abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197541618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wellicht heeft het met het niveau te makken. Ik weet niet op welk niveau zij les geeft maar dat maakt wel uit in hoe deze jongeren ermee omgaan.
Ja, er is een verwachtigspatroon en dat komt niet uit. En het zijn niet alleen jongeren die daar slecht mee om kunnen gaan, natuurlijk.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:45:03 #227
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197541625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef Tijger_m het volgende:

Mischien moeten we gewoon eens accepteren dat dit voor niemand leuk is en al helemaal niet groepen tegen elkaar op gaan zetten.
Goed plan. Verbeter de wereld...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197541627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als we het over onderwijs hebben denk ik dat er eigenlijk weinig veranderd is. Jongeren zijn nu vaker hoger opgeleid, maar het heeft ook met diploma-inflatie te maken. Mijn nichtje doet vwo, en die haalt echt niet het niveau van toen ik havo deed.

Maak voor de grap maar eens schoolexamens uit de jaren '80. En daar eentje van de afgelopen jaren.

Ja, het is goed dat kinderen leren lezen en schrijven, en exacte vakken en de echte wetenschap moet goed onderwezen worden. Maar het is vooral belangrijk dat mensen talent en aanleg hebben.
Het is totaal irrelevant hoe het vroeger was. Dat constante gezeik in dit topic over "vroeger was het zwaarder" en "vroeger was het beter" is totaal zinloos. Dat leidt gigantisch af van de discussie, en is de grootste dooddoener sinds de Godwin.

Wat we nu wel hebben:
• een grote groep kinderen is zodalijk 2 schooljaren kwijt. Indien ze wel over naar de volgende klas mogen hebben ze wel die leerachterstand, dus krijgen ze het in de komende jaren zwaarder.
• De gehele horeca en een aantal andere sectoren (touringcars was wel een voorbeeld) ligt compleet op zijn reet en aan het staatsinfuus
• Er zijn op dit moment weinig ontslagen, maar die komen nog
• De gezondheidszorg heeft een gigantische klap gehad en gaat het de komende jaren nog zwaar krijgen om alle achterstallige zorg in te lopen
• De (geestelijke en fysieke) gezondheid van de hele bevolking is achteruit aan het rennen.
• En weet ik veel wat nog meer...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 22:47:35 ]
pi_197541639
quote:

[..]

Uh...ooit gehoord van de oliecrisis? Ik ging dus niet naar Artis :P

Iedere tijd heeft uitdagingen en ik kan mij er de nodige nog wel herinneren, maakt ook niet zo veel uit, het punt was en is voor mij dat iedereen in de shit zit nu, iedere groep kan wel naar iets wijzen wat het momenteel helemaal niet leuk maakt.

Mischien moeten we gewoon eens accepteren dat dit voor niemand leuk is en al helemaal niet groepen tegen elkaar op gaan zetten.
Maar je kon nog wel fatsoenlijk van onderwijs genieten en normaal met mensen omgaan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:45:50 #230
346939 Janneke141
pi_197541640
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:42 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wellicht heeft het met het niveau te makken. Ik weet niet op welk niveau zij les geeft maar dat maakt wel uit in hoe deze jongeren ermee omgaan.
Ik geef op dit moment 3 en 4 vmbo les, maar ook een 6vwo klas. Geloof me, het maakt weinig uit.
pi_197541647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed plan. Verbeter de wereld...
Nope, mijn tijd is voorbij, geprobeerd en niet gelukt :P
pi_197541649
quote:

[..]

Uh...ooit gehoord van de oliecrisis? Ik ging dus niet naar Artis :P

Iedere tijd heeft uitdagingen en ik kan mij er de nodige nog wel herinneren, maakt ook niet zo veel uit, het punt was en is voor mij dat iedereen in de shit zit nu, iedere groep kan wel naar iets wijzen wat het momenteel helemaal niet leuk maakt.

Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.
pi_197541674
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar je kon nog wel fatsoenlijk van onderwijs genieten en normaal met mensen omgaan.
Wat weet jij daar nou van, jij zit zelf nog op school :P
pi_197541679
quote:

[..]

Ik geef op dit moment 3 en 4 vmbo les, maar ook een 6vwo klas. Geloof me, het maakt weinig uit.
Ik geloof het meteen. Die groep wordt hard geraakt met alles.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197541684
quote:

[..]

Ik vroeg het omdat het wellicht 1 en/of 2 was. Dat is best wel laag niveau.
pi_197541689
Als je het allemaal zo hoort, dan gaat die britse variant in andere EU landen een slachting aanrichten.
pi_197541705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Oliecrisis lekker over de snelweg fietsen, welk kind wilt dat niet. Zware tijden wel.
Ja, als je ouders hun baan verliezen wel, ja. En er een crisis volgt die jaren duurt.
pi_197541710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:47 schreef THEFXR het volgende:
Als je het allemaal zo hoort, dan gaat die britse variant in andere EU landen een slachting aanrichten.
Brexit kadootje
pi_197541745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, als je ouders hun baan verliezen wel, ja. En er een crisis volgt die jaren duurt.
Maar de ziekenhuizen waren wel mooi leeg.
pi_197541749
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Brexit kadootje
maar wij in NL zijn het voor :')
pi_197541762
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is totaal irrelevant hoe het vroeger was. Dat constante gezeik in dit topic over "vroeger was het zwaarder" en "vroeger was het beter" is totaal zinloos. Dat leidt gigantisch af van de discussie, en is de grootste dooddoener sinds de Godwin.
Vroeger was het zwaarder. En dan vooral voor de echte ouderen. In de jaren '40 en '50 was een weekje Friesland al heel bijzonder.

quote:
Wat we nu wel hebben:
• een grote groep kinderen is zodalijk 2 schooljaren kwijt. Indien ze wel over naar de volgende klas mogen hebben ze wel die leerachterstand, dus krijgen ze het in de komende jaren zwaarder.
Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.

quote:
• De gehele horeca en een aantal andere sectoren (touringcars was wel een voorbeeld) ligt compleet op zijn reet en aan het staatsinfuus
Ja, eens.

quote:
• Er zijn op dit moment weinig ontslagen, maar die komen nog
Ja. Maar in een vrije markt is de één zijn dood, ook weer de ander zijn brood...

quote:
• De gezondheidszorg heeft een gigantische klap gehad en gaat het de komende jaren nog zwaar krijgen om alle achterstallige zorg in te lopen
Daarom hebben we dus die lockdown, om de schade in de zorg te overzien.

quote:
• De (geestelijke en fysieke) gezondheid van de hele bevolking is achteruit aan het rennen.
En daar kunnen best lessen uit geleerd worden, dat sociale contacten bijvoorbeeld best belangrijk zijn. En dat het helemaal niet zo goed is om altijd achter je scherm/telefoon te zitten.
pi_197541778
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

maar wij in NL zijn het voor :')
Tijd voor de Nederlandse variant, wel 130% meer besmettelijk.
pi_197541796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik vind dat daar ook wel is over gesproken mag worden. Misschien wordt dat de verkiezingen er over gaan?
Nee natuurlijk niet, dat kost stemmen. Het zal er hooguit over gaan dat we de lat nog een keer lager moeten leggen voor de dekkingsgraad van pensioenfondsen om kortingen te voorkomen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:52:03 #244
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197541798
‘Was je handen stuk, houd 1,5 meter afstand en...gooi die luchtvochtigheid omhoog.’

Klinkt niet onlogisch.

Omgekeerde correlatie tussen luchtvochtigheid binnen en besmettingen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:54:05 #245
346939 Janneke141
pi_197541851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, dat kost stemmen. Het zal er hooguit over gaan dat we de lat nog een keer lager moeten leggen voor de dekkingsgraad van pensioenfondsen om kortingen te voorkomen.
Ze zijn met meer en ze stemmen meer. Dus we weten inderdaad wel welke kant het opgaat.
pi_197541921
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vroeger was het zwaarder. En dan vooral voor de echte ouderen. In de jaren '40 en '50 was een weekje Friesland al heel bijzonder.
Leg dat maar eens uit aan de kinderen en jongeren van nu. Die hebben die tijd niet meegemaakt. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik weet wel dat deze situatie er één is die ik niet eerder heb meegemaakt en een stuk zwaarder is dan ik ooit heb meegemaakt. Als er iemand in je familie neergeschoten wordt zit je er ook niet op te wachten dat de politie tegen je zegt: "Joh, vorig jaar werd iemand zn hele familie neergeschoten. Je komt er nog genadig af!"

quote:
Ten eerste duurt deze crisis nu nog niet eens een jaar. Ten tweede was er een groot deel van het schooljaar gewoon les. En ten derde hebben ze thuisonderwijs gevolgd. Die zijn echt niet zoveel kwijt. Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Serieus, het zou zo op een Loesje tegeltje kunnen.

De berichten over het afgelopen schooljaar waren niet mals. De periode tijdens de eerste golf dat het dicht was heeft voor veel leerlingen bijna het hele schooljaar aan achterstand opgeleverd. We zitten nu (sinds september) in een nieuw schooljaar, en ze hebben nu 2? maanden les gehad.

quote:
Ja, eens.
[..]

Ja. Maar in een vrije markt is de één zijn dood, ook weer de ander zijn brood...
Klopt, maar die één zijn dood zorgt er wel voor dat mensen ook persoonlijk failliet gaan. Dan is het dus niet alleen een bedrijf dat failliet gaat, maar heeft het veel grotere impact dan dat.

quote:
Daarom hebben we dus die lockdown, om de schade in de zorg te overzien.
Die is al niet te overzien. De behandelingen die uitgesteld zijn gaan veel tijd kosten om in te lopen. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen nog in de zorg zullen willen werken hierna.

quote:
En daar kunnen best lessen uit geleerd worden, dat sociale contacten bijvoorbeeld best belangrijk zijn. En dat het helemaal niet zo goed is om altijd achter je scherm/telefoon te zitten.
En de ironie is dat juist kinderen nu de hele dag achter een scherm moeten zitten om school te kunnen krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 22:58:49 ]
pi_197541970
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja Pietje van 6 jaar oud uit een achterstandsbuurt, je hebt nu weliswaar een nog grotere leerachterstand opgelopen ten opzichte van je medeleerlingen, maar he: dan gaat het je nog sneller duidelijk worden dat je een stuk kanslozer bent dan Floris-Jan en zijn kornuiten uit de villawijk. Wees ons maar dankbaar voor deze wijze les!
pi_197541984
We zijn de lul.

Ik word hier heel verdrietig van.

Hopelijk is deze variant minder dodelijk.

twitter
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:00:20 #249
346939 Janneke141
pi_197541988
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja Pietje van 6 jaar oud uit een achterstandsbuurt, je hebt nu weliswaar een nog grotere leerachterstand opgelopen ten opzichte van je medeleerlingen, maar he: dan gaat het je nog sneller duidelijk worden dat je een stuk kanslozer bent dan Floris-Jan en zijn kornuiten uit de villawijk. Wees ons maar dankbaar voor deze wijze les!
Hoe cynisch ook, dit is ongeveer waar het op neerkomt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:02:38 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197542023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:00 schreef polderturk het volgende:
We zijn de lul.

Ik word hier heel verdrietig van.

Hopelijk is deze variant minder dodelijk.

[ twitter ]
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')