abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197540501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat klopt in het begin toen het nog onbekend was en niemand wist wat het was hield bijna iedereen zich aan de maatregels. Wanneer het langzaam duidelijk wordt dat het voor veel groepen niet zo erg is dan wordt het vanzelf moeilijker om aan de maatregelen te houden. Dit virus is nu vooral nu zo dodelijk omdat er te weinig mensen immuun voor zijn anders hadden we er niet om wakker gelegen. In landen waar veel minder vergrijzing is is dit virus ook amper een ding blijkt steeds meer.
Is vooral een bejaardenkiller, als je die 80% van het totaal af trekt stelt het niet veel voor.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:55:00 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zie reactie @:_serial_ hierboven :P
Dank
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:56:02 #128
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197540544
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb een tijd een Alfa Romeo gereden. Als er één land is wat niet mag spreken over dingen die niet werken of onlogisch zijn zijn het wel de Italianen
De aanblik van de nummerplaat op de Guilia spreekt voor zich. :X
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197540554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Riooljournalistiek van de bovenste plank. Als een klein kind gedroeg ze zich.
Mwa mag je vinden.

Maar feit is gewoon dat er op dat moment van haar vraag onwaarheden op rijksoverheid.nl stonden.
Daar wees ze even fijntjes op. De toon was wellicht niet de beste, maar het hoeft niet altijd eenrichtingsverkeer te zijn op een lief toontje.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197540575
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is vooral een bejaardenkiller, als je die 80% van het totaal af trekt stelt het niet veel voor.
Klopt daarom ook de risicogroepen vaccineren en dan kunnen we terug naar normaal. Alleen zal het redteam wel weer komen met een paar uitzonderingen onder de niet risico groep.
pi_197540590
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De aanblik van de nummerplaat op de Guilia spreekt voor zich. :X
Een Giulia is echt een plaatje.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:59:00 #132
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197540595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Klopt daarom ook de risicogroepen vaccineren en dan kunnen we terug naar normaal. Alleen zal het redteam wel weer komen met een paar uitzonderingen onder de niet risico groep.
Zaten er inmiddels niet 12 miljoen mensen in de zogenaamde risicogroep?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:00:34 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197540618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het Redteam is de laatste week opvallend rustig. Maar goed, de meeste van hun natte dromen zijn intussen ook al uitgevoerd.
pi_197540621
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk? Ik bedoel, die trial was best groot toch? Hoe kan het in Israël dan ineens veel minder zijn. Maar ja, kon je ook wel verwachten, je weet hoe de farmaceuten zijn.

Daarbovenop komt dat ik om deze rede dus absoluut tegen het idee ben van de tweede prik uitstellen. Dat is IMO echt not done.
Ik weet niet in hoeverre de documenten kloppen, maar ergens in december was die hack bij de [url=https://techcrunch.com/2021/01/15/ema-warns-over-doctored-covid-19-vaccine-data-hacked-and-leaked-online[/url], waar documenten van Pfizer buitgemaakt waren. In die documenten werd gesproken over een (kleine) wijziging in het fabrieksproces om efficiëntie te verhogen oid, die invloed had op de bescherming na de eerste prik.

Ik weet niet of de data klopt en als er iets gewijzigd is wat dat precies is, maar er werd specifiek gesproken over de efficacy die een stuk lager is.
pi_197540622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Veel mensen om mij heen hebben het gekregen, en mensen tot 70 jaar zonder onderliggende klachten hebben het allemaal redelijk makkelijk doorstaan.
Ik ken toch wel een stel 20ers, redelijk sportief waren die 1,5 maand later nog met gebakken peren zitten en die hoe ze zich voelen omschrijven met: "nog steeds alsof ik door een kudden bizons ben aangereden".

Wisselt behoorlijk maar is niet zomaar een wissewasje
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:01:20 #136
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197540629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap het wel, maar als je eerste reactie is om in een kramp te schieten en de fabrikant van het vaccin wat je land uit de shit kan helpen aan te klagen heb je het ook niet helemaal begrepen.

Bij herhaaldelijk niet leveren, sure, maar de reden dat ze minder leveren is dezelfde als in Nederland, omdat ze de fabriek aan het opschalen zijn. Dat lijkt me een overkomelijk probleem, want dan gaan ze daarna meer leveren.

Kans is echter groot dat ze met zo'n houding van de ontvanger precies gaan leveren wat contractueel afgesproken is.
Wat Pfizer wel verweten kan worden is dat ze dit zonder waarschuwing doorvoerden, waardoor geplande vaccinaties moeten uitgesteld worden. De onzekerheid kan overheden (die dat nog niet deden) doen beslissen om de booster shots in reserve te houden voor het geval nieuwe vertraging optreedt, waardoor er ook minder prikken gezet kunnen worden.

De felle reacties van het verplegend personeel in België verbaasden me een beetje, maar misschien ging dat over meer dan enkel deze vertraging. Eerst zouden zij half februari de eerste prikken krijgen, dan was het vooruit geschoven naar 21 januari, nu zal het waarschijnlijk enkele dagen tot een week later gebeuren...

quote:
De overheid stelt de vaccinaties van het personeel in de Belgische ziekenhuizen uit omdat Pfizer deze en volgende week minder vaccins levert dan voorzien. Dat komt zeer hard aan in ziekenhuizen waar er morgen met vaccinatie zou worden gestart.

Het was intussen duidelijk dat Pfizer deze week iets minder dosissen zou leveren dan voorzien, en ook volgende week zou het bedrijf het vooropgestelde aantal - circa 90.000 dosissen - niet halen. Vanaf half februari zou er wel weer meer worden geleverd dan verwacht.

Met de vaudeville van afgelopen weekend in gedachten, koos de regering ervoor om het zekere voor het onzekere te nemen en de planning in de ziekenhuizen te herbekijken. Dat komt zeer hard aan in ziekenhuizen waar er morgen met vaccinatie zou worden gestart. Nu kunnen die pas enkele dagen later of ergens volgende week doorgaan.

Planning herzien voor alle Belgische ziekenhuizen

De ziekenhuizen zullen de vaccins mogen gebruiken die ze in de diepvries hebben zitten, maar moeten dan wellicht een tweetal weken de vaccinaties uitstellen. ‘Hallucinant’, zegt Margot Cloet, topvrouw van Zorgnet-Icuro. ‘Dit is een onmogelijke situatie voor de ziekenhuizen. Dit is ontzettend verwarrend en krijg je aan de ziekenhuismedewerkers niet meer uitgelegd.’

De wijziging blijft niet beperkt tot Vlaanderen. ‘Alle ziekenhuizen in alle regio’s van het land moeten zich aanpassen aan de planning. De levering gebeurt op nationaal niveau en de toewijzing gebeurt dan in verhouding tot het bevolkingsaantal. Als een gewest zijn planning moet wijzigen, moeten alle gewesten dat doen’, vertelde Sabine Stordeur, project manager van de Taskforce vaccinatie, dinsdagavond in het RTBF-programma ‘Questions en prime’. Ze was voorzichtig om voorspellingen te doen over de vaccinaties aangezien de planning ‘bijna dagelijks’ wijzigt.

Prioriteit ligt bij woonzorgcentra

Het agentschap Zorg en Gezondheid heeft nog geen zicht op het precieze aantal vaccins dat wel wordt geleverd. Daarom reserveert het de beschikbare vaccins die deze week beschikbaar zijn en volgende week verwacht worden voor de woonzorgcentra. ‘Zij blijven de eerste prioritaire groep voor vaccinatie’, benadrukt Zorg en Gezondheid.

Woensdag is er opnieuw overleg gepland met de ziekenhuishubs om op basis van nieuwe informatie over de leveringen van Pfizer de planning te herbekijken. Zorg en Gezondheid vindt dat de onduidelijkheid over de komende leveringen bewijst dat het nodig is om voldoende reserve in te bouwen in de planningen, en dat er soms een reserve in de diepvriezers moet zitten. Het lijkt zo eerdere kritieken te willen pareren.

‘Enorm teleurstellend’

Bij de ziekenhuizen is de ontgoocheling over het uitstel groot. ‘Als ziekenhuis hebben wij steeds onze rol en verantwoordelijkheid in deze coronapandemie opgenomen. Sterker nog, we zijn steeds een stap verder gegaan, zowel tijdens de eerste coronagolf, in onderzoek bij de bestrijding van covid-19 en nu recentelijk in onze rol als hub tijdens de vaccinatiecampagne en locatie voor sequencing van mogelijke coronavarianten’, zegt dr. Yves Breysem, algemeen directeur van het Jessa-ziekenhuis in Hasselt. ‘Om dan te elfder ure te horen dat nu door een achterstand in de levering het vaccinatieschema van het ziekenhuispersoneel in gedrang komt, is enorm teleurstellend en frustrerend.’

Volgens de ziekenhuizen wordt het dan ook moeilijk om medewerkers en artsen gemotiveerd te houden. ‘De teleurstelling bij onze teams in de frontlijn is enorm groot. We voelen ons op zijn minst gezegd in de steek gelaten door de overheid, die de voorbije dagen aanhoudend beloftes heeft gedaan om zo snel mogelijk te kunnen opstarten’, aldus dr. Raf Lippens, directeur van ziekenhuis Sint-Trudo in Sint-Truiden. ‘Het wordt zeer moeilijk om dat aan onze mensen die al bijna een jaar een uitputtende strijd voeren, uit te leggen dat zij nu niet in aanmerking komen voor een vaccin.’

Het vertraagde scenario is te betreuren, maar oorspronkelijk kreeg het ziekenhuispersoneel pas half februari het begeerde spuitje. Er lopen nu op Europees niveau gesprekken met Pfizer om toch een zekere continuďteit in de leveringen te kunnen krijgen.
are we infinite or am I alone
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:01:58 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540639
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mensen die nu de IC's bevolken qua leeftijd en onderliggende problemen, het stokoude publiek in Nederland.
Prik erin en open met die handel

De rest van de risico's bij de rest van de bevolking weegt zéker niet op tegen al deze maatregelen en beperkingen voor eenieder
pi_197540642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als we lang genoeg door gaan met de lockdowns wel. Want je wordt vanzelf wel een risico groep door amper beweging, stress en ongezond leven.
pi_197540646
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik ken nog steeds niemand uit m'n vriendengroep of familie die het gehad heeft. En ik ken best wat mensen. Wel via via en wat ze allemaal beschreven was dat het wel heel uniek voelde en niet zo maar een verkoudheidje; en ook allemaal reuk en smaak kwijt.
een neef, mijn buurvrouw, mijn tante en vorige week zijn er 2 kennissen ( stelletje ) bijgekomen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197540650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Riooljournalistiek van de bovenste plank. Als een klein kind gedroeg ze zich.
Het was ook wel een keer nodig. Al die andere vragen gingen over of talkshows wel of niet nog door mochten gaan. Ik vond het wel goed dat er iemand was die ze even op hun plek zette. De manier waarop was niet heel handig, maar ze was er best boos over.

BTW, erna was tijdens dat stukje debat dat er was ook eventjes vuurwerk. Iemand in de kamer (moet even zoeken, weet niet meer wie):
quote:
De media en het kabinet hebben de OMT stukken weer een dag eerder dan wij gehad, en wij hebben nu een uur de tijd om alles door te nemen. Daar wil ik even een punt van orde voor maken
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:03:09 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540651
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:00 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik ken toch wel een stel 20ers, redelijk sportief waren die 1,5 maand later nog met gebakken peren zitten en die hoe ze zich voelen omschrijven met: "nog steeds alsof ik door een kudden bizons ben aangereden".

Is open TBC ook, heel erg kut maar gooien we ook niet alles voor op slot

Even gechargeerd uiteraard :+
pi_197540670
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Nogal
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_197540673
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik ken nog steeds niemand uit m'n vriendengroep of familie die het gehad heeft. En ik ken best wat mensen. Wel via via en wat ze allemaal beschreven was dat het wel heel uniek voelde en niet zo maar een verkoudheidje; en ook allemaal reuk en smaak kwijt.
Hier ook nog steeds 0 in mijn (toch significante) vriendenkring + aanhang en aanverwante familie.
(afgezien de vader van een vriend, in een verzorgingstehuis, maar daar krijg je sowieso de jackpot heb ik het idee)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197540676
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Open TBC legt niet zo'n beetje de hele zorg van Nederland plat met maatregelen. Wel serieus blijven aub.
pi_197540682
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:00 schreef pullup het volgende:

[..]

Heb je wel eens echt griep gehad? En dan bedoel ik niet even een weekje verkouden en een dagje koorts, maar echt griep, met koorts in de 39 enzo? Ik heb 't één keer gehad, daar heb ik ook een maand voor nodig gehad om weer volledig hersteld te zijn.

Disclaimer: Nee, Covid-19 is geen griepje :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 22:06:45 ]
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:05:15 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197540684
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Mensen die nu de IC's bevolken qua leeftijd en onderliggende problemen, het stokoude publiek in Nederland.
Prik erin en open met die handel

De rest van de risico's bij de rest van de bevolking weegt zéker niet op tegen al deze maatregelen en beperkingen voor eenieder
Eenieder moet maar gewoon even solidair zijn :')

Ik ben benieuwd hoe het anno 2022 gesteld is met de solidariteit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197540702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eenieder moet maar gewoon even solidair zijn :')

Ik ben benieuwd hoe het anno 2022 gesteld is met de solidariteit.
Die van mij is op 't moment op een dieptepunt, en ik denk niet dat ik de enige ben.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:06:36 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197540709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Open TBC legt niet zo'n beetje de hele zorg van Nederland plat met maatregelen. Wel serieus blijven aub.
De zorg wordt niet overspoeld door 20/30-ers

Dáár doel ik op

Heeft niets te maken met de risicogroepen waar de maatregelen nu voor zijn. Die kunnen er dus af met de risico's voor lief nemend, als die groepen gevaccineerd/immuun zijn

Ik ben bloedserieus
pi_197540728
quote:
Komende week wordt begonnen met het vaccineren van ouderen van 90 jaar en ouder. Vandaag kondigde coronaminister De Jonge aan dat mensen van boven de 90 en tussen de 85 en 90 jaar versneld gevaccineerd worden. Hiervoor wordt een deel van de vaccins gebruikt die in eerste instantie apart werden gelegd voor de tweede prik van mensen die de eerste prik al gehad hebben.
Welk idee zit er achter het eerst vaccineren van 90+ers? Dat zijn over het algemeen niet meer de mensen die nog in het ziekenhuis/IC terecht komen. 60-70 of anders nog 70-80 zou mij in dat opzicht veel logischer lijken om mee te starten.
pi_197540739
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 21:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar onderzoek in Israel wijst uit dat die eerste prik veel minder effectief dan verwacht is en dan Pfizer had geclaimed. Dus het is wel degelijk een serieus issue.
Ik mag door mijn leeftijd en goede gezondheid (volkomen terecht) achteraan sluiten, maar wanneer ik gevaccineerd ga worden zie ik dat zeer graag conform de instructies van de vaccinontwikkelaar gebeuren.

Als ik nu voor de eerste keer gevaccineerd zou zijn of op korte termijn zou worden, zou ik het heel vervelend vinden dat de tweede vaccinatie uitgesteld ging worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')