Definieer 'men'quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En als men meer rekening hield met de maatregelen, was zo'n avondklok waarschijnlijk niet eens nodig geweest...
Sinds het begin?quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sinds wanneer zit Gommers in het OMT of in de regering?
Ah het zondebokmechanisme. Waar hebben we dat eerder gezien?quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En als men meer rekening hield met de maatregelen, was zo'n avondklok waarschijnlijk niet eens nodig geweest...
Met die zingende manier van praten komt meer speeksel mee.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:06 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/r(...)urg?context=topstory
Hier in de regio's is het gewoon echt dood op straat. Wat zou een reden kunnen zijn van het veel minder snel dalen dan het landelijk gemiddelde?
Gebeurt dan alles hier achter de voordeur? Of te nuchter?
Ja als dit virus er niet was geweest hadden we berhaupt geen maatregelen nodig gehad.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die 6 weken is wel heel enthousiast alleen wanneer men weet wat men waar moet aanpassen, wat bepaald geen gelopen race is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik snap dit soort paniekberichten niet zo..
Pfizer en andere vaccin ontwikkelaars hebben verscheidende keren laten weten dat de basis voor hun vaccin staat en dat bij elke grondige mutatie het vaccin specifiek kan worden aangepast voor deze mutaties en dat dat kan binnen 6 weken.
Hooibaal.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:17 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ah het zondebokmechanisme. Waar hebben we dat eerder gezien?
Mijn inschatting is dat er echt een heeeeeel klein groepje mensen is die zich vanaf het begin strikt aan de maatregelen houdt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onder andere de mensen waar Vliegbaard het over heeft.
Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn inschatting is dat er echt een heeeeeel klein groepje mensen is die zich vanaf het begin strikt aan de maatregelen houdt.
Het is laat, ik ben moe dus ik kom even niet verder danquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?
Klopt de huidige vaccins zijn puur gericht op het bekende spike-eiwit wat zich aanhecht op een cel. Wat hij zei klopt ook je maakt zowel bij een vaccin of als je het virus natuurlijk krijgt tegen de spike-eiwit de antilichamen en dat doe je tegen verschillende onderdelen van die spike. Het klopt ook dat bij de Zuid-Afrikaans variant in sommige gevallen de antilichamen die men aangemaakt heeft bij een natuurlijke besmetting minder aanhecht dan bij de oude variant. Daarom wordt die ook wel gezien als een toekomstige vaccin/immuun escape strain. Maar zo ver is het nog niet daar moeten nog wel meer mutatie opvolgen. Alleen kan een vaccin dan wel wat minder effectief zijn op dit moment.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.
Maar ik gok dat @:ipa84 en @:crystal_meth dit veel beter uit kunnen leggen dan ik
Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?
Fuck nee he.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is laat, ik ben moe dus ik kom even niet verder dan
Rond de 6 miljoen, ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.
alles kapotquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.
Dat zie je toch niet in de cijfers terug? 60+ met comorbidities en 70+ zie je vooral, dat zijn er geen 6 miljoen.quote:
Met 1/3e van de bevolking heb je best een grote groep kwetsbaren waar je wat moeite voor kunt doen ipv een heel land lam leggen.quote:
Ik ben toevallig net klaar ermee. Zeer interessante kijk op het hele proces. Heb ook het boekje van Le Bon gelezen (aanrader!) dus herkende al het een en ander terug.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:
Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.
Kijk wel eerst het filmpje voordat je reageert aub.
Opnieuw... Alsjeblieft laat het niet waar zijn. Maar ik heb wel zo'n gevoel.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die 6 weken is wel heel enthousiast alleen wanneer men weet wat men waar moet aanpassen, wat bepaald geen gelopen race is.
Om daarna de test en acceptatie trials in te gaan, die minimaal 3-4 maanden zullen duren waarna er nog weken nodig zijn om voorwaardelijk toestemming te krijgen en vele maanden om de bevolking in te enten. Da ga ik er nog vanuit dat alles stappen parallel worden genomen, dus alvast je productie (op)starten terwijl er nog getest wordt. etc.etc.
Het vaccineren bevolking, neemt minimaal 6 maanden. Kortom, je bent een jaar verder, waarna het spel ongetwijfeld opnieuw zal gaan beginnen met bv een Griekse of IJslandse variant.
Maar wel heel erg dystopian. Ik word er naar van. Mja, psychologie geldt natuurlijk ook voor groepen en samenlevingen. Of het een groepje voetballers zijn, het kabinet, het OMT of de hele Nederlandse samenleving.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:38 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ik ben toevallig net klaar ermee. Zeer interessante kijk op het hele proces. Heb ook het boekje van Le Bon gelezen (aanrader!) dus herkende al het een en ander terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |