abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:43:31 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540288
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er een strategie achter zit ja. Anders hadden ze wel alleen de maatregelen die al rond zijn afgekondigd en met geen woord over de avondklok gerept. Als de kamer nu zegt: "Wij willen het niet" kan het kabinet zeggen dat het de schuld van de kamer is als er een code zwart situatie komt.
Kabinet is gevallen en er komen verkiezingen aan
Plus, het is politiek

Hatsaaa, is allemaal niet zo moeilijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197540306
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:41 schreef OProg het volgende:

[..]

Mooie beloftes gedaan die vervolgens niet helemaal uitkomen.

Dat zou Italianen toch bekend voor moeten komen. :P
Ik heb een tijd een Alfa Romeo gereden. Als er één land is wat niet mag spreken over dingen die niet werken of onlogisch zijn zijn het wel de Italianen
pi_197540321
Toch blijf ik het bizar vinden. Onze (demissionair) minister van Volksgezondheid heeft niet alleen maling aan de gezondheidsraad betreft het advies om de zwakkere eerst te vaccineren, maar gaat ook voorbij aan het dringende advies om geen langere periode dan drie weken tussen de Pfizer vaccins te laten zitten.

En Nederland gaat dit alsnog doen. Dan denk je toch, ''waar ben jij in hemelsnaam mee bezig''. En dan ook nog doodleuk roepen ''vaccineren is de oplossing naar een normaal leven''.
pi_197540329
quote:
Gaan we bij nog meer sectoren zien, geen zorgen. Winkelstraten worden mooie woongebieden (voor de mensen die het nog kunnen betalen).
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197540331
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Kabinet is gevallen en er komen verkiezingen aan
Plus, het is politiek

Hatsaaa, is allemaal niet zo moeilijk
Ik vertaal het even voor ons voetvolk:
"Het is voor ons belangrijker geen gezichtsverlies te lijden dan de hoeveelheid doden maximaal te beperken. Daarom willen wij dat de kamer instemt met de omstreden avondklok, waarvan we niet kunnen laten zien hoe effectief die echt is. Indien de avondklok niet geaccepteerd wordt accepteren wij geen verdere verantwoordelijkheid en gaan we over tot de orde van de dag."
pi_197540345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima, jij eerst :)

Dat wil iedereen wel....als het alleen voor anderen geldt.
Zijn er mensen echt heel bang om het te krijgen? Ik heb zoiets van als het me overkomt, dan is dat gewoon zo. Maar dat betekend niet dat ik me niet aan de regels hou of het zelf ga opzoeken. Ik maart dacht ik wel even van hmmm, maar nu allang niet meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:47:14 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:45 schreef Oliver23 het volgende:
Toch blijf ik het bizar vinden. Onze (demissionair) minister van Volksgezondheid heeft niet alleen maling aan de gezondheidsraad betreft het advies om de zwakkere eerst te vaccineren, maar gaat ook voorbij aan het dringende advies om geen langere periode dan drie weken tussen de Pfizer vaccins te laten zitten.

En Nederland gaat dit alsnog doen. Dan denk je toch, ''waar ben jij in hemelsnaam mee bezig''. En dan ook nog doodleuk roepen ''vaccineren is de oplossing naar een normaal leven''.
6 weken is krap maar nog net binnen de interval die wordt aangegeven die mogelijk is toch?

Het is een gok nemen dat er op tijd nieuwe leveringen komen maar als je dit níet doet en netjes na 3 weken prikt weet je zeker dat hele groepen langer onbeschermd rondlopen/zitten

Ik snap de overweging wel eigenlijk, vind het helemaal geen gekke zet

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 20-01-2021 21:49:50 (Stomme typo) ]
pi_197540368
quote:
Het is looopings, daar mag je altijd een flink pak zout bij opgooien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197540370
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zijn er mensen echt heel bang om het te krijgen? Ik heb zoiets van als het me overkomt, dan is dat gewoon zo. Maar dat betekend niet dat ik me niet aan de regels hou of het zelf ga opzoeken. Ik maart dacht ik wel even van hmmm, maar nu allang niet meer.
Ik heb astma, ben er in maart wel echt bang voor geweest. Had echt geen idee meer wat ik met mezelf aan moest, omdat ik in de risicogroep viel. Best rare gewaarwording was dat als ik er nu op terugkijk.
pi_197540390
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, ik zei dat mensen zich niet strikt aan de regels houden omdat het virus niet zo dodelijk is.
Dat klopt in het begin toen het nog onbekend was en niemand wist wat het was hield bijna iedereen zich aan de maatregels. Wanneer het langzaam duidelijk wordt dat het voor veel groepen niet zo erg is dan wordt het vanzelf moeilijker om aan de maatregelen te houden. Dit virus is nu vooral nu zo dodelijk omdat er te weinig mensen immuun voor zijn anders hadden we er niet om wakker gelegen. In landen waar veel minder vergrijzing is is dit virus ook amper een ding blijkt steeds meer.
pi_197540403
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou het kabinet bewust deze maatregelen presenteren om druk te zetten op de Kamer? Ook zo van 'als jullie dit tegenhouden en het loopt uit de klauwen hebben jullie bloed aan je handen, niet wij'.
Ik vind van wel ja.

Ze hadden eerst het debat moeten afwachten, nu is het min of meer slikken of stikken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197540415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:42 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Denk dat het tegen gaat vallen.

Mevrouwtje Kaag is al overstag, dus de meerderheid is er. Jesse Klaver gaat ook wel mee.

Het vuurwerk gaat komen van Wilders. Hij moet ook wel. Zijn motie die is aangenomen betreft de avondklok, wordt morgen naar de prullenbak verwezen. En Wilders weet ook dat hij het enige serieuze tegengeluid is voor het kabinet tegen de avondklok.

Het andere tegengeluid is Van Haga, maar die kan ik niet serieus nemen. Het gemis van Theo Hiddema is groot.
Het zal wel onvermijdelijk zijn denk ik? We kunnen er wel gif op innemen. Wilders redt het toch niet in z'n eentje. Ik mag Wilders overigens wel de laatste tijd. Hij speelt het spelletje niet bepaald slecht ofzo in de crisis itt Van Haga of Baudet.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:49:23 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vertaal het even voor ons voetvolk:
"Het is voor ons belangrijker geen gezichtsverlies te lijden dan de hoeveelheid doden maximaal te beperken. Daarom willen wij dat de kamer instemt met de omstreden avondklok, waarvan we niet kunnen laten zien hoe effectief die echt is. Indien de avondklok niet geaccepteerd wordt accepteren wij geen verdere verantwoordelijkheid en gaan we over tot de orde van de dag."
Doden en schade waar je direct verantwoordelijk voor bent is altijd een stuk moeilijker weg te poetsen van je CV/ego dan een 'het meest verstandige om nu te doen zou dit zijn maar de keuze ligt bij jou/julli' waardoor het niet meer jouw verantwoordelijkheid is, behalve als het scenario goed uitpakt O+

Yep

Zo werkt dat.
pi_197540422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zijn er mensen echt heel bang om het te krijgen?
Veel mensen om mij heen hebben het gekregen, en mensen tot 70 jaar zonder onderliggende klachten hebben het allemaal redelijk makkelijk doorstaan.
pi_197540426
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:47 schreef Molo het volgende:

[..]

6 weken is krap maar nog net binnen de interval die wordt aangegeven die mogelijk is toch?

Het is een gok nemen dat er op tijd nieuwe leveringen komen maar als je dit níet doet en netjes na 3 weken prikt weet je zeker dat hele groepen langer onbeschermd rondlopen/zitten

Ik snap de overweging wel eigenlijk, vind het heel gekke zet
Ja, maar onderzoek in Israel wijst uit dat die eerste prik veel minder effectief dan verwacht is en dan Pfizer had geclaimed. Dus het is wel degelijk een serieus issue.
pi_197540427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind van wel ja.

Ze hadden eerst het debat moeten afwachten, nu is het min of meer slikken of stikken.
Ik denk ook wel dat dat ter sprake gaat komen, waarschijnlijk van Wilders oid. Dat deze volgorde wel raar is.

Wat dat betreft vond ik die journaliste van SBS (Charlotte ...) wel een verademing. Zei het misschien niet het meest tactvol, maar riep volgens mij wel wat de hele kamer op dat moment dacht.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 21:50:31 ]
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:51:27 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het zal wel onvermijdelijk zijn denk ik? We kunnen er wel gif op innemen. Wilders redt het toch niet in z'n eentje. Ik mag Wilders overigens wel de laatste tijd. Hij speelt het spelletje niet bepaald slecht ofzo in de crisis itt Van Haga of Baudet.
Je kunt van Wilders vinden wat je wilt, hij snapt wel heel goed hoe politiek in elkaar zit en doet het prima vanuit de oppositie om druk te zetten en vragen te stellen
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:52:16 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar onderzoek in Israel wijst uit dat die eerste prik veel minder effectief dan verwacht is en dan Pfizer had geclaimed. Dus het is wel degelijk een serieus issue.
Veel minder effectief is nog anders veel meer dan nul bescherming

Blijft een flinke gok, dat klopt
pi_197540471
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk? Ik bedoel, die trial was best groot toch? Hoe kan het in Israël dan ineens veel minder zijn. Maar ja, kon je ook wel verwachten, je weet hoe de farmaceuten zijn.

Daarbovenop komt dat ik om deze rede dus absoluut tegen het idee ben van de tweede prik uitstellen. Dat is IMO echt not done.
pi_197540473
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat dat ter sprake gaat komen, waarschijnlijk van Wilders oid. Dat deze volgorde wel raar is.

Wat dat betreft vond ik die journaliste van SBS (Charlotte ...) wel een verademing. Zei het misschien niet het meest tactvol, maar riep volgens mij wel wat de hele kamer op dat moment dacht.
Ja ik zat echt met mijn hand in de popcorn toen hoor, heerlijk om eens een felle reactie te horen.
"Dat staat er niet"
"Dat staat er ook niet"
"Oh doen we het tegenwoordig anders"
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:53:10 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat zei diegene dan?

Ik had twee kleutermeisjes om mee heen op dat tijdstip dus kon het niet helemaal volgen :+
pi_197540493
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Veel minder effectief is nog anders veel meer dan nul bescherming

Blijft een flinke gok, dat klopt
Israel zit nu weer aan 10K nieuwe besmettingen per dag ondanks hun vergevorderde vaccinaties. Israel heeft minder dan de helft van Nederland qua inwoners. Dat is geen verantwoorde gok in mijn ogen.
pi_197540494
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Veel mensen om mij heen hebben het gekregen, en mensen tot 70 jaar zonder onderliggende klachten hebben het allemaal redelijk makkelijk doorstaan.
Ik ken nog steeds niemand uit m'n vriendengroep of familie die het gehad heeft. En ik ken best wat mensen. Wel via via en wat ze allemaal beschreven was dat het wel heel uniek voelde en niet zo maar een verkoudheidje; en ook allemaal reuk en smaak kwijt.
pi_197540495
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat zei diegene dan?

Ik had twee kleutermeisjes om mee heen op dat tijdstip dus kon het niet helemaal volgen :+
Zie reactie @_serial_ hierboven :P
pi_197540499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja ik zat echt met mijn hand in de popcorn toen hoor, heerlijk om eens een felle reactie te horen.
"Dat staat er niet"
"Dat staat er ook niet"
"Oh doen we het tegenwoordig anders"
Riooljournalistiek van de bovenste plank. Als een klein kind gedroeg ze zich.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')