SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Maar het maakt de discussie niet anders. Ik geef niet aan dat ik versoepelingen wil, ik vraag of er geen alternatieven zijn? Op sommige punten verzwaren op andere punten versoepelen? Werken alle maatregelen die er nu zijn echt?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voor mij is het de kern van de discussie.
Want iedereen die voor versoepelingen is gebruikt het. Ondernemers hebben het slecht. Mensen met psychische problemen hebben het slecht. En Janneke141 heeft zich diverse malen tegen de avondklok uitgelaten. En dat mag.
Maar hoe wil je de situatie, bijvoorbeeld in het onderwijs, dan beter maken? Het virus is geen onbekende factor waar je niets tegen kan doen. Je kunt beleid maken, en juist door streng te zijn, creëer je ruimte.
Als we het virus uitgebreid rond laten gaan, worden er veel mensen ziek, kan de zorg het niet meer aan, en ontstaat er ook veel angst. Tijdens de Spaanse griep had iedereen de vrijheid om 's avonds op straat te gaan of om geen afstand te houden. Toch was de situatie vele male slechter dan nu.
Onderzoek van BionTech en Pfizer zeggen dat het wel blijft werken en een ander onderzoek zegt dat het vaccin wel minder effectief wordt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.
Maar ik gok dat @:ipa84 en @:crystal_meth dit veel beter uit kunnen leggen dan ik
Dat zei Mark Kaptein (Pfizer) ook. "Het kan zijn dat het minder effectief wordt, maar de kans dat het niet zal werken is vrij klein."quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Onderzoek van BionTech en Pfizer zeggen dat het wel blijft werken en een ander onderzoek zegt dat het vaccin wel minder effectief wordt.
We zullen zien wie gelijk krijgt..
[ twitter ]
Ja, ik zat klaar met een reactie. Duurde zo langquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:35 schreef _serial_ het volgende:
@:chratnox topicdiefik zat even een sec niet op te letten
Als ik dit bericht lees dan kring ik de indruk dat het vaccin niet goed gaat werken hiertegen. We moeten hiervoor een nieuw vaccin ontwikkelen vrees ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we eerst maar even afwachten wat de precieze stand van zaken is. Eerst maar eens testen of de vaccins wel of niet werken voordat men in paniek raakt op dat vlak.
Laat dit eerst maar eens bevestigd worden in een studie, dan zien we wel verder.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als ik dit bericht lees dan kring ik de indruk dat het vaccin niet goed gaat werken hiertegen. We moeten hiervoor een nieuw vaccin ontwikkelen vrees ik.
[ twitter ]
Dat staat er niet hè. In de tweet staat: "May reduce vaccine efficacy"quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als ik dit bericht lees dan kring ik de indruk dat het vaccin niet goed gaat werken hiertegen. We moeten hiervoor een nieuw vaccin ontwikkelen vrees ik.
[ twitter ]
De Nederlandse vaccinatiestrategie is een verleng-de-lockdowns-strategie. Het komt gewoon neer op de taktiek van de verschroeide aarde.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Maar daar is dus op basis van ethiek een andere afweging in gemaakt
Vaccinatiestrategie is niet per se gelijk aan de druk-op-zorg-als-leidraad-strategie rond Covid
De griepspuit wordt natuurlijk ook regelmatig aangepast..quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat staat er niet hè. In de tweet staat: "May reduce vaccine efficacy"
Het zou dus kunnen dat ie van de 95% ofzo dat het nu is naar 80% gaat. Of naar 70%, of 60% oid. Dat heeft vooral gevolgen voor de hoeveelheid vaccinaties nodig om groepsimmuniteit te bereiken enzo.
Waar ga je heen? De avondklok al waarschijnlijk tot de zomer duren, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en je verblijf verlengen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:45 schreef popje het volgende:
Nou mensen... ik heb besloten ertussen uit te knijpen, mijn ticket is geboekt. Over 2 weken ben ik weer terug, hopelijk wordt de avondklok dan opgeheven.
Naar een Canarisch eiland dat op dit moment zo goed als geen besmettingen heeft, dus zeker geen superspreader.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar ga je heen? De avondklok al waarschijnlijk tot de zomer duren, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en je verblijf verlengen.
Ah, La Gomera? Mooi daarquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:49 schreef popje het volgende:
[..]
Naar een Canarisch eiland dat op dit moment zo goed als geen besmettingen heeft, dus zeker geen superspreader.
Noord Korea schijnt geen corona te hebben..quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar ga je heen? De avondklok al waarschijnlijk tot de zomer duren, ik zou eieren voor mijn geld kiezen en je verblijf verlengen.
Nog even en het vaccin is net zo effectief als een pilletje vitamine D.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat staat er niet hè. In de tweet staat: "May reduce vaccine efficacy"
Het zou dus kunnen dat ie van de 95% ofzo dat het nu is naar 80% gaat. Of naar 70%, of 60% oid. Dat heeft vooral gevolgen voor de hoeveelheid vaccinaties nodig om groepsimmuniteit te bereiken enzo.
Welke? Want mijn favoriete Canarische eiland heeft wel degelijk een avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:49 schreef popje het volgende:
[..]
Naar een Canarisch eiland dat op dit moment zo goed als geen besmettingen heeft, dus zeker geen superspreader.
Onder de plak zitten bij de vrouw moet je niet verwarren met een avondklok door de overheid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welke? Want mijn favoriete Canarische eiland heeft wel degelijk een avondklok.
Ben ik met je eens. Maar de grap is. Wij moeten de maatregelen laten werken. Dat is ook het verschil tussen de eerste golf en de tweede golf. Bij de eerste golf was men serieus, men sprak minder met elkaar af, men hield meer afstand, we waren er meer van doordrongen dat we het samen moesten doen (en waarschijnlijk hebben we goede hulp gehad van het weer dat beter werd).quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het maakt de discussie niet anders. Ik geef niet aan dat ik versoepelingen wil, ik vraag of er geen alternatieven zijn? Op sommige punten verzwaren op andere punten versoepelen? Werken alle maatregelen die er nu zijn echt?
Dan is dit een semantische discussie, want je bent niet voor versoepelen, maar wil vooral dat het anders moet. De argumenten die je hebt gegeven zijn creatief, maar het is wel wat weinig, en zet (naar mijn mening) nauwelijks zoden aan de dijk.quote:Je vult daarna zelf in dat ik voor versoepelingen ben omdat het je makkelijk uitkomt in de discussie, want daar kun je makkelijk op reageren. Dat frame is totaal onnodig, want dat is niet wat ik zeg.
Ben ik met je eens. Het is een vergelijking die niet helemaal klopt, het leven was vroeger nu eenmaal zwaarder. Maar het illustreert wel mijn verhaal, we leveren de vrijheid niet voor niets in, of met andere woorden, meer vrijheid maakt de situatie niet beter (in deze situatie zelfs meestal slechter).quote:Over de spaanse griep: Tijdens de pest was het pas slecht, dus die mensen die aan de Spaanse griep dood zijn gegaan zijn er goed vanaf gekomen.
Het is gewoon totaal zinloos om die situaties te vergelijken. De delta tussen de situatie waar mensen in 2019 in zaten en de situatie waar ze nu in zitten heeft gewoon veel impact op ze. Dat kun je telkens proberen te downplayen met: "Ja maar toen hadden ze het zwaarder", toen is niet nu en is niet te vergelijken.
Is er wel, maar met 23 uur en horeca open kan ik best leven... La Palmaquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welke? Want mijn favoriete Canarische eiland heeft wel degelijk een avondklok.
Prima eiland, mooi wandelen daar ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:52 schreef popje het volgende:
[..]
Is er wel, maar met 23 uur en horeca open kan ik best leven... La Palma
Ah, gemiste kans, La Gomera is veel mooierquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:52 schreef popje het volgende:
[..]
Geniet ervanquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:49 schreef popje het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat plasma treatment in trials niet beter deed dan de controlegroep, geen lagere kans op overlijden, niet sneller uit hospitaal etc..quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
[ twitter ]
Prachtig eiland. Wil er graag naar terug.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:52 schreef popje het volgende:
[..]
Wat ik er van gelezen heb, en ik geef toe dat het beperkt is geweest, lijkt dat inderdaad niet fantastisch te werken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat plasma treatment in trials niet beter deed dan de controlegroep, geen lagere kans op overlijden, niet sneller uit hospitaal etc..
Dan kan men er beter mee stoppen, want het bevordert mutaties.
Dankjewel! Ik voel me ergens wel schuldig, maar ik doe mijn werk gewoon vanuit daar en neem ook een week vrij. Ik heb heel vorig jaar een week vakantie gehad en toen ik gisteren met mijn hart in mijn keel van de stress de pushmelding over de persconferentie ontving, gisterenmiddag een enorme huilbui kreeg en vannacht amper sliep, bedacht ik me dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen en dat ik dit niet meer heel lang zo ga volhouden.quote:
Snel, klim in haar koffer, merkt ze toch niet!quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Prachtig eiland. Wil er graag naar terug.
Heb je hier ook een bron voor?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De avondklok al waarschijnlijk tot de zomer duren
Doe niet zo gek, gewoon doen. Als het kan dan moet je gewoon gaan als je in de gelegenheid bent.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik voel me ergens wel schuldig, maar ik doe mijn werk gewoon vanuit daar en neem ook een week vrij. Ik heb heel vorig jaar een week vakantie gehad en toen ik gisteren met mijn hart in mijn keel van de stress de pushmelding over de persconferentie ontving, gisterenmiddag een enorme huilbui kreeg en vannacht amper sliep, bedacht ik me dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen en dat ik dit niet meer heel lang zo ga volhouden.
Daarbij ben ik een extrovert iemand, woon ik alleen en werk ik al maanden thuis. De gedachte dat ik nu ook niemand meer kan zien (of dat het heel moeilijk wordt), is voor mij echt een marteling. Na zoveel maanden is de rek er echt wel uit. Ik ga ook alleen op vakantie, maar daar heb ik het niet zo moeilijk mee en de gedachte dat ik daar gewoon op een terras koffie kan drinken en dat het 22 graden is, bezorgt me letterlijk alweer mentale ruimte.
En daar is veel over te zeggen, en veel dat terecht is om erover te zeggen. Mensen kunnen nou eenmaal niet zonder menselijk contact, dus wil je dan niet juist meer mogelijk maken buiten dan minder?quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar de grap is. Wij moeten de maatregelen laten werken. Dat is ook het verschil tussen de eerste golf en de tweede golf. Bij de eerste golf was men serieus, men sprak minder met elkaar af, men hield meer afstand, we waren er meer van doordrongen dat we het samen moesten doen (en waarschijnlijk hebben we goede hulp gehad van het weer dat beter werd).
Nu gebeurt dat niet meer. Men spreekt weer met elkaar af. Men heeft het gehad. Gevolg is, en vooral door de Britse variant, dat er dingen moeten gebeuren. En dan komen er politieke oplossingen die vrijwel nooit fraai zijn.
Dat weet ik, ze waren om mijn denkwijze te onderstrepen. Wat ik in diezelfde zin zei was dat ik me niet kon voorstellen dat de gedragsexperts bij het RIVM niet in een andere wijze kunnen denken dan verbieden. Van de hele lijst aan maatregelen werd in de technische briefing vandaag aangegeven dat mondkapjes de R met minder dan 1% lieten stijgen ofzo als ik 't zo snel goed gezien heb. Misschien wil je met die plicht stoppen. Dan introduceer je iets, maar geef je ook iets terug. Voor het draagvlak van de bevolking zal het anders overkomen dan constant maar verzwaren.quote:Dan is dit een semantische discussie, want je bent niet voor versoepelen, maar wil vooral dat het anders moet. De argumenten die je hebt gegeven zijn creatief, maar het is wel wat weinig, en zet (naar mijn mening) nauwelijks zoden aan de dijk.
Het leven was vroeger anders. Of het zwaarder was of niet weet ik niet en nogmaals, het is niet relevant, want we leven niet in die tijd. De meeste mensen die nu leven hebben de oorlog niet meegemaakt, voor die mensen is de situatie waar we nu in zitten de zwaarste uit hun leven. Het toont van een gebrek aan compassie om dan te zeggen: "vroeger was het nu eenmaal zwaarder"quote:Ben ik met je eens. Het is een vergelijking die niet helemaal klopt, het leven was vroeger nu eenmaal zwaarder. Maar het illustreert wel mijn verhaal, we leveren de vrijheid niet voor niets in, of met andere woorden, meer vrijheid maakt de situatie niet beter (in deze situatie zelfs meestal slechter).
En juist daarom is het zo relevant om nu na te denken of die extra verzwaringen zoveel zin hebben, en of je dat niet op een andere manier kunt doen. Wanneer het weer beter wordt zal het 'automatisch' beter gaan is de verwachting, dus je moet het tot die tijd uitzingen.quote:En ja, daarbij speelt ook mee dat we niet zo ver meer moeten. Het weer wordt straks beter, en het is steeds gelukt om (na een paar maanden) de zaakjes op orde te hebben (beschermingsmateriaal en tests en straks vaccins).
Die resultaten van Sanquin waren toch wel positief over plasmatrials? Trump leeft ook nogquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat plasma treatment in trials niet beter deed dan de controlegroep, geen lagere kans op overlijden, niet sneller uit hospitaal etc..
Dan kan men er beter mee stoppen, want het bevordert mutaties.
Dat laatste was mischien een unintended consequencequote:Op donderdag 21 januari 2021 00:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die resultaten van Sanquin waren toch wel positief over plasmatrials? Trump leeft ook nog
Meer contact buiten leidt waarschijnlijk ook tot meer besmettingen. Dit omdat je buiten nog steeds besmet kan raken (hoewel de kans kleiner is dan binnen), maar vooral door alles er om heen. Mensen spreken vaak thuis af, gaan vaak met het OV ergen naar toe. Of neem sport, wat op zich gezond is. Maar dan staan mensen samen langs de kant, of komen ze met elkaar in contact (al hijgend) tijdens het sporten, en er hoort natuurlijk ook bij dat je achteraf samen een drankje doet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar is veel over te zeggen, en veel dat terecht is om erover te zeggen. Mensen kunnen nou eenmaal niet zonder menselijk contact, dus wil je dan niet juist meer mogelijk maken buiten dan minder?
Dat is in het begin al gezegd. Mondkapjes hebben een zeer gering effect. Ik denk dat de situatie momenteel zo slecht is dat er nog niets teruggegeven kan worden. En als er al iets teruggegeven wordt, zal het onderwijs als eerste op vrijwel alle lijstjes staan.quote:Dat weet ik, ze waren om mijn denkwijze te onderstrepen. Wat ik in diezelfde zin zei was dat ik me niet kon voorstellen dat de gedragsexperts bij het RIVM niet in een andere wijze kunnen denken dan verbieden. Van de hele lijst aan maatregelen werd in de technische briefing vandaag aangegeven dat mondkapjes de R met minder dan 1% lieten stijgen ofzo als ik 't zo snel goed gezien heb. Misschien wil je met die plicht stoppen. Dan introduceer je iets, maar geef je ook iets terug.
Maar aan de andere kant weten we het niet. Het kan ook weer uitgelegd worden als dat de situatie minder urgent wordt...quote:Voor het draagvlak van de bevolking zal het anders overkomen dan constant maar verzwaren.
Het ging mij er niet per se om dat het vroeger zwaarder was. Het ging er om dat meer vrijheid het probleem niet oplost. Sterker, dat problemen dan groter worden...quote:Het leven was vroeger anders. Of het zwaarder was of niet weet ik niet en nogmaals, het is niet relevant, want we leven niet in die tijd. De meeste mensen die nu leven hebben de oorlog niet meegemaakt, voor die mensen is de situatie waar we nu in zitten de zwaarste uit hun leven. Het toont van een gebrek aan compassie om dan te zeggen: "vroeger was het nu eenmaal zwaarder"
Inderdaad, we moeten het nog uitzingen.quote:En juist daarom is het zo relevant om nu na te denken of die extra verzwaringen zoveel zin hebben, en of je dat niet op een andere manier kunt doen. Wanneer het weer beter wordt zal het 'automatisch' beter gaan is de verwachting, dus je moet het tot die tijd uitzingen.
Ik zag je post wel..quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:04 schreef Sfancta het volgende:
Waarom worden serieuze vragen en opmerkingen steeds verwijderd ?
Dat eerste moet je vooral niet doen. En als je gewoon op afstand kan werken, wat let je dan om daar wat langer te blijven? Ik had het wel geweten hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik voel me ergens wel schuldig, maar ik doe mijn werk gewoon vanuit daar en neem ook een week vrij. Ik heb heel vorig jaar een week vakantie gehad en toen ik gisteren met mijn hart in mijn keel van de stress de pushmelding over de persconferentie ontving, gisterenmiddag een enorme huilbui kreeg en vannacht amper sliep, bedacht ik me dat ik ook goed voor mezelf moet zorgen en dat ik dit niet meer heel lang zo ga volhouden.
Daarbij ben ik een extrovert iemand, woon ik alleen en werk ik al maanden thuis. De gedachte dat ik nu ook niemand meer kan zien (of dat het heel moeilijk wordt), is voor mij echt een marteling. Na zoveel maanden is de rek er echt wel uit. Ik ga ook alleen op vakantie, maar daar heb ik het niet zo moeilijk mee en de gedachte dat ik daar gewoon op een terras koffie kan drinken en dat het 22 graden is, bezorgt me letterlijk alweer mentale ruimte.
Ik snap dit soort paniekberichten niet zo..quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
[ twitter ]
jullie hebben meer seks met de buurvrouwquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:06 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/r(...)urg?context=topstory
Hier in de regio's is het gewoon echt dood op straat. Wat zou een reden kunnen zijn van het veel minder snel dalen dan het landelijk gemiddelde?
Gebeurt dan alles hier achter de voordeur? Of te nuchter?
Gom zei dat we tot de zomer waarschijnlijk te maken hebben met maatregelen, dus wie zegt dat dit geen avondklok is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron voor?
Ik weet niet waar jouw hier is, mijn hier is het bijna net zo druk alsof er helemaal geen Corona is. Niet met mensen fysiek op straat maar qua auto’s. Overdag zitten de kantoren vol, te zien aan de hoeveelheid auto’s op de parkeerplaats. Ik sta nu op de parkeerplaats van de Mc Donalds en ik zie echt alleen maar jongeren in hun auto’s. Allemaal in groepjes van 3/4 man.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:06 schreef Sfancta het volgende:
Hier in de regio's is het gewoon echt dood op straat. Wat zou een reden kunnen zijn van het veel minder snel dalen dan het landelijk gemiddelde?
Je kan het toch ook zelf leuker maken dan het momenteel gewoon is, en denk nog heel lang zal zijn? En ja, ik zal best een sober leven hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zag je post wel..
No offense, maar als je dit allemaal makkelijk volhoudt dan had je ook wel een vrij sober leven.
Zo'n beetje elk vertier is 'afgepakt' he.. (team)sporten, dagjes uit, horeca, vakanties, kinderuitjes etc.
Dat jij niet begrijpt dat mensen 'het' maar lastig kunnen volhouden zegt dan genoeg over iemands inlevingsvermogen.
Dat maak jij er van.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gom zei dat we tot de zomer waarschijnlijk te maken hebben met maatregelen, dus wie zegt dat dit geen avondklok is.
Sinds wanneer zit Gommers in het OMT of in de regering?quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gom zei dat we tot de zomer waarschijnlijk te maken hebben met maatregelen, dus wie zegt dat dit geen avondklok is.
Regio Remunjquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw hier is, mijn hier is het bijna net zo druk alsof er helemaal geen Corona is. Niet met mensen fysiek op straat maar qua auto’s. Overdag zitten de kantoren vol, te zien aan de hoeveelheid auto’s op de parkeerplaats. Ik sta nu op de parkeerplaats van de Mc Donalds en ik zie echt alleen maar jongeren in hun auto’s. Allemaal in groepjes van 3/4 man.
En als men meer rekening hield met de maatregelen, was zo'n avondklok waarschijnlijk niet eens nodig geweest...quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw hier is, mijn hier is het bijna net zo druk alsof er helemaal geen Corona is. Niet met mensen fysiek op straat maar qua auto’s. Overdag zitten de kantoren vol, te zien aan de hoeveelheid auto’s op de parkeerplaats. Ik sta nu op de parkeerplaats van de Mc Donalds en ik zie echt alleen maar jongeren in hun auto’s. Allemaal in groepjes van 3/4 man.
Heerlijk man. Ik zat dit de afgelopen paar dagen ook te onderzoeken. Waarschijnlijk één van de weinige plekken in Europa (nou ja, onderdeel van een Europees land) waar het nog redelijk toeven is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:58 schreef popje het volgende:
[..]
Dat doen wij ook wel. Ik heb drie kinderen en heb sinds de scholen dicht zijn denk ik wel elke speeltuin in de stad gezienquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:11 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Je kan het toch ook zelf leuker maken dan het momenteel gewoon is, en denk nog heel lang zal zijn? En ja, ik zal best een sober leven hebben.
Definieer 'men'quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En als men meer rekening hield met de maatregelen, was zo'n avondklok waarschijnlijk niet eens nodig geweest...
Sinds het begin?quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sinds wanneer zit Gommers in het OMT of in de regering?
Ah het zondebokmechanisme. Waar hebben we dat eerder gezien?quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En als men meer rekening hield met de maatregelen, was zo'n avondklok waarschijnlijk niet eens nodig geweest...
Met die zingende manier van praten komt meer speeksel mee.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:06 schreef Sfancta het volgende:
Ja als dit virus er niet was geweest hadden we überhaupt geen maatregelen nodig gehad.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die 6 weken is wel heel enthousiast alleen wanneer men weet wat men waar moet aanpassen, wat bepaald geen gelopen race is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik snap dit soort paniekberichten niet zo..
Pfizer en andere vaccin ontwikkelaars hebben verscheidende keren laten weten dat de basis voor hun vaccin staat en dat bij elke grondige mutatie het vaccin specifiek kan worden aangepast voor deze mutaties en dat dat kan binnen 6 weken.
Hooibaal.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:17 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ah het zondebokmechanisme. Waar hebben we dat eerder gezien?
Mijn inschatting is dat er echt een heeeeeel klein groepje mensen is die zich vanaf het begin strikt aan de maatregelen houdt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onder andere de mensen waar Vliegbaard het over heeft.
Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn inschatting is dat er echt een heeeeeel klein groepje mensen is die zich vanaf het begin strikt aan de maatregelen houdt.
Het is laat, ik ben moe dus ik kom even niet verder danquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?
Klopt de huidige vaccins zijn puur gericht op het bekende spike-eiwit wat zich aanhecht op een cel. Wat hij zei klopt ook je maakt zowel bij een vaccin of als je het virus natuurlijk krijgt tegen de spike-eiwit de antilichamen en dat doe je tegen verschillende onderdelen van die spike. Het klopt ook dat bij de Zuid-Afrikaans variant in sommige gevallen de antilichamen die men aangemaakt heeft bij een natuurlijke besmetting minder aanhecht dan bij de oude variant. Daarom wordt die ook wel gezien als een toekomstige vaccin/immuun escape strain. Maar zo ver is het nog niet daar moeten nog wel meer mutatie opvolgen. Alleen kan een vaccin dan wel wat minder effectief zijn op dit moment.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, hoe ik het begrijp: Het kenmerkende deel van een coronavirus is de spike, het 'kroontje'. Dit vaccin reageert op de hele spike en niet een klein stukje ervan.
Maar ik gok dat @:ipa84 en @:crystal_meth dit veel beter uit kunnen leggen dan ik
Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar wordt het dan niet eens tijd dat we de kwetsbare mensen in de samenleving gaan isoleren?
Fuck nee he.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is laat, ik ben moe dus ik kom even niet verder dan
Rond de 6 miljoen, ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.
alles kapotquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit roep ik echt al sinds het allereerste begin. Maar schijnbaar is half Nederland kwetsbaar.
Dat zie je toch niet in de cijfers terug? 60+ met comorbidities en 70+ zie je vooral, dat zijn er geen 6 miljoen.quote:
Met 1/3e van de bevolking heb je best een grote groep kwetsbaren waar je wat moeite voor kunt doen ipv een heel land lam leggen.quote:
Ik ben toevallig net klaar ermee. Zeer interessante kijk op het hele proces. Heb ook het boekje van Le Bon gelezen (aanrader!) dus herkende al het een en ander terug.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:
Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.
Kijk wel eerst het filmpje voordat je reageert aub.
Opnieuw... Alsjeblieft laat het niet waar zijn. Maar ik heb wel zo'n gevoel.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die 6 weken is wel heel enthousiast alleen wanneer men weet wat men waar moet aanpassen, wat bepaald geen gelopen race is.
Om daarna de test en acceptatie trials in te gaan, die minimaal 3-4 maanden zullen duren waarna er nog weken nodig zijn om voorwaardelijk toestemming te krijgen en vele maanden om de bevolking in te enten. Da ga ik er nog vanuit dat alles stappen parallel worden genomen, dus alvast je productie (op)starten terwijl er nog getest wordt. etc.etc.
Het vaccineren bevolking, neemt minimaal 6 maanden. Kortom, je bent een jaar verder, waarna het spel ongetwijfeld opnieuw zal gaan beginnen met bv een Griekse of IJslandse variant.
Maar wel heel erg dystopian. Ik word er naar van. Mja, psychologie geldt natuurlijk ook voor groepen en samenlevingen. Of het een groepje voetballers zijn, het kabinet, het OMT of de hele Nederlandse samenleving.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:38 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ik ben toevallig net klaar ermee. Zeer interessante kijk op het hele proces. Heb ook het boekje van Le Bon gelezen (aanrader!) dus herkende al het een en ander terug.
haha @Dvenquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
Ik weet niet of we nou moeten lachen om het feit dat Bulgarije nóg minder heeft gevaccineerd. Ik had liever gehad dat we konden zeggen dat we, pak ‘m beet, meer gevaccineerd zouden hebben dan Kroatië.quote:
Meegaan in de vaart der volkeren. We lopen hopeloos achter de feiten aan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet of we nou moeten lachen om het feit dat Bulgarije nóg minder heeft gevaccineerd. Ik had liever gehad dat we konden zeggen dat we, pak ‘m beet, meer gevaccineerd zouden hebben dan Kroatië.
Ja die professor is nogal negatief. Heb hem ergens anders horen zeggen dat hij verwacht dat het nog wel 5 jaar kan duren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar wel heel erg dystopian. Ik word er naar van. Mja, psychologie geldt natuurlijk ook voor groepen en samenlevingen. Of het een groepje voetballers zijn, het kabinet, het OMT of de hele Nederlandse samenleving.
We hebben zo'n grote bek in dit land over hoe 'groot' we wel niet zijn. We falen echt hopeloos en zijn het sukkeltje van de klas ondertussenquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meegaan in de vaart der volkeren. We lopen hopeloos achter de feiten aan.
Je zou bijna denken dat Hugo de Jonge verantwoordelijk is voor de vaccinatie.
Bulgarije is het allerbeste land heb ik hier op fok heel vaak gelezen. Dus als wij daar dan nog boven staanquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet of we nou moeten lachen om het feit dat Bulgarije nóg minder heeft gevaccineerd. Ik had liever gehad dat we konden zeggen dat we, pak ‘m beet, meer gevaccineerd zouden hebben dan Kroatië.
Men zal wat minder haast hebben aangezien er dagelijks zo'n 500 besmettingen zijn terwijl de winkels geopend zijn en je gewoon met 15 man samen kan zijn, ook op privéfeesten in de horeca.quote:
Waarbij je dan onderscheid kunt maken op en met welke onderliggende aandoening. Iemand in een rolstoel of in een GGZ is in de definitie weliswaar "kwetsbaar" te noemen maar hoeft verder geen last te hebben van een infectie zelf.quote:
Het is enigszins treurig wanneer je enkel Bulgarije onder je hebt staan ja. Zoveel is wel duidelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar zorg maar eens voor een oplossing hiervoor. Da's lastig!quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik bemerk de laatste tijd bij mezelf een soort woede omhoog komen. Ik kan er niks aan doen.
Ik heb echt het geluk dat ik nog veel met mijn werk bezig kan zijn. Ik maak momenteel 60 uur per week en dan reken ik niet eens alle uren. Het is het enige waar ik me nog mee bezig kan houden vandaag de dag. Mijn vrouw speelt ondertussen leraresje.
Maar waar we nu mee bezig zijn is echt buiten proporties. Ik denk niet dat we beseffen wat we onze toekomstige generatie aan doen. Ik ben zelf 31 en ik val er al enigszins buiten maar we krijgen straks echt een gigantisch probleem met de groep 6-20 jaar. Die lopen echt elke dag een achterstand op die nooit of te nimmer te repareren valt. We beschadigen de levens van een generatie die ons straks overeind moet houden en dat alles om het leven van een generatie te redden die het grootste deel van hun leven er al op heeft zitten.
Ik wil absoluut niet oproepen (mijn bereik is sowieso beperkt) tot het laten varen van maatregelen maar laten we in godsnaam eens aandacht hebben voor de generatie die we nu aan hun lot overlaten. Mijn woede zit denk ik in het feit dat we in een systeem zitten die vooral draait om electoraal gewin ipv het daadwerkelijk bestrijden van dit virus en alle gevolgen daarvan.
We beseffen volgens mij echt niet waar we mee bezig zijn en welke gevolgen dit straks gaat hebben. Gevolgen zie zich verder strekken dan de komende levensjaren van zij die tot de risicogroep behoren.
Als beloning mag je straks meer BTW en andere belastingen betalen,quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik bemerk de laatste tijd bij mezelf een soort woede omhoog komen. Ik kan er niks aan doen.
Ik heb echt het geluk dat ik nog veel met mijn werk bezig kan zijn. Ik maak momenteel 60 uur per week en dan reken ik niet eens alle uren. Het is het enige waar ik me nog mee bezig kan houden vandaag de dag. Mijn vrouw speelt ondertussen leraresje.
Maar waar we nu mee bezig zijn is echt buiten proporties. Ik denk niet dat we beseffen wat we onze toekomstige generatie aan doen. Ik ben zelf 31 en ik val er al enigszins buiten maar we krijgen straks echt een gigantisch probleem met de groep 6-20 jaar. Die lopen echt elke dag een achterstand op die nooit of te nimmer te repareren valt. We beschadigen de levens van een generatie die ons straks overeind moet houden en dat alles om het leven van een generatie te redden die het grootste deel van hun leven er al op heeft zitten.
Ik wil absoluut niet oproepen (mijn bereik is sowieso beperkt) tot het laten varen van maatregelen maar laten we in godsnaam eens aandacht hebben voor de generatie die we nu aan hun lot overlaten. Mijn woede zit denk ik in het feit dat we in een systeem zitten die vooral draait om electoraal gewin ipv het daadwerkelijk bestrijden van dit virus en alle gevolgen daarvan.
We beseffen volgens mij echt niet waar we mee bezig zijn en welke gevolgen dit straks gaat hebben. Gevolgen zie zich verder strekken dan de komende levensjaren van zij die tot de risicogroep behoren.
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk was maar we hebben er de ogen en oren voor gesloten en dat doen we vandaag de dag nog steeds. We zijn maar met 1 ding bezig en dat is geen slecht gegeven als we zouden weten dat er licht aan het einde van de tunnel zou zijn. Dat licht hebben we gezien maar verdwijnt weer langzamerhand van ons netvlies.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar zorg maar eens voor een oplossing hiervoor. Da's lastig!
Doorgaans zullen de meesten een crisis prima overleven en er achteraf relativerend (en wat sterker met een ervaring rijker) uitkomen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Dit is echt een eye-opener. Adviseer mensen dit dringend te bekijken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:
Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.
Omdat we een incompetente windvaan de baas hebben gemaakt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:23 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)weken-vaccin-krijgen
Uitspraak van afgelopen juni stond me nog bij.
Waarom gaan we veel trager dan de aanlevering dan?
Ik heb het over een generatie die over het algemeen nog niet kan beseffen wat hen overkomt en hoe ze dat mee moeten nemen naar de toekomst. Een generatie die nog moet leren hoe om te gaan met als het even tegenzit. Voorlopig ziet de toekomst voor deze generatie er niet erg goed uit. We mogen hier echt niet meer voor wegkijken. Deze crisis zorgt voor veel meer schade dan we trachten te repareren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Doorgaans zullen de meesten een crisis prima overleven en er achteraf relativerend (en wat sterker met een ervaring rijker) uitkomen.
Ik ben dankbaar dat mijn kinderen 2, 4 en 6 zijnquote:Op donderdag 21 januari 2021 01:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het over een generatie die over het algemeen nog niet kan beseffen wat hen overkomt en hoe ze dat mee moeten nemen naar de toekomst. Een generatie die nog moet leren hoe om te gaan met als het even tegenzit. Voorlopig ziet de toekomst voor deze generatie er niet erg goed uit. We mogen hier echt niet meer voor wegkijken. Deze crisis zorgt voor veel meer schade dat die we trachten te repareren.
Objectief bezien kan het best wel eens zo zijn dat we meer schade creëren dan we voorkomen. Maar wat is dan wijsheid? Ik bedoel de lijken in de straten wil je ook niet. Om even het andere uiterste te schetsen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het over een generatie die over het algemeen nog niet kan beseffen wat hen overkomt en hoe ze dat mee moeten nemen naar de toekomst. Een generatie die nog moet leren hoe om te gaan met als het even tegenzit. Voorlopig ziet de toekomst voor deze generatie er niet erg goed uit. We mogen hier echt niet meer voor wegkijken. Deze crisis zorgt voor veel meer schade dat die we trachten te repareren.
Ik ben er bang voor ja. Ik vind het klote voor ons, maar voor de oudjes vind ik het nog erger. Heel je leven hard gewerkt, mag je je laatste tijd op deze manier doorbrengenquote:Op donderdag 21 januari 2021 00:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die 6 weken is wel heel enthousiast alleen wanneer men weet wat men waar moet aanpassen, wat bepaald geen gelopen race is.
Om daarna de test en acceptatie trials in te gaan, die minimaal 3-4 maanden zullen duren waarna er nog weken nodig zijn om voorwaardelijk toestemming te krijgen en vele maanden om de bevolking in te enten. Da ga ik er nog vanuit dat alles stappen parallel worden genomen, dus alvast je productie (op)starten terwijl er nog getest wordt. etc.etc.
Het vaccineren bevolking, neemt minimaal 6 maanden. Kortom, je bent een jaar verder, waarna het spel ongetwijfeld opnieuw zal gaan beginnen met bv een Griekse of IJslandse variant.
Ik ook, maar ik denk (nee, ik kan het niet peer-reviewed wetenschappelijk onderbouwen) dat die avondklok niet het verschil gaat maken tussen lijken in de straat en een 'normaal' leven.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Objectief bezien kan het best wel eens zo zijn dat we meer schade creëren dan we voorkomen. Maar wat is dan wijsheid? Ik bedoel de lijken in de straten wil je ook niet. Om even het andere uiterste te schetsen.
Ik worstel daar persoonlijk ook wel mee, wat ik nu moet vinden.
Idem, met 0 en 4quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ben dankbaar dat mijn kinderen 2, 4 en 6 zijn
Dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik denk (nee, ik kan het niet peer-reviewed wetenschappelijk onderbouwen) dat die avondklok niet het verschil gaat maken tussen lijken in de straat en een 'normaal' leven.
Dat is een terechte vraag waar ik oprecht ook geen eerlijk antwoord op heb. Ik loop liever ook niet over de lijken maar dat lijkt me echt wel een zeer zwart scenario.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Objectief bezien kan het best wel eens zo zijn dat we meer schade creëren dan we voorkomen. Maar wat is dan wijsheid? Ik bedoel de lijken in de straten wil je ook niet. Om even het andere uiterste te schetsen.
Ik denk dat de scholen open al de helft frustratie scheelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Maar het dilemma is breder dan de avondklok. Want die avondklok heeft ook niet zo veel te maken met goed onderwijs bijvoorbeeld. Terwijl dat ook wel echt in het geding is.
Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij op. Het voelt misschien nu dat er onherstelbare schade wordt toegericht.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.
Zonder te willen zeggen dat er voor niemand in de toekomst gevolgen zullen zijn, de jeugd is al met al ook vrij aardig uit bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog gekomen.
Dat gesmijt met superlatieven lijkt mij enigszins ongepast.
Is het ook. Maar blijkens de situatie in enkele derdewereldlanden niet helemaal onrealistisch. Ik zei dan ook “andere uiterste”...quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is een terechte vraag waar ik oprecht ook geen eerlijk antwoord op heb. Ik loop liever ook niet over de lijken maar dat lijkt me echt wel een zeer zwart scenario.
Ik mag niet hopen dat je hier suggereert dat de euthanatica uit de kast gehaald moet worden? Want dat zou inderdaad niet zo goed vallenquote:Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @:vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.
Volgens mij denken de meeste landen dat over zichzelf.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We hebben zo'n grote bek in dit land over hoe 'groot' we wel niet zijn. We falen echt hopeloos en zijn het sukkeltje van de klas ondertussen
Dit, de jeugd is juist wat dit soort zaken betreft de meest weerbare leeftijd denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.
Zonder te willen zeggen dat er voor niemand in de toekomst gevolgen zullen zijn, de jeugd is al met al ook vrij aardig uit bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog gekomen.
Dat gesmijt met superlatieven lijkt mij enigszins ongepast.
Helemaal top en absolute aanrader en negeer het complot element dat de maker er in wil stoppen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:
Niet EU land VK doet het nog beter.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
"Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte."quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:29 schreef IxCalypso het volgende:
Even voor alle duidelijkheid, omdat dit het Coronatopic is.
Ik ben so far voor alle maatregelen geweest en heb me er ook echt goed aan gehouden. De avondklok vind ik lastiger te beoordelen, zelfde voor de vaccinaties. Ik persoonlijk denk (voel, ik ben geen deskundige) dat het niet heel veel verschil gaat maken die avondklok. En vaccinaties die 2 prikken nodig hebben??
(En als ik dan echt eerlijk ga zijn.
Ik denk dat dit een soort van vergelijkbare Spaanse griep is, qua verloop van de ziekte en van hoe alles verloopt in de wereld, en dat roep ik al vanaf begin vorig jaar)
Dat weet ik, maar dan moet dat wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
"Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte."
https://rijksvaccinatiepr(...)0leeftijd%20herhaald.
Eens.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:55 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan moet dat wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.
Massa's zijn altijd eng.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helemaal top en absolute aanrader en negeer het complot element dat de maker er in wil stoppen.
Het filmpje (36min) zie ik in de volgende delen uitgesplitst:
a)- een interessant interview van Maurice de Hond over massapsychologie en "massavorming".
b)- de complot & deepstate gedachten van de presentator Flavio Pasquino gemakshalve zie als onzin.
c)- geografische werking - en effectiviteitssanalyse aangaande vaccin(atiegraad)
d)- zorgen dat we uit de "cirkel" komen van voortdurende maatregelen door "vragen" te stellen.
Ik ga wat dieper in op het psychologische aspect (a) omdat het mij boeit met waarom we in een crisisspiraal komen.
Wat Maurice aan tafel aangeeft uit zijn gesprek bron:marurice (60min) met prof. dr. Mattias Desmet (psychologie), is dat we in de Covid19 zijn "gevangen" in een zelfversterkende "bewustzijnsvernauwing" die in stand wordt gehouden.
• a) Voortdurende ("ingesproken") angst die bij burgers gevoed door media vanuit:
• b) Experts/Behandelaars die (expert-blindness) in, over -en van hun "onderwerp" oplossingen adviseren
• c) Politici die op/onder druk van hun kiezers, electoraal verplicht zijn de experts te volgen
Geen van de drie doet iets opzettelijke verkeerd, noch manipuleert of heeft ongelijk.
Echter geen van die drie "groepen" kan zich (nog) losrukken met de vraag waar "we" in vredesnaam mee bezig zijn en of wat er werkelijk is ook daadwerkelijk het geval is. Experts zullen blijven zoeken naar ontwikkelingen, Behandelaars moeten zorg bieden en duiden de noodzaak en Politici verschuilen zich achter de experts en zijn "verplicht" om zorg te bieden ook in te gaan op smeekbedes van hun "angstige" kiezers.
Dit laatste (orwelliaans smeken om onzinnige maatregelen) werd en wordt bv duidelijk met resp. mondkapjes en idem nu waar niemand iets ziet in een avondklok maar daarvan de burger wel eist dat de Politiek daartoe gaat besluiten.
De Politiek kan ook niet anders dan zwaarder reageren want die kan niet op het eigen geweten hebben dat ze tegen een "expert" advies ingaan met risico van "vermijdbare" slachtoffers. Voorts maakt de politiek, Rutte & Hugo, zich schuldig om de angst in navolging van "mediale" kanalen nog eens extra in te wrijven.... die dan weer experts zal voeden etc.etc.
Ik vul hier zelf op aan dat "burgers" bijzonder weinig tot geen gevoel hebben voor getoonde cijfers, grafieken, plaatsjes, percentages en getalsverhoudingen door experts. Toon iemand een moeilijke grafiek of lijst met veel cijfers; en je publiek - op beeld beoordelend - zal al heel snel denken dat het OK en van toepassing is.
Twijfelaars die de situatie dan ter discussie stellen of die willen nuanceren - wat we ook zien bij Fok! - worden vervolgens veelal weggezet als complotdenkers, anarchisten of onkundige mensen tot en met moordenaars omdat ze tegen de stroom ingaan.
Nogmaals, een aanrader en als je tijd hebt (toch thuis als het goed is, kijk ook naar de Zoomuitzending met die hoogleraar psychologie. Verhelderend.
Voor alle duidelijkheid, euthanasie is of kan een onderdeel zijn van zelfbeschikking dat als begrip breder moet worden zien.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:52 schreef trein2000 het volgende:
Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @:vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.
Ik mag niet hopen dat je hier suggereert dat de euthanatica uit de kast gehaald moet worden? Want dat zou inderdaad niet zo goed vallen
Benieuwd of we met een avondklok nog fatsoenlijk democratisch kunnen gaan stemmen (tellen).quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:58 schreef hjansen82 het volgende:
De maatregelen gaan begin maart zwaar versoepelt worden zodat Rutte zijn verkiezingswinst veilig stelt.
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie. Heb de vakken die normaal na stage worden gegeven afgelopen jaar al naar voren gehaald, maar nu moet ik toch echt stage lopen en vervolgens afstuderen. Waar je normaal gesproken met mijn studie TB na een belletje een stage hebt is het nu gewoon praktisch onmogelijk. Snap ook heel goed dat bedrijven niet zitten te wachten op een duo stage. Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd en mijn stage kan niet 100% vanuit huis worden uitgevoerd. Het zorgt er echter wel voor dat mijn studie stagneert en de rekeningen blijven gewoon komen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Waren dezelfde die Mammietje reeds genoemd had. Wel een ander schema:quote:Op donderdag 21 januari 2021 03:03 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ik had hem gelezen, de meeste die jij noemde zijn geen griep en of corona-achtige ziektes.
Welke ouder gaat zijn kind doelgericht bewust de nare/ahrde kanten van het leven (aan)leren ?quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creëer je ellende.
Genoeg ouders die dat doen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 03:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Welke ouder gaat zijn kind doelgericht bewust de nare/ahrde kanten van het leven (aan)leren ?
In het beste geval, leren "wij" onze kinderen dat ze binnen hun mogelijheden vooral zelf verantwoordelijk zijn en laten wij ze het eerst zelf (gecontroleerd) proberen ipv te gaan helicopteren.
Goed gezegd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 03:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie. Heb de vakken die normaal na stage worden gegeven afgelopen jaar al naar voren gehaald, maar nu moet ik toch echt stage lopen en vervolgens afstuderen. Waar je normaal gesproken met mijn studie TB na een belletje een stage hebt is het nu gewoon praktisch onmogelijk. Snap ook heel goed dat bedrijven niet zitten te wachten op een duo stage. Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd en mijn stage kan niet 100% vanuit huis worden uitgevoerd. Het zorgt er echter wel voor dat mijn studie stagneert en de rekeningen blijven gewoon komen.
Nu ben ik een laatste keuzevak aan het afronden en je merkt gewoon dat het niveau keihard naar beneden is gedonderd. Mensen zijn het ook spuugzat en dat merk je tijdens het online college. Iedereen houdt de camera uit en het is een en al passiviteit. Iedere vraag die de docent stelt resulteert in een hele ongemakkelijke stilte.Lessen waar normaal twee blokuren voor staan worden nu binnen één blokuur afgeraffeld en je moet jezelf maar zien te redden.
Durf van mijzelf wel te zeggen dat ik een positief ingesteld persoon ben, maar na bijna een jaar vind ik het wel een keer mooi geweest. De mensen die zeggen dat je je niet aan moet stellen zijn vaak ook mensen die een contract voor onbepaalde tijd hebben en al gesetteld zijn. Ondertussen betaal ik de hoofdprijs voor een gedeelde bovenwoning, wordt tweemaandelijks een forse incasso gestuurd voor het collegegeld en is voor mijn gevoel mijn volgende levensstap verder weg dan ooit. Nu red ik mijzelf gelukkig financieel wel, maar veel studenten om mij heen zijn hun baantje in de horeca kwijt en zitten letterlijk klem. Ondertussen wordt er voor iedere groep kwistig met (geleend) geld gestrooid, maar de studenten/jongeren kunnen de tering krijgen. Het is bij studenten/jongeren veelal geen kwestie van onwil, maar eerder een gevoel van onmacht. Jammer dat het zo gaat.
Vervelend en ik hoor ook dat (t)huisgeklonken studenten het een stuk lastiger hebben omdat ze het "ritme" en elkaar missen om te gebruiken als steun voor (zelf)relfectie met hun studie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 03:21 schreef RichardHammond het volgende:
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie.
Ja, dat is zo. Maar deze situatie is voor een ouder erg lastig.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creëer je ellende.
Ik zei niet dat het makkelijk was.quote:Op donderdag 21 januari 2021 05:37 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar deze situatie is voor een ouder erg lastig.
Ik heb drie kinderen in de leeftijden van 11, 16 en 19.
De laatste studeert, 2de jaar. Heeft 2 uur online les per week. Dat was het.
Hij heeft al maanden geen gebouw, docent of medestudent gezien. Is ondertussen zwaar gedemotiveerd en heeft geen flauw benul waar hij het nog voor doet. Hij is zijn bijbaan ook al maanden kwijt en vind geen ander werk. Het collegegeld moet wel iedere maand betaald worden.
Hij kan zijn vrienden niet/nauwelijks meer zien, niet naar de sportschool, niet uitgaan.
Doordat er geen perpectief is hangt hij met zijn ziel onder de arm op zijn kamer.
Wat ik ook zeg, het komt niet meer aan.
Ga er maar aan staan als moeder. Ik kan ook niet in de toekomst kijken.
Zoals het leven eigenlijk altijd is, leuk en zwaar tegelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 05:55 schreef IxCalypso het volgende:
Het kan enorm leuk zijn, maar als het tegenzit kan het ook tegen je werken en enorm zwaar zijn.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 04:44 schreef trein2000 het volgende:
Viroloog Erasmus MC stelt dat het allemaal wel meevalt met die Britse variant en noemt het bewijs voor de avondklok niet overtuigend: https://www.tubantia.nl/b(...)vertuigend~a6d7878e/
Ben erg benieuwd wat D66 gaat doen. Die hebben zich best wel ingegraven.
Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.quote:Kerstmis
Fouchier vindt het aannemelijker dat het overstromen van de Engelse ziekenhuizen een paar weken geleden het gevolg was van de lossere coronamaatregelen in dat land rond Kerstmis. Ook in Portugal waren de regels met kerst niet streng, en daar steeg het aantal ziekenhuisopnames de laatste weken eveneens gigantisch. ,,Het is daarom heel verstandig dat Nederland een week voor kerst de teugels heeft aangetrokken. En je ziet het aantal besmettingen daardoor al een tijdje gestaag dalen. Ook in Engeland vertonen de cijfers nu weer een dalende lijn.”
Ze zitten in een angstbubbel.. rationeel denken wordt steeds lastiger en het is ze niet eens kwalijk te nemen eigenlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 06:33 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.
Overigens ook wel benieuwd wat de 2e kamer gaat doen. Hoe kunnen ze trouwens überhaupt de plannen maken voor een avondklok gezien die motie van Wilders laatst? Of is dit spelen met definities?
Na die motie is nieuwe informatie beschikbaar gekomen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 06:33 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.
Overigens ook wel benieuwd wat de 2e kamer gaat doen. Hoe kunnen ze trouwens überhaupt de plannen maken voor een avondklok gezien die motie van Wilders laatst? Of is dit spelen met definities?
Ze hebben wat gevonden om de angst in er in te houden. Dat wordt nu maximaal uitgemolken totdat het geen effect meer heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 04:55 schreef jcdragon het volgende:
Ja hoor. Een nieuwe California variant, CAL.20C. Het houdt niet op.
Ook een idee, in alle supermarkten Zoutelande op repeat. Kijk, dán ga je besmettingen tegenquote:Op donderdag 21 januari 2021 06:58 schreef TLC het volgende:
Avondklok is op zich niet zo erg, het kan altijd erger.
Blof bv,
Het is toch om te janken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Bulgarije is het allerbeste land heb ik hier op fok heel vaak gelezen. Dus als wij daar dan nog boven staan
Wat als het vaccin ervoor zou zorgen dat je in je hele leven alleen nog maar Zoutelande zou horen, zou je dan nog steeds het vaccin nemen? Hm? Levensvragen!quote:Op donderdag 21 januari 2021 06:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook een idee, in alle supermarkten Zoutelande op repeat. Kijk, dán ga je besmettingen tegen
Hopelijk binnenkort de uitslagen van het onderzoek in Lansingerland. Vooralsnog wijst niks erop dat daar nu een terror uitbraak is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:29 schreef asco het volgende:
Dit is dus waarom ik niet geloof in de Britse variant.
Dit zou onmogelijk zijn zou dat vitus zó veel besmettelijker zijn.
[ twitter ]
En zo zijn er een aantal voorbeelden van op Belgische scholen. Die dus open zijn.
Nergens is het gekomen tot een groot cluster.
Winkels zijn ook open in België.
Cijfers blijven maar dalen.
Neuh, virus is op z'n retour, dat is mijn mening.
En op 28-01-2020 werd ik ook niet gelooft toen ik vertelde dat we alle grote evenementen op onze buik konden schrijven welke in de zomer plaats zouden vinden.
Hopelijk heb ik weer gelijk.
Ja, gisteren postte ik nog over wat ik zie in de praktijk. Vanaf december hebben heel veel mensen motivatieproblemen en normaal is januari de New Year, New Me- crap gaande.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef xFriendx het volgende:
Nu ik Noek hier weer zie moest ik weer denken aan wat m'n broer gister doorstuurde:
https://dagblad010.nl/Lan(...)tijdens-coronacrisis
Vond het nog best veel, zowel de kwart als de 5,6 kilo.
Nu nog maar 30% besmettelijker, paar weken geleden was het nog 70%.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:
Hoogleraar virologie: ‘Bewijs voor invoering avondklok is niet overtuigend’
https://www.ad.nl/binnenl(...)vertuigend~a6d7878e/
Het is ook allemaal heel bijzonder wat er gebeurd. Een jaar lang lopen we achter de feiten aan en zijn we werkelijk overal te laat mee geweest. Maar nu gaan we opeens zonder aanwijsbare reden een avondklok tegemoet vanwege de angst om een variant die voorlopig nog niet echt overtuigend besmettelijker is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:
Hoogleraar virologie: ‘Bewijs voor invoering avondklok is niet overtuigend’
https://www.ad.nl/binnenl(...)vertuigend~a6d7878e/
Meer wandelen, hardlopen. Het best na 2030 wanneer er toch niemand op straat is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef xFriendx het volgende:
Nu ik Noek hier weer zie moest ik weer denken aan wat m'n broer gister doorstuurde:
quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hopelijk binnenkort de uitslagen van het onderzoek in Lansingerland. Vooralsnog wijst niks erop dat daar nu een terror uitbraak is.
Die gemeente kan van de kaart af. Verloren!quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Conclusies laat ik aan jou over.
Je vindt een kwart van de mensen die aangekomen zijn veel terwijl de helft van de mensen sowieso al overgewicht heeft en de gemiddelde Nederlander al jaren 'zwaarder in plaats van langer' wordt?quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef xFriendx het volgende:
Nou ja, of mensen overgewicht hebben of niet.... ook bij overgewicht kan je alsnog aankomen en dan vind ik een kwart best veel ja. Helemaal gevaarlijk als het ook nog eens de mensen zijn die al op een gevaarlijk punt zaten. Nog meer kans op ontwikkeling van diabetes bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Je vindt een kwart van de mensen die aangekomen zijn veel terwijl de helft van de mensen sowieso al overgewicht heeft en de gemiddelde Nederlander al jaren 'zwaarder in plaats van langer' wordt?
Nee, dan is dit eerder bemoedigend, zeker omdat er een half jaar terug nog met meer dan de helft rekening werd gehouden.
Tja, dat is de pest, ik kan er zo drie totaal verschillende conclusies over bedenken. Het is nu eenmaal geen dubbelblind onderzoek.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, precies wat ik zeg tochquote:Op donderdag 21 januari 2021 07:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is wat ik zeg. De mens komt in de regel al aan. Men schreeuwde hier moord en brand over het niet kunnen sporten. Nederland zou extreem dik worden. Sommige users zagen het in hun omgeving: Iedereen was vele kilo's aangekomen. Dan valt een kwart inderdaad mee. Waarbij het de vraag is of het bij iedereen van die 25% ook wel zo slecht is dat ze iets aangekomen zijn (in de regel waarschijnlijk wel, maar toch..)quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:55 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Nou ja, of mensen overgewicht hebben of niet.... ook bij overgewicht kan je alsnog aankomen en dan vind ik een kwart best veel ja. Helemaal gevaarlijk als het ook nog eens de mensen zijn die al op een gevaarlijk punt zaten. Nog meer kans op ontwikkeling van diabetes bijvoorbeeld.
Uiteraard eens dat als ze een half jaar terug nog de verwachting hadden dat de helft van de Nederlanders (ongeacht huidig gewicht) zou aankomen dat dit dan 'meevalt'.
Los van gewicht zullen veel mensen teveel stil zitten of slecht zitten qua kantoorwerk thuis. De fysio krijgt het op den duur ook nog wel druk denk ik.
Uiteraard kan je hardlopen of wandelen wat Jed1Gam zei, maar los van of je het leuk vind, is dat een mager aanbod qua bewegingsmogelijkheden. Baal zelf van de sportschool die dicht is...ergens snap ik dat wel gezien het binnen is en zo, maar zou al fijn zijn als in ieder geval de mogelijkheden voor buiten sporten weer vergroot kunnen worden om zo de mensen, die Nouk al noemt, met motivatieproblemen, er weer bij te kunnen betrekken.
Ja ligt eraan waar je heen wil he?quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:16 schreef Dven het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de luchtvaart? Reizen naar NL wordt lastiger gemaakt maar reizen vanuit Nederland is nog steeds een eitje toch?
Hé, dat heb ik de afgelopen 10 maanden eerder gehoord.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:23 schreef aartstyle het volgende:
wordt het vanaf nu alleen maar beter en kunnen we langzaam terug naar het normalere leven.
Nog even volhouden!quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hé, dat heb ik de afgelopen 10 maanden eerder gehoord.
dat is waar, maar nu echtquote:Op donderdag 21 januari 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hé, dat heb ik de afgelopen 10 maanden eerder gehoord.
Zo zie je maar dat vrijheid voor iedereen anders is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:32 schreef Libris het volgende:
Qua vrijheden is het hier goed.
Singapore zou Singapore niet zijn als er geen strenge regels en straffen zouden zijn. Een van de eerste cases in Maart/April, een 65 jarige vrouw, had verzwegen dat ze af en toe ging eten met een 'man die niet haar man was'. Ze is net veroordeeld tot 5 maanden cel, omdat ze veel waarschuwingen had gehad om open te zijn over haar contacten..
De jeugd is de toekomst. Leven is nou eenmaal hard en oneerlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan werkt het vaccin niet bij de Zuid Afrikaanse variant en wil het omt dat eerst onderzoeken dus blijft de avondklok van kracht.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:34 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik denk niet dat we versoepelingen gaan krijgen na eind maart. Zal me niks verbazen als we pas langzaam aan gaan versoepelen als iedereen gevaccineerd is.
Geloof hier niks van.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En dan werkt het vaccin niet bij de Zuid Afrikaanse variant en wil het omt dat eerst onderzoeken dus blijft de avondklok van kracht.
Nu het eenmaal op tafel ligt en erdoor komt komen we niet van die avondklok af. Je kan altijd wel een reden vinden.
Is net als met al die privacyschendende maatregelen na 9/11. We hebben nu nog steeds een id op zak. Immers niks te verbergen.
Nouja, hopen dat het niet zo zal gaan.
Ophouden nou, ik wil weer aan het werk! Serieus, ik wil er toch niet over nadenken, dan kom ik mijn bed helemaal niet meer uitquote:Op donderdag 21 januari 2021 08:34 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik denk niet dat we versoepelingen gaan krijgen na eind maart. Zal me niks verbazen als we pas langzaam aan gaan versoepelen als iedereen gevaccineerd is.
De jeugd is sowieso al de lul. Klimaatcrisis, wooncrisis, EU crisis, pensioencrisis, stufi crisis.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Typisch dat het daar allemaal wel gewoon kan. Ze hebben in heel Singapore 59k cases gehad. Ong zelfde als alleen Amsterdam.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:32 schreef Libris het volgende:
Hier, in Singpore, is het redelijk goed, maar men is angstig voor de UK strain. In principe werk ik nog van thuis en ga 2 a 3 dagen per 2 weken naar werk. Ik kan wel redelijk normaal naar klanten toe.
Er zijn hier amper cases in de samenleving, elke dag 2 to 4, en er wordt veel getest. We hebben wel dagelijks 30 a 40 cases van mensen die het land binnenkomen. De meeste reizigers moeten 2 weken in een hotel voordat ze Singapore echt binnenkomen en dat is mijns inziens een goede beslissing. Vaak lees je dat reizigers als ze net aankomen negatief worden getest en bij een tweede test 7 tot 10 dagen later positief zijn.
Er wordt begonnen met vaccineren, maar niet al te snel. Qua vrijheden is het hier goed. Als je je huis verlaat, dan moet je een mondkapje op, uitzonderingen zijn mensen die roken, eten en sporten. Je mag op het moment met 8 mensen uit eten, en je mag 8 mensen thuis ontvangen, scholen zijn open. Discos en karaoke bars zijn wel dicht.
Singapore zou Singapore niet zijn als er geen strenge regels en straffen zouden zijn. Een van de eerste cases in Maart/April, een 65 jarige vrouw, had verzwegen dat ze af en toe ging eten met een 'man die niet haar man was'. Ze is net veroordeeld tot 5 maanden cel, omdat ze veel waarschuwingen had gehad om open te zijn over haar contacten..
Het is natuurlijk ook volstrekt gelul, want we hebben nog altijd een democratie en verkiezingen. Dit is niveautje QAnon.quote:
Aantal zaken zijn te verzinnen maar dit helpt vooral wel wil je er heel wat zekerder van zijn dat de bevolking zich aan een x-aantal regels houdt die er in principe voor zorgen dat je relatief gemakkelijk door dit soort crisissen wandelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.quote:Singapore zou Singapore niet zijn als er geen strenge regels en straffen zouden zijn. Een van de eerste cases in Maart/April, een 65 jarige vrouw, had verzwegen dat ze af en toe ging eten met een 'man die niet haar man was'. Ze is net veroordeeld tot 5 maanden cel, omdat ze veel waarschuwingen had gehad om open te zijn over haar contacten..
Ik bedlelde trouwens niet voor eeuwig en altijd. Maar wel veel langer dan nu op de planning staat. Bv tot de zomer en wellicht later weer afhankelijk van hie het gaat. Het is nu iets wat vaker ingezet kan en zal worden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook volstrekt gelul, want we hebben nog altijd een democratie en verkiezingen. Dit is niveautje QAnon.
Dan had je waarschijnlijk nog steeds heel veel besmettingen gevonden als de verspreiding echt zo groot was, het onderzoek startte namelijk meteen, en de testbereidheid was ook behoorlijk hoog.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:59 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tja, dat is de pest, ik kan er zo drie totaal verschillende conclusies over bedenken. Het is nu eenmaal geen dubbelblind onderzoek.
Lansingerland stond in het middelpunt van de belangstelling als de plek waar het virus keihard zou toeslaan. Wellicht zorgt die angst wel voor een veel betere naleving van de regels.
Wat trouwens ook kan betekenen dat als de testbereidheid in 'normale' gemeentes een beetje op orde is, het met het aantal asymptomatische gevallen nogal meevalt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan had je waarschijnlijk nog steeds heel veel besmettingen gevonden als de verspreiding echt zo groot was, het onderzoek startte namelijk meteen, en de testbereidheid was ook behoorlijk hoog.
Ze zitten volkomen op de lijn van besmettingen van een vergelijkbare gemeente in dezelfde week, alleen is daar niet de hele bevolking getest.
Qanon is er nog niks bij deze onzin.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook volstrekt gelul, want we hebben nog altijd een democratie en verkiezingen. Dit is niveautje QAnon.
Moeilijk te zeggen, er kunnen een aantal oorzaken zijn. Door SARS in 2002/2003 zijn mensen meer voorbereid en zat de schrik er goed in. Een mondkapje op is cultureel misschien een minder groot iets dan in Nederland. De overheid verstrekt ook mondkapjes aan iedereen (https://mothership.sg/202(...)free-masks-november/), ik werk al haast een jaar thuis (meeste tijd iig). Daarnaast is Singapore een eiland en is het makkelijker om mensen buiten te houden of iig te controleren wie er binnen komt. Een groot deel can de 59K cases (54.5K) waren foreign workers in gezamelijke slaapverblijven (dorms). Maar 2300 van de besmettingen waren in de samenleving. En als er minder besmettingen zijn, besmet je ook minder andere (duh). De andere 2300 besmettingen zijn reizigers die het land binnenkomen ( https://covidsitrep.moh.gov.sg/).quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Typisch dat het daar allemaal wel gewoon kan. Ze hebben in heel Singapore 59k cases gehad. Ong zelfde als alleen Amsterdam.
Gisteren 40 besmettingen terwijl het relatief lang leve de lol is.
Waar zit het verschil dan in? Komt het door het weer? Gedrag van mensen? Mondkapjes? Is ook gewoon een dichtbevolkt gebied met een hoop open en het raakt ze daar amper vergeleken met west europa.
Verbaast me niks. Mijn beweging bestaat doorgaans uit fietsen naar werk en terug. Daar denk ik niet over na, het is een gewoonte. Ineens is dat weggevallen. Een nieuwe gewoonte creëer je niet zomaar. Zeker nu de kinderen thuis zitten, kunnen alle gewoontes wéér op de schop. Ik ben er bewust mee bezig en dat gaat aardig, maar het kost me wel moeite. Daar komt bij dat neerslachtigheid het lastiger maakt om in beweging te komen; vaak blijf ik liever gewoon in bed liggen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef xFriendx het volgende:
Dat zou alleen maar een goed teken zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat trouwens ook kan betekenen dat als de testbereidheid in 'normale' gemeentes een beetje op orde is, het met het aantal asymptomatische gevallen nogal meevalt.
Volgens mij lijken onze maatregelen behoorlijk op die de UK nu heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Toch vraag ik me af waarom mensen zeggen dat de B117 geen probleem is als ze het in de UK met de strenge maatregelen die er gelden onder controle hebben gekregen en de daling lijkt ingezet.
Met (strenge) maatregelen zal een virus toch altijd onder controle te krijgen zijn? Als mensen geen contacten hebben, of in ieder geval heel erg weinig, dan kan het virus toch niet verspreid worden? Het gaat er met de besmettelijkheid toch om dat het gemakkelijker of minder gemakkelijk verspreid wordt als mensen bij elkaar zijn?
Ik probeer dit oprecht te begrijpen. Kan iemand me uitleggen of ik een denkfout maak, en welke dan?
Klopt, echter als maatregelen niet worden opgevolgd kan je maatregelen treffen totvje een ons weegt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Toch vraag ik me af waarom mensen zeggen dat de B117 geen probleem is als ze het in de UK met de strenge maatregelen die er gelden onder controle hebben gekregen en de daling lijkt ingezet.
Met (strenge) maatregelen zal een virus toch altijd onder controle te krijgen zijn? Als mensen geen contacten hebben, of in ieder geval heel erg weinig, dan kan het virus toch niet verspreid worden? Het gaat er met de besmettelijkheid toch om dat het gemakkelijker of minder gemakkelijk verspreid wordt als mensen bij elkaar zijn?
Ik probeer dit oprecht te begrijpen. Kan iemand me uitleggen of ik een denkfout maak, en welke dan?
Maar ik heb ook wel een beetje het idee dat mensen die normaal niet om 21:00 buitenkomen nu wel zo nodig een hont moeten hebben, om dan maar de vrijheid te hebben om naar buiten te mogen...quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Aantal zaken zijn te verzinnen maar dit helpt vooral wel wil je er heel wat zekerder van zijn dat de bevolking zich aan een x-aantal regels houdt die er in principe voor zorgen dat je relatief gemakkelijk door dit soort crisissen wandelt.
[..]
Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.
Nouja, zo eindig je op den duur dus dat je de hont van de buurman moet lenen om rond 21:00 even een frisse neus te halen.
Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat vrijheid voor iedereen anders is.
Nouja, als je hier alle bewegingen en commentaren hoort.. is die paranoia er echt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:24 schreef Libris het volgende:
Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
Onder een beperkte groep mensenquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, als je hier alle bewegingen en commentaren hoort.. is die paranoia er echt.
Nouja, om er iemand 5 maanden voor de cel in te smijten is dan weer het compleet andere uiterste.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:24 schreef Libris het volgende:
[..]
Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
Ik game veel online (met headset), het verbind op een bepaalde manier wel als je met random mensen speelt uit verweggistan en ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten.quote:
Waarom niet? Ik zou zelf ook liever een ander zien op die positie, maar zie niet in waarom ze hem na de verkiezingen zouden vervangen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:31 schreef capricia het volgende:
Komt Hugo de Jonge na de verkiezingen weer terug op dezelfde plaats? Of wordt er dan een ander ingewerkt?
Wat denken jullie?
Daar moet vast al over nagedacht zijn.
Als hij door wilt komt hij terug. Maar vraag me af of hij die puf nog heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:31 schreef capricia het volgende:
Komt Hugo de Jonge na de verkiezingen weer terug op dezelfde plaats? Of wordt er dan een ander ingewerkt?
Wat denken jullie?
Laten er we eerst maar is de verkiezingen afwachten. Daarna zal er ook niet meteen een missionair kabinet zitten. Dus er zal nog wel wat tijd overheen gaan voor dat er een opvolger van Hugo er is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:31 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie?
Ze zijn in de UK nog iets strenger. Maar voor een groot deel zit het ook in betere naleving omdat de schrik er daar weer goed in zit na de beelden van rijen met ambulances met Covid-patiënten voor de ziekenhuizen in London. Hier zitten we nog in het stadium dat we de noodzaak er niet van inzien ("MaAr de CIjFErs dALen toCh aLL!!") en dus nog zo hard mogelijk onze best doen om de grens op te zoeken of het te omzeilen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij lijken onze maatregelen behoorlijk op die de UK nu heeft.
In dat geval zou het tijd worden om die ander nu vast in te gaan werken. Vooral op vaccinatie-gebied. Geen zin in weer drie maanden vertraging.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als hij door wilt komt hij terug. Maar vraag me af of hij die puf nog heeft.
Zie mijn bericht hierboven #218. Dit bedoel ik dus. Dat is dus nog helemaal niet aangetoond.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:33 schreef theunderdog het volgende:
Het ziet er allemaal niet zo best uit. Hebben we eindelijk vaccinaties, blijkt er nu alweer mutaties te zijn die het wel eens zouden kunnen omzeilen (de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse variant).
Tja, dat zal pas na de verkiezingen zijn omdat je dan pas kan formatterenquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef capricia het volgende:
[..]
In dat geval zou het tijd worden om die ander nu vast in te gaan werken. Vooral op vaccinatie-gebied. Geen zin in weer drie maanden vertraging.
Precies, zou wel dé grap van 2021 meteen zijn. Iedereen afgelopen 31 december om middernacht:quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zie mijn bericht hierboven #218. Dit bedoel ik dus. Dat is dus nog helemaal niet aangetoond.
Een soort 'task force' buiten het kabinet om zou ook veel beter zijn. Dan kun je de juiste mensen (ook van buiten de politiek) op de juiste plek zetten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, dat zal pas na de verkiezingen zijn omdat je dan pas kan formatteren
Niet dat ze niet te vertrouwen zijn, ik geloof wel dat ze alles met de beste bedoelingen doen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:24 schreef Libris het volgende:
[..]
Deze vrouw was positief en heeft andere mensen aangestoken. Als er expliciete regels zijn dat je je contacten moet delen om anderen te beschermen, is het dan zo vreemd? Is er zo'n paranoia dat 'de staat' echt niet meer te vertrouwen is?
De peilingen zijn duidelijk. Er komt gewoon weer eenzelfde kabinet als nu. NL geeft ze een dikke voldoende.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, dat zal pas na de verkiezingen zijn omdat je dan pas kan formatteren
Het is niet een op een aangetoond. Maar de voorlopige aanwijzingen zijn zorgwekkend genoeg. We moeten ons in elk geval voorbereiden op de mogelijkheid dat het vaccin niet of in elk geval niet voldoende werkt op bepaalde mutaties. Nu, het aanpassen van het vaccin op een mutatie kost een stuk minder werk dan een compleet nieuw vaccin verzinnen, maar dan moet je het wel in de hand houden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zie mijn bericht hierboven #218. Dit bedoel ik dus. Dat is dus nog helemaal niet aangetoond.
Probleem is dat dan niet duidelijk is wie de politieke verantwoording draagt voor hun keuzes.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een soort 'task force' buiten het kabinet om zou ook veel beter zijn. Dan kun je de juiste mensen (ook van buiten de politiek) op de juiste plek zetten.
Ja, dat lijkt me een uitstekend plan om zoveel mogelijk chaos, doden en overlopen ziekenhuizen in een zo kort mogelijk tijdsbestek te krijgen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Noordzijde het volgende:
Als die vaccins niet werken tegen verschillende varianten pleur dan maar alles lekker open. Mensen hebben geen zin meer om nog een jaar in deze puinzooi te zitten.
Ben je er daarna vanaf. Prima. Mensen gaan dit echt niet nog een jaar langer pikken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me een uitstekend plan om zoveel mogelijk chaos, doden en overlopen ziekenhuizen in een zo kort mogelijk tijdsbestek te krijgen.
Het zal vooral om het zo snel mogelijk uitrollen van de vaccins gaan. Iemand daar dedicated op, lijkt me idd niet slecht.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een soort 'task force' buiten het kabinet om zou ook veel beter zijn. Dan kun je de juiste mensen (ook van buiten de politiek) op de juiste plek zetten.
Toch denk ik dat het niet helemaal de bedoeling is om erop vooruit te lopenquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef capricia het volgende:
[..]
De peilingen zijn duidelijk. Er komt gewoon weer eenzelfde kabinet als nu. NL geeft ze een dikke voldoende.
En je denk dat mensen het wel gaan pikken als ze bij een ziekenhuis een "sorry, geen plaats" verkocht krijgen voor hun familieleden?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ben je er daarna vanaf. Prima. Mensen gaan dit echt niet nog een jaar langer pikken.
Eigen risico.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En je denk dat mensen het wel gaan pikken als ze bij een ziekenhuis een "sorry, geen plaats" verkocht krijgen voor hun familieleden?
want die mutaties stoppen dan ook omdat het niet langer gepikt wordt?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ben je er daarna vanaf. Prima. Mensen gaan dit echt niet nog een jaar langer pikken.
Immuniteit.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
want die mutaties stoppen dan ook omdat het niet langer gepikt wordt?
Ik zou het ernstig vinden als er daardoor vertraging in de handeling van corona komt. Dat moet vermeden worden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het niet helemaal de bedoeling is om erop vooruit te lopen
Ook na de formatie zal er gewoon een transitieperiode zijn.
Waar vanaf? Een heel aantal mensen? Zeker ja. Dus je stelt voor dat we een doelbewuste genocide op gang brengen omdat jij en je kompanen het niet meer trekken om thuis op de bank te zitten?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Mocht dit zo zijn, waar ik niet van uit ga, dan wordt het tijd voor een situatie waarbij de kwetsbaren zoveel mogelijk moeten worden afgeschermd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:35 schreef Noordzijde het volgende:
Als die vaccins niet werken tegen verschillende varianten pleur dan maar alles lekker open. Mensen hebben geen zin meer om nog een jaar in deze puinzooi te zitten.
Ik denk dat hij niet meer terugkeert. Dan kan iemand anders met een schone lei beginnen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:31 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie?
Oh, daarna pikt de bevolking echt alles.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:40 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dus je wil en de mensen niet beschermen voor deze ziekte en als ze het dan oplopen wil je ze ook nog eens niet helpen omdat het "eigen risico" is? Wat is er precies eigen risico aan als er geen plek is waar je verzorgd kan worden?quote:
Wetenschappers zijn het er eigenlijk allemaal wel over eens dat de Britse mutant besmettelijker is. Het gaat vooral om de precieze besmettelijkheid wat niet helemaal duidelijk is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:23 schreef aartstyle het volgende:
Spannende situatie waar we in zitten. Of de britse variant is echt besmettelijker en dan blijft voorlopig alles dicht. Of de Britse variant is ongeveer net zo besmettelijk als de oude variant en dan zijn de huidige maatregelen wellicht genoeg (zonder avondklok etc) om het in te dammen.
Ik schat de kans op 50/50. Maar ik snap dat ze het riciso niet nemen voorlopig.
Even duimen draaien met zijn allen want als het gunstig uitpakt wordt het vanaf nu alleen maar beter en kunnen we langzaam terug naar het normalere leven.
Of je iemand nu inwerkt of dan inwerkt, lijkt mij niet zoveel uit te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou het ernstig vinden als er daardoor vertraging in de handeling van corona komt. Dat moet vermeden worden.
Nu, in alle eerlijkheid: dat kan ook nog komen, doordat de deel van de bevolking geen corona heeft gehad tijdens de eerste golf.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is in Manaus te zien ja..
Wat wil je dan? De rest van je leven binnen zitten? Lekker leventje.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me een uitstekend plan om zoveel mogelijk chaos, doden en overlopen ziekenhuizen in een zo kort mogelijk tijdsbestek te krijgen.
Ik denk dat niemand het zeker weet. Maar er zijn wel redenen om te twijfelen aan de besmettelijkheid. Ons kabinet neemt nu het zekere voor het onzekere en mijns inziens terecht. Ze gaan uit van het slechtste scenario, dus kan het alleen maar meevallen als je daarvanuit gaat.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Als je alles los laat met overlopende ziekenhuizen, ja. Dan gaan heel veel mensen nog meer binnen zitten dan ze nu al doen. Succes met de mortuaria.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Wat wil je dan? De rest van je leven binnen zitten? Lekker leventje.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij lijken onze maatregelen behoorlijk op die de UK nu heeft.
Dat is niet mijn vraag.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, echter als maatregelen niet worden opgevolgd kan je maatregelen treffen totvje een ons weegt.
Beter kan je kijken naar het aantal besmettingen vs de opgevolgde maatregelen ipv opgelegde maatregelen.
Want er is geen enkele voortgang op het basis van vaccinontwikkeling?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Engeland zat november en begin december in een lockdown. Boris had beloofd dat als ze zich daar streng aan hielden het met kerst weer open kon. 'daar hadden ze recht op'.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het zeker weet. Maar er zijn wel redenen om te twijfelen aan de besmettelijkheid. Ons kabinet neemt nu het zekere voor het onzekere en mijns inziens terecht. Ze gaan uit van het slechtste scenario, dus kan het alleen maar meevallen als je daarvanuit gaat.
Aantal redenen:
A. Uk ging helemaal los begin december, met zelfs open pubs
B. In denemarken in de R ook onder de 1, zelfs voor de UK variant. Als de UK variant een hogere R zou hebben van 0,4 tot 0,7 is onder de 1 komen bijna onmogelijk. Want dan zou je een R moeten hebben van de oude variant tussen de 0,3 en 0,6. In deze tijd van het jaar klinkt dat niet erg waarschijnlijk.
C. Er is een hogere viral load bij de mensen geconstateerd met UK mutatie. Ook dat is dan lastig vergelijken.
D. NIet direct de Uk variant zelf en wat meer op de langere termijn, maar het is nu eind januari. Voordat de UK variant hier overheersend is zou het begin maart zijn volgens de schema's van het RIVM. Dan ga je al richting de lente met een beetje geluk en zijn een groot deel van de kwetsbaren al gevacinneerd. Dit zorgt dus voor minder belasting op de zorg.
Kortom, een aantal redenen waarom de UK variant mee zou kunnen vallen. Desondanks snap ik het kabinet volkomen om het zekere voor het onzekere te nemen. Nu moet het volk zich eraan houden en ik betwijfel of dat genoeg gaat gebeuren.
Bestel maar alvast wat vriezertrucks a la Amerika, want je mortuaria gaan het dan niet volhouden hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je alles los laat met overlopende ziekenhuizen, ja. Dan gaan heel veel mensen nog meer binnen zitten dan ze nu al doen. Succes met de mortuaria.
Dit. In Singapore heeft men regels die wij hier niet willen. Ze hebben een app die verplicht is om in een supermarkt te mogen komen. En dan kan de politie bij die gegevens (klik).quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:05 schreef Dven het volgende:
Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.
Omdat:quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet mijn vraag.
Mijn vraag is waarom mensen zo overtuigd lijken te zijn van het niet zo besmettelijk zijn van B117 omdat de daling in de UK ook is ingezet en het in NL (nog) niet heel erg stijgt door die variant. Als de maatregelen streng zijn en men houdt zich er redeiljk tot goed aan (al dan niet verplicht) zal ook een meer besmettelijke variant zich niet kunnen verspreiden, lijkt me.
Volgens mij ging het erom dat wanneer de vaccins niet werken tegen de varianten. Noordzijde overdrijft het verder natuurlijk. Maar nog 1 of 2 jaar op deze manier leven is geen leven natuurlijk. Dan zal er toch mee gedeald moeten worden dat dit virus 'gewoon' onder ons is en zal er naar een manier gezocht moeten worden om weer zo normaal mogelijk te kunnen gaan leven.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want er is geen enkele voortgang op het basis van vaccinontwikkeling?
Tsja, het lijkt me opzich niet heel onlogisch dat de solidariteit met een bepaalde leeftijdsgroep steeds verder verminderd natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je alles los laat met overlopende ziekenhuizen, ja. Dan gaan heel veel mensen nog meer binnen zitten dan ze nu al doen. Succes met de mortuaria.
Waarom is het altijd direct alles loslaten? Ik geloof er niks van dat vaccinaties niet zullen werken, maar mocht het toch zo zijn dan zul je denk ik een overgangsfase krijgen naar het beschermen van kwetsbaren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je het daar niet mee eens?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef hjansen82 het volgende:
Goh heel toevalling allemaal.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-avondklok-a4028478
Walgelijk, dat was het enige lichtpuntje nog dat al die engnekken niet meer bij Jinek aan tafel konden gaan zitten met hun ondermijnende gelulquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef hjansen82 het volgende:
Goh heel toevalling allemaal.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-avondklok-a4028478
Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit. In Singapore heeft men regels die wij hier niet willen. Ze hebben een app die verplicht is om in een supermarkt te mogen komen. En dan kan de politie bij die gegevens (klik).
En inderdaad twee weken verplichte quarantaine voor iedereen die het land binnenkomt, dat zie ik hier ook niet gebeuren met de open grenzen met Duitsland en België. Ze hebben tevens torenhoge boetes en celstraffen voor iedereen die niet wil luisteren. En mocht het onverhoopt toch misgaan, dan sluiten ze gewoon iedereen in zijn huis op net als in China.
Ik snap wel waarom het draagvlak naar 0,0 is gedaald. De regels gelden voor iedereen behalve hun eigen kliek.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Walgelijk, dat was het enige lichtpuntje nog dat al die engnekken niet meer bij Jinek aan tafel konden gaan zitten met hun ondermijnende gelul
De gemiddelde leeftijd qua Corona ziekenhuisopnamen is begin 60.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, het lijkt me opzich niet heel onlogisch dat de solidariteit met een bepaalde leeftijdsgroep steeds verder verminderd natuurlijk.
Zelfs een Gommers gaf dinsdag bij Jinek aan dat we dit eigenlijk vooral doen om voornamelijk een bepaalde leeftijdscategorie (60-75) niet op de IC terecht te laten komen maar dat je aan de andere kant ook steeds beter moet bekijken wat voor effecten maatregelen hebben op jongeren.
Reuze benieuwd naar de mening van Angela de Jong.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je het daar niet mee eens?
Ik denk dat voor het maatschappelijk debat en de aanstaande verkiezingen dit wel belangrijk is.
Oh ja hoor, net zoals we dat in de zomer deden. Geen enkel punt verder. Maar daarvoor moeten er eerst wat maatregelen effectief worden tegen de drukte in de ziekenhuizen voordat we dat doen. Gewoon je handen in de lucht gooien en het opgeven is natuurlijk geen slimme strategie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Volgens mij ging het erom dat wanneer de vaccins niet werken tegen de varianten. Noordzijde overdrijft het verder natuurlijk. Maar nog 1 of 2 jaar op deze manier leven is geen leven natuurlijk. Dan zal er toch mee gedeald moeten worden dat dit virus 'gewoon' onder ons is en zal er naar een manier gezocht moeten worden om weer zo normaal mogelijk te kunnen gaan leven.
net als met griep wat ook muteert ben je door ervaring of vaccin al af van veel varianten, corona zal ook blijven muteren dus daar ben je ook nooit helemaal vanaf maar door te vaccineren wel van de bestaande varianten waardoor het gewoon niet meer of minder dan een griepgolf wordt, dus zal het niet meer zo'n grip op ons leven hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Maar bij deze vergaande maatregelingen verwacht ik beter geïnformeerd te worden hierover. Of moet ik zelf in het ziekenhuis op onderzoek uitgaan. Het Nederlandse volk verdiend openheid zoals Pieter Omtzigt aangeeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:56 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd qua Corona ziekenhuisopnamen is begin 60.
Die mensen werken normaal gewoon.
Dat zijn geen bejaarden.
Ik vind het altijd zo lastig te volgen naast m'n werkquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
Zitten we al klaar met de Popcorn [insert popcorn.gif] voor het kamerdebat?
Als de IC bomvol ligt heeft dat natuurlijk ook wel negatieve effecten op die 20'er die bijv. een zwaar autoongeluk krijgt, voor die is er dan immers evengoed geen plaats. En de rest van die effecten kun je als overheid wel deels mitigeren, dat dat niet gebeurd is geen goede reden om de maatregelen dan maar helemaal los te laten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, het lijkt me opzich niet heel onlogisch dat de solidariteit met een bepaalde leeftijdsgroep steeds verder verminderd natuurlijk.
Zelfs een Gommers gaf dinsdag bij Jinek aan dat we dit eigenlijk vooral doen om voornamelijk een bepaalde leeftijdscategorie (60-75) niet op de IC terecht te laten komen maar dat je aan de andere kant ook steeds beter moet bekijken wat voor effecten maatregelen hebben op jongeren.
Ik heb er speciaal even tijd voor vrijgemaakt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo lastig te volgen naast m'n werk
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het zeker weet. Maar er zijn wel redenen om te twijfelen aan de besmettelijkheid. Ons kabinet neemt nu het zekere voor het onzekere en mijns inziens terecht. Ze gaan uit van het slechtste scenario, dus kan het alleen maar meevallen als je daarvanuit gaat.
Aantal redenen:
A. Uk ging helemaal los begin december, met zelfs open pubs
B. In denemarken in de R ook onder de 1, zelfs voor de UK variant. Als de UK variant een hogere R zou hebben van 0,4 tot 0,7 is onder de 1 komen bijna onmogelijk. Want dan zou je een R moeten hebben van de oude variant tussen de 0,3 en 0,6. In deze tijd van het jaar klinkt dat niet erg waarschijnlijk.
C. Er is een hogere viral load bij de mensen geconstateerd met UK mutatie. Ook dat is dan lastig vergelijken.
D. NIet direct de Uk variant zelf en wat meer op de langere termijn, maar het is nu eind januari. Voordat de UK variant hier overheersend is zou het begin maart zijn volgens de schema's van het RIVM. Dan ga je al richting de lente met een beetje geluk en zijn een groot deel van de kwetsbaren al gevacinneerd. Dit zorgt dus voor minder belasting op de zorg.
Kortom, een aantal redenen waarom de UK variant mee zou kunnen vallen. Desondanks snap ik het kabinet volkomen om het zekere voor het onzekere te nemen. Nu moet het volk zich eraan houden en ik betwijfel of dat genoeg gaat gebeuren.
Het enige wat ik moet is poepen. Niemand die mij verplicht een app te installeren en bovendien die telefoon altijd maar bij me te hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.
Het is spijtig dat wij anno 2021 nog steeds mensen hebben die niet zien dat het recht op privacy niet voor niets bestaat en dat de grondwet niet ingevoerd is om je alleen aan te houden wanneer het goed gaat.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is spijtig dat wij anno 2021 niet instaat zijn om wetten, bureaucratische regels aan te passen aan de situatie. Want het is natuurlijk van de knotse dat wij in de situatie van een pandemie nog iets te willen hebben. Je zou zo'n app gewoon op je telefoon MOETEN hebben.
Is een paar dagen geleden hier uitvoerig besproken. Ik kijk of ik het terug kan vinden.quote:
Ik zit er klaar voorquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:54 schreef _serial_ het volgende:
Zitten we al klaar met de Popcorn [insert popcorn.gif] voor het kamerdebat?
Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de IC bomvol ligt heeft dat natuurlijk ook wel negatieve effecten op die 20'er die bijv. een zwaar autoongeluk krijgt, voor die is er dan immers evengoed geen plaats. En de rest van die effecten kun je als overheid wel deels mitigeren, dat dat niet gebeurd is geen goede reden om de maatregelen dan maar helemaal los te laten.
Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet mijn vraag.
Mijn vraag is waarom mensen zo overtuigd lijken te zijn van het niet zo besmettelijk zijn van B117 omdat de daling in de UK ook is ingezet en het in NL (nog) niet heel erg stijgt door die variant. Als de maatregelen streng zijn en men houdt zich er redeiljk tot goed aan (al dan niet verplicht) zal ook een meer besmettelijke variant zich niet kunnen verspreiden, lijkt me.
Welke openheid wil je precies, naast de cijfers elke dag?quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Daar zit ook wel een kern van waarheid in. Maar bij deze vergaande maatregelingen verwacht ik beter geïnformeerd te worden hierover. Of moet ik zelf in het ziekenhuis op onderzoek uitgaan. Het Nederlandse volk verdiend openheid zoals Pieter Omtzigt aangeeft.
Exact. Ik denk dat deze maatregelingen ons opgelegd worden door het buitenland.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.
De besmettelijkheid die genoemd wordt is zo'n 30%, wie twijfelen daar aan?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.
Ja zelfs de onderzoekers van Oxford hebben dat aangegeven :quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is meer andersom. Er is een groep mensen (en die lijkt steeds groter te worden) die twijfelt over de besmettelijkheid zoals die genoemd wordt. Ze zijn niet zozeer overtuigd van het niet zo besmettelijk zijn, ze zijn niet overtuigd dat hij zoveel besmettelijker is.
quote:Zo bleek uit het onderzoek dat mensen met de Britse variant niet meer virusdeeltjes bij zich dragen dan dragers van de normale variant. En spijkerhard bewijs waaróm de mutatie besmettelijker zou zijn, kon door de onderzoekers niet worden geleverd.
Dan ga je wel naar een realiteit waarin mensen eens in de zoveel tijd een prik moeten halen. Ik begrijp niet waarom de overheid 'ons' al niet alvast voorbereid op die werkelijkheid. Men doet nog steeds alsof je nu in dit jaar twee prikkies moet halen, en je bent er vanaf.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
net als met griep wat ook muteert ben je door ervaring of vaccin al af van veel varianten, corona zal ook blijven muteren dus daar ben je ook nooit helemaal vanaf maar door te vaccineren wel van de bestaande varianten waardoor het gewoon niet meer of minder dan een griepgolf wordt, dus zal het niet meer zo'n grip op ons leven hebben.
Nou, mijn vrouw kan je wel wat verhalen vertellen over ziekenhuizen die afgelopen week dicht zijn gegaan omdat ze simpelweg niets meer konden opnemen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die scenario's die men maar al te graag wil voorschotelen. Tot nu toe is het niet eens in de buurt daarvan gekomen en dat zonder vaccin.
Correcte cijfers en niet dat gerommel met cijfers en melden dat er een storing is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke openheid wil je precies, naast de cijfers elke dag?
Oh dat zeg ik niet, al schaar ik deze avondklok wel wat meer onder de politieke maatregelen zonder dat het echt aantoonbaar effect heeft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:01 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Exact. Ik denk dat deze maatregelingen ons opgelegd worden door het buitenland.
En nu dus niet meer. Want de cijfers nemen af.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, mijn vrouw kan je wel wat verhalen vertellen over ziekenhuizen die afgelopen week dicht zijn gegaan omdat ze simpelweg niets meer konden opnemen.
Tja, hier kan ik niet zoveel mee.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:03 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Correcte cijfers en niet dat gerommel met cijfers en melden dat er een storing is.
Ik denk dat je de cijfers verkeerd interpreteert.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
En nu dus niet meer. Want de cijfers nemen af.
Ga je nu de cijfers als argument gebruiken terwijl je net zegt dat de cijfers niet kloppen?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
En nu dus niet meer. Want de cijfers nemen af.
Het is nog steeds ongehoord dat de kamer overgeslagen is voor het besluit viel.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:04 schreef Scorpie het volgende:
Ohja, en de mensen die denken dat er nog een mogelijkheid is dat de avondklok er niet komt; alle overheidsorganisaties zijn allang voorbereid, hij gaat er sowieso komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |