abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197543062
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Onder andere de mensen waar Vliegbaard het over heeft.
Mijn inschatting is dat er echt een heeeeeel klein groepje mensen is die zich vanaf het begin strikt aan de maatregelen houdt.
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:22:39 #62
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197543078
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat er echt een heeeeeel klein groepje mensen is die zich vanaf het begin strikt aan de maatregelen houdt.
Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?
Het is laat, ik ben moe dus ik kom even niet verder dan :|W
pi_197543089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.

Maar ik gok dat @:ipa84 en @:crystal_meth dit veel beter uit kunnen leggen dan ik :D
Klopt de huidige vaccins zijn puur gericht op het bekende spike-eiwit wat zich aanhecht op een cel. Wat hij zei klopt ook je maakt zowel bij een vaccin of als je het virus natuurlijk krijgt tegen de spike-eiwit de antilichamen en dat doe je tegen verschillende onderdelen van die spike. Het klopt ook dat bij de Zuid-Afrikaans variant in sommige gevallen de antilichamen die men aangemaakt heeft bij een natuurlijke besmetting minder aanhecht dan bij de oude variant. Daarom wordt die ook wel gezien als een toekomstige vaccin/immuun escape strain. Maar zo ver is het nog niet daar moeten nog wel meer mutatie opvolgen. Alleen kan een vaccin dan wel wat minder effectief zijn op dit moment.
pi_197543096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:25:24 #66
445514 DonDruiper
pi_197543098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is laat, ik ben moe dus ik kom even niet verder dan :|W
Fuck nee he.

Het is ook wel iets heeeeeel geks natuurlijk wat ik zeg.

Ga maar gauw slapen :W
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543111
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.
Rond de 6 miljoen, ja.
pi_197543134
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

alles kapot
einde van de rit zitten de boomerts nog op al het geld en de assets
geen werk of uitzicht voor veel mensen in de generaties er onder _O_

maar maakt niet uit, wel LeVeNs GeReD
pi_197543148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rond de 6 miljoen, ja.
Dat zie je toch niet in de cijfers terug? 60+ met comorbidities en 70+ zie je vooral, dat zijn er geen 6 miljoen.
pi_197543149
quote:

[..]

Rond de 6 miljoen, ja.
Met 1/3e van de bevolking heb je best een grote groep kwetsbaren waar je wat moeite voor kunt doen ipv een heel land lam leggen.

Hoewel lam leggen, de maatregelen worden massaal genegeerd want we hebben allemaal een vitaal beroep.
pi_197543181

Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.

Kijk wel eerst het filmpje voordat je reageert aub.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197543201
twitter

Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
zie email 27 oktober
pi_197543213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:

Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.

Ik ben toevallig net klaar ermee. Zeer interessante kijk op het hele proces. Heb ook het boekje van Le Bon gelezen (aanrader!) dus herkende al het een en ander terug.
pi_197543215
quote:
3s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die 6 weken is wel heel enthousiast alleen wanneer men weet wat men waar moet aanpassen, wat bepaald geen gelopen race is.

Om daarna de test en acceptatie trials in te gaan, die minimaal 3-4 maanden zullen duren waarna er nog weken nodig zijn om voorwaardelijk toestemming te krijgen en vele maanden om de bevolking in te enten. Da ga ik er nog vanuit dat alles stappen parallel worden genomen, dus alvast je productie (op)starten terwijl er nog getest wordt. etc.etc.
Het vaccineren bevolking, neemt minimaal 6 maanden. Kortom, je bent een jaar verder, waarna het spel ongetwijfeld opnieuw zal gaan beginnen met bv een Griekse of IJslandse variant.
Opnieuw... Alsjeblieft laat het niet waar zijn. Maar ik heb wel zo'n gevoel.
pi_197543229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:38 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik ben toevallig net klaar ermee. Zeer interessante kijk op het hele proces. Heb ook het boekje van Le Bon gelezen (aanrader!) dus herkende al het een en ander terug.
Maar wel heel erg dystopian. Ik word er naar van. Mja, psychologie geldt natuurlijk ook voor groepen en samenlevingen. Of het een groepje voetballers zijn, het kabinet, het OMT of de hele Nederlandse samenleving.
pi_197543237
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
haha @Dven
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197543270
quote:
16s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:42 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

haha @:dven
Ik weet niet of we nou moeten lachen om het feit dat Bulgarije ng minder heeft gevaccineerd. Ik had liever gehad dat we konden zeggen dat we, pak ‘m beet, meer gevaccineerd zouden hebben dan Kroati.
pi_197543280
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik weet niet of we nou moeten lachen om het feit dat Bulgarije ng minder heeft gevaccineerd. Ik had liever gehad dat we konden zeggen dat we, pak ‘m beet, meer gevaccineerd zouden hebben dan Kroati.
Meegaan in de vaart der volkeren. We lopen hopeloos achter de feiten aan.

Je zou bijna denken dat Hugo de Jonge verantwoordelijk is voor de vaccinatie.
zie email 27 oktober
pi_197543300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar wel heel erg dystopian. Ik word er naar van. Mja, psychologie geldt natuurlijk ook voor groepen en samenlevingen. Of het een groepje voetballers zijn, het kabinet, het OMT of de hele Nederlandse samenleving.
Ja die professor is nogal negatief. Heb hem ergens anders horen zeggen dat hij verwacht dat het nog wel 5 jaar kan duren.

Maar het klopt dat iedereen in meer of mindere mate gevoelig is voor de groepspsychologie. Daarom is het ook zo belangrijk om af en toe een stap terug te zetten en jezelf af te vragen, wat zijn de feiten nou eigenlijk, wat zijn de argumenten van de 'tegenpartij' en heeft 'mijn' groep het wel bij het juiste eind?
  donderdag 21 januari 2021 @ 00:49:58 #80
445514 DonDruiper
pi_197543302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Meegaan in de vaart der volkeren. We lopen hopeloos achter de feiten aan.

Je zou bijna denken dat Hugo de Jonge verantwoordelijk is voor de vaccinatie.
We hebben zo'n grote bek in dit land over hoe 'groot' we wel niet zijn. We falen echt hopeloos en zijn het sukkeltje van de klas ondertussen :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543342
quote:

[..]

Bulgarije is het allerbeste land heb ik hier op fok heel vaak gelezen. Dus als wij daar dan nog boven staan
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197543389
Ik bemerk de laatste tijd bij mezelf een soort woede omhoog komen. Ik kan er niks aan doen.
Ik heb echt het geluk dat ik nog veel met mijn werk bezig kan zijn. Ik maak momenteel 60 uur per week en dan reken ik niet eens alle uren. Het is het enige waar ik me nog mee bezig kan houden vandaag de dag. Mijn vrouw speelt ondertussen leraresje.
Maar waar we nu mee bezig zijn is echt buiten proporties. Ik denk niet dat we beseffen wat we onze toekomstige generatie aan doen. Ik ben zelf 31 en ik val er al enigszins buiten maar we krijgen straks echt een gigantisch probleem met de groep 6-20 jaar. Die lopen echt elke dag een achterstand op die nooit of te nimmer te repareren valt. We beschadigen de levens van een generatie die ons straks overeind moet houden en dat alles om het leven van een generatie te redden die het grootste deel van hun leven er al op heeft zitten.

Ik wil absoluut niet oproepen (mijn bereik is sowieso beperkt) tot het laten varen van maatregelen maar laten we in godsnaam eens aandacht hebben voor de generatie die we nu aan hun lot overlaten. Mijn woede zit denk ik in het feit dat we in een systeem zitten die vooral draait om electoraal gewin ipv het daadwerkelijk bestrijden van dit virus en alle gevolgen daarvan.

We beseffen volgens mij echt niet waar we mee bezig zijn en welke gevolgen dit straks gaat hebben. Gevolgen zie zich verder strekken dan de komende levensjaren van zij die tot de risicogroep behoren.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:01:40 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197543390
quote:
16s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:42 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

haha @:dven
Men zal wat minder haast hebben aangezien er dagelijks zo'n 500 besmettingen zijn terwijl de winkels geopend zijn en je gewoon met 15 man samen kan zijn, ook op privfeesten in de horeca.

Nee, dan zou ik me drukker maken om Nederland dat een klein beetje boven het beschamende derdewereldland Bulgarije staat en waar je straks een hond moet lenen om 's avonds een blokje om te kunnen en de nood overduidelijk oploopt.

Veel plezier gewenst alvast _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:01:51 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543391
quote:

[..]

Rond de 6 miljoen, ja.
Waarbij je dan onderscheid kunt maken op en met welke onderliggende aandoening. Iemand in een rolstoel of in een GGZ is in de definitie weliswaar "kwetsbaar" te noemen maar hoeft verder geen last te hebben van een infectie zelf.

Wanneer je de lichtste vorm van kwetsbaar aanhoudt, zoals bij griep, kom je incl gezonde 60+'ers uit op ca 3 Miljoen nivel die een prik willen of moeten hebben.

Ik schat zo dat het aantal mensen dat daadwerklijk gevolgen zou kunnen ondervinden van C19 hooguit 5-10% bevolking is (cijfer WHO) ca 1.5Miljoen waarvan er dan ca 5-10% die gevolgen in potentie kan doormaken.
Die groep van ca 1.5Miljoen "C19checkers" zou je in kaart moeten brengen, wat huisartsen feitelijk prima weten uit hun kaartenbakken en die groep "patinten" (want dan zijn het feitelijk) dan toegespitst (behandel)mogelijkheden bieden om (zich) te beschermen of te vaccineren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:03:50 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197543405
quote:

[..]

Het is enigszins treurig wanneer je enkel Bulgarije onder je hebt staan ja. Zoveel is wel duidelijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:07:55 #86
445514 DonDruiper
pi_197543434
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik bemerk de laatste tijd bij mezelf een soort woede omhoog komen. Ik kan er niks aan doen.
Ik heb echt het geluk dat ik nog veel met mijn werk bezig kan zijn. Ik maak momenteel 60 uur per week en dan reken ik niet eens alle uren. Het is het enige waar ik me nog mee bezig kan houden vandaag de dag. Mijn vrouw speelt ondertussen leraresje.
Maar waar we nu mee bezig zijn is echt buiten proporties. Ik denk niet dat we beseffen wat we onze toekomstige generatie aan doen. Ik ben zelf 31 en ik val er al enigszins buiten maar we krijgen straks echt een gigantisch probleem met de groep 6-20 jaar. Die lopen echt elke dag een achterstand op die nooit of te nimmer te repareren valt. We beschadigen de levens van een generatie die ons straks overeind moet houden en dat alles om het leven van een generatie te redden die het grootste deel van hun leven er al op heeft zitten.

Ik wil absoluut niet oproepen (mijn bereik is sowieso beperkt) tot het laten varen van maatregelen maar laten we in godsnaam eens aandacht hebben voor de generatie die we nu aan hun lot overlaten. Mijn woede zit denk ik in het feit dat we in een systeem zitten die vooral draait om electoraal gewin ipv het daadwerkelijk bestrijden van dit virus en alle gevolgen daarvan.

We beseffen volgens mij echt niet waar we mee bezig zijn en welke gevolgen dit straks gaat hebben. Gevolgen zie zich verder strekken dan de komende levensjaren van zij die tot de risicogroep behoren.
Helemaal mee eens. Maar zorg maar eens voor een oplossing hiervoor. Da's lastig!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543461
quote:

Als beloning mag je straks meer BTW en andere belastingen betalen, :)
pi_197543512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar zorg maar eens voor een oplossing hiervoor. Da's lastig!
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk was maar we hebben er de ogen en oren voor gesloten en dat doen we vandaag de dag nog steeds. We zijn maar met 1 ding bezig en dat is geen slecht gegeven als we zouden weten dat er licht aan het einde van de tunnel zou zijn. Dat licht hebben we gezien maar verdwijnt weer langzamerhand van ons netvlies.
Doortastend vermogen is niet eenmaal getoond, nog geen glimp ervan is tentoongespreid.
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:20:51 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543519
quote:

Doorgaans zullen de meesten een crisis prima overleven en er achteraf relativerend (en wat sterker met een ervaring rijker) uitkomen.

Het gevoel van [i]het moment[/i ]en "hopeloosheid" daarin, is altijd sterker dan achteraf bekeken.
Het vervelende is vooral dat wat nu gebeurd niet eens nodig is, wat idd doorgaans weer het kenmerk is van een crisis die iemand (of een samenleving) letterlijk (be)stuurt en overmand. Probeer zelf van een afstandje te kijken of dat wat is ook daadwerkelijk zo is en wat dan een eigen rol daarin dan kan gaan zijn.

Los daarvan kan ik mij flink storen dat een ander gaat uitmaken hoe "ik" mij in deze crisis moet gedragen omdat die "ander" vindt dat ik dat zelf niet kan bedenken, noch mijn wijze (de ander respecterende) mag (in)regelen.
Toegegeven dat ik voorstander ben van zelfbeschikking en -redzaamheid daarin als eerste keuze en eigen verantwoording, zowel in tijden dat het goed gaat maar ook wanneer dat flink minder is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197543525
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:

Dit is echt een eye-opener. Adviseer mensen dit dringend te bekijken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')