Wat ik er van gelezen heb, en ik geef toe dat het beperkt is geweest, lijkt dat inderdaad niet fantastisch te werken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat plasma treatment in trials niet beter deed dan de controlegroep, geen lagere kans op overlijden, niet sneller uit hospitaal etc..
Dan kan men er beter mee stoppen, want het bevordert mutaties.
Dankjewel! Ik voel me ergens wel schuldig, maar ik doe mijn werk gewoon vanuit daar en neem ook een week vrij. Ik heb heel vorig jaar een week vakantie gehad en toen ik gisteren met mijn hart in mijn keel van de stress de pushmelding over de persconferentie ontving, gisterenmiddag een enorme huilbui kreeg en vannacht amper sliep, bedacht ik me dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen en dat ik dit niet meer heel lang zo ga volhouden.quote:
Snel, klim in haar koffer, merkt ze toch niet!quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Prachtig eiland. Wil er graag naar terug.
Heb je hier ook een bron voor?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De avondklok al waarschijnlijk tot de zomer duren
Doe niet zo gek, gewoon doen. Als het kan dan moet je gewoon gaan als je in de gelegenheid bent.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik voel me ergens wel schuldig, maar ik doe mijn werk gewoon vanuit daar en neem ook een week vrij. Ik heb heel vorig jaar een week vakantie gehad en toen ik gisteren met mijn hart in mijn keel van de stress de pushmelding over de persconferentie ontving, gisterenmiddag een enorme huilbui kreeg en vannacht amper sliep, bedacht ik me dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen en dat ik dit niet meer heel lang zo ga volhouden.
Daarbij ben ik een extrovert iemand, woon ik alleen en werk ik al maanden thuis. De gedachte dat ik nu ook niemand meer kan zien (of dat het heel moeilijk wordt), is voor mij echt een marteling. Na zoveel maanden is de rek er echt wel uit. Ik ga ook alleen op vakantie, maar daar heb ik het niet zo moeilijk mee en de gedachte dat ik daar gewoon op een terras koffie kan drinken en dat het 22 graden is, bezorgt me letterlijk alweer mentale ruimte.
En daar is veel over te zeggen, en veel dat terecht is om erover te zeggen. Mensen kunnen nou eenmaal niet zonder menselijk contact, dus wil je dan niet juist meer mogelijk maken buiten dan minder?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar de grap is. Wij moeten de maatregelen laten werken. Dat is ook het verschil tussen de eerste golf en de tweede golf. Bij de eerste golf was men serieus, men sprak minder met elkaar af, men hield meer afstand, we waren er meer van doordrongen dat we het samen moesten doen (en waarschijnlijk hebben we goede hulp gehad van het weer dat beter werd).
Nu gebeurt dat niet meer. Men spreekt weer met elkaar af. Men heeft het gehad. Gevolg is, en vooral door de Britse variant, dat er dingen moeten gebeuren. En dan komen er politieke oplossingen die vrijwel nooit fraai zijn.
Dat weet ik, ze waren om mijn denkwijze te onderstrepen. Wat ik in diezelfde zin zei was dat ik me niet kon voorstellen dat de gedragsexperts bij het RIVM niet in een andere wijze kunnen denken dan verbieden. Van de hele lijst aan maatregelen werd in de technische briefing vandaag aangegeven dat mondkapjes de R met minder dan 1% lieten stijgen ofzo als ik 't zo snel goed gezien heb. Misschien wil je met die plicht stoppen. Dan introduceer je iets, maar geef je ook iets terug. Voor het draagvlak van de bevolking zal het anders overkomen dan constant maar verzwaren.quote:Dan is dit een semantische discussie, want je bent niet voor versoepelen, maar wil vooral dat het anders moet. De argumenten die je hebt gegeven zijn creatief, maar het is wel wat weinig, en zet (naar mijn mening) nauwelijks zoden aan de dijk.
Het leven was vroeger anders. Of het zwaarder was of niet weet ik niet en nogmaals, het is niet relevant, want we leven niet in die tijd. De meeste mensen die nu leven hebben de oorlog niet meegemaakt, voor die mensen is de situatie waar we nu in zitten de zwaarste uit hun leven. Het toont van een gebrek aan compassie om dan te zeggen: "vroeger was het nu eenmaal zwaarder"quote:Ben ik met je eens. Het is een vergelijking die niet helemaal klopt, het leven was vroeger nu eenmaal zwaarder. Maar het illustreert wel mijn verhaal, we leveren de vrijheid niet voor niets in, of met andere woorden, meer vrijheid maakt de situatie niet beter (in deze situatie zelfs meestal slechter).
En juist daarom is het zo relevant om nu na te denken of die extra verzwaringen zoveel zin hebben, en of je dat niet op een andere manier kunt doen. Wanneer het weer beter wordt zal het 'automatisch' beter gaan is de verwachting, dus je moet het tot die tijd uitzingen.quote:En ja, daarbij speelt ook mee dat we niet zo ver meer moeten. Het weer wordt straks beter, en het is steeds gelukt om (na een paar maanden) de zaakjes op orde te hebben (beschermingsmateriaal en tests en straks vaccins).
Die resultaten van Sanquin waren toch wel positief over plasmatrials? Trump leeft ook nogquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat plasma treatment in trials niet beter deed dan de controlegroep, geen lagere kans op overlijden, niet sneller uit hospitaal etc..
Dan kan men er beter mee stoppen, want het bevordert mutaties.
Dat laatste was mischien een unintended consequencequote:Op donderdag 21 januari 2021 00:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die resultaten van Sanquin waren toch wel positief over plasmatrials? Trump leeft ook nog
Meer contact buiten leidt waarschijnlijk ook tot meer besmettingen. Dit omdat je buiten nog steeds besmet kan raken (hoewel de kans kleiner is dan binnen), maar vooral door alles er om heen. Mensen spreken vaak thuis af, gaan vaak met het OV ergen naar toe. Of neem sport, wat op zich gezond is. Maar dan staan mensen samen langs de kant, of komen ze met elkaar in contact (al hijgend) tijdens het sporten, en er hoort natuurlijk ook bij dat je achteraf samen een drankje doet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar is veel over te zeggen, en veel dat terecht is om erover te zeggen. Mensen kunnen nou eenmaal niet zonder menselijk contact, dus wil je dan niet juist meer mogelijk maken buiten dan minder?
Dat is in het begin al gezegd. Mondkapjes hebben een zeer gering effect. Ik denk dat de situatie momenteel zo slecht is dat er nog niets teruggegeven kan worden. En als er al iets teruggegeven wordt, zal het onderwijs als eerste op vrijwel alle lijstjes staan.quote:Dat weet ik, ze waren om mijn denkwijze te onderstrepen. Wat ik in diezelfde zin zei was dat ik me niet kon voorstellen dat de gedragsexperts bij het RIVM niet in een andere wijze kunnen denken dan verbieden. Van de hele lijst aan maatregelen werd in de technische briefing vandaag aangegeven dat mondkapjes de R met minder dan 1% lieten stijgen ofzo als ik 't zo snel goed gezien heb. Misschien wil je met die plicht stoppen. Dan introduceer je iets, maar geef je ook iets terug.
Maar aan de andere kant weten we het niet. Het kan ook weer uitgelegd worden als dat de situatie minder urgent wordt...quote:Voor het draagvlak van de bevolking zal het anders overkomen dan constant maar verzwaren.
Het ging mij er niet per se om dat het vroeger zwaarder was. Het ging er om dat meer vrijheid het probleem niet oplost. Sterker, dat problemen dan groter worden...quote:Het leven was vroeger anders. Of het zwaarder was of niet weet ik niet en nogmaals, het is niet relevant, want we leven niet in die tijd. De meeste mensen die nu leven hebben de oorlog niet meegemaakt, voor die mensen is de situatie waar we nu in zitten de zwaarste uit hun leven. Het toont van een gebrek aan compassie om dan te zeggen: "vroeger was het nu eenmaal zwaarder"
Inderdaad, we moeten het nog uitzingen.quote:En juist daarom is het zo relevant om nu na te denken of die extra verzwaringen zoveel zin hebben, en of je dat niet op een andere manier kunt doen. Wanneer het weer beter wordt zal het 'automatisch' beter gaan is de verwachting, dus je moet het tot die tijd uitzingen.
Ik zag je post wel..quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
Waarom worden serieuze vragen en opmerkingen steeds verwijderd ?
Dat eerste moet je vooral niet doen. En als je gewoon op afstand kan werken, wat let je dan om daar wat langer te blijven? Ik had het wel geweten hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik voel me ergens wel schuldig, maar ik doe mijn werk gewoon vanuit daar en neem ook een week vrij. Ik heb heel vorig jaar een week vakantie gehad en toen ik gisteren met mijn hart in mijn keel van de stress de pushmelding over de persconferentie ontving, gisterenmiddag een enorme huilbui kreeg en vannacht amper sliep, bedacht ik me dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen en dat ik dit niet meer heel lang zo ga volhouden.
Daarbij ben ik een extrovert iemand, woon ik alleen en werk ik al maanden thuis. De gedachte dat ik nu ook niemand meer kan zien (of dat het heel moeilijk wordt), is voor mij echt een marteling. Na zoveel maanden is de rek er echt wel uit. Ik ga ook alleen op vakantie, maar daar heb ik het niet zo moeilijk mee en de gedachte dat ik daar gewoon op een terras koffie kan drinken en dat het 22 graden is, bezorgt me letterlijk alweer mentale ruimte.
Ik snap dit soort paniekberichten niet zo..quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als ik dit bericht lees dan kring ik de indruk dat het vaccin niet goed gaat werken hiertegen. We moeten hiervoor een nieuw vaccin ontwikkelen vrees ik.
[ twitter ]
jullie hebben meer seks met de buurvrouwquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:06 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/r(...)urg?context=topstory
Hier in de regio's is het gewoon echt dood op straat. Wat zou een reden kunnen zijn van het veel minder snel dalen dan het landelijk gemiddelde?
Gebeurt dan alles hier achter de voordeur? Of te nuchter?
Gom zei dat we tot de zomer waarschijnlijk te maken hebben met maatregelen, dus wie zegt dat dit geen avondklok is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron voor?
Ik weet niet waar jouw hier is, mijn hier is het bijna net zo druk alsof er helemaal geen Corona is. Niet met mensen fysiek op straat maar qua auto’s. Overdag zitten de kantoren vol, te zien aan de hoeveelheid auto’s op de parkeerplaats. Ik sta nu op de parkeerplaats van de Mc Donalds en ik zie echt alleen maar jongeren in hun auto’s. Allemaal in groepjes van 3/4 man.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:06 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/r(...)urg?context=topstory
Hier in de regio's is het gewoon echt dood op straat. Wat zou een reden kunnen zijn van het veel minder snel dalen dan het landelijk gemiddelde?
Gebeurt dan alles hier achter de voordeur? Of te nuchter?
Je kan het toch ook zelf leuker maken dan het momenteel gewoon is, en denk nog heel lang zal zijn? En ja, ik zal best een sober leven hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zag je post wel..
No offense, maar als je dit allemaal makkelijk volhoudt dan had je ook wel een vrij sober leven.
Zo'n beetje elk vertier is 'afgepakt' he.. (team)sporten, dagjes uit, horeca, vakanties, kinderuitjes etc.
Dat jij niet begrijpt dat mensen 'het' maar lastig kunnen volhouden zegt dan genoeg over iemands inlevingsvermogen.
Dat maak jij er van.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gom zei dat we tot de zomer waarschijnlijk te maken hebben met maatregelen, dus wie zegt dat dit geen avondklok is.
Sinds wanneer zit Gommers in het OMT of in de regering?quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gom zei dat we tot de zomer waarschijnlijk te maken hebben met maatregelen, dus wie zegt dat dit geen avondklok is.
Regio Remunjquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw hier is, mijn hier is het bijna net zo druk alsof er helemaal geen Corona is. Niet met mensen fysiek op straat maar qua auto’s. Overdag zitten de kantoren vol, te zien aan de hoeveelheid auto’s op de parkeerplaats. Ik sta nu op de parkeerplaats van de Mc Donalds en ik zie echt alleen maar jongeren in hun auto’s. Allemaal in groepjes van 3/4 man.
En als men meer rekening hield met de maatregelen, was zo'n avondklok waarschijnlijk niet eens nodig geweest...quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw hier is, mijn hier is het bijna net zo druk alsof er helemaal geen Corona is. Niet met mensen fysiek op straat maar qua auto’s. Overdag zitten de kantoren vol, te zien aan de hoeveelheid auto’s op de parkeerplaats. Ik sta nu op de parkeerplaats van de Mc Donalds en ik zie echt alleen maar jongeren in hun auto’s. Allemaal in groepjes van 3/4 man.
Heerlijk man. Ik zat dit de afgelopen paar dagen ook te onderzoeken. Waarschijnlijk één van de weinige plekken in Europa (nou ja, onderdeel van een Europees land) waar het nog redelijk toeven is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dat doen wij ook wel. Ik heb drie kinderen en heb sinds de scholen dicht zijn denk ik wel elke speeltuin in de stad gezienquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Je kan het toch ook zelf leuker maken dan het momenteel gewoon is, en denk nog heel lang zal zijn? En ja, ik zal best een sober leven hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |