abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197540743
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

een neef, mijn buurvrouw, mijn tante en vorige week zijn er 2 kennissen ( stelletje ) bijgekomen
Oja, en nog de zus van een vriend van me. Die woont samen met haar vriend. Zij ziek, vriend helemaal niks. Terwijl ze gewoon met elkaar samenwonen en slapen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197540756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:07 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Welk idee zit er achter het eerst vaccineren van 90+ers? Dat zijn over het algemeen niet meer de mensen die nog in het ziekenhuis/IC terecht komen. 60-70 of anders nog 70-80 zou mij in dat opzicht veel logischer lijken om mee te starten.
Je kan moeilijk de 90+-ers uitsluiten, ook al heeft het weinig nut.
pi_197540787
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:00 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik ken toch wel een stel 20ers, redelijk sportief waren die 1,5 maand later nog met gebakken peren zitten en die hoe ze zich voelen omschrijven met: "nog steeds alsof ik door een kudden bizons ben aangereden".

Wisselt behoorlijk maar is niet zomaar een wissewasje
Dan nog vinden de meeste het wel het risico waard om zich niet al te strikt aan de regels te houden.
pi_197540790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik mag door mijn leeftijd en goede gezondheid (volkomen terecht) achteraan sluiten, maar wanneer ik gevaccineerd ga worden zie ik dat zeer graag conform de instructies van de vaccinontwikkelaar gebeuren.

Als ik nu voor de eerste keer gevaccineerd zou zijn of op korte termijn zou worden, zou ik het heel vervelend vinden dat de tweede vaccinatie uitgesteld ging worden.
Ik vind het niet uitmaken wanneer het gebeurt, ik wil wel dat het gebeurt op een verantwoorde manier en ik zou graag zien dat het conform de test methode gebeurt. Mocht het zo zijn dat er bewezen kan worden dat het niet uitmaakt of het 3 of 6 weken is, prima, maar de situatie momenteel zegt toch iets heel anders.

En dan vind ik onverantwoord om te gaan schuiven met zo'n moment omdat het politiek wat lekkerder bekt om te zeggen "We hebben dubbel zo veel mensen gevaccineerd!"
pi_197540815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zijn er mensen echt heel bang om het te krijgen? Ik heb zoiets van als het me overkomt, dan is dat gewoon zo. Maar dat betekend niet dat ik me niet aan de regels hou of het zelf ga opzoeken. Ik maart dacht ik wel even van hmmm, maar nu allang niet meer.
In maart was ik wel op mijn hoede, nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik ken inmiddels iets van 15 mensen die positief zijn getest (wel allemaal <45) die op 1-2 dagen verhoging na verder niks hebben gemerkt. Kinderen van hun die ook positief waren (sommigen werden niet positief getest, hele jonge kinderen helemaal niet getest) hadden nergens last van.
pi_197540826
quote:

[..]

Welk idee zit er achter het eerst vaccineren van 90+ers? Dat zijn over het algemeen niet meer de mensen die nog in het ziekenhuis/IC terecht komen. 60-70 of anders nog 70-80 zou mij in dat opzicht veel logischer lijken om mee te starten.
Even zwartgallig en flauw hoor. Scheelt bedden. Als je naar Noorwegen kijkt hebben die een flinke kans om om te vallen erna.
pi_197540842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:08 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Het advies is toch om levens te redden.
Iemand van 90 gaat dood aan covid en iemand van 80 heeft kans.
Dus red je een leven bij iemand van 90.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:12:28 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540843
quote:

[..]

Welk idee zit er achter het eerst vaccineren van 90+ers? Dat zijn over het algemeen niet meer de mensen die nog in het ziekenhuis/IC terecht komen.

60-70 of anders nog 70-80 zou mij in dat opzicht veel logischer lijken om mee te starten.
Die gaan het hardste dood eraan

Dan vindt men in Nederland onethisch die niet als eerste groep te beschermen.

Uiteindelijk is daar ook van afgeweken, maar daarom staan ze dus hoog op de priklijst
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:12:45 #159
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197540848
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die van mij is op 't moment op een dieptepunt, en ik denk niet dat ik de enige ben.
Het geven-geven-geven gedeelte van de solidariteit is inderdaad wel redelijk uitgeput.

Als mijn leerlingen trouwens al niet lamgeslagen waren door de hele ellende, nadat eerder deze week duidelijk werd dat er echt een avondklok komt en ze dus ook 's avonds niet meer even met wat vrienden kunnen chillen is de koek wel helemaal op. Ze willen gewoon echt niet meer vooruit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197540850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vind het niet uitmaken wanneer het gebeurt, ik wil wel dat het gebeurt op een verantwoorde manier en ik zou graag zien dat het conform de test methode gebeurt. Mocht het zo zijn dat er bewezen kan worden dat het niet uitmaakt of het 3 of 6 weken is, prima, maar de situatie momenteel zegt toch iets heel anders.

En dan vind ik onverantwoord om te gaan schuiven met zo'n moment omdat het politiek wat lekkerder bekt om te zeggen "We hebben dubbel zo veel mensen gevaccineerd!"
Ik begrijp heel goed dat de overheid zoveel mogelijk mensen wil vaccineren, maar inderdaad moet het wel verantwoord zijn om die tweede vaccinatie uit te stellen, dus helemaal met je eens.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_197540871
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat de overheid zoveel mogelijk mensen wil vaccineren, maar inderdaad moet het wel verantwoord zijn om die tweede vaccinatie uit te stellen, dus helemaal met je eens.
Is het wel zorgvuldig? Vragen vragen
pi_197540874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In maart was ik wel op mijn hoede, nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik ken inmiddels iets van 15 mensen die positief zijn getest (wel allemaal <45) die op 1-2 dagen verhoging na verder niks hebben gemerkt. Kinderen van hun die ook positief waren (sommigen werden niet positief getest, hele jonge kinderen helemaal niet getest) hadden nergens last van.
Ik ken ook niemand die ernstig ziek is geworden. In tegenstelling tot voorjaar hoor je het wel iets vaker, maar blijft altijd bij een griepje
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:13:49 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540878
B
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Even zwartgallig en flauw hoor. Scheelt bedden. Als je naar Noorwegen kijkt hebben die een flinke kans om om te vallen erna.
Bedden waar?

Die leeftijden gaan niet meer naar het ziekenhuis, laat staan een IC
pi_197540890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het geven-geven-geven gedeelte van de solidariteit is inderdaad wel redelijk uitgeput.

Als mijn leerlingen trouwens al niet lamgeslagen waren door de hele ellende, nadat eerder deze week duidelijk werd dat er echt een avondklok komt en ze dus ook 's avonds niet meer even met wat vrienden kunnen chillen is de koek wel helemaal op. Ze willen gewoon echt niet meer vooruit.
Ja dat snap ik wel. Ik sprak vandaag mn schoonmoeder en die zei ook dat de uitval onder leerlingen (in groep 5) gigantisch was. Kinderen die 'ziek' waren omdat ze er geen zin meer in hadden. Dat sommige kinderen flink aangekomen waren ook enzo.
pi_197540910
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:13 schreef Molo het volgende:
B
[..]

Bedden waar?

Die leeftijden gaan niet meer naar het ziekenhuis, laat staan een IC
Verzorgingstehuis. Een aantal verzorgingstehuizen/revalidatiecentra hebben een afdeling voor Covid-revalidatie.

Maar nogmaals, was een flauw grapje :P
pi_197540913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:08 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Uitsluiten hoeft ook niet. 30-ers worden ook niet uitgesloten. Het gaat om de volgorde. Je zou nu moeten kijken met welke vaccinatie volgorde je het snelst de druk op de ziekenhuizen kan verlichten. 90+ers vaccineren helpt daar vrij weinig bij.
pi_197540946
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel. Ik sprak vandaag mn schoonmoeder en die zei ook dat de uitval onder leerlingen (in groep 5) gigantisch was. Kinderen die 'ziek' waren omdat ze er geen zin meer in hadden. Dat sommige kinderen flink aangekomen waren ook enzo.
Dat wordt nog leuk voor de zorg in de toekomst.... Wat ook te verwachten was maar goed soms moet je eerst flinke schade maken voor dat je weet dat je verkeert gehandeld hebt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:17:30 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197540966
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:16 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat wordt nog leuk voor de zorg in de toekomst.... Wat ook te verwachten was maar goed soms moet je eerst flinke schade maken voor dat je weet dat je verkeert gehandeld hebt.
Dat dacht de kapitein van de Titanic zeker ook.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:18:11 #169
346939 Janneke141
pi_197540984
quote:

[..]

Ik geef 14-16-jarige vmbo'ers les. Die schommelen qua motivatie altijd een beetje door het schooljaar heen, maar activiteiten en vooruitzichten als een 'studie'reis, een skitrip, carnaval, een examengala, open dag voor een vervolgopleiding, voetbaltoernooi etc. houden ze wel scherp en dan kunnen ze er weer een aantal weken tegenaan. Maar haal al die dingen weg, en alles wordt los zand. En dan zijn wij ook nog eens de hele dag politieagent aan het spelen omdat ze (goh, je verwacht het niet) geen anderhalve meter afstand tot elkaar houden in de gang.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 22:19:04 #170
236264 crew  capricia
pi_197541008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Uitsluiten hoeft ook niet. 30-ers worden ook niet uitgesloten. Het gaat om de volgorde. Je zou nu moeten kijken met welke vaccinatie volgorde je het snelst de druk op de ziekenhuizen kan verlichten. 90+ers vaccineren helpt daar vrij weinig bij.
90+ staat ook niet als specifieke groep benoemd in de vaccinatie-volgorde.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197541010
quote:

[..]

Zelfde signaal van een kennis van mij, die geeft voornamelijk les aan examenklassenen en het jaar daarvoor op middelbare school, microfoontjes blijven uit, opdrachten zijn niet altijd meer af, weinig reactie, futloos.

Daar gaat het dus ook doorwegen.

En niet alleen daar, bij de gehele bevolkingsgroep, de avondklok duwt de overgebleven die nog net overeind stonden meer richting het randje van depressies.

Maar we moeten vooral nog "ff" volhouden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197541021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zaten er inmiddels niet 12 miljoen mensen in de zogenaamde risicogroep?
Tegenwoordig loopt een kind van 3 al risico.
pi_197541032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mwa mag je vinden.

Maar feit is gewoon dat er op dat moment van haar vraag onwaarheden op rijksoverheid.nl stonden.
Daar wees ze even fijntjes op. De toon was wellicht niet de beste, maar het hoeft niet altijd eenrichtingsverkeer te zijn op een lief toontje.
Welke onwaarheden stonden er dan op rijksoverheid.nl?
pi_197541042
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ken wel meer mensen die het gehad hebben, veel collega’s ook. Twee daarvan zijn maanden later nog steeds erg snel buiten adem. De rest had nauwelijks last, sommige zelfs helemaal niets. Maar ik ken buiten het werk ook wel mensen van <45 die het echt zwaar gehad hebben, eentje zelfs ic.

Het gekke is dat de ene persoon veel harder geraakt lijkt te worden dan andere. Tweeling zelfs. Eentje was echt behoorlijk ziek, de andere was positief getest maar had niets behalve gebrek aan smaak/reuk. Heel vreemd allemaal.
pi_197541046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zelfde signaal van een kennis van mij, die geeft voornamelijk les aan examenklassenen en het jaar daarvoor op middelbare school, microfoontjes blijven uit, opdrachten zijn niet altijd meer af, weinig reactie, futloos.

Daar gaat het dus ook doorwegen.

En niet alleen daar, bij de gehele bevolkingsgroep, de avondklok duwt de overgebleven die nog net overeind stonden meer richting het randje van depressies.

Maar we moeten vooral nog "ff" volhouden.
Leuk is het allemaal niet. Maar welke alternatieven heb je?
pi_197541049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Op dat moment stond er dat de avondklok vrijdag in ging e.d.
pi_197541061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat dacht de kapitein van de Titanic zeker ook.
Ik heb al vaker gezegd er gaat nog een bak ellende op ons afkomen waar we eng van worden. Daarom wordt ik ook zo moe van alle beroepsgroepen die voorrand willen op vaccineren. Ga de risico groepen vaccineren zoals de gezondheidsraad heeft geadviseerd en zo snel mogelijk en we kunnen terug naar normaal.
pi_197541062
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op dat moment stond er dat de avondklok vrijdag in ging e.d.
Daar had die SBS6-reporter niet zo'n toontje voor aan hoeven slaan. En veelal was het ook niet inhoudelijk, maar was ze gewoon irritant over de vorm.
pi_197541072
quote:

[..]

Leuk is het allemaal niet. Maar welke alternatieven heb je?
Is het nodig een alternatief te hebben? Waarom mag iemand er niet gewoon niet blij mee zijn en dat aangeven?
pi_197541103
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar had die SBS6-reporter niet zo'n toontje voor aan hoeven slaan. En veelal was het ook niet inhoudelijk, maar was ze gewoon irritant over de vorm.
Nouja, ze reageerde dat er dingen niet klopte. Hoe ze dat deed is irrelevant, ze had wel gelijk dat er dingen gezegd werden en op rijksoverheid.nl stonden die op dat moment niet zo waren.
pi_197541107
quote:

[..]

- Er stond al dat de avondklok al in zou gaan op vrijdagavond om 20:30
- Er stond niet dat de avondklok nog onder voorbehoud was
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197541121
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is het nodig een alternatief te hebben? Waarom mag iemand er niet gewoon niet blij mee zijn en dat aangeven?
Je kunt wel zeggen dat de huidige maatregelen de mensen naar depressiviteit toe duwen.

Maar dan vraag ik me af wat we anders moeten.

Want ik weet dat het kut/klote/zwaar is, maar een overstromende zorg gaat het echt niet beter maken. Dan kunnen we dus weer leuke (en soms ook broodnodige) sociale dingen doen, maar sterven er wel mensen die zorg nodig hebben. Tja, er zijn gewoon weinig alternatieven.
pi_197541153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

- Er stond al dat de avondklok al in zou gaan op vrijdagavond om 20:30
- Er stond niet dat de avondklok nog onder voorbehoud was
Volgens mij stond dat niet op rijksoverheid.nl. want niemand wist het (en dat die avondklok onder voorbehoud was, wist iedereen, dat is hij zelfs nu nog).

Maar goed, ik zou het eens terug moeten horen wat die troela precies zei.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:25:57 #184
346939 Janneke141
pi_197541154
Goed, als er nu niets aan te doen is gaan we volgend jaar wel gewoon de AOW korten om te investeren in de jongeren.
pi_197541166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, ze reageerde dat er dingen niet klopte. Hoe ze dat deed is irrelevant, ze had wel gelijk dat er dingen gezegd werden en op rijksoverheid.nl stonden die op dat moment niet zo waren.
Dat is niet helemaal waar. Ik laat even in het midden of die dingen al dan niet onjuist op rijksoverheid.nl stonden - daar is wat twijfel over en checken kunnen we het niet meer - maar haar achterlijke houding haalt compleet de focus van de inhoud. Wees gewoon een volwassen kritische journaliste.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197541169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kunt wel zeggen dat de huidige maatregelen de mensen naar depressiviteit toe duwen.

Maar dan vraag ik me af wat we anders moeten.

Want ik weet dat het kut/klote/zwaar is, maar een overstromende zorg gaat het echt niet beter maken. Dan kunnen we dus weer leuke (en soms ook broodnodige) sociale dingen doen, maar sterven er wel mensen die zorg nodig hebben. Tja, er zijn gewoon weinig alternatieven.
Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis. Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.

Maar het credo van het kabinet is: De cijfers gaan niet omlaag, dus het moet zwaarder. Er lijkt maar niet in ze op te komen dat het misschien niet zwaarder moet, maar anders.
pi_197541192
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ken wel meer mensen die het gehad hebben, veel collega’s ook. Twee daarvan zijn maanden later nog steeds erg snel buiten adem. De rest had nauwelijks last, sommige zelfs helemaal niets. Maar ik ken buiten het werk ook wel mensen van <45 die het echt zwaar gehad hebben, eentje zelfs ic.

Het gekke is dat de ene persoon veel harder geraakt lijkt te worden dan andere. Tweeling zelfs. Eentje was echt behoorlijk ziek, de andere was positief getest maar had niets behalve gebrek aan smaak/reuk. Heel vreemd allemaal.
Mijn moeder bezocht als vrijwilliger een oud vrouwtje in het verzorgingshuis, die is helaas wel overleden aan (of met) corona, maar die was 93 en slikte 3 kilo medicijnen per dag voor allerlei kwalen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:28:11 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197541199
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis. Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.

Maar het credo van het kabinet is: De cijfers gaan niet omlaag, dus het moet zwaarder. Er lijkt maar niet in ze op te komen dat het misschien niet zwaarder moet, maar anders.
^O^
pi_197541206
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, als er nu niets aan te doen is gaan we volgend jaar wel gewoon de AOW korten om te investeren in de jongeren.
Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.
pi_197541211
quote:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit kan eigenlijk, ik ken zover niemand die ernstig ziek is geweest. Terwijl er toch best wel wat mensen tussen zaten in de risicogroep. Twee van het gezin hadden alleen een beetje spierpijn (25 en 62 jaar of zo). Vraag mij af wat de verzwarende factoren zijn, of het bijvoorbeeld zin heeft om extra vitamine d te slikken of dat de viral load er iets mee te maken heeft.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:28:37 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197541212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Verzorgingstehuis. Een aantal verzorgingstehuizen/revalidatiecentra hebben een afdeling voor Covid-revalidatie.

Maar nogmaals, was een flauw grapje :P
Oh zo, ja, op zich waar.
Heel lullig, maar waar
Werd toch al eerder ook gezegd dat pensioenfondsen er ook niet rouwig (slechte woordgrap, sorry :@) om waren gezien de kosten die het ze vaak bespaart
pi_197541235
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ik laat even in het midden of die dingen al dan niet onjuist op rijksoverheid.nl stonden - daar is wat twijfel over en checken kunnen we het niet meer - maar haar achterlijke houding haalt compleet de focus van de inhoud. Wees gewoon een volwassen kritische journaliste.
Ze leek te reageren vanuit emotie, geen idee wat de oorzaak was. Het was niet slim, maar ik vond 't wel begrijpelijk. Ik vond het in elk geval een verademing tussen al die journalisten met een stok in hun reet die alleen herhalen wat al gezegd is om een interessante soundbite voor hun eigen programma te hebben.
pi_197541239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar met die mentaliteit komen we er ook niet. Je hebt nu juist die buiten de box ideeën nodig. Verzwaar binnen, versoepel buiten. Maak sporten buiten mogelijk, maak het gratis.
Het probleem is dat sporten dan als uitje gezien wordt, mensen gaan er naartoe in auto's en in het OV, mensen gaan langs de kant staan, en doen een drankje in de kantine (en als die gesloten is, thuis).

quote:
Schaf BTW op groente/fruit af, subsidieer tv-abonnementen voor een tijd. Organiseer drive-in bioscopen, organiseer drive-in feesten, wat dan ook. Geef mensen die brood en spelen terug zodat ze iets anders hebben om aan te denken en mee bezig te zijn.
Deels mee eens, maar particulieren, zoals de tv-boeren, kunnen dat ook prima zelf.
pi_197541245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou het persoonlijk een goed idee vinden om een inkomensafhankelijke AOW te maken. Waarom moet een bejaarden die een goed pensioen heeft en een leuk aandelen pakket nog AOW krijgen? De bejaarden die dat niet hebben hoef je er van mij niet voor te laten boete.
pi_197541246
quote:

[..]

Het verbaast mij ook wel dat hier nog zo weinig bekend over is en of er naast leeftijd/gewicht/gezondheid nog andere genetische factoren zijn die ervoor zorgen dat de één doodziek wordt en de anders amper iets merkt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:30:01 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197541249
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Klopt

Maar daar is dus op basis van ethiek een andere afweging in gemaakt

Vaccinatiestrategie is niet per se gelijk aan de druk-op-zorg-als-leidraad-strategie rond Covid
pi_197541251
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze leek te reageren vanuit emotie, geen idee wat de oorzaak was. Het was niet slim, maar ik vond 't wel begrijpelijk. Ik vond het in elk geval een verademing tussen al die journalisten met een stok in hun reet die alleen herhalen wat al gezegd is om een interessante soundbite voor hun eigen programma te hebben.
Verademing. :')
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:30:22 #198
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197541260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit kan eigenlijk, ik ken zover niemand die ernstig ziek is geweest. Terwijl er toch best wel wat mensen tussen zaten in de risicogroep. Twee van het gezin hadden alleen een beetje spierpijn (25 en 62 jaar of zo). Vraag mij af wat de verzwarende factoren zijn, of het bijvoorbeeld zin heeft om extra vitamine d te slikken of dat de viral load er iets mee te maken heeft.
Ken slechts 3 mensen die het hebben gehad. Alledrie redelijk snel er weer bovenop gekomen. Twee daarvan waren gewoon gezond, de derde had overgewicht en astma. Die laatste heeft sinds corona geen astma- aanvallen meer. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:31:14 #199
346939 Janneke141
pi_197541288
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.
Je bent best een goeie POL-mod, maar het nare toontje dat je hier aanslaat in de discussie is van het triestere soort.

En je gaat weer eens totaal voorbij aan het punt van mijn post, zoals gebruikelijk. Lees hem nog eens, probeer je aversie tegen iedereen die twijfels stelt bij de gekozen koers even opzij te zetten en misschien dat je dan wel begrijpt wat de functie van een skitrip in dat rijtje is.

Hint: alleen het schrappen van een skitrip heeft geen merkbaar effect op het schooljaar van een leerling. Maar het is niet alleen de skitrip... en alleen die uit de post trekken is een drogreden van de categorie 'ach gut, je kunt even niet naar de kroeg'.

Volgens mij kun je beter.
pi_197541302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het kwam nogal dreinend over. Zonde, want als het inderdaad fout stond had ze met een scherpe en vileine toon juist veel meer indruk kunnen maken en af kunnen steken van die inderdaad zouteloze andere vragen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')