Vroeger was het zwaarder. En dan vooral voor de echte ouderen. In de jaren '40 en '50 was een weekje Friesland al heel bijzonder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is totaal irrelevant hoe het vroeger was. Dat constante gezeik in dit topic over "vroeger was het zwaarder" en "vroeger was het beter" is totaal zinloos. Dat leidt gigantisch af van de discussie, en is de grootste dooddoener sinds de Godwin.
Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Wat we nu wel hebben:
• een grote groep kinderen is zodalijk 2 schooljaren kwijt. Indien ze wel over naar de volgende klas mogen hebben ze wel die leerachterstand, dus krijgen ze het in de komende jaren zwaarder.
Ja, eens.quote:• De gehele horeca en een aantal andere sectoren (touringcars was wel een voorbeeld) ligt compleet op zijn reet en aan het staatsinfuus
Ja. Maar in een vrije markt is de één zijn dood, ook weer de ander zijn brood...quote:• Er zijn op dit moment weinig ontslagen, maar die komen nog
Daarom hebben we dus die lockdown, om de schade in de zorg te overzien.quote:• De gezondheidszorg heeft een gigantische klap gehad en gaat het de komende jaren nog zwaar krijgen om alle achterstallige zorg in te lopen
En daar kunnen best lessen uit geleerd worden, dat sociale contacten bijvoorbeeld best belangrijk zijn. En dat het helemaal niet zo goed is om altijd achter je scherm/telefoon te zitten.quote:• De (geestelijke en fysieke) gezondheid van de hele bevolking is achteruit aan het rennen.
Nee natuurlijk niet, dat kost stemmen. Het zal er hooguit over gaan dat we de lat nog een keer lager moeten leggen voor de dekkingsgraad van pensioenfondsen om kortingen te voorkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind dat daar ook wel is over gesproken mag worden. Misschien wordt dat de verkiezingen er over gaan?
Ze zijn met meer en ze stemmen meer. Dus we weten inderdaad wel welke kant het opgaat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, dat kost stemmen. Het zal er hooguit over gaan dat we de lat nog een keer lager moeten leggen voor de dekkingsgraad van pensioenfondsen om kortingen te voorkomen.
Leg dat maar eens uit aan de kinderen en jongeren van nu. Die hebben die tijd niet meegemaakt. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik weet wel dat deze situatie er één is die ik niet eerder heb meegemaakt en een stuk zwaarder is dan ik ooit heb meegemaakt. Als er iemand in je familie neergeschoten wordt zit je er ook niet op te wachten dat de politie tegen je zegt: "Joh, vorig jaar werd iemand zn hele familie neergeschoten. Je komt er nog genadig af!"quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vroeger was het zwaarder. En dan vooral voor de echte ouderen. In de jaren '40 en '50 was een weekje Friesland al heel bijzonder.
Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Klopt, maar die één zijn dood zorgt er wel voor dat mensen ook persoonlijk failliet gaan. Dan is het dus niet alleen een bedrijf dat failliet gaat, maar heeft het veel grotere impact dan dat.quote:Ja, eens.
[..]
Ja. Maar in een vrije markt is de één zijn dood, ook weer de ander zijn brood...
Die is al niet te overzien. De behandelingen die uitgesteld zijn gaan veel tijd kosten om in te lopen. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen nog in de zorg zullen willen werken hierna.quote:Daarom hebben we dus die lockdown, om de schade in de zorg te overzien.
En de ironie is dat juist kinderen nu de hele dag achter een scherm moeten zitten om school te kunnen krijgen.quote:En daar kunnen best lessen uit geleerd worden, dat sociale contacten bijvoorbeeld best belangrijk zijn. En dat het helemaal niet zo goed is om altijd achter je scherm/telefoon te zitten.
Ja Pietje van 6 jaar oud uit een achterstandsbuurt, je hebt nu weliswaar een nog grotere leerachterstand opgelopen ten opzichte van je medeleerlingen, maar he: dan gaat het je nog sneller duidelijk worden dat je een stuk kanslozer bent dan Floris-Jan en zijn kornuiten uit de villawijk. Wees ons maar dankbaar voor deze wijze les!quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef luxerobots het volgende:
Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
[..]
Hoe cynisch ook, dit is ongeveer waar het op neerkomt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja Pietje van 6 jaar oud uit een achterstandsbuurt, je hebt nu weliswaar een nog grotere leerachterstand opgelopen ten opzichte van je medeleerlingen, maar he: dan gaat het je nog sneller duidelijk worden dat je een stuk kanslozer bent dan Floris-Jan en zijn kornuiten uit de villawijk. Wees ons maar dankbaar voor deze wijze les!
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:00 schreef polderturk het volgende:
We zijn de lul.
Ik word hier heel verdrietig van.
Hopelijk is deze variant minder dodelijk.
[ twitter ]
Dan zou je toch zeggen dat er een flinke kans is dat er één tussen komt te zitten die veel milder isquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
Nou nee. Er was vorig jaar juni al een mutatie in de VS vastgesteld die zich veel sneller verspreidde.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
Als de varianten zo doorgaan kunnen we wel een streep zetten door 2021quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee. Er was vorig jaar juni al een mutatie in de VS vastgesteld die zich veel sneller verspreidde.
Ik hoop dat je bedoelt dat het voor jouw zwaar is, in jouw leven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan de kinderen en jongeren van nu. Die hebben die tijd niet meegemaakt. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik weet wel dat deze situatie er één is die ik niet eerder heb meegemaakt en een stuk zwaarder is.
Ik ben serieus, denk er maar over na.quote:Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Serieus, het zou zo op een Loesje tegeltje kunnen.
Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?quote:De berichten over het afgelopen schooljaar waren niet mals. De periode tijdens de eerste golf dat het dicht was heeft voor veel leerlingen bijna het hele schooljaar aan achterstand opgeleverd.
Nou, er is toch ook digitaal les?quote:We zitten nu (sinds september) in een nieuw schooljaar, en ze hebben nu 2? maanden les gehad.
Ja, de impact is groot. Maar het betekent ook, dat als het virus weg is, we weer flink omhoog kunnen, en dat geeft ook een goede dynamiek.quote:Klopt, maar die één zijn dood zorgt er wel voor dat mensen ook persoonlijk failliet gaan. Dan is het dus niet alleen een bedrijf dat failliet gaat, maar heeft het veel grotere impact dan dat.
Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij open moeten zetten.quote:Die is al niet te overzien. De behandelingen die uitgesteld zijn gaan veel tijd kosten om in te lopen. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen nog in de zorg zullen willen werken hierna.
Ja, en men ziet dus dat het niet ideaal is. Overigens zie ik veel digitalisering ook wel blijven na deze periode...quote:En de ironie is dat juist kinderen nu de hele dag achter een scherm moeten zitten om school te kunnen krijgen.
ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee nuquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:00 schreef polderturk het volgende:
We zijn de lul.
Ik word hier heel verdrietig van.
Hopelijk is deze variant minder dodelijk.
[ twitter ]
Dat partyframe is wel echt een teken dat de argumenten op zijn hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als de varianten zo doorgaan kunnen we wel een streep zetten door 2021
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ik weet niet of de Telegraaf erover bericht heeft maar ik heb het hier iig wel gedaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.
Nu is het natuurlijk wel veel relevanter aangezien we vaccins gemaakt hebben op basis van een bepaalde versie van het corona virus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.
Geen probleem, dan kunnen ze daarbij leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn ook problemen als mensen niet meer behandeld kunnen worden, een flink deel van de samenleving ziek is en er onder de mensen (vooral ouderen, die veelal ook gewoon werk hebben) veel angst leeft.
[..]
.
van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover, het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maarquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.
39 lesweken paar jaar geloof ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:
Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?
Dat is dan ook wel weer zoquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.
Ja, maar Hugo heeft gezegd dat na het vaccineren alles weer normaal wordt.!!!!EINZZ!!!!EINZquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.
Ik zou het graag de Joop Munstermangeneratie willen noemen. Ze hebben het land tot ongekende bloei gebracht. Maar vervolgens brengen ze het net zo hard weer ten val ter eer en meerdere glorie van zichzelf.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij wil DE MENSNE DIE DIT LAND HEBBEN OPGEBOUWD beroven?
Als hij er net zo naast zit als een jaar geleden kunnen we het zonnig inzien dus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maar
Even volhouden nog, 2030 is al over 9 jaar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja, men vergeet even dat de jeugd van nu de toekomst is en ons land gaan helpen opbouwen de komende decennia. Maar nee joh, die jeugd moet niet zeuren dat ze al maanden geen echt lessen hebben ontvangen. Hoe wil je deze achterstanden inlopen. Het opleidingsniveau is ontzettend van belang voor de welvaart binnen een land, maar geen probleem joh.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geen probleem, dan kunnen ze daarbij leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |