SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
En zou je ook de specifieke stukken kunnen quoten waar dat gezegd wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Publicaties van de overheid van de UK laat zien dat bij de nieuwe variant 40% minder ziekenhuisopnames zijn tov het aantal besmettingen als bij de gangbare variant (die wij in NL hebben), en ouderen er 20% minder ontvankelijk voor zijn.
https://assets.publishing(...)Briefing_2_FINAL.pdf
Imperial Report:
https://www.imperial.ac.u(...)-42-Preprint-VOC.pdf
Ook de ziekenhuisopnames vertonen geen stijging die synchroon is met het aantal besmettingen van de b117 variant, verre van:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Prima post, dat verbieden, verbieden en verbieden is leuk voor de autisten onder ons, maar de gemiddelde mens wil gewoon contact.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:48 schreef Cesare-Borgia het volgende: [..] Contact is menseigen. Als je draagvlak wil houden moet je het juist faciliteren op de meest veilige manier ipv contact verbieden. Dat leidt tot veel meer negatieve dingen dan dat het oplevert
Dat voel ik ook wel. Dalende cijfers, whatever.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee. Ik heb er niet zoveel meer mee. Ze worden irrelevant.
Vind het helemaal niet geruststellend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En zou je ook de specifieke stukken kunnen quoten waar dat gezegd wordt.
Wat betreft de healthcare gaat het bijvoorbeeld al niet over de nieuwe variant, het gaat puur en alleen om de bezetting.
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.quote:Third, we examine growth trends in SGTF and non-SGTF case numbers at local area level across England, and show that the VOC has higher transmissibility than non-VOC lineages, even if the VOC has a different latent period
or generation time. Available SGTF data indicate a shift in the age composition of reported
cases, with a larger share of under 20 year olds among reported VOC than non-VOC cases.
.
Fourth, we assess the association of VOC frequency with independent estimates of the overall
SARS-CoV-2 reproduction number through time. Finally, we fit a semi-mechanistic model
directly to local VOC and non-VOC case incidence to estimate the reproduction numbers over
time for each. There is a consensus among all analyses that the VOC has a substantial
transmission advantage, with the estimated difference in reproduction numbers between VOC
and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying
between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England; extrapolation to other
transmission contexts therefore requires caution.
Het begint ondertussen wel een slechte soap te worden. Ik kan alleen niet zo goed wegkijken..quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef OProg het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of wat de directeur van Pfizer vanavond zegt, bijvoorbeeld dat een tweede prik uitstellen niet verstandig is, weer voor een volgende draai in het draaiboek gaat zorgen omdat het weer een relevant verhaal is dan.
Omdat de gasten bij talkshows doorgaans leden van het OMT zelf zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me af hè. Waarom staat de uitzondering voor talkshows in het OMT-advies? Het OMT moet toch gewoon advies geven van: Jo vrienden, doe een avondklok, beperk zoveel bewegingen je kunt!
En daarna moet dan door MinVWS/MinV&J de begeleidende tekst met uitzonderingen gemaakt worden?
Of heeft het virus het tijdens talkshows te druk met soppen op Gommers/Kuipers, waardoor daar geen risico is?
Daarom erg belangrijk om de kinderen gewoon thuis te houden!quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het helemaal niet geruststellend.
Uit dat imperial report:
(VOC betekent Variant of Concern, de Engelse variant dus)
[..]
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Maar dan dat verschil in reproductie getal tussen beiden.
Ze pikken er alleen uit wat van pas komt. What else is new...quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het helemaal niet geruststellend.
Uit dat imperial report:
(VOC betekent Variant of Concern, de Engelse variant dus)
[..]
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Maar dan dat verschil in reproductie getal tussen beiden.
Weet jij hoe het in Engeland zit met scholen, moeten ze daar ook social distancen enzo, of is dat hetzelfde als hier? Als die nieuwe variant vooral log ging op scholen dan lijkt dit me wel lastiger berekenen:quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
numbers between VOC
and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying
between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England;
Dan vergelijk je een situatie waar de basismaatregelen gewaarborgd worden met een situatie waar die basismaatregelen niet gewaarborgd worden. Zou misschien ook het verschil tussen die initiële berichten over 70% naar nu 30% kunnen verklaren voor een deel.quote:numbers between VOC and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England;
Ze hebben het over 'high levels of social distancing'. En ik kan me de foto's nog herinneren van schoolkinderen in hun uniform die buiten in een rij op 2 meter van elkaar stonden te wachten om binnen te mogen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet jij hoe het in Engeland zit met scholen, moeten ze daar ook social distancen enzo, of is dat hetzelfde als hier? Als die nieuwe variant vooral log ging op scholen dan lijkt dit me wel lastiger berekenen:
[..]
Dan vergelijk je een situatie waar de basismaatregelen gewaarborgd worden met een situatie waar die basismaatregelen niet gewaarborgd worden. Zou misschien ook het verschil tussen die initiële berichten over 70% naar nu 30% kunnen verklaren voor een deel.
Kan men nalezen:quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben het over 'high levels of social distancing'. En ik kan me de foto's nog herinneren van schoolkinderen in hun uniform die buiten in een rij op 2 meter van elkaar stonden te wachten om binnen te mogen.
Maar geen idee of die regels in Engeland zo waren of in Scotland of zo..dat kan ook nog schelen.
Heb je toevallig ook een TL;DR versie? Om nou 100+ links door te klikken om tot de kern te komen is ook weer zoiets.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan men nalezen:
https://www.gov.uk/govern(...)coronavirus-covid-19
Er komen verkiezingen aan. Dan moeten politici wel kunnen aanschuiven bij talkshows.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me af hè. Waarom staat de uitzondering voor talkshows in het OMT-advies? Het OMT moet toch gewoon advies geven van: Jo vrienden, doe een avondklok, beperk zoveel bewegingen je kunt!
En daarna moet dan door MinVWS/MinV&J de begeleidende tekst met uitzonderingen gemaakt worden?
Of heeft het virus het tijdens talkshows te druk met soppen op Gommers/Kuipers, waardoor daar geen risico is?
Niet bij de hand, nee, sorry.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een TL;DR versie? Om nou 100+ links door te klikken om tot de kern te komen is ook weer zoiets.
inb4 besmettelijkere Franse variantquote:Op woensdag 20 januari 2021 20:41 schreef mijntjexx het volgende:
France reports nearly 27,000 coronavirus cases, biggest one-day increase since November
Wilde het net schrijven. Dank je.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:14 schreef mijntjexx het volgende:
Spain reports 41,576 new coronavirus cases, biggest one-day increase on record
*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:14 schreef mijntjexx het volgende:
In Spanje blijft te veel open. Je kan gewoon niet anders dan in een strenge lockdown blijven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Wilde het net schrijven. Dank je.
Blijkbaar is het toch iets minder simpel dan jij je voor kan stellen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.
Ik wil weten welke varianten er meespelen, in zowel Fra als Spa.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
In Spanje blijft te veel open. Je kan gewoon niet anders dan in een strenge lockdown blijven.
Dat kan zomaar waar zijn. Kan ook zomaar zo zijn van niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het toch iets minder simpel dan jij je voor kan stellen.
Ik ookquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil weten welke varianten er meespelen, in zowel Fra als Spa.
Ben heel benieuwd.
Of ze hebben gewoon geen zin om domme regels te volgen voor een weak ass virus. Als h5n1 rondging dan zaten ze echt wel bang binnen hoor. Tenzij ze natuurlijk druk waren met de lijken naar buiten te slepen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.
Het enige dat ik in die rapporten kan vinden over de virulentie (mate waarin het virus ziek maakt) is dat van 42 ziekenhuisopnames er 16 VOC en 26 non-VOC waren. Zelfs zonder verdere gegevens als leeftijd en comorbiditeit is het vrij voor de hand liggend dat dit geen significante aantallen zijn, wat er ook bij staat. Valt dus geen zak uit te concluderen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende: [..] Publicaties van de overheid van de UK laat zien dat bij de nieuwe variant 40% minder ziekenhuisopnames zijn tov het aantal besmettingen als bij de gangbare variant (die wij in NL hebben), en ouderen er 20% minder ontvankelijk voor zijn. https://assets.publishing(...)Briefing_2_FINAL.pdf Imperial Report: https://www.imperial.ac.u(...)-42-Preprint-VOC.pdf Ook de ziekenhuisopnames vertonen geen stijging die synchroon is met het aantal besmettingen van de b117 variant, verre van: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Je ziet overal dat cases aan het groeien zijn, ziet zelfs berichten over Azië. Als dit virus vergelijkbaar is met andere luchtwegvirussen in verspreiding, dan lijkt het me logisch aan te nemen dat in de 'koude' maanden het meer verspreiden kan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het toch iets minder simpel dan jij je voor kan stellen.
Die ziekenhuizen gaan echt wel weer vol lopen, net zoals in Portugal op dit moment.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon geen zin om domme regels te volgen voor een weak ass virus. Als h5n1 rondging dan zaten ze echt wel bang binnen hoor. Tenzij ze natuurlijk druk waren met de lijken naar buiten te slepen.
Oei. Spaanse variant? Snel maar een totale lockdown invoeren en 3 meter afstand houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:14 schreef mijntjexx het volgende:
Spaanse griep, 2021 edition.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oei. Spaanse variant? Snel maar een totale lockdown invoeren en 3 meter afstand houden.
tja wie weetquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oei. Spaanse variant? Snel maar een totale lockdown invoeren en 3 meter afstand houden.
Spanje heeft een avondklok en vergaande maatregelen maar goed, weet jij veel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon geen zin om domme regels te volgen voor een weak ass virus. Als h5n1 rondging dan zaten ze echt wel bang binnen hoor. Tenzij ze natuurlijk druk waren met de lijken naar buiten te slepen.
Nogal wiedes, geen 1 land is opgewassen tegen een marginaal gevaarlijker virus dan griep. Mijn punt is veel mensen zien de ernst niet, omdat het een milde pandemie is en de meeste niet geraakt zullen worden. Bij h5n1 zou dit anders zijn, dat zou een rampzalige pandemie zijn en dan zou niemand elkaar HOEVEN aanspreken op hun gedrag, want iedereen zou doodsbang zijn. 60% mortality-rate.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:20 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Die ziekenhuizen gaan echt wel weer vol lopen, net zoals in Portugal op dit moment.
Sorry, maar ik moet 'm even maken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Spanje heeft een avondklok en vergaande maatregelen maar goed, weet jij veel.
China richt weer quarantaine ziekenhuizen in.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je ziet overal dat cases aan het groeien zijn, ziet zelfs berichten over Azië. Als dit virus vergelijkbaar is met andere luchtwegvirussen in verspreiding, dan lijkt het me logisch aan te nemen dat in de 'koude' maanden het meer verspreiden kan?
Minder zonlicht, slechter weer, andere luchtvochtigheid, mensen meer op elkaar, lager immuunsysteem, weet ik 't wat allemaal
Winkels en scholen wel open en horeca tot 22u toch? Blijkbaar is dat geen goed idee, en ben je verplicht om verder dicht te gaanquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een vrij normaal leven, maar 's avonds moet je thuis blijven? Ik denk dat ik daar wel voor zou tekenen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:22 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Winkels en scholen wel open en horeca tot 22u toch? Blijkbaar is dat geen goed idee, en ben je verplicht om verder dicht te gaan
Dit vind ik te makkelijk. Bijna allemaal overtreden we wel eens de regels. Zo gaat dat nu eenmaal. Vaak niet eens bewust of met de intentie de regels te breken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met wat ik zeg?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder avondklok was het nog veel erger geweest. Wees blij dat ze hem ingevoerd hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry, maar ik moet 'm even maken.
Werkt wel goed die avondklok in Spanje en Frankrijk
Dat valt niet te bepalen. En voor de duidelijkheid, ik ben niet voor een avondklok. Ik zou liever zien dat de huidige maatregelen beter gehandhaaft werden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry, maar ik moet 'm even maken.
Werkt wel goed die avondklok in Spanje en Frankrijk
quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zonder avondklok was het nog veel erger geweest. Wees blij dat ze hem ingevoerd hebben.
Hoezo wordt je niet geraakt als er geen maatregelen zouden zijn...en dan dus geen bed voor je beschikbaar in alle gevallen? Dat vind ik toch wel geraakt worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nogal wiedes, geen 1 land is opgewassen tegen een marginaal gevaarlijker virus dan griep. Mijn punt is veel mensen zien de ernst niet, omdat het een milde pandemie is en de meeste niet geraakt zullen worden. Bij h5n1 zou dit anders zijn, dat zou een rampzalige pandemie zijn en dan zou niemand elkaar HOEVEN aanspreken op hun gedrag, want iedereen zou doodsbang zijn. 60% mortality-rate.
quote:Attempts by Chinese authorities to shift the narrative around Covid-19’s origins have reignited on social media this week after a government spokesperson revived a conspiracy theory that it came from a US army lab.
Hua Chunying, a spokesperson for the foreign affairs ministry, was responding to a US state department “fact sheet” released last week that claimed there was new evidence of researchers at the Wuhan Institute of Virology falling ill before the first known cases of Covid-19 in the city. The state department did not provide data to back up its assertions.
Hua accused the US of spreading “conspiracy theories and lies” as part of the “last-day madness of Mr Liar”, apparently referring to either Donald Trump or his secretary of state, Mike Pompeo.
“I’d like to stress that if the United States truly respects facts, it should open the biological lab at Fort Detrick, give more transparency to issues like its 200-plus overseas bio-labs, invite WHO experts to conduct origin-tracing in the United States, and respond to the concerns from the international community with real actions,” said Hua.
On the microblogging platform Weibo, the Chinese hashtag for “biological laboratory in US Fort Detrick” has been viewed more than 900m times, with comments latching on to the conspiracy theory that the US could be the source.
“The origin of coronavirus – American virus!” said one commenter. Another said: “Apologise to the bats!”
Dat heb ik hier al vaker gezegd. Voor verreweg de meeste mensen is het niet dodelijk. Waarom zou je dan heel voorzichtig gaan doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nogal wiedes, geen 1 land is opgewassen tegen een marginaal gevaarlijker virus dan griep. Mijn punt is veel mensen zien de ernst niet, omdat het een milde pandemie is en de meeste niet geraakt zullen worden. Bij h5n1 zou dit anders zijn, dat zou een rampzalige pandemie zijn en dan zou niemand elkaar HOEVEN aanspreken op hun gedrag, want iedereen zou doodsbang zijn. 60% mortality-rate.
Kop in de Telegraaf. Dat moet je sowieso niet serieus nemen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Patroon het volgende:
Deze kop lijkt mij wat ongelukkig gekozen. Van Dissel zei dat ze het nog niet weten.
https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant
Weet ik, maar deze was te mooi om niet in te koppenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt niet te bepalen. En voor de duidelijkheid, ik ben niet voor een avondklok. Ik zou liever zien dat de huidige maatregelen beter gehandhaaft werden.
Pfizer had volgens mij wel al testen gedaan, maarja kan best zo zijn dat moderna en AZ wat minder erop werken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Patroon het volgende:
Deze kop lijkt mij wat ongelukkig gekozen. Van Dissel zei dat ze het nog niet weten.
https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant
Maar dat gaat nu dus niet meer goed, als je naar de besmettingen kijkt. Ze willen nu weer strenger.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een vrij normaal leven, maar 's avonds moet je thuis blijven? Ik denk dat ik daar wel voor zou tekenen.
De meesten worden niet geraakt, sommigen wel. Zoals met elke pandemie. Maar de lethargie komt vooral door de mildheid van het virus. Denk je eens in als 60% de pijp uit gaat, denk je dat mensen zich dan nog steeds niet aan de regels houden?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Hoezo wordt je niet geraakt als er geen maatregelen zouden zijn...en dan dus geen bed voor je beschikbaar in alle gevallen? Dat vind ik toch wel geraakt worden.
Daar ben ik het mee eensquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef Draak31 het volgende:
Als we dit virus echt eronder willen krijgen moeten we nog meer maatregelen treffen. Het wordt tijd dat de werkgevers met hun kantoortjes eens aangepakt worden. Die hebben overal schijt aan en verwachten wel even dat hun arbeidertjes komenLaten we daar eens wat aan gaan doen.
Inderdaad, er heerst een behoorlijke angstcultuur binnen bedrijven waarin bazen wantrouwend zijn jegens thuiswerkend personeel.quote:
Lijkt me echt een ontzettend goed idee!quote:taly is preparing to take legal action against Pfizer over delays in delivery of pre-ordered Covid-19 vaccines.
Italy received 48,000 vaccines for this week, out of an allocated 397,000, and was also left short by 165,000 last week.
The US pharmaceutical company angered several EU countries last week after announcing temporary delays in shipments due to a production upgrade aimed at boosting output.
Domenico Arcuri, Italy’s Covid-19 emergency commissioner, said he had the support of the country’s regional leaders to take legal action in the coming days.
“Protecting the health of Italian citizens is not a negotiable issue,” Arcuri said. “The vaccination programme cannot be slowed down, let alone for the many of Italians who have already received the first dose.”
Italy has so far administered over 1.2m Covid vaccine shots.
Omdat er geen bed voor jou is( als jij je been breekt) als er geen maatregelen zouden zijn. Hallo nu wordt de reguliere zorg al afgeschaft, wat denk jij wat er gebeurd als alle kroegen, discotheken, voetbalstadions, restaurants weer allemaal open zouden zijn. Zie die mensen op elkaar even voor je..quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al vaker gezegd. Voor verreweg de meeste mensen is het niet dodelijk. Waarom zou je dan heel voorzichtig gaan doen.
Nee, sport is vanaf moment 0 al onbelangrijk gebleken voor overheid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er vandaag eigenlijk nog gesproken over het meer stimuleren van buitenactiviteiten - al dan niet in combinatie met versoepelde richtlijnen daar - of blijft dat gewoon niet belangrijk voor OMT/kabinet?
Eens, wij avondklok, de talkshows ook een avondklok en dus geen gasten in de studio na 20:30quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Je kunt je afvragen waarom een Covid-patiënt belangrijker is dan iemand die binnenkomt met een hartinfarct op dat moment. Maargoed, die situatie zitten we niet in en gaat niet gebeuren, dus lijkt me weinig relevant.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:29 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Omdat er geen bed voor jou is( als jij je been breekt) als er geen maatregelen zouden zijn. Hallo nu wordt de reguliere zorg al afgeschaft, wat denk jij wat er gebeurd als alle kroegen, discotheken, voetbalstadions, restaurants weer allemaal open zouden zijn. Zie die mensen op elkaar even voor je..
Op zich wel, Pfizer heeft beloftes gedaan in een contract die het niet na komt, dat is dus een groot probleem. Kan zijn dat er valide redenen voor zijn maar er is niets op tegen dat ze dat dan maar voor een rechter komen uitleggen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
In het kader van Europese samenwerking, Italië legt even een bommetje:
[..]
Lijkt me echt een ontzettend goed idee!
Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar bangerquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al vaker gezegd. Voor verreweg de meeste mensen is het niet dodelijk. Waarom zou je dan heel voorzichtig gaan doen.
Ook dat is een klein percentage en mensen denken dat ze onschendbaar zijn. Dat overkomt mij niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:29 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Omdat er geen bed voor jou is( als jij je been breekt) als er geen maatregelen zouden zijn. Hallo nu wordt de reguliere zorg al afgeschaft, wat denk jij wat er gebeurd als alle kroegen, discotheken, voetbalstadions, restaurants weer allemaal open zouden zijn. Zie die mensen op elkaar even voor je..
Persooonlijk snap ik het niet helemaal? Ze doen al zo hun best... Waarom kijken ze niet naar oplossingen samen met moderna bijvoorbeeld om meer geleverd te krijgen. Pfizer levert serieuze hoeveelheden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
In het kader van Europese samenwerking, Italië legt even een bommetje:
[..]
Lijkt me echt een ontzettend goed idee!
Maar hoe weet je van te voren of iemand covid heeft die benauwd binnen komt? Even sneltestje dan, en oh ja Covid...we helpen u niet tot ziens hequote:Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom een Covid-patiënt belangrijker is dan iemand die binnenkomt met een hartinfarct op dat moment. Maargoed, die situatie zitten we niet in en gaat niet gebeuren, dus lijkt me weinig relevant.
Pfizer is als een malloot aan het proberen zoveel mogelijk vaccins de deur uit te doen. Als je eerste reactie is: "We klagen jullie aan!" lijkt het me niet dat Pfizer heel erg geneigd zal zijn die extra stap te zetten op het moment dat je als land in de problemen zit. Zo van: Je zou er 165000 per week krijgen, maar we hebben ze over. Jammer joh, ze gaan wel eerst naar landen die ze wel willen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich wel, Pfizer heeft beloftes gedaan in een contract die het niet na komt, dat is dus een groot probleem. Kan zijn dat er valide redenen voor zijn maar er is niets op tegen dat ze dat dan maar voor een rechter komen uitleggen.
Je zou denken dat pandemieën gewoon doen wat ze altijd doen en dat is ze zijn amper tegen te houden met de juiste omstandigheden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Daarom is zeggen: "Als je je been breekt word je dan ook niet geholpen" niet zinvol. Die situatie is er niet en gaat er niet komen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Maar hoe weet je van te voren of iemand covid heeft die benauwd binnen komt? Even sneltestje dan, en oh ja Covid...we helpen u niet tot ziens he
Je kan er inderdaad in een dergelijke situatie beter niet meteen met een gestrekt been in gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfizer is als een malloot aan het proberen zoveel mogelijk vaccins de deur uit te doen. Als je eerste reactie is: "We klagen jullie aan!" lijkt het me niet dat Pfizer heel erg geneigd zal zijn die extra stap te zetten op het moment dat je als land in de problemen zit. Zo van: Je zou er 165000 per week krijgen, maar we hebben ze over. Jammer joh, ze gaan wel eerst naar landen die ze wel willen.
Hoe eerder we accepteren dat wij (als landen) nu niet in een machtspositie zitten, hoe beter het zal gaan. Kunnen beter zeggen: Wat vervelend dat de vaccins niet geleverd zijn, hoe kunnen we helpen dat nogmaals te voorkomen?
Dit bedoel ik inderdaad. Dat mensen niet veel angst hebben voor de ziekte.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:31 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar banger
Zo werkt het niet, he? Dan had Pfizer geen contract moeten sluiten met dergelijke aantallen en tranches maar moeten zeggen "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk te produceren maar we kunnen geen exact aantallen geven".quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfizer is als een malloot aan het proberen zoveel mogelijk vaccins de deur uit te doen. Als je eerste reactie is: "We klagen jullie aan!" lijkt het me niet dat Pfizer heel erg geneigd zal zijn die extra stap te zetten op het moment dat je als land in de problemen zit. Zo van: Je zou er 165000 per week krijgen, maar we hebben ze over. Jammer joh, ze gaan wel eerst naar landen die ze wel willen.
Hoe eerder we accepteren dat wij (als landen) nu niet in een machtspositie zitten, hoe beter het zal gaan. Kunnen beter zeggen: Wat vervelend dat de vaccins niet geleverd zijn, hoe kunnen we helpen dat nogmaals te voorkomen?
Misschien moeten we het meer gaan accepteren? We proberen meer en meer het leven te controleren, maar ziektes horen gewoon bij het leven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:31 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar banger
eens, en de maatregelen kunnen dus ook niet versoepeld worden..om dit te voorkomenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Daarom is zeggen: "Als je je been breekt word je dan ook niet geholpen" niet zinvol. Die situatie is er niet en gaat er niet komen.
Prima, jij eerstquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien moeten we het meer gaan accepteren? We proberen meer en meer het leven te controleren, maar ziektes horen gewoon bij het leven.
Liever niet. Angststoornissen staan na hartaandoeningen en beroertes. Als mensen banger waren kreeg je dus een stuk meer opnames daardoor.quote:
Bronquote:Een onderdeel van de VTV is een rangordelijst van ziekten die het meeste gezondheidsverlies in Nederland veroorzaken. In deze lijst stijgt suïcide(poging) van plaats 21 naar plaats 11, tussen dementie (plaats 10) en borstkanker (plaats 12) in. Coronaire hartziekten, beroerte en angststoornissen zijn de drie aandoeningen met de grootste ziektelast.
En dat zullen ze ook niet gezegd hebben? Het is al heel wat dat het vaccin er zo snel is gekomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, he? Dan had Pfizer geen contract moeten sluiten met dergelijke aantallen en tranches maar moeten zeggen "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk te produceren maar we kunnen geen exact aantallen geven".
En Pfizer heeft een flinke afhankelijkheid van overheden wereldwijd voor al zijn producten, andersom kan Pfizer zich ook niet veel veroorloven.
Ik ben ook niet bang om het virus te krijgen hoor, geen probleemquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, jij eerst
Dat wil iedereen wel....als het alleen voor anderen geldt.
Ik snap het wel, maar als je eerste reactie is om in een kramp te schieten en de fabrikant van het vaccin wat je land uit de shit kan helpen aan te klagen heb je het ook niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, he? Dan had Pfizer geen contract moeten sluiten met dergelijke aantallen en tranches maar moeten zeggen "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk te produceren maar we kunnen geen exact aantallen geven".
En Pfizer heeft een flinke afhankelijkheid van overheden wereldwijd voor al zijn producten, andersom kan Pfizer zich ook niet veel veroorloven.
De Telegraaf en hun chocoladeletters koppenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kop in de Telegraaf. Dat moet je sowieso niet serieus nemen.
Dat speelt natuurlijk wel mee. Als deze verzwaring er niet komt, en het loopt nog verder uit de hand, dan heeft het kabinet het in ieder geval geprobeerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou het kabinet bewust deze maatregelen presenteren om druk te zetten op de Kamer? Ook zo van 'als jullie dit tegenhouden en het loopt uit de klauwen hebben jullie bloed aan je handen, niet wij'.
Ik bedoel dat mensen niet veel angst hebben voor het virus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Liever niet. Angststoornissen staan na hartaandoeningen en beroertes. Als mensen banger waren kreeg je dus een stuk meer opnames daardoor.
[..]
Bron
Niet volgens de Italiaanse regering, nee. En dat is niet de enige regering die rapporteert dat de leveringen van Pfizer niet de overeengekomen aantallen heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En dat zullen ze ook niet gezegd hebben? Het is al heel wat dat het vaccin er zo snel is gekomen.
Ik val net pas binnen maar wordt dat angstkaart weer is gespeelt? Dat is het domste wat je kan doen omdat je angst namelijk ook niet zomaar weg kan nemen met heel veel schadelijke gevolgen. Daarom wordt ook zo moe van termen als we zijn in oorlog en de vijand enzovoort dat is gewoon op langer termijn schadelijker dan het virus zelf.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Liever niet. Angststoornissen staan na hartaandoeningen en beroertes. Als mensen banger waren kreeg je dus een stuk meer opnames daardoor.
[..]
Bron
Ik denk wel dat er een strategie achter zit ja. Anders hadden ze wel alleen de maatregelen die al rond zijn afgekondigd en met geen woord over de avondklok gerept. Als de kamer nu zegt: "Wij willen het niet" kan het kabinet zeggen dat het de schuld van de kamer is als er een code zwart situatie komt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou het kabinet bewust deze maatregelen presenteren om druk te zetten op de Kamer? Ook zo van 'als jullie dit tegenhouden en het loopt uit de klauwen hebben jullie bloed aan je handen, niet wij'.
Is toch maar 1 week of zo dat ze minder leveren? Fuck die Italianen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar als je eerste reactie is om in een kramp te schieten en de fabrikant van het vaccin wat je land uit de shit kan helpen aan te klagen heb je het ook niet helemaal begrepen.
Bij herhaaldelijk niet leveren, sure, maar de reden dat ze minder leveren is dezelfde als in Nederland, omdat ze de fabriek aan het opschalen zijn. Dat lijkt me een overkomelijk probleem, want dan gaan ze daarna meer leveren.
Kans is echter groot dat ze met zo'n houding van de ontvanger precies gaan leveren wat contractueel afgesproken is.
Maar geen plek in een ziekenhuis(zonder maatregelen) hoort niet bij het leven voor mijquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien moeten we het meer gaan accepteren? We proberen meer en meer het leven te controleren, maar ziektes horen gewoon bij het leven.
meestal toch een armoedige pauperbendequote:Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef RipCity het volgende:
Rip kermissen binnenkort
https://www.looopings.nl/(...)erop-of-eronder.html
Quote op de verkeerde persoon, sorryquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik bedoel dat mensen niet veel angst hebben voor het virus.
quote:Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar banger
Mooie beloftes gedaan die vervolgens niet helemaal uitkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich wel, Pfizer heeft beloftes gedaan in een contract die het niet na komt, dat is dus een groot probleem. Kan zijn dat er valide redenen voor zijn maar er is niets op tegen dat ze dat dan maar voor een rechter komen uitleggen.
"Was mijn handen" Rutte is toch de hele tijd zo bezig.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Denk dat het tegen gaat vallen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:39 schreef _serial_ het volgende:
Hoe fel denken jullie dat het debat gaat worden morgen?
Nee, ik zei dat mensen zich niet strikt aan de regels houden omdat het virus niet zo dodelijk is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik val net pas binnen maar wordt dat angstkaart weer is gespeelt? Dat is het domste wat je kan doen omdat je angst namelijk ook niet zomaar weg kan nemen met heel veel schadelijke gevolgen. Daarom wordt ook zo moe van termen als we zijn in oorlog en de vijand enzovoort dat is gewoon op langer termijn schadelijker dan het virus zelf.
Van die knokpartijen tussen boerenlullen en Marokkanenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:41 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
meestal toch een armoedige pauperbende
Kabinet is gevallen en er komen verkiezingen aanquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er een strategie achter zit ja. Anders hadden ze wel alleen de maatregelen die al rond zijn afgekondigd en met geen woord over de avondklok gerept. Als de kamer nu zegt: "Wij willen het niet" kan het kabinet zeggen dat het de schuld van de kamer is als er een code zwart situatie komt.
Ik heb een tijd een Alfa Romeo gereden. Als er één land is wat niet mag spreken over dingen die niet werken of onlogisch zijn zijn het wel de Italianenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Mooie beloftes gedaan die vervolgens niet helemaal uitkomen.
Dat zou Italianen toch bekend voor moeten komen.
Gaan we bij nog meer sectoren zien, geen zorgen. Winkelstraten worden mooie woongebieden (voor de mensen die het nog kunnen betalen).quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef RipCity het volgende:
Rip kermissen binnenkort
Ik vertaal het even voor ons voetvolk:quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Kabinet is gevallen en er komen verkiezingen aan
Plus, het is politiek
Hatsaaa, is allemaal niet zo moeilijk
Zijn er mensen echt heel bang om het te krijgen? Ik heb zoiets van als het me overkomt, dan is dat gewoon zo. Maar dat betekend niet dat ik me niet aan de regels hou of het zelf ga opzoeken. Ik maart dacht ik wel even van hmmm, maar nu allang niet meer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, jij eerst
Dat wil iedereen wel....als het alleen voor anderen geldt.
6 weken is krap maar nog net binnen de interval die wordt aangegeven die mogelijk is toch?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:45 schreef Oliver23 het volgende:
Toch blijf ik het bizar vinden. Onze (demissionair) minister van Volksgezondheid heeft niet alleen maling aan de gezondheidsraad betreft het advies om de zwakkere eerst te vaccineren, maar gaat ook voorbij aan het dringende advies om geen langere periode dan drie weken tussen de Pfizer vaccins te laten zitten.
En Nederland gaat dit alsnog doen. Dan denk je toch, ''waar ben jij in hemelsnaam mee bezig''. En dan ook nog doodleuk roepen ''vaccineren is de oplossing naar een normaal leven''.
Het is looopings, daar mag je altijd een flink pak zout bij opgooien.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef RipCity het volgende:
Rip kermissen binnenkort
Ik heb astma, ben er in maart wel echt bang voor geweest. Had echt geen idee meer wat ik met mezelf aan moest, omdat ik in de risicogroep viel. Best rare gewaarwording was dat als ik er nu op terugkijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn er mensen echt heel bang om het te krijgen? Ik heb zoiets van als het me overkomt, dan is dat gewoon zo. Maar dat betekend niet dat ik me niet aan de regels hou of het zelf ga opzoeken. Ik maart dacht ik wel even van hmmm, maar nu allang niet meer.
Dat klopt in het begin toen het nog onbekend was en niemand wist wat het was hield bijna iedereen zich aan de maatregels. Wanneer het langzaam duidelijk wordt dat het voor veel groepen niet zo erg is dan wordt het vanzelf moeilijker om aan de maatregelen te houden. Dit virus is nu vooral nu zo dodelijk omdat er te weinig mensen immuun voor zijn anders hadden we er niet om wakker gelegen. In landen waar veel minder vergrijzing is is dit virus ook amper een ding blijkt steeds meer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat mensen zich niet strikt aan de regels houden omdat het virus niet zo dodelijk is.
Ik vind van wel ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Het zal wel onvermijdelijk zijn denk ik? We kunnen er wel gif op innemen. Wilders redt het toch niet in z'n eentje. Ik mag Wilders overigens wel de laatste tijd. Hij speelt het spelletje niet bepaald slecht ofzo in de crisis itt Van Haga of Baudet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:42 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Denk dat het tegen gaat vallen.
Mevrouwtje Kaag is al overstag, dus de meerderheid is er. Jesse Klaver gaat ook wel mee.
Het vuurwerk gaat komen van Wilders. Hij moet ook wel. Zijn motie die is aangenomen betreft de avondklok, wordt morgen naar de prullenbak verwezen. En Wilders weet ook dat hij het enige serieuze tegengeluid is voor het kabinet tegen de avondklok.
Het andere tegengeluid is Van Haga, maar die kan ik niet serieus nemen. Het gemis van Theo Hiddema is groot.
Doden en schade waar je direct verantwoordelijk voor bent is altijd een stuk moeilijker weg te poetsen van je CV/ego dan een 'het meest verstandige om nu te doen zou dit zijn maar de keuze ligt bij jou/julli' waardoor het niet meer jouw verantwoordelijkheid is, behalve als het scenario goed uitpaktquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vertaal het even voor ons voetvolk:
"Het is voor ons belangrijker geen gezichtsverlies te lijden dan de hoeveelheid doden maximaal te beperken. Daarom willen wij dat de kamer instemt met de omstreden avondklok, waarvan we niet kunnen laten zien hoe effectief die echt is. Indien de avondklok niet geaccepteerd wordt accepteren wij geen verdere verantwoordelijkheid en gaan we over tot de orde van de dag."
Veel mensen om mij heen hebben het gekregen, en mensen tot 70 jaar zonder onderliggende klachten hebben het allemaal redelijk makkelijk doorstaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn er mensen echt heel bang om het te krijgen?
Ja, maar onderzoek in Israel wijst uit dat die eerste prik veel minder effectief dan verwacht is en dan Pfizer had geclaimed. Dus het is wel degelijk een serieus issue.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
6 weken is krap maar nog net binnen de interval die wordt aangegeven die mogelijk is toch?
Het is een gok nemen dat er op tijd nieuwe leveringen komen maar als je dit níet doet en netjes na 3 weken prikt weet je zeker dat hele groepen langer onbeschermd rondlopen/zitten
Ik snap de overweging wel eigenlijk, vind het heel gekke zet
Ik denk ook wel dat dat ter sprake gaat komen, waarschijnlijk van Wilders oid. Dat deze volgorde wel raar is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind van wel ja.
Ze hadden eerst het debat moeten afwachten, nu is het min of meer slikken of stikken.
Je kunt van Wilders vinden wat je wilt, hij snapt wel heel goed hoe politiek in elkaar zit en doet het prima vanuit de oppositie om druk te zetten en vragen te stellenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zal wel onvermijdelijk zijn denk ik? We kunnen er wel gif op innemen. Wilders redt het toch niet in z'n eentje. Ik mag Wilders overigens wel de laatste tijd. Hij speelt het spelletje niet bepaald slecht ofzo in de crisis itt Van Haga of Baudet.
Veel minder effectief is nog anders veel meer dan nul beschermingquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar onderzoek in Israel wijst uit dat die eerste prik veel minder effectief dan verwacht is en dan Pfizer had geclaimed. Dus het is wel degelijk een serieus issue.
Hoe kan dat eigenlijk? Ik bedoel, die trial was best groot toch? Hoe kan het in Israël dan ineens veel minder zijn. Maar ja, kon je ook wel verwachten, je weet hoe de farmaceuten zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar onderzoek in Israel wijst uit dat die eerste prik veel minder effectief dan verwacht is en dan Pfizer had geclaimed. Dus het is wel degelijk een serieus issue.
Ja ik zat echt met mijn hand in de popcorn toen hoor, heerlijk om eens een felle reactie te horen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat dat ter sprake gaat komen, waarschijnlijk van Wilders oid. Dat deze volgorde wel raar is.
Wat dat betreft vond ik die journaliste van SBS (Charlotte ...) wel een verademing. Zei het misschien niet het meest tactvol, maar riep volgens mij wel wat de hele kamer op dat moment dacht.
Wat zei diegene dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat dat ter sprake gaat komen, waarschijnlijk van Wilders oid. Dat deze volgorde wel raar is.
Wat dat betreft vond ik die journaliste van SBS (Charlotte ...) wel een verademing. Zei het misschien niet het meest tactvol, maar riep volgens mij wel wat de hele kamer op dat moment dacht.
Israel zit nu weer aan 10K nieuwe besmettingen per dag ondanks hun vergevorderde vaccinaties. Israel heeft minder dan de helft van Nederland qua inwoners. Dat is geen verantwoorde gok in mijn ogen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel minder effectief is nog anders veel meer dan nul bescherming
Blijft een flinke gok, dat klopt
Ik ken nog steeds niemand uit m'n vriendengroep of familie die het gehad heeft. En ik ken best wat mensen. Wel via via en wat ze allemaal beschreven was dat het wel heel uniek voelde en niet zo maar een verkoudheidje; en ook allemaal reuk en smaak kwijt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Veel mensen om mij heen hebben het gekregen, en mensen tot 70 jaar zonder onderliggende klachten hebben het allemaal redelijk makkelijk doorstaan.
Zie reactie @_serial_ hierbovenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat zei diegene dan?
Ik had twee kleutermeisjes om mee heen op dat tijdstip dus kon het niet helemaal volgen
Riooljournalistiek van de bovenste plank. Als een klein kind gedroeg ze zich.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja ik zat echt met mijn hand in de popcorn toen hoor, heerlijk om eens een felle reactie te horen.
"Dat staat er niet"
"Dat staat er ook niet"
"Oh doen we het tegenwoordig anders"
Is vooral een bejaardenkiller, als je die 80% van het totaal af trekt stelt het niet veel voor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt in het begin toen het nog onbekend was en niemand wist wat het was hield bijna iedereen zich aan de maatregels. Wanneer het langzaam duidelijk wordt dat het voor veel groepen niet zo erg is dan wordt het vanzelf moeilijker om aan de maatregelen te houden. Dit virus is nu vooral nu zo dodelijk omdat er te weinig mensen immuun voor zijn anders hadden we er niet om wakker gelegen. In landen waar veel minder vergrijzing is is dit virus ook amper een ding blijkt steeds meer.
Dankquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie reactie @:_serial_ hierboven
De aanblik van de nummerplaat op de Guilia spreekt voor zich.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb een tijd een Alfa Romeo gereden. Als er één land is wat niet mag spreken over dingen die niet werken of onlogisch zijn zijn het wel de Italianen
Mwa mag je vinden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Riooljournalistiek van de bovenste plank. Als een klein kind gedroeg ze zich.
Klopt daarom ook de risicogroepen vaccineren en dan kunnen we terug naar normaal. Alleen zal het redteam wel weer komen met een paar uitzonderingen onder de niet risico groep.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is vooral een bejaardenkiller, als je die 80% van het totaal af trekt stelt het niet veel voor.
Een Giulia is echt een plaatje.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De aanblik van de nummerplaat op de Guilia spreekt voor zich.
Zaten er inmiddels niet 12 miljoen mensen in de zogenaamde risicogroep?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt daarom ook de risicogroepen vaccineren en dan kunnen we terug naar normaal. Alleen zal het redteam wel weer komen met een paar uitzonderingen onder de niet risico groep.
Het Redteam is de laatste week opvallend rustig. Maar goed, de meeste van hun natte dromen zijn intussen ook al uitgevoerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt daarom ook de risicogroepen vaccineren en dan kunnen we terug naar normaal. Alleen zal het redteam wel weer komen met een paar uitzonderingen onder de niet risico groep.
Ik weet niet in hoeverre de documenten kloppen, maar ergens in december was die hack bij de [url=https://techcrunch.com/2021/01/15/ema-warns-over-doctored-covid-19-vaccine-data-hacked-and-leaked-online[/url], waar documenten van Pfizer buitgemaakt waren. In die documenten werd gesproken over een (kleine) wijziging in het fabrieksproces om efficiëntie te verhogen oid, die invloed had op de bescherming na de eerste prik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan dat eigenlijk? Ik bedoel, die trial was best groot toch? Hoe kan het in Israël dan ineens veel minder zijn. Maar ja, kon je ook wel verwachten, je weet hoe de farmaceuten zijn.
Daarbovenop komt dat ik om deze rede dus absoluut tegen het idee ben van de tweede prik uitstellen. Dat is IMO echt not done.
Ik ken toch wel een stel 20ers, redelijk sportief waren die 1,5 maand later nog met gebakken peren zitten en die hoe ze zich voelen omschrijven met: "nog steeds alsof ik door een kudden bizons ben aangereden".quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Veel mensen om mij heen hebben het gekregen, en mensen tot 70 jaar zonder onderliggende klachten hebben het allemaal redelijk makkelijk doorstaan.
Wat Pfizer wel verweten kan worden is dat ze dit zonder waarschuwing doorvoerden, waardoor geplande vaccinaties moeten uitgesteld worden. De onzekerheid kan overheden (die dat nog niet deden) doen beslissen om de booster shots in reserve te houden voor het geval nieuwe vertraging optreedt, waardoor er ook minder prikken gezet kunnen worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar als je eerste reactie is om in een kramp te schieten en de fabrikant van het vaccin wat je land uit de shit kan helpen aan te klagen heb je het ook niet helemaal begrepen.
Bij herhaaldelijk niet leveren, sure, maar de reden dat ze minder leveren is dezelfde als in Nederland, omdat ze de fabriek aan het opschalen zijn. Dat lijkt me een overkomelijk probleem, want dan gaan ze daarna meer leveren.
Kans is echter groot dat ze met zo'n houding van de ontvanger precies gaan leveren wat contractueel afgesproken is.
quote:De overheid stelt de vaccinaties van het personeel in de Belgische ziekenhuizen uit omdat Pfizer deze en volgende week minder vaccins levert dan voorzien. Dat komt zeer hard aan in ziekenhuizen waar er morgen met vaccinatie zou worden gestart.
Het was intussen duidelijk dat Pfizer deze week iets minder dosissen zou leveren dan voorzien, en ook volgende week zou het bedrijf het vooropgestelde aantal - circa 90.000 dosissen - niet halen. Vanaf half februari zou er wel weer meer worden geleverd dan verwacht.
Met de vaudeville van afgelopen weekend in gedachten, koos de regering ervoor om het zekere voor het onzekere te nemen en de planning in de ziekenhuizen te herbekijken. Dat komt zeer hard aan in ziekenhuizen waar er morgen met vaccinatie zou worden gestart. Nu kunnen die pas enkele dagen later of ergens volgende week doorgaan.
Planning herzien voor alle Belgische ziekenhuizen
De ziekenhuizen zullen de vaccins mogen gebruiken die ze in de diepvries hebben zitten, maar moeten dan wellicht een tweetal weken de vaccinaties uitstellen. ‘Hallucinant’, zegt Margot Cloet, topvrouw van Zorgnet-Icuro. ‘Dit is een onmogelijke situatie voor de ziekenhuizen. Dit is ontzettend verwarrend en krijg je aan de ziekenhuismedewerkers niet meer uitgelegd.’
De wijziging blijft niet beperkt tot Vlaanderen. ‘Alle ziekenhuizen in alle regio’s van het land moeten zich aanpassen aan de planning. De levering gebeurt op nationaal niveau en de toewijzing gebeurt dan in verhouding tot het bevolkingsaantal. Als een gewest zijn planning moet wijzigen, moeten alle gewesten dat doen’, vertelde Sabine Stordeur, project manager van de Taskforce vaccinatie, dinsdagavond in het RTBF-programma ‘Questions en prime’. Ze was voorzichtig om voorspellingen te doen over de vaccinaties aangezien de planning ‘bijna dagelijks’ wijzigt.
Prioriteit ligt bij woonzorgcentra
Het agentschap Zorg en Gezondheid heeft nog geen zicht op het precieze aantal vaccins dat wel wordt geleverd. Daarom reserveert het de beschikbare vaccins die deze week beschikbaar zijn en volgende week verwacht worden voor de woonzorgcentra. ‘Zij blijven de eerste prioritaire groep voor vaccinatie’, benadrukt Zorg en Gezondheid.
Woensdag is er opnieuw overleg gepland met de ziekenhuishubs om op basis van nieuwe informatie over de leveringen van Pfizer de planning te herbekijken. Zorg en Gezondheid vindt dat de onduidelijkheid over de komende leveringen bewijst dat het nodig is om voldoende reserve in te bouwen in de planningen, en dat er soms een reserve in de diepvriezers moet zitten. Het lijkt zo eerdere kritieken te willen pareren.
‘Enorm teleurstellend’
Bij de ziekenhuizen is de ontgoocheling over het uitstel groot. ‘Als ziekenhuis hebben wij steeds onze rol en verantwoordelijkheid in deze coronapandemie opgenomen. Sterker nog, we zijn steeds een stap verder gegaan, zowel tijdens de eerste coronagolf, in onderzoek bij de bestrijding van covid-19 en nu recentelijk in onze rol als hub tijdens de vaccinatiecampagne en locatie voor sequencing van mogelijke coronavarianten’, zegt dr. Yves Breysem, algemeen directeur van het Jessa-ziekenhuis in Hasselt. ‘Om dan te elfder ure te horen dat nu door een achterstand in de levering het vaccinatieschema van het ziekenhuispersoneel in gedrang komt, is enorm teleurstellend en frustrerend.’
Volgens de ziekenhuizen wordt het dan ook moeilijk om medewerkers en artsen gemotiveerd te houden. ‘De teleurstelling bij onze teams in de frontlijn is enorm groot. We voelen ons op zijn minst gezegd in de steek gelaten door de overheid, die de voorbije dagen aanhoudend beloftes heeft gedaan om zo snel mogelijk te kunnen opstarten’, aldus dr. Raf Lippens, directeur van ziekenhuis Sint-Trudo in Sint-Truiden. ‘Het wordt zeer moeilijk om dat aan onze mensen die al bijna een jaar een uitputtende strijd voeren, uit te leggen dat zij nu niet in aanmerking komen voor een vaccin.’
Het vertraagde scenario is te betreuren, maar oorspronkelijk kreeg het ziekenhuispersoneel pas half februari het begeerde spuitje. Er lopen nu op Europees niveau gesprekken met Pfizer om toch een zekere continuïteit in de leveringen te kunnen krijgen.
Mensen die nu de IC's bevolken qua leeftijd en onderliggende problemen, het stokoude publiek in Nederland.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zaten er inmiddels niet 12 miljoen mensen in de zogenaamde risicogroep?
Als we lang genoeg door gaan met de lockdowns wel. Want je wordt vanzelf wel een risico groep door amper beweging, stress en ongezond leven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
een neef, mijn buurvrouw, mijn tante en vorige week zijn er 2 kennissen ( stelletje ) bijgekomenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken nog steeds niemand uit m'n vriendengroep of familie die het gehad heeft. En ik ken best wat mensen. Wel via via en wat ze allemaal beschreven was dat het wel heel uniek voelde en niet zo maar een verkoudheidje; en ook allemaal reuk en smaak kwijt.
Het was ook wel een keer nodig. Al die andere vragen gingen over of talkshows wel of niet nog door mochten gaan. Ik vond het wel goed dat er iemand was die ze even op hun plek zette. De manier waarop was niet heel handig, maar ze was er best boos over.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Riooljournalistiek van de bovenste plank. Als een klein kind gedroeg ze zich.
quote:De media en het kabinet hebben de OMT stukken weer een dag eerder dan wij gehad, en wij hebben nu een uur de tijd om alles door te nemen. Daar wil ik even een punt van orde voor maken
Is open TBC ook, heel erg kut maar gooien we ook niet alles voor op slotquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:00 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik ken toch wel een stel 20ers, redelijk sportief waren die 1,5 maand later nog met gebakken peren zitten en die hoe ze zich voelen omschrijven met: "nog steeds alsof ik door een kudden bizons ben aangereden".
Wisselt behoorlijk maar is niet zomaar een wissewasje
Nogalquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Is open TBC ook, heel erg kut maar gooien we ook niet alles voor op slot
Even gechargeerd uiteraard
Hier ook nog steeds 0 in mijn (toch significante) vriendenkring + aanhang en aanverwante familie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken nog steeds niemand uit m'n vriendengroep of familie die het gehad heeft. En ik ken best wat mensen. Wel via via en wat ze allemaal beschreven was dat het wel heel uniek voelde en niet zo maar een verkoudheidje; en ook allemaal reuk en smaak kwijt.
Open TBC legt niet zo'n beetje de hele zorg van Nederland plat met maatregelen. Wel serieus blijven aub.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Is open TBC ook, heel erg kut maar gooien we ook niet alles voor op slot
Even gechargeerd uiteraard
Heb je wel eens echt griep gehad? En dan bedoel ik niet even een weekje verkouden en een dagje koorts, maar echt griep, met koorts in de 39 enzo? Ik heb 't één keer gehad, daar heb ik ook een maand voor nodig gehad om weer volledig hersteld te zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:00 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik ken toch wel een stel 20ers, redelijk sportief waren die 1,5 maand later nog met gebakken peren zitten en die hoe ze zich voelen omschrijven met: "nog steeds alsof ik door een kudden bizons ben aangereden".
Eenieder moet maar gewoon even solidair zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen die nu de IC's bevolken qua leeftijd en onderliggende problemen, het stokoude publiek in Nederland.
Prik erin en open met die handel
De rest van de risico's bij de rest van de bevolking weegt zéker niet op tegen al deze maatregelen en beperkingen voor eenieder
Die van mij is op 't moment op een dieptepunt, en ik denk niet dat ik de enige ben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eenieder moet maar gewoon even solidair zijn
Ik ben benieuwd hoe het anno 2022 gesteld is met de solidariteit.
De zorg wordt niet overspoeld door 20/30-ersquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Open TBC legt niet zo'n beetje de hele zorg van Nederland plat met maatregelen. Wel serieus blijven aub.
Welk idee zit er achter het eerst vaccineren van 90+ers? Dat zijn over het algemeen niet meer de mensen die nog in het ziekenhuis/IC terecht komen. 60-70 of anders nog 70-80 zou mij in dat opzicht veel logischer lijken om mee te starten.quote:Komende week wordt begonnen met het vaccineren van ouderen van 90 jaar en ouder. Vandaag kondigde coronaminister De Jonge aan dat mensen van boven de 90 en tussen de 85 en 90 jaar versneld gevaccineerd worden. Hiervoor wordt een deel van de vaccins gebruikt die in eerste instantie apart werden gelegd voor de tweede prik van mensen die de eerste prik al gehad hebben.
Ik mag door mijn leeftijd en goede gezondheid (volkomen terecht) achteraan sluiten, maar wanneer ik gevaccineerd ga worden zie ik dat zeer graag conform de instructies van de vaccinontwikkelaar gebeuren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oja, en nog de zus van een vriend van me. Die woont samen met haar vriend. Zij ziek, vriend helemaal niks. Terwijl ze gewoon met elkaar samenwonen en slapen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een neef, mijn buurvrouw, mijn tante en vorige week zijn er 2 kennissen ( stelletje ) bijgekomen
Je kan moeilijk de 90+-ers uitsluiten, ook al heeft het weinig nut.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk idee zit er achter het eerst vaccineren van 90+ers? Dat zijn over het algemeen niet meer de mensen die nog in het ziekenhuis/IC terecht komen. 60-70 of anders nog 70-80 zou mij in dat opzicht veel logischer lijken om mee te starten.
Dan nog vinden de meeste het wel het risico waard om zich niet al te strikt aan de regels te houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:00 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik vind het niet uitmaken wanneer het gebeurt, ik wil wel dat het gebeurt op een verantwoorde manier en ik zou graag zien dat het conform de test methode gebeurt. Mocht het zo zijn dat er bewezen kan worden dat het niet uitmaakt of het 3 of 6 weken is, prima, maar de situatie momenteel zegt toch iets heel anders.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik mag door mijn leeftijd en goede gezondheid (volkomen terecht) achteraan sluiten, maar wanneer ik gevaccineerd ga worden zie ik dat zeer graag conform de instructies van de vaccinontwikkelaar gebeuren.
Als ik nu voor de eerste keer gevaccineerd zou zijn of op korte termijn zou worden, zou ik het heel vervelend vinden dat de tweede vaccinatie uitgesteld ging worden.
In maart was ik wel op mijn hoede, nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik ken inmiddels iets van 15 mensen die positief zijn getest (wel allemaal <45) die op 1-2 dagen verhoging na verder niks hebben gemerkt. Kinderen van hun die ook positief waren (sommigen werden niet positief getest, hele jonge kinderen helemaal niet getest) hadden nergens last van.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn er mensen echt heel bang om het te krijgen? Ik heb zoiets van als het me overkomt, dan is dat gewoon zo. Maar dat betekend niet dat ik me niet aan de regels hou of het zelf ga opzoeken. Ik maart dacht ik wel even van hmmm, maar nu allang niet meer.
Even zwartgallig en flauw hoor. Scheelt bedden. Als je naar Noorwegen kijkt hebben die een flinke kans om om te vallen erna.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk idee zit er achter het eerst vaccineren van 90+ers? Dat zijn over het algemeen niet meer de mensen die nog in het ziekenhuis/IC terecht komen. 60-70 of anders nog 70-80 zou mij in dat opzicht veel logischer lijken om mee te starten.
Het advies is toch om levens te redden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je kan moeilijk de 90+-ers uitsluiten, ook al heeft het weinig nut.
Die gaan het hardste dood eraanquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Welk idee zit er achter het eerst vaccineren van 90+ers? Dat zijn over het algemeen niet meer de mensen die nog in het ziekenhuis/IC terecht komen.
60-70 of anders nog 70-80 zou mij in dat opzicht veel logischer lijken om mee te starten.
Het geven-geven-geven gedeelte van de solidariteit is inderdaad wel redelijk uitgeput.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die van mij is op 't moment op een dieptepunt, en ik denk niet dat ik de enige ben.
Ik begrijp heel goed dat de overheid zoveel mogelijk mensen wil vaccineren, maar inderdaad moet het wel verantwoord zijn om die tweede vaccinatie uit te stellen, dus helemaal met je eens.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het niet uitmaken wanneer het gebeurt, ik wil wel dat het gebeurt op een verantwoorde manier en ik zou graag zien dat het conform de test methode gebeurt. Mocht het zo zijn dat er bewezen kan worden dat het niet uitmaakt of het 3 of 6 weken is, prima, maar de situatie momenteel zegt toch iets heel anders.
En dan vind ik onverantwoord om te gaan schuiven met zo'n moment omdat het politiek wat lekkerder bekt om te zeggen "We hebben dubbel zo veel mensen gevaccineerd!"
Is het wel zorgvuldig? Vragen vragenquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat de overheid zoveel mogelijk mensen wil vaccineren, maar inderdaad moet het wel verantwoord zijn om die tweede vaccinatie uit te stellen, dus helemaal met je eens.
Ik ken ook niemand die ernstig ziek is geworden. In tegenstelling tot voorjaar hoor je het wel iets vaker, maar blijft altijd bij een griepjequote:Op woensdag 20 januari 2021 22:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In maart was ik wel op mijn hoede, nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik ken inmiddels iets van 15 mensen die positief zijn getest (wel allemaal <45) die op 1-2 dagen verhoging na verder niks hebben gemerkt. Kinderen van hun die ook positief waren (sommigen werden niet positief getest, hele jonge kinderen helemaal niet getest) hadden nergens last van.
Bedden waar?quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even zwartgallig en flauw hoor. Scheelt bedden. Als je naar Noorwegen kijkt hebben die een flinke kans om om te vallen erna.
Ja dat snap ik wel. Ik sprak vandaag mn schoonmoeder en die zei ook dat de uitval onder leerlingen (in groep 5) gigantisch was. Kinderen die 'ziek' waren omdat ze er geen zin meer in hadden. Dat sommige kinderen flink aangekomen waren ook enzo.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het geven-geven-geven gedeelte van de solidariteit is inderdaad wel redelijk uitgeput.
Als mijn leerlingen trouwens al niet lamgeslagen waren door de hele ellende, nadat eerder deze week duidelijk werd dat er echt een avondklok komt en ze dus ook 's avonds niet meer even met wat vrienden kunnen chillen is de koek wel helemaal op. Ze willen gewoon echt niet meer vooruit.
Verzorgingstehuis. Een aantal verzorgingstehuizen/revalidatiecentra hebben een afdeling voor Covid-revalidatie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:13 schreef Molo het volgende:
B
[..]
Bedden waar?
Die leeftijden gaan niet meer naar het ziekenhuis, laat staan een IC
Uitsluiten hoeft ook niet. 30-ers worden ook niet uitgesloten. Het gaat om de volgorde. Je zou nu moeten kijken met welke vaccinatie volgorde je het snelst de druk op de ziekenhuizen kan verlichten. 90+ers vaccineren helpt daar vrij weinig bij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je kan moeilijk de 90+-ers uitsluiten, ook al heeft het weinig nut.
Dat wordt nog leuk voor de zorg in de toekomst.... Wat ook te verwachten was maar goed soms moet je eerst flinke schade maken voor dat je weet dat je verkeert gehandeld hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel. Ik sprak vandaag mn schoonmoeder en die zei ook dat de uitval onder leerlingen (in groep 5) gigantisch was. Kinderen die 'ziek' waren omdat ze er geen zin meer in hadden. Dat sommige kinderen flink aangekomen waren ook enzo.
Dat dacht de kapitein van de Titanic zeker ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat wordt nog leuk voor de zorg in de toekomst.... Wat ook te verwachten was maar goed soms moet je eerst flinke schade maken voor dat je weet dat je verkeert gehandeld hebt.
Ik geef 14-16-jarige vmbo'ers les. Die schommelen qua motivatie altijd een beetje door het schooljaar heen, maar activiteiten en vooruitzichten als een 'studie'reis, een skitrip, carnaval, een examengala, open dag voor een vervolgopleiding, voetbaltoernooi etc. houden ze wel scherp en dan kunnen ze er weer een aantal weken tegenaan. Maar haal al die dingen weg, en alles wordt los zand. En dan zijn wij ook nog eens de hele dag politieagent aan het spelen omdat ze (goh, je verwacht het niet) geen anderhalve meter afstand tot elkaar houden in de gang.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel. Ik sprak vandaag mn schoonmoeder en die zei ook dat de uitval onder leerlingen (in groep 5) gigantisch was. Kinderen die 'ziek' waren omdat ze er geen zin meer in hadden. Dat sommige kinderen flink aangekomen waren ook enzo.
90+ staat ook niet als specifieke groep benoemd in de vaccinatie-volgorde.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Uitsluiten hoeft ook niet. 30-ers worden ook niet uitgesloten. Het gaat om de volgorde. Je zou nu moeten kijken met welke vaccinatie volgorde je het snelst de druk op de ziekenhuizen kan verlichten. 90+ers vaccineren helpt daar vrij weinig bij.
Zelfde signaal van een kennis van mij, die geeft voornamelijk les aan examenklassenen en het jaar daarvoor op middelbare school, microfoontjes blijven uit, opdrachten zijn niet altijd meer af, weinig reactie, futloos.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tegenwoordig loopt een kind van 3 al risico.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Welke onwaarheden stonden er dan op rijksoverheid.nl?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mwa mag je vinden.
Maar feit is gewoon dat er op dat moment van haar vraag onwaarheden op rijksoverheid.nl stonden.
Daar wees ze even fijntjes op. De toon was wellicht niet de beste, maar het hoeft niet altijd eenrichtingsverkeer te zijn op een lief toontje.
Ik ken wel meer mensen die het gehad hebben, veel collega’s ook. Twee daarvan zijn maanden later nog steeds erg snel buiten adem. De rest had nauwelijks last, sommige zelfs helemaal niets. Maar ik ken buiten het werk ook wel mensen van <45 die het echt zwaar gehad hebben, eentje zelfs ic.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In maart was ik wel op mijn hoede, nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik ken inmiddels iets van 15 mensen die positief zijn getest (wel allemaal <45) die op 1-2 dagen verhoging na verder niks hebben gemerkt. Kinderen van hun die ook positief waren (sommigen werden niet positief getest, hele jonge kinderen helemaal niet getest) hadden nergens last van.
Leuk is het allemaal niet. Maar welke alternatieven heb je?quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zelfde signaal van een kennis van mij, die geeft voornamelijk les aan examenklassenen en het jaar daarvoor op middelbare school, microfoontjes blijven uit, opdrachten zijn niet altijd meer af, weinig reactie, futloos.
Daar gaat het dus ook doorwegen.
En niet alleen daar, bij de gehele bevolkingsgroep, de avondklok duwt de overgebleven die nog net overeind stonden meer richting het randje van depressies.
Maar we moeten vooral nog "ff" volhouden.
Op dat moment stond er dat de avondklok vrijdag in ging e.d.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke onwaarheden stonden er dan op rijksoverheid.nl?
Ik heb al vaker gezegd er gaat nog een bak ellende op ons afkomen waar we eng van worden. Daarom wordt ik ook zo moe van alle beroepsgroepen die voorrand willen op vaccineren. Ga de risico groepen vaccineren zoals de gezondheidsraad heeft geadviseerd en zo snel mogelijk en we kunnen terug naar normaal.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat dacht de kapitein van de Titanic zeker ook.
Daar had die SBS6-reporter niet zo'n toontje voor aan hoeven slaan. En veelal was het ook niet inhoudelijk, maar was ze gewoon irritant over de vorm.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dat moment stond er dat de avondklok vrijdag in ging e.d.
Is het nodig een alternatief te hebben? Waarom mag iemand er niet gewoon niet blij mee zijn en dat aangeven?quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Leuk is het allemaal niet. Maar welke alternatieven heb je?
Nouja, ze reageerde dat er dingen niet klopte. Hoe ze dat deed is irrelevant, ze had wel gelijk dat er dingen gezegd werden en op rijksoverheid.nl stonden die op dat moment niet zo waren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar had die SBS6-reporter niet zo'n toontje voor aan hoeven slaan. En veelal was het ook niet inhoudelijk, maar was ze gewoon irritant over de vorm.
- Er stond al dat de avondklok al in zou gaan op vrijdagavond om 20:30quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke onwaarheden stonden er dan op rijksoverheid.nl?
Je kunt wel zeggen dat de huidige maatregelen de mensen naar depressiviteit toe duwen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het nodig een alternatief te hebben? Waarom mag iemand er niet gewoon niet blij mee zijn en dat aangeven?
Volgens mij stond dat niet op rijksoverheid.nl. want niemand wist het (en dat die avondklok onder voorbehoud was, wist iedereen, dat is hij zelfs nu nog).quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Er stond al dat de avondklok al in zou gaan op vrijdagavond om 20:30
- Er stond niet dat de avondklok nog onder voorbehoud was
Dat is niet helemaal waar. Ik laat even in het midden of die dingen al dan niet onjuist op rijksoverheid.nl stonden - daar is wat twijfel over en checken kunnen we het niet meer - maar haar achterlijke houding haalt compleet de focus van de inhoud. Wees gewoon een volwassen kritische journaliste.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, ze reageerde dat er dingen niet klopte. Hoe ze dat deed is irrelevant, ze had wel gelijk dat er dingen gezegd werden en op rijksoverheid.nl stonden die op dat moment niet zo waren.
Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis. Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt wel zeggen dat de huidige maatregelen de mensen naar depressiviteit toe duwen.
Maar dan vraag ik me af wat we anders moeten.
Want ik weet dat het kut/klote/zwaar is, maar een overstromende zorg gaat het echt niet beter maken. Dan kunnen we dus weer leuke (en soms ook broodnodige) sociale dingen doen, maar sterven er wel mensen die zorg nodig hebben. Tja, er zijn gewoon weinig alternatieven.
Mijn moeder bezocht als vrijwilliger een oud vrouwtje in het verzorgingshuis, die is helaas wel overleden aan (of met) corona, maar die was 93 en slikte 3 kilo medicijnen per dag voor allerlei kwalen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ken wel meer mensen die het gehad hebben, veel collega’s ook. Twee daarvan zijn maanden later nog steeds erg snel buiten adem. De rest had nauwelijks last, sommige zelfs helemaal niets. Maar ik ken buiten het werk ook wel mensen van <45 die het echt zwaar gehad hebben, eentje zelfs ic.
Het gekke is dat de ene persoon veel harder geraakt lijkt te worden dan andere. Tweeling zelfs. Eentje was echt behoorlijk ziek, de andere was positief getest maar had niets behalve gebrek aan smaak/reuk. Heel vreemd allemaal.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis. Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.
Maar het credo van het kabinet is: De cijfers gaan niet omlaag, dus het moet zwaarder. Er lijkt maar niet in ze op te komen dat het misschien niet zwaarder moet, maar anders.
Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, als er nu niets aan te doen is gaan we volgend jaar wel gewoon de AOW korten om te investeren in de jongeren.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit kan eigenlijk, ik ken zover niemand die ernstig ziek is geweest. Terwijl er toch best wel wat mensen tussen zaten in de risicogroep. Twee van het gezin hadden alleen een beetje spierpijn (25 en 62 jaar of zo). Vraag mij af wat de verzwarende factoren zijn, of het bijvoorbeeld zin heeft om extra vitamine d te slikken of dat de viral load er iets mee te maken heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ken wel meer mensen die het gehad hebben, veel collega’s ook. Twee daarvan zijn maanden later nog steeds erg snel buiten adem. De rest had nauwelijks last, sommige zelfs helemaal niets. Maar ik ken buiten het werk ook wel mensen van <45 die het echt zwaar gehad hebben, eentje zelfs ic.
Het gekke is dat de ene persoon veel harder geraakt lijkt te worden dan andere. Tweeling zelfs. Eentje was echt behoorlijk ziek, de andere was positief getest maar had niets behalve gebrek aan smaak/reuk. Heel vreemd allemaal.
Oh zo, ja, op zich waar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Verzorgingstehuis. Een aantal verzorgingstehuizen/revalidatiecentra hebben een afdeling voor Covid-revalidatie.
Maar nogmaals, was een flauw grapje
Ze leek te reageren vanuit emotie, geen idee wat de oorzaak was. Het was niet slim, maar ik vond 't wel begrijpelijk. Ik vond het in elk geval een verademing tussen al die journalisten met een stok in hun reet die alleen herhalen wat al gezegd is om een interessante soundbite voor hun eigen programma te hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik laat even in het midden of die dingen al dan niet onjuist op rijksoverheid.nl stonden - daar is wat twijfel over en checken kunnen we het niet meer - maar haar achterlijke houding haalt compleet de focus van de inhoud. Wees gewoon een volwassen kritische journaliste.
Het probleem is dat sporten dan als uitje gezien wordt, mensen gaan er naartoe in auto's en in het OV, mensen gaan langs de kant staan, en doen een drankje in de kantine (en als die gesloten is, thuis).quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis.
Deels mee eens, maar particulieren, zoals de tv-boeren, kunnen dat ook prima zelf.quote:Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.
Ik zou het persoonlijk een goed idee vinden om een inkomensafhankelijke AOW te maken. Waarom moet een bejaarden die een goed pensioen heeft en een leuk aandelen pakket nog AOW krijgen? De bejaarden die dat niet hebben hoef je er van mij niet voor te laten boete.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, als er nu niets aan te doen is gaan we volgend jaar wel gewoon de AOW korten om te investeren in de jongeren.
Het verbaast mij ook wel dat hier nog zo weinig bekend over is en of er naast leeftijd/gewicht/gezondheid nog andere genetische factoren zijn die ervoor zorgen dat de één doodziek wordt en de anders amper iets merkt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kloptquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Uitsluiten hoeft ook niet. 30-ers worden ook niet uitgesloten. Het gaat om de volgorde. Je zou nu moeten kijken met welke vaccinatie volgorde je het snelst de druk op de ziekenhuizen kan verlichten. 90+ers vaccineren helpt daar vrij weinig bij.
Verademing.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze leek te reageren vanuit emotie, geen idee wat de oorzaak was. Het was niet slim, maar ik vond 't wel begrijpelijk. Ik vond het in elk geval een verademing tussen al die journalisten met een stok in hun reet die alleen herhalen wat al gezegd is om een interessante soundbite voor hun eigen programma te hebben.
Ken slechts 3 mensen die het hebben gehad. Alledrie redelijk snel er weer bovenop gekomen. Twee daarvan waren gewoon gezond, de derde had overgewicht en astma. Die laatste heeft sinds corona geen astma- aanvallen meer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit kan eigenlijk, ik ken zover niemand die ernstig ziek is geweest. Terwijl er toch best wel wat mensen tussen zaten in de risicogroep. Twee van het gezin hadden alleen een beetje spierpijn (25 en 62 jaar of zo). Vraag mij af wat de verzwarende factoren zijn, of het bijvoorbeeld zin heeft om extra vitamine d te slikken of dat de viral load er iets mee te maken heeft.
Je bent best een goeie POL-mod, maar het nare toontje dat je hier aanslaat in de discussie is van het triestere soort.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.
Het kwam nogal dreinend over. Zonde, want als het inderdaad fout stond had ze met een scherpe en vileine toon juist veel meer indruk kunnen maken en af kunnen steken van die inderdaad zouteloze andere vragen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze leek te reageren vanuit emotie, geen idee wat de oorzaak was. Het was niet slim, maar ik vond 't wel begrijpelijk. Ik vond het in elk geval een verademing tussen al die journalisten met een stok in hun reet die alleen herhalen wat al gezegd is om een interessante soundbite voor hun eigen programma te hebben.
Ik bedoelde meer sporten in de buitenlucht. Hardlopen in klein groepje, buiten trainen dat soort dingen. Groepssporten kan ik me voorstellen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het probleem is dat sporten dan als uitje gezien wordt, mensen gaan er naartoe in auto's en in het OV, mensen gaan langs de kant staan, en doen een drankje in de kantine.
tv-boeren gaan dat natuurlijk niet doen, die werken al met flinterdunne marges. Het lijkt me iets dat voor de overheid weinig hoeft te kosten, maar wel wat kan opleveren.quote:Deels mee eens, maar particulieren, zoals de tv-boeren, kunnen dat ook prima zelf.
Het stond daadwerkelijk verkeerd op rijksoverheid (zelf gecontroleerd toen ze er over begon omdat ik nieuwsgierig was)quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik laat even in het midden of die dingen al dan niet onjuist op rijksoverheid.nl stonden - daar is wat twijfel over en checken kunnen we het niet meer - maar haar achterlijke houding haalt compleet de focus van de inhoud. Wees gewoon een volwassen kritische journaliste.
Positivie ideeën zitten ze in Den Haag niet op te wachten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis. Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.
Maar het credo van het kabinet is: De cijfers gaan niet omlaag, dus het moet zwaarder. Er lijkt maar niet in ze op te komen dat het misschien niet zwaarder moet, maar anders.
Doden zijn het probleem niet. Laten we eerlijk zijn: we zijn met veel te veel onze aarde aan het verkrachten. Depopulatie zou welkom zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt wel zeggen dat de huidige maatregelen de mensen naar depressiviteit toe duwen.
Maar dan vraag ik me af wat we anders moeten.
Want ik weet dat het kut/klote/zwaar is, maar een overstromende zorg gaat het echt niet beter maken. Dan kunnen we dus weer leuke (en soms ook broodnodige) sociale dingen doen, maar sterven er wel mensen die zorg nodig hebben. Tja, er zijn gewoon weinig alternatieven.
Daar heb je een punt, heb je gelijk in. Ik zal het anders zeggen: Ik vond het fijn dat iemand eens tegengas gaf, dat ze niet met fluwelen handschoentjes aangepakt werden. Ik snap dat ze op een andere manier misschien meer had kunnen bereiken, gegarandeerd komt ze in één of andere talkshow nog wel uitleggen waarom ze nu een Twitterfenomeen is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kwam nogal dreinend over. Zonde, want als het inderdaad fout stond had ze met een scherpe en vileine toon juist veel meer indruk kunnen maken en af kunnen steken van die inderdaad zouteloze andere vragen.
Op basis van ethiek is het naar mijn mening ook zeer verdedigbaar om eerst met 60-ers te beginnen in plaats van de 90+ers. 60-ers hebben ook een verhoogd risico op overlijden en hebben nog minder lang van het leven mogen genieten dan de 90-ers. Hebben ook nog een andere kwaliteit van leven, komen net in de fase dat ze kunnen genieten van kleinkinderen, enzovoort.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Maar daar is dus op basis van ethiek een andere afweging in gemaakt
Vaccinatiestrategie is niet per se gelijk aan de druk-op-zorg-als-leidraad-strategie rond Covid
Ik heb ook nog op de site van rijksoverheid.nl gekeken, en geen fout gezien.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het stond daadwerkelijk verkeerd op rijksoverheid (zelf gecontroleerd toen ze er over begon omdat ik nieuwsgierig was)
We moeten stoppen dat alles politiek correct moet, we zijn veel te lief in dit land, stellen geen kritische vragen en veel te volgzaam.
En het is wat mij betreft helemaal prima dat iemand van mening is dat de houding niet goed is of de toon niet correct is, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik vond het prima vuurwerk.
Ik ben gewoon ook een user en mijn sarcasme draag ik al 20 jaar met trots mee hier op FOK!. Als je dat niet leuk vind, soit, ik vind zo veel niet leuk. Waaronder een groot aantal users.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent best een goeie POL-mod, maar het nare toontje dat je hier aanslaat in de discussie is van het triestere soort.
En je gaat weer eens totaal voorbij aan het punt van mijn post, zoals gebruikelijk. Lees hem nog eens, probeer je aversie tegen iedereen die twijfels stelt bij de gekozen koers even opzij te zetten en misschien dat je dan wel begrijpt wat de functie van een skitrip in dat rijtje is.
Hint: alleen het schrappen van een skitrip heeft geen merkbaar effect op het schooljaar van een leerling. Maar het is niet alleen de skitrip... en alleen die uit de post trekken is een drogreden van de categorie 'ach gut, je kunt even niet naar de kroeg'.
Volgens mij kun je beter.
Het was geen serieus plan, want ik weet ook wel dat mensen die het van alleen een AOW moeten redden niet zo veel overhouden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk een goed idee vinden om een inkomensafhankelijke AOW te maken. Waarom moet een bejaarden die een goed pensioen heeft en een leuk aandelen pakket nog AOW krijgen? De bejaarden die dat niet hebben hoef je er van mij niet voor te laten boete.
Laten we reëel blijven we hebben heel wat heilige huisjes omver gegooid om de risicogroepen te beschermen. Als je dan solidair wilt zijn moet je dan ook van andere heilige huisjes afstappen anders loopt het gewoon spaak. Zeker in de toekomt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand geeft een neuk om die fucking skitrip, jezus. Als er in 1970 hetzelfde gebeurd was als nu waarbij álles wat het leven van een puber een beetje leuk maakt niet doorgaat, dan gaan ze stuk. Of het hoogst haalbare nu een fietstrip naar Artis, een skireis of drie weken Dubai is, is totaal niet relevant.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben gewoon ook een user en mijn sarcasme draag ik al 20 jaar met trots mee hier op FOK!. Als je dat niet leuk vind, soit, ik vind zo veel niet leuk. Waaronder een groot aantal users.
Ik kom uit een tijd waar een trip naar Artis zo'n beetje het hoogste was wat je kon verwachten en gek genoeg, dat ging allemaal best goed eigenlijk qua schoolprestaties. Maar goed, mischien ben ik gewoon te oud om een ski trip via school niet normaal te vinden. Zou zomaar kunnen.
Jij wil DE MENSNE DIE DIT LAND HEBBEN OPGEBOUWD beroven?quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Wederopbouw...quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was geen serieus plan, want ik weet ook wel dat mensen die het van alleen een AOW moeten redden niet zo veel overhouden.
Maar het was wel een voorschot op volgend jaar, als we bezig zijn aan wat ik maar even de wederopbouw noem. Zijn we dan nog steeds 'solidair'?
Baas. 👌quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, snap ik, maar ze hebben het de Gezondheidsraad gevraagd en niet jouquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Op basis van ethiek is het naar mijn mening ook zeer verdedigbaar om eerst met 60-ers te beginnen in plaats van de 90+ers. 60-ers hebben ook een verhoogd risico op overlijden en hebben nog minder lang van het leven mogen genieten dan de 90-ers. Hebben ook nog een andere kwaliteit van leven, komen net in de fase dat ze kunnen genieten van kleinkinderen, enzovoort.
Want oorlog is de enige manier waarop je land het zwaar kan hebben en een wederopbouw nodig kan hebbenquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wederopbouw...
Er is geen oorlog en kinderen hoeven ook niet in lompen de deuren langs om voor voedsel te bedelen.
Dat is wel jammer inderdaadquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, snap ik, maar ze hebben het de Gezondheidsraad gevraagd en niet jou
Dus ander antwoord
Ik heb een vermoeden dat de beslissingen die begin december genomen werden, met oa dat onderzoeken of repacking van het pfizer vaccin mogelijk was, de gewijzigde planning, Pfizer vaccin niet voor bewoners van WZC gebruiken, etc, gebaseerd waren op het idee dat men enkel volledige trays (950 doses) kon ontdooien. Dat klopt niet, je kan zelfs één vial ontdooien en de rest in de ULT freezer laten, maar die indruk zou je kunnen krijgen als je de Pfizer guideline "Redistribution Considerations for Pfizer & BioNTech’s COVID-19 Vaccine" (met weinig aandacht) leest. (het zou wel een blunder zijn, want de guideline bevat een sample scenario waarin 5 vials uit de ULT freezer genomen worden om te ontdooien)quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:45 schreef Oliver23 het volgende:
Toch blijf ik het bizar vinden. Onze (demissionair) minister van Volksgezondheid heeft niet alleen maling aan de gezondheidsraad betreft het advies om de zwakkere eerst te vaccineren, maar gaat ook voorbij aan het dringende advies om geen langere periode dan drie weken tussen de Pfizer vaccins te laten zitten.
En Nederland gaat dit alsnog doen. Dan denk je toch, ''waar ben jij in hemelsnaam mee bezig''. En dan ook nog doodleuk roepen ''vaccineren is de oplossing naar een normaal leven''.
Je bedoelt de 85+ers?quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij wil DE MENSNE DIE DIT LAND HEBBEN OPGEBOUWD beroven?
Als we het over onderwijs hebben denk ik dat er eigenlijk weinig veranderd is. Jongeren zijn nu vaker hoger opgeleid, maar het heeft ook met diploma-inflatie te maken. Mijn nichtje doet vwo, en die haalt echt niet het niveau van toen ik havo deed.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Want oorlog is de enige manier waarop je land het zwaar kan hebben en een wederopbouw nodig kan hebben
Uh...ooit gehoord van de oliecrisis? Ik ging dus niet naar Artisquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niemand geeft een neuk om die fucking skitrip, jezus. Als er in 1970 hetzelfde gebeurd was als nu waarbij álles wat het leven van een puber een beetje leuk maakt niet doorgaat, dan gaan ze stuk. Of het hoogst haalbare nu een fietstrip naar Artis, een skireis of drie weken Dubai is, is totaal niet relevant.
Ik vind dat daar ook wel is over gesproken mag worden. Misschien wordt dat de verkiezingen er over gaan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was geen serieus plan, want ik weet ook wel dat mensen die het van alleen een AOW moeten redden niet zo veel overhouden.
Maar het was wel een voorschot op volgend jaar, als we bezig zijn aan wat ik maar even de wederopbouw noem. Zijn we dan nog steeds 'solidair'?
Dank je! duidelijk verhaalquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat de beslissingen die begin december genomen werden, met oa dat onderzoeken of repacking van het pfizer vaccin mogelijk was, de gewijzigde planning, Pfizer vaccin niet voor bewoners van WZC gebruiken, etc, gebaseerd waren op het idee dat men enkel volledige trays (950 doses) kon ontdooien. Dat klopt niet, je kan zelfs één vial ontdooien en de rest in de ULT freezer laten, maar die indruk zou je kunnen krijgen als je de Pfizer guideline "Redistribution Considerations for Pfizer & BioNTech’s COVID-19 Vaccine" (met weinig aandacht) leest. (het zou wel een blunder zijn, want de guideline bevat een sample scenario waarin 5 vials uit de ULT freezer genomen worden om te ontdooien)
Ik vermoed ook dat toen men besefte dat men geblunderd had, besloot om zich aan de nieuwe planning te houden (ondanks de problemen die dat opleverde, de call scripts, de IT, opzetten van de centrale vaccinatielocaties etc), omdat men anders die blunder zou moeten toegeven.
Het is niet meer dan een theorie, maar:
- ik kan geen andere aannemelijke verklaring bedenken waarom Nederland, als enig land, die mogelijkheid van repacking onderzocht. Zonder die misvatting zou het nauwelijks voordeel opleveren: het verschil tussen de dosissen binnen 4.5 dagen na levering aan het WZC moeten opgebruiken, of enkele dagen kunnen wachten voordat het droog ijs op is en je ze in 4.5 dagen moet opgebruiken (tenzij het WZC zelf een ULT freezer heeft.).
- haast alle andere landen in europa besloten om met de bewoners van WZC te beginnen, die voorzagen blijkbaar niet de problemen die het RIVM verwachtte, zoals de "onaanvaardbare spillage"
Wellicht heeft het met het niveau te maken. Ik weet niet op welk niveau zij les geeft maar dat maakt wel uit in hoe deze jongeren ermee omgaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh...ooit gehoord van de oliecrisis? Ik ging dus niet naar Artis
Iedere tijd heeft uitdagingen en ik kan mij er de nodige nog wel herinneren, maakt ook niet zo veel uit, het punt was en is voor mij dat iedereen in de shit zit nu, iedere groep kan wel naar iets wijzen wat het momenteel helemaal niet leuk maakt.
Mischien moeten we gewoon eens accepteren dat dit voor niemand leuk is en al helemaal niet groepen tegen elkaar op gaan zetten.
Niet zo genuanceerd posten ey.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedere tijd heeft uitdagingen en ik kan mij er de nodige nog wel herinneren, maakt ook niet zo veel uit, het punt was en is voor mij dat iedereen in de shit zit nu, iedere groep kan wel naar iets wijzen wat het momenteel helemaal niet leuk maakt.
Mischien moeten we gewoon eens accepteren dat dit voor niemand leuk is en al helemaal niet groepen tegen elkaar op gaan zetten.
Ja, er is een verwachtigspatroon en dat komt niet uit. En het zijn niet alleen jongeren die daar slecht mee om kunnen gaan, natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wellicht heeft het met het niveau te makken. Ik weet niet op welk niveau zij les geeft maar dat maakt wel uit in hoe deze jongeren ermee omgaan.
Goed plan. Verbeter de wereld...quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
Het is totaal irrelevant hoe het vroeger was. Dat constante gezeik in dit topic over "vroeger was het zwaarder" en "vroeger was het beter" is totaal zinloos. Dat leidt gigantisch af van de discussie, en is de grootste dooddoener sinds de Godwin.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als we het over onderwijs hebben denk ik dat er eigenlijk weinig veranderd is. Jongeren zijn nu vaker hoger opgeleid, maar het heeft ook met diploma-inflatie te maken. Mijn nichtje doet vwo, en die haalt echt niet het niveau van toen ik havo deed.
Maak voor de grap maar eens schoolexamens uit de jaren '80. En daar eentje van de afgelopen jaren.
Ja, het is goed dat kinderen leren lezen en schrijven, en exacte vakken en de echte wetenschap moet goed onderwezen worden. Maar het is vooral belangrijk dat mensen talent en aanleg hebben.
Maar je kon nog wel fatsoenlijk van onderwijs genieten en normaal met mensen omgaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geef op dit moment 3 en 4 vmbo les, maar ook een 6vwo klas. Geloof me, het maakt weinig uit.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wellicht heeft het met het niveau te makken. Ik weet niet op welk niveau zij les geeft maar dat maakt wel uit in hoe deze jongeren ermee omgaan.
Nope, mijn tijd is voorbij, geprobeerd en niet geluktquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed plan. Verbeter de wereld...
Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat weet jij daar nou van, jij zit zelf nog op schoolquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar je kon nog wel fatsoenlijk van onderwijs genieten en normaal met mensen omgaan.
Ik geloof het meteen. Die groep wordt hard geraakt met alles.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik geef op dit moment 3 en 4 vmbo les, maar ook een 6vwo klas. Geloof me, het maakt weinig uit.
Ik vroeg het omdat het wellicht 1 en/of 2 was. Dat is best wel laag niveau.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik geef op dit moment 3 en 4 vmbo les, maar ook een 6vwo klas. Geloof me, het maakt weinig uit.
Ja, als je ouders hun baan verliezen wel, ja. En er een crisis volgt die jaren duurt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.
Brexit kadootjequote:Op woensdag 20 januari 2021 22:47 schreef THEFXR het volgende:
Als je het allemaal zo hoort, dan gaat die britse variant in andere EU landen een slachting aanrichten.
Maar de ziekenhuizen waren wel mooi leeg.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als je ouders hun baan verliezen wel, ja. En er een crisis volgt die jaren duurt.
Vroeger was het zwaarder. En dan vooral voor de echte ouderen. In de jaren '40 en '50 was een weekje Friesland al heel bijzonder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is totaal irrelevant hoe het vroeger was. Dat constante gezeik in dit topic over "vroeger was het zwaarder" en "vroeger was het beter" is totaal zinloos. Dat leidt gigantisch af van de discussie, en is de grootste dooddoener sinds de Godwin.
Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Wat we nu wel hebben:
• een grote groep kinderen is zodalijk 2 schooljaren kwijt. Indien ze wel over naar de volgende klas mogen hebben ze wel die leerachterstand, dus krijgen ze het in de komende jaren zwaarder.
Ja, eens.quote:• De gehele horeca en een aantal andere sectoren (touringcars was wel een voorbeeld) ligt compleet op zijn reet en aan het staatsinfuus
Ja. Maar in een vrije markt is de één zijn dood, ook weer de ander zijn brood...quote:• Er zijn op dit moment weinig ontslagen, maar die komen nog
Daarom hebben we dus die lockdown, om de schade in de zorg te overzien.quote:• De gezondheidszorg heeft een gigantische klap gehad en gaat het de komende jaren nog zwaar krijgen om alle achterstallige zorg in te lopen
En daar kunnen best lessen uit geleerd worden, dat sociale contacten bijvoorbeeld best belangrijk zijn. En dat het helemaal niet zo goed is om altijd achter je scherm/telefoon te zitten.quote:• De (geestelijke en fysieke) gezondheid van de hele bevolking is achteruit aan het rennen.
Nee natuurlijk niet, dat kost stemmen. Het zal er hooguit over gaan dat we de lat nog een keer lager moeten leggen voor de dekkingsgraad van pensioenfondsen om kortingen te voorkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind dat daar ook wel is over gesproken mag worden. Misschien wordt dat de verkiezingen er over gaan?
Ze zijn met meer en ze stemmen meer. Dus we weten inderdaad wel welke kant het opgaat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, dat kost stemmen. Het zal er hooguit over gaan dat we de lat nog een keer lager moeten leggen voor de dekkingsgraad van pensioenfondsen om kortingen te voorkomen.
Leg dat maar eens uit aan de kinderen en jongeren van nu. Die hebben die tijd niet meegemaakt. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik weet wel dat deze situatie er één is die ik niet eerder heb meegemaakt en een stuk zwaarder is dan ik ooit heb meegemaakt. Als er iemand in je familie neergeschoten wordt zit je er ook niet op te wachten dat de politie tegen je zegt: "Joh, vorig jaar werd iemand zn hele familie neergeschoten. Je komt er nog genadig af!"quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vroeger was het zwaarder. En dan vooral voor de echte ouderen. In de jaren '40 en '50 was een weekje Friesland al heel bijzonder.
Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Klopt, maar die één zijn dood zorgt er wel voor dat mensen ook persoonlijk failliet gaan. Dan is het dus niet alleen een bedrijf dat failliet gaat, maar heeft het veel grotere impact dan dat.quote:Ja, eens.
[..]
Ja. Maar in een vrije markt is de één zijn dood, ook weer de ander zijn brood...
Die is al niet te overzien. De behandelingen die uitgesteld zijn gaan veel tijd kosten om in te lopen. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen nog in de zorg zullen willen werken hierna.quote:Daarom hebben we dus die lockdown, om de schade in de zorg te overzien.
En de ironie is dat juist kinderen nu de hele dag achter een scherm moeten zitten om school te kunnen krijgen.quote:En daar kunnen best lessen uit geleerd worden, dat sociale contacten bijvoorbeeld best belangrijk zijn. En dat het helemaal niet zo goed is om altijd achter je scherm/telefoon te zitten.
Ja Pietje van 6 jaar oud uit een achterstandsbuurt, je hebt nu weliswaar een nog grotere leerachterstand opgelopen ten opzichte van je medeleerlingen, maar he: dan gaat het je nog sneller duidelijk worden dat je een stuk kanslozer bent dan Floris-Jan en zijn kornuiten uit de villawijk. Wees ons maar dankbaar voor deze wijze les!quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef luxerobots het volgende:
Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
[..]
Hoe cynisch ook, dit is ongeveer waar het op neerkomt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja Pietje van 6 jaar oud uit een achterstandsbuurt, je hebt nu weliswaar een nog grotere leerachterstand opgelopen ten opzichte van je medeleerlingen, maar he: dan gaat het je nog sneller duidelijk worden dat je een stuk kanslozer bent dan Floris-Jan en zijn kornuiten uit de villawijk. Wees ons maar dankbaar voor deze wijze les!
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:00 schreef polderturk het volgende:
We zijn de lul.
Ik word hier heel verdrietig van.
Hopelijk is deze variant minder dodelijk.
[ twitter ]
Dan zou je toch zeggen dat er een flinke kans is dat er één tussen komt te zitten die veel milder isquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
Nou nee. Er was vorig jaar juni al een mutatie in de VS vastgesteld die zich veel sneller verspreidde.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
Als de varianten zo doorgaan kunnen we wel een streep zetten door 2021quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee. Er was vorig jaar juni al een mutatie in de VS vastgesteld die zich veel sneller verspreidde.
Ik hoop dat je bedoelt dat het voor jouw zwaar is, in jouw leven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan de kinderen en jongeren van nu. Die hebben die tijd niet meegemaakt. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik weet wel dat deze situatie er één is die ik niet eerder heb meegemaakt en een stuk zwaarder is.
Ik ben serieus, denk er maar over na.quote:Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Serieus, het zou zo op een Loesje tegeltje kunnen.
Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?quote:De berichten over het afgelopen schooljaar waren niet mals. De periode tijdens de eerste golf dat het dicht was heeft voor veel leerlingen bijna het hele schooljaar aan achterstand opgeleverd.
Nou, er is toch ook digitaal les?quote:We zitten nu (sinds september) in een nieuw schooljaar, en ze hebben nu 2? maanden les gehad.
Ja, de impact is groot. Maar het betekent ook, dat als het virus weg is, we weer flink omhoog kunnen, en dat geeft ook een goede dynamiek.quote:Klopt, maar die één zijn dood zorgt er wel voor dat mensen ook persoonlijk failliet gaan. Dan is het dus niet alleen een bedrijf dat failliet gaat, maar heeft het veel grotere impact dan dat.
Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij open moeten zetten.quote:Die is al niet te overzien. De behandelingen die uitgesteld zijn gaan veel tijd kosten om in te lopen. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen nog in de zorg zullen willen werken hierna.
Ja, en men ziet dus dat het niet ideaal is. Overigens zie ik veel digitalisering ook wel blijven na deze periode...quote:En de ironie is dat juist kinderen nu de hele dag achter een scherm moeten zitten om school te kunnen krijgen.
ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee nuquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:00 schreef polderturk het volgende:
We zijn de lul.
Ik word hier heel verdrietig van.
Hopelijk is deze variant minder dodelijk.
[ twitter ]
Dat partyframe is wel echt een teken dat de argumenten op zijn hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als de varianten zo doorgaan kunnen we wel een streep zetten door 2021
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ik weet niet of de Telegraaf erover bericht heeft maar ik heb het hier iig wel gedaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.
Nu is het natuurlijk wel veel relevanter aangezien we vaccins gemaakt hebben op basis van een bepaalde versie van het corona virus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.
Geen probleem, dan kunnen ze daarbij leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn ook problemen als mensen niet meer behandeld kunnen worden, een flink deel van de samenleving ziek is en er onder de mensen (vooral ouderen, die veelal ook gewoon werk hebben) veel angst leeft.
[..]
.
van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover, het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maarquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.
39 lesweken paar jaar geloof ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:
Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?
Dat is dan ook wel weer zoquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.
Ja, maar Hugo heeft gezegd dat na het vaccineren alles weer normaal wordt.!!!!EINZZ!!!!EINZquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.
Ik zou het graag de Joop Munstermangeneratie willen noemen. Ze hebben het land tot ongekende bloei gebracht. Maar vervolgens brengen ze het net zo hard weer ten val ter eer en meerdere glorie van zichzelf.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij wil DE MENSNE DIE DIT LAND HEBBEN OPGEBOUWD beroven?
Als hij er net zo naast zit als een jaar geleden kunnen we het zonnig inzien dus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maar
Even volhouden nog, 2030 is al over 9 jaar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja, men vergeet even dat de jeugd van nu de toekomst is en ons land gaan helpen opbouwen de komende decennia. Maar nee joh, die jeugd moet niet zeuren dat ze al maanden geen echt lessen hebben ontvangen. Hoe wil je deze achterstanden inlopen. Het opleidingsniveau is ontzettend van belang voor de welvaart binnen een land, maar geen probleem joh.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geen probleem, dan kunnen ze daarbij leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Uiteraard. Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoop dat je bedoelt dat het voor jouw zwaar is, in jouw leven.
Ik vind het een beetje onnodig.quote:Ik ben serieus, denk er maar over na.
Volgens de berichten die er zo rond september over kwamen wel. @Janneke141 heeft er ook ervaring mee en deelt die regelmatig hier.quote:Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?
Voor de kinderen waar hun ouders ze kunnen helpen ja. Er zijn ook veel kinderen waar dat niet voor geldt.quote:Nou, er is toch ook digitaal les?
Dat klopt. Maar dan heb je als overheid wel een hoop mensen langdurige schade opgeleverd.quote:Ja, de impact is groot. Maar het betekent ook, dat als het virus weg is, we weer flink omhoog kunnen, en dat geeft ook een goede dynamiek.
Waarom is de enige reactie die er kan komen op iemand die vragen heeft of dit de juiste weg is dat ik wil versoepelen? Ik heb het nergens over versoepelen. Ik heb net wat dingen genoemd, en ik kan me niet voorstellen dat ze bij het RIVM en andere instanties de intelligentie niet hebben om alternatieve scenario's te bedenken die minder uitgaan van verbieden en meer uitgaan van mogelijk maken.quote:Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij moeten open zetten.
Maar dan zeg ik wederom, wat is het alternatief. Het is niet zo dat je de maatschappij open kan gooien en dat de economie dan geen problemen heeft. Er zijn ook problemen als mensen niet meer behandeld kunnen worden, een flink deel van de samenleving ziek is en er onder de mensen (vooral ouderen, die veelal ook gewoon werk hebben) veel angst leeft.
Die zie ik ook wel blijven ja, dat ben ik met je eens. Moet er nog wel veel gedaan worden.quote:Ja, en men ziet dus dat het niet ideaal is. Overigens zie ik veel digitalisering ook wel blijven na deze periode...
Vanaf het begin waren er al vele varianten. Dit is gewoon een normaal proces. Over het algemeen worden ze steeds iets besmettelijker maar ook milder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Mark Kaptein (van Pfizer) zei net bij Op1: "Het vaccin spreekt het complexe immuunsysteem aan en reageert op de hele spike, niet op een bepaald stukje. Het kan zijn dat de zuid-afrikaanse variant minder effectief is, maar de kans dat die niet effectief is is vrij klein.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.
We hebben nu alleen schijnbaar heel erg veel pech met de britse.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:11 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Vanaf het begin waren er al vele varianten. Dit is gewoon een normaal proces. Over het algemeen worden ze steeds iets besmettelijker en ook milder.
Ja maar nu is elke variant ineens nieuws of zo.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:11 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Vanaf het begin waren er al vele varianten. Dit is gewoon een normaal proces. Over het algemeen worden ze steeds iets besmettelijker maar ook milder.
Als vaccineren begonnen is boezemt de huidige variant geen angst meer in.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja maar nu is elke variant ineens nieuws of zo.
Dat zou goed nieuws zijn maar ik zie liever test resultaten, of die nu positief of negatief zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mark Kaptein (van Pfizer) zei net bij Op1: "Het vaccin spreekt het complexe immuunsysteem aan en reageert op de hele spike, niet op een bepaald stukje. Het kan zijn dat de zuid-afrikaanse variant minder effectief is, maar de kans dat die niet effectief is is vrij klein.
Luxerobots is wel een meester in het alles weg bagatelliseren ten faveure van het "alleen corona telt" mantra.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
39 lesweken paar jaar geloof ik.
Met 3 maanden geen les in het voorjaar gaat het hard, zie het maar weer eens in te halen.
Online les is leuk, maar niet zaligmakend.
doet Oxford hetzelfde ?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mark Kaptein (van Pfizer) zei net bij Op1: "Het vaccin spreekt het complexe immuunsysteem aan en reageert op de hele spike, niet op een bepaald stukje. Het kan zijn dat de zuid-afrikaanse variant minder effectief is, maar de kans dat die niet effectief is is vrij klein.
Ik ook, maar ik zie vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de directeur van Pfizer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou goed nieuws zijn maar ik zie liever test resultaten, of die nu positief of negatief zijn
Met de komende 4de industriële revolutie gaan robots toch het werk van de mensen uit handen nemen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, men vergeet even dat de jeugd van nu de toekomst is en ons land gaan helpen opbouwen de komende decennia. Maar nee joh, die jeugd moet niet zeuren dat ze al maanden geen echt lessen hebben ontvangen. Hoe wil je deze achterstanden inlopen. Het opleidingsniveau is ontzettend van belang voor de welvaart binnen een land, maar geen probleem joh.
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a3c5a2e5/quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
quote:Amerikaans onderzoek: immuunsysteem steeds beter bestand tegen mutaties van coronavirus
Mensen die een coronabesmetting hebben doorgemaakt of gevaccineerd zijn, hoeven mogelijk in de toekomst niet te vrezen voor een besmetting met een gemuteerde variant. Het lichaam bouwt een steeds bredere afweer tegen corona op, omdat het al anticipeert op nieuwe varianten van het virus.
Dat blijkt uit een studie onder 87 proefpersonen die minimaal zes maanden daarvoor corona hadden gehad. De resultaten daarvan zijn gepubliceerd op het wetenschappelijke platform Nature. Wat blijkt: hoewel de antistoffen tegen het virus na een paar maanden in het lichaam afnemen, lijken de B-cellen - zeg maar het langetermijngeheugen van het lichaam - juist steeds beter te functioneren. Dat is goed nieuws: de B-cellen herkennen het coronavirus direct, waarna het lichaam opnieuw antistoffen aanmaakt.
Ook opmerkelijk: de B-cellen herkennen na verloop van tijds steeds beter gemuteerde varianten van het virus, zoals die nu in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika rondwaren. Mogelijk komt dat doordat het lichaam zelf al anticipeert op mutaties en daarop een bredere afweer aanmaakt, aldus de onderzoekers.
Herbesmettingen Zuid-Afrika
Dat vanuit Zuid-Afrika toch veel berichten komen over herbesmettingen met het gemuteerde virus, doet daar volgens de onderzoekers niets aan af: immers duurt het een aantal maanden voordat de B-cellen optimaal werken, zo luidt de hypothese.
Volgens de onderzoekers geldt bovenstaande ook voor vaccins, omdat de reactie van het lichaam in grote lijnen dezelfde is. Farmaceuten Pfizer en AstraZeneca lieten eerder al weten dat de mutaties geen invloed hebben op de werking van hun vaccins.
Iedereen het basisinkomenquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Met de komende 4de industriële revolutie gaan robots toch het werk van de mensen uit handen nemen.
Nice. @Predator40 : Zie het laatste stukje over AstraZenecaquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a3c5a2e5/
Stond vandaag ook een artikel over op internet die wel hoopgevend is.
[..]
Ging die generatie ook de wijken in?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou het graag de Joop Munstermangeneratie willen noemen. Ze hebben het land tot ongekende bloei gebracht. Maar vervolgens brengen ze het net zo hard weer ten val ter eer en meerdere glorie van zichzelf.
Absoluut. Maar zoals het gezegde luid "In God we trust, everyone else provides data"quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik zie vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de directeur van Pfizer.
Maar Mark Kaptein kan dan wel aan het stuur van zijn schip staan, maar ook hij kan niet voorspellen welke mutaties er nog gaan plaatsvinden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo, van Dissel merkte op dat er nog geen data is om dat te kunnen zeggen. En dat is het cruciale punt, geloven doen we in de kerk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover, het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maar
Zou ik ook zeggen met honderd miljoen miljard vaccins in de kastquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar Mark Kaptein kan dan wel aan het stuur van zijn schip staan, maar ook hij kan niet voorspellen welke mutaties er nog gaan plaatsvinden.
Iedereen praat maar wat en hoopt dat het goed komt met zweet tussen de tenen.
Mensen die denken dat er 8 miljard basisinkomens verstrekt gaan worden zijn van hetzelfde kaliber als de copiumverslaafden die in Maart geloofden dat het een paar weken zou duren.quote:
Juist niet. Als hij andere motieven had zou hij juist willen dat er een nieuw vaccin ingekocht gaat worden, want dan wordt er nog een keer geleverd. Financieel gezien heeft Pfizer meer te winnen bij een nieuw vaccin dan doorgaan met het huidige vaccin.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen met honderd miljoen miljard vaccins in de kast
Autoloze zondagen, lange zomervakanties in onze grote verwilderde tuin.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.
Thnx!quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nice. @:Predator40 : Zie het laatste stukje over AstraZeneca
Ik hoop dat Janneke pedagogisch een goede docent is. Want de wiskundige kant achter de verspreiding van het virus laat ze geheel achterwege.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:
Volgens de berichten die er zo rond september over kwamen wel. @:Janneke141 heeft er ook ervaring mee en deelt die regelmatig hier.
Met die paar oplossingen zoals drive-in-bioscopen en subsidies op online-tv-abonnementen redden we het niet hoor. Sympathiek bedacht, maar je zult ook gewoon harde eisen moeten stellen.quote:Waarom is de enige reactie die er kan komen op iemand die vragen heeft of dit de juiste weg is dat ik wil versoepelen? Ik heb het nergens over versoepelen. Ik heb net wat dingen genoemd, en ik kan me niet voorstellen dat ze bij het RIVM en andere instanties de intelligentie niet hebben om alternatieve scenario's te bedenken die minder uitgaan van verbieden en meer uitgaan van mogelijk maken.
Nee joh. Eerste oude voorraad opmaken want nieuwe varianten moeten eerst goed gekeurd wordenquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Juist niet. Als hij andere motieven had zou hij juist willen dat er een nieuw vaccin ingekocht gaat worden, want dan wordt er nog een keer geleverd. Financieel gezien heeft Pfizer meer te winnen bij een nieuw vaccin dan doorgaan met het huidige vaccin.
Dat is een beetje flauw vind je ook niet?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoop dat Janneke pedagogisch een goede docent is. Want de wiskundige kant achter de verspreiding van het virus laat ze geheel achterwege.
Ik bedoelde er alleen op te reageren dat op het moment dat ik vroeg of dit de juiste weg was dat jij reageerde met: "Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij moeten open zetten."quote:Met die paar oplossingen zoals drive-in-bioscopen en subsidies op online-tv-abonnementen redden we het niet hoor. Sympathiek bedacht, maar je zult ook gewoon harde eisen moeten stellen.
Hoogstens zou je wat beloningen kunnen maken als tegenhangers van de boetes...
Gelukkig zijn die nog open, zodat we toch altijd wat rondgaand virus hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo, van Dissel merkte op dat er nog geen data is om dat te kunnen zeggen. En dat is het cruciale punt, geloven doen we in de kerk.
Gods wil, he?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die nog open, zodat we toch altijd wat rondgaand virus hebben.
Voor mij is het de kern van de discussie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
Ik bedoelde er alleen op te reageren dat op het moment dat ik vroeg of dit de juiste weg was dat jij reageerde met: "Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij moeten open zetten."
Je weet dondersgoed dat het het onmogelijk maakt om een eerlijke discussie te hebben, want je hebt me al in het frame geduwd dat ik versoepelingen wil. Nogal een zwaktebod in een discussie naar mijn mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |