Dan zou je toch zeggen dat er een flinke kans is dat er één tussen komt te zitten die veel milder isquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
Nou nee. Er was vorig jaar juni al een mutatie in de VS vastgesteld die zich veel sneller verspreidde.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies op het moment dat de vaccins worden uitgerold duiken er in allerlei hoeken van de wereld ineens varianten op en de een is zogenaamd nog dodelijker en besmettelijker en resistenter dan de ander.
Als de varianten zo doorgaan kunnen we wel een streep zetten door 2021quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee. Er was vorig jaar juni al een mutatie in de VS vastgesteld die zich veel sneller verspreidde.
Ik hoop dat je bedoelt dat het voor jouw zwaar is, in jouw leven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan de kinderen en jongeren van nu. Die hebben die tijd niet meegemaakt. Ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik weet wel dat deze situatie er één is die ik niet eerder heb meegemaakt en een stuk zwaarder is.
Ik ben serieus, denk er maar over na.quote:Daarbij kunnen ze leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Serieus, het zou zo op een Loesje tegeltje kunnen.
Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?quote:De berichten over het afgelopen schooljaar waren niet mals. De periode tijdens de eerste golf dat het dicht was heeft voor veel leerlingen bijna het hele schooljaar aan achterstand opgeleverd.
Nou, er is toch ook digitaal les?quote:We zitten nu (sinds september) in een nieuw schooljaar, en ze hebben nu 2? maanden les gehad.
Ja, de impact is groot. Maar het betekent ook, dat als het virus weg is, we weer flink omhoog kunnen, en dat geeft ook een goede dynamiek.quote:Klopt, maar die één zijn dood zorgt er wel voor dat mensen ook persoonlijk failliet gaan. Dan is het dus niet alleen een bedrijf dat failliet gaat, maar heeft het veel grotere impact dan dat.
Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij open moeten zetten.quote:Die is al niet te overzien. De behandelingen die uitgesteld zijn gaan veel tijd kosten om in te lopen. Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen nog in de zorg zullen willen werken hierna.
Ja, en men ziet dus dat het niet ideaal is. Overigens zie ik veel digitalisering ook wel blijven na deze periode...quote:En de ironie is dat juist kinderen nu de hele dag achter een scherm moeten zitten om school te kunnen krijgen.
ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee nuquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:00 schreef polderturk het volgende:
We zijn de lul.
Ik word hier heel verdrietig van.
Hopelijk is deze variant minder dodelijk.
[ twitter ]
Dat partyframe is wel echt een teken dat de argumenten op zijn hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, god verhoedde dat VMBO'ers niet op een ski trip kunnen.
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als de varianten zo doorgaan kunnen we wel een streep zetten door 2021
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ik weet niet of de Telegraaf erover bericht heeft maar ik heb het hier iig wel gedaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.
Nu is het natuurlijk wel veel relevanter aangezien we vaccins gemaakt hebben op basis van een bepaalde versie van het corona virus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is daar veel ruchtbaarheid aan gegeven, kan t me amper herinneren.
Geen probleem, dan kunnen ze daarbij leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn ook problemen als mensen niet meer behandeld kunnen worden, een flink deel van de samenleving ziek is en er onder de mensen (vooral ouderen, die veelal ook gewoon werk hebben) veel angst leeft.
[..]
.
van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover, het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maarquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.
39 lesweken paar jaar geloof ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:
Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?
Dat is dan ook wel weer zoquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.
Ja, maar Hugo heeft gezegd dat na het vaccineren alles weer normaal wordt.!!!!EINZZ!!!!EINZquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon nog even volhouden, het is al bijna 2022.
Ik zou het graag de Joop Munstermangeneratie willen noemen. Ze hebben het land tot ongekende bloei gebracht. Maar vervolgens brengen ze het net zo hard weer ten val ter eer en meerdere glorie van zichzelf.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij wil DE MENSNE DIE DIT LAND HEBBEN OPGEBOUWD beroven?
Als hij er net zo naast zit als een jaar geleden kunnen we het zonnig inzien dus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
van Dissel maakte zich al aardig zorgen hierover het tegenovergestelde als eind februari vorig jaar zeg maar
Even volhouden nog, 2030 is al over 9 jaar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja, men vergeet even dat de jeugd van nu de toekomst is en ons land gaan helpen opbouwen de komende decennia. Maar nee joh, die jeugd moet niet zeuren dat ze al maanden geen echt lessen hebben ontvangen. Hoe wil je deze achterstanden inlopen. Het opleidingsniveau is ontzettend van belang voor de welvaart binnen een land, maar geen probleem joh.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geen probleem, dan kunnen ze daarbij leren dat het leven ook tegen kan zitten en dat je moet roeien met de riemen die je hebt.
Uiteraard. Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoop dat je bedoelt dat het voor jouw zwaar is, in jouw leven.
Ik vind het een beetje onnodig.quote:Ik ben serieus, denk er maar over na.
Volgens de berichten die er zo rond september over kwamen wel. @Janneke141 heeft er ook ervaring mee en deelt die regelmatig hier.quote:Een paar maanden levert bijna een heel schooljaar aan achterstand op?
Voor de kinderen waar hun ouders ze kunnen helpen ja. Er zijn ook veel kinderen waar dat niet voor geldt.quote:Nou, er is toch ook digitaal les?
Dat klopt. Maar dan heb je als overheid wel een hoop mensen langdurige schade opgeleverd.quote:Ja, de impact is groot. Maar het betekent ook, dat als het virus weg is, we weer flink omhoog kunnen, en dat geeft ook een goede dynamiek.
Waarom is de enige reactie die er kan komen op iemand die vragen heeft of dit de juiste weg is dat ik wil versoepelen? Ik heb het nergens over versoepelen. Ik heb net wat dingen genoemd, en ik kan me niet voorstellen dat ze bij het RIVM en andere instanties de intelligentie niet hebben om alternatieve scenario's te bedenken die minder uitgaan van verbieden en meer uitgaan van mogelijk maken.quote:Dit argument hoor ik meer. Omdat het nu erg is voor scholieren, ondernemers, mensen met psychische problemen etc. we dan maar de hele maatschappij moeten open zetten.
Maar dan zeg ik wederom, wat is het alternatief. Het is niet zo dat je de maatschappij open kan gooien en dat de economie dan geen problemen heeft. Er zijn ook problemen als mensen niet meer behandeld kunnen worden, een flink deel van de samenleving ziek is en er onder de mensen (vooral ouderen, die veelal ook gewoon werk hebben) veel angst leeft.
Die zie ik ook wel blijven ja, dat ben ik met je eens. Moet er nog wel veel gedaan worden.quote:Ja, en men ziet dus dat het niet ideaal is. Overigens zie ik veel digitalisering ook wel blijven na deze periode...
Vanaf het begin waren er al vele varianten. Dit is gewoon een normaal proces. Over het algemeen worden ze steeds iets besmettelijker maar ook milder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Mark Kaptein (van Pfizer) zei net bij Op1: "Het vaccin spreekt het complexe immuunsysteem aan en reageert op de hele spike, niet op een bepaald stukje. Het kan zijn dat de zuid-afrikaanse variant minder effectief is, maar de kans dat die niet effectief is is vrij klein.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.
We hebben nu alleen schijnbaar heel erg veel pech met de britse.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:11 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Vanaf het begin waren er al vele varianten. Dit is gewoon een normaal proces. Over het algemeen worden ze steeds iets besmettelijker en ook milder.
Ja maar nu is elke variant ineens nieuws of zo.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:11 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Vanaf het begin waren er al vele varianten. Dit is gewoon een normaal proces. Over het algemeen worden ze steeds iets besmettelijker maar ook milder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |