SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
En zou je ook de specifieke stukken kunnen quoten waar dat gezegd wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Publicaties van de overheid van de UK laat zien dat bij de nieuwe variant 40% minder ziekenhuisopnames zijn tov het aantal besmettingen als bij de gangbare variant (die wij in NL hebben), en ouderen er 20% minder ontvankelijk voor zijn.
https://assets.publishing(...)Briefing_2_FINAL.pdf
Imperial Report:
https://www.imperial.ac.u(...)-42-Preprint-VOC.pdf
Ook de ziekenhuisopnames vertonen geen stijging die synchroon is met het aantal besmettingen van de b117 variant, verre van:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Prima post, dat verbieden, verbieden en verbieden is leuk voor de autisten onder ons, maar de gemiddelde mens wil gewoon contact.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:48 schreef Cesare-Borgia het volgende: [..] Contact is menseigen. Als je draagvlak wil houden moet je het juist faciliteren op de meest veilige manier ipv contact verbieden. Dat leidt tot veel meer negatieve dingen dan dat het oplevert
Dat voel ik ook wel. Dalende cijfers, whatever.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee. Ik heb er niet zoveel meer mee. Ze worden irrelevant.
Vind het helemaal niet geruststellend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En zou je ook de specifieke stukken kunnen quoten waar dat gezegd wordt.
Wat betreft de healthcare gaat het bijvoorbeeld al niet over de nieuwe variant, het gaat puur en alleen om de bezetting.
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.quote:Third, we examine growth trends in SGTF and non-SGTF case numbers at local area level across England, and show that the VOC has higher transmissibility than non-VOC lineages, even if the VOC has a different latent period
or generation time. Available SGTF data indicate a shift in the age composition of reported
cases, with a larger share of under 20 year olds among reported VOC than non-VOC cases.
.
Fourth, we assess the association of VOC frequency with independent estimates of the overall
SARS-CoV-2 reproduction number through time. Finally, we fit a semi-mechanistic model
directly to local VOC and non-VOC case incidence to estimate the reproduction numbers over
time for each. There is a consensus among all analyses that the VOC has a substantial
transmission advantage, with the estimated difference in reproduction numbers between VOC
and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying
between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England; extrapolation to other
transmission contexts therefore requires caution.
Het begint ondertussen wel een slechte soap te worden. Ik kan alleen niet zo goed wegkijken..quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef OProg het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of wat de directeur van Pfizer vanavond zegt, bijvoorbeeld dat een tweede prik uitstellen niet verstandig is, weer voor een volgende draai in het draaiboek gaat zorgen omdat het weer een relevant verhaal is dan.
Omdat de gasten bij talkshows doorgaans leden van het OMT zelf zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me af hč. Waarom staat de uitzondering voor talkshows in het OMT-advies? Het OMT moet toch gewoon advies geven van: Jo vrienden, doe een avondklok, beperk zoveel bewegingen je kunt!
En daarna moet dan door MinVWS/MinV&J de begeleidende tekst met uitzonderingen gemaakt worden?
Of heeft het virus het tijdens talkshows te druk met soppen op Gommers/Kuipers, waardoor daar geen risico is?
Daarom erg belangrijk om de kinderen gewoon thuis te houden!quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het helemaal niet geruststellend.
Uit dat imperial report:
(VOC betekent Variant of Concern, de Engelse variant dus)
[..]
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Maar dan dat verschil in reproductie getal tussen beiden.
Ze pikken er alleen uit wat van pas komt. What else is new...quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het helemaal niet geruststellend.
Uit dat imperial report:
(VOC betekent Variant of Concern, de Engelse variant dus)
[..]
Dus voornamelijk stijging onder jongeren. Reden is omdat de scholen gewoon open waren. Dit geeft ook aan waarom er in verhouding minder mensen in het ziekenhuis opgenomen zijn.
Maar dan dat verschil in reproductie getal tussen beiden.
Weet jij hoe het in Engeland zit met scholen, moeten ze daar ook social distancen enzo, of is dat hetzelfde als hier? Als die nieuwe variant vooral log ging op scholen dan lijkt dit me wel lastiger berekenen:quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:02 schreef capricia het volgende:
numbers between VOC
and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying
between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England;
Dan vergelijk je een situatie waar de basismaatregelen gewaarborgd worden met een situatie waar die basismaatregelen niet gewaarborgd worden. Zou misschien ook het verschil tussen die initiële berichten over 70% naar nu 30% kunnen verklaren voor een deel.quote:numbers between VOC and non-VOC ranging between 0.4 and 0.7, and the ratio of reproduction numbers varying between 1.4 and 1.8. We note that these estimates of transmission advantage apply to a period
where high levels of social distancing were in place in England;
Ze hebben het over 'high levels of social distancing'. En ik kan me de foto's nog herinneren van schoolkinderen in hun uniform die buiten in een rij op 2 meter van elkaar stonden te wachten om binnen te mogen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet jij hoe het in Engeland zit met scholen, moeten ze daar ook social distancen enzo, of is dat hetzelfde als hier? Als die nieuwe variant vooral log ging op scholen dan lijkt dit me wel lastiger berekenen:
[..]
Dan vergelijk je een situatie waar de basismaatregelen gewaarborgd worden met een situatie waar die basismaatregelen niet gewaarborgd worden. Zou misschien ook het verschil tussen die initiële berichten over 70% naar nu 30% kunnen verklaren voor een deel.
Kan men nalezen:quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben het over 'high levels of social distancing'. En ik kan me de foto's nog herinneren van schoolkinderen in hun uniform die buiten in een rij op 2 meter van elkaar stonden te wachten om binnen te mogen.
Maar geen idee of die regels in Engeland zo waren of in Scotland of zo..dat kan ook nog schelen.
Heb je toevallig ook een TL;DR versie? Om nou 100+ links door te klikken om tot de kern te komen is ook weer zoiets.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan men nalezen:
https://www.gov.uk/govern(...)coronavirus-covid-19
Er komen verkiezingen aan. Dan moeten politici wel kunnen aanschuiven bij talkshows.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me af hč. Waarom staat de uitzondering voor talkshows in het OMT-advies? Het OMT moet toch gewoon advies geven van: Jo vrienden, doe een avondklok, beperk zoveel bewegingen je kunt!
En daarna moet dan door MinVWS/MinV&J de begeleidende tekst met uitzonderingen gemaakt worden?
Of heeft het virus het tijdens talkshows te druk met soppen op Gommers/Kuipers, waardoor daar geen risico is?
Niet bij de hand, nee, sorry.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een TL;DR versie? Om nou 100+ links door te klikken om tot de kern te komen is ook weer zoiets.
inb4 besmettelijkere Franse variantquote:Op woensdag 20 januari 2021 20:41 schreef mijntjexx het volgende:
France reports nearly 27,000 coronavirus cases, biggest one-day increase since November
Wilde het net schrijven. Dank je.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:14 schreef mijntjexx het volgende:
Spain reports 41,576 new coronavirus cases, biggest one-day increase on record
*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:14 schreef mijntjexx het volgende:
In Spanje blijft te veel open. Je kan gewoon niet anders dan in een strenge lockdown blijven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Wilde het net schrijven. Dank je.
Blijkbaar is het toch iets minder simpel dan jij je voor kan stellen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.
Ik wil weten welke varianten er meespelen, in zowel Fra als Spa.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
In Spanje blijft te veel open. Je kan gewoon niet anders dan in een strenge lockdown blijven.
Dat kan zomaar waar zijn. Kan ook zomaar zo zijn van niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het toch iets minder simpel dan jij je voor kan stellen.
Ik ookquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil weten welke varianten er meespelen, in zowel Fra als Spa.
Ben heel benieuwd.
Of ze hebben gewoon geen zin om domme regels te volgen voor een weak ass virus. Als h5n1 rondging dan zaten ze echt wel bang binnen hoor. Tenzij ze natuurlijk druk waren met de lijken naar buiten te slepen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht*...soms denk je wel eens, hoe fucking moeilijk kan het nou zijn om simpele regels te volgen en iedere keer weer blijkt het voor hele volksstammen een te grote uitdaging.
Het enige dat ik in die rapporten kan vinden over de virulentie (mate waarin het virus ziek maakt) is dat van 42 ziekenhuisopnames er 16 VOC en 26 non-VOC waren. Zelfs zonder verdere gegevens als leeftijd en comorbiditeit is het vrij voor de hand liggend dat dit geen significante aantallen zijn, wat er ook bij staat. Valt dus geen zak uit te concluderen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende: [..] Publicaties van de overheid van de UK laat zien dat bij de nieuwe variant 40% minder ziekenhuisopnames zijn tov het aantal besmettingen als bij de gangbare variant (die wij in NL hebben), en ouderen er 20% minder ontvankelijk voor zijn. https://assets.publishing(...)Briefing_2_FINAL.pdf Imperial Report: https://www.imperial.ac.u(...)-42-Preprint-VOC.pdf Ook de ziekenhuisopnames vertonen geen stijging die synchroon is met het aantal besmettingen van de b117 variant, verre van: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Je ziet overal dat cases aan het groeien zijn, ziet zelfs berichten over Azië. Als dit virus vergelijkbaar is met andere luchtwegvirussen in verspreiding, dan lijkt het me logisch aan te nemen dat in de 'koude' maanden het meer verspreiden kan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het toch iets minder simpel dan jij je voor kan stellen.
Die ziekenhuizen gaan echt wel weer vol lopen, net zoals in Portugal op dit moment.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon geen zin om domme regels te volgen voor een weak ass virus. Als h5n1 rondging dan zaten ze echt wel bang binnen hoor. Tenzij ze natuurlijk druk waren met de lijken naar buiten te slepen.
Oei. Spaanse variant? Snel maar een totale lockdown invoeren en 3 meter afstand houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:14 schreef mijntjexx het volgende:
Spaanse griep, 2021 edition.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oei. Spaanse variant? Snel maar een totale lockdown invoeren en 3 meter afstand houden.
tja wie weetquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oei. Spaanse variant? Snel maar een totale lockdown invoeren en 3 meter afstand houden.
Spanje heeft een avondklok en vergaande maatregelen maar goed, weet jij veel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon geen zin om domme regels te volgen voor een weak ass virus. Als h5n1 rondging dan zaten ze echt wel bang binnen hoor. Tenzij ze natuurlijk druk waren met de lijken naar buiten te slepen.
Nogal wiedes, geen 1 land is opgewassen tegen een marginaal gevaarlijker virus dan griep. Mijn punt is veel mensen zien de ernst niet, omdat het een milde pandemie is en de meeste niet geraakt zullen worden. Bij h5n1 zou dit anders zijn, dat zou een rampzalige pandemie zijn en dan zou niemand elkaar HOEVEN aanspreken op hun gedrag, want iedereen zou doodsbang zijn. 60% mortality-rate.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:20 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Die ziekenhuizen gaan echt wel weer vol lopen, net zoals in Portugal op dit moment.
Sorry, maar ik moet 'm even maken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Spanje heeft een avondklok en vergaande maatregelen maar goed, weet jij veel.
China richt weer quarantaine ziekenhuizen in.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je ziet overal dat cases aan het groeien zijn, ziet zelfs berichten over Azië. Als dit virus vergelijkbaar is met andere luchtwegvirussen in verspreiding, dan lijkt het me logisch aan te nemen dat in de 'koude' maanden het meer verspreiden kan?
Minder zonlicht, slechter weer, andere luchtvochtigheid, mensen meer op elkaar, lager immuunsysteem, weet ik 't wat allemaal
Winkels en scholen wel open en horeca tot 22u toch? Blijkbaar is dat geen goed idee, en ben je verplicht om verder dicht te gaanquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een vrij normaal leven, maar 's avonds moet je thuis blijven? Ik denk dat ik daar wel voor zou tekenen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:22 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Winkels en scholen wel open en horeca tot 22u toch? Blijkbaar is dat geen goed idee, en ben je verplicht om verder dicht te gaan
Dit vind ik te makkelijk. Bijna allemaal overtreden we wel eens de regels. Zo gaat dat nu eenmaal. Vaak niet eens bewust of met de intentie de regels te breken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met wat ik zeg?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder avondklok was het nog veel erger geweest. Wees blij dat ze hem ingevoerd hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry, maar ik moet 'm even maken.
Werkt wel goed die avondklok in Spanje en Frankrijk
Dat valt niet te bepalen. En voor de duidelijkheid, ik ben niet voor een avondklok. Ik zou liever zien dat de huidige maatregelen beter gehandhaaft werden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sorry, maar ik moet 'm even maken.
Werkt wel goed die avondklok in Spanje en Frankrijk
quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zonder avondklok was het nog veel erger geweest. Wees blij dat ze hem ingevoerd hebben.
Hoezo wordt je niet geraakt als er geen maatregelen zouden zijn...en dan dus geen bed voor je beschikbaar in alle gevallen? Dat vind ik toch wel geraakt worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nogal wiedes, geen 1 land is opgewassen tegen een marginaal gevaarlijker virus dan griep. Mijn punt is veel mensen zien de ernst niet, omdat het een milde pandemie is en de meeste niet geraakt zullen worden. Bij h5n1 zou dit anders zijn, dat zou een rampzalige pandemie zijn en dan zou niemand elkaar HOEVEN aanspreken op hun gedrag, want iedereen zou doodsbang zijn. 60% mortality-rate.
quote:Attempts by Chinese authorities to shift the narrative around Covid-19’s origins have reignited on social media this week after a government spokesperson revived a conspiracy theory that it came from a US army lab.
Hua Chunying, a spokesperson for the foreign affairs ministry, was responding to a US state department “fact sheet” released last week that claimed there was new evidence of researchers at the Wuhan Institute of Virology falling ill before the first known cases of Covid-19 in the city. The state department did not provide data to back up its assertions.
Hua accused the US of spreading “conspiracy theories and lies” as part of the “last-day madness of Mr Liar”, apparently referring to either Donald Trump or his secretary of state, Mike Pompeo.
“I’d like to stress that if the United States truly respects facts, it should open the biological lab at Fort Detrick, give more transparency to issues like its 200-plus overseas bio-labs, invite WHO experts to conduct origin-tracing in the United States, and respond to the concerns from the international community with real actions,” said Hua.
On the microblogging platform Weibo, the Chinese hashtag for “biological laboratory in US Fort Detrick” has been viewed more than 900m times, with comments latching on to the conspiracy theory that the US could be the source.
“The origin of coronavirus – American virus!” said one commenter. Another said: “Apologise to the bats!”
Dat heb ik hier al vaker gezegd. Voor verreweg de meeste mensen is het niet dodelijk. Waarom zou je dan heel voorzichtig gaan doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:21 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nogal wiedes, geen 1 land is opgewassen tegen een marginaal gevaarlijker virus dan griep. Mijn punt is veel mensen zien de ernst niet, omdat het een milde pandemie is en de meeste niet geraakt zullen worden. Bij h5n1 zou dit anders zijn, dat zou een rampzalige pandemie zijn en dan zou niemand elkaar HOEVEN aanspreken op hun gedrag, want iedereen zou doodsbang zijn. 60% mortality-rate.
Kop in de Telegraaf. Dat moet je sowieso niet serieus nemen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Patroon het volgende:
Deze kop lijkt mij wat ongelukkig gekozen. Van Dissel zei dat ze het nog niet weten.
https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant
Weet ik, maar deze was te mooi om niet in te koppenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt niet te bepalen. En voor de duidelijkheid, ik ben niet voor een avondklok. Ik zou liever zien dat de huidige maatregelen beter gehandhaaft werden.
Pfizer had volgens mij wel al testen gedaan, maarja kan best zo zijn dat moderna en AZ wat minder erop werken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef Patroon het volgende:
Deze kop lijkt mij wat ongelukkig gekozen. Van Dissel zei dat ze het nog niet weten.
https://www.telegraaf.nl/(...)liaanse-coronamutant
Maar dat gaat nu dus niet meer goed, als je naar de besmettingen kijkt. Ze willen nu weer strenger.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk een vrij normaal leven, maar 's avonds moet je thuis blijven? Ik denk dat ik daar wel voor zou tekenen.
De meesten worden niet geraakt, sommigen wel. Zoals met elke pandemie. Maar de lethargie komt vooral door de mildheid van het virus. Denk je eens in als 60% de pijp uit gaat, denk je dat mensen zich dan nog steeds niet aan de regels houden?quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:24 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Hoezo wordt je niet geraakt als er geen maatregelen zouden zijn...en dan dus geen bed voor je beschikbaar in alle gevallen? Dat vind ik toch wel geraakt worden.
Daar ben ik het mee eensquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef Draak31 het volgende:
Als we dit virus echt eronder willen krijgen moeten we nog meer maatregelen treffen. Het wordt tijd dat de werkgevers met hun kantoortjes eens aangepakt worden. Die hebben overal schijt aan en verwachten wel even dat hun arbeidertjes komenLaten we daar eens wat aan gaan doen.
Inderdaad, er heerst een behoorlijke angstcultuur binnen bedrijven waarin bazen wantrouwend zijn jegens thuiswerkend personeel.quote:
Lijkt me echt een ontzettend goed idee!quote:taly is preparing to take legal action against Pfizer over delays in delivery of pre-ordered Covid-19 vaccines.
Italy received 48,000 vaccines for this week, out of an allocated 397,000, and was also left short by 165,000 last week.
The US pharmaceutical company angered several EU countries last week after announcing temporary delays in shipments due to a production upgrade aimed at boosting output.
Domenico Arcuri, Italy’s Covid-19 emergency commissioner, said he had the support of the country’s regional leaders to take legal action in the coming days.
“Protecting the health of Italian citizens is not a negotiable issue,” Arcuri said. “The vaccination programme cannot be slowed down, let alone for the many of Italians who have already received the first dose.”
Italy has so far administered over 1.2m Covid vaccine shots.
Omdat er geen bed voor jou is( als jij je been breekt) als er geen maatregelen zouden zijn. Hallo nu wordt de reguliere zorg al afgeschaft, wat denk jij wat er gebeurd als alle kroegen, discotheken, voetbalstadions, restaurants weer allemaal open zouden zijn. Zie die mensen op elkaar even voor je..quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al vaker gezegd. Voor verreweg de meeste mensen is het niet dodelijk. Waarom zou je dan heel voorzichtig gaan doen.
Nee, sport is vanaf moment 0 al onbelangrijk gebleken voor overheid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er vandaag eigenlijk nog gesproken over het meer stimuleren van buitenactiviteiten - al dan niet in combinatie met versoepelde richtlijnen daar - of blijft dat gewoon niet belangrijk voor OMT/kabinet?
Eens, wij avondklok, de talkshows ook een avondklok en dus geen gasten in de studio na 20:30quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:
Je kunt je afvragen waarom een Covid-patiënt belangrijker is dan iemand die binnenkomt met een hartinfarct op dat moment. Maargoed, die situatie zitten we niet in en gaat niet gebeuren, dus lijkt me weinig relevant.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:29 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Omdat er geen bed voor jou is( als jij je been breekt) als er geen maatregelen zouden zijn. Hallo nu wordt de reguliere zorg al afgeschaft, wat denk jij wat er gebeurd als alle kroegen, discotheken, voetbalstadions, restaurants weer allemaal open zouden zijn. Zie die mensen op elkaar even voor je..
Op zich wel, Pfizer heeft beloftes gedaan in een contract die het niet na komt, dat is dus een groot probleem. Kan zijn dat er valide redenen voor zijn maar er is niets op tegen dat ze dat dan maar voor een rechter komen uitleggen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
In het kader van Europese samenwerking, Italië legt even een bommetje:
[..]
Lijkt me echt een ontzettend goed idee!
Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar bangerquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al vaker gezegd. Voor verreweg de meeste mensen is het niet dodelijk. Waarom zou je dan heel voorzichtig gaan doen.
Ook dat is een klein percentage en mensen denken dat ze onschendbaar zijn. Dat overkomt mij niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:29 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Omdat er geen bed voor jou is( als jij je been breekt) als er geen maatregelen zouden zijn. Hallo nu wordt de reguliere zorg al afgeschaft, wat denk jij wat er gebeurd als alle kroegen, discotheken, voetbalstadions, restaurants weer allemaal open zouden zijn. Zie die mensen op elkaar even voor je..
Persooonlijk snap ik het niet helemaal? Ze doen al zo hun best... Waarom kijken ze niet naar oplossingen samen met moderna bijvoorbeeld om meer geleverd te krijgen. Pfizer levert serieuze hoeveelheden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
In het kader van Europese samenwerking, Italië legt even een bommetje:
[..]
Lijkt me echt een ontzettend goed idee!
Maar hoe weet je van te voren of iemand covid heeft die benauwd binnen komt? Even sneltestje dan, en oh ja Covid...we helpen u niet tot ziens hequote:Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom een Covid-patiënt belangrijker is dan iemand die binnenkomt met een hartinfarct op dat moment. Maargoed, die situatie zitten we niet in en gaat niet gebeuren, dus lijkt me weinig relevant.
Pfizer is als een malloot aan het proberen zoveel mogelijk vaccins de deur uit te doen. Als je eerste reactie is: "We klagen jullie aan!" lijkt het me niet dat Pfizer heel erg geneigd zal zijn die extra stap te zetten op het moment dat je als land in de problemen zit. Zo van: Je zou er 165000 per week krijgen, maar we hebben ze over. Jammer joh, ze gaan wel eerst naar landen die ze wel willen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich wel, Pfizer heeft beloftes gedaan in een contract die het niet na komt, dat is dus een groot probleem. Kan zijn dat er valide redenen voor zijn maar er is niets op tegen dat ze dat dan maar voor een rechter komen uitleggen.
Je zou denken dat pandemieën gewoon doen wat ze altijd doen en dat is ze zijn amper tegen te houden met de juiste omstandigheden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Daarom is zeggen: "Als je je been breekt word je dan ook niet geholpen" niet zinvol. Die situatie is er niet en gaat er niet komen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Maar hoe weet je van te voren of iemand covid heeft die benauwd binnen komt? Even sneltestje dan, en oh ja Covid...we helpen u niet tot ziens he
Je kan er inderdaad in een dergelijke situatie beter niet meteen met een gestrekt been in gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfizer is als een malloot aan het proberen zoveel mogelijk vaccins de deur uit te doen. Als je eerste reactie is: "We klagen jullie aan!" lijkt het me niet dat Pfizer heel erg geneigd zal zijn die extra stap te zetten op het moment dat je als land in de problemen zit. Zo van: Je zou er 165000 per week krijgen, maar we hebben ze over. Jammer joh, ze gaan wel eerst naar landen die ze wel willen.
Hoe eerder we accepteren dat wij (als landen) nu niet in een machtspositie zitten, hoe beter het zal gaan. Kunnen beter zeggen: Wat vervelend dat de vaccins niet geleverd zijn, hoe kunnen we helpen dat nogmaals te voorkomen?
Dit bedoel ik inderdaad. Dat mensen niet veel angst hebben voor de ziekte.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:31 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar banger
Zo werkt het niet, he? Dan had Pfizer geen contract moeten sluiten met dergelijke aantallen en tranches maar moeten zeggen "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk te produceren maar we kunnen geen exact aantallen geven".quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfizer is als een malloot aan het proberen zoveel mogelijk vaccins de deur uit te doen. Als je eerste reactie is: "We klagen jullie aan!" lijkt het me niet dat Pfizer heel erg geneigd zal zijn die extra stap te zetten op het moment dat je als land in de problemen zit. Zo van: Je zou er 165000 per week krijgen, maar we hebben ze over. Jammer joh, ze gaan wel eerst naar landen die ze wel willen.
Hoe eerder we accepteren dat wij (als landen) nu niet in een machtspositie zitten, hoe beter het zal gaan. Kunnen beter zeggen: Wat vervelend dat de vaccins niet geleverd zijn, hoe kunnen we helpen dat nogmaals te voorkomen?
Misschien moeten we het meer gaan accepteren? We proberen meer en meer het leven te controleren, maar ziektes horen gewoon bij het leven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:31 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar banger
eens, en de maatregelen kunnen dus ook niet versoepeld worden..om dit te voorkomenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Daarom is zeggen: "Als je je been breekt word je dan ook niet geholpen" niet zinvol. Die situatie is er niet en gaat er niet komen.
Prima, jij eerstquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien moeten we het meer gaan accepteren? We proberen meer en meer het leven te controleren, maar ziektes horen gewoon bij het leven.
Liever niet. Angststoornissen staan na hartaandoeningen en beroertes. Als mensen banger waren kreeg je dus een stuk meer opnames daardoor.quote:
Bronquote:Een onderdeel van de VTV is een rangordelijst van ziekten die het meeste gezondheidsverlies in Nederland veroorzaken. In deze lijst stijgt suīcide(poging) van plaats 21 naar plaats 11, tussen dementie (plaats 10) en borstkanker (plaats 12) in. Coronaire hartziekten, beroerte en angststoornissen zijn de drie aandoeningen met de grootste ziektelast.
En dat zullen ze ook niet gezegd hebben? Het is al heel wat dat het vaccin er zo snel is gekomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, he? Dan had Pfizer geen contract moeten sluiten met dergelijke aantallen en tranches maar moeten zeggen "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk te produceren maar we kunnen geen exact aantallen geven".
En Pfizer heeft een flinke afhankelijkheid van overheden wereldwijd voor al zijn producten, andersom kan Pfizer zich ook niet veel veroorloven.
Ik ben ook niet bang om het virus te krijgen hoor, geen probleemquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, jij eerst
Dat wil iedereen wel....als het alleen voor anderen geldt.
Ik snap het wel, maar als je eerste reactie is om in een kramp te schieten en de fabrikant van het vaccin wat je land uit de shit kan helpen aan te klagen heb je het ook niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, he? Dan had Pfizer geen contract moeten sluiten met dergelijke aantallen en tranches maar moeten zeggen "We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk te produceren maar we kunnen geen exact aantallen geven".
En Pfizer heeft een flinke afhankelijkheid van overheden wereldwijd voor al zijn producten, andersom kan Pfizer zich ook niet veel veroorloven.
De Telegraaf en hun chocoladeletters koppenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kop in de Telegraaf. Dat moet je sowieso niet serieus nemen.
Dat speelt natuurlijk wel mee. Als deze verzwaring er niet komt, en het loopt nog verder uit de hand, dan heeft het kabinet het in ieder geval geprobeerd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou het kabinet bewust deze maatregelen presenteren om druk te zetten op de Kamer? Ook zo van 'als jullie dit tegenhouden en het loopt uit de klauwen hebben jullie bloed aan je handen, niet wij'.
Ik bedoel dat mensen niet veel angst hebben voor het virus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Liever niet. Angststoornissen staan na hartaandoeningen en beroertes. Als mensen banger waren kreeg je dus een stuk meer opnames daardoor.
[..]
Bron
Niet volgens de Italiaanse regering, nee. En dat is niet de enige regering die rapporteert dat de leveringen van Pfizer niet de overeengekomen aantallen heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En dat zullen ze ook niet gezegd hebben? Het is al heel wat dat het vaccin er zo snel is gekomen.
Ik val net pas binnen maar wordt dat angstkaart weer is gespeelt? Dat is het domste wat je kan doen omdat je angst namelijk ook niet zomaar weg kan nemen met heel veel schadelijke gevolgen. Daarom wordt ook zo moe van termen als we zijn in oorlog en de vijand enzovoort dat is gewoon op langer termijn schadelijker dan het virus zelf.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Liever niet. Angststoornissen staan na hartaandoeningen en beroertes. Als mensen banger waren kreeg je dus een stuk meer opnames daardoor.
[..]
Bron
Ik denk wel dat er een strategie achter zit ja. Anders hadden ze wel alleen de maatregelen die al rond zijn afgekondigd en met geen woord over de avondklok gerept. Als de kamer nu zegt: "Wij willen het niet" kan het kabinet zeggen dat het de schuld van de kamer is als er een code zwart situatie komt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou het kabinet bewust deze maatregelen presenteren om druk te zetten op de Kamer? Ook zo van 'als jullie dit tegenhouden en het loopt uit de klauwen hebben jullie bloed aan je handen, niet wij'.
Is toch maar 1 week of zo dat ze minder leveren? Fuck die Italianen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar als je eerste reactie is om in een kramp te schieten en de fabrikant van het vaccin wat je land uit de shit kan helpen aan te klagen heb je het ook niet helemaal begrepen.
Bij herhaaldelijk niet leveren, sure, maar de reden dat ze minder leveren is dezelfde als in Nederland, omdat ze de fabriek aan het opschalen zijn. Dat lijkt me een overkomelijk probleem, want dan gaan ze daarna meer leveren.
Kans is echter groot dat ze met zo'n houding van de ontvanger precies gaan leveren wat contractueel afgesproken is.
Maar geen plek in een ziekenhuis(zonder maatregelen) hoort niet bij het leven voor mijquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien moeten we het meer gaan accepteren? We proberen meer en meer het leven te controleren, maar ziektes horen gewoon bij het leven.
meestal toch een armoedige pauperbendequote:Op woensdag 20 januari 2021 21:36 schreef RipCity het volgende:
Rip kermissen binnenkort
https://www.looopings.nl/(...)erop-of-eronder.html
Quote op de verkeerde persoon, sorryquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik bedoel dat mensen niet veel angst hebben voor het virus.
quote:Ik snap nu wat je bedoelt, ja inderdaad waren mensen maar banger
Mooie beloftes gedaan die vervolgens niet helemaal uitkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich wel, Pfizer heeft beloftes gedaan in een contract die het niet na komt, dat is dus een groot probleem. Kan zijn dat er valide redenen voor zijn maar er is niets op tegen dat ze dat dan maar voor een rechter komen uitleggen.
"Was mijn handen" Rutte is toch de hele tijd zo bezig.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Denk dat het tegen gaat vallen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:39 schreef _serial_ het volgende:
Hoe fel denken jullie dat het debat gaat worden morgen?
Nee, ik zei dat mensen zich niet strikt aan de regels houden omdat het virus niet zo dodelijk is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik val net pas binnen maar wordt dat angstkaart weer is gespeelt? Dat is het domste wat je kan doen omdat je angst namelijk ook niet zomaar weg kan nemen met heel veel schadelijke gevolgen. Daarom wordt ook zo moe van termen als we zijn in oorlog en de vijand enzovoort dat is gewoon op langer termijn schadelijker dan het virus zelf.
Van die knokpartijen tussen boerenlullen en Marokkanenquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:41 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
meestal toch een armoedige pauperbende
Kabinet is gevallen en er komen verkiezingen aanquote:Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er een strategie achter zit ja. Anders hadden ze wel alleen de maatregelen die al rond zijn afgekondigd en met geen woord over de avondklok gerept. Als de kamer nu zegt: "Wij willen het niet" kan het kabinet zeggen dat het de schuld van de kamer is als er een code zwart situatie komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |