SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
En zou je ook de specifieke stukken kunnen quoten waar dat gezegd wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Publicaties van de overheid van de UK laat zien dat bij de nieuwe variant 40% minder ziekenhuisopnames zijn tov het aantal besmettingen als bij de gangbare variant (die wij in NL hebben), en ouderen er 20% minder ontvankelijk voor zijn.
https://assets.publishing(...)Briefing_2_FINAL.pdf
Imperial Report:
https://www.imperial.ac.u(...)-42-Preprint-VOC.pdf
Ook de ziekenhuisopnames vertonen geen stijging die synchroon is met het aantal besmettingen van de b117 variant, verre van:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Prima post, dat verbieden, verbieden en verbieden is leuk voor de autisten onder ons, maar de gemiddelde mens wil gewoon contact.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:48 schreef Cesare-Borgia het volgende: [..] Contact is menseigen. Als je draagvlak wil houden moet je het juist faciliteren op de meest veilige manier ipv contact verbieden. Dat leidt tot veel meer negatieve dingen dan dat het oplevert
Dat voel ik ook wel. Dalende cijfers, whatever.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee. Ik heb er niet zoveel meer mee. Ze worden irrelevant.
Vind het helemaal niet geruststellend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En zou je ook de specifieke stukken kunnen quoten waar dat gezegd wordt.
Wat betreft de healthcare gaat het bijvoorbeeld al niet over de nieuwe variant, het gaat puur en alleen om de bezetting.
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.quote:Third, we examine growth trends in SGTF and non-SGTF case numbers at local area level across England, and show that the VOC has higher transmissibility than non-VOC lineages, even if the VOC has a different latent period
or generation time. Available SGTF data indicate a shift in the age composition of reported
cases, with a larger share of under 20 year olds among reported VOC than non-VOC cases.
.
Fourth, we assess the association of VOC frequency with independent estimates of the overall
SARS-CoV-2 reproduction number through time. Finally, we fit a semi-mechanistic model
directly to local VOC and non-VOC case incidence to estimate the reproduction numbers over
time for each. There is a consensus among all analyses that the VOC has a substantial
transmission advantage, with the estimated difference in reproduction numbers between VOC
and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying
between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England; extrapolation to other
transmission contexts therefore requires caution.
Het begint ondertussen wel een slechte soap te worden. Ik kan alleen niet zo goed wegkijken..quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef OProg het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of wat de directeur van Pfizer vanavond zegt, bijvoorbeeld dat een tweede prik uitstellen niet verstandig is, weer voor een volgende draai in het draaiboek gaat zorgen omdat het weer een relevant verhaal is dan.
Omdat de gasten bij talkshows doorgaans leden van het OMT zelf zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me af hè. Waarom staat de uitzondering voor talkshows in het OMT-advies? Het OMT moet toch gewoon advies geven van: Jo vrienden, doe een avondklok, beperk zoveel bewegingen je kunt!
En daarna moet dan door MinVWS/MinV&J de begeleidende tekst met uitzonderingen gemaakt worden?
Of heeft het virus het tijdens talkshows te druk met soppen op Gommers/Kuipers, waardoor daar geen risico is?
Daarom erg belangrijk om de kinderen gewoon thuis te houden!quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het helemaal niet geruststellend.
Uit dat imperial report:
(VOC betekent Variant of Concern, de Engelse variant dus)
[..]
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Maar dan dat verschil in reproductie getal tussen beiden.
Ze pikken er alleen uit wat van pas komt. What else is new...quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het helemaal niet geruststellend.
Uit dat imperial report:
(VOC betekent Variant of Concern, de Engelse variant dus)
[..]
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Maar dan dat verschil in reproductie getal tussen beiden.
Weet jij hoe het in Engeland zit met scholen, moeten ze daar ook social distancen enzo, of is dat hetzelfde als hier? Als die nieuwe variant vooral log ging op scholen dan lijkt dit me wel lastiger berekenen:quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
numbers between VOC
and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying
between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England;
Dan vergelijk je een situatie waar de basismaatregelen gewaarborgd worden met een situatie waar die basismaatregelen niet gewaarborgd worden. Zou misschien ook het verschil tussen die initiële berichten over 70% naar nu 30% kunnen verklaren voor een deel.quote:numbers between VOC and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England;
Ze hebben het over 'high levels of social distancing'. En ik kan me de foto's nog herinneren van schoolkinderen in hun uniform die buiten in een rij op 2 meter van elkaar stonden te wachten om binnen te mogen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet jij hoe het in Engeland zit met scholen, moeten ze daar ook social distancen enzo, of is dat hetzelfde als hier? Als die nieuwe variant vooral log ging op scholen dan lijkt dit me wel lastiger berekenen:
[..]
Dan vergelijk je een situatie waar de basismaatregelen gewaarborgd worden met een situatie waar die basismaatregelen niet gewaarborgd worden. Zou misschien ook het verschil tussen die initiële berichten over 70% naar nu 30% kunnen verklaren voor een deel.
Kan men nalezen:quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben het over 'high levels of social distancing'. En ik kan me de foto's nog herinneren van schoolkinderen in hun uniform die buiten in een rij op 2 meter van elkaar stonden te wachten om binnen te mogen.
Maar geen idee of die regels in Engeland zo waren of in Scotland of zo..dat kan ook nog schelen.
Heb je toevallig ook een TL;DR versie? Om nou 100+ links door te klikken om tot de kern te komen is ook weer zoiets.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan men nalezen:
https://www.gov.uk/govern(...)coronavirus-covid-19
Er komen verkiezingen aan. Dan moeten politici wel kunnen aanschuiven bij talkshows.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me af hè. Waarom staat de uitzondering voor talkshows in het OMT-advies? Het OMT moet toch gewoon advies geven van: Jo vrienden, doe een avondklok, beperk zoveel bewegingen je kunt!
En daarna moet dan door MinVWS/MinV&J de begeleidende tekst met uitzonderingen gemaakt worden?
Of heeft het virus het tijdens talkshows te druk met soppen op Gommers/Kuipers, waardoor daar geen risico is?
Niet bij de hand, nee, sorry.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een TL;DR versie? Om nou 100+ links door te klikken om tot de kern te komen is ook weer zoiets.
inb4 besmettelijkere Franse variantquote:Op woensdag 20 januari 2021 20:41 schreef mijntjexx het volgende:
France reports nearly 27,000 coronavirus cases, biggest one-day increase since November
Wilde het net schrijven. Dank je.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:14 schreef mijntjexx het volgende:
Spain reports 41,576 new coronavirus cases, biggest one-day increase on record
*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:14 schreef mijntjexx het volgende:
Spain reports 41,576 new coronavirus cases, biggest one-day increase on record
In Spanje blijft te veel open. Je kan gewoon niet anders dan in een strenge lockdown blijven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Wilde het net schrijven. Dank je.
Blijkbaar is het toch iets minder simpel dan jij je voor kan stellen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.
Ik wil weten welke varianten er meespelen, in zowel Fra als Spa.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
In Spanje blijft te veel open. Je kan gewoon niet anders dan in een strenge lockdown blijven.
Dat kan zomaar waar zijn. Kan ook zomaar zo zijn van niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het toch iets minder simpel dan jij je voor kan stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |