Genoeg ouders die dat doen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 03:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Welke ouder gaat zijn kind doelgericht bewust de nare/ahrde kanten van het leven (aan)leren ?
In het beste geval, leren "wij" onze kinderen dat ze binnen hun mogelijheden vooral zelf verantwoordelijk zijn en laten wij ze het eerst zelf (gecontroleerd) proberen ipv te gaan helicopteren.
Goed gezegd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 03:21 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie. Heb de vakken die normaal na stage worden gegeven afgelopen jaar al naar voren gehaald, maar nu moet ik toch echt stage lopen en vervolgens afstuderen. Waar je normaal gesproken met mijn studie TB na een belletje een stage hebt is het nu gewoon praktisch onmogelijk. Snap ook heel goed dat bedrijven niet zitten te wachten op een duo stage. Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd en mijn stage kan niet 100% vanuit huis worden uitgevoerd. Het zorgt er echter wel voor dat mijn studie stagneert en de rekeningen blijven gewoon komen.
Nu ben ik een laatste keuzevak aan het afronden en je merkt gewoon dat het niveau keihard naar beneden is gedonderd. Mensen zijn het ook spuugzat en dat merk je tijdens het online college. Iedereen houdt de camera uit en het is een en al passiviteit. Iedere vraag die de docent stelt resulteert in een hele ongemakkelijke stilte.Lessen waar normaal twee blokuren voor staan worden nu binnen één blokuur afgeraffeld en je moet jezelf maar zien te redden.
Durf van mijzelf wel te zeggen dat ik een positief ingesteld persoon ben, maar na bijna een jaar vind ik het wel een keer mooi geweest. De mensen die zeggen dat je je niet aan moet stellen zijn vaak ook mensen die een contract voor onbepaalde tijd hebben en al gesetteld zijn. Ondertussen betaal ik de hoofdprijs voor een gedeelde bovenwoning, wordt tweemaandelijks een forse incasso gestuurd voor het collegegeld en is voor mijn gevoel mijn volgende levensstap verder weg dan ooit. Nu red ik mijzelf gelukkig financieel wel, maar veel studenten om mij heen zijn hun baantje in de horeca kwijt en zitten letterlijk klem. Ondertussen wordt er voor iedere groep kwistig met (geleend) geld gestrooid, maar de studenten/jongeren kunnen de tering krijgen. Het is bij studenten/jongeren veelal geen kwestie van onwil, maar eerder een gevoel van onmacht. Jammer dat het zo gaat.
Vervelend en ik hoor ook dat (t)huisgeklonken studenten het een stuk lastiger hebben omdat ze het "ritme" en elkaar missen om te gebruiken als steun voor (zelf)relfectie met hun studie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 03:21 schreef RichardHammond het volgende:
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie.
Ja, dat is zo. Maar deze situatie is voor een ouder erg lastig.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creëer je ellende.
Ik zei niet dat het makkelijk was.quote:Op donderdag 21 januari 2021 05:37 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar deze situatie is voor een ouder erg lastig.
Ik heb drie kinderen in de leeftijden van 11, 16 en 19.
De laatste studeert, 2de jaar. Heeft 2 uur online les per week. Dat was het.
Hij heeft al maanden geen gebouw, docent of medestudent gezien. Is ondertussen zwaar gedemotiveerd en heeft geen flauw benul waar hij het nog voor doet. Hij is zijn bijbaan ook al maanden kwijt en vind geen ander werk. Het collegegeld moet wel iedere maand betaald worden.
Hij kan zijn vrienden niet/nauwelijks meer zien, niet naar de sportschool, niet uitgaan.
Doordat er geen perpectief is hangt hij met zijn ziel onder de arm op zijn kamer.
Wat ik ook zeg, het komt niet meer aan.
Ga er maar aan staan als moeder. Ik kan ook niet in de toekomst kijken.
Zoals het leven eigenlijk altijd is, leuk en zwaar tegelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 05:55 schreef IxCalypso het volgende:
Het kan enorm leuk zijn, maar als het tegenzit kan het ook tegen je werken en enorm zwaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |