abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197544286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 04:44 schreef trein2000 het volgende:
Viroloog Erasmus MC stelt dat het allemaal wel meevalt met die Britse variant en noemt het bewijs voor de avondklok niet overtuigend: https://www.tubantia.nl/b(...)vertuigend~a6d7878e/

Ben erg benieuwd wat D66 gaat doen. Die hebben zich best wel ingegraven.
quote:
Kerstmis
Fouchier vindt het aannemelijker dat het overstromen van de Engelse ziekenhuizen een paar weken geleden het gevolg was van de lossere coronamaatregelen in dat land rond Kerstmis. Ook in Portugal waren de regels met kerst niet streng, en daar steeg het aantal ziekenhuisopnames de laatste weken eveneens gigantisch. ,,Het is daarom heel verstandig dat Nederland een week voor kerst de teugels heeft aangetrokken. En je ziet het aantal besmettingen daardoor al een tijdje gestaag dalen. Ook in Engeland vertonen de cijfers nu weer een dalende lijn.”
Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.

Overigens ook wel benieuwd wat de 2e kamer gaat doen. Hoe kunnen ze trouwens überhaupt de plannen maken voor een avondklok gezien die motie van Wilders laatst? Of is dit spelen met definities?
I'll give you something to do
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:37:00 #152
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197544289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:33 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Met name dat laatste komt voor de hardliners toch wat ongelegen. Als het in de UK nu nog steeds de pan uit was gerezen was het natuurlijk een compleet ander verhaal geweest. Maar nu zij met vergelijkbare maatregelen als hier weer omlaag gaan, begrijp ik de paniekmodus niet zo goed.

Overigens ook wel benieuwd wat de 2e kamer gaat doen. Hoe kunnen ze trouwens überhaupt de plannen maken voor een avondklok gezien die motie van Wilders laatst? Of is dit spelen met definities?
Ze zitten in een angstbubbel.. rationeel denken wordt steeds lastiger en het is ze niet eens kwalijk te nemen eigenlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:40:14 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:33 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Na die motie is nieuwe informatie beschikbaar gekomen.

Overigens wordt er over de avondklok vandaag eerst nog gestemd in de tweede kamer. Dus dan kunnen partijen aangeven of ze op grond van die informatie hun standpunt hebben herzien. (En voor de linkse partijen; In ruil voor een vliegverbod ;))
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197544321
twitter

Directeur van Pfizer is helder. “95% bescherming als de tweede prik binnen 21 dagen is gezet. Daarna is het niet te garanderen”

Hugo de Jonge, stap a.u.b. op _O-
pi_197544343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 04:55 schreef jcdragon het volgende:
Ja hoor. Een nieuwe California variant, CAL.20C. Het houdt niet op. :')
Ze hebben wat gevonden om de angst in er in te houden. Dat wordt nu maximaal uitgemolken totdat het geen effect meer heeft.

Ik vind het wel apart dat ze het nu elke keer naar plekken vernoemen, voorheen spraken we toch ook niet van het Chinavirus.
pi_197544350
Avondklok is op zich niet zo erg, het kan altijd erger.

Blof bv,
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:59:40 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544353
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:58 schreef TLC het volgende:
Avondklok is op zich niet zo erg, het kan altijd erger.

Blof bv,
Ook een idee, in alle supermarkten Zoutelande op repeat. Kijk, dán ga je besmettingen tegen :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197544438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan Hugo z’n aandacht beter op de oplossing richten in plaats van op dubieuze lapmiddelen. Daar valt immers ook nog wel een en ander te winnen...
Het is toch om te janken.
Zoveel mensen, zoveel kennis, zoveel kunde, zoveel geld en dit is het beste wat ze kunnen doen. En een avondklok invoeren. Beter gaan ze niet worden.
Wat een teleurstelling!
Go hard or go home
pi_197544440
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 00:55 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Bulgarije is het allerbeste land heb ik hier op fok heel vaak gelezen. Dus als wij daar dan nog boven staan
:D O+
Go hard or go home
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:29:15 #160
22565 asco
Los in deze tent
pi_197544453
Dit is dus waarom ik niet geloof in de Britse variant.
Dit zou onmogelijk zijn zou dat vitus zó veel besmettelijker zijn.

twitter

En zo zijn er een aantal voorbeelden van op Belgische scholen. Die dus open zijn.
Nergens is het gekomen tot een groot cluster.

Winkels zijn ook open in België.
Cijfers blijven maar dalen.

Neuh, virus is op z'n retour, dat is mijn mening.
En op 28-01-2020 werd ik ook niet gelooft toen ik vertelde dat we alle grote evenementen op onze buik konden schrijven welke in de zomer plaats zouden vinden.

Hopelijk heb ik weer gelijk. :7
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:34:21 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544472
Hoogleraar virologie: ‘Bewijs voor invoering avondklok is niet overtuigend’

https://www.ad.nl/binnenl(...)vertuigend~a6d7878e/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197544473
Nu ik Noek hier weer zie moest ik weer denken aan wat m'n broer gister doorstuurde:

https://dagblad010.nl/Lan(...)tijdens-coronacrisis

Vond het nog best veel, zowel de kwart als de 5,6 kilo.
pi_197544482
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook een idee, in alle supermarkten Zoutelande op repeat. Kijk, dán ga je besmettingen tegen :D
Wat als het vaccin ervoor zou zorgen dat je in je hele leven alleen nog maar Zoutelande zou horen, zou je dan nog steeds het vaccin nemen? Hm? Levensvragen!
Go hard or go home
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:36:21 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:29 schreef asco het volgende:
Dit is dus waarom ik niet geloof in de Britse variant.
Dit zou onmogelijk zijn zou dat vitus zó veel besmettelijker zijn.

[ twitter ]

En zo zijn er een aantal voorbeelden van op Belgische scholen. Die dus open zijn.
Nergens is het gekomen tot een groot cluster.

Winkels zijn ook open in België.
Cijfers blijven maar dalen.

Neuh, virus is op z'n retour, dat is mijn mening.
En op 28-01-2020 werd ik ook niet gelooft toen ik vertelde dat we alle grote evenementen op onze buik konden schrijven welke in de zomer plaats zouden vinden.

Hopelijk heb ik weer gelijk. :7
Hopelijk binnenkort de uitslagen van het onderzoek in Lansingerland. Vooralsnog wijst niks erop dat daar nu een terror uitbraak is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197544492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef xFriendx het volgende:
Nu ik Noek hier weer zie moest ik weer denken aan wat m'n broer gister doorstuurde:

Ja, gisteren postte ik nog over wat ik zie in de praktijk. Vanaf december hebben heel veel mensen motivatieproblemen en normaal is januari de New Year, New Me- crap gaande.
Niet dit jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noek op 21-01-2021 08:40:29 ]
Go hard or go home
pi_197544495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:

Nu nog maar 30% besmettelijker, paar weken geleden was het nog 70%.
pi_197544501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:

Het is ook allemaal heel bijzonder wat er gebeurd. Een jaar lang lopen we achter de feiten aan en zijn we werkelijk overal te laat mee geweest. Maar nu gaan we opeens zonder aanwijsbare reden een avondklok tegemoet vanwege de angst om een variant die voorlopig nog niet echt overtuigend besmettelijker is.
pi_197544503
quote:

Meer wandelen, hardlopen. Het best na 2030 wanneer er toch niemand op straat is.

:')
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:44:06 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197544508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hopelijk binnenkort de uitslagen van het onderzoek in Lansingerland. Vooralsnog wijst niks erop dat daar nu een terror uitbraak is.

Conclusies laat ik aan jou over.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197544523
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die gemeente kan van de kaart af. Verloren!
Go hard or go home
  donderdag 21 januari 2021 @ 07:48:50 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197544532
quote:

Je vindt een kwart van de mensen die aangekomen zijn veel terwijl de helft van de mensen sowieso al overgewicht heeft en de gemiddelde Nederlander al jaren 'zwaarder in plaats van langer' wordt?

Nee, dan is dit eerder bemoedigend, zeker omdat er een half jaar terug nog met meer dan de helft rekening werd gehouden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197544571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Je vindt een kwart van de mensen die aangekomen zijn veel terwijl de helft van de mensen sowieso al overgewicht heeft en de gemiddelde Nederlander al jaren 'zwaarder in plaats van langer' wordt?

Nee, dan is dit eerder bemoedigend, zeker omdat er een half jaar terug nog met meer dan de helft rekening werd gehouden.
Nou ja, of mensen overgewicht hebben of niet.... ook bij overgewicht kan je alsnog aankomen en dan vind ik een kwart best veel ja. Helemaal gevaarlijk als het ook nog eens de mensen zijn die al op een gevaarlijk punt zaten. Nog meer kans op ontwikkeling van diabetes bijvoorbeeld.
Uiteraard eens dat als ze een half jaar terug nog de verwachting hadden dat de helft van de Nederlanders (ongeacht huidig gewicht) zou aankomen dat dit dan 'meevalt'.
Los van gewicht zullen veel mensen teveel stil zitten of slecht zitten qua kantoorwerk thuis. De fysio krijgt het op den duur ook nog wel druk denk ik.
Uiteraard kan je hardlopen of wandelen wat Jed1Gam zei, maar los van of je het leuk vind, is dat een mager aanbod qua bewegingsmogelijkheden. Baal zelf van de sportschool die dicht is...ergens snap ik dat wel gezien het binnen is en zo, maar zou al fijn zijn als in ieder geval de mogelijkheden voor buiten sporten weer vergroot kunnen worden om zo de mensen, die Nouk al noemt, met motivatieproblemen, er weer bij te kunnen betrekken.
pi_197544591
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Tja, dat is de pest, ik kan er zo drie totaal verschillende conclusies over bedenken. Het is nu eenmaal geen dubbelblind onderzoek.

Lansingerland stond in het middelpunt van de belangstelling als de plek waar het virus keihard zou toeslaan. Wellicht zorgt die angst wel voor een veel betere naleving van de regels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 07:59:50 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:02:21 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544605
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, precies wat ik zeg toch :). Maatregelen werkten gewoon, niks wijst op erop de het daar helemaal uit de hand loopt door de Britse variant.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:10:47 #175
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197544630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:55 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Nou ja, of mensen overgewicht hebben of niet.... ook bij overgewicht kan je alsnog aankomen en dan vind ik een kwart best veel ja. Helemaal gevaarlijk als het ook nog eens de mensen zijn die al op een gevaarlijk punt zaten. Nog meer kans op ontwikkeling van diabetes bijvoorbeeld.
Uiteraard eens dat als ze een half jaar terug nog de verwachting hadden dat de helft van de Nederlanders (ongeacht huidig gewicht) zou aankomen dat dit dan 'meevalt'.
Los van gewicht zullen veel mensen teveel stil zitten of slecht zitten qua kantoorwerk thuis. De fysio krijgt het op den duur ook nog wel druk denk ik.
Uiteraard kan je hardlopen of wandelen wat Jed1Gam zei, maar los van of je het leuk vind, is dat een mager aanbod qua bewegingsmogelijkheden. Baal zelf van de sportschool die dicht is...ergens snap ik dat wel gezien het binnen is en zo, maar zou al fijn zijn als in ieder geval de mogelijkheden voor buiten sporten weer vergroot kunnen worden om zo de mensen, die Nouk al noemt, met motivatieproblemen, er weer bij te kunnen betrekken.
Dat is wat ik zeg. De mens komt in de regel al aan. Men schreeuwde hier moord en brand over het niet kunnen sporten. Nederland zou extreem dik worden. Sommige users zagen het in hun omgeving: Iedereen was vele kilo's aangekomen. Dan valt een kwart inderdaad mee. Waarbij het de vraag is of het bij iedereen van die 25% ook wel zo slecht is dat ze iets aangekomen zijn (in de regel waarschijnlijk wel, maar toch..)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')