abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2021 @ 01:50:10 #103
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197543676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.

Zonder te willen zeggen dat er voor niemand in de toekomst gevolgen zullen zijn, de jeugd is al met al ook vrij aardig uit bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog gekomen.

Dat gesmijt met superlatieven lijkt mij enigszins ongepast.
Ja dat lijkt mij op. Het voelt misschien nu dat er onherstelbare schade wordt toegericht.

Ja, de nieuwe generaties zullen opdraaien voor de kosten, maar so what?

Persoonlijk denk ik dat ik na deze crisis veel meer ga genieten van m'n vrijheid dan voor 2020.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197543683
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is een terechte vraag waar ik oprecht ook geen eerlijk antwoord op heb. Ik loop liever ook niet over de lijken maar dat lijkt me echt wel een zeer zwart scenario.
Is het ook. Maar blijkens de situatie in enkele derdewereldlanden niet helemaal onrealistisch. Ik zei dan ook “andere uiterste”...
quote:
Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @:vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.
Ik mag niet hopen dat je hier suggereert dat de euthanatica uit de kast gehaald moet worden? Want dat zou inderdaad niet zo goed vallen ;)

Maar goed. Ik merk bij mezelf dat ik er echt mee worstel wat ik moet vinden. Enerzijds ben ik er helemaal klaar mee en vind ik dat de grens wel bereikt is qua wat je aan solidariteit kunt verwachten.
Aan de andere kant vind ik ook dat je moet voorkomen dat je halve land ontwricht wordt.
Ik weet het echt niet op dit moment wat ik verstandig zou vinden.

Een avondklok in ieder geval niet, ik vind niet dat je op grond van “het werkt waarschijnlijk, maar hoeveel weten we niet” kunt overgaan tot een maatregel die zo veel impact heeft op met name groepen die het toch al zwaar hebben zoals alleenstaanden en klein behuisden. Maar ook op bijvoorbeeld sport en beweging.

De downsides zijn duidelijk en aanzienlijk terwijl de positieve effecten onzeker zijn en wat we er van weten (ik geloof 10% daling van de R geschat?) vind ik ook niet van dergelijke schokkende proporties dat ik vind dat we het maar gewoon moeten doen omdat de mogelijke voordelen zo groot zijn dat het onverstandig zou zijn om het te negeren. Ik vraag mij af op welk punt de voorstanders die weging anders maken? Of is er geen weging en is er sprake van paniekvoetbal?
zie email 27 oktober
pi_197543711
De maatregelen gaan begin maart zwaar versoepelt worden zodat Rutte zijn verkiezingswinst veilig stelt.
Check it out
pi_197543716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

We hebben zo'n grote bek in dit land over hoe 'groot' we wel niet zijn. We falen echt hopeloos en zijn het sukkeltje van de klas ondertussen :'(
Volgens mij denken de meeste landen dat over zichzelf.
pi_197543729
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Zonder direct namen te willen noemen zijn er personen die een jaar of wat terug dan waren van het benoemen dat de jeugd niets meer kan hebben. Hard times create strong men. Dat gebeuren. Die roepen nu het hardst om de onherstelbare schade die er zogenaamd voor de jeugd zal zijn.

Zonder te willen zeggen dat er voor niemand in de toekomst gevolgen zullen zijn, de jeugd is al met al ook vrij aardig uit bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog gekomen.

Dat gesmijt met superlatieven lijkt mij enigszins ongepast.
Dit, de jeugd is juist wat dit soort zaken betreft de meest weerbare leeftijd denk ik.
Mensen sowieso passen zich aan, altijd in alle omstandigheden of die nou goed of slecht zijn.
(Soms is dat een helaas, soms is het juist goed).

Maar kinderen en pubers worden erg onderschat vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 02:05:51 ]
pi_197543731
Ik werk met hoogbegaafde kinderen, alsof die kinderen nooit te maken krijgen met ellende in hun leven, net als kinderen die juist onderaan de ladder staan. Elk persoon/kind krijgt te maken met een bepaalde vorm van ellende in hun leven. Wat ouderen normaal aan jongeren leren is om om te gaan met ...

Het lijkt wel alsof sommige ouderen dat niet meer aan jongeren willen leren.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 02:15:27 ]
pi_197543766
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creer je ellende.
pi_197543771
Het moet een middenweg zijn, je gaat je kinderen ook niet alleen maar leren dat alles kut is.
Je leert ze van alle kanten iets.
pi_197543804
Even voor alle duidelijkheid, omdat dit het Coronatopic is.
Ik ben so far voor alle maatregelen geweest en heb me er ook echt goed aan gehouden. De avondklok vind ik lastiger te beoordelen, zelfde voor de vaccinaties. Ik persoonlijk denk (voel, ik ben geen deskundige) dat het niet heel veel verschil gaat maken die avondklok. En vaccinaties die 2 prikken nodig hebben??

(En als ik dan echt eerlijk ga zijn.
Ik denk dat dit een soort van vergelijkbare Spaanse griep is, qua verloop van de ziekte en van hoe alles verloopt in de wereld, en dat roep ik al vanaf begin vorig jaar ;))

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 02:30:37 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 02:48:08 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543840
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:34 schreef Discombobulate het volgende:

Wat vinden we hier van? Even puur het psychologische van die meneer Smet. Ik schrik hier echt van mocht dit een logisch gevolg gaan worden van het handelen van het kabinet en het OMT. Ik zie dit gedrag al wel wat in De Jonge om eerlijk te zijn.

Kijk wel eerst het filmpje voordat je reageert aub.
Helemaal top en absolute aanrader en negeer het complot element dat de maker er in wil stoppen.

Het filmpje (36min) zie ik in de volgende delen uitgesplitst:
a)- een interessant interview van Maurice de Hond over massapsychologie en "massavorming".
b)- de complot & deepstate gedachten van de presentator Flavio Pasquino gemakshalve zie als onzin.
c)- geografische werking - en effectiviteitssanalyse aangaande vaccin(atiegraad)
d)- zorgen dat we uit de "cirkel" komen van voortdurende maatregelen door "vragen" te stellen.

Ik ga wat dieper in op het psychologische aspect (a) omdat het mij boeit met waarom we in een crisisspiraal komen.

Wat Maurice aan tafel aangeeft uit zijn gesprek bron:marurice (60min) met prof. dr. Mattias Desmet (psychologie), is dat we in de Covid19 zijn "gevangen" in een zelfversterkende "bewustzijnsvernauwing" die in stand wordt gehouden.
• a) Voortdurende ("ingesproken") angst die bij burgers gevoed door media vanuit:
• b) Experts/Behandelaars die (expert-blindness) in, over -en van hun "onderwerp" oplossingen adviseren
• c) Politici die op/onder druk van hun kiezers, electoraal verplicht zijn de experts te volgen
Geen van de drie doet iets opzettelijke verkeerd, noch manipuleert of heeft ongelijk.

Echter geen van die drie "groepen" kan zich (nog) losrukken met de vraag waar "we" in vredesnaam mee bezig zijn en of wat er werkelijk is ook daadwerkelijk het geval is. Experts zullen blijven zoeken naar ontwikkelingen, Behandelaars moeten zorg bieden en duiden de noodzaak en Politici verschuilen zich achter de experts en zijn "verplicht" om zorg te bieden ook in te gaan op smeekbedes van hun "angstige" kiezers.

Dit laatste (orwelliaans smeken om onzinnige maatregelen) werd en wordt bv duidelijk met resp. mondkapjes en idem nu waar niemand iets ziet in een avondklok maar daarvan de burger wel eist dat de Politiek daartoe gaat besluiten.

De Politiek kan ook niet anders dan zwaarder reageren want die kan niet op het eigen geweten hebben dat ze tegen een "expert" advies ingaan met risico van "vermijdbare" slachtoffers. Voorts maakt de politiek, Rutte & Hugo, zich schuldig om de angst in navolging van "mediale" kanalen nog eens extra in te wrijven.... die dan weer experts zal voeden etc.etc.

Ik vul hier zelf op aan dat "burgers" bijzonder weinig tot geen gevoel hebben voor getoonde cijfers, grafieken, plaatsjes, percentages en getalsverhoudingen door experts. Toon iemand een moeilijke grafiek of lijst met veel cijfers; en je publiek - op beeld beoordelend - zal al heel snel denken dat het OK en van toepassing is.

Twijfelaars die de situatie dan ter discussie stellen of die willen nuanceren - wat we ook zien bij Fok! - worden vervolgens veelal weggezet als complotdenkers, anarchisten of onkundige mensen tot en met moordenaars omdat ze tegen de stroom ingaan.

Nogmaals, een aanrader en als je tijd hebt (toch thuis als het goed is :P , kijk ook naar de Zoomuitzending met die hoogleraar psychologie. Verhelderend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 21 januari 2021 @ 02:53:59 #113
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197543859
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
Niet EU land VK doet het nog beter.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197543863
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:29 schreef IxCalypso het volgende:
Even voor alle duidelijkheid, omdat dit het Coronatopic is.
Ik ben so far voor alle maatregelen geweest en heb me er ook echt goed aan gehouden. De avondklok vind ik lastiger te beoordelen, zelfde voor de vaccinaties. Ik persoonlijk denk (voel, ik ben geen deskundige) dat het niet heel veel verschil gaat maken die avondklok. En vaccinaties die 2 prikken nodig hebben??

(En als ik dan echt eerlijk ga zijn.
Ik denk dat dit een soort van vergelijkbare Spaanse griep is, qua verloop van de ziekte en van hoe alles verloopt in de wereld, en dat roep ik al vanaf begin vorig jaar ;))
"Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte."
https://rijksvaccinatiepr(...)0leeftijd%20herhaald.
pi_197543866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

"Twee vaccinaties bieden je kindje de eerste bescherming tegen de ziekten difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP), hib-ziekte, hepatitis B en pneumokokkenziekte."
https://rijksvaccinatiepr(...)0leeftijd%20herhaald.
Dat weet ik, maar dan moet dat wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.
pi_197543867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:55 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dan moet dat wel binnen een bepaalde tijd gebeuren.
Eens. :{
pi_197543873
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Helemaal top en absolute aanrader en negeer het complot element dat de maker er in wil stoppen.

Het filmpje (36min) zie ik in de volgende delen uitgesplitst:
a)- een interessant interview van Maurice de Hond over massapsychologie en "massavorming".
b)- de complot & deepstate gedachten van de presentator Flavio Pasquino gemakshalve zie als onzin.
c)- geografische werking - en effectiviteitssanalyse aangaande vaccin(atiegraad)
d)- zorgen dat we uit de "cirkel" komen van voortdurende maatregelen door "vragen" te stellen.

Ik ga wat dieper in op het psychologische aspect (a) omdat het mij boeit met waarom we in een crisisspiraal komen.

Wat Maurice aan tafel aangeeft uit zijn gesprek bron:marurice (60min) met prof. dr. Mattias Desmet (psychologie), is dat we in de Covid19 zijn "gevangen" in een zelfversterkende "bewustzijnsvernauwing" die in stand wordt gehouden.
• a) Voortdurende ("ingesproken") angst die bij burgers gevoed door media vanuit:
• b) Experts/Behandelaars die (expert-blindness) in, over -en van hun "onderwerp" oplossingen adviseren
• c) Politici die op/onder druk van hun kiezers, electoraal verplicht zijn de experts te volgen
Geen van de drie doet iets opzettelijke verkeerd, noch manipuleert of heeft ongelijk.

Echter geen van die drie "groepen" kan zich (nog) losrukken met de vraag waar "we" in vredesnaam mee bezig zijn en of wat er werkelijk is ook daadwerkelijk het geval is. Experts zullen blijven zoeken naar ontwikkelingen, Behandelaars moeten zorg bieden en duiden de noodzaak en Politici verschuilen zich achter de experts en zijn "verplicht" om zorg te bieden ook in te gaan op smeekbedes van hun "angstige" kiezers.

Dit laatste (orwelliaans smeken om onzinnige maatregelen) werd en wordt bv duidelijk met resp. mondkapjes en idem nu waar niemand iets ziet in een avondklok maar daarvan de burger wel eist dat de Politiek daartoe gaat besluiten.

De Politiek kan ook niet anders dan zwaarder reageren want die kan niet op het eigen geweten hebben dat ze tegen een "expert" advies ingaan met risico van "vermijdbare" slachtoffers. Voorts maakt de politiek, Rutte & Hugo, zich schuldig om de angst in navolging van "mediale" kanalen nog eens extra in te wrijven.... die dan weer experts zal voeden etc.etc.

Ik vul hier zelf op aan dat "burgers" bijzonder weinig tot geen gevoel hebben voor getoonde cijfers, grafieken, plaatsjes, percentages en getalsverhoudingen door experts. Toon iemand een moeilijke grafiek of lijst met veel cijfers; en je publiek - op beeld beoordelend - zal al heel snel denken dat het OK en van toepassing is.

Twijfelaars die de situatie dan ter discussie stellen of die willen nuanceren - wat we ook zien bij Fok! - worden vervolgens veelal weggezet als complotdenkers, anarchisten of onkundige mensen tot en met moordenaars omdat ze tegen de stroom ingaan.

Nogmaals, een aanrader en als je tijd hebt (toch thuis als het goed is :P , kijk ook naar de Zoomuitzending met die hoogleraar psychologie. Verhelderend.
Massa's zijn altijd eng.
In elke vorm.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:01:15 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197543877
nevermind
are we infinite or am I alone
pi_197543886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:01 schreef crystal_meth het volgende:
nevermind
Ik had hem gelezen, de meeste die jij noemde zijn geen griep en of corona-achtige ziektes.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:14:59 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543920
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:52 schreef trein2000 het volgende:
Bewust wil ik overigens ook geen opties aandragen hier want die zullen niet goed vallen. Waar het op neer komt is wat @:vallon al zei de het recht van zelfbeschikking een groot goed zou moeten zijn in deze tijd.

Ik mag niet hopen dat je hier suggereert dat de euthanatica uit de kast gehaald moet worden? Want dat zou inderdaad niet zo goed vallen
Voor alle duidelijkheid, euthanasie is of kan een onderdeel zijn van zelfbeschikking dat als begrip breder moet worden zien.

Het is geen zelfbeschikking als iemand in doodsnood gebracht dan "dwangbesluit" neemt om te sterven om een dan aanwezig leed te voorkomen. Zelfbeschikking is bv een keuze voor situaties wanneer zelf afgewogen besluiten dan niet (meer) mogelijk zijn.

Zelfbeschikking voor mij ook zelf bepalen in de rechtstaat met consequenties nemen als ik (n)iets doe doe dat alleen mijzelf aangaat, mits ik daarmee anderen niet daarmee hun mensrechten ontzeg. Ik ben er niet eens op uit op persoonlijk voordelen noch onttrekking van plichten.

Prima dat ik er belasting betaal maar ik wil bv geen "levensinperkende" behandeling in een ziekenhuis ondergaan en accepteer dan het leven zoals het is.

Zelfbeschikking hier ivm Covid19, is zelf kunnen bepalen of ik wel/geen masker draag, mijn eigen handen was, door wie ik mij laat knuffelen, uit kan gaan, mij laat testen, mij of een vaccin neem of desnoods in de nacht zomaar onbespied op het strand kan rondhupsen om een jointje weg te werken.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:18:40 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:58 schreef hjansen82 het volgende:
De maatregelen gaan begin maart zwaar versoepelt worden zodat Rutte zijn verkiezingswinst veilig stelt.
Benieuwd of we met een avondklok nog fatsoenlijk democratisch kunnen gaan stemmen (tellen).

Sws zou ik willen dat iedereen als keuze per post kan gaan stemmen. Menigeen, ik ken ze, zal zich met maatregelen bedreigd niet happy voelen om gemaskerd, in de rij, een beduimeld potlood in een gebruikt "stemhokje" te moeten gaan gebruiken.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:21:01 #122
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_197543934
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik bemerk de laatste tijd bij mezelf een soort woede omhoog komen. Ik kan er niks aan doen.
Ik heb echt het geluk dat ik nog veel met mijn werk bezig kan zijn. Ik maak momenteel 60 uur per week en dan reken ik niet eens alle uren. Het is het enige waar ik me nog mee bezig kan houden vandaag de dag. Mijn vrouw speelt ondertussen leraresje.
Maar waar we nu mee bezig zijn is echt buiten proporties. Ik denk niet dat we beseffen wat we onze toekomstige generatie aan doen. Ik ben zelf 31 en ik val er al enigszins buiten maar we krijgen straks echt een gigantisch probleem met de groep 6-20 jaar. Die lopen echt elke dag een achterstand op die nooit of te nimmer te repareren valt. We beschadigen de levens van een generatie die ons straks overeind moet houden en dat alles om het leven van een generatie te redden die het grootste deel van hun leven er al op heeft zitten.

Ik wil absoluut niet oproepen (mijn bereik is sowieso beperkt) tot het laten varen van maatregelen maar laten we in godsnaam eens aandacht hebben voor de generatie die we nu aan hun lot overlaten. Mijn woede zit denk ik in het feit dat we in een systeem zitten die vooral draait om electoraal gewin ipv het daadwerkelijk bestrijden van dit virus en alle gevolgen daarvan.

We beseffen volgens mij echt niet waar we mee bezig zijn en welke gevolgen dit straks gaat hebben. Gevolgen zie zich verder strekken dan de komende levensjaren van zij die tot de risicogroep behoren.
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie. Heb de vakken die normaal na stage worden gegeven afgelopen jaar al naar voren gehaald, maar nu moet ik toch echt stage lopen en vervolgens afstuderen. Waar je normaal gesproken met mijn studie TB na een belletje een stage hebt is het nu gewoon praktisch onmogelijk. Snap ook heel goed dat bedrijven niet zitten te wachten op een duo stage. Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd en mijn stage kan niet 100% vanuit huis worden uitgevoerd. Het zorgt er echter wel voor dat mijn studie stagneert en de rekeningen blijven gewoon komen.

Nu ben ik een laatste keuzevak aan het afronden en je merkt gewoon dat het niveau keihard naar beneden is gedonderd. Mensen zijn het ook spuugzat en dat merk je tijdens het online college. Iedereen houdt de camera uit en het is een en al passiviteit. Iedere vraag die de docent stelt resulteert in een hele ongemakkelijke stilte. :s) Lessen waar normaal twee blokuren voor staan worden nu binnen n blokuur afgeraffeld en je moet jezelf maar zien te redden.

Durf van mijzelf wel te zeggen dat ik een positief ingesteld persoon ben, maar na bijna een jaar vind ik het wel een keer mooi geweest. De mensen die zeggen dat je je niet aan moet stellen zijn vaak ook mensen die een contract voor onbepaalde tijd hebben en al gesetteld zijn. Ondertussen betaal ik de hoofdprijs voor een gedeelde bovenwoning, wordt tweemaandelijks een forse incasso gestuurd voor het collegegeld en is voor mijn gevoel mijn volgende levensstap verder weg dan ooit. Nu red ik mijzelf gelukkig financieel wel, maar veel studenten om mij heen zijn hun baantje in de horeca kwijt en zitten letterlijk klem. Ondertussen wordt er voor iedere groep kwistig met (geleend) geld gestrooid, maar de studenten/jongeren kunnen de tering krijgen. Het is bij studenten/jongeren veelal geen kwestie van onwil, maar eerder een gevoel van onmacht. Jammer dat het zo gaat.
pi_197543935
Ik vind stemmen uitstellen misschien wel beter, per post lijkt me niks.
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:22:08 #124
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197543938
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:03 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Ik had hem gelezen, de meeste die jij noemde zijn geen griep en of corona-achtige ziektes.
Waren dezelfde die Mammietje reeds genoemd had. Wel een ander schema:

Belgi: 8, 12 en 16 weken, 15 maanden, 6 jaar
Nederland: 3, 5 en 11 maanden, 4 jaar

https://www.zorg-en-gezondheid.be/basisvaccinatieschema

Bij de griepprik is de effectiveit vaak vrij laag. Misschien zou een booster dat verhogen, maar de kans bestaat dat veel minder mensen het zouden halen als het twee prikken waren.
(de lage effectivieit is ook doordat het vaccin niet 100% overeenkomt met de virussen die dan de ronde doen: griep muteert zeer snel, er zijn meerdere types, de samenstelling van het vaccin wordt 6 of meer maanden voor het griepseizoen bepaald op basis van voorspellingen, sommige jaren zijn die beter dan andere.
are we infinite or am I alone
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:22:15 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543939
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creer je ellende.
Welke ouder gaat zijn kind doelgericht bewust de nare/ahrde kanten van het leven (aan)leren ?

In het beste geval, leren "wij" onze kinderen dat ze binnen hun mogelijheden vooral zelf verantwoordelijk zijn en laten wij ze het eerst zelf (gecontroleerd) proberen ipv te gaan helicopteren.
pi_197543940
quote:
5s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Welke ouder gaat zijn kind doelgericht bewust de nare/ahrde kanten van het leven (aan)leren ?

In het beste geval, leren "wij" onze kinderen dat ze binnen hun mogelijheden vooral zelf verantwoordelijk zijn en laten wij ze het eerst zelf (gecontroleerd) proberen ipv te gaan helicopteren.
Genoeg ouders die dat doen.
Wantrouwend ten opzichte van alles.
pi_197543942
In mijn baan heb ik veel overheersende ouders gezien en veel ouders die alles maar loslaten.
pi_197543957
Maar goed, terug naar het onderwerp :)
pi_197543974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:21 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie. Heb de vakken die normaal na stage worden gegeven afgelopen jaar al naar voren gehaald, maar nu moet ik toch echt stage lopen en vervolgens afstuderen. Waar je normaal gesproken met mijn studie TB na een belletje een stage hebt is het nu gewoon praktisch onmogelijk. Snap ook heel goed dat bedrijven niet zitten te wachten op een duo stage. Ze hebben wel andere dingen aan hun hoofd en mijn stage kan niet 100% vanuit huis worden uitgevoerd. Het zorgt er echter wel voor dat mijn studie stagneert en de rekeningen blijven gewoon komen.

Nu ben ik een laatste keuzevak aan het afronden en je merkt gewoon dat het niveau keihard naar beneden is gedonderd. Mensen zijn het ook spuugzat en dat merk je tijdens het online college. Iedereen houdt de camera uit en het is een en al passiviteit. Iedere vraag die de docent stelt resulteert in een hele ongemakkelijke stilte. :s) Lessen waar normaal twee blokuren voor staan worden nu binnen n blokuur afgeraffeld en je moet jezelf maar zien te redden.

Durf van mijzelf wel te zeggen dat ik een positief ingesteld persoon ben, maar na bijna een jaar vind ik het wel een keer mooi geweest. De mensen die zeggen dat je je niet aan moet stellen zijn vaak ook mensen die een contract voor onbepaalde tijd hebben en al gesetteld zijn. Ondertussen betaal ik de hoofdprijs voor een gedeelde bovenwoning, wordt tweemaandelijks een forse incasso gestuurd voor het collegegeld en is voor mijn gevoel mijn volgende levensstap verder weg dan ooit. Nu red ik mijzelf gelukkig financieel wel, maar veel studenten om mij heen zijn hun baantje in de horeca kwijt en zitten letterlijk klem. Ondertussen wordt er voor iedere groep kwistig met (geleend) geld gestrooid, maar de studenten/jongeren kunnen de tering krijgen. Het is bij studenten/jongeren veelal geen kwestie van onwil, maar eerder een gevoel van onmacht. Jammer dat het zo gaat.
Goed gezegd.
zie email 27 oktober
pi_197543978
Doorgaan, vooral doorgaan
pi_197543979
Iedereen kent die uitspraak, geef niet op :)
  donderdag 21 januari 2021 @ 03:36:29 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197543981
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:21 schreef RichardHammond het volgende:
We zitten gewoon in een hele complexe situatie. We kunnen de maatregelen nu nog niet laten varen, want dan loopt het gierend uit de klauwen. Het gevoerde beleid heeft echter wel hele vervelende neveneffecten. Nu ben ik al wat ouder (29 jaar) en zit in de afrondende fase van mijn studie.
Vervelend en ik hoor ook dat (t)huisgeklonken studenten het een stuk lastiger hebben omdat ze het "ritme" en elkaar missen om te gebruiken als steun voor (zelf)relfectie met hun studie.

Inzake "dan loopt het gierend uit de klauwen" is de vraag qua Covid19 gerechtvaardigd waar dat vandaan blijft komen, wie dat blijft ongekaderd blijft duiden en/of maatregelen nog wel proportioneel zijn.
Het "we" moet geen "je" kom daardoor in de shit worden.

Ik vind het tamelijk onzinnig om een student (of wie dan ook) langdurig van zijn te kiezen levenspad te houden omdat een deel van de bevolking, een "risico" heeft waarvoor ze moeten worden beschermd doordat anderen gedwongen worden om zich af te zonderen.
pi_197544115
Viroloog Erasmus MC stelt dat het allemaal wel meevalt met die Britse variant en noemt het bewijs voor de avondklok niet overtuigend: https://www.tubantia.nl/b(...)vertuigend~a6d7878e/

Ben erg benieuwd wat D66 gaat doen. Die hebben zich best wel ingegraven.
zie email 27 oktober
  donderdag 21 januari 2021 @ 04:55:09 #134
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_197544130
Ja hoor. Een nieuwe California variant, CAL.20C. Het houdt niet op. :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_197544147

Ik heb dit nummer zo vaak geplugd op dit forum.

Zo voelen veel mensen zich tijdens de corona epidemie, zo voelden sommige mensen zich al lang daarvoor.
Je moet je altijd aanpassen aan society en haar rules, nu geldt het voor iedereen (al kan je daar ook over twijfelen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 05:07:37 ]
pi_197544161
Voor iedereen die gelooft dat de Britse variant 40-60% besmettelijker is:

Deze schatting/conclusie komt van Neil Ferguson nav door hem en zijn team gemaakte rekenmodellen.

Dit zelfde team voorspelde in maart, ook gepubliceerd middels een Imperial report dat er in de UK binnen 3 maanden 55.000 covid doden zouden vallen, en dat 81% van de Britse en Amerikaanse bevolking besmet zou raken en er binnen 3 maanden in de VS 2,2 miljoen doden ten gevolge van covid zouden vallen.

Nog wat meer referenties van deze club:

In 2005 zei Ferguson dat tot 200 miljoen mensen zouden kunnen worden gedood door vogelgriep.
Uiteindelijk stierven tussen 2003 en 2009 wereldwijd slechts 282 mensen aan de ziekte.

In 2009 voorspelden Ferguson en zijn imperiale team dat de varkensgriep een sterftecijfer had van 0,3 procent tot 1,5 procent. Zijn meest waarschijnlijke schatting was dat het sterftecijfer 0,4 procent was. Volgens een schatting van de regering , gebaseerd op het advies van Ferguson, was een 'redelijk worstcasescenario' dat de ziekte zou leiden tot 65.000 doden in het VK.
Uiteindelijk doodde de varkensgriep 457 mensen in het VK.

In 2002 voorspelde Ferguson dat tussen de 50 en 50.000 mensen waarschijnlijk zouden overlijden door blootstelling aan BSE (gekkekoeienziekte) in rundvlees. Hij voorspelde ook dat dat aantal zou kunnen oplopen tot 150.000 als er ook een schapenepidemie was . In het VK zijn er slechts 177 sterfgevallen als gevolg van BSE.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 21-01-2021 05:26:06 ]
pi_197544163
Voorspellingen hebben we niet zo veel aan.

Ik schat in dat mijn voorspellingen beter waren als je me terug leest.
pi_197544165
Sterker nog, dat voorspel ik, loep me maar ^^
pi_197544166
Mijn voorspelling was, dit gaat 2-3 jaar duren dan is het weg.
pi_197544188
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Ja, dat is zo. Maar deze situatie is voor een ouder erg lastig.

Ik heb drie kinderen in de leeftijden van 11, 16 en 19.
De laatste studeert, 2de jaar. Heeft 2 uur online les per week. Dat was het.
Hij heeft al maanden geen gebouw, docent of medestudent gezien. Is ondertussen zwaar gedemotiveerd en heeft geen flauw benul waar hij het nog voor doet. Hij is zijn bijbaan ook al maanden kwijt en vind geen ander werk. Het collegegeld moet wel iedere maand betaald worden.
Hij kan zijn vrienden niet/nauwelijks meer zien, niet naar de sportschool, niet uitgaan.
Doordat er geen perpectief is hangt hij met zijn ziel onder de arm op zijn kamer.

Wat ik ook zeg, het komt niet meer aan.
Ga er maar aan staan als moeder. Ik kan ook niet in de toekomst kijken.
pi_197544197
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 05:37 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Maar deze situatie is voor een ouder erg lastig.

Ik heb drie kinderen in de leeftijden van 11, 16 en 19.
De laatste studeert, 2de jaar. Heeft 2 uur online les per week. Dat was het.
Hij heeft al maanden geen gebouw, docent of medestudent gezien. Is ondertussen zwaar gedemotiveerd en heeft geen flauw benul waar hij het nog voor doet. Hij is zijn bijbaan ook al maanden kwijt en vind geen ander werk. Het collegegeld moet wel iedere maand betaald worden.
Hij kan zijn vrienden niet/nauwelijks meer zien, niet naar de sportschool, niet uitgaan.
Doordat er geen perpectief is hangt hij met zijn ziel onder de arm op zijn kamer.

Wat ik ook zeg, het komt niet meer aan.
Ga er maar aan staan als moeder. Ik kan ook niet in de toekomst kijken.
Ik zei niet dat het makkelijk was.
pi_197544201
Ik heb ook echt te doen met gezinnen die het echt moeilijk hebben nu.
Echt. Ik heb geluk met mijn eigen gezin geloof ik, dus dan is het al makkelijker praten.

Maar ik heb mijn dochter een bepaalde opvoeding gegeven, niet te streng maar ook niet te los.
En daar geloof ik heilig in, maar ook ik weet dat dat niet voor elk kind geldt.
En ook voor ouders is het moeilijk.
pi_197544203
Ouder zijn is moeilijk, eigenlijk altijd, en nu extra.
pi_197544209
Het is een enorme verantwoordelijkheid.
pi_197544211
Het kan enorm leuk zijn, maar als het tegenzit kan het ook tegen je werken en enorm zwaar zijn.
pi_197544213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 05:55 schreef IxCalypso het volgende:
Het kan enorm leuk zijn, maar als het tegenzit kan het ook tegen je werken en enorm zwaar zijn.
Zoals het leven eigenlijk altijd is, leuk en zwaar tegelijk.
pi_197544218
Zo is het nou eenmaal, ik zie het leven niet als 1 groot feest, ik zie het als ups en downs.

Ik las laatst iets over dat mensen die een voorkeur hadden voor apocalypstische movies en series beter kunnen dealen met deze pandemie. Omdat ze er onbewust al op voorbereid zijn.

Ik ben een grote The Walking Dead fan ^^
pi_197544220
Lost ook.
pi_197544222
Waar mensen moeten zien te overleven, de relaxten overleven bijna altijd, de raddraaiers niet altijd ;)

Maar goed das fictie, al geloof ik ergens wel in dat onderzoek.
pi_197544224
Ik zit weer in de sc stand. Ik ga zo slapen, als ik begin te praten hou ik soms niet op ^^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 06:04:22 ]
pi_197544286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 04:44 schreef trein2000 het volgende:
Viroloog Erasmus MC stelt dat het allemaal wel meevalt met die Britse variant en noemt het bewijs voor de avondklok niet overtuigend: https://www.tubantia.nl/b(...)vertuigend~a6d7878e/

Ben erg benieuwd wat D66 gaat doen. Die hebben zich best wel ingegraven.
quote:
Kerstmis
Fouchier vindt het aannemelijker dat het overstromen van de Engelse ziekenhuizen een paar weken geleden het gevolg was van de lossere coronamaatregelen in dat land rond Kerstmis. Ook in Portugal waren de regels met kerst niet streng, en daar steeg het aantal ziekenhuisopnames de laatste weken eveneens gigantisch. ,,Het is daarom heel verstandig dat Nederland een week voor kerst de teugels heeft aangetrokken. En je ziet het aantal besmettingen daardoor al een tijdje gestaag dalen. Ook in Engeland vertonen de cijfers nu weer een dalende lijn.”
Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.

Overigens ook wel benieuwd wat de 2e kamer gaat doen. Hoe kunnen ze trouwens berhaupt de plannen maken voor een avondklok gezien die motie van Wilders laatst? Of is dit spelen met definities?
I'll give you something to do
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:37:00 #152
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197544289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:33 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.

Overigens ook wel benieuwd wat de 2e kamer gaat doen. Hoe kunnen ze trouwens berhaupt de plannen maken voor een avondklok gezien die motie van Wilders laatst? Of is dit spelen met definities?
Ze zitten in een angstbubbel.. rationeel denken wordt steeds lastiger en het is ze niet eens kwalijk te nemen eigenlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:40:14 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:33 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Na die motie is nieuwe informatie beschikbaar gekomen.

Overigens wordt er over de avondklok vandaag eerst nog gestemd in de tweede kamer. Dus dan kunnen partijen aangeven of ze op grond van die informatie hun standpunt hebben herzien. (En voor de linkse partijen; In ruil voor een vliegverbod ;))
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')