Ik denk dat de scholen open al de helft frustratie scheelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Maar het dilemma is breder dan de avondklok. Want die avondklok heeft ook niet zo veel te maken met goed onderwijs bijvoorbeeld. Terwijl dat ook wel echt in het geding is.
Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Objectief bezien kan het best wel eens zo zijn dat we meer schade creren dan we voorkomen. Maar wat is dan wijsheid? Ik bedoel de lijken in de straten wil je ook niet. Om even het andere uiterste te schetsen.
Ik worstel daar persoonlijk ook wel mee, wat ik nu moet vinden.
Ja dat lijkt mij op. Het voelt misschien nu dat er onherstelbare schade wordt toegericht.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.
Zonder te willen zeggen dat er voor niemand in de toekomst gevolgen zullen zijn, de jeugd is al met al ook vrij aardig uit bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog gekomen.
Dat gesmijt met superlatieven lijkt mij enigszins ongepast.
Is het ook. Maar blijkens de situatie in enkele derdewereldlanden niet helemaal onrealistisch. Ik zei dan ook “andere uiterste”...quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is een terechte vraag waar ik oprecht ook geen eerlijk antwoord op heb. Ik loop liever ook niet over de lijken maar dat lijkt me echt wel een zeer zwart scenario.
Ik mag niet hopen dat je hier suggereert dat de euthanatica uit de kast gehaald moet worden? Want dat zou inderdaad niet zo goed vallenquote:Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @:vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.
Volgens mij denken de meeste landen dat over zichzelf.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We hebben zo'n grote bek in dit land over hoe 'groot' we wel niet zijn. We falen echt hopeloos en zijn het sukkeltje van de klas ondertussen
Dit, de jeugd is juist wat dit soort zaken betreft de meest weerbare leeftijd denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.
Zonder te willen zeggen dat er voor niemand in de toekomst gevolgen zullen zijn, de jeugd is al met al ook vrij aardig uit bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog gekomen.
Dat gesmijt met superlatieven lijkt mij enigszins ongepast.
Helemaal top en absolute aanrader en negeer het complot element dat de maker er in wil stoppen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:
Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.
Kijk wel eerst het filmpje voordat je reageert aub.
Niet EU land VK doet het nog beter.quote:Op donderdag 21 januari 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
"Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte."quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:29 schreef IxCalypso het volgende:
Even voor alle duidelijkheid, omdat dit het Coronatopic is.
Ik ben so far voor alle maatregelen geweest en heb me er ook echt goed aan gehouden. De avondklok vind ik lastiger te beoordelen, zelfde voor de vaccinaties. Ik persoonlijk denk (voel, ik ben geen deskundige) dat het niet heel veel verschil gaat maken die avondklok. En vaccinaties die 2 prikken nodig hebben??
(En als ik dan echt eerlijk ga zijn.
Ik denk dat dit een soort van vergelijkbare Spaanse griep is, qua verloop van de ziekte en van hoe alles verloopt in de wereld, en dat roep ik al vanaf begin vorig jaar)
Dat weet ik, maar dan moet dat wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
"Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte."
https://rijksvaccinatiepr(...)0leeftijd%20herhaald.
Eens.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:55 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan moet dat wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.
Massa's zijn altijd eng.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helemaal top en absolute aanrader en negeer het complot element dat de maker er in wil stoppen.
Het filmpje (36min) zie ik in de volgende delen uitgesplitst:
a)- een interessant interview van Maurice de Hond over massapsychologie en "massavorming".
b)- de complot & deepstate gedachten van de presentator Flavio Pasquino gemakshalve zie als onzin.
c)- geografische werking - en effectiviteitssanalyse aangaande vaccin(atiegraad)
d)- zorgen dat we uit de "cirkel" komen van voortdurende maatregelen door "vragen" te stellen.
Ik ga wat dieper in op het psychologische aspect (a) omdat het mij boeit met waarom we in een crisisspiraal komen.
Wat Maurice aan tafel aangeeft uit zijn gesprek bron:marurice (60min) met prof. dr. Mattias Desmet (psychologie), is dat we in de Covid19 zijn "gevangen" in een zelfversterkende "bewustzijnsvernauwing" die in stand wordt gehouden.
• a) Voortdurende ("ingesproken") angst die bij burgers gevoed door media vanuit:
• b) Experts/Behandelaars die (expert-blindness) in, over -en van hun "onderwerp" oplossingen adviseren
• c) Politici die op/onder druk van hun kiezers, electoraal verplicht zijn de experts te volgen
Geen van de drie doet iets opzettelijke verkeerd, noch manipuleert of heeft ongelijk.
Echter geen van die drie "groepen" kan zich (nog) losrukken met de vraag waar "we" in vredesnaam mee bezig zijn en of wat er werkelijk is ook daadwerkelijk het geval is. Experts zullen blijven zoeken naar ontwikkelingen, Behandelaars moeten zorg bieden en duiden de noodzaak en Politici verschuilen zich achter de experts en zijn "verplicht" om zorg te bieden ook in te gaan op smeekbedes van hun "angstige" kiezers.
Dit laatste (orwelliaans smeken om onzinnige maatregelen) werd en wordt bv duidelijk met resp. mondkapjes en idem nu waar niemand iets ziet in een avondklok maar daarvan de burger wel eist dat de Politiek daartoe gaat besluiten.
De Politiek kan ook niet anders dan zwaarder reageren want die kan niet op het eigen geweten hebben dat ze tegen een "expert" advies ingaan met risico van "vermijdbare" slachtoffers. Voorts maakt de politiek, Rutte & Hugo, zich schuldig om de angst in navolging van "mediale" kanalen nog eens extra in te wrijven.... die dan weer experts zal voeden etc.etc.
Ik vul hier zelf op aan dat "burgers" bijzonder weinig tot geen gevoel hebben voor getoonde cijfers, grafieken, plaatsjes, percentages en getalsverhoudingen door experts. Toon iemand een moeilijke grafiek of lijst met veel cijfers; en je publiek - op beeld beoordelend - zal al heel snel denken dat het OK en van toepassing is.
Twijfelaars die de situatie dan ter discussie stellen of die willen nuanceren - wat we ook zien bij Fok! - worden vervolgens veelal weggezet als complotdenkers, anarchisten of onkundige mensen tot en met moordenaars omdat ze tegen de stroom ingaan.
Nogmaals, een aanrader en als je tijd hebt (toch thuis als het goed is, kijk ook naar de Zoomuitzending met die hoogleraar psychologie. Verhelderend.
Voor alle duidelijkheid, euthanasie is of kan een onderdeel zijn van zelfbeschikking dat als begrip breder moet worden zien.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:52 schreef trein2000 het volgende:
Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @:vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.
Ik mag niet hopen dat je hier suggereert dat de euthanatica uit de kast gehaald moet worden? Want dat zou inderdaad niet zo goed vallen
Benieuwd of we met een avondklok nog fatsoenlijk democratisch kunnen gaan stemmen (tellen).quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:58 schreef hjansen82 het volgende:
De maatregelen gaan begin maart zwaar versoepelt worden zodat Rutte zijn verkiezingswinst veilig stelt.
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie. Heb de vakken die normaal na stage worden gegeven afgelopen jaar al naar voren gehaald, maar nu moet ik toch echt stage lopen en vervolgens afstuderen. Waar je normaal gesproken met mijn studie TB na een belletje een stage hebt is het nu gewoon praktisch onmogelijk. Snap ook heel goed dat bedrijven niet zitten te wachten op een duo stage. Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd en mijn stage kan niet 100% vanuit huis worden uitgevoerd. Het zorgt er echter wel voor dat mijn studie stagneert en de rekeningen blijven gewoon komen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik bemerk de laatste tijd bij mezelf een soort woede omhoog komen. Ik kan er niks aan doen.
Ik heb echt het geluk dat ik nog veel met mijn werk bezig kan zijn. Ik maak momenteel 60 uur per week en dan reken ik niet eens alle uren. Het is het enige waar ik me nog mee bezig kan houden vandaag de dag. Mijn vrouw speelt ondertussen leraresje.
Maar waar we nu mee bezig zijn is echt buiten proporties. Ik denk niet dat we beseffen wat we onze toekomstige generatie aan doen. Ik ben zelf 31 en ik val er al enigszins buiten maar we krijgen straks echt een gigantisch probleem met de groep 6-20 jaar. Die lopen echt elke dag een achterstand op die nooit of te nimmer te repareren valt. We beschadigen de levens van een generatie die ons straks overeind moet houden en dat alles om het leven van een generatie te redden die het grootste deel van hun leven er al op heeft zitten.
Ik wil absoluut niet oproepen (mijn bereik is sowieso beperkt) tot het laten varen van maatregelen maar laten we in godsnaam eens aandacht hebben voor de generatie die we nu aan hun lot overlaten. Mijn woede zit denk ik in het feit dat we in een systeem zitten die vooral draait om electoraal gewin ipv het daadwerkelijk bestrijden van dit virus en alle gevolgen daarvan.
We beseffen volgens mij echt niet waar we mee bezig zijn en welke gevolgen dit straks gaat hebben. Gevolgen zie zich verder strekken dan de komende levensjaren van zij die tot de risicogroep behoren.
Waren dezelfde die Mammietje reeds genoemd had. Wel een ander schema:quote:Op donderdag 21 januari 2021 03:03 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ik had hem gelezen, de meeste die jij noemde zijn geen griep en of corona-achtige ziektes.
Welke ouder gaat zijn kind doelgericht bewust de nare/ahrde kanten van het leven (aan)leren ?quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creer je ellende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |