abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197539758
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Nogal wiedes, geen 1 land is opgewassen tegen een marginaal gevaarlijker virus dan griep. Mijn punt is veel mensen zien de ernst niet, omdat het een milde pandemie is en de meeste niet geraakt zullen worden. Bij h5n1 zou dit anders zijn, dat zou een rampzalige pandemie zijn en dan zou niemand elkaar HOEVEN aanspreken op hun gedrag, want iedereen zou doodsbang zijn. 60% mortality-rate.
Dat heb ik hier al vaker gezegd. Voor verreweg de meeste mensen is het niet dodelijk. Waarom zou je dan heel voorzichtig gaan doen.
pi_197539764
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Patroon het volgende:
Deze kop lijkt mij wat ongelukkig gekozen. Van Dissel zei dat ze het nog niet weten.

https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant
Kop in de Telegraaf. Dat moet je sowieso niet serieus nemen.
pi_197539765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat valt niet te bepalen. En voor de duidelijkheid, ik ben niet voor een avondklok. Ik zou liever zien dat de huidige maatregelen beter gehandhaaft werden.
Weet ik, maar deze was te mooi om niet in te koppen :D
pi_197539769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Patroon het volgende:
Deze kop lijkt mij wat ongelukkig gekozen. Van Dissel zei dat ze het nog niet weten.

https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant
Pfizer had volgens mij wel al testen gedaan, maarja kan best zo zijn dat moderna en AZ wat minder erop werken.
pi_197539772
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus eigenlijk een vrij normaal leven, maar 's avonds moet je thuis blijven? Ik denk dat ik daar wel voor zou tekenen.
Maar dat gaat nu dus niet meer goed, als je naar de besmettingen kijkt. Ze willen nu weer strenger.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:25:56 #56
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197539779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Hoezo wordt je niet geraakt als er geen maatregelen zouden zijn...en dan dus geen bed voor je beschikbaar in alle gevallen? Dat vind ik toch wel geraakt worden.
De meesten worden niet geraakt, sommigen wel. Zoals met elke pandemie. Maar de lethargie komt vooral door de mildheid van het virus. Denk je eens in als 60% de pijp uit gaat, denk je dat mensen zich dan nog steeds niet aan de regels houden?
pi_197539797
quote:
4s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef Draak31 het volgende:
Als we dit virus echt eronder willen krijgen moeten we nog meer maatregelen treffen. Het wordt tijd dat de werkgevers met hun kantoortjes eens aangepakt worden. Die hebben overal schijt aan en verwachten wel even dat hun arbeidertjes komen :r Laten we daar eens wat aan gaan doen.
Daar ben ik het mee eens
pi_197539852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:26 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens
Inderdaad, er heerst een behoorlijke angstcultuur binnen bedrijven waarin bazen wantrouwend zijn jegens thuiswerkend personeel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197539855
In het kader van Europese samenwerking, Italië legt even een bommetje:
quote:
taly is preparing to take legal action against Pfizer over delays in delivery of pre-ordered Covid-19 vaccines.

Italy received 48,000 vaccines for this week, out of an allocated 397,000, and was also left short by 165,000 last week.

The US pharmaceutical company angered several EU countries last week after announcing temporary delays in shipments due to a production upgrade aimed at boosting output.

Domenico Arcuri, Italy’s Covid-19 emergency commissioner, said he had the support of the country’s regional leaders to take legal action in the coming days.

“Protecting the health of Italian citizens is not a negotiable issue,” Arcuri said. “The vaccination programme cannot be slowed down, let alone for the many of Italians who have already received the first dose.”

Italy has so far administered over 1.2m Covid vaccine shots.
Lijkt me echt een ontzettend goed idee!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 21:29:25 ]
pi_197539877
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat heb ik hier al vaker gezegd. Voor verreweg de meeste mensen is het niet dodelijk. Waarom zou je dan heel voorzichtig gaan doen.
Omdat er geen bed voor jou is( als jij je been breekt) als er geen maatregelen zouden zijn. Hallo nu wordt de reguliere zorg al afgeschaft, wat denk jij wat er gebeurd als alle kroegen, discotheken, voetbalstadions, restaurants weer allemaal open zouden zijn. Zie die mensen op elkaar even voor je..
pi_197539878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:26 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens
Read it and weep:

https://www.nu.nl/coronav(...)te-laten-werken.html
pi_197539882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er vandaag eigenlijk nog gesproken over het meer stimuleren van buitenactiviteiten - al dan niet in combinatie met versoepelde richtlijnen daar - of blijft dat gewoon niet belangrijk voor OMT/kabinet?
Nee, sport is vanaf moment 0 al onbelangrijk gebleken voor overheid.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me af hè. Waarom staat de uitzondering voor talkshows in het OMT-advies? Het OMT moet toch gewoon advies geven van: Jo vrienden, doe een avondklok, beperk zoveel bewegingen je kunt!

En daarna moet dan door MinVWS/MinV&J de begeleidende tekst met uitzonderingen gemaakt worden?

Of heeft het virus het tijdens talkshows te druk met soppen op Gommers/Kuipers, waardoor daar geen risico is?
Eens, wij avondklok, de talkshows ook een avondklok en dus geen gasten in de studio na 20:30
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197539920
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:29 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Omdat er geen bed voor jou is( als jij je been breekt) als er geen maatregelen zouden zijn. Hallo nu wordt de reguliere zorg al afgeschaft, wat denk jij wat er gebeurd als alle kroegen, discotheken, voetbalstadions, restaurants weer allemaal open zouden zijn. Zie die mensen op elkaar even voor je..
Je kunt je afvragen waarom een Covid-patiënt belangrijker is dan iemand die binnenkomt met een hartinfarct op dat moment. Maargoed, die situatie zitten we niet in en gaat niet gebeuren, dus lijkt me weinig relevant.
pi_197539922
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]

Op zich wel, Pfizer heeft beloftes gedaan in een contract die het niet na komt, dat is dus een groot probleem. Kan zijn dat er valide redenen voor zijn maar er is niets op tegen dat ze dat dan maar voor een rechter komen uitleggen.
pi_197539934
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar banger
pi_197539977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:29 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Ook dat is een klein percentage en mensen denken dat ze onschendbaar zijn. Dat overkomt mij niet.
pi_197539981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]

Persooonlijk snap ik het niet helemaal? Ze doen al zo hun best... Waarom kijken ze niet naar oplossingen samen met moderna bijvoorbeeld om meer geleverd te krijgen. Pfizer levert serieuze hoeveelheden.

En juist door even heel kort minder te leveren gaat de productiecapaciteit met zo'n 50% omhoog.
pi_197539988
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen waarom een Covid-patiënt belangrijker is dan iemand die binnenkomt met een hartinfarct op dat moment. Maargoed, die situatie zitten we niet in en gaat niet gebeuren, dus lijkt me weinig relevant.
Maar hoe weet je van te voren of iemand covid heeft die benauwd binnen komt? Even sneltestje dan, en oh ja Covid...we helpen u niet tot ziens he
pi_197539995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Op zich wel, Pfizer heeft beloftes gedaan in een contract die het niet na komt, dat is dus een groot probleem. Kan zijn dat er valide redenen voor zijn maar er is niets op tegen dat ze dat dan maar voor een rechter komen uitleggen.
Pfizer is als een malloot aan het proberen zoveel mogelijk vaccins de deur uit te doen. Als je eerste reactie is: "We klagen jullie aan!" lijkt het me niet dat Pfizer heel erg geneigd zal zijn die extra stap te zetten op het moment dat je als land in de problemen zit. Zo van: Je zou er 165000 per week krijgen, maar we hebben ze over. Jammer joh, ze gaan wel eerst naar landen die ze wel willen.

Hoe eerder we accepteren dat wij (als landen) nu niet in een machtspositie zitten, hoe beter het zal gaan. Kunnen beter zeggen: Wat vervelend dat de vaccins niet geleverd zijn, hoe kunnen we helpen dat nogmaals te voorkomen?
pi_197540009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.
Je zou denken dat pandemieën gewoon doen wat ze altijd doen en dat is ze zijn amper tegen te houden met de juiste omstandigheden.
pi_197540022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Maar hoe weet je van te voren of iemand covid heeft die benauwd binnen komt? Even sneltestje dan, en oh ja Covid...we helpen u niet tot ziens he
Dat weet je niet. Daarom is zeggen: "Als je je been breekt word je dan ook niet geholpen" niet zinvol. Die situatie is er niet en gaat er niet komen.
pi_197540032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Pfizer is als een malloot aan het proberen zoveel mogelijk vaccins de deur uit te doen. Als je eerste reactie is: "We klagen jullie aan!" lijkt het me niet dat Pfizer heel erg geneigd zal zijn die extra stap te zetten op het moment dat je als land in de problemen zit. Zo van: Je zou er 165000 per week krijgen, maar we hebben ze over. Jammer joh, ze gaan wel eerst naar landen die ze wel willen.

Hoe eerder we accepteren dat wij (als landen) nu niet in een machtspositie zitten, hoe beter het zal gaan. Kunnen beter zeggen: Wat vervelend dat de vaccins niet geleverd zijn, hoe kunnen we helpen dat nogmaals te voorkomen?
Je kan er inderdaad in een dergelijke situatie beter niet meteen met een gestrekt been in gaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197540048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:31 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Dit bedoel ik inderdaad. Dat mensen niet veel angst hebben voor de ziekte.
pi_197540073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zo werkt het niet, he? Dan had Pfizer geen contract moeten sluiten met dergelijke aantallen en tranches maar moeten zeggen "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk te produceren maar we kunnen geen exact aantallen geven".

En Pfizer heeft een flinke afhankelijkheid van overheden wereldwijd voor al zijn producten, andersom kan Pfizer zich ook niet veel veroorloven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 21:36:50 ]
pi_197540085
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197540095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:31 schreef mijntjexx het volgende:

[..]

Misschien moeten we het meer gaan accepteren? We proberen meer en meer het leven te controleren, maar ziektes horen gewoon bij het leven.
pi_197540101
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Daarom is zeggen: "Als je je been breekt word je dan ook niet geholpen" niet zinvol. Die situatie is er niet en gaat er niet komen.
eens, en de maatregelen kunnen dus ook niet versoepeld worden..om dit te voorkomen
pi_197540124
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Misschien moeten we het meer gaan accepteren? We proberen meer en meer het leven te controleren, maar ziektes horen gewoon bij het leven.
Prima, jij eerst :)

Dat wil iedereen wel....als het alleen voor anderen geldt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 21:37:57 ]
pi_197540131
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit bedoel ik inderdaad.
Liever niet. Angststoornissen staan na hartaandoeningen en beroertes. Als mensen banger waren kreeg je dus een stuk meer opnames daardoor.

quote:
Een onderdeel van de VTV is een rangordelijst van ziekten die het meeste gezondheidsverlies in Nederland veroorzaken. In deze lijst stijgt suïcide(poging) van plaats 21 naar plaats 11, tussen dementie (plaats 10) en borstkanker (plaats 12) in. Coronaire hartziekten, beroerte en angststoornissen zijn de drie aandoeningen met de grootste ziektelast.
Bron
pi_197540146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo werkt het niet, he? Dan had Pfizer geen contract moeten sluiten met dergelijke aantallen en tranches maar moeten zeggen "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk te produceren maar we kunnen geen exact aantallen geven".

En Pfizer heeft een flinke afhankelijkheid van overheden wereldwijd voor al zijn producten, andersom kan Pfizer zich ook niet veel veroorloven.
En dat zullen ze ook niet gezegd hebben? Het is al heel wat dat het vaccin er zo snel is gekomen.
pi_197540158
Zou het kabinet bewust deze maatregelen presenteren om druk te zetten op de Kamer? Ook zo van 'als jullie dit tegenhouden en het loopt uit de klauwen hebben jullie bloed aan je handen, niet wij'.
pi_197540169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima, jij eerst :)

Dat wil iedereen wel....als het alleen voor anderen geldt.
Ik ben ook niet bang om het virus te krijgen hoor, geen probleem 14.gif
pi_197540190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap het wel, maar als je eerste reactie is om in een kramp te schieten en de fabrikant van het vaccin wat je land uit de shit kan helpen aan te klagen heb je het ook niet helemaal begrepen.

Bij herhaaldelijk niet leveren, sure, maar de reden dat ze minder leveren is dezelfde als in Nederland, omdat ze de fabriek aan het opschalen zijn. Dat lijkt me een overkomelijk probleem, want dan gaan ze daarna meer leveren.

Kans is echter groot dat ze met zo'n houding van de ontvanger precies gaan leveren wat contractueel afgesproken is.
pi_197540198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kop in de Telegraaf. Dat moet je sowieso niet serieus nemen.
De Telegraaf en hun chocoladeletters koppen _O-

Storm, windkracht 6 ---> MONSTERORKAAN OP KOMST
pi_197540199
Hoe fel denken jullie dat het debat gaat worden morgen?
pi_197540200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou het kabinet bewust deze maatregelen presenteren om druk te zetten op de Kamer? Ook zo van 'als jullie dit tegenhouden en het loopt uit de klauwen hebben jullie bloed aan je handen, niet wij'.
Dat speelt natuurlijk wel mee. Als deze verzwaring er niet komt, en het loopt nog verder uit de hand, dan heeft het kabinet het in ieder geval geprobeerd.
pi_197540203
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Liever niet. Angststoornissen staan na hartaandoeningen en beroertes. Als mensen banger waren kreeg je dus een stuk meer opnames daardoor.
[..]

Bron
Ik bedoel dat mensen niet veel angst hebben voor het virus.
pi_197540207
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En dat zullen ze ook niet gezegd hebben? Het is al heel wat dat het vaccin er zo snel is gekomen.
Niet volgens de Italiaanse regering, nee. En dat is niet de enige regering die rapporteert dat de leveringen van Pfizer niet de overeengekomen aantallen heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 21:40:49 ]
pi_197540221
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Bron
Ik val net pas binnen maar wordt dat angstkaart weer is gespeelt? Dat is het domste wat je kan doen omdat je angst namelijk ook niet zomaar weg kan nemen met heel veel schadelijke gevolgen. Daarom wordt ook zo moe van termen als we zijn in oorlog en de vijand enzovoort dat is gewoon op langer termijn schadelijker dan het virus zelf.
pi_197540225
quote:
Ik denk wel dat er een strategie achter zit ja. Anders hadden ze wel alleen de maatregelen die al rond zijn afgekondigd en met geen woord over de avondklok gerept. Als de kamer nu zegt: "Wij willen het niet" kan het kabinet zeggen dat het de schuld van de kamer is als er een code zwart situatie komt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:40:59 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197540230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap het wel, maar als je eerste reactie is om in een kramp te schieten en de fabrikant van het vaccin wat je land uit de shit kan helpen aan te klagen heb je het ook niet helemaal begrepen.

Bij herhaaldelijk niet leveren, sure, maar de reden dat ze minder leveren is dezelfde als in Nederland, omdat ze de fabriek aan het opschalen zijn. Dat lijkt me een overkomelijk probleem, want dan gaan ze daarna meer leveren.

Kans is echter groot dat ze met zo'n houding van de ontvanger precies gaan leveren wat contractueel afgesproken is.
Is toch maar 1 week of zo dat ze minder leveren? Fuck die Italianen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:41:10 #92
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197540234
100.000 mensen gevaccineerd in Nederland _O_

Alhoewel dat nog maar de vraag is, aangezien Hugo de Jonge de noodzakelijke tweede prikken met drie weken uitstelt, waardoor er een kans ontstaat dat de eerste vaccinaties teniet gedaan kunnen worden door de tijdsoverdracht.

Hoera.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197540245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar geen plek in een ziekenhuis(zonder maatregelen) hoort niet bij het leven voor mij
pi_197540248
quote:
meestal toch een armoedige pauperbende
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197540249
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik bedoel dat mensen niet veel angst hebben voor het virus.
Quote op de verkeerde persoon, sorry :)

Bedoeling was om dit te quoten:
quote:
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:41:49 #96
14505 OProg
A Life in Music
pi_197540252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooie beloftes gedaan die vervolgens niet helemaal uitkomen.

Dat zou Italianen toch bekend voor moeten komen. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197540255
quote:
"Was mijn handen" Rutte is toch de hele tijd zo bezig. :P
pi_197540257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:39 schreef _serial_ het volgende:
Hoe fel denken jullie dat het debat gaat worden morgen?
Denk dat het tegen gaat vallen.

Mevrouwtje Kaag is al overstag, dus de meerderheid is er. Jesse Klaver gaat ook wel mee.

Het vuurwerk gaat komen van Wilders. Hij moet ook wel. Zijn motie die is aangenomen betreft de avondklok, wordt morgen naar de prullenbak verwezen. En Wilders weet ook dat hij het enige serieuze tegengeluid is voor het kabinet tegen de avondklok.

Het andere tegengeluid is Van Haga, maar die kan ik niet serieus nemen. Het gemis van Theo Hiddema is groot.
pi_197540258
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik val net pas binnen maar wordt dat angstkaart weer is gespeelt? Dat is het domste wat je kan doen omdat je angst namelijk ook niet zomaar weg kan nemen met heel veel schadelijke gevolgen. Daarom wordt ook zo moe van termen als we zijn in oorlog en de vijand enzovoort dat is gewoon op langer termijn schadelijker dan het virus zelf.
Nee, ik zei dat mensen zich niet strikt aan de regels houden omdat het virus niet zo dodelijk is.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:43:21 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197540285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:41 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

meestal toch een armoedige pauperbende
Van die knokpartijen tussen boerenlullen en Marokkanen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')