere tijd heeft uitdagingen en ik kan mij er de nodige nog wel herinneren, maakt ook niet zo veel uit, het punt was en is voor mij dat iedereen in de shit zit nu, iedere groep kan wel naar iets wijzen wat het momenteel helemaal niet leuk maakt.

Mischien moeten we gewoon eens accepteren dat dit voor niemand leuk is en al helemaal niet groepen tegen elkaar op gaan zetten.
Wellicht heeft het met het niveau te maken. Ik weet niet op welk niveau zij les geeft maar dat maakt wel uit in hoe deze jongeren ermee omgaan.
pi_197541613
quote:

[..]

Niet zo genuanceerd posten ey. :+
pi_197541618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wellicht heeft het met het niveau te makken. Ik weet niet op welk niveau zij les geeft maar dat maakt wel uit in hoe deze jongeren ermee omgaan.
Ja, er is een verwachtigspatroon en dat komt niet uit. En het zijn niet alleen jongeren die daar slecht mee om kunnen gaan, natuurlijk.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:45:03 #227
346939 Janneke141
pi_197541625
quote:

Goed plan. Verbeter de wereld...
pi_197541627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als we het over onderwijs hebben denk ik dat er eigenlijk weinig veranderd is. Jongeren zijn nu vaker hoger opgeleid, maar het heeft ook met diploma-inflatie te maken. Mijn nichtje doet vwo, en die haalt echt niet het niveau van toen ik havo deed.

Maak voor de grap maar eens schoolexamens uit de jaren '80. En daar eentje van de afgelopen jaren.

Ja, het is goed dat kinderen leren lezen en schrijven, en exacte vakken en de echte wetenschap moet goed onderwezen worden. Maar het is vooral belangrijk dat mensen talent en aanleg hebben.
Het is totaal irrelevant hoe het vroeger was. Dat constante gezeik in dit topic over "vroeger was het zwaarder" en "vroeger was het beter" is totaal zinloos. Dat leidt gigantisch af van de discussie, en is de grootste dooddoener sinds de Godwin.

Wat we nu wel hebben:
• een grote groep kinderen is zodalijk 2 schooljaren kwijt. Indien ze wel over naar de volgende klas mogen hebben ze wel die leerachterstand, dus krijgen ze het in de komende jaren zwaarder.
• De gehele horeca en een aantal andere sectoren (touringcars was wel een voorbeeld) ligt compleet op zijn reet en aan het staatsinfuus
• Er zijn op dit moment weinig ontslagen, maar die komen nog
• De gezondheidszorg heeft een gigantische klap gehad en gaat het de komende jaren nog zwaar krijgen om alle achterstallige zorg in te lopen
• De (geestelijke en fysieke) gezondheid van de hele bevolking is achteruit aan het rennen.
• En weet ik veel wat nog meer...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 22:47:35 ]
pi_197541639
quote:

[..]

Maar je kon nog wel fatsoenlijk van onderwijs genieten en normaal met mensen omgaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:45:50 #230
346939 Janneke141
pi_197541640
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wellicht heeft het met het niveau te makken. Ik weet niet op welk niveau zij les geeft maar dat maakt wel uit in hoe deze jongeren ermee omgaan.
Ik geef op dit moment 3 en 4 vmbo les, maar ook een 6vwo klas. Geloof me, het maakt weinig uit.
pi_197541647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed plan. Verbeter de wereld...
Nope, mijn tijd is voorbij, geprobeerd en niet gelukt :P
pi_197541649
quote:

[..]

Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.
pi_197541674
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar je kon nog wel fatsoenlijk van onderwijs genieten en normaal met mensen omgaan.
Wat weet jij daar nou van, jij zit zelf nog op school :P
pi_197541679
quote:

[..]

Ik geef op dit moment 3 en 4 vmbo les, maar ook een 6vwo klas. Geloof me, het maakt weinig uit.
Ik geloof het meteen. Die groep wordt hard geraakt met alles.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197541684
quote:

[..]

Ik vroeg het omdat het wellicht 1 en/of 2 was. Dat is best wel laag niveau.
pi_197541689
Als je het allemaal zo hoort, dan gaat die britse variant in andere EU landen een slachting aanrichten.
pi_197541705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.
Ja, als je ouders hun baan verliezen wel, ja. En er een crisis volgt die jaren duurt.
pi_197541710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:47 schreef THEFXR het volgende:
Als je het allemaal zo hoort, dan gaat die britse variant in andere EU landen een slachting aanrichten.
Brexit kadootje
pi_197541745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, als je ouders hun baan verliezen wel, ja. En er een crisis volgt die jaren duurt.
Maar de ziekenhuizen waren wel mooi leeg.
pi_197541749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Brexit kadootje
maar wij in NL zijn het voor :')
pi_197541762
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is totaal irrelevant hoe het vroeger was. Dat constante gezeik in dit topic over "vroeger was het zwaarder" en "vroeger was het beter" is totaal zinloos. Dat leidt gigantisch af van de discussie, en is de grootste dooddoener sinds de Godwin.
Vroeger was het zwaarder. En dan vooral voor de echte ouderen. In de jaren '40 en '50 was een weekje Friesland al heel bijzonder.

quote:
Wat we nu wel hebben:
• een grote groep kinderen is zodalijk 2 schooljaren kwijt. Indien ze wel over naar de volgende klas mogen hebben ze wel die leerachterstand, dus krijgen ze het in de komende jaren zwaarder.
Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.

quote:
• De gehele horeca en een aantal andere sectoren (touringcars was wel een voorbeeld) ligt compleet op zijn reet en aan het staatsinfuus
Ja, eens.

quote:
• Er zijn op dit moment weinig ontslagen, maar die komen nog
Ja. Maar in een vrije markt is de één zijn dood, ook weer de ander zijn brood...

quote:
• De gezondheidszorg heeft een gigantische klap gehad en gaat het de komende jaren nog zwaar krijgen om alle achterstallige zorg in te lopen
Daarom hebben we dus die lockdown, om de schade in de zorg te overzien.

quote:
• De (geestelijke en fysieke) gezondheid van de hele bevolking is achteruit aan het rennen.
En daar kunnen best lessen uit geleerd worden, dat sociale contacten bijvoorbeeld best belangrijk zijn. En dat het helemaal niet zo goed is om altijd achter je scherm/telefoon te zitten.
pi_197541778
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

maar wij in NL zijn het voor :')
Tijd voor de Nederlandse variant, wel 130% meer besmettelijk.
pi_197541796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik vind dat daar ook wel is over gesproken mag worden. Misschien wordt dat de verkiezingen er over gaan?
Nee natuurlijk niet, dat kost stemmen. Het zal er hooguit over gaan dat we de lat nog een keer lager moeten leggen voor de dekkingsgraad van pensioenfondsen om kortingen te voorkomen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:52:03 #244
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197541798
‘Was je handen stuk, houd 1,5 meter afstand en...gooi die luchtvochtigheid omhoog.’

Klinkt niet onlogisch.

Omgekeerde correlatie tussen luchtvochtigheid binnen en besmettingen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:54:05 #245
346939 Janneke141
pi_197541851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, dat kost stemmen. Het zal er hooguit over gaan dat we de lat nog een keer lager moeten leggen voor de dekkingsgraad van pensioenfondsen om kortingen te voorkomen.
Ze zijn met meer en ze stemmen meer. Dus we weten inderdaad wel welke kant het opgaat.
pi_197541921
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vroeger was het zwaarder. En dan vooral voor de echte ouderen. In de jaren '40 en '50 was een weekje Friesland al heel bijzonder.
Leg dat maar eens uit aan de kinderen en jongeren van nu. Die hebben die tijd niet meegemaakt. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik weet wel dat deze situatie er één is die ik niet eerder heb meegemaakt en een stuk zwaarder is dan ik ooit heb meegemaakt. Als er iemand in je familie neergeschoten wordt zit je er ook niet op te wachten dat de politie tegen je zegt: "Joh, vorig jaar werd iemand zn hele familie neergeschoten. Je komt er nog genadig af!"

quote:
Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Serieus, het zou zo op een Loesje tegeltje kunnen.

De berichten over het afgelopen schooljaar waren niet mals. De periode tijdens de eerste golf dat het dicht was heeft voor veel leerlingen bijna het hele schooljaar aan achterstand opgeleverd. We zitten nu (sinds september) in een nieuw schooljaar, en ze hebben nu 2? maanden les gehad.

quote:
Ja, eens.
[..]

Ja. Maar in een vrije markt is de één zijn dood, ook weer de ander zijn brood...
Klopt, maar die één zijn dood zorgt er wel voor dat mensen ook persoonlijk failliet gaan. Dan is het dus niet alleen een bedrijf dat failliet gaat, maar heeft het veel grotere impact dan dat.

quote:
Daarom hebben we dus die lockdown, om de schade in de zorg te overzien.
Die is al niet te overzien. De behandelingen die uitgesteld zijn gaan veel tijd kosten om in te lopen. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen nog in de zorg zullen willen werken hierna.

quote:
En daar kunnen best lessen uit geleerd worden, dat sociale contacten bijvoorbeeld best belangrijk zijn. En dat het helemaal niet zo goed is om altijd achter je scherm/telefoon te zitten.
En de ironie is dat juist kinderen nu de hele dag achter een scherm moeten zitten om school te kunnen krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 22:58:49 ]
pi_197541970
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja Pietje van 6 jaar oud uit een achterstandsbuurt, je hebt nu weliswaar een nog grotere leerachterstand opgelopen ten opzichte van je medeleerlingen, maar he: dan gaat het je nog sneller duidelijk worden dat je een stuk kanslozer bent dan Floris-Jan en zijn kornuiten uit de villawijk. Wees ons maar dankbaar voor deze wijze les!
pi_197541984
We zijn de lul.

Ik word hier heel verdrietig van.

Hopelijk is deze variant minder dodelijk.

twitter
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:00:20 #249
346939 Janneke141
pi_197541988
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja Pietje van 6 jaar oud uit een achterstandsbuurt, je hebt nu weliswaar een nog grotere leerachterstand opgelopen ten opzichte van je medeleerlingen, maar he: dan gaat het je nog sneller duidelijk worden dat je een stuk kanslozer bent dan Floris-Jan en zijn kornuiten uit de villawijk. Wees ons maar dankbaar voor deze wijze les!
Hoe cynisch ook, dit is ongeveer waar het op neerkomt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:02:38 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197542023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:00 schreef polderturk het volgende:
We zijn de lul.

Ik word hier heel verdrietig van.

Hopelijk is deze variant minder dodelijk.

[ twitter ]
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
pi_197542040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
Dan zou je toch zeggen dat er een flinke kans is dat er één tussen komt te zitten die veel milder is :+
pi_197542048
quote:

[..]

Nou nee. Er was vorig jaar juni al een mutatie in de VS vastgesteld die zich veel sneller verspreidde.
pi_197542050
quote:

[..]

Als de varianten zo doorgaan kunnen we wel een streep zetten door 2021
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:05:14 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197542061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou nee. Er was vorig jaar juni al een mutatie in de VS vastgesteld die zich veel sneller verspreidde.
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.
pi_197542064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Leg dat maar eens uit aan de kinderen en jongeren van nu. Die hebben die tijd niet meegemaakt. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik weet wel dat deze situatie er één is die ik niet eerder heb meegemaakt en een stuk zwaarder is.
Ik hoop dat je bedoelt dat het voor jouw zwaar is, in jouw leven.

quote:
Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Serieus, het zou zo op een Loesje tegeltje kunnen.
Ik ben serieus, denk er maar over na.

quote:
De berichten over het afgelopen schooljaar waren niet mals. De periode tijdens de eerste golf dat het dicht was heeft voor veel leerlingen bijna het hele schooljaar aan achterstand opgeleverd.
Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?

quote:
We zitten nu (sinds september) in een nieuw schooljaar, en ze hebben nu 2? maanden les gehad.
Nou, er is toch ook digitaal les?

quote:
Klopt, maar die één zijn dood zorgt er wel voor dat mensen ook persoonlijk failliet gaan. Dan is het dus niet alleen een bedrijf dat failliet gaat, maar heeft het veel grotere impact dan dat.
Ja, de impact is groot. Maar het betekent ook, dat als het virus weg is, we weer flink omhoog kunnen, en dat geeft ook een goede dynamiek.

quote:
Die is al niet te overzien. De behandelingen die uitgesteld zijn gaan veel tijd kosten om in te lopen. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen nog in de zorg zullen willen werken hierna.
Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij open moeten zetten.

Maar dan zeg ik wederom, wat is het alternatief. Het is niet zo dat je de maatschappij open kan gooien en dat de economie dan geen problemen heeft. Er zijn ook problemen als mensen niet meer behandeld kunnen worden, een flink deel van de samenleving ziek is en er onder de mensen (vooral ouderen, die veelal ook gewoon werk hebben) veel angst leeft.

quote:
En de ironie is dat juist kinderen nu de hele dag achter een scherm moeten zitten om school te kunnen krijgen.
Ja, en men ziet dus dat het niet ideaal is. Overigens zie ik veel digitalisering ook wel blijven na deze periode...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')