Ja ligt eraan waar je heen wil he?quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:16 schreef Dven het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de luchtvaart? Reizen naar NL wordt lastiger gemaakt maar reizen vanuit Nederland is nog steeds een eitje toch?
Hé, dat heb ik de afgelopen 10 maanden eerder gehoord.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:23 schreef aartstyle het volgende:
wordt het vanaf nu alleen maar beter en kunnen we langzaam terug naar het normalere leven.
Nog even volhouden!quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hé, dat heb ik de afgelopen 10 maanden eerder gehoord.
dat is waar, maar nu echtquote:Op donderdag 21 januari 2021 08:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hé, dat heb ik de afgelopen 10 maanden eerder gehoord.
Zo zie je maar dat vrijheid voor iedereen anders is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:32 schreef Libris het volgende:
Qua vrijheden is het hier goed.
Singapore zou Singapore niet zijn als er geen strenge regels en straffen zouden zijn. Een van de eerste cases in Maart/April, een 65 jarige vrouw, had verzwegen dat ze af en toe ging eten met een 'man die niet haar man was'. Ze is net veroordeeld tot 5 maanden cel, omdat ze veel waarschuwingen had gehad om open te zijn over haar contacten..
De jeugd is de toekomst. Leven is nou eenmaal hard en oneerlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Objectief bezien kan het best wel eens zo zijn dat we meer schade creëren dan we voorkomen. Maar wat is dan wijsheid? Ik bedoel de lijken in de straten wil je ook niet. Om even het andere uiterste te schetsen.
Ik worstel daar persoonlijk ook wel mee, wat ik nu moet vinden.
En dan werkt het vaccin niet bij de Zuid Afrikaanse variant en wil het omt dat eerst onderzoeken dus blijft de avondklok van kracht.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:34 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik denk niet dat we versoepelingen gaan krijgen na eind maart. Zal me niks verbazen als we pas langzaam aan gaan versoepelen als iedereen gevaccineerd is.
Geloof hier niks van.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En dan werkt het vaccin niet bij de Zuid Afrikaanse variant en wil het omt dat eerst onderzoeken dus blijft de avondklok van kracht.
Nu het eenmaal op tafel ligt en erdoor komt komen we niet van die avondklok af. Je kan altijd wel een reden vinden.
Is net als met al die privacyschendende maatregelen na 9/11. We hebben nu nog steeds een id op zak. Immers niks te verbergen.
Nouja, hopen dat het niet zo zal gaan.
Ophouden nou, ik wil weer aan het werk! Serieus, ik wil er toch niet over nadenken, dan kom ik mijn bed helemaal niet meer uitquote:Op donderdag 21 januari 2021 08:34 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik denk niet dat we versoepelingen gaan krijgen na eind maart. Zal me niks verbazen als we pas langzaam aan gaan versoepelen als iedereen gevaccineerd is.
De jeugd is sowieso al de lul. Klimaatcrisis, wooncrisis, EU crisis, pensioencrisis, stufi crisis.quote:Op donderdag 21 januari 2021 02:18 schreef IxCalypso het volgende:
Als ouders hun kinderen nooit leren dat het leven niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, dan pas creëer je ellende.
Typisch dat het daar allemaal wel gewoon kan. Ze hebben in heel Singapore 59k cases gehad. Ong zelfde als alleen Amsterdam.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:32 schreef Libris het volgende:
Hier, in Singpore, is het redelijk goed, maar men is angstig voor de UK strain. In principe werk ik nog van thuis en ga 2 a 3 dagen per 2 weken naar werk. Ik kan wel redelijk normaal naar klanten toe.
Er zijn hier amper cases in de samenleving, elke dag 2 to 4, en er wordt veel getest. We hebben wel dagelijks 30 a 40 cases van mensen die het land binnenkomen. De meeste reizigers moeten 2 weken in een hotel voordat ze Singapore echt binnenkomen en dat is mijns inziens een goede beslissing. Vaak lees je dat reizigers als ze net aankomen negatief worden getest en bij een tweede test 7 tot 10 dagen later positief zijn.
Er wordt begonnen met vaccineren, maar niet al te snel. Qua vrijheden is het hier goed. Als je je huis verlaat, dan moet je een mondkapje op, uitzonderingen zijn mensen die roken, eten en sporten. Je mag op het moment met 8 mensen uit eten, en je mag 8 mensen thuis ontvangen, scholen zijn open. Discos en karaoke bars zijn wel dicht.
Singapore zou Singapore niet zijn als er geen strenge regels en straffen zouden zijn. Een van de eerste cases in Maart/April, een 65 jarige vrouw, had verzwegen dat ze af en toe ging eten met een 'man die niet haar man was'. Ze is net veroordeeld tot 5 maanden cel, omdat ze veel waarschuwingen had gehad om open te zijn over haar contacten..
Het is natuurlijk ook volstrekt gelul, want we hebben nog altijd een democratie en verkiezingen. Dit is niveautje QAnon.quote:
Aantal zaken zijn te verzinnen maar dit helpt vooral wel wil je er heel wat zekerder van zijn dat de bevolking zich aan een x-aantal regels houdt die er in principe voor zorgen dat je relatief gemakkelijk door dit soort crisissen wandelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Tevens is men in Nederland over het algemeen niet zo happig om bepaalde vrijheden op te geven, ook opdat andere weer behouden kunnen blijven. App dit, contactonderzoek dat, privacy zus, test zo.quote:Singapore zou Singapore niet zijn als er geen strenge regels en straffen zouden zijn. Een van de eerste cases in Maart/April, een 65 jarige vrouw, had verzwegen dat ze af en toe ging eten met een 'man die niet haar man was'. Ze is net veroordeeld tot 5 maanden cel, omdat ze veel waarschuwingen had gehad om open te zijn over haar contacten..
Ik bedlelde trouwens niet voor eeuwig en altijd. Maar wel veel langer dan nu op de planning staat. Bv tot de zomer en wellicht later weer afhankelijk van hie het gaat. Het is nu iets wat vaker ingezet kan en zal worden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook volstrekt gelul, want we hebben nog altijd een democratie en verkiezingen. Dit is niveautje QAnon.
Dan had je waarschijnlijk nog steeds heel veel besmettingen gevonden als de verspreiding echt zo groot was, het onderzoek startte namelijk meteen, en de testbereidheid was ook behoorlijk hoog.quote:Op donderdag 21 januari 2021 07:59 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tja, dat is de pest, ik kan er zo drie totaal verschillende conclusies over bedenken. Het is nu eenmaal geen dubbelblind onderzoek.
Lansingerland stond in het middelpunt van de belangstelling als de plek waar het virus keihard zou toeslaan. Wellicht zorgt die angst wel voor een veel betere naleving van de regels.
Wat trouwens ook kan betekenen dat als de testbereidheid in 'normale' gemeentes een beetje op orde is, het met het aantal asymptomatische gevallen nogal meevalt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan had je waarschijnlijk nog steeds heel veel besmettingen gevonden als de verspreiding echt zo groot was, het onderzoek startte namelijk meteen, en de testbereidheid was ook behoorlijk hoog.
Ze zitten volkomen op de lijn van besmettingen van een vergelijkbare gemeente in dezelfde week, alleen is daar niet de hele bevolking getest.
Qanon is er nog niks bij deze onzin.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook volstrekt gelul, want we hebben nog altijd een democratie en verkiezingen. Dit is niveautje QAnon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |