Op dat moment stond er dat de avondklok vrijdag in ging e.d.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke onwaarheden stonden er dan op rijksoverheid.nl?
Ik heb al vaker gezegd er gaat nog een bak ellende op ons afkomen waar we eng van worden. Daarom wordt ik ook zo moe van alle beroepsgroepen die voorrand willen op vaccineren. Ga de risico groepen vaccineren zoals de gezondheidsraad heeft geadviseerd en zo snel mogelijk en we kunnen terug naar normaal.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat dacht de kapitein van de Titanic zeker ook.
Daar had die SBS6-reporter niet zo'n toontje voor aan hoeven slaan. En veelal was het ook niet inhoudelijk, maar was ze gewoon irritant over de vorm.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dat moment stond er dat de avondklok vrijdag in ging e.d.
Is het nodig een alternatief te hebben? Waarom mag iemand er niet gewoon niet blij mee zijn en dat aangeven?quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Leuk is het allemaal niet. Maar welke alternatieven heb je?
Nouja, ze reageerde dat er dingen niet klopte. Hoe ze dat deed is irrelevant, ze had wel gelijk dat er dingen gezegd werden en op rijksoverheid.nl stonden die op dat moment niet zo waren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar had die SBS6-reporter niet zo'n toontje voor aan hoeven slaan. En veelal was het ook niet inhoudelijk, maar was ze gewoon irritant over de vorm.
- Er stond al dat de avondklok al in zou gaan op vrijdagavond om 20:30quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke onwaarheden stonden er dan op rijksoverheid.nl?
Je kunt wel zeggen dat de huidige maatregelen de mensen naar depressiviteit toe duwen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het nodig een alternatief te hebben? Waarom mag iemand er niet gewoon niet blij mee zijn en dat aangeven?
Volgens mij stond dat niet op rijksoverheid.nl. want niemand wist het (en dat die avondklok onder voorbehoud was, wist iedereen, dat is hij zelfs nu nog).quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Er stond al dat de avondklok al in zou gaan op vrijdagavond om 20:30
- Er stond niet dat de avondklok nog onder voorbehoud was
Dat is niet helemaal waar. Ik laat even in het midden of die dingen al dan niet onjuist op rijksoverheid.nl stonden - daar is wat twijfel over en checken kunnen we het niet meer - maar haar achterlijke houding haalt compleet de focus van de inhoud. Wees gewoon een volwassen kritische journaliste.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, ze reageerde dat er dingen niet klopte. Hoe ze dat deed is irrelevant, ze had wel gelijk dat er dingen gezegd werden en op rijksoverheid.nl stonden die op dat moment niet zo waren.
Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis. Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt wel zeggen dat de huidige maatregelen de mensen naar depressiviteit toe duwen.
Maar dan vraag ik me af wat we anders moeten.
Want ik weet dat het kut/klote/zwaar is, maar een overstromende zorg gaat het echt niet beter maken. Dan kunnen we dus weer leuke (en soms ook broodnodige) sociale dingen doen, maar sterven er wel mensen die zorg nodig hebben. Tja, er zijn gewoon weinig alternatieven.
Mijn moeder bezocht als vrijwilliger een oud vrouwtje in het verzorgingshuis, die is helaas wel overleden aan (of met) corona, maar die was 93 en slikte 3 kilo medicijnen per dag voor allerlei kwalen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ken wel meer mensen die het gehad hebben, veel collega’s ook. Twee daarvan zijn maanden later nog steeds erg snel buiten adem. De rest had nauwelijks last, sommige zelfs helemaal niets. Maar ik ken buiten het werk ook wel mensen van <45 die het echt zwaar gehad hebben, eentje zelfs ic.
Het gekke is dat de ene persoon veel harder geraakt lijkt te worden dan andere. Tweeling zelfs. Eentje was echt behoorlijk ziek, de andere was positief getest maar had niets behalve gebrek aan smaak/reuk. Heel vreemd allemaal.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis. Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.
Maar het credo van het kabinet is: De cijfers gaan niet omlaag, dus het moet zwaarder. Er lijkt maar niet in ze op te komen dat het misschien niet zwaarder moet, maar anders.
Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, als er nu niets aan te doen is gaan we volgend jaar wel gewoon de AOW korten om te investeren in de jongeren.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit kan eigenlijk, ik ken zover niemand die ernstig ziek is geweest. Terwijl er toch best wel wat mensen tussen zaten in de risicogroep. Twee van het gezin hadden alleen een beetje spierpijn (25 en 62 jaar of zo). Vraag mij af wat de verzwarende factoren zijn, of het bijvoorbeeld zin heeft om extra vitamine d te slikken of dat de viral load er iets mee te maken heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ken wel meer mensen die het gehad hebben, veel collega’s ook. Twee daarvan zijn maanden later nog steeds erg snel buiten adem. De rest had nauwelijks last, sommige zelfs helemaal niets. Maar ik ken buiten het werk ook wel mensen van <45 die het echt zwaar gehad hebben, eentje zelfs ic.
Het gekke is dat de ene persoon veel harder geraakt lijkt te worden dan andere. Tweeling zelfs. Eentje was echt behoorlijk ziek, de andere was positief getest maar had niets behalve gebrek aan smaak/reuk. Heel vreemd allemaal.
Oh zo, ja, op zich waar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Verzorgingstehuis. Een aantal verzorgingstehuizen/revalidatiecentra hebben een afdeling voor Covid-revalidatie.
Maar nogmaals, was een flauw grapje
Ze leek te reageren vanuit emotie, geen idee wat de oorzaak was. Het was niet slim, maar ik vond 't wel begrijpelijk. Ik vond het in elk geval een verademing tussen al die journalisten met een stok in hun reet die alleen herhalen wat al gezegd is om een interessante soundbite voor hun eigen programma te hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ik laat even in het midden of die dingen al dan niet onjuist op rijksoverheid.nl stonden - daar is wat twijfel over en checken kunnen we het niet meer - maar haar achterlijke houding haalt compleet de focus van de inhoud. Wees gewoon een volwassen kritische journaliste.
Het probleem is dat sporten dan als uitje gezien wordt, mensen gaan er naartoe in auto's en in het OV, mensen gaan langs de kant staan, en doen een drankje in de kantine (en als die gesloten is, thuis).quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis.
Deels mee eens, maar particulieren, zoals de tv-boeren, kunnen dat ook prima zelf.quote:Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.
Ik zou het persoonlijk een goed idee vinden om een inkomensafhankelijke AOW te maken. Waarom moet een bejaarden die een goed pensioen heeft en een leuk aandelen pakket nog AOW krijgen? De bejaarden die dat niet hebben hoef je er van mij niet voor te laten boete.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, als er nu niets aan te doen is gaan we volgend jaar wel gewoon de AOW korten om te investeren in de jongeren.
Het verbaast mij ook wel dat hier nog zo weinig bekend over is en of er naast leeftijd/gewicht/gezondheid nog andere genetische factoren zijn die ervoor zorgen dat de één doodziek wordt en de anders amper iets merkt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kloptquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Uitsluiten hoeft ook niet. 30-ers worden ook niet uitgesloten. Het gaat om de volgorde. Je zou nu moeten kijken met welke vaccinatie volgorde je het snelst de druk op de ziekenhuizen kan verlichten. 90+ers vaccineren helpt daar vrij weinig bij.
Verademing.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze leek te reageren vanuit emotie, geen idee wat de oorzaak was. Het was niet slim, maar ik vond 't wel begrijpelijk. Ik vond het in elk geval een verademing tussen al die journalisten met een stok in hun reet die alleen herhalen wat al gezegd is om een interessante soundbite voor hun eigen programma te hebben.
Ken slechts 3 mensen die het hebben gehad. Alledrie redelijk snel er weer bovenop gekomen. Twee daarvan waren gewoon gezond, de derde had overgewicht en astma. Die laatste heeft sinds corona geen astma- aanvallen meer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit kan eigenlijk, ik ken zover niemand die ernstig ziek is geweest. Terwijl er toch best wel wat mensen tussen zaten in de risicogroep. Twee van het gezin hadden alleen een beetje spierpijn (25 en 62 jaar of zo). Vraag mij af wat de verzwarende factoren zijn, of het bijvoorbeeld zin heeft om extra vitamine d te slikken of dat de viral load er iets mee te maken heeft.
Je bent best een goeie POL-mod, maar het nare toontje dat je hier aanslaat in de discussie is van het triestere soort.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.
Het kwam nogal dreinend over. Zonde, want als het inderdaad fout stond had ze met een scherpe en vileine toon juist veel meer indruk kunnen maken en af kunnen steken van die inderdaad zouteloze andere vragen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze leek te reageren vanuit emotie, geen idee wat de oorzaak was. Het was niet slim, maar ik vond 't wel begrijpelijk. Ik vond het in elk geval een verademing tussen al die journalisten met een stok in hun reet die alleen herhalen wat al gezegd is om een interessante soundbite voor hun eigen programma te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |